Posted by: pinkturtle2 | Februari 27, 2011

Bob Lokman:Kenapa Saya Menyertai PAS


Responses

  1. Nilai Islam, Iman, nilai akal dan penentuan adalah satu kombinasi yang sangat dibutuhkan oleh Allah s.w.t sebagai pencipta.
    Didalam surah At tinn.. Allah berfirman “Sesungguhnya aku jadikan manusia supaya melakukan kebaikan diatas dasar taqwa yakni menjadikan Islam sebagai perkara pokok diikuti Iman sebagai cabang dan amal sebagi ranting, daun dan buah.

    Melakukan kebaikan dan amal yang ditakrif sebagai soleh, sehebat manapun, jika bukan sebagai Islam dan Iman, ianya tidak punya nilai apa2 kepada Allah s.w.t.

    Sebab itu Islam menuntut kepada penganutnya mempelajari Ilmu Islam sebelum mengisi dengan Ilmu2 lain sebagai mengimplimentasikan permintaan kepada Allah “Tuhanku berikanlah kebaikan kepada ku semasa didunia dan semasa diakhirat”.
    Dan menjadi hukum kemestian kepada mereka yang berilmu Islam ini menyampaikan kepada mereka yang syirik, zalim, munafik dan fasik. semoga mereka ini tidak didakwa didepan Allah s.w.t semasa diakhirat nanti…

    Oleh yang demikian adalah menjadi tanggungjawab TGNA dan Ulamak menentukan sikap, berdasarkan penentuan Ilmu dan akal, bagaimana cara untuk menyampaikan Islam, samada melalui dakwah lisan dan berorganisasi untuk melakasanakan kehendak AlQuran dan sunnatullah….

    Merujuk kepada kebejatan akhlak manusia yang semakin menyimpang dari pertunjuk Allah s.w.t.. sewajarnya Bob memilih satu “Way of messege”, menagmbil kesempatan yang diberikan Allah bagi menyampaikan kepada generasi dan keluarganya yang sedia ada kembali kepada kehidupan “Rules of Islam”..

    Kita menjadi jamaah Pas, memilih jalan politik menentang Islam Umno, wadah melayu yang dominan sebagai kerajaan bukan kerana khianat kepada melayu, tetapi kita menentang dasar Umno yang mengambil Islam sebahagian dan menolak sebahagian yang tidak menguntungkan kerajaan dominan Umno..

    Kepayahan mendidik generasi yang lalu dan hari ini, sebahagiannya adalah disumbangkan oleh kerajaan dominan Umno ini. Ketika mana para Ulamak, ustaz2 dan guru agama dan ibu bapa mendidik anak2 dengan ajaran suruhan dan larangan agama. Dikaca tv, diakhbar2, majalah dan diluar sana berbagai lesen yang mengajak manusia bermaksiat, berjudi, berpesta dan berkonsert yang menyebabkan rakyat lagho jauh dari perkara yang bertentangan dengan kehendak agama.

    Dalam ayat lain surah Albaqarah. Allah menyebut ” Wahai orang2 yang beriman. masuklah kamu kedalam islam itu sepenuhnya ( Yakni tiada sedikitpun boleh dicerai dan dipisahkan darinya) dan janganlah kamu mengikut kehendak syaitan.

    Sebab itu, jikalau umat Islam dalam kerajaan kekuasaan Umno ini bersatu atas dasar Islam, tentu tiada seruan orang melayu mesti bersatu. Pas diperkuda oleh DAP. Umno dicucuk hidung oleh MCA…

    Masaalahnya Umno selama 53 tahun menguasai Malaysia, tiada satu draf pelembagaan kerajaan Islam menurut peraturan dan hukum Alquran bukan seperti mengikut yang Pas perjuangkan….

    Kalau Umno mendakwa mereka juga perjuangkan Islam. Buatlah satu perlembagaan yang mengikut kefahaman Umno, supaya rakyat dan negara akan hidup dalam keberkatan dan keampunan Allah…

    • Salam Kucing Kota.

      Dulu kalau hang tolong2 ambik.
      Kat Acheen St.
      Hang baca, hang baca banyak2.
      Tulihsan hang taklah seropa ni.

      Tapi, apa nak dikata.
      Hang orang Lrg Kucing
      @Pulau Tikus @ Pulau Pinang.
      Sesukusesakat nk dan gc.

      Sekadaq Bob Lokman sertai PAS.
      Tak bagi apa2 erti.
      Tak gi, tak gi jugak.

  2. […] Facebook […]

  3. bro n sis………

    aku tabik kat Bob Lokman nie….
    dia tau memilih jamaah untuk merealisasikan akhlak dan penampilan diri serta keluarga dan masyarakat……..
    di antara akhlak Islam ialah berubah dari hal-hal yg tidak tentu arah kepada sesuatu yg tentu arahnya…memperbaiki diri dan ‘mind set’ yg bercelaru jugak sebagai memperbaiki akhlak sebenarnya………

    pas sebagai sebuah jamaah politik dan dakwah….tidak terpisah….bergerak di pelbagai landasan dgn satu matlamat….. dgn satu tujuan yg jelas………….
    hanya ada segelintir budak budak yg masih beringuih……..
    yg masih berfikiran ‘jahiliah’……..
    yg nampak Islam sebagai ‘medium’ dakwah SAHAJA……..
    yg cuba menjauhkan peranan ‘siasah’ dan politik dalam pembentukan sesebuah jamaah……..
    sebab itu laa…..tak habih-habih dia dok suruh Tgna ‘bersara’ ‘bersara’ ‘bersara’……………
    apa yg dia mau kononya tok guru perlu tumpu bidang dakwah sahaja…………..
    pemikiran ‘songsang’ budak tempoyak nie perlu diperbaiki segera……..
    pemikiran seropa budak nie adalah pemikiran jenih mustapha kamal ataturk toh…….pemikiran yg banyak dikongsi oleh gang grombolan kerih tak dak sarung………

    Pas tidak dipengaruhi oleh mana-mana golongan sama ada timur atau pun barat…..
    lahirnya kerana tuntutan Al Qur’an dan As-Sunnah………

    amalan dan sikap Jamaah Islamiyyah seperti Pas……
    sentiasa berterus terang dalam menyatakan kebenaran walaupun dl saat-saat orang lain membisu seribu bahasa…… biarpun tindakan demi tindakan dikenakan terhadap anggotanya………
    ia tetap dengan perjuangan yang termampu dilakukan olehnya…….
    jamaah macam nie tidak melupai wadah perjuangan…….
    bersifat terbuka……….
    boleh menyatukan para anggotanya pada prinsip dan dasar sekalipun berbeza di dalam masalah furu’……….
    kerana ini lah orang seperti Bob Lokman dan sepertinya lebih cenderong memilih suatu tapak yg bebas dari ‘buruk prangai’………tidak seperti ‘rival’nya yg sarat dgn salah laku dan tata kemanusiaan………

    dengaq cerita Bob dah pergi membantu kat merlimau sekarang nie……..
    ‘ujian’ sebegini perlu dilakukan bagi ‘menguji’ ketahanan diri dan mental……..

    selamat berjuang untuk Bob……..

    • Salam nasik kandaq.

      Memanglah Bob Lokman suka makang.
      nasik kandaq hang.
      Perangai nanti, seropa hang lah.

      Hang masuk dan keluaq.
      Pintu depan dan pintu belakang.
      U kat Canada.
      Tulihsan hang tak ada apa2 pon.

      Bob Lokman sertai, seropa masuk lah.
      Tak gi, tak gi, jugak.
      Tak PAS, tak PAS jugak.
      Dok laghu tu, laghu tu jugak.

      Hang tak pi jumpa TGNA lagi.
      Koot-koot lah.
      Ada fatwa yang tersembunyi.
      Dah 20 tahun, tak kang tak dak.

      Sekadaq TGNA kena ikut Qaradhawi.
      Jangan tak ikut.
      Seropa Bob Lokman ikut hang lah.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: