Posted by: pinkturtle2 | Mac 15, 2011

Wanita 70 tahun, ditemui hidup 4 hari selepas Tsunami melanda

This picture taken on March 14, 2011 shows a roof of the house of tsunami survivors Tadashi and Yoshime Yamada at Onagawa town in Miyagi prefecture. The Yamadas survived the devastating tsunami on March 11 by using the roof of their house as a raft floating atop the water.

This picture taken on March 14, 2011 shows a roof of the house of tsunami survivors Tadashi and Yoshime Yamada at Onagawa town in Miyagi prefecture. The Yamadas survived the devastating tsunami on March 11 by using the roof of their house as a raft floating atop the water.

RIKUZENTAKATA,JAPAN-MARCH 15: (EDITORS NOTE: Image contains graphic content.  Thousands have been killed after the 8.9 earthquake struck the northeast coast of the Japan 4 days ago. Presently the country is struggling to contain a potential nuclear meltdown after the Fukushima Daiichi nuclear plant was seriously damaged from the earthquake.

RIKUZENTAKATA,JAPAN-MARCH 15: (EDITORS NOTE: Image contains graphic content. Thousands have been killed after the 8.9 earthquake struck the northeast coast of the Japan 4 days ago. Presently the country is struggling to contain a potential nuclear meltdown after the Fukushima Daiichi nuclear plant was seriously damaged from the earthquake.

A woman reacts at the news of her relative's death in an evacuation shelter for survivors of Friday's earthquake and tsunami Tuesday, March 15, 2011, in Kesennuma, Miyagi Prefecture, Japan.

A woman reacts at the news of her relative’s death in an evacuation shelter for survivors of Friday’s earthquake and tsunami Tuesday, March 15, 2011, in Kesennuma, Miyagi Prefecture, Japan.

Women wail together after hearing the death of family members at an evacuation center in Kesennuma in Miyagi prefecture (state) Tuesday, March 15, 2011, after Friday's massive earthquake and tsunami.

Women wail together after hearing the death of family members at an evacuation center in Kesennuma in Miyagi prefecture (state) Tuesday, March 15, 2011, after Friday’s massive earthquake and tsunami.

In this March 14, 2011 photo, tsunami survivors cry after reuniting each other at an evacuation center in Rikuzentakata in Iwate Prefecture (state), northern Japan following Friday's massive earthquake and tsunami.

In this March 14, 2011 photo, tsunami survivors cry after reuniting each other at an evacuation center in Rikuzentakata in Iwate Prefecture (state), northern Japan following Friday’s massive earthquake and tsunami.

People walk through rubble in Minami-Sanrikucho, Miyagi prefecture on March 15, 2011 left by the March 11 earthquake and tsunami disaster. Japan's government on March 15 urged people against panic-buying of food and supplies, as the country grapples with a massive natural disaster and resulting nuclear crisis.

People walk through rubble in Minami-Sanrikucho, Miyagi prefecture on March 15, 2011 left by the March 11 earthquake and tsunami disaster. Japan’s government on March 15 urged people against panic-buying of food and supplies, as the country grapples with a massive natural disaster and resulting nuclear crisis.

International search and rescue officers from Britain look for victims during rescue operations in the devastated city of Ofunato, Iwate prefecture on March 15, 2011 as the country struggles to cope following the March 11 earthquake and tsunami disasters. Japan's government on March 15 urged people against panic-buying of food and supplies, as the country grapples with a massive natural disaster and resulting nuclear crisis.

International search and rescue officers from Britain look for victims during rescue operations in the devastated city of Ofunato, Iwate prefecture on March 15, 2011 as the country struggles to cope following the March 11 earthquake and tsunami disasters. Japan’s government on March 15 urged people against panic-buying of food and supplies, as the country grapples with a massive natural disaster and resulting nuclear crisis.

A rescuer from U.S. searches for survivors amid debris in Ofunato, Iwate, northern Japan Tuesday, March 15, 2011 following Friday's massive earthquake and the ensuing tsunami.

A rescuer from U.S. searches for survivors amid debris in Ofunato, Iwate, northern Japan Tuesday, March 15, 2011 following Friday’s massive earthquake and the ensuing tsunami.

Filipinos offer flowers and light candles outside the Japanese Embassy in Manila on March 15, 2011, to express sympathy for Japanese residents involved in the March 11 devastating earthquake and tsunami. Members of the Philippine rescue team are on standby as they await for deployment orders to Japan, where a powerful quake and a tsunami has caused massive devastation.

Filipinos offer flowers and light candles outside the Japanese Embassy in Manila on March 15, 2011, to express sympathy for Japanese residents involved in the March 11 devastating earthquake and tsunami. Members of the Philippine rescue team are on standby as they await for deployment orders to Japan, where a powerful quake and a tsunami has caused massive devastation.

Woman, 70, found alive 4 days after Japan tsunami

SOMA, Japan (AP) — Rescuers have found a 70-year-old woman alive four days after the disaster struck.

Osaka fire department spokesman Yuko Kotani says the woman was found inside her house that was washed away by the tsunami in northeastern Japan’s Iwate prefecture. The rescuers from Osaka, in western Japan, were sent to the area for disaster relief.

Kotani said the woman was conscious but suffering from hypothermia and is being treated at a hospital. She would not give the woman’s name.

Her rescue was a rare bit of news for Japanese traumatized by the disaster.

……………………………………………………………………………………………………………………..

Rosmah patut minta maaf pada kerajaan, rakyat Jepun

KUALA LUMPUR, 15 Mac: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor Rosmah patut minta maaf kepada rakyat dan kerajaan Jepun kerana sikap tidak sensitivitinya dan juga kepada rakyat Malaysia kerana memalukan negara.

Demikian kata Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin sebagai respons kepada kenyataan Rosmah yang mendakwa kejadian tsunami di Jepun sebagai pengajaran kepada kerajaan Jepun yang tidak menitikberatkan faktor alam sekitar dan perubahan iklim dalam pembangunannya amat dikesali.

“Malahan, dari insiden ini menunjukkan beliau sebagai isteri Perdana Menteri tidak layak untuk mewakili suara wanita Malaysia, apatah lagi mahu mengangkat diri beliau dengan gelaran First Lady of Malaysia (FLOM),” ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya, kenyataan Rosmah yang dilaporkan kepada Awani, menjadi tajuk utama berita antarabangsa CNN, dan kini menjadi pendebatan hangat di laman sosial Facebook dan twitter menunjukkan bahawa Rosmah seolah tiada naluri sensitiviti kepada kesusahan rakyat dan kerajaan Jepun yang kini sedang dalam keadaan getir menghadapi bencana yang melanda.

“Ini adalah amat memalukan dan bertentangan dengan pengakuan beliau dan kerajaan Malaysia kononnya sebagai First Lady, beliau banyak membantu dalam hubungan diplomatik dengan negara-negara lain,” katanya yang juga ahli Parlimen Ampang.

Akibat komennya yang dangkal, kata Zuraida seluruh Malaysia diketawakan dan dicemuh dunia.

Ini, tambahnya lebih teruk kerana ia berlaku selepas kontroversi kartun yang menghina sensitiviti rakyat Jepun dan seluruh dunia.

“Mewakili pimpinan PKR, ingin kami mengingatkan seluruh rakyat Malaysia bahawa peristiwa yang berlaku di Jepun adalah kuasa Allah yang telah menjadi ketentuan-Nya,” ujarnya.

Malah, tambahnya rakyat Jepun patut dipuji kerana tenang dan menerima ujian itu dengan sabar.

Menurutnya lagi, semasa Malaysia dilanda tsunami dalam tahun 2004, Jepunlah antara negara pertama yang menghulurkan bantuan.Harakah

Advertisements

Responses

  1. bro n sis…….

    dua isu dlm entry di atas tu…..

    satu…

    kalu belum ajal….berpantang padam….
    sorang jumpa dlm rumah, sorang lagi dijtemui 10 km tengah laut……..
    dlm kemusnahan memang ada keajaiban…..
    tiap sesuatu adalah dari Allah…..
    kalu di luar kemampuan manusia…..hanya Allah laa tempat berserah…..”Hasbunallah wa ni’mal wakil” “wa haula wa la quwata illa billah”………
    pun begitu dlm batas kemampuan manusia pun…….Allah tetap juga tempat berserah….
    ini lah keyakinan…ini lah aqidah…..dan ini lah pegangan bagi yg ada iman walau sebesar zarrah sekali pun………….

    dua……..

    kadang kadang bila orang yg dangkal ilmu dan kefahaman Islam…………
    kita akan nampak sesorang tu melalui barbagai anekdot sendiri……..
    melalui penampilan….akan terserlah akhlak Islam seseorang….
    dia pakai…dia becakap….dia bersosial…..
    lebih-lebih lagi kalu bercakap……..
    kita akan nampak meghaphu ke tidak…..
    dia tu ‘matured’ ke tidak atau mcm budak-budak……..
    kadang tu nampak tersangat ‘dol’ bila saja ‘buka mulut’…….
    bila ini berlaku……..
    bukan sorang dia saja yg malu……..
    habih kesemua pakat malu……..

    ehhhhhhh malunya aku……..

    • salam nasik kandaq.

      alahai.
      hang komen seropa minum.
      nescafe 2 dlm 1 saja.
      lain kali, hang coba rasa.
      3 dalam 1 pulak.

      pertama, kuasa Allah semua orang tau.
      kedua, biasalah, politik seropa tu pon nak mintak maaf.
      ketiga, seropa hang lah, dangkal semua.

      mana tak dangkal, kalau malais membaca.
      mana tak dangkal, setakat masukkeluaq pintu pagaq u.
      mana tak dangkal, kalau gelak kah, kah, kah.

      sekadaq hari ni, hang tau malu pulak.

      • Oii… Rosmah bangang…!!!

        Reaktor nuklear kat Fukushima tu,
        dibina masa zaman LDP memerintah….

        bahalul…!!!

        Bukan dibina dalam masa beberapa bulan
        bila PM Naoto Kan menang pilihanraya…!!!

        Kalau body dah overweight tu,
        janganlah tunjukkan pada dunia,
        yang kepalahotak hang tu,
        ikut sama overweight…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

        Nak tau parti LDP tu apa….???

        Parti UMNO kat Jepun….!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • hang dok ikutCelamah kat mana.
        hang dok tulih seropa ni.
        hang pon seropa nasik kandaq, jugak ka.
        jepun dok harakiri.
        hang dok harakah.

        tu yang dok.
        kah kah kah.
        tu.

  2. woi budak tadika & nasi kandaq.
    hantok kapla hgpa dua baqu adda akai.
    dok kalut apa pasai betina leheaq pendek ni…
    dia bukan ada akai…sereyyy

    • bro kasim mustapa……..

      Thank Que bro………
      kira hang paham laa maksud tu…..
      tara tu pun kira cukup laa kasim…..
      tak mcm budak tempoyak tu……
      lambat sangat nak paham…jenoh tuiey baru masuk…..

      hang nie rasa mcm besa kenai…..
      dok jln chulia ke??
      mamu apa habaq???…..

      ala kasim kasim…….

      • salam nasik kandaq.

        hang ni, ada ka.
        hang dok thank que, kat.
        si kasim,

        thank que apa.
        yang dia tau.
        mengata orang.

        mungkin dia ketot, koot.
        koot lah.

        kasim ketot.
        a/l mustapa ketot.

        sekadaq ketot anak beranak.

  3. bro n sis…….

    untuk santai pagi nie…
    saja laa kita refresh balik ingatan kita…..
    kita imbau sekejap sejarah lama…….
    sejarah yg cukup menarik……..
    kita tengok pejuang-pejuang Islam di medan mereka masing-masing……
    moga ada yg boleh kita share…..
    mereka ini lah yg membuatkan dunia Islam berobah….
    mereka ini lah yg barat tidak boleh tidoq…….
    bagi yg membenci Islam tak lalu makan…tak lelap tidoq…….
    pasai insan-insan ini laa……….

    • salam nasik kandaq.

      hang dok cerita tentang.
      silam.
      baguis, bukang tak baguis.

      tapi, hang kenalah hayati.
      cerita silam kandaq.
      dulu.

      tu.
      yang dok kandaq kandaq.
      tengah malam.
      kat penang street, penang road.
      kang hang tak tau.

      sekadaq hang jang kandaq yang tu.
      cukuplah.
      nanti marah pulak Kucing Kota.

  4. budak tadika
    keturunan sampah
    otak sampah
    cari sampah
    makan SAMPAH
    berak sampah
    sembah SAMPAH

    sampai kiamat SAMPAH
    patutlaaaa!
    SAM bin PAH
    SAMPAH

    sekadaq tak guna nak jadi molek selagi budak tadika wujud kat dunia ni.

    • hang ni lah.
      hang p p kat mana.
      hang pporno kah.

      nak tanya saja.
      jangan lah marah weh.

      sebab hang yang cerita tang.
      pporno ni.
      kalau tidak, kita tak tahu.

      sekadaq pjolor@pporno.com.

  5. budak tadika
    keturunan sampah
    otak sampah
    cari sampah
    makan SAMPAH
    berak sampah
    sembah SAMPAH

    sampai kiamat SAMPAH
    patutlaaaa!
    SAM bin PAH
    SAMPAH

    sebab hang yang cerita tang.
    SAMPAH.
    kalau tidak, kita tak tahu.

    • tu lah.
      hang dok tengok porno.
      selalu sangat.

      hang tengok pon.
      kita tak tau.
      cuma hang yang bagitau.

      hang ni, kena insaf.
      tobat banyak2.
      sebab dosa hang banyak.

      sekadaq jangan tengok porno.
      lagi, nanti hang putaq alam.

  6. Banyak jenis pepijat alam. Pepijat komuniti. Pepijat saraf. Pepijat sistem teknologi komputer. Pepijat ialah seekor kutu yang buruk rupa dan amat busuk baunya. Kerja dia lain tiada melainkan: Menghisap darah. Meracau hak-hak individu. Mengganggu gugat kebebasan keselesaan orang lain untuk memberi pendapat. Merosakkan persekitaran alam. Celaka sungguh dilahirkan sebagai pepijat. Bertambah malang lagi bagi komuniti yang diserang pepijat. Kehadiran pepijat ini semata-mata hanya mejadi perosak kepada sistem sejagat. Oleh itu, laman ini perlukan satu kaedah pewasapan (fumigate) untuk membunuh pepijat ini. Sudah lama pepijat ini duduk meracau para tetamu yang berkunjung di laman pinkturtle. Bahan yang perlu digunakan untuk proses pewasapan ini ialah methylbromide atau paradechlorobenzzine. Kedua-dua bahan kimia ini merbahaya sebab jika digunakan secara berlebihan ia boleh menipiskan lapisan orzon. Menjejaskan kualiti alam terutama….peredaran iklim dan teknologi hijau…..sesungguhnya hanya dengan kaedah ini pepijat tersebut akan mati sehingga benih keturunannya akan terhapus samasekali. Kita tiada pilihan. Jika tidak keselesaan tetamu yang berkunjung di laman ini akan menjadi sia-sia belaka. Lebih baik tetamu berhijrah ke laman lain yang lebih harmonis. Semuanya angkara atau gara-gara pepijat alam yang bernama “budak tadika”.

    • I agree with u “alam”…. pepijat alam yang bernama “budak tadika” benar-benar mencemarkan alam cyber ni dan memporak perandakan system….. sama macam otak dia yang dah rosak tu….. biol….

      • Salam KeLi ToNg OnG.

        awat yang hang ni, ToNgOnG sangat.
        dulu.
        hang ikut Kucing Kota, yang dok.
        tolong2 ambik kat Acheen St.
        tapi tak baca.

        lepais tu, hang ikut.
        pjolor.
        hang punya p.
        sampai pporno pulak.

        sekarang ni.
        hang ikut alam pulak.
        nama saja alam.
        perangai seropa talam.
        hang tau talam tak.
        muka talam tak.
        dia mengata kat orang tak apa.
        seropa talam adikberadik.
        pporno.

        sekadaq bukang hang tak tau.

    • alahai manusia yang mengaku alam.
      buat malu alam.
      sekadaq hang mimpilah.
      di alam maya.

  7. alahai budak tadika
    keturunan sampah
    otak sampah
    cari sampah
    makan SAMPAH
    berak sampah
    sembah SAMPAH

    sampai kiamat SAMPAH
    patutlaaaa!
    SAM bin PAH
    SAMPAH

    buat malu zuriat kau je
    SAMPAH.

    sekadaq bukang hang tak tau

    • kata hang penyokong TGNA.
      weh.
      tapi dok p p.
      p p tu tak apa lah.
      ni dok pporno.
      hang yang cerita.
      kalau tidak, kita tak tau,
      sekadaq kitsiang TGNA.

  8. kata hang pengutip SAMPAH.
    weh budak tadika
    plah kutip tapi dok p p kutip tak apalah.
    sampai kau tua dok kutip sampah

    hang yang cerita.
    kalau tidak, kita tak tau
    sekadaq memalukan
    keturunan sampah
    otak sampah
    cari sampah
    makan SAMPAH
    berak sampah
    sembah SAMPAH

    sampai kiamat kau SAMPAH
    patutlaaaa!

    SAM bin PAH
    SAMPAH

    buat malu zuriat kau je
    dah tua pun SAMPAH.

    sekadaq bukang hang tak tau

  9. I’m a student just learning more regarding this business along with I really enjoyed reading it. Keep up the nice work! Many thanks!

  10. Everyone loves what you guys are usually up too. This type of
    clever work and coverage! Keep up the great works guys
    I’ve added you guys to blogroll. It’s much appreciated!

  11. Have you ever considered creating an e-book or guest authoring on other blogs?
    I have a blog centered on the same ideas you discuss and would really like to have you share some stories/information.
    I know my viewers would enjoy your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an
    email. Regards!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: