Posted by: pinkturtle2 | Februari 6, 2011

Kaherah 6:10pm Diktator Mubarak letak jawatan Pemimpin tertinggi Parti

Egypt's President Hosni Mubarak attends a meeting with South Africa's President Jacob Zuma at the presidential palace in Cairo in this October 19, 2010 file picture. Mubarak resigned as head of Egypt's ruling party on February 5, 2011,  television said. Picture taken October 19, 2010.

buat gempaq je lu ni bro… buat ape kamu pi letak jawatan Presiden parti.. rakyat mahu kamu berambus dari jawatan Presiden Mesir,.. bukannya presiden parti..  ape lah kamu ni bro, tak paham2 kehendak rakyat.. hidup menyusahkan rakyat je,lebih baik berambusss

Leadership of Egypt’s ruling party resigns

CAIRO – State TV says the top leadership body of Egypt’s ruling party, including the president’s son Gamal Mubarak and the party secretary-general Safwat el-Sharif, resigned Saturday in a new gesture apparently aimed at convincing anti-government protesters that the regime is serious about reform.

Protesters have shrugged off other concessions by the regime in the past 12 days of unprecedented street demonstrations, saying they will settle for nothing less than the immediate ouster of President Hosni Mubarak, Egypt’s ruler for nearly 30 years.

State TV said the ruling party’s six-member Steering Committee of the General Secretariat stepped down and was replaced. The council was the party’s highest decision-making body, and el-Sharif and other outgoing members were some of the most powerful — and to many Egyptians, unpopular — political figures in the regime.

El-Sharif was replaced by Hossam Badrawi, a party figure who had been sidelined within its ranks in recent years because of his sharp criticisms of some policies.

The new appointments to the body were largely young figures, one of the replacements Mohammed Kamal told The Associated Press. “It’s a good change. It reflects the mood of change that is sweeping the country,” he said.

Gamal Mubarak, who was a member of the Steering Committee, was widely seen as being groomed by his father Hosni Mubarak to succeed him as president. But Vice President Omar Suleiman promised earlier in the week that Gamal would not run for president in elections due in September.

The younger Mubarak was also head of the party’s powerful policies committee, where for the past decade he led a campaign of economic liberalization. State TV said Gamal was also removed from that post and replaced by Badrawi.

The announcement was greeted with scorn by some of the tens of thousands of protesters gathered in Cairo’s Tahrir Square. Wael Khalil, a 45-year-old activist, said it would “reinforce their (protersers’) resolve and increase their confidence because it shows that they are winning, and the regime is retreating inch by inch.”AP

……………………………………………………………………

Egyptian TV reports that Hosni Mubarak resigns as head of the ruling NDP party – more details soon. aljazeera.net

…………………………………………………………………..

Letak jawatan sebagai Presiden Parti je,bukan Presiden Mesir.. Beza tu… Rakyat tetap tak setuju kerana yang rakyat tuntut dari Diktator Mubarak dalam protes berminggu-minggu ini ialah letak jawatan sebagai Presiden Mesir bukannya Presiden Parti… Nak perintah sampai mampuih pun lantak pi lah dengan partinya…

Egyptian President Hosni Mubarak gestures while talking with French Foreign Minister Michele Alliot-Marie during their meeting at the presidential palace in Cairo in this January 22, 2011 file photo. Mubarak resigned as head of Egypt's ruling party on February 5, 2011, television said. Photo taken January 22, 2011.

Reuters Pictures 35 minutes ago

Egyptian President Hosni Mubarak gestures while talking with French Foreign Minister Michele Alliot-Marie during their meeting at the presidential palace in Cairo in this January 22, 2011 file photo. Mubarak resigned as head of Egypt’s ruling party on February 5, 2011, television said. Photo taken January 22, 2011.

A protestor holds a sign during a demonstration outside the Egyptian Embassy in Beirut on February 5, 2011, in support of the 12th day of protests in Egypt calling for the immediate resignation on President Hosni Mubarak following 30 years of his regime.

An opposition demonstrator gestures in front of tanks on the frontline near Tahrir Square in Cairo February 5, 2011. Egypt's President Hosni Mubarak, who has reshuffled his government but refused to step down, met some of the new ministers on Saturday, the state news agency said, in a clear rebuff to the hundreds of thousands of people publicly demanding the 82-year-old leader step down.

Reuters Pictures 53 minutes ago

An opposition demonstrator gestures in front of tanks on the frontline near Tahrir Square in Cairo February 5, 2011. Egypt’s President Hosni Mubarak, who has reshuffled his government but refused to step down, met some of the new ministers on Saturday, the state news agency said, in a clear rebuff to the hundreds of thousands of people publicly demanding the 82-year-old leader step down.

Egyptian anti-government protesters, a Christian (L) and a Muslim woman stand together in Cairo's Tahrir square on February 05, 2011, as Egyptians gather for the 12th consecutive day calling for the end to President Hosni Mubarak's regime.

Getty Images 41 minutes ago

Egyptian anti-government protesters, a Christian (L) and a Muslim woman stand together in Cairo’s Tahrir square on February 05, 2011, as Egyptians gather for the 12th consecutive day calling for the end to President Hosni Mubarak’s regime.

A wounded Egyptian anti-government protestor holds a poster reading in Arabic 'I want to be martyr' while sitting on a battered truck serving as a barricade in Cairos Tahrir square on February 5, 2011 as Egyptians gather for the 12th consecutive day calling for the end to President Hosni Mubarak's regime.

Getty Images 11 minutes ago

A wounded Egyptian anti-government protestor holds a poster reading in Arabic ‘I want to be martyr’ while sitting on a battered truck serving as a barricade in Cairos Tahrir square on February 5, 2011 as Egyptians gather for the 12th consecutive day calling for the end to President Hosni Mubarak’s regime.

A woman volunteer searches an anti-government protester for weapons, at an entrance to Tahrir Square, Saturday, Feb. 5, 2011. Egyptian State TV says the top leadership body of Egypt's ruling party, including the president's son Gamal Mubarak and the party secretary-general Safwat el-Sharif, resigned Saturday.

AP Photo 13 minutes ago

A woman volunteer searches an anti-government protester for weapons, at an entrance to Tahrir Square, Saturday, Feb. 5, 2011. Egyptian State TV says the top leadership body of Egypt’s ruling party, including the president’s son Gamal Mubarak and the party secretary-general Safwat el-Sharif, resigned Saturday.

………………………………………………………………………………………………………………………………………

Televisyen Al-Arab tarik balik laporan

06/02/2011 2:16am

KAHERAH 6 Feb. – Televisyen Al-Arab menarik balik laporannya mengenai pengumuman Hosni Mubarak meletakkan jawatan sebagai pemimpin tertinggi parti pemerintah, Parti Demokatik Kebangsaan, semalam.

Siaran televisyen negara itu sebelum ini melaporkan, Presiden Mesir itu meletakkan jawatannya sebagai pemimpin tertinggi parti tersebut selepas anaknya, Gamal Mubarak dan setiausaha agung parti itu mengumumkan perletakan jawatan masing-masing. – REUTERS

Advertisements

Responses

  1. Dia senyum je… tak nangis pun. Ada sekor tu dulu siap nangis2, kena org tepuk2 belakang, minum air seteguk, tu pun masih kemaruk nak jd pmimpin…

    • Ipar dia army jeneral pon
      nangis juga.

      3 M tan empunya menangis.
      Melayu Merompak Malaysia.

      Saya sebagai rakyat berbangsa
      melayu merasa amat bangga
      dgn. kekayaan di miliki oleh
      bangsat kita melayu.

      • Salam great chief.

        Dia nangis.
        Dia baik hati, lembut hati.
        Itu yang kita ndak.

        Bukang macam hang.
        Dok keras dok tegang.
        Dok ingat doggy style.

        Sekadaq takdak lain yang hang ingat.

  2. ikutlah macam Malaysia buat 3A-alIkhwan,albaradei dan almubarak atau PKR-Pakatan Kian Reputttttt….

  3. aku tengok mubarak nie dah tua sangat…dah bekhedot pun…..
    dia ada cita-cita nak jadi mcm Namrud kot???……kot laaa…..
    rujuk….http://ms.wikipedia.org/wiki/Raja_Namrud………

    kat malaysia pun ada si tua yg dok kumpul arta juta juta…
    lepaih tu buat koleksi rumah laa….kereta laa…tanah laa…beli kuda lagi…..naik sampai jatuh jatuh…..
    ada jugak yg dok pi cari bini sampai jauh-jauh kat sempadan ngan Israel sana toh………starter pun dah tak larat nak hidup….piston pump pun dah ‘bekarat’…..nak ‘overhaul’ dah tak boleh………
    yg nie kot yg joecelup kata dah reput tu???…..

    kah kah kah………

    • salam nasik kandaq.

      hang dok tengok saja.
      tengok tu, baguis sikit.
      dari tekebil kebil.
      seropa Kucing Kota takut kat tikus.

      tapi tengok hang.
      tekunang kunang.
      orang dok buat arta.
      hang tak berubah, statik orang canada kata.
      sebab hang belajaq kat sana.
      kita kata lagu tu la.

      tak brubah.
      dok dengan pengandaq hang.
      tak takut reput ka.

      sekadaq nak tegoq hang saja.

    • aku tengok mubarak nie dah tua sangat…dah bekhedot pun…..
      aku tgk kat Malaysia ada satu org tua serupa dia
      dah lebih 20 thn perintah tapi masih x nak lepaskan jawatan
      dah nyanyok pun
      dia punya citer ada sikit kena mcm itu novel shit
      kesian kat anak buah di bwh tu
      sume dah meleleh air liur tunggu dia turun
      bagi la can org lain nak rasa balak kat kelantan tu
      agaknya dia nak bawak sekali jawatan tu masuk kubur kot
      dulu pandai mengata org lain
      skrg sendiri pun ada bikin

  4. bro n sis….

    helo budak tua……
    awat yg hang merepet jauh sangat……
    hang pun tua bebenor mcm mubarak……
    mubarak tu tak pa jugak……
    dok rembat…dok pulun sampai tak terkira banyaknya arta dia dan sukusakat dia………
    yg hang dok pekena tempoyak saja……..apa ke he????……
    tak rasa meloya ke???………..

    aku tengok minah-minah arab nie cun cun belaka…….
    hang tak teringin ke nak pasang sorang lagi???………
    hang kena jadi mcm chief sarawak tu……tua-tua dia pun….piston dok elok lagi………cucuh kalu……menyala teruih…….. kah kah kah
    kalu nak pasang ibu arab…..hang kena laa pandai bahasa dia sikit sikit…….
    tapi satu laa…..hang tu masuk ‘jawi’ ke belum??……….

    kah kah kah……….

    • salam nasik kandaq.

      kita taulah yang hang teringin.
      kat minah minah tu.
      setakat teringin.
      tekunang-kunang sajalah.
      kalau sampai ke tua dok kandaq kandaq.
      hang tak cukup fulus.
      manalah hang boleh psana.
      hang pjolor boleh lah.

      seropalah dengan sukusakat hang.
      great chief tu.
      dok ketegang.
      dengan doggy style dia.

      sekadaq hang pon suka dengan style tu.
      koot.

  5. MALAM INI KULIYAH MAGHRIB: Oleh Syeikh Nuruddin di Surau al-Falah, SS 6, Kota Damansara.

    POSTER KLIK :
    http://melayucyber.blogspot.com/2011/01/kuliah-maghrib-oleh-syeikh-nuruddin-di.html


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: