Posted by: pinkturtle2 | Februari 24, 2011

Angka korban mencecah 1400, Gaddafi arah saluran paip minyak diletupkan

Libyan popular defense committee members chats in front an anti-aircraft missile at an abandoned Libyan military base near Tobruk, Libya, on Wednesday Feb.23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

Libyan popular defense committee members chats in front an anti-aircraft missile at an abandoned Libyan military base near Tobruk, Libya, on Wednesday Feb.23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

A camera man records anti-aircraft missiles at an abandoned Libyan military base near Tobruk, Libya, on Wednesday Feb.23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

A camera man records anti-aircraft missiles at an abandoned Libyan military base near Tobruk, Libya, on Wednesday Feb.23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

A Libyan popular defence committee member, holds his AK-47 as he flashes V sign in front an anti-aircraft missile at an abandoned Libyan military base near Tobruk, Libya, on Wednesday, Feb.23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

A Libyan popular defence committee member, holds his AK-47 as he flashes V sign in front an anti-aircraft missile at an abandoned Libyan military base near Tobruk, Libya, on Wednesday, Feb.23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

Libyan army soldiers and other protesters stand over an army van shouting slogans against Libyan Leader Moammar Gadhafi during a demonstration, in Tobruk, Libya, on Wednesday Feb. 23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader. The writting in Arabic read "Libya, youth revolution ".

Libyan army soldiers and other protesters stand over an army van shouting slogans against Libyan Leader Moammar Gadhafi during a demonstration, in Tobruk, Libya, on Wednesday Feb. 23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader. The writting in Arabic read “Libya, youth revolution ”

Libyan protetsers protest against Libyan Leader Moammar Gadhafi, in Tobruk, Libya, on Wednesday, Feb. 23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

Libyan protetsers protest against Libyan Leader Moammar Gadhafi, in Tobruk, Libya, on Wednesday, Feb. 23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader.

Libyan protesters hold signs and shout slogans against Libyan Leader Moammar Gadhafi during a demonstration, in Tobruk, Libya, on Wednesday Feb. 23, 2011. Heavy gunfire broke out in Tripoli as forces loyal to Moammar Gadhafi tightened their grip on the Libyan capital while anti-government protesters claimed control of many cities elsewhere and top government officials and diplomats turn against the longtime leader. The Arabic placard in left read:"Hey stupid you shelling us," and in the right placard read:" Libya freedom freedom, Gadhafi get out".

Gaddafi orders bombing oil pipelines

Reports say Gaddafi has reportedly ordered security forces to bomb oil pipelines to disrupt crude supplies to the Mediterranean countries.

A source close to the Gaddafi regime says Libya’s embattled ruler has ordered security services to start sabotaging oil facilities, Time Magazine reported.

The forces loyal to Gaddafi will start by blowing up several oil pipelines, cutting off the flow to the Mediterranean ports, he added.

Meanwhile, shipping groups have announced that all Libyan ports and terminals are temporarily closed due to the ongoing violence.

Many top Libyan officials, including Interior Minister Abdul Fattah Younis, have quit Gaddafi’s government.

In the meantime, protesters have overrun the eastern province of Cyrenaica, despite a deadly crackdown on pro-democracy rallies. Soldiers in the coastal town of Tobruk have said that Gaddafi’s forces have lost control of the region.

This comes after Tripoli’s Deputy Ambassador to the UN said Gaddafi’s statements have served as a signal to his supporters to engage in genocide against the Libyan people.

Gaddafi has rejected calls to step down, threatening instead to crush the popular revolution. The government has even used air raids to suppress the demonstrations.

Some 1,400 people have been killed by Libyan security forces in bomb attacks against pro-democracy demonstrators in the North African country, reports say.

……………………………………………………………………………………………………………

Senjata Berat Digunakan Untuk Berdepan Dengan Kebangkitan Rakyat

‘Heavy arms used in Libya crackdown’

Fresh footage of the Libyan regime’s crackdown on pro-democracy protesters has confirmed reports of the military’s use of heavy weaponry against civilians.

Images, taken at a hospital in the eastern city of Benghazi, show severely wounded and dead protesters. This comes as more than 1,000 Libyans have so far been killed during the military airstrikes in the capital Tripoli.

Reports suggest that the victims could have been killed by fighter jets and helicopter gun-ships.

“It’s not entirely clear how these men were killed, it could have been by fighter jets, it could have been by helicopter gunships, it could have been by mortar, it could have been by heavy machine guns,” AFP quoted Martin Fletcher, an editor with The Times newspaper as saying on Wednesday.

The newspaper says it has obtained shocking footage of corpses with bodies blasted off and severed torsos in the Libyan hospital.

“One thing is abundantly clear, they were not killed by tear gas or by batons or by methods of suppressing peaceful protests that are generally considered the outer limits of what is acceptable,” Fletcher added.

Libyan ruler Muammar Gaddafi, who swept to power 42 years ago in a bloodless military coup, delivered a televised address on Tuesday in which he vowed to fight on to his “last drop of blood” and urged his supporters to take to the streets to confront the pro-democracy protesters.

Meanwhile, Libyan Interior Minister Abdel Fatah Yunes has announced his plan to resign and called on the military to join forces with the people against Gaddafi.

……………………………………………………………………….

Rakyat libya terpaksa mengangkat senjata kerana berketuakan seorang pemimpin Diktator yang Gila.. Rakyat keluar ke jalan raya,tunjuk perasaan secara aman,membantah dasar pemerintahan yang kurop , tetapi malangnya rakyat yang tidak bersenjata pada awalnya diserang macam berada di medan perang… semua peralatan tentera digunakan untuk membunuh rakyat yang menentang pemerintahannya… Patutlah rakyatnya mengelarkan Diktator Gaddafi sebagai seorang Gila… Memang kerja orang gila sahaja¬† yang sanggup melakukan pembunuhan sedemikian rupa…Gaddafi memang pemimpin yang gila


Responses

  1. bro n sis………

    boleh tahan jugak jenih ‘gila’ qaddafi nie noooooo……
    habih lengang jln raya…….
    pakat cunggit tecabut ekoq lari lintang pukang………..
    mana boleh nak tahan ngan segala peluru segala meriam segala bom….cari mampoih……….

    alang-alang ‘gila’…..
    biaq sungguh-sungguh jadi gila………
    qaddafi nie tau posisi dia………
    dia pun tau posisi orang dia……..

    nak bercakap pun dah tak boleh dah…….
    lepaih nie orang Libya pakat jadi bisu semua sekali….
    pakat lawan ushar ngan tangan…ngan mata…ngan kaki……….
    nak berimpun dua orang pun dah tak boleh………..
    seminggu dua nie…jngn dok keluaq merayau tak tentu pasai……..
    depa pelangkong habih………

    kalu qaddafi bertempikkkkkkkk………
    dgn dia….
    dgn istana dia……..
    dgn oghang dia….
    sekali dgn padang pasir negeri dia…..
    berdesup………hilang entah ke mana………..
    mcm Ibrahim Din bertempik dlm cerita sabarudin tukang kasut daaa………

    hubaya…hubaya….
    ‘modus operandi’ mcm nie……….
    kadang-kadang ada ‘orang’ lain buat modal jugak…….
    kan ka ‘meniru’ tu satu kheja yg diwarisi turun temurun…….
    budak-budak lagi kuat meniru………
    pasai tu jangan tunjuk sangat benda ‘tak elok’ kat budak-budak…………

    kah kah kah……….

    • Salam NK,

      Hang jgn. dok memukat
      main dgn. awang tempoyak tu
      Dia la kata
      Gaddaffi berani

      Jenoh aku dok plan2 pikiaq
      Pasai apa orang gila ni berani
      walhal
      Anak dia kena bom dgn. US
      Lari dok di padang pasiaq
      Kena sekatan ekonomi bertaun2
      Akhiaq sekali handshake dgn. US

      “””BERANI LAGHU DOK NAMPAK CIUM
      KERIH TELANJANG”””

      • salam great chief.

        hang pi lah.
        buat kerja sikit.
        jangan dok makang tiduq.
        dengan elaun chief hang tu.

        ni, pagi pagi.
        dah ada kat gerai nasik kandaq.
        dok makang kedarah.
        lepais tu, mulalah.
        lalok sana lalok sini.
        nak tolong lawan, takut.
        hang pon seropa lah.
        dengan.
        Kucing Kota takut kat tikus.

        sekadag hang kena ajak si al bab.

    • salam nasik kandaq.

      kira kira hang ni.
      handai jugak, noo.

      hang bejaga tengah malam.
      dok masak nasik dan dalca.
      hang ada masa jugak.
      nak tulih laghtu noo.

      tapi, tulih hang.
      tulih merapu.
      seropa parpu lah.
      taboq tabog dalam dalca.

      sekadaq hang pon seropa si al bab tu lah.

  2. Apa yang ada di Libya macam apa yang ada dinegeri Keris Telanjang ini.
    Yang tak ada padang pasir dengan hutan tropika sahaja….

    Kita ada patrogas pipeline dari Terengganu laluan ke Langkawi melalui Patani Thailand melangkau negeri Kelantan. Sanggup bayar untuk menggunakan bumi Patani. Projek terpaksa diteruskan meskipun Kedah jatuh kepada kerajaan PR.

    Kerajaan dominan Keris Telanjang yang sudah bertukun dinegara ini, bukan mustahil akan lebih zalim dan kejam dari kerajaan Gadaffi Libya.

    Apakah kerajaan yang pernah menggunakan kereta perisai polis untuk membunuh warga Memali, rakyat yang sah sebagai warganegara ini tidak akan berulang?.

    Mari kita beri satu gambaran, bila anak2 muda dinegara ini, bangun berdemo menuntut hak kebebasan bersuara, hak mendapat pekerjaan, mengecilkan pengangguran, membantah penyelewengan, membantah rasuah dan pembelian berkomisyen, membantah keborosan kerajaan, salahguna kuasa dan salah urus kewangan negara. Ini fakta memaksa anak muda keluar berdemo kejalanraya.

    Pastinya anak2 muda ini berhimpun di dataran Merdeka, didataran Putrajaya dan disemua dataran negeri2 diseluruh Malaysia. Keadaan cukup mengancam kesetabilan kerjaaan dominan Keris Telanjang.
    Tidakkah kita boleh mempercayaai bahawa apa yang dibuat oleh Tun M kepada rakyat Memali, akan dinasihatkan kepada DSN untuk melakukan tindakan yang sama.
    PDRM, ATM, RELA adalah dibawah seliaan kroni yang telah dipilih oleh kerajaan Keris Telanjang. Sehingga ini tiada ada satu pun tanda2 kroni yang memimpin agensi bersenjata ini bersuara membela dan mendahulukan rakyat. Yang jelas dan nyata, PDRM yang menjalankan kerja penguatkuasaan ini, telah membelasah rakyat kerana berhimpun dan berdemo.

    Perlembagaan tidak menyatakan berhimpun dan berdemo itu salah. Manusia ini bukan berhimpun dalam gelap. Telah terbukti kes2 pendakwaan terhadap pendemo ini tidak berjaya dibawa dalam mahkamah!. Yang terhukum pula bukan kesalahan berdemo tetapi kesalahan kerana melawan kekasaran polis.. sebab itu Polis mengambil kesempatan bertindak ganas, supaya pendemo akan bertindak balas, sekurang2nya ada pendakwaan yang mereka telah berjaya. Itu saja…

    Nah! katalah Demo agung anak2 muda telah dimulakan. Induk segala demo, berpusat di dataran merdeka dan Putrajaya. Berita telah menyiarkan, demo telah meletus diseluruh negara. Fenomena ini belum pernah terjadi hingga keperingkat kebangsaan. Gubra dan gelabah pasti akan menyelubungi kepada seluruh kepimpinan Keris Telanjang.
    Dimata mereka telah tergambar segala yang buruk. Jika tidak dibendung atau dipatahkan semua demo ini. Dan anak2 muda telah berjaya meruntuhkan empire Keris telanjang dan koponennya.
    Satu demi satu, seorang demi seorang telah digambarkan akan diadili oleh mahkamah rakyat, kerana mereka sadar sememangnya mereka adalah goblok yang telah meratah harta negara perit jerit keringat dan darah rakyat. Maka seluruh darah berkupul didalam jantung dan semuanya mahu menghantar keOtak.
    Rasa rasional kepada tindakan telah tidak terkawal…

    Lalu apa juga yang menjalankan penguatkuasaan akan diarah bertindak. Kuasa Menteri2 berkenaan telah dipaksa rela atau sememang nya akur dan suka.. Lalu bukan mustahil segala senjata, kereta perisai dan kereta kebal akan menghala ketubuh dan kepala setiap rakyat anak muda, dan mereka juga terkorban mungkin lebih dari 1400 ganda rakyat Libya…

    Kemanusiaan akan hilang kerana mempertahankan kuasa yang menghasilkan segala harta…. Pemimpin manusia akhir zaman telah dimaktubkan oleh AlQuran mengikut Dajjal yang hanya punya sebelah mata…..

    • salam Kucing Kota
      @Lorong Kucing
      @Pulau Tikus
      @Pulau Pinang.

      kena kata,
      dok tolong ambik, bacanya tidak.
      kena tulih,
      @ @ @.
      koot salah Kucing.

      tulih panjang2, sapa nak baca.
      kita kerling atais.
      negeri keris telanjang.
      kita kerling kat bawah.
      Dajjal sebelah mata.

      rasanya, rasanya lah.
      hang c n p.
      hang mana tau tulih.
      hang mana ada idea.
      BOBOIdea.
      seropa si al bab.
      yang dok wa, wa.
      abis wa, wa, abis lah.

      sekadaq hang pi cari lagi.

      • Tak habih2 dok merepek gila budak tongong nii!!!
        Pii makan ubat laa…
        Takut makan ubat ka?
        Pasaipa ubat untuk orang gila ni, bila dah mangli dah berkesan lagi..

        Kesan ubat gila ni pulak kalau dah banyak telan..
        Lama2 badan hang senget sebelah, pinggang jadi lmbut tak tentu kalu,
        mulut hang jadi herot, tangan cengkoi kiri kanan…

        Kalau tak makan, macam gila hang yang dok mai nii lahh…..

      • Salam Kucing Kota.

        Kalau merepek pon.
        Pasai hang dengan sukusakat hang lah.
        Yang malais membaca.
        Ada yang terkandaq-kandaq.
        Ada yang dok krosot krosot.
        Ada yang si si al al bab bab.

        Yang hang pulak.
        Sikit2 hang merajuk.
        Pi prosok kat Lorong Kucing Pulau Tikus.

        Sekadaq tekebil kebil lah mata hang.

  3. bro n sis……..

    gc..kk..albab……
    bila jadi lagu nhie…..
    aku teringat kat arwah Us. Ibrahim Libya………
    semoga arwah ditempatkan bersama sama para syuhada’…

    yg ‘ironisnya’……
    dlm sari dua nie………
    bila jadi huru hara kat middle east nie……..
    ada ‘orang lama’ dok tak dok pi dok buka cerita pasai memali pulak………
    dok bagi tau yg ‘dia’ tak dak salah punya………
    dia dok ‘adjust’ kata ‘salah’ tu bukan dari dia tapi ‘kehendak’ orang lain……..
    krosot…krosot dgn ‘orang tua’ nie……..
    bila mau sedaq diri daaaa????……..

    kah kah kah…………

    • salam nasik kandaq.

      hang tak bagi salam kat kita pon.
      hang marah ka.
      janganlah marah.

      lain kali, jangan tulih albab saja.
      hang kena dahului dengan si.
      si al bab.
      barulah ada uuuummmph.
      baru best.

      ni, hang masuk awai awai ni.
      nasik hang dah abis ka, juai.
      hang jangan laghu tu.
      jangan juai sebelum pukoi 1.00.
      depa mai keluaq pejabat.
      tak buat kerja.
      bila balik, pukoi 1.00 ke 2.00.
      depa dok ikut si al bab.
      dok wa wa wa.
      kutuk sana, kutuk sini.
      belakang depa gelak, lain sikit.
      hara, hara, kah, kah, kah, kah.

      sekadaq gerai2 padang kota lama.
      dah bersih kah, kah, kah, kah.

      • Apa yang hang dok meraban ni mangkuk!!!!

        Gila babi hang sama macam Gadaffi.
        Babi gila pun tak macam hangpa…

  4. tembak gadaffi…settle lah masalah libya dan afrika utara,

    berita terbaru pasal gadaffi,?

    http://abgrara.wordpress.com/2011/02/24/gadaffi-ialah-yahudi

  5. MAJLIS-MAJLIS ILMU FEB-MAC 2011:

    1. Majlis Ilmu Bersama Ustazah Alina al-Munawwar : http://mawlidnabi.blogspot.com/2011/02/majlis-ilmu-bersama-ustazah-alina-al.html

    2. Pengajian/Diskusi Kitab Bersama Syeikh Muhammad Nuruddin : http://mawlidnabi.blogspot.com/2011/02/pengajiandiskusi-kitab-bersama-syeikh.html

    3. Sambutan Maulid al-Rasul di Baalawi KL bersama Tuan Guru Baba Aziz, Syeikh Fahmi Zam Zam, Habib ali : http://melayucyber.blogspot.com/2011/02/senarai-program-program-sambutan.html

    4. Majlis Maulid: IIUM Kuantan Berselawat : http://melayucyber.blogspot.com/2011/02/majlis-maulid-iium-kuantan-berselawat.html

    5. Maulidur Rasul Bersama Habib Ali di Masjid Tengkera, Melaka : http://www.facebook.com/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

    6. MAJLIS PENGHAYATAN MAULIDUR RASUL : http://mawlidnabi.blogspot.com/2011/02/majlis-penghayatan-maulidur-rasul.html

    7. Majlis Silaturrahim Pondok Kali Ke-5 & Sambutan Maulidur Rasul 1432H : http://melayucyber.blogspot.com/2011/02/majlis-silaturrahim-pondok-kali-ke-5.html

  6. Well done! Thank you. We enjoyed reading your post and whole blog. Keep on running it.

  7. I’m gone to convey my little brother, that he should also
    visit this webpage on regular basis to take updated from newest gossip.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: