Posted by: pinkturtle2 | Februari 19, 2011

Dataran Mutiara Bahrain.. lebih 30 terbunuh,66 cedera Polis mengamuk

The body of a protester is taken for burial as his family members and supporters follow in Sitra, east of Manama  February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Reuters Pictures 50 minutes ago

The body of a protester is taken for burial as his family members and supporters follow in Sitra, east of Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Thousands of protesters with Bahraini flags take part in a pro-government march in the capital Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Female supporters and family members of a protester who died join the burial march to show their support towards him, in Sitra, east of Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Female supporters and family members of a protester who died join the burial march to show their support towards him, in Sitra, east of Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Thousands of protesters with Bahraini flags take part in a pro-government march in the capital Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Protesters wave Bahraini flags as they stand on top of a structure at Delmon Square during a pro-government march in the capital Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Protesters wave Bahraini flags as they stand on top of a structure at Delmon Square during a pro-government march in the capital Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

Youths hold Bahraini flags as they stand on top of a structure at Delmon Square during a pro-government march in Manama February 18, 2011.

A doctor at Salmaniya Hospital attends to an injured protester in Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

A doctor at Salmaniya Hospital attends to an injured protester in Manama February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

An injured man is treated at the Suleimanieh Central hospital in Manama February 18, 2011. Bahraini security forces shot at protesters near Pearl Square on Friday and wounded at least 23, a former Shi'ite lawmaker said, a day after police forcibly cleared a protest camp from the traffic circle in Manama.

An injured man is treated at the Suleimanieh Central hospital in Manama February 18, 2011. Bahraini security forces shot at protesters near Pearl Square on Friday and wounded at least 23, a former Shi’ite lawmaker said, a day after police forcibly cleared a protest camp from the traffic circle in Manama.

The body of a protester, who was killed by riot-police, is carried by family members in Sitra, east of Manama, February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

The body of a protester, who was killed by riot-police, is carried by family members in Sitra, east of Manama, February 18, 2011. Bahraini security forces fired on protesters near Pearl Square on Friday and a senior medical official said more than 60 people were treated in hospital, a day after police forcibly cleared a protest camp in the capital.

60 penunjuk perasaan Bahrain cedera ditembak

19/02/2011 3:08am

MANAMA 19 Feb. – Pasukan keselamatan Bahrain melepaskan tembakan ke arah kumpulan penunjuk perasaan dekat Dataran Mutiara dan mencederakan sekurang-kurangnya 60 orang, semalam.

Kejadian itu berlaku pada hari penunjuk perasaan puak Syiah menguruskan upacara pengebumian empat mangsa yang terbunuh dalam serangan polis di Dataran Mutiara.

Ia juga berlaku serentak dengan rayuan yang dikemukan oleh Putera Mahkota Sheikh Salman bin Hamad al-Khalifa menerusi televisyen Bahrain yang meminta agar penduduk bertenang dan berbincang mengenai situasi itu. – REUTERS

……………………………………………………………………………

‘Army massacring Bahraini protesters’

The Bahraini military has opened machinegun fire on protesters who were trying to reach hospital, injuring hundreds, in what appears to be an attempted massacre, medics say.

The Army has prevented ambulances and medics from reaching those wounded amid massive pro-democracy protests in Bahrain, Dr. Ghasam, a resident at Salmaniyeh hospital in Manama, told Press TV on Friday.

He said that the protesters were marching to hospital in silence to visit those wounded in the previous rallies, when they were ambushed by troops waiting near the hospital.

“They did not even chant anti-government slogans, they wanted to visit those injured on Thursday,” Dr. Ghasem said.

He maintained that the massacre was planned in advance.

“We need help! Our staff is entirely overwhelmed. They are shooting at people’s heads. Not at the legs. People are having their brains blown out,” Dr. Ghasam said.

He also compared the situation at the hospital to a war zone.

Bahraini lawmaker Ali al-Aswad, who was at the hospital at the time of incident, also told Press TV that the army has prevented the medical staff from reaching those injured and urged the Bahraini authorities to stop killing their own people.

According to the Bahraini lawmaker, nearly 700 army troops are stationed near the hospital.

Following the violence, Bahrain’s crown prince Salman bin Hamad al-Khalifa promised to start a national dialogue, once calm returns.

The Friday shooting came after a funeral procession held for those killed on Thursday turned into pro-democracy protests with a turnout of tens of thousands, which is unprecedented over the past few weeks.

Four pro-democracy protesters were killed and 231 others wounded after riot police raided the protest camp in the early hours of Thursday, when most of the demonstrators were sleeping, in an attempt to clear capital’s main square from demonstrators.

The funeral procession of the victims was held after the Friday Prayers.PressTV

………………………………………………………………………………..

Bahrain forces fire at protesters

Troops open live fire around Pearl roundabout in Manama after nightfall, at least 66 wounded.

Shots were fired by soldiers around Pearl roundabout in Manama, the Bahraini capital, a day after police forcibly cleared a protest encampment from the traffic circle.

The circumstances of the shooting after nightfall on Friday were not clear. Officials at the main Salmaniya hospital said at least 66 people were injured, some with gunshot wounds to the head and chest.

Some doctors and medics on emergency medical teams were in tears as they tended to the wounded. X-rays showed bullets still lodged inside victims.

“This is a war,” said Dr. Bassem Deif, an orthopedic surgeon examining people with bullet-shattered bones.

Protesters described a chaotic scene of tear gas clouds, bullets coming from many directions and people slipping in pools of blood as they sought cover.

Meanwhile, Sheikh Hamad ibn Isa Al Khalifa, the King of Bahrain, asked his crown prince Sheikh Salman bin Hamad al-Khalifa to start a national dialogue “with all parties”.

Earlier on state TV the crown prince had called for calm, saying it was “time for dialogue, not fighting”.

“The dialogue is always open and the reforms continue,” Sheikh Hamad al-Khalifa said on Bahrain TV.

“We need to call for self-restraint from all sides, the armed forces, security men and citizens,” he said. “I urge you, there should be calm. Now is time for calm.”

Jalal Firooz, of the Wefaq bloc that resigned from parliament on Thursday, said demonstrators had been elsewhere in the city, marking the death of a protester killed earlier this week. The demonstrators then made for the roundabout, where army troops are deployed.

A doctor of Salmaniya hospital told Al Jazeera that the hospital is full of severely injured people after the latest shootings.

“We need help! Our staff is entirely overwhelmed. They are shooting at people’s heads. Not at the legs. People are having their brains blown out,”  a distraught Dr Ghassan said, describing the chaos at the hospital as something close to a war zone.Aljazeera

…………………………………………………………..

Pembunuhan Beramai-ramai oleh Tentera – ulama terkenal Bahrain, Sheikh Qassem Issa

Mereka Sengaja Menembak Untuk Membunuh – Doktor

Army kills up to 30 in Bahrain

The number of dead was put at between 10 and 30, but it was difficult to establish the full extent of fatalities and injuries. There were also claims that paramedics were being prevented by state security forces from treating the wounded as they lay on the streets in front of army tanks.

One doctor said that the army was “shooting to kill” because most of the injured had suffered shots to the head and chest.

Bahrains most revered Shia cleric, Sheikh Issa Qassem, described the police attack as a “massacre” and said that the government had shut the door to dialogue. He stopped short of calling openly for street protests.

Late yesterday, King Hamad al-Khalifa announced that he had asked the crown prince to start a national dialogue “with all parties” to resolve the crisis.. more irishtimes.com

…………………………………………………………………………….

Kononnya nak sekat kebangkitan rakyat.. guna Askar polis tembak tak tentu pasal, depa ni takut sangat jadi macam di Mesir.. sepatutnya ambillah iktibar apa yang dah berlaku di Mesir.. Buat lah macam mana pun kalau rakyat dah tak suka,kalau rakyat dah bangkit setelah sekian lama ditindas,kalau rakyat dah keluar ke jalan raya..tak ada apa lagi yang boleh menghalangnya.. berambus je pemimpin yang diktator, selesai masalah . tak kan nak tunggu sampai 365 orang mati dulu macam di Mesir baru nak berambus???

………………………………………………………………………………………………………………………………..

.

Di Libya Lagi Dahsyat

27 maut dalam bantahan di timur Libya

19/02/2011 3:08am

KAHERAH 19 Feb. – Beberapa siri bantahan anti-rejim di timur Libya mengorbankan sekurang-kurangnya 20 nyawa di Benghazi dan tujuh di Derna, lapor laman web akhbar Oea, semalam.

Katanya, 20 orang dikebumikan di Benghazi, bandar raya kedua terbesar di negara itu, di mana jumlah kematian sebelum ini yang dinyatakan oleh sumber perubatan di bandar raya itu ialah 14 orang.

Di Derna, di timur Benghazi, akhbar itu berkata, tujuh orang maut dalam beberapa bantahan yang mana lima dikebumikan semalam, manakala dua mayat mangsa lagi masih di hospital. – AFP

………………………………………………………………………………………..

 

Rakyat sudah meluat dengan Gaddafi.Rakyat telah keluar ke Jalan Raya.41 tahun memerintah Libya

Protes besar-besaran terhadap Gaddafi… Pihak pembangkang mengatakan hampir 30 terbunuh semalam.. Di bandar Benghazi sahaja iaitu bandar kedua terbesar 14 orang mati ditembak..

Anti-Gaddafi protesters seize Libyan city

Pro-democracy protesters have reportedly taken control over the eastern Libyan city of al-Baida as anti-Gaddafi regime rallies escalate across the North African country.

Two Libyan exile groups say the takeover came after some local police joined the protesters. Clashes are reportedly under way as government militias have been deployed to the area following the incident to re-take the city.

Libyans have taken to the streets across the country on what they call the “day of anger.” The protesters want an end to the long rule of Muammar Gaddafi.

The opposition says at least 30 people were killed in the crackdown. According to medical sources, 14 died in Libya’s second-largest city, Benghazi.

The opposition has accused the government of arming African migrants in the north to shoot pro-democracy protesters.

Meanwhile Gaddafi’s supporters have held a pro-government rally in the capital, Tripoli. The 63-year-old leader, who has ruled the country for 41 years, reportedly attended the rally.

Meanwhile, human rights group Amnesty International has also urged the Libyan government to stop its crackdown on peaceful demonstrations.

Map locates Benghazi, Libya, where there are protests to ouster the government.

Map locates Benghazi, Libya, where there are protests to ouster the government.

Libyan leader Muammar Gaddafi addresses a speech during a ceremony marking the 24th anniversary of the U.S. air raids on Tripoli and Benghazi in 1986, in Sirte April 15, 2010. Picture taken April 15, 2010.

Lanun ini banyak rompak duit rakyat… sekarang ini kita tak tahu lagi nilai harta yang lanun ini kumpul di bank bank luar negara.. bila rakyat dah halau nanti macam sahabat karibnya Mubarak barulah kita tahu berapa billion harta yang lanun ini kumpul hasil dari merompak harta negara dan rakyatnya..

……………………………………………………………….

Gambar- gambar Kenangan Persatuan Lanun-Lanun Arab

Libyan leader Muammar al-Gaddafi (C) leans on the shoulders of Egyptian President Hosni Mubarak (centre R) and President of Yemen, Ali Abdullah Saleh (centre L) as they laugh during a photocall before the second Afro-Arab Summit in Sirte October 10, 2010.

Egyptian President Hosni Mubarak (L) laughs as he welcomes Libyan Leader Muammar Gaddafi (R) on his arrival at the presidential palace in Cairo in this July 21, 2002 file photo. Egypt's Vice President Omar Suleiman said on February 11, 2011 that Mubarak had bowed to pressure from the street and had resigned, handing power to the army, he said in a televised statement.

Libyan leader Muammar al-Gaddafi (L) stands next to Egyptian President Hosni Mubarak during a group photocall at the second Afro-Arab summit  in Sirte October 10, 2010.

hensemnya kamu pakai spek hitam… biasala!!Ketua lanun mesti pakai spek hitam.. ha  ha


Responses

  1. Tuan blog,

    Saya selalu mengikuti blog tuan yg popular ni dan saya ingin sama melebarkan jaringan pembaca.

    Kalau tuan tak keberatan, mintak letakkan blog saya dlm blogroll tuan.

    t/kaseh

  2. Komen yang budak terencat akai tak bole nampak.

    Satu satunya pemimpin otak gila macam budak tadika tongong, ialah seorang penguasa negara di teluk Arab bernama Gadafi nilah…

    Hebatnya otak gila, dia boleh perintah Libya selama 41 tahun. Kita pernah membaca berita2 cara dia hidup dan bersosial memang nampak macam budak tua gila.
    Tuu.. yang kita heran macam mana rakyat Libya boleh ikut cara dia….
    Cua hangpa tengok personaliti cara pakai dia. Dia balun tak kira apa. kira dia suka saja…
    Maklumat terbaru yang kita dengag, bila dia dengag habaq, rakyat Libya nak berdemo, dia kata dia nak join sama, macam dia nak protes kat diri dia la pulakk..

    Rupanya berita hari ni, dia buat satu kumpulan demo campog dengan polis dan askar, dia pi berlawan demo dengan rakyat yang bantah kerajaan dia, siap bunuh 20 orang rakyat dia… Nampak tak!!! bentuk kerja firaun malaun Gadafi ni. Gila kena kat dia..

    Firaun kat Malaysia ni, lebih korang macam tu jugak laa… Pasai tu Kucing kata.. Otak gila macam budak tadika tongong tu sama macam pemimpin UMnGoK yang dok ada laa…. Kalau tak bentereh kerajaan Barang Naik ni.. budak tadika gila akan teruih meneruih perintah Malaysia… Hangpa suka ka?.

    • Salam Kucing Kota.

      Kena bagi salam kat hang.
      Sebab, dulu2, dulu2lah.
      Hang dok tolong ambik………kat Acheen Street.
      Hang yang bagitau.
      Tapi hang tak baca pon.
      Kalau Tok Usop tau, tentunya.
      Dia kecewa.

      Pasai apa, Gaddafi boleh perintah begitu lama.
      Sebabnya.
      Ramai rakyat Libya malais membaca.
      Seropa Kucing Kota yang tolong2 ambik, tapi tak baca.
      Seropa nasik kandaq, yang akan kandaq sampai tesungkoq.
      Seropa great chief, semuanya pelan, baca pon pelan pelan.
      Gaddafi suka sunggoh dengan puak3sukusakat.
      Malais membaca.
      Yang ada pasiq, tapi takdak mutiara.

      Ni, yang ada kebangkitan.
      Sebabnya, ramai yang ikut nasihat kita.
      Suka membaca.
      Faham apa yang dibaca.
      Barulah mutiara.

      Sekadaq suka membaca itu mutiara bangsa.
      Malais membaca, pasiq bangsa, seropa Kucing Kota.

      • Kata Ahmad Nisfu” Apa yang hang baca bahlul”
        Apa mutiara yang hang ada?

        Mutiara tak duduk dekat otak budak gila seropa hang…
        kulup dalam seluaq hang ada laa…..
        Kah! kah! kah!…….

  3. tah suka

  4. bro n sis………

    penyakit dari medan tahrir kian dok bejangkit………
    la nie dah berjangkit ke pearl square pulak…….
    aku teruja ngan satu bait ayat dlm posting nie……

    “kalau rakyat dah keluar ke jalan raya..tak ada apa lagi yang boleh menghalangnya.. berambus je pemimpin yang diktator, selesai masalah . tak kan nak tunggu sampai 365 orang mati dulu macam di Mesir baru nak berambus???”…….

    aku rasa kalau takat pemimpin macam mubarrack…mcm Qaddafi si lanun libya nie……..jugak mcm Ben Ali….Soeharto…..Musharraf…..Raja Abdullah atawa rejim-rejim lainnya……….tak akan selesai masalah segala masareaah yg dok ada………..
    mai laa sapa ganti pun……..kalau yg ganti pun dok guna ‘modus operandi’ yg sama……bukan kata koi elok…..koi parah lagi ada laaa…………

    dulu dulu tu….si ‘lanun’ qaddafi nie laa yg anti sangat ngan laknat amerika toh……..dia dianggap ‘hero’ libya laa masa tu…….dah berapa kali amerika ‘attack’ dia……tapi nyawa dia ‘liat’ lagi…….
    qaddafi nie rasanya dah tubuh klab ‘panca sitara’ ka?………memanjang pakai ‘spek gelap’ toh…kah kah kah….

    masalah yg sebenarnya…..figura yg aku sebut tu bukan laa masalah sangat…..yg jadi problemnya semua depa tu….masih kekal dok terap ‘sistem kufur’…..
    sampai bila sistem nie nak ‘bertahan’?…….
    bila dah sistem tak betoi……tu yg ramai dok gelong tu…..bila saja ‘kekuasaan’ diterjemahkn sebagai ‘ghanimah’ untuk semua suku sakat depa……..tak heran laa terlalu ramai ‘tokoh’ utama di negara-negara Islam menjadi ‘LANUN’ terhormat………
    sebab itu sistem ‘kufur’ nie kena laa ganti dgn ‘sistem khilafah’……satu-satunya sistem yang akan mengeluarkan umat dari kegelapan menuju cahaya……
    kejayaan sistem khilafah telah terbukti jelas dari lipatan sejarah……….hancurnya umat Islam bermula th 1924…..bila Barat mempergunakan mustafa kamal ataturk menghentam Islam terus menerus sampai kini………
    mereka berjaya ‘membahlol’ kan seluruh umat Islam di bawah ketiak dan kangkang depa………
    kat ‘sini’ pun apa kurangnya???…….dua kali lima mcm puak ataih tadi toh………
    so n so……..ini yg patut dihentikan…digantikan……

    perubahan dan penggantian rejim bukanlah penyelesaian kepada masalah umat Islam……intipatinya bukanlah pada semua sosok mcm kat ataih toh…..
    pasai itulah gerakan Islam di mana pun jangan jemu…jng ‘give up’ maunya ada kesungguhan…..ada semangat yang jitu… mengingatkan dan berusaha membangkitkan umat Islam di seluruh dunia agar segera menggantikan sistem kufur ini kepada sistem Khilafah……satu-satunya sistem yang akan mengeluarkan umat dari kehinaan yg dicipta oleh sistem ‘kufur’ dan ‘thoghut’ dari barat…

    hal yang sama tetap akan berulang ke atas umat Islam….
    terus dihimpit penderitaan demi penderitaan hasil penindasan pemimpinnya sendiri……
    umat ini telah berkali-kali terjebak dalam proses yang sama walhal Rasulullah SAW melarang hal tersebut, sabda baginda……..

    “Tidak selayaknya seorang mukmin itu dipatuk ular dari lubang yang sama dua kali” [HR Bukhari & Muslim].

    sekian untuk renungan………….

    • Salam Chua Soi Lek.. suka
      bt. suka NK pun suka..
      CheGu mala tak boleh suka..

      Komen gaya hang ni kalau makcik dan pakcik Felda baca mungkin dia paham…
      kalau budak tongong tuu…sampai suut.. dia tak paham…

      NK!
      Hang tau ka budak tongong tu, anak bekeh ketua cwangan UMnGoK Taman kat Ipoh.. sampai mampoih dia bole terima komen kita.. Akidah Umno turun temurun mai dari padang golf tuu…. membaca pakai pala lutut…

      • kk……..

        padan pun budak nie liat ketegaq sangat……..
        benda hitam pun mati-mati dia kata putih…….
        borek sikit saja………dia nie lebih-lebih rintik…..
        mcm rimau kumbang daaa……..

        ropanya pekat piang………

        kah kah kah………..

    • Salam nasik kandaq.

      Hang tulih panjang2.
      Sapa nak baca.

      Kalau baca pon, orang tak paham.
      Dok gelong, melelong.
      Seperti great chief dok kata.

      Kalau Kucing Kota baca pon.
      Dia renung renung lah.
      Seropa dok renung renung tikus.

      Sekadaq takut kat tikus, takut juga.

      • bro n sis…..

        ALLAH DIDAHULUKAN, TAQWA DIUTAMAKAN – BOB LOKMAN……..

        alhamdilillah…..
        sapa sangka pintu rahmatNya sekali lagi diketuk……..

        hangpa tengok bagaimana beliau mengungkapkan kata-kata berikut……….di perhimpunan 30K pemuda PAS di Markaz Pas…batu 9 Kota Sarang Semut……….
        meleleh ayaq mata aku melihat ‘cantik’ nya Bob Lokman sekarang……..

        beliau mengungkapkan…….antara lain…
        “Setelah aku melalui takabbur demi takabbur, ujub demi ujub, sum’ah demi sum’ah begitu juga kesenangan demi kesenangan, ketakutan demi ketakutan dan setelah 2 kali menghampiri sempadan kematian, akhirnya aku sedar segala yg aku lalui itu sepatutnya ia berlaku dengan penuh kesedaran bahawasa itu semua DEMI ALLAH.
        Maka aku kembali mencari jalan yang benar bermula dengan TAUBAT NASUHA kepada setiap perlakuan yang SYIRIK kepada ALLAH. Betapa terlalu lama aku bertuhankan dunia demi menyelamatkan kehidupan dunia dari soal kelaparan hinggalah kepada kemewahan yang melupakan aku kepada tujuan ALLAH menjadikan manusia dan jin di muka bumi ini.”………

        kan ka cantik bunyi ‘penyesalan’ begitu…….
        coba hangpa kaitkan sikit ngan tajuk kat ataih tu ngan apa yg adik Bob Lokman cakap toh……..
        sapa tak pergi Batu 9 KSS….kigha rugi besaq jugak laaa…….

        KK !!…..
        Budak kita kat ataih tu sure tak pi punya……….

        kah kah kah……..

  5. […] Dataran Mutiara Bahrain.. lebih 30 terbunuh,66 cedera Polis mengamuk « […]

  6. […] Dataran Mutiara Bahrain.. lebih 30 terbunuh,66 cedera Polis mengamuk « […]

  7. Tikus tikus sesama islam saling membunuh di Timur Tengah,banyak yang lari minta perlindungan dinegara kafir.
    Islam membenci kafir dalam ajaran Al Quran, tapi tikus islam dalam ksusahan dinegara islam,minta belas kasihan dari negara kafir kasihan islam manusianya dalam penderitaan,mengapa ya banyak islam dalam pendritaan dabantai dimana-mana ini adalah kutukan Allah SWT terhadap muslim yang selalu menyombongkan diri adalah islam adalah agamaa yang benar yang kafir, tetapi begitu kelaparan bangsa kafir memberi perlindungan dan makanan.

  8. […] Dataran Mutiara Bahrain.. lebih 30 terbunuh,66 cedera Polis mengamuk « […]

  9. […] Dataran Mutiara Bahrain.. lebih 30 terbunuh,66 cedera Polis mengamuk « […]

  10. […] Dataran Mutiara Bahrain.. lebih 30 terbunuh,66 cedera Polis mengamuk « […]


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: