Posted by: pinkturtle2 | Februari 22, 2011

Tembak Gaddafi dengan Peluru – Yusuf al-Qaradawi

Libya's leader Moamer Kadhafi stands during his meeting with Italy's President Giorgio Napolitano (not pictured) at Rome's Quirinale presidential palace on June 10, 2009 during Kadhafi's first visit to Italy. The three-day visit seals a major rapprochement since Italy signed a deal with its former 1911 to 1947 colony last year pledging five billion dollars (3,5 billion euros) over the next 25 years as compensation for colonising it. Rome has also stepped up its relations with Tripoli in recent years in a bid to rein in a massive influx of clandestine migrants, many of whom come by boat from Libya across the Mediterranean.

Sesiapa di kalangan Angkatan tentera Libya yang mampu menembak peluru kepada  Mr Gaddafi dia harus melakukannya – Yusuf al-Qaradawi

Egyptian cleric: Kill Gaddafi

A top Egyptian cleric has called on Libyan soldiers who can shoot Libya’s unpopular Leader Muammar Gaddafi not to hold their fire to free the nation of his oppression.

Yusuf al-Qaradawi, viewed as the spiritual leader of the Egyptian opposition Muslim Brotherhood, made the call on Monday through a fatwa (religious decree) against the 42-year-long head of state.

“Whoever in the Libyan Army is able to shoot a bullet at Mr. Gaddafi should do so,” he told the Qatar-based news channel al-Jazeera.

Libya has been swept by pro-democracy protests inspired by popular revolutions in Egypt and Tunisia, which toppled the countries’ presidents.

Such killing would “rid Libya of him,” said Qaradawi. The scholar, who also heads the International Union for Muslim Scholars, returned to Egypt after three decades in exile following the revolution.

Gaddafi’s government has deployed fighter jets to open fire on the demonstrators to prevent what appears to be an imminent revolution.

Forces loyal to Gaddafi are also said to have used live rounds against protesters amid reports, pointing to the arrival of planeloads of armed foreign mercenaries in the capital, Tripoli.

Libyan protesters, however, have reportedly managed to seize several cities.

The International Federation for Human Rights says as many as 400 people have so far been killed during the protests.

Qaradawi also told Libyan soldiers “not to obey orders to strike at your own people,” and urged Libyan ambassadors around the world to dissociate themselves from Gaddafi’s regime.PressTV

………………………………………………………………………………

Libya's leader Moamer Kadhafi stands during a press conference with Italy's President Giorgio Napolitano (not pictured) at Rome's Quirinale presidential palace on June 10, 2009 during Kadhafi's first visit to Italy. The three-day visit seals a major rapprochement since Italy signed a deal with its former 1911 to 1947 colony last year pledging five billion dollars (3.5 billion euros) over the next 25 years as compensation for colonising it. Rome has also stepped up its relations with Tripoli in recent years in a bid to rein in a massive influx of clandestine migrants, many of whom come by boat from Libya across the Mediterranean.

Nasihat untuk tentera Libya… jangan jangan ikut telunjuk diktator gila ini untuk membunuh bangsa sendiri – Yusuf al-Qaradawi

LONDON, ENGLAND - FEBRUARY 21:  Protesters demonstrate outside the Libyan embassy on February 21, 2011 in London, England. Colonel Muammar Gaddafi's 42-year leadership of Libya is becoming increasingly unstable following violent protests in the Libyan capital Tripoli. Reports claim several senior Libyan officials have resigned after security forces shot at Tripoli protesters. Human Rights Watch claim over 233 people have died in protests across the country since last Thursday.

A still image is seen taken from video footage posted under the title "Tripoli protesters set ablaze police station at Souq Al Jum'uah (Friday Market Square)" that was uploaded February 21, 2011. A Reuters reporter confirmed that a police station was on fire in the Souk Al Jamma area in the east.

A still image is seen taken from video footage posted under the title “Tripoli protesters set ablaze police station at Souq Al Jum’uah (Friday Market Square)” that was uploaded February 21, 2011. A Reuters reporter confirmed that a police station was on fire in the Souk Al Jamma area in the east.

Advertisements

Responses

  1. Maulid al rasul bersama Syeikh Fahmi Zam Zam, Baba Aziz dan Habib Ali Zainal Abidin : http://facebook.com/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

  2. wa seram tengok ghupa firaun millenium ni….!
    wa ingat itu budak tadika tengok nanti kena sawan
    wa tak mau dia meghacau malam-malam
    wa tak mau kawan2 lain diganggu budak tadika
    wa bosan dengar dia dok terpekik terlolong

    wa tak dengar lagi dia dok buka kamuih dewan
    wa tau dulu-dulu dia nrajin buka kamuih dewan
    wa ingat dia sudah khatam
    wa nak minta dia buka kamuih dewan 1x je lagi
    wa nak suruh dia gheti apa itu ‘muammar’
    wa dengar lebih kurang saja bunyinya dengan ‘datuk seri amar’
    wa dengar baru2 ni rosmah pun dapat nama tu
    wa tengok megah2 dia
    wa ingat ada lagi yang lebih tinggi dipermainkan
    wa nak sebut ni ‘datuk seri amar diraja’
    wa ingat ada persamaan dipermainkan
    wa sebut bunyi idgham macam nak sama ‘muammar’
    wa ingat ini nama bayangan yang sama
    wa nak hadiahkan kat budak tadika yang sama celaka
    wa dah bagi nama dia budak tadika J.K.
    wa hadiahkan sama dia budak tadika Jiwa Kacau
    wa ingat lebih teruk dari O.K.
    wa mau kasi lagi 1 O.K. Otak Kacau
    wa tambah lagi untuk dia O.K 1 M
    wa ingatkan dia jangan dia ingat dia sorang saja yang bijak pandai
    wa minta dia syer kepandaian orang lain sama dia
    wa doakan agar sama-sama dia juga dapat pahala
    wa fikir jangan sia-siakan tenaga
    wa mahu dia berbuat sesuatu yang lebih baik
    wa mau dia insaf macam bob lokman
    wa gembira jikalau budak tadika begitu
    wa harap Allah akan bagi ilmu kepada orang yang Dia nak bagi
    wa mohon Allah bukakan PINTU hati dia
    wa berharap terpancar cahaya taufik dan hidayah untuk dia jua
    wa pasti hati dia akan terasa sejuk sesejuk salju
    wa nak dia bawa sama-sama perjuangan TGNA, TGAHA,
    wa mau dia mcm bob lokman pergi masuk majlis ‘gentlement’
    wa nak ikut dia sama-sama ke arah perjuangan yang tiada titik nokhtah
    wa nak teman dia biar kita hidup dan mati bersama
    wa inginkan dia juga dapat bahagian kebaikan dunia dan akhirat

    wa tak mau dia sesat dunia dan akhirat
    wa dok tengok dia banyak sangat terikut-ikut dunia umnoupco
    wa nampak umnoupco dah macam muka puak2 di atas tu
    wa nampak muka umno upco pun buruk senget benget mcm dajal

    watashiwa tunggu buka pintu je…….

    • kitsiang kat hang.
      al bab.

      hang dok wa wa.
      sejuta kali pon.
      sapa nak baca.
      kalau hang mengaku, tidak sekolah.
      dan hang mengaku, lembab.

      sekadaq dok al al dan bab bab lah.

  3. GAdaafi askar nya polis nya dan tentera upahan nya.. lagi brutal gila dari polis, askar mesir dan tunisia. mmg kejammm

    http://abgrara.wordpress.com/2011/02/21/brutal-libya-kematian-bertambah-menjadi-200-hari-ini/

  4. 400 terbunuh dimesir dengan penduduk 80 juta = how many percent?

    200 terbunuh di libya dengan penduduk 6.5 juta= how many percent?

    Amat jauh bezanya, ini menunjukkan Muammar al-Gadaffi, polis dan askar libya lagi berganda brutal dan lagi berganda gilanya daripada Tunisia dan Mesir, Napa Dunia membiarkan?

  5. FUH ADA TAK ULARMAK MALAYSIA MACAM AL QARADAWI ? RASA MACAM ADA SORANG DI PERAK KAH KAH KAH !

  6. bro n sis…..

    abgrara on Februari 22, 2011
    at 7:47 pm…….

    …..Napa Dunia membiarkan?…..

    soalan yg cukup cantikkkkkkkk……..

    kita kena soal lagi…….
    dunia mana yg biaqkan semua ini berlaku…….
    dunia yg majoriti Islam tak biaq punya……….negara yg cintakan Islam tak biaq punya……..
    antara dunia Islam dan negara para diktator timur tengah ada bezanya……depa tetap akan pertahankan saki baki apa yg depa ada………
    pasai tu ramai rakyat depa tengah bangkit sekarang ini……macam wabak lepaih banjir……..mcm demam campak……….

    pasai tu Syiekh Yusuff Al-Qaradhawi telah mengeluarkan satu ‘decree’……..’menghalal’ kan pembunuhan ke atas penyamun qaddafi tu………
    TAPI……adakah mana-mana negara blok barat yg didokong oleh M.Qaddafi ini yg telah mengeluarkan kenyataan yg sama seperti Qaradhawi itu???????…………
    tobat lahum tak dak punya………..

    Barat yg didokong oleh yahudi amerika dan Israel………cukup tegar dan seronok melihat situasi seperti ini berlaku…..biarkan umat Islam hancur sesama mereka…….biarkan mereka terus bersengketa……biarkan mereka berbunuhan sesama sendiri…….kami tak akan tolong punya………

    Lepas ini……..sapa yg naik jadi ‘ketua’ hangpa………kami akan sokong………sokong ada makna toh…….dgn syarat sang presiden atau pee emm dia kena ‘sembah’ dan ‘melutut’ kat kami orang-orang barat…….
    boleh kata semua yg mendakwa ‘pemimpin Islam’ mana-mana negara majoriti umat Islam menjadi ‘hamba’ dan ‘pencacai’ barat……

    kesan dari semua ini…..
    -umat Islam kian ditekan…ditarah…dihisap darah semaunya oleh sang penguasa sendiri……….
    -rasuah bermaharajalela……
    -defisit negara kian membengkak….barang dok kira naik saja,,,,,,,,,,,subsidi ditarik……yg ditarik tak tau pi mana???……
    -semua kepentingan utama negara dikuasai oleh laknat yahudi ini…dan diikuti dengan penuh taat oleh ‘penguasa’ negara negara Islam…….sampai laa depa sanggup ‘membunuh’ ‘mengebom’ rakyat sendiri seperti apa yg dibuat oleh anak qaddafi toh……….
    -sistem komunikasi dikawal semaunya….termasuk laa ‘internet’……
    -semua kepentingan kerajaan akan diswastakan…….kat sini pun sekolah dok cadang nak swasta dahhhhhhh…….
    -banyak lagi kerosakan ‘dicipta’….tv hidangkan ‘berita bodek dan palsu’ saja…….akhbar perdana setiap negara Islam jadi pencacai yg taat lagi setia dgn ‘skrip’ sang penguasa………….budaya hiburan melampau ‘hedonism’…menetaskan berbagai masalah sosial……….hari-hari ‘anak haram’ dok menetas kat mehsia nie……..nie semua hasil dari serangan ‘halus’ halusan dari barat untuk lingkupkan generasi Islam yg ‘patuh’ dan sensitif dgn agama nya……….
    -menjadikan ramai ‘remaja’ yg kacau jiwanya…….seperti kata albab ada budak yg dok mai sini yg jiwanya kacau……..
    BT JK…..kan begitu ke albab???……….
    -remaja kita tak lagi sensitif dngn agamanya…sbg cthnya….bila masuk waktu sembahyang…waktu azan……ramai yg ‘buat tak tau’ ramai yg buat ‘tak dengaq’…….ramai yg buat ‘tak kesah’…………
    banyak lagi laa……tak larat nak karau termasuk laa ‘kurikulum’ agama di sekolah……..yg telah sekian lama di’khianati’……..

    selamatkan ‘jiwa’ budak budak……
    jangan sampai terus kacau………..

    • salam nasik kandaq.

      kalau dah cantik soalannya.
      hang jawab dengan cantik lah.
      bukang dok tulih panjang panjang.
      tak tentu hala tuju, tak fokus.
      dok haRu biRu, celaRu.

      kata dah pernah buat comparative study.
      ni, tulih seropa yang tak sekolah, yang mengaku lembab.
      hang tau lah sapa.
      geng hang jugak, yang al al, yang wa wa.

      koot, koot, hang tunggu Kucing Kota.
      dia belum jumpa lagi,masih dok cari cari.
      great chief memang pelan pelan fikiq.
      dua minggu lagi, koot dia ada idea.
      selalunya dia BO BO Idea.

      hang jangan biaq.
      hang kena pi kat sana.
      hang kena bawak pengandaq hang.

      sekadaq koot depa takut kat.
      pengandaq hang lah.

      • Salam BT,

        Kalau di semai dgn. qur’an
        Tak dak nak mai laghu ni eih.
        Cuma ramai manusia tak yakin
        Kita pon tak heran jugak
        sebab……..
        “”””ramai penghuni neraka”””

        plan2 pi selak………
        jgn. dok pi pukoi bola golf merata cerok
        masuk lubang tikuih nnt.

  7. bro n sis……….

    memang seremmmmmmmmm muka qaddafi toh…
    sesuai buat cerita ‘Pak Lampir’ join ngan Mak Lampir….
    tidak pun ‘Pusaka Pontianak’……..
    boleh pecah panggung nih………..

    semua toh jenih ‘hisap darah’ punya………

    jangan bagi budak budak tengok gambaq nih…..
    nanti pangsan………

    kah kah kah………..

    • salam nasik kandaq.

      hang ni, mengarut lah.
      sampai ke pontianak pon.
      hang pikiq.

      budak budak, tak akut aih.
      budak budak yang suka membaca tu, lah.
      yang mulakan revolusi.
      bukang geng hang dan sukusakat hang.
      yang malais membaca.

      sekadaq dia dok wa, wa lah.

      • BT…….

        budak budak yang suka membaca tu, lah.
        yang mulakan revolusi…….

        kah kah kah kah kah kah……….

        revolusi tengkorak hang……..
        Revolusi Tempoyak…..kat Gopeng Square………

        kah kah kah kah……….

  8. wa saheh btjk agen kerajaan yahudi

  9. wa tak malu kalau dok mengaku lembab dan tak sekolah
    daripada dok berulang2 kali hina islam, hina tuan guru dan hina para pejuang.
    wa bukan pencacai yahudi mcm budak tadika jk
    wa tidak tergelincir aqidah mcm budak tadika jk
    wa bukan berfikir pepak leghak, otak benak setambon, menyekarg, bodoh merepot macam budak tadika jk….

    wa bangga dok buat pintu…..

    • al bab.
      awat sikit sangat, wa wa.
      hang ni.

      kalau hang tak reti.
      hang mintalah tolong nasik kandaq.
      hang kang tak tau.
      dia masuk pintudepan keluaq pintubelakang.
      u kat Canada.
      dengan Kucing Kota, hang jangan mintak.
      dia setakat tolong angkat saja, bacanya tidak.

      sekadaq hang dengan wa wa hang lah.

  10. budak tadika JK,

    kalau hang reti
    hang tulihlah banyak2
    jangan dok kata diri pandai
    tapi bodo, bodo bukan sikit tapi bodo merepot kedahak tunggin buyong lolog
    hang tau daaaaak makna dia? jangan buka kamus dewan tak dak makna perkataan tu.

    sekadaq nak kata tembak budak tadika JK dengan peluru tahiiiiii…..

    • Salam Albab,

      Asal mula dia timbul mai
      memang dah hurong taik
      spesis lalat hijau…
      Tak payah dah pi tembak dgn. peluru taik
      Biaq pi ke dia…belemoih
      Kita mau kemaih…

    • patutlah.
      sukusakat hang yang malais membaca.
      dok ingat.
      mangkok tandas, mangkok jamban.

      jadi chief pon, setakat kat jamban.
      jadi great pon, kerana tandas.
      jadi lembab al albab pon kerana………..
      (nak tulih pon rasa malu)
      mana nak ceredik.
      tak pandai, tak pandai jugak.

      yang pandai.
      cuma mengaku tak sekolah.
      dan mengaku lembab.

      sekadaq wa wa lah, hang.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: