Posted by: pinkturtle2 | Februari 7, 2011

Rundingan Palsu… Protes Diteruskan Hingga Pagi

A general view of Egyptian Vice President Omar Suleiman, center back, meeting with leaders of Egyptian parties and the Muslim brotherhood leadership in Cairo, Egypt, Sunday, Feb. 6, 2011. Egypt's largest opposition group, the Muslim Brotherhood, said it would begin talks Sunday with the government to try to end the country's political crisis but made clear it would insist on the immediate ouster of longtime authoritarian President Hosni Mubarak.

AP Photo 12 hours ago

A general view of Egyptian Vice President Omar Suleiman, center back, meeting with leaders of Egyptian parties and the Muslim brotherhood leadership in Cairo, Egypt, Sunday, Feb. 6, 2011. Egypt’s largest opposition group, the Muslim Brotherhood, said it would begin talks Sunday with the government to try to end the country’s political crisis but made clear it would insist on the immediate ouster of longtime authoritarian President Hosni Mubarak.

From right, Egyptian Vice President Omar Suleiman, Hossam Badrawy, secretary general of the ruling National Democratic Party, El-Sayed el-Badawi, leader of the Wafd opposition party, Naguib Sawiris, member of the wise men committee, and Mohamed Morsi, the Muslim brotherhood's spokesperson, are seen during their meeting in Cairo, Egypt, Sunday, Feb. 6, 2011. Egypt's largest opposition group, the Muslim Brotherhood, said it would begin talks Sunday with the government to try to end the country's political crisis but made clear it would insist on the immediate ouster of longtime authoritarian President Hosni Mubarak.

From right, Egyptian Vice President Omar Suleiman, Hossam Badrawy, secretary general of the ruling National Democratic Party, El-Sayed el-Badawi, leader of the Wafd opposition party, Naguib Sawiris, member of the wise men committee, and Mohamed Morsi, the Muslim brotherhood’s spokesperson, are seen during their meeting in Cairo, Egypt, Sunday, Feb. 6, 2011. Egypt’s largest opposition group, the Muslim Brotherhood, said it would begin talks Sunday with the government to try to end the country’s political crisis but made clear it would insist on the immediate ouster of longtime authoritarian President Hosni Mubarak.

Egyptian Vice President Omar Suleiman, center, meets with representatives of protesters of 25th January movement in Cairo, Egypt, Sunday, Feb. 6, 2011. Egypt's largest opposition group, the Muslim Brotherhood, said it would begin talks Sunday with the government to try to end the country's political crisis but made clear it would insist on the immediate ouster of longtime authoritarian President Hosni Mubarak.

AP Photo 11 hours ago

Egyptian Vice President Omar Suleiman, center, meets with representatives of protesters of 25th January movement in Cairo, Egypt, Sunday, Feb. 6, 2011. Egypt’s largest opposition group, the Muslim Brotherhood, said it would begin talks Sunday with the government to try to end the country’s political crisis but made clear it would insist on the immediate ouster of longtime authoritarian President Hosni Mubarak.

Egyptian Vice President Omar Suleiman, center, meets with representatives of protesters of 25th January movement in Cairo, Egypt, Sunday, Feb. 6, 2011. Egypt's largest opposition group, the Muslim Brotherhood, said it would begin talks Sunday with the government to try to end the country's political crisis but made clear it would insist on the immediate ouster of longtime authoritarian President Hosni Mubarak.

Protesters gather around army vehicles at Tahrir Square in Cairo February 6, 2011, to prevent the army from moving towards the square and placing barbed wires. Demonstrators camped out in Cairo's Tahrir Square, which has become an epicentre for protest, vowed to intensify their battle to oust Egypt's President Hosni Mubarak but the 82-year-old president has said he will stay until September elections because the alternative is chaos.

Reuters Pictures 3 hours ago

Protesters gather around army vehicles at Tahrir Square in Cairo February 6, 2011, to prevent the army from moving towards the square and placing barbed wires. Demonstrators camped out in Cairo’s Tahrir Square, which has become an epicentre for protest, vowed to intensify their battle to oust Egypt’s President Hosni Mubarak but the 82-year-old president has said he will stay until September elections because the alternative is chaos.

Protesters gather around army vehicles at Tahrir Square in Cairo February 6, 2011, to prevent the army from moving towards the square and placing barbed wires. Demonstrators camped out in Cairo's Tahrir Square, which has become an epicentre for protest, vowed to intensify their battle to oust Egypt's President Hosni Mubarak but the 82-year-old president has said he will stay until September elections because the alternative is chaos.

Reuters Pictures 3 hours ago

Protesters gather around army vehicles at Tahrir Square in Cairo February 6, 2011, to prevent the army from moving towards the square and placing barbed wires. Demonstrators camped out in Cairo’s Tahrir Square, which has become an epicentre for protest, vowed to intensify their battle to oust Egypt’s President Hosni Mubarak but the 82-year-old president has said he will stay until September elections because the alternative is chaos.

Protesters gather around army vehicles just after the army fired shots in the air at Tahrir Square in Cairo February 6, 2011, as the demonstrators tried to prevent the army from moving towards the square and placing barbed wires. Demonstrators camped out in Cairo's Tahrir Square, which has become an epicentre for protest, vowed to intensify their battle to oust Egypt's President Hosni Mubarak but the 82-year-old president has said he will stay until September elections because the alternative is chaos.

Protesters gather around army vehicles at Tahrir Square in Cairo February 6, 2011, to prevent the army from moving towards the square and placing barbed wires. Demonstrators camped out in Cairo's Tahrir Square, which has become an epicentre for protest, vowed to intensify their battle to oust Egypt's President Hosni Mubarak but the 82-year-old president has said he will stay until September elections because the alternative is chaos.

Ini lebih daripada apa yang kita lihat kebiasaannya… kalau protes biasanya sampai petang je, ini sampai malam sampai pagi and sambung balik sampai berminggu-minggu… ini memang hebat!!!  dah dikira berkampung dan dah bermukim di Medan Tahrir.. apa apa pun  sampai Diktator Gila Mubarak berambus… mana boleh main meeting mcm tu je nak selesai jutaan kebangkitan rakyat.. tak masuk akal!

Diktator yang zalim mesti berambusss terlebih dahulu,, meeting kita kira semula…

Egyptian anti-government demonstrators gather at Tahrir Square in Cairo on February 6, 2011 on the 13th day of protests calling for the ouster of President Hosni Mubarak. Opponents of Mubarak's embattled regime dismissed as insufficient an offer to include them in political reform plans and renewed their demand that he step down.

Getty Images 4 hours ago

Egyptian anti-government demonstrators gather at Tahrir Square in Cairo on February 6, 2011 on the 13th day of protests calling for the ouster of President Hosni Mubarak. Opponents of Mubarak’s embattled regime dismissed as insufficient an offer to include them in political reform plans and renewed their demand that he step down.

An Egyptian anti-government demonstrator holds a sign about his friend at Tahrir Square in Cairo on February 6, 2011 on the 13th day of protests calling for the ouster of President Hosni Mubarak. Opponents of Mubarak's embattled regime dismissed as insufficient an offer to include them in political reform plans and renewed their demand that he step down.

ElBaradei sifatkan rundingan masa depan Mesir kabur

07/02/2011 2:34am

WASHINGTON 7 Feb. – Tokoh yang mengepalai pembangkang Mesir, Mohamed ElBaradei mengkritik dialog politik yang pertama diadakan semalam dan menyifatkan rundingan bagi menggantikan Mubarak untuk masa depan Mesir itu sebagai `kabur’ sambil berkata beliau tidak diundang untuk turut serta dalam rundingan itu.

“Saya tidak terlibat dalam rundingan itu. Saya tidak diundang menyertai dalam rundingan atau dialog, tetapi saya mengikuti apa yang berlaku,” katanya kepada televisyen NBC dalam program ‘Meet the Press’.

“Proses ini sangat ‘kabur’, setakat ini tidak ada yang tahu siapa bercakap untuk siapa,” katanya.

ElBaradei, pemenang hadiah Nobel kerana kepimpinannya sebagai pemerhati atom Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) kembali ke Mesir setelah terjadinya tunjuk perasaan membantah rejim autokratik Hosni Mubarak.

Beliau telah mencadangkan agar diadakan ‘tempoh peralihan’ di mana satu majlis presiden dianggotai oleh tiga orang termasuk tentera menjalankan kerajaan sementara. – AFP


Responses

  1. Untuk mempertahankan kuasa akan mencari helah berbagai2 cara.

  2. Rundingan Palsu kat Mesir yang dikepalai oleh Omar Sulaiman si ejen Guantanamo Bay tak ubah seperti rundingan “Kerajaang Perpaduang” di Malaysia.

    Kalau kat Mesir. Mohamed el-Baradei tak dijemput,
    kalau kat Malaysia, TGNA tak dijemput.

    Sebab apa TGNA tak dijemput…???

    Sebab TGNA dah “ghoyak”….

    PEGI JAHANAM DENGAN UMNO….!!!!

    Aku tambah kat sini…

    …PEGI JAHANAM DENGAN MUBARAK…!!!
    PI “MAMPOSSSS” DENGAN OMAR SELAIMAN….!!!!

    • mana nak jemput.
      kalau ada penyokong kuat macam hang.
      yang suka bahalulkan orang.

      buat malu TGNA saja.
      penyokong yang begelumang dengan.
      bahalul.

      orang yang suka bahalulkan orang.
      itu.
      dia yang sebenaqnya bahalul.

      mu lah jenih yang jatuhkan.
      maruah Islam.

    • nampak fanatik kurang adab tui sdr ni… inikah cara islam yg kta maukan… jgn fanatik tak bertempat… sy rasa umno tu org islam gak… islam perlu bersatu bukan pecah belahkan… jgn saling salah menyalah tkde jalan penyelesaiannya

  3. bro n sis……….

    Kapal pesisir pantai Tentera Laut : New Zealand beli RM210juta -Malaysia beli RM1 Bilion …………….
    Rakyat M’sia mari kita tepuk tangan ramai2 …hahaha……….

    Macamana negara nie tak bankrap kalau berniaga macam jutawan baghdad !!

    Pembelian oleh Kementerian Pertahanan sekali lagi menarik perhatian apabila dikatakan bersedia membayar RM6 bilion bagi mendapatkan enam kapal tentera laut, 870 peratus lebih mahal daripada bayaran negara lain untuk kapal yang sama, lapor Malaysia Kini.

    ini pun kira rundingan jugak……
    tapi ini bukan palsu punya mcm rundingan masa depan mesir toh………..
    ini rundingan mencerahkan masa depan dua tiga kerat puak sarkis laaa………

    kah kah kah……….

  4. aslmkum semua, apa nak heran ,kat malaysia nie semua nya besar2. heran sungguh camner bole berlipat kali ganda harganya tu,ini mesti nak korner sikit untuk PRU 13 ni. kalu btul 6 jahanam btul lah depa yg buat benda tak baik nie.

  5. Salam NK,

    Apa2 pon kita akan mengambil
    pendekatan atas win win situation laghu
    mana Pulau Batu Puteh & telaga minyak
    block L & M.Baguih sikit la dari close one eye.
    Ini pon atas meja rundingan juga.

  6. Salam
    yg Chu Soi Lek Suka,
    yg Tok Mayudin suka
    yg Tok Ghani suka.
    Yg tak suka Che’gu Mala.

    Seperti Komen dlm N3 yang lalu. Kucing telah tulih, UmNGok tanpa duit dah lama dah bungkuih.
    Selain dari helah mengajak sertai kerjaan perpaduan.
    Helah dengan sokongan SPR.
    Berhelah dengan rasuah “Mee Segera” diatas nama pembangunan yang kononnya telah lama dalam perancangan. Tup tup bila ada PRK, baru perancangan ini nak dilaksanakan. Peruntukan projek ini digunakan dari wang kerajaan dalam akaun wang disatukan. Duit rakyat . Ini pembodohan ketara kepada rakyat.

    Untuk mencari duit menghidupkan jentera pilihanraya UmNGok bagi merasuah pengundi, sumbangan basikal, mesin jahit, barangan letrik keperluan dapor, arak, rokok, majlis makan minum sehingga hari pengundian dan duit poket melalui santa klaus malam hari mengundi, Akan guna duit dari tabong UmNGok dan dari peruntukan menteri mengikut kementerian dan ketua UmnGOK Bahagian.

    Soalannya darimana UmNGok dapat duit?. Dari yuran Ahli?.
    Mana mungkin yuran ahli akan biasanya dibayar oleh calon ketua Bahagian yang akan bertanding merebut jawatan. Jadi ahli UmNGok tidak perlu fikir fasal yuran. Kalau sanggup jadi jentera dan balaci, duit akan masyukk….. Inilah faktor ahli UmNGok menggadai kecerdikan jika ada.. dan ahli2 bodoh yang sedia ada.

    UmNGok dapat dana dari para Cukong2 yang mendapat tender dan lesen yang memberi keuntungan bernilai ratus dan ribuan juta RM. Beberapa % dari keuntungan ini akan dimasukan ketabung UmnGok dan beberapa % lagi diberi kepada menteri yang meluluskan dan sokongan ketua2 Bahagian atau exco dan adun dimana tempat projek itu dijalankan…. UmNgok kaya, menteri kaya adun, exco dan ketua Bahagian juga jadi kaya. Ketua cawangan sebagai belaci dan ahli yang rapat juga dapat sedikit tempias…..

    Kedua ialah peringkat tertinggi, pembelian yang bernilai berbillion RM mesti diluluskan oleh PM, TPM atau kabinet menteri. Pembelian seperti inilah yang selalunya berlaku nilai harga tidak sepadan atau “standard price” seperti pembelian dibuat oleh negara2 lain yang telus pengurusannya.
    Dengan kuasa PM. TPM, pembelian ini boleh terus dibuat kepada syarikat pembekal tanpa tender terbuka, kebiasaannya diberikan kepada syarikat yang anak, isteri, adek, abang atau kroni yang bersedia nego komisyen kepada kuasa melulus disamping mendapat komisyen lagi dari pihak pembekal. Beberapa % dari komisyen ini akan disalorkan kedalam tabung UmNGok…

    Bukan mustahil, untuk menghadapi PRU ke 13, Najib terpaksa bertungkus lumus untuk memenangkan UmNGok, perlu mencari wang sebanyak yang mungkin tanpa mengira pembelian itu lojikharga atau tidak, bukan satu perkara yang perlu diberi perhatian meskipun perkara ini akan ditimbulkan bila jabatan odit setiap berakhirnya hujung tahun…. Yang paling penting mesti ada kuasa.

    Mungkin inilah juga kerja yang Mubarak juga lakukan. Mungkinkah Mubarak tidak mahu melepaskan jawatan kerana ada lagi saki bakai harta yang tak sempat dipindahkan. Apatah pula Najib yang baru mendapat kuasa…. Ya Ka ni?…

    • salam Kucing Kota.

      baguis hang kali ini.
      hang mimpi apa.
      hang bagi salam.

      hang kena ingat di hari2 awal dulu.
      hang suka bagi salam.
      hang suka peturun hadis.
      hang suka tulih terjemahan Al Quran.

      sejak hang dok.
      mangkuk mangkuk tandas dan jamban.
      ni.
      hang dah gelong.

      bila gelong, hang tulih pon tak reti.
      hang kena copy n paste.

      sekadaq kena tulih sendiri.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: