Posted by: pinkturtle2 | Mac 9, 2011

Gaddafi diberi tempoh 72 jam untuk meninggalkan Libya

This video image taken from Libyan state television broadcast on Wednesday March 9, 2011 shows Libyan leader Moammar Gadhafi addressing supporters in Tripoli, Libya.

This video image taken from Libyan state television broadcast on Wednesday March 9, 2011 shows Libyan leader Moammar Gadhafi addressing supporters in Tripoli, Libya. LIBYA OUT, TV OUT.

Pejuang memberi tempoh 72 jam kepada Diktator Gaddafi Untuk Berambus atau mati ditangan Pejuang

Gaddafi given 72 hours ultimatum

Jika beliau meninggalkan Libya dalam masa 72 jam ini dan berhenti dari pengeboman, kita sebagai rakyat Libya akan berhenti dari mengejarnya sebagai penjenayah..

Revolutionary forces in Libya have given ruler Muammar Gaddafi 72 hours to quit and leave the country as he remains defiant and orders his forces to escalate their attacks on the civilians.

The Libyan National Council, recently established by opposition forces and headed by former Justice Minister Mustafa Abdel Jalil, has delivered an ultimatum to Gaddafi and his associates to leave the North African country, a Press TV correspondent reported.

“If he leaves Libya immediately, during 72 hours and stops the bombardment, we as Libyans will step back from pursuing him for crimes,” Abdel Jalil said.

The ultimatum report comes as Libyan forces loyal to Gaddafi, using tanks, rockets and warplanes, are stepping up a campaign to root out revolutionaries while most of the eastern cities have fallen in control of oppositions.

Meanwhile, Beleaguered Gaddafi said on Wednesday that he will not quit, describing members of the opposition National Libyan Council as traitors.

He blamed the revolution against his rule on foreigners, saying foreign elements brainwashed Libyan youngsters to turn against their country.

The embattled ruler further pointed out that anti-regime protesters belong to al-Qaeda and have come from abroad.

“These elements are completely hopeless; there is no way with them. It’s a small group from Afghanistan, Algeria, Egypt and Palestine who entered cities, they entered Zintan, Zawiyah and Benghazi,” he said.

Pro-Gaddafi forces escalated aerial attacks on Zawiyah, just 48 kilometers (30 miles) west of the Libyan capital Tripoli on Tuesday and tanks surrounding the city shelled homes from the outskirts, killing unarmed civilians.PressTV


Responses

  1. bro n sis…

    mai kita raikan bersama suksesnya P.Pg menarik pelabur……

    Majlis Kejayaan Pulau Pinang Sebagai JAGUH Pelaburan Malaysia akan diadakan seperti berikut:

    Tarikh : 12 Mac 2011 (Sabtu)
    Jam : 8.00 Malam
    Tempat : Penang International Sports Arena (PISA)

    mai laa che mai….
    budak-budak pun masuk percuma…….

    • salam nasik kandaq.

      seronoklah dengan hang sorang ni.
      laghu tu pon, dah sukses.
      tapi, kita pon tompang seronok.
      kalau betoi2 sukses.

      tapi, sukses bagi kita.
      lebih dari tu.
      sakat tarik saja, tak guna.
      seropa mamak dok buat, teh tarik la.

      sukses bagi kita.
      lebih dari itu.
      orang2 Melayu kena dapat.
      habuannya.

      sekadaq beza sukses hang dengan sukses kita.
      la.

  2. salam NK,

    Muhyidin Yassin p India cari orang kaya TATA kat sana nak tarik pelabur.Tauke TATA orang kaya ke 4 dunia tu dah setuju untuk datang melabur kat mesia. Pertama dia nak berniaga tekstil di Nilai. Sahih Pekan Nilai kena jual pulak. The Little India Nilai. The little india Batu Caves, The little India Banting, The Litle India PD, The Litle India Kerela dll. Lepas tu dia akan labur dalam rancangan pembangunan tanah, jalan raya, perkilangan, perindustrian, petrolium dan lain-lain. Kalau selama ini negara kita dipenuhi indon, india/mamak restoran, bangla, siam, kemboja, neppal, vietnam, kali ini jumlah orang india akan mengatasi jumlah penduduk asing lain.

    Kemenangan bergaya BN tidak memberi apa-apa makna. Anak-anak orang melayu jadi kuli batak orang asing. Kebanggaan orang melayu bukit pinang, galas, tenang, merlimau, kerdau dan melayu yang meraikan kemenangan bergaya umno BN kesudahannya sesia belaka….tulah dia dikatakan melayu bangang!!!!!….bebudak tak gheti cakaplah apa pong!
    dia semata2 tunggu habuan nak sumbat dalam juborpalat dia.

  3. bro n sis…

    orang Libya nie kira ceghedik jugak laa….
    ceghedik le sikit dari orang sebelah sini………
    awat tak lagu tu…..
    depa tak caya langsung kat ‘Pak Teh’ yg dok di England tu…yg dok kat British toh………
    yg depa tak pecaya tu pasai British nak menyita harta meredak korup gadafi kononnya nak jadi ‘saviour king’ le tu……
    ada makna toh bila british yg sita…….memang dasar penjajah veteran lagu tu le……
    orang Libya nak ambik sendiri harta korup gadafi tu……

    hangpa tengok nie…..

    “We didn’t trust the British government to properly seize the Gaddafi regime’s corrupt assets so we took matters into our own hands. In the meantime we want to welcome refugees from the conflict in Libya and those fleeing tyranny and oppression across the world. We stand in solidarity with the Libyan people.”….

    http://globalspin.blogs.time.com/2011/03/09/saif-house-not-any-more-as-gaddafis-london-pad-is-overrun-by-squatters/

    rasanya banyak lagi kot noooooo arta gadafi serata dunia….
    kat asia tenggara pun dengaq cerita banyak jugak dia taboq simpan merata bank….
    dasar penyamun lagu tu laa……

    kita saja yg hangit dok bawah ketiak mat saleh ngan yahudi lagi……..sampai dah rasa syok n sanggup bayaq puluhan juta kat depa……..
    ini lah penjajahan cara baru yg ramai orang tak sedaq……

    bravooooooo Libyan….

    • salam nasik kandaq.

      yang hang dok mengarut.
      tentang Gaddafi, buat apa.

      hang tolonglah Mahfuz sikit.
      tolong kempen.
      jangan bayaq saman ekoq.

      yang ni, kita setuju.
      sebab yang ni, nampak tak sah.
      di sisi undang2.

      sekadaq hang ada pengandaq.
      tolong lah.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: