Posted by: pinkturtle2 | Mac 25, 2011

Know The Difference…

‘Pelakon utama’ bukan Anwar – Johari

KUALA LUMPUR 23 Mac – Misteri video seks didedahkan Datuk ‘T’ kelmarin memasuki episod baru apabila Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa telah melihat video itu dan menafikan ‘pelakon utamanya’ sebagai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya, video itu dipertontonkan kepadanya di bilik Hotel Flamingo, Ampang oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan, Datuk Eskay Shazril Abdullah petang kelmarin setelah dibawa ke sana oleh bapa saudaranya.

“Datuk Eskay memberitahu beliau selalu membawa Anwar ke Thailand dan club house tempat kejadian itu berlaku. Menurutnya setiap kali dia membawa Anwar ke tempat itu, bilik itulah yang akan digunakan Anwar dan dia akan menggunakan bilik bersebelahan.

“Sepanjang tayangan itu, Rahim kerap mencelah memburukkan Anwar. Selepas habis tayangan, Rahim memujuk saya meninggalkan PKR dan berjanji membawa saya berjumpa Perdana Menteri,” katanya.

selain menguruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan. Beliau turut minta saya bawa Ahli Parlimen pembangkang lain untuk tengok video itu,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar di lobi Parlimen di sini hari ini yang turut dihadiri hampir 30 ahli Parlimen pembangkang termasuk dua Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub serta Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail.

Menurutnya, beliau mengecam lelaki dalam video berkenaan bukan Anwar berdasarkan beberapa perkara terutamanya keadaan fizikal yang berbeza.

“Memang imbasan lelaki itu nampak macam Anwar tetapi apabila dia bangun untuk menyarung seluar dalam, perutnya kelihatan buncit dan terlalu besar dibandingkan dengan Anwar. Punggungnya juga lebih berisi selain bahu si pelaku terlalu tegap dan lebar berbanding Anwar.

“Warna kulitnya juga cerah berbanding Anwar. Selain itu tempoh rakaman muka pelaku yang terlalu pendek dan hitam putih menyebabkan kesukaran untuk mengesahkan identiti pelaku.

”Disebabkan itu, sebaik keluar dari bilik tersebut saya katakan pada bapa saudara ‘Demi Allah, itu bukan Anwar’,” ujarnya.

Tidak terhenti di situ, Johari berkata, beliau turut mengatur pertemuan lima Ahli Parlimen PKR iaitu Datuk Kamarul Baharin Abbas (Teluk Kemang), Datuk Rashid Din (Merbok), Azan Ismail (Indera Mahkota), Abdullah Sani Abdul Hamid (Kuala Langat) dan Amran Abdul Ghani (Tanah Merah).

“Kami berjanji untuk bertemu di Hotel Flamingo pada pukul 3.30 petang semalam. Setelah bertemu bapa saudara saya di sana, beliau mengatakan Tan Sri Rahim dalam perjalanan.

“Dua jam kami menunggu tetapi tiada siapa yang hadir. Disebabkan itu kami menganggap ini adalah konspirasi terancang,” katanya.

Sementara itu, Saifuddin berkata, perkara itu bukan sesuatu yang meragukan kerana tempahan dan bayaran bilik Carcosa Seri Negara, tempat video itu ditayangkan kepada media dibuat Timbalan Ketua UMNO Bukit Gantang, Kamarulail Sulaiman yang juga pegawai khas Rahim.Utusan


Responses

  1. Bila aku banding2kan wajah antara 2 keping gambar di atas tu ada sedikit seiras serupa tetapi tak sama.

    B-List Shaz dilihat dari rambut, dahi, kening, alis, cermin mata dan hidung takat itu saja sekali imbas hampir sama dengan A-List DSAI. Terperasan je gitu.

    Kumis, bibir mulut dan dagu tetap tak serupa. Yang lain2 alaaaaa tak perlu tengoklah. Dah sahihnya pulussyu punyaaaa.

    Sepatutnya, masyarakat pemimpin melayu di malaysia memperhebatkan program membangunkan moral ummah bukan merosakkan moral ummah. Malu yang amat bila perlakuan ini berlaku di kalangan pemimpin tertinggi. Macam mana aku nak cerita dekat anak cucu besuk2 berkenaan tokoh kepimpinan negara yang terlibat dengan fitnah dan konspirasi buruk.

    Rakyat disuruh meningkatkan nilai2 peribadi diri. Huuuuuuuuu! rosak kau orang.

  2. “Kalaulah Tiang Lampu Pakai Skrit Mungkin…Kote panjang yang pernah membalun budak bawah umur nie terkucil sebab dipancung oleh gurkha yang menembak ke telor Rahim Anak Tambhy Kecik Alias Parah Tambhy..nie Keturunan MAMAK KUTTY SEPERTI JUGA ALI KETAM —aishehwomen berapa banyak MAMAK KUTTY NIE KEK MESIA LAH…

    MAMAK KUTTY>>>MAMAK KUTTY>>>MAMAK KUTTY KO BUKAN MELAYU>>>KO TETAP MAMAK KUTTY? Ptuiiiiii…………..PARIAH BETUI LAH LU????

  3. bro n sis…….

    Do You Know The Difference?

    effective and efficient are very common terms…….
    however….
    most of us tend to mix their meanings and usage occasionally…….

    so n so…
    y’d better know the diffrences
    and that is why I decided to write on the topic.

    first of all if you look for both terms……
    you’ll find very similar definitions….which makes the matter even more confusing…..
    some dictionaries get it right….
    however….

    if you want an easier way to memorize the difference…… remember this sentence….. “Being effective is about doing the right things……while being efficient is about doing the things in the right manner.”………

    let’s use a practical example to illustrate the concepts…… suppose that two guys….Tempoyak and Tempeyek…..
    are trying to change a flat tire on their cars…..each one has his own car…..

    tempoyak starts by taking out the jack and placing it under the car…….
    he quite doesn’t know where to do it……..
    so he goes by trial and error and wastes a lot of time doing it…. after 20 minutes he finally manages to fix it….
    so he proceeds to lift the car and change the tire…….

    as you can see Tempoyak was doing the right thing….
    but he was doing it poorly……..
    we can say that he was being effective…..but not efficient……

    Tempeyek……on the other hand…..
    starts by grabbing a towel and cleaning the tire…..
    he wants to make the thing shiny before he changes it….
    and mind you he is very good and fast at cleaning every little detail of the tire…… he was a regular user use a tidy towel just to clean tempoyak daily………kah kah kah

    we can say that Tempeyek is being efficient….
    because he is cleaning the tire fast and throughly…..
    but he is not being effective……
    because cleaning is a step that is not required at all when changing a flat tire……

    now if we had a third person….Great Chief or GC…..
    who could change the flat tire using the right steps and doing it quickly…..
    we could say that he was both effective and efficient.

    2 T……..budak tempeyek n tempoyak…..memang loosers……damned loosers
    GC was the winner……so u people……..do what gc did…….

    hangpa pikiaq ambik laa kalau keghoja 3T dlm entry kat ataih tu efisen ke atawa eksyen ke???…….
    keghoja bangang…..
    last sekali kantoiiiiiiiii……..
    makan diri sendiri maaa…….
    la nie dah tak ketahuan hala dah…….
    dah gelabah…..
    mana tak gelabah……..buat keghoja bodoh…..
    yang buat video tu pun alahaaaaaaiiii……..
    mcm besa jadi pelakon pulak???………

    we know the difference laaa……….

    kah kah kah……..

    • Salam nasik kandaq.

      Ni, apa cerita ini.
      Tulih panjang panjang melalut.
      Winner lah.
      Loser lah.

      Kali ni.
      Hang ceredik sikit.
      Hang tak copy and paste.

      Hang ada usaha sikit.
      Hang taip lain.
      Taip lain, tu tiru namanya.

      Sekadaq bekandaq-kandaq tulihsan.
      Merapu yang hang tulih.

      • bro n sis……

        ada 3 T dlm cerita kat ataih tu……
        yang 2 orang dah jelas…..tempoyak n tempeyek…..
        sorang lagi……..Tadika…….
        rope nya BT pun ada gelaran jugak laa nie…….
        bila kome dpt “‘”d a t u k”‘” nie?????…….
        sampai hati kome tak bagi tau kat teman teman di sini………..

        kah kah kah……..

  4. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Ni mesti terikut budaya great chief.
    Dok doggy doggy.

    Dan mesti tersangkut dengan pengaruh pjolor.
    Yang dok pporno.
    Sampaikan ada pjolor@pporno.com.ke

    Apa nak jadi dengan Malaysia ni.
    Tak dak kerja lain.
    Sek sek sek.
    Sampai TGNA pon dah.
    Tak terkata-kata.

    Kita ingat, politikus saja.
    Perangai seropa tikus.

    Rope ropenya.
    Ada Datuk T.
    Dok ikut perangai tikus.

    Sekadaq ada perkataan baru.
    Datikus.

  5. Cerita fitnah macam ni dah lama berlaku
    Allah dah terang dlm AlQuran – Zaman Nabi Musa telah difitnah berzina dengan seorang pempuan – akhirnya Allah tenggelamkan karun dan hartanya dlm bumi. Orang Jahat akan terus buat jahat macam-macam fitnah dibuat pd orang baik seperti Nabi Musa.

    Demikian juka kisah Nabi Yusuf difitnah oleh keluarga sendiri dan dah jahat terus jahat tipu pula bapa sendiri Kata Nabi Yusuf dimakan serigala. Difitnah pula Isteri pembesar yang kena lokap Nabi Yusof bagitulah seterusnya hingga ke zaman sekarang peristiwa terus berulang. Orang Jahat tetap jahat mungkin Allah hendak memusnahkan pahala, Allah maha kuasa . Tapi bagi orang baik-baik bila difitnah tanda Allah akan angkat derjatnya dan kemuliaan disisi Allah bersabarlah orang yang benar. Bagi og jahat, penyokong yang yang percaya atas fitnah pasti dapat saham yang sama.

  6. Begitulah naif dan bangsatnya otak dan pemikiran orang melayu Islam bila diamanahkan mengurus sebuah kerajaan. Mereka memilih politik untuk mempertahankan kuasa dengan fitnah yang paling tidak bermaruah, menjadikan fitnah seks sebagai senjata paling ampuh bagi membunuh pihak lawan.

    Senjata yang paling hina ini tidak lagi terbatas secara dakwaan lisan sahaja, sedia mengaku disodomi, satu perlakuan diluar tabii memberi gambaran, orang melayu Islam di Malaysia suka masuk pintu belakang sejenis. Khidmat menjual pintu belakang ini, solah olah boleh dilanggani ditepi2 jalan diseluroh bandar di Malaysia.
    Begitulah nilai anus atau jubur di Malaysia….

    Tak percaya!?. Bukan kah dari tahun 1998 sehingga hari ini 2011, pemimpin politik kerajaan di Malaysia sangat gemar menjatuhkan musuh dengan skandal anus, dan yang terbaru dipaparkan pula menjadi berita dunia, video sex bersama perempuan sundal. Maka berita2 inilah menggambarkan kehidupan pemimpin dan rakyat Malaysia lebih hebat dari rakyat Sweeden dan Poerto Rico.
    Yang pastinya rakyat dinegara lain tidak pernah pusing, samada ini fitnah atau cerita benar. Dalam kepala mereka, Malaysia bukan saja setanding sama seperti Thailand atau Filifina bahkan lebih hebat dari itu, kerana dinegeri ini tiada berita Pemimpin rakyat dinegara itu yang dijatuhkan oleh fitnah dan tuduhan sex!…

    Nah sekarang lihat saja betapa Arogannya pendatang asing jenis lelaki yang masuk kenegara ini baik secara haram atau sah. Mereka menjadi mabuk bulu kerana tundun berkarpet wanita dan gadis rakyat Malaysia bersepah sepah dari Perlis sampai ke Sabah. Mereka hidup bagai bergelumang didalam kuih baulu. Boleh meragup bila suka. Buktinya dalam statistik kelahiran anak luar nikah yang baru dikeluarkan. Malaysia mempunyai rekod anak yang didaftarkan dengan JPN dari tahun dari 2004 hingga 2010 sebanyak 480.000 oarang. Ini tidak termasuk anak yang terbuang dan dijumpai yang tidak direkod..

    Persoalannya Malaysia telah digezetkan oleh PM Islam Hadhari dan PM One Malaysia, ini adalah negara Islam. Kita mengajak negara Islam lain yang sedang membangun supaya mencontohi pengurusan kerajaan Islam Malaysia yang kononnya berharmoni dengan rakyatnya yang berbilang kaum, bermoral dengan budi bahasa budaya kita.. sedangkan pemimpin2nya yang malaongkan slogan, kita mengamalkan pemerintahan secara demokrasi, mempertahankan politik demokrasinya dengan fitanah JUBUR dan PANTAT Perempauan…

    Negara Contoh kah? Malaysia ini!……

    • Salam Kucing Kota.

      Lama sungguh nuur.
      Hang pmana.
      Hang ikut perangai Saddam ka.
      Saddam ikut perangai hang.
      Dok sebunyi kat lobang.
      Tapi, kita tau hang sembunyi/betapa.
      Kat lorong kucing@pulau tikuis.
      Tikuis pon ada pulau.
      Nuur.

      Tak payah tau perbedaan.
      Seropa semua.
      Semua yang tak ada maruah lah.
      Nak bagi tau semua anak anak.
      Perangai huduh sukusakattua2.
      PoliTIKUS.
      DaTIKUS.

      Dahlah hang takuit kat TIKUS.
      Dengan poliTIKUS pon hang takuit.
      Dengan DaTIKUS, lagi lah takuit.
      Jadi, tak payah tulih panjang2 pon.
      Tak guna.
      Tapi.
      Kalau copy and paste, takapa lah.
      Senang sikit.

      Sekadaq hang jangan duduk atais mangkuk lagi.
      Seronok nuur.

  7. Siapa ada video ni.

    lepas ni aku upload Video Rahim Tambi pula.

  8. NAS-NAS BERKENAAN FITNAH

    1. Firman ALLAH:
    “Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata : “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji?” (Al-Ankabut:2)

    2. Firman ALLAH (di dalam hadis Qudsi):
    “Maka dengan diriku aku bersumpah…, bahawa aku akan memberikan kepada mereka fitnah yang menjadikan orang baik menjadi bingung.”

    3. Sabda Rasulullah SAW:
    “Sesungguhnya penyakit umat dan pemusnah nikmat ini ialah golongan yang suka mengaib dan mencela. Mereka menunjuk-nunjukkan kepada kamu apa yang kamu suka. tetapi mereka menyembunyikan apa yang kamu benci” (Riwayat Uthman bin Affan)

    4. Sabda Rasulullah SAW;
    “Sesiapa yang mahu memohon perlindungan, hendaklah dia memohon perlindungan dengan ALLAH Taala daripada fitnah yang menyesatkan.” (Riwayat Abdullah bin Mas’ud)

    5. Sabda Rasulullah SAW:
    “Fitnah ialah pembakar hati dan pemusnah iman. Dengannya akan ternyala siapa yang benar dan siapa yang dusta.” (Riwayat al-Qayyim al-Jauziyah)

    Berhati-hati pembawa fitnah, penulis, penyebar, peyokong, bersekongkong pasti amalan baik akan dihapuskan, kekejian akan bertambah dan iman akan jahanam.

    Bagi orang yang difitnah, bersabar banyak beribadah, bertahajud, semoga jauh hati dari membalas banyak ucapkan ‘innalillahi wainnailaihi rajiun’
    berhati-hatilah!

  9. Salam 1Malaysia.
    Salam TGNA.

    Tak payah tahu perbedaan.
    Tak payah perati perati seropa.
    Kucing Kota.

    Yang Tiga tu.
    Memang diragui.
    Memang tak boleh dipercayai.
    Nampak pon hodoh.

    Jangan dok buang-buang.
    Masyarakat jangan buang maruah.
    Polis jangan buang masa.
    Kerajaan jangan buang duit.

    Tapi yang kitsiangnya.
    Depa Tiga tak rasa malu kah.
    Malu kat cucu cucu depa.
    Kalau ada cucu lah.
    Kalau tak dak.
    Malu kat Kucing depa lah.
    Termasuk Kucing Kota lah.

    Sekadaq TGNA JANGAN komen.
    Hanya memalukan.

    • bro n sis…

      budak tadika on Mac 26, 2011
      at 9:52 pm……..

      “Tak payah tahu perbedaan.
      Tak payah perati perati seropa.”……..

      ini laa ghopa komen budak-budak…….
      bila kita kata komen mcm tempoyak….mcm orang yg buat vid tu….nanti hang marah kat teman pulak……….

      kepala ataih ngan kepala bawah ngan kepala lutut pun ada beza……..
      ni kan pula menesia…..mesti laa ada beza……..
      tempoyak ngan tempeyek pun banyak beza nya………
      perut boroi ngan kempis pun banyak ada bezaaa……….

      to know differences is to love n 2 learn similarities……..
      baru laa fair n square………

      kah kah kah………


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: