Posted by: pinkturtle2 | Mac 6, 2011

8:15 BN Menang Besar Di Merlimau Dan Kerdau…

Secara Rasminya BN Menang Besar Di Merlimau Dan Kerdau…

BN menang di DUN Merlimau dengan majoriti 3643 undi

Manakala di Kerdau pula BN menang dengan Majoriti 2724 undi


Responses

  1. Itulah demokrasi, yang banyak akan menang walaupun yang banyak itu jahat.

  2. berpuas hati sudah yang berslogankan “biar pas kalah asal islam tidak kalah.”

  3. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Kemenangan ini ditentukan oleh Allah.
    Suku3sukusakat malais membaca.
    Dinasihatkan jangan pertikai.
    Kita tak tahu sebabnya.

    Sekadaq Allah yang tahu.

    • umat yg ceghedik tak akan teruja dengan segala macam ‘wayang tongkoi’ yg bersalut plastik murahan……

      aku tak mau cakap banyak cuma hangpa tengok rungutan dari Drs. Harun Jaafar yg dikirim kat blog TINTA MUTIARA….
      lepaih tu hangpa pikiaq ambik le…..
      maaf ye tuan punya blog Tinta Mutiara…..wa cilok sat saja……….mau kasi buka mata sukusakat sarkis yg malaih pikiaq………

      Saturday, March 5, 2011
      MELAYU TIDAK MACAM ITU

      UMNO turap jalan apabila ada pilihan raya, tidak kira kecil atau umum. Orang Melayu yang miskin suka sengeh. Bukan dapat duit pun. Lepas tu pangkah dacing. UMNO bagi sehelai kain pelekat. Orang Melayu yang miskin pun kuk-kik kuk-kik gelak sampai ke telinga. Lepas tu pangkah dacing. UMNO bagi beras sekampit. Orang Melayu yang miskin punyalah cium tangan orang yang beri tu. Lepas tu pangkah dacing. UMNO ambil kesempatan. Mengapa kewajipan atau tanggungjawab itu tidak dibuat semasa wakil rakyatnya belum mati?

      UMNO halang ceramah Pakatan. Mereka tak kisah. UMNO kacau ceramah Pakatan. Mereka buat tak tau. UMNO bertindak macam samseng. Mereka lihat saja. Anehnya, mereka percaya cakap pemimpin UMNO yang mengatakan mereka tidak mau cari gaduh melalui media yang tidak langsung memberi peluang kepada Pakatan untuk membela diri!!!

      Mereka tidak peduli hidup papa kedana dah tujuh keturunan. UMNO tidak ambil kisah pun. Kedua-duanya sama-sama Melayu. Si pemimpin Melayu dah lebih setengah abad berkuasa. Melayu duduk di takuk itu-itu juga. Melayu-UMNO tidak bela mereka. Melayu yang katanya dipimpin tu biarkan saja. Tidak marah sedikit pun.

      Si pemimpin Melayu dan kroni belasah RM52 bilion saham khas Bumiputera. Melayu yang hidup melata tidak rasa marah pun. Mereka rela kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Kalau ada pilihan raya, masih pangkah dacing.

      Si pemimpin Melayu biar wang haram RM888 bilion keluar dari negara ini. Melayu yang tak maju-maju sampai la ni turut sama membiarkannya. Kalau ada pilihan raya, masih pangkah dacing.

      Melayu yang hidup susah hingga nak beli gula pun tak berapa larat, tak ada masa nak marahkan UMNO. Pangkah dacing juga apabila ada pilihan raya walaupun terus dikhianati oleh UMNO.

      UMNO hentam Buku Jingga habis-habisan. Kata mereka, jika kandungan Buku Jingga dilaksanakan, Malaysia akan bankrap. Yang kata Malaysia akan bankrap pada tahun 2019 sebenarnya Idris Jala yang dilantik oleh Najib. Kemudian mereka dakwa buku itu tidak didasarkan kepada fakta. Jika demikian halnya, mengapa beberapa isi dalam kandungan buku itu telah ditiru oleh UMNO. UMNO bagi insentif kepada Guru Besar- Guru Besar. UMNO bagi CESS kepada peneroka FELDA. Tol pun sudah mula dimurahkan. Apa erti semua ini? Buku Jingga sememangnya boleh dilaksanakan. Tetapi, mengapa Melayu terus pangkah dacing?

      Macam itukah Melayu? Sebenarnya mereka tidak macam tu. Kefakiranlah yang membutakan mereka daripada melihat kemungkaran UMNO. Mereka tiada maklumat. Maklumat yang sampai pula satu hala sahaja. Kalau macam tu, kenapa tidak diduahalakan? Buatlah. Ajarlah depa pangkah bulan pula.

      Kita sudah mula mendengar sungutan pengundi tentang perangai buruk UMNO memberi gula-gula politik, rasuah politik, dan projek me segera apabila ada pilihan raya. Ini bermakna tidak semua rakyat suka kepada benda-benda itu. Sebabnya ialah mereka memerlukan kehidupan yang lebih baik secara berterusan. Mereka mahu keluar daripada beban kos sara hidup yang semakin tinggi, bukannya jalan tar sampai ke muka pintu dan bukannya sekampit beras yang belum pun sampai waktu mengundi sudah kehabisan.

      Kesemua itu menunjukkan keberkesan maklumat yang disampaikan oleh Pakatan Rakyat. Mungkin ramai lagi golongan tua yang menjadi penyokong tegar UMNO. Namun, golongan muda yang duduk sebumbung dengan orang tua mereka yang menyokong UMNO sudah beralih arah. Inilah modal masa depan Pakatan Rakyat. Usaha membanyakkan golongan ini perlu diteruskan dan dipergiatkan.

      Posted by Drs. Harun Jaafar at 8:46 AM

      hangpa boleh terus link ke……
      http://bilahrotan.blogspot.com/2011/03/melayu-tidak-macam-itu.html

      • salam nasik kandaq.

        kita ingat, hang ni.
        dah pi masuk keluaq u.
        ceredik sikit.
        ropa ropanye serope.

        sukusakat hang yang dapat.
        phd pon seropa.
        kalau malais membaca.
        setakat membaca nak dapat ijazah.
        tak cukup.

        lain kali, hang bagitau lah.
        suku2sakat hang
        ada doktorate ka.
        ada sarjana ka.
        ada sarjana muda ka.
        kalau lepais tu, malais membaca.
        dok laghu tu la.
        tak pi, tak pi.
        seropa Neutron yang dok al munafikun.
        la.

        UMNO bukangnya sempurna, semua orang tau.
        PAS dok tak gi, tak gi, mimpi dicekerawala, semua orang tau.
        pilihlah yang mana satu.

        sekadaq nak ingatkan hang la.

  4. As’kum…

    Kepada sahabat semua.. Dh ditakdirkan Allah s.w.t bahawa BN menang kedua2 tmpt y dipertandingkan.

    Sy agak sedih mengapa masih ad individu y kurang fahaman tentang agama kita. Sy xkata Pas itu betul or BN itu salah, tp sy sentiasa berada di sebelah y memperjuangkan islam. Persoalany mengapa? Kerana niat dihati itu penting, siapa niat memperjuangkan islam maka syahid la dia klu mati masa mengundi wlupun kita tak tau org kita sokong itu betul2 perjuangkan islam atau sebaliknya.. Apa y sy lihat umno hnya cb bw pembngunan, melayu n smu keduniaan.. xad pn untuk akhirat.

    Dalam islam adlah salah jika sesorng itu perjuangkan kaum, ini terbukti seawal pembukaan kota madinah, Nabi kita telah persaudarakan beberapa kaum bg hilangkan semangat asabiah dikalangan msyrkt arab. Dlm mlaysia, isu melyu menjdi agenda perjungan adlh salah kerana kita xikut sunnah.. Jika bkn melayu masuk islam, akan kita hendak halau, persendakan atau hina.. Kerana sebelum Nabi kita wafat belau xsebut MELAYU tp UMATKU y dperkatakan.

    Benar jika PAS menang sememangnya tiada pembangunan dilakukan, tetapi insyallah masalah ahklak berkurangan. Isu bung anak, perceraian meningkat, tp usaha umno teruskan hiburan, teruskan pembangunan. Sehinga bekas menteri sukan berkata atlit wanita buka aurat xpe.. Subahanallah, telah jelas lg tersuluh dlm surah al-nur pekatakan aurat adalah tuntutkan agama, xperlu tafsir pun surah tu blh fhm. Tp umno xfhm gk.

    UMNO nk memerintah sy xkesah, please laksanakan tanggungjwb islam dlu bru pembgunan, INGAT golongan y awal disoal di akhrat adlah pemimpin..

    Mengapa PAS kutip derma?? Xda duit?? Yes, betul.. kerana pas mengamal budaya sedekah perjuangkan islam. Sedekah perkara y akan dibawa setelah mati. Adakah anda bangga sekiranya kerajaan membina masjid y besar, bnyak, cantik seperti diterenganu?? Jwb sy TIDAK! Sy la bnga jika sy y bina, disebabkn tidk mapu sy bersedekah, kumpul wang bersama.. Sebab itu di Kelantan kerjaan pas tidak pernah buat masjid kerana lebih manfaat jika rakyat y bina. Kerajan bt masjid xdpt pahala kt kerajaan. Sape itu kerajaan?? Org ke?? C pemerintah y bt msjid itu guna duit dia ke setiap kali pembngunan?? so pahala xkemana..

    Adakah anda pengudi UMNO perasan kenapa golongan PAS terdiri dr para ulamak?? Adakah anda tahu setelah mati golongan mane y menguruskan mayat kalian?? Jika masa mengudi kiamat berlaku, golongan mane y anda yakin untuk ikuti? Masa sekolah smu ustaz n ustazah kata kita ikut, tp ble besar semua memberontak n menolak??

    Sunguh sedih lg pilu, apabila UMNO diumum menang, calon berkenaan menyuruh isterinya berslam dengan TPM n ahli y ln.. Subahanallah.. Ulamak mengatakan lebih baik kamu tusuk besi dikepalamu drpada sentuh wanita bkn muhrim. Alangkah baik c isteri lihat tutut lintup tp suami jahil.. xtau la hukum dia pe..

  5. Salam,

    Cuma tak mau nak gebang byk2 sangat.
    Taniah pd. yg. menang.
    Kemenangan bagi pihak yg. kalah akan
    menyusul kemudian hari bila mana ilmu & amal
    menguasai diri..insyallah…ini bagi mereka yg.
    benar2 nampak dgn. pandangan mata hati.
    Plan2 renung…

    Bilamana feldarate bertukaq ka doctorate
    Bilamana kampong nana bertukaq ka saujana height…
    Kerih kena simpan dlm. muzium la…

  6. tak payah cakap banyak laa bt woiiii…..
    nampak sangat hang terlampau ‘ boh doh’…..
    ada boh ada doh……….
    banyak tu pun kalu tak paham……
    padan pun le bakulkan sarkis saja….

    ini bukan soal umngok……
    ini soal negara……
    pemikiran mesti luas…rata dan melebar dan menjalar…….
    kalah tu memang le kalah…..lwn gajah tok mia…..
    gajah tok mia pulak naik minyak………
    bukan mudah nak menang………..
    tapi ‘umngok’ menang pun benda kecik saja……
    nama pun pilihanraya kecik……….
    jangan laa dok megah kalu menang PRK tu…..
    tok sah la dok gatai hidung sangat…..
    menang pun ada tempangnya………
    demokrasi dah tempang……

    umngok syok sendiri saja…..
    depa tau sendiri pasai apa depa menang……….

    kah kah kah kah kah kah……………….

  7. salam 1Malaysia aka
    salam kepada 2sukusakat.
    great chief dan nasik kandaq.

    tok kita kata.
    kalau ada yang hendak bejuang membangun Islam.
    kita kena sokong.

    PAS pon kita nak sokong.
    tapi, kalau tak gi, tak gi.
    nak sokong laghu mana.
    dan yang tak gi, tak gi pon.
    tak gi jugak.
    bila lagi nak gi.

    dok pi sana, pi sini, pi merata-rata.
    sampai pjoloq. joloq.
    tapi asyik dok mengata-ngata.
    tak pi, tak pi jugak.
    pi mai, pi mai, dok tang tu.

    pandangan mata hati, laghu mana.
    pemikiran mesti luas, kok mana.

    sekadaq laghu dan kok mana.

  8. Sedaplah kelih filem hindustan di astro zee tajuk: Nayak…..sama je dengan………dunia oh dunia!!!. Dunia kisi kipirlo, dunia kisi kipirlo, dunia kisikipirlo….tu je hok ambo tahu. Lain2 kelihlah sendiri.

    Tak tahulah, kenapa filem-filem hindustan ada banyak sangat persamaan dengan apa yang berlaku dengan sistem pemerintahan dalam negara kita. Itu pasallah shahrukh khan pun disanjung bangat. Tul tak? wallahualam bissawab.

  9. arap bn kotakan janji…cian org2 kat sana…nanti dok tunggu jer…hehehe……
    elokla kalo bn ngn pembangkang ni di satukan….barula senang nak pilih..hahahah…
    ohh yaa…kalo teman2 minat nak dptkan sesuatu barang yang power…haaa..rajin2la kat sini ek…http://kedaionline-ezani.blogspot.com/
    hehehe…isteri suami ley bergembiraa di malam jumaat..hehehe

  10. The 4 PR states RM25 billion investments have beat the other
    10 BN states attracted 53% of Malaysia’s total investments of
    RM47.2 billion in 2010

    The 4 PR states of Penang, Selangor, Kedah and Kelantan have beat the other 10 BN states by attracting RM25 billion in investments comprising 53% of
    Malaysia’s total investments of RM47.2 billion in 2010. For the first time in history, Penang is now the new champion of investments in Malaysia,
    coming out top in 2010.

    Penang replaced the previous 2009 champion Sarawak by recording RM 12.2 billion in 2010 as compared to Sarawak RM3.9 billion. Penang was No. 4 in
    2009 with RM 2.1 billion but shot up 5 times to No.1. On the other hand Sarawak went down from No.1 in 2009 with RM 8.5 billion to No. 4 with RM3.9 billion in 2010. Penang’s success in drawing in RM12.2 billion is an extraordinary vote of confidence by both foreign and local investors in the PR
    state government of Penang.

    The No.2 state after Penang is another PR state of Selangor with RM 10.6 billion in investments. In fact the 4 PR states of Penang, Selangor, Kedah and Kelantan combined comprise RM 25 billion investments or 53% of the total investments in Malaysia of RM47,177 million in 2010. These 4 PR states
    alone can beat the remainder 10 states of BN Malaysia combined!

    Despite the financial constraints and limitations imposed by BN, PR have shown our good governance. In Penang we have excelled by being praised by
    the Auditor-General Report for being the best financially managed state with record surpluses of RM88 million in 2008 and RM77 million in 2009.
    Penang became the first state government in history to be commended by Transparency International for CAT(Competency, Accountability and
    Transparency) governance in establishing integrity in leadership.

    We have wiped out hard-core poverty, the first state to do so in Malaysia. We are giving senior citizens RM100 every year and when they die, their
    beneficiaries a one-off RM1,000/-. All partially assisted schools of Chinese,Tamil and Sekolah Agama Rakyat are given a fixed sum of at least RM11.3
    million every year. We are working towards a wifi state offered free of charge.

    Penang is going green and leading in green practices such as “No Free Plastic Bag” campaigns and waste treatment through 3R of Reduce, Reuse
    Recycle. Penang enjoys the cheapest water rates in the country. Penang is also the Silicon Valley of Malaysia and selected as the most livable city
    in Malaysia on par with Kuala Lumpur. We have done more in 3 years what BN fail to do in 51 years.

    So who says that PR can not govern. We may not have the experience but neither do we have the experience to cheat or be corrupt. PR has proven that
    a clean government can outperform corrupt governments. Voters of Tenang should choose PR that offers a better future not only for you but for your
    children.

    PR is the better choice because we embrace the future. We embrace the future by embracing each and every one of you whether Malays, Indians,
    Chinese, Kadazans and Ibans as Malaysian brothers and sisters, Malaysian sons and daughters. Let us grow together, learn together and enjoy the
    success together.

    gi tak gi….go no go
    ada umphhhhhhhhhhhhhhhh

    • salam great chief.

      tak caya lah.
      hang yang tulih laghu ini.

      ni pasti.
      dok pcopy n ppaste.
      hang ikut Kucing Kota.

      sekadaq hang tu great.
      dok copy n paste.
      buat apa.

  11. salam gc,
    Jangan ingat budak tadika babi tu tak gheti bahasa inggeris gc!
    malangnya kalu dah baka bo do sampai bila pun bo do jglah. Benak tak laku 1sen..
    Tulislah bahasa tibet sekali pun dia ni tak suka baca. Dia suka tengok gambar porno buat latihan saintifik nak p kaji punggok si s……baso jenis iblis setan hok mula asal jadi sebelum wujudnya Nabi Adam lagi. Bakar api pun tok nak mampuh ini baso menate dajal takdok butir mato ni.

    • salam pjolor.

      hang dengan gc sehati sejiwa.
      bukang sesukusesakat.
      cuma 3suku 3sakat.

      gc tu suka sangat dengan doggy style.
      baru kita tau.
      hang pulak suka sangat dengan porno.

      sekadaq kitsiang kat TGNA.
      ada penyokong seropa hang.

  12. Tulah dia binatang budak tadika ni buat kerja lain tak gheti dok asyik pusing cakap orang. Baso menate bengo gilo berlipak-lipak makan tahi sendiri pagi petang siang malam. Kau toksah nak tunjuk baik dengan aku dengan cara nak bagi-bagi salam. Kau setan keturunan jin aprik bukan jenis manusia biasa. Kurang hajar mak bapak tak ajar dunia dan akhirat. Kau nak buat apa denga aku kau cakap. Kau nak bunuh aku…marilah. TAHI KAU.

    • kalau gitu.
      kita panggil mu.
      pjolor@pporno.com.
      lah.

      sekadaq mu yang introduced.
      perkataan porno.

  13. jangan nak salahkan rakyat mengundi BN. post mortem dulu. sebenarnya di kerdau penyokong pas tetap undi pas dan penyokong bn tetap undi bn. tengoklah jumlah undi dua-dua parti bertanding bandingkan dengan PRU 2004 lebih kurang saja. jgn bandingkan Pr tahun 2008. aku sendiri pun hampir-hampir undi puak korang.bukan kerana aku sokong tetapi aku nak protes sekarang ni dah ok aku tetap dengan BN.jangan nak hina pengundi kerdau. orang berbudi kita berbahasa orang memberi kita merasa. pengundi kerdau tak hadap dengan sekampit beras tapi pendekatan Bn lebih holistik dan lebih berdasarkan kepada realiti. janji yang ditaburkan pasti ditunaikan. mampukah pakatan korang memenuhi janji dengan hanya menang satu kawasan DUN dan jadi badut dalam sidang DUN.penduduk kerdau tidak bodoh untuk menilai.

  14. aku sebenarnya tidak minat pada islam sebab aku suka sesatkan diriku dalam dunia sekular. PAS tak boleh bagi beras, biskut, wang ringgit, jalan raya, air, api, duit biasiswa anak, kemewahan, kebanggaan, bersalam dengan bukan muhrim dan serba-serbi tak boleh. aku nak hidup ala barat. bebas sebebas bebasnya. aku kalu suka kepada islam aku tak boleh buat apa yang aku nak buat dalam dunia ni. aku nak jadi sesat sama seperti orang yahudi di mana-mana di dalam dunia ni. aku tak nak sembahayang. aku tak nak berpuasa. sebab aku nak berfoya2 berdisko, berdangdut, bermabuk, bersenonok sana bersenonok sini sesama orang2 yang sealiran pemikiran denganku. semazhab denganku. hidup di dunia hanya sekali. sudah mati belum tentu lagi senonok atau tidak senonok. jadi sesuailah dengan aku yang menyokong BN. aku sanggup jadi hamba BN. aku tetap akan sembah BN. BN bagi aku segala2 di dunia. BN lebih holistik dan lebih berdasarkan kepada realiti. janji yang ditaburkan pasti ditunaikan. BN aku sembah. BN ada kuasa daulat. BN tidak akan terhapus di muka bumi ini. BN milik bumi. BN milik segala-galanya. hidup BN hidup apco yahudi. itulah pendirian mejoriti orang merlimau, kerdau dan di mana2 pun jua yang tetap akan memilih BN dulu kini dan selamanya. jangan ingat orang2 di sini tu bodoh. sebab orang2 di sini tu dan aku amat percaya bahawasanya di alam yang satu lagi itu BN-APCO jugalah yang akan memberi safaat memberi rahmat kepada semua pengundi2nya. hidup BN hidup APCO! dah mampus nanti pegang tiang bn bn bn bndela………………..!!!

    op op…amacam setuju tak kawan2?

  15. PERJUANGAN ISLAM TIADA KALAH PASTI AKAN MENANG

    Allah Lebihkan Kemulian Manusia Daripada Makhluk Lain A26-02-2011

    http://www.almuttaqin.tv/mp3_papar.php?id=1876


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: