Posted by: pinkturtle2 | Februari 9, 2011

Sokongan padu Mubarak pada Israel Penyebab Kebangkitan Rakyat

Egyptian anti-government protesters perform the evening prayers as they gather at Cairo's Tahrir square on February 8, 2011 on the 15th day of consecutive protests calling for the ouster of President Hosni Mubarak.

Getty Images 6 hours ago

Egyptian anti-government protesters perform the evening prayers as they gather at Cairo’s Tahrir square on February 8, 2011 on the 15th day of consecutive protests calling for the ouster of President Hosni Mubarak.

Anti-government protesters demonstrate in Tahrir Square, in Cairo, Egypt, Tuesday, Feb. 8, 2011. Protesters appear to have settled in for a long standoff, turning Tahrir Square into a makeshift village with tens of thousands coming every day, with some sleeping in tents made of blankets and plastic sheeting.

Anti-government protesters pray as others stand in Tahrir Square, in Cairo, Egypt, Tuesday, Feb. 8, 2011. Protesters appear to have settled in for a long standoff, turning Tahrir Square into a makeshift village with tens of thousands coming every day, with some sleeping in tents made of blankets and plastic sheeting.

Opposition supporters march by an army tank during a huge rally in the opposition stronghold in Tahrir Square in Cairo February 8, 2011. Egypt has a plan and timetable for the peaceful transfer of power, the vice president said on Tuesday, as protesters called more demonstrations to show their campaign to oust President Hosni Mubarak remains potent.

Kemiskinan,Sokongan Kuat Kepada Israel (Talibarut Israel) Alasan Utaman Protes Ke Atas Mubarak

MB slams Mubarak’s support of Israel

Egypt’s main opposition group Muslim Brotherhood has reiterated that poverty and the regime’s support for Israel are the main reasons behind the anti-Mubarak protests.

The group says that protest rallies will go on as long as embattled President Hosni Mubarak is in power, a Press TV correspondent reports from Cairo.

This comes despite the government’s promises of constitutional reforms and an offer of pay rise for public sector workers.

Vice president Omar Suleiman has also announced that the government has a plan and timetable for a peaceful transfer of power.

In the capital Cairo, hundreds of thousands have remained camped out in Liberation Square. Protesters chant slogans against the US, Israel and France, our correspondent says.

A large crowd of protesters also marched on the Interior Ministry and parliament buildings and surrounded them for a while. They are also critical of talks between Suleiman and some opposition groups.

In the city of al-Mansoura, some 500,000 protesters marched to the governor’s office in one of the largest demonstrations since the revolution began.

Egypt’s second largest city, Alexandria, was also the scene of popular rallies against Mubarak’s regime. Many protesters are angry at the US stance toward the ongoing uprising.

Anti-American and Israeli sentiment is high among the protesters who hold Washington responsible for Mubarak’s long grip on power.PressTV

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

Penduduk Mesir kembali protes

KAHERAH 8 Feb. – Beribu-ribu penunjuk perasaan kembali memenuhi Dataran Tahrir hari ini, kebanyakan mereka merupakan muka baru dan bertenaga bagi mendesak Presiden, Hosni Mubarak meletak jawatan masuk hari ke-15 setelah dataran itu lengang seketika minggu lalu.

Penunjuk perasaan meluahkan perasaan tidak puas hati mereka kerana mendakwa media kerajaan menipu berhubung perletakan jawatan presiden tersebut.

Perhimpunan hari ini dilihat lebih besar berbanding hari-hari sebelumnya dengan ruang kosong di Dataran Tahrir dipenuhi dengan penunjuk perasaan dengan begitu cepat, menyertai sebahagian rakan-rakan mereka yang berkampung di dataran itu sebelum ini.

Wartawan Reuters, Dina Zayed berkata, perhimpunan hari ini lebih besar berbanding pada Jumaat lalu.

“Ini merupakan salah satu perhimpunan paling besar sejak tunjuk perasaan tercetus pada 25 Januari lalu bagi mendesak Mubarak berundur,” katanya.

Berdasarkan anggaran kasar, luas kawasan tunjuk perasaan itu boleh mengisi suku juta orang jika kawasan itu betul-betul padat dipenuhi dengan orang ramai.

Tunjuk perasaan turut kembali berlaku di bandar-bandar lain hari ini termasuk di Iskandariah dengan penduduk membawa sepanduk-sepanduk menggesa Mubarak berundur.

Penunjuk perasaan itu daripada semua lapisan umur dan latar belakang datang dari seluruh pelusuk Mesir sejak tengah hari.

Bekas menteri pengangkutan Mesir, Essam Sharaf yang menjadi menteri dari 2004 hingga 2005 dilihat turut menyertai penunjuk perasaan berarak menuju ke Dataran Tahrir hari ini dengan bersorak: “Kami mahu gulingkan rejim (Mubarak).”

Sementara itu, Mubarak semalam mengumumkan kenaikan gaji sektor awam sebanyak 15 peratus dan mengarahkan siasatan berhubung keganasan maut dalam tunjuk perasaan baru-baru ini, sebagai cubaan meredakan protes jalanan yang terus mendesaknya meletakkan jawatan.

Keputusan itu dibuat Mubarak selepas beliau mempengerusikan mesyuarat Kabinet barunya untuk kali pertama semalam, sementara rejimnya berusaha menggerakkan semula ekonomi, meskipun menghadapi demonstrasi.

Lapor agensi berita rasmi MENA, Kabinet meluluskan rancangan untuk memberi kenaikan gaji sebanyak 15 peratus kepada kakitangan awam mulai April ini dan membelanjakan 6.5 bilion pound Mesir (RM2.91 bilion) bagi menaikkan pencen. – Reuters

Advertisements

Responses

  1. berenti sajalah wahai abang mubarak oi!!!!
    p ke luar negara hidup senang lenang
    dengan harta bertimbun2. hang nak tunggu apa lagi?

    • Betul.Pergi bawa duit tuh makan.Bertaubatlah tapi macamana nak mohon ampun kepada mereka yang telah mati dibunuh atas keza;iman beliau?

  2. Mubarak sokong padu Israel…???

    Kalau M.Najis sokong padu APCO,
    ada beza tak…????

    KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

    • salam ic……..

      hang besa mengaji kali kali dak??……
      apa nama tu??
      apa nama tu??….

      dua kali lima sepuluh….
      lima kali dua pun sepuluh………..

      budak tadika dok wirid pagi-pagi kali kali nie laa……..
      sampai ke tua hapai kali-kali tak boleh lagi………

      kah jah kah……….

  3. Salam,

    Sokong yahudi senantiasa kenyang.
    Kalau mai sokong kot belah alim ulamak
    Silap2 bukan bulan ramadhan boleh posa wooo
    Kalau kata dapat makan sebelom lapaq
    berenti seblom kenyang …kira baguih sangat la tu.
    “””barhu kenai arti syukoq”””

    Sorang saja bawa mai penyakit..
    Barhu dia tau penawaq dok mai…
    meremut-remut….

  4. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Kalau setakat makang nasik kandaq.
    Benaklah hati.
    Kalau benak, susah nak cerdik.
    Bukang bodo, bukang, bukang, bukang.

    Kalau dak benak.
    Pi lah menganji kat Canada pon.
    Bukangnya reti.
    Orang kata lain, dia faham.
    Koot lain.

    Kalau dak benak tahap tinggi.
    Mulalah lagak.
    Nak buat “Comparative Study” konon.
    Fuuhlak angan angan.
    Sampai terangkat pengandaq.

    Sekadaq TGNA tak suka nasik kandaq.
    Benak hati.

  5. Kemiskinan dan sokongan padu Apcoyahudi kepada Umno juga, satu hari akan mengheret rakyat bangun berdemo kepada PM, jikalau UBN masih mengamal cara tadbir ekonomi, dan politik negara.
    Satu persoalan. Apakah jumlah 600.000 lepasan IPT dan IPTS yang masih menganggur ini boleh dita’rif sebagai mereka yang sudah melepasi tahap kemiskinan? Apakah jumlah ini tidak akan tertokok dari setahun ke setahun?.

    UBN harus ingat, tanpa ada apa2 sumber yang boleh mengisi perut akan menghasilkan kelaparan yang membuat rakyat menjadi penjenayah. Apatah pula cara UBN mendidik rakyat dengan melagangkan cara hidup memuja kebendaan telah menjauhkan rakyat dari nilai keimanan sebagai jatidiri seorang hamba kepada Allah. Rakyat akan melihat hartabenda, kemewahan, hiburan dan keseronokan adalah segala galanya.
    Bukan mustahil satu hari akan lahir rakyat yang berIQ tinggi terlibat dengan jenayah yang berfrofile staraf penjenayah bertaraf antarabangsa. buktinya sekarang pun sudah ada, sudah berapa ramai rakyat Malaysia telah menggunakan kad kredit palsu ciptaan sendiri ketika berada diluar negara.

    Tentu saja kepada rakyat yang memiliki ijazah tetapi masih punya jatidiri mengenal salah dan benar, akan berhimpun bersama rakyat miskin yang lapar, kerana tanpa punya apa kerja yang tetap, mereka akan bercampaign didataran Merdeka, menuntut janji palsu sebuah dasar yang dikatakan MEB…

  6. rakyat kita bodo dunggu lurus bendul taksub kepada pemimpin sesat lagi menyesatkan. dasar pecah belah dan perintah kekal dan dok ada pada kedudukan yang amat selesa. pemikiran rakyat kita lemah seperti rakyat yang diasaskan oleh komunis. rakyat negara ini tak akan bangkit seperti mereka. sebab mudah sahaja ini lakunan…agen pecah belah dan perintah:
    UMNO, MCA, MIC, GERAKAN, PPP, PBB, SUPP, PBS, LDP, PBRS, UPKO, SPDP, PRS
    ……..PKR, DAP, PAS, SNAP……..PRM, PSM, MDP, SAPP……MCC, BERJASA, KIMMA, PPM, PPM(Punjabi), AMIPF, AKIM, MIUP, PCM, MMSP, HRP……..PASOK, SETIA, CCC, AKIM, STAR, BERSEKUTU, HT, PRIM, MDC, PMN, MINDRAF…..PLUS, LRT, ERL, SKL, PICC, KLCC….FELDA, FELCRA, MARA, RISDA, MIDA, BERNAS………

    itu jentera pelaksana DASAR penipu rakyat……pecah belah dan perintah. semua yang p bersidang di parlimen selesa dengan keadaan ini. mereka akan selesa kekal begini. so rakyat kekal…kerbau dicucuk idungnya.

    so rakyat malaysia nak bangkit macam mana?…..marilah bapak apco sekali pun, rakyat tidak akan berjaya bangkit kecuali terus dijajah oleh kuasa-kuasa penjajah boneka.

    intai2 celah pintu.

  7. MAULIDUR RASUL SAW 1431: DI MASJID AL-FALAH USJ 9
    pada :
    1)
    ISNIN , 14 FEB 2011
    (11 RABIUL AWAL 1432)
    BERMULA JAM 6.00 PETANG

    BERSAMA
    – HABIB MAHDI BIN ABU BAKAR AL-HAMID
    – HABIB ALI ZAINAL ABIDIN AL-HAMID ,

    2)
    SELASA , 15 FEB 2011
    (12 RABIUL AWAL 1432)
    BERMULA JAM 3.30 PAGI
    QIYAMULLAIL
    &
    BACAAN BURDAH (oleh Kumpulan Nasyed Ahbab Mustofa)

    KAMI BERBESAR HATI MENJEMPUT ANDA SEKELUARGA KE MAJLIS INI …

    LAIN-LAIN MAJLIS ILMU : http://www.facebook.com/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

  8. bro n sis……..

    Israel…Yahudi….Yahudi Israel……
    Israel….Zionis….
    Israel Pujaan Mubarak…………
    Yahudiiiiiiiii Pujaan Mubarak………….
    Zionis Pujaan Mubarak……….

    sari dua nie timbul balik pasai cerita ceritet JAHILIAH……..
    ramai dok marah-marah…..
    ramai dok bengang bila kata depa jahiliah…….
    budak yg pakai nama sengkang-sengkang pun tepacak jambul punya la marah pasai terasa laa kot……

    yahudi lahabau tu dah jelaih tak boleh dok besenandong ngan depa……kira jahiliah laa tu….sapa-sapa jugak laa….kat mana pun depa jaga negeri……..bukan mubarak sorang saja…….

    “Apakah hukum Jahiliyah yang mereka kehendaki dan hukum siapakah yang lebih baik dari (hukum) Allah bagi orang yang yakin…” (Surah al-Maa’idah:50)

    jahiliyah tidak merujuk pada masyarakat bodoh dalam pengertian tiadanya pengetahuan dan peradaban, melainkan pada nilai-nilai yang jauh dari kebenaran (fitrah, Islam). [baca Al Maidah/5:50; Al Fath/48:26

    Bagi sapa jugak yg telah mengucap syahadatain…….
    dan dlm masa yg sama….hukum Allah dia diketepikan……
    bererti Islam dia pinggirkan……..
    dia lebih cenderong ikut ‘nafsu’ sendiri……..
    dia lebih ‘syok’ ikut kehendak kahlifah dia yg tidak bertunjangkan Islam………
    ada hukum dan ahwal syakhsiah yg mudah pun dia tak ikut mcm bab menjaga aurat bagi lelaki dan pompuan……
    mcm jaga batas halal haram dlm pemakanan…….pasai ramai dok pi kentucky n mc dotta n mc donald…….yg penting ayam dia rangup….jilat sampai ke jari………

    jumlah anak luar nikah puratanya 2.8 orang sehari dari 2007 – 2009….yg nie pasai apa???……anak luaq nikah nie anak orang Islam ke anak sapa??? (pada nama yg dia daftar)…….

    banyak sangat amalan jahiah yg ramai dok buat hari-hari…..
    kalu tanya pasai apa????…….
    tiada ada keyakinan terhadap Islam lagi……..
    kalau yakin tak kan jadi tu??????…..
    sebab itu dikhabarkan dlm sebuah hadis…….bila mana seorang lelaki muda diajak ‘bermain’ oleh seorang wanita yg cantik dan ada kedudukan…….nescaya dia berkata: “sesungguhnya aku takutkan Allah”……….
    dlm realiti ari nie……banyak ke orang yg mcm tu???……..
    kalu nak ada pun boleh dikira……..maksudnya orang muda-muda…….bukan budak-budak tua……
    budak-budak tua tak dak sapa kebuloq dah………..

    Mesir nie…
    makam firaun pun dia jaga sungguh-sungguh……
    mumia piraun pun dia tak bagi usik…….
    nostalgia betul laa depa dengan firaun…………..
    bunuh orang Islam pasai nak jaga yahudi mcm mubarak buat kat rakyat palestine tu…..tak boleh kira jahiliah lagi ke???

    • salam nasik kandaq.

      hang, kalau tak merapu.
      tak sah.
      tak boleh tidoq.

      hang tulih macam ni.
      nak kata ustaz, bukang ustaz.
      nak kata prof., bukang prof.
      penjual ubat, koot.

      takkan lah, Kucing Kota pulak.
      ceredik sikit dari hang.
      apa tak cerdiknya.
      dia copy n paste saja.
      takkiralah baguis ka, tidak.

      bila hang nak buka nasik kandaq Tahrir.
      hang setuju, kata break thru.
      tang ni pon, Kucing Kota ceredik sikit.
      dari hang.

      sekadaq kita kitsianglah kat hang.

      • excuse me budak tadika…….

        aku saja seronok pakai bahasa kolokial…..
        bahasa nie tak payah guna sangat unsur tata bahasa…
        tapi ada unsur kemesraan…….
        intonasi pulak….menyeronokan kawan dan lawan…….
        seolah kita bergaul dlm kenyataan………
        maksud lebih penting difahami……walaupun banyak guna dialek daerah……cthnya dialek dan pelat utara…….
        bahasa pendek dan mudah….ringkas….

        perbualan berkisar kepada perkara-perkara yang ringan bila kita selalu bertemu dlm ‘forum’ mcm nie……..akan ujud kemesraan antara kita…….teman dan mike….. walaupun selalu bergaduh…..tetapi ada ‘kemesraan’ yg ‘tersembunyi’ sekalipun belum pernah berjumpa……

        walaupun kekadang nampak ‘merapu’ tapi sebagai rakan forum…..cuba cari maksud yg tersirat dan tersurat……..itu yg lebih ‘afdhal’…..

        bukan tak mau guna bahasa ‘persuratan’……
        cuma nampak terlalu ‘formal’ sangat…..
        nanti kome dan aku sendiri pun naik’boring’ pulak…….
        tak syok laa mcm tu……..

        kita ‘syok’ borak-borak saja sambil pekena teh tarik………

        kah kah kah

      • Hoi mangkuk!!!
        Salam Chua Soi Lek.

        Berapa banyak copy n paste kucing mau cari laa
        hang sebut tengok laa kucing amik kat blog sapa…
        pi cari laa kalau jumpa….

        Tuu laa kalau skolah dok tahap tadika mana reti membaca…

  9. malaysia?

  10. copy dari srikandi7.blogspot pendedahan tentang bang nuarr awwww.

    Salam kepada pembaca blog yg budiman, dah beberapa hari tak menulis kerana sibuk dengan penulisan buku saya yang akan dilancarkan tidak lama lagi, saya pada mulanya bercadang berhenti menulis buat beberapa ketika bagi menyudahkan buku istimewa saya, namun diatas rasa penghargaan kepada penyokong-penyokong setia saya yg tidak henti kunjung ziarah di laman blog saya, maka digagahkan lah juga untuk menulis sebagai tatapan dan renungan pembaca budiman.

    Ramai yg mengeluh kenapa tidak diteruskan fakta 12-44 seperti yg dijanjikan. Mungkin para pembaca tak perasan bahawa saya telah melangkah sehingga ke fakta 17, cuma cara pendedahan dalam bentuk yg berbeza , bukan persoalan tetapi penghujahan , iaitu berdasarkan tajuk-tajuk seperti yg telah didedahkan di dalam blog seperti:

    fakta 12)…….Melalui warkah keramat yg saya titipkan sebagai bukti yg telah ditulis oleh saya sendiri 13 tahun yg lampau yg telah membawa kepada penangkapan saya dan penderaan saya oleh pihak polis untuk menarik balik segala pertuduhan, mesej yg ingin disampaikan di mana letaknya fitnah jahat si putar alam bahawa wujudnya konspirasi antara saya dan tun m, buta ke mata mereka yg taksub dan fanatik, beberapa kali saya nyatakan dlm surat saya , DATO SERI TOLONG SELAMATKAN ABANG SAYA AZMIN, kerana ketika itu tun adalah bapak angkat kepadanya.

    Kalau saya berniat jahat mengapa perlu saya tulis selamatkan abang saya azmin dan meminta tun merahsiakan perkara tersebut, kan saya tulis hanya Allah dan tun sahaja yg dapat selamatkan segala kepincangan yg berlaku, pada sibebal penyokong tegar bila pulak tun takut dgn bayang-bayang sijiburin,kuasa vito ada pada dia sebagai PM, beliau boleh pecat sape yg dis suka, atau ambik sape yg dia berhajat.Jadi tak payah lah mat jenin buat cerita lawak bodoh pulak, kononnya tun pecat sebab pengaruh sijuburin.Tun pecat sebab moralnya yg amat rendah setelah jangkamasa setahun diambil bagi tujuan penyiasatan oleh pihak polis yg diketuai oleh dato musa hasaan sac 11 ketika itu. Faham

    Fakta 13……..Dalam tajuk anwar perompak dan penyamun, jadi persoalannya kenapa dia nak tuduh Tun M mahupun kerajaan sekarang pengamal rasuah, sedangkan BUDAYA RASUAH DALAM UMNO TELAH DIBAWA OLEH SIJUBURIN DAN AZMIN, MEREKALAH BAPAK SEGALA RASUAH DAN PENGKHIANAT, saya adik dia saya taulah berapa kayanya azmin, ibarat 7 X MATI, 7 X JADI POCONG DUIT TAK HABIS HABIS, anda diluar penyokong bebal apa tau, kalau tidak masakan 13 tahun tak bekerja, mana datang hasil, hidup semewah-mewahnya, banglo sana sini, terbang luar negeri anak beranak mcm pergi chow kit,tanya lah kelas apa penerbangan, ada ke naik ekonomi, sorrylah sakit pinggang la, OKB lah katakan semuanya pasti selesa, pasti lumayan, pakai semua branded ,jenama mewah, cuba bukak facebook anak anak dia kecik-kecik dah pakai handbag LV, ingat berapa sen tu, kalau tak tau gi cuba jengah kat Pavillion tu kejap, kalau saiz yg afifa gantung kat bahu tu sah sah belas ribu, apa logik kalau setakat jadi YB elaun tak berapa sen tu boleh anak bearanak hidup mewah,apa duit turun dari langit ke ,KECUALI DUIT RASUAH DAN DUIT LACURKAN ISTERI.

    Masa nak jatuhkan Tun Ghafar, berapa puluh juta yg di laburkan,saya adik dia, saya tengok mcm mana azmin menyusun duit-duit yg disusun didalam kotak-kotak, ingatkan kotak biskut, rupanya duit, dirumahnya untuk diberi imbuhan pada ketua-ketua bahagian dan cawangan ketika itu supaya tidak mencalunkan tun ghafar, kesian org tua tu pun dia aniayakan, bila pencalunan berpihak kepadanya, ewah, ewah lemak bidara dia cakap , oh SAYA TIDAK BERHASRAT MENENTANG TUN GHAFAR, TETAPI KERANA KEHENDAK PARA PERWAKILAN MAKA SAYA MENGHORMATI MAKSUD DAN KEHENDAK MEREKA. memang dasar setan segala setan , sebenarnya amalan rasuah yg melampai batas dan tidak terkawal ini mula diamalkan dizaman si juburin memegang tampuk kepimpinan. Dia lah yg merosak kan segala sistem pentadbiran dan ketelusan didalam umno sehingga rakyat memandang jijik dan kotor kepada umno ketika itu.Bila dia dah kebas mewah semewahnya, dan berambus keluar dari umno, hui lemaknya dia membelasah umno kononya mengamalkan rasuah.Pada hal dia lah pelesit rasuah dalam umno, cara paling kotor rampas kuasa, dan dia jugalah yg mengamalkan kronisme dan nepotisme di dalam umno , tiba-tiba famili dia jadi kaya raya, tak pasal -pasal pak brahim jadi chairman ioi, abang -abang dia jadi korporat , kekasih awal dan akhir jadi jutawan ,geng-geng sehati sejiwa dapat projek juta juta , billion, billion, banyak lah punya songeh nak maki kerajaan najib rasuah pulak, kau dah balun habis sampai 7 keturunan, muka tarpan nak cari silap orang pulak.

    Saya bukan fitnah , saya cakap ada bukti dalam video lagu p ramlee aku perompak aku penyamun tu kan sijil sijil saham dia yg bernilai jutaan ringgit ditunjukkan, so konspirasi kot mana wahai penyokong bebal sijuburin, siapa yg dapat upah, siapa yg diupah, siapa yg merasuah, siapa yg dirasuah, cuba gunakan akal buat pertama kali, kalau tak hantukan kepala tu kedinding batu,biar otak tu berjalan sikit.Kalau dah sampai offer samsidar kerja di Phileo Allied Bank sebagai Executive Director dgn gaji 25,000 rm , elaun 5,000 rm tanpa perlu pergi bekerja , kecuali service dia seminggu sekali setiap hari Rabu pukul 530 petang selepas kabinet meeting dicondo Tivoli Villa , dengan alasan pada polis pengiring supaya tak ikut serta yg kononnya dia nak main tennis dengan Nallakarupan, so mana datangnya konspirasi wahai setanan, so orang kampung boleh lah kau gebang wahai ass min dayus n anu war juburin, tapi family tau apa yg kau dah buat kerja kotor dlm hidup kau, lama dah sabar 13 tahun beb, so sorrylah no more keeping quiet, nama aku wajib dibersihkan, sampai hari ni fitnah kau yg melampau kat aku dan DrM serta Tan sri Musa, kononnya kami berkonspirasi dan dapat upah , satu bukti haram pun kau tak dapat buktikan yg sememangnya tak ada, dan tak pernah wujud, bahkan kerana perjuangan lah aku hilang hampir 10 juta duit pengiklanan papan tanda yg telah ditandatangani, sebab tu lah aku nak teruskan saman kat kauorang yg dajal.

    Fakta 14…….?????? Di bawah tajuk sesumpah dalam pelbagai gaya, supaya masyarakat menilai, betapa hebatnya lakunan sijuburin mengikut keadaan tempat, kelompok manusia, dan juga situasi yg berbeza dalam meraih simpati dan pandangan hebat masyarakat kepadanya.

    Bila masuk masjid dialah mcm al hafiz hebat, segala surah dihafal bagi menunjukkan betapa alimnya dia, bila beronggeng dengan bini orang dia juga hebat sehinggakan si isteri orang sanggup menyerah diri dan sentiasa gila bayang yg tidak terperi mcm samsidar taharin, dia selalu tersasul bila saya berkunjung kerumahnya, samsidar akan berangan mengatakan dia bakal menjadi first lady,iaitu isteri Perdana Menteri, kerana anu war berjanji kononya kalau dia jadi Pm, dia akan melepaskan si ikan sepat kering wan azizah dan ambik si shidah jadi bini dia, hebat perancangan romeo dan juliet ni,punya ashuk mashuk bercinta, sampai terbabas dari landasan Islam yg sebenarnya.Hi tak auuu nak akap. Tak de dalam dunia, kes mcm ni even di amerika, laki bini jadi kekasih awal dan akhir boss durjana.PELIK,PELIK TETAPI BENAR, MCM MANA LAH DIAORG HIDUP HARI HARI, kadang-kadang aku yg sewel memikirkannya, mcm mana lah dia laki bini bila berduaan dalam bilik, ada ke diaorang share cerita mcm madu madu bini pertama dengan bini kedua, tentang perangai laki yg sama , camne yeh, hi tak auuuu nak akap.

    Angelina jolie dgn Brad pit superstar hollywood pun tau jealous, bila brad pit gi curi jengah ex wife dia jennifer aniston, angelina yg pakai terdedah sana, terdedah sini tu pun ada perasaan marah lalu melarikan diri kerumah lain, selama sebulan, puas jugaklah brad pit nak pujuk, mengikut cerita dalam magazine lah, yg ni happy je dua ekor share laki, tapi jantina berbeza, camne ya kalau merajuk, hi sewel kita dibuatnya,kes yg paling keji yg pernah aku tahu berlaku atas mukabumi ini, dan yg paling malang terjadi pada keluarga sendiri, apakan daya, Nabi Noh pun biarkan anaknya mati karam didepan matanya sendiri, siapa lah aku nak bersabar sampai mati, itupun dah lama sangat rasanya mendiamkan diri, kalau tak dicantas segala hipokrasi menjelang pilihanraya ini, nauzubilah minzalik kalau dia dapat rampas semua negeri, dengan pembohongan dan perencanaan Yahudi, huh , huh tak kan ku izinkan selagi hayat dikandung badan , disamping doa kupanjatkan kepada Allah swt yg amat-amat berkuasa untuk menyelamatkan bumi Malaysia yg tercinta. aku bukan dapat apa Min, aku bukan orang politik mahupun ahli umno lagi, namun kasih ku kepada agama , bangsa dan bumi tercinta mengatasi segalanya.Kau fitnah lah aku lagi , namun langit tak selalunya cerah, sampai masa kalau kau terima qadak tuhan, baru kau tahu betapa hina dan kejinya perbuatan kau di atas mukabumi ini,masa tu takut dah terlambat nak buat taubat mahupun minta ampun pada orang yg kau aniaya dan fitnah.Kalau aku fitnah, samanlah , report lah polis lagi mcm dulu kau buat,suka -suka tangkap aku, siksa aku, hidup mcm tak de tuhan.

    Apa kau ingat duit kau yg berjuta tu boleh balut kain kapan kau esok, insaflah kalau esok tuhan rentap nyawa kau,dalam keadaan kau yg masih tak bertaubat dan aku dan mangsa fitnah yg lain masih tidak mengampunkan dosa fitnah kau yg melampau, mcm mana?
    Sampai hari ni selama 13 tahun aku tunggu, TIDAK PERNAH ANU WAR ATAU SAMSIDAR ATAU KAU MENAFIKAN BAHAWA ANU WAR TIDAK PERNAH BERZINA DENGAN SAMSIDAR MAHUPUN MENGIKUT CARA ISLAM BERSUMPAH LAKNAT DI MASJID , DAH BERPULUH KALI AKU CABAR BERSAMA DENGAN DR M DAN WAN AZIZAH SAMA-SAMA MASUK MASJID BERSUMPAH KENAPA TAK BUAT, tambah shidah tuduhan ini amat berat bagi seorang ibu beranak 6, kenapa diam membisu seribu bahasa, apa dia bebal ke atau buta ke atau pekak ke , orang dok bercerita sana sini, buat lah press statement cakap Waulahi,wabilahi, wataulahi, saya samsidar taharin tidak pernah berzina dengan insan yg bernama anwar ibrahim sepanjang hayat saya, dan sekiranya saya berbohong saya sanggup dilaknat oleh allah swt, apa boleh shidah?

    Mcm mana pulak nak jawab lah ya, bila pakar dna lim kong boon mengesahkan 13 tompokan air mani di atas tilam adalah kepunyaan samsidar taharin dan anwar ibrahim , kononnya azmin dan anwar nak perbodohkan public dgn silapmata mereka, bawaklah pakar dna dari britain dan australia kononnya nak mencabar keterangan lim kong boon yg dituduh mendapat upah dari dr m dan berkonspirasi, lim campak hasil ujikajinya dan mencabar mat salleh 2 ekor tu dengan berkata, ok kalau ujikaji aku tipu dan berunsur jahat, AKU CABAR KAU AMBIK DARAH BARU ANWAR DAN DARAH BARU SAMSIDAR UNTUK DIBUAT UJIKAJI SEKALI LAGI DIATAS TOMPOKAN AIR MANI DIATAS TILAM TU, SIAPA YG PUNYA, KENAPA TAK BUAT WAHAI ASS MIN DAYUS DAN JUBURIN PUTAR ALAM?????? hi suka sangat kencingkan orang ramai yg dungu yg tak tau apa-apa berlaku dalam mahkamah.

    Aku masih teringat, masa bagi keterangan di bukit aman, ramailah yg dipanggil oleh polis termasuklah kak long ku, kak lang ku, saksi-saksi yg lain mcm azizan , laila isteri orang, samsidar taharin,raju driver nalla, dan semua mangsa seks dia dan mangsa liwat dia, yg paling aku tak boleh terima salah satu keterangan dari seorang mangsa seks dia, perempuan tu berkata, dia main dengan anu war dalam bulan puasa pukul 530 petang ,dah lah berzina di bulan ramadan dan belum waktu berbuka, sehingga waktu magrib, so anu war terus berkata, oh sorry, i have to rush for my tarawikh, astarafilulahhilazim apa punya setan, apa punya dajal, apa punya pelesit, dah lah bulan mulia dinodai, dengan tak mandi hadas, kononya nak tunjuk yg dia tak tinggal tarawikh, sanggup dia mempersendakan allah mcm kawan -kawan dia saje.Takut kita dengar, sebab itulah allah humban dia ke lembah hina dipenjara supaya dia bertaubat, namun sedikit pun tidak memberi pengajaran kepadanya.Apalah nak jadi, dia tak kesian ke kepada arwah bondanya mak yan, tersiksa didalam kubur dengan perbuatan anak yg durjana.Raju driver nalla juga mengesahkan dia yg membelikan kondom, dia yg mengemas bilik, menyalin cadar, membuang tisu dan segala keperluan disediakan untuk anu war sebelum projek dan selepas projek kepada pihak polis, pening aku mendengarnya.Raju juga mengesahkan …ITU BOSS (ANU WAR)BANYAK SAYANG ITU PEREMPUAN, MAKNANYA SAMSIDAR.

    Saya masih ingat kata-kata azizan kepada asp roduan, anu war satu satunya manusia yg dia pernah jumpa yg tidak takut langsung kepada Allah swt,lepas sembahyang maghrib, bagi salam kiri kanan, dia terus suruh azizan tonggeng untuk dia melliwat, bila azizan tanya apa ni boss, baru lepas solat, dia kata tak pe, tuhan tu maha pengampun maha penyayang, nanti ambik wuduk gugurlah semua dosa, senang-senang je dia buat fatwa sendiri, dosa gugur tu kalau dosa kecil, bukan dosa menjubor, kan nabi tak nagku umat, tak de kerak neraka nak terima,hai mazhab apalah dia ni agaknya.tak pernah aku jumpa seumur hidup manusia keji dan jahat mcm ni , mcm mana lah detik kejadian dia dulu, pelik dgn bini orang dia tibai, jantan, mat jambu dia ghairah, duit bank negara dia kebas berbillion ringgit sampai timbalan gabenor dato murad tak pasal pasal masuk penjara kerana ikut arahan dia, tak ke aniaya orang, dengan yahudi dia bersekongkol untuk jatuhkan negara islam yg aman damai, dengan tun m dia khianat dan fitnah,dengan negara dia huru harakan, dengan orang islam dia pecah belahkan, itu tak termasuk pelik kejadian-kejadian ngeri yg terjadi yg melibatkan nyawa melayang, saya tak tuduh tapi pelik kenapa kereta azizan dilanggar lari sampai bini dan anak yg sarat dlm kandungan terkeluar dan mati ditempat kejadian, kenapa isteri dato aziz samsudin juga meninggal kemalangan, kereta merz saya dibakar, peluru beberapa kali dihantar kepejabat saya, kepala kucing dihantar didepan rumah,bom jangka diletak ditempat saya berceramah tahun 1999,kenapa kenapa????? , Ya allah beri lah kami jawapan , datanglah pertolongan diluar batasan kami yg ajaib untuk menentang pengkhianat-pengkhianat negara ini.Kami tiada daya Ya allah, kami tiada kekuatan , kecuali dengan izin mu Ya Allah bagi meneruskan perjuangan ini semoga hamba mu yg munafik ini diharamkan sama sekali dari menjadi pemimpin kami Ya Allah.Makbulkan doa kami lah dengan segera, amin ya rob bal alamin.

    • untuk mat romeo…..
      yg nie pun aku copy lepaih tu aku paste kat bawah tu…..
      dah hang main copy copy…..
      aku pun nak bagi hang tengok sat perangai ulaq ayaq sarkis yg nak jadi ulaq sawa………..
      yg nie aku ambik dari….
      http://panjanghitam.blogspot.com/2011/02/wang-haram-bekas-pembantu-menteri.html

      Thursday, February 10, 2011
      Wang haram: Bekas pembantu menteri didakwa,Bagaimana dengan menteri?
      Bekas setiausaha politik kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Yakcop hari ini didakwa dengan pengubahan wang haram, setahun selepas beliau didapati memiliki RM2 juta di pangsapurinya di Teluk Air Tawar, Pulau Pinang.

      Hakim Mahkamah Sesyen Butterworth, Mohd Zairan Aman menetapkan 14 Mac ini untuk sebutan semula kes dan membenarkan Hasbie, 38 diikat jamin sebanyak RM60,000 dengan dua orang penjamin.

      Beliau dituduh mengikut Seksyen 4(1), Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pembiayaan Keganasan 2001.
      Jika bersalah, beliau boleh dipenjara sehingga lima tahun atau denda sehingga RM5 juta atau kedua-duanya sekali.

      Terdahulu, timbalan pendakwa raya dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Anslen Charles Fernandis, memohon agar mahkamah menetapkan wang jaminan sebanyak RM100,000 kerana kesalahan yang dilakukan sangat serius dan jumlah yang diperoleh adalah tinggi.

      Tidak bekerja

      Bagaimanapun, Hasbie yang tidak diwakili peguam, memohon agar mahkamah mengurangkan wang jaminan kerana beliau tidak bekerja dan terpaksa menanggung keluarga.

      Beliau meminta mahkamah mempertimbangkan jasanya selama berkhidmat dengan kerajaan yang telah bekerja di bawah kepimpinan tiga orang Perdana Menteri.

      “Saya telah setahun tidak bekerja dan saya berhenti kerja tanpa mendapat pencen,” katanya

      Empat hari selepas ditahan oleh SPRM berhubung penemuan wang tunai yang diikat mengikut nilai RM5, RM10, RM50 dan RM100 berjumlah kira-kira RM2 juta di pangsapurinya itu, pejabat Nor Mohamed mengeluarkan kenyataan yang Hasbie telah meletakkan jawatan.

      Hasbie, seorang rakyat Sarawak dilantik sebagai setiausaha politik pada tahun 2008 ketika Nor Mohamed adalah menteri kewangan kedua.

      Nor Mohamed (kanan), yang berasal dari Pulau Pinang adalah juga ahli parlimen Tasek Gelugor. Beliau dilantik sebagai menteri kewangan kedua dari 2004 hingga 2009.

      Sebagai menteri di jabatan perdana menteri, Nor Mohamed kini bertanggungjawab terhadap Unit Perancangan Ekonomi (EPU) yang berkuasa menentukan projek-projek kerajaan.

  11. […] Sokongan padu Mubarak pada Israel Penyebab Kebangkitan Rakyat « […]


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: