Posted by: pinkturtle2 | April 2, 2011

Kebenaran terbukti jua… Teoh Beng Hock dicekik dahulu sebelum ditemui mati

Keadilan Untuk Keluarga Teoh Beng Hock

Mother Teng Shuw Hor (L) and sister Teoh Lee Lan of a deceased Malaysian political aide Teoh Beng Hock arrive at the criminal court in Shah Alam in the outskirts of Kuala Lumpur on January 5, 2011. The court is expected to deliver decision today on the mysterious case of Teoh, whoes body was found in July 2009 beneath the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) tower, where he had been questioned into the small hours as part of a probe into the opposition-led government of Selangor state.

Mother Teng Shuw Hor (L) and sister Teoh Lee Lan of a deceased Malaysian political aide Teoh Beng Hock arrive at the criminal court in Shah Alam in the outskirts of Kuala Lumpur on January 5, 2011. The court is expected to deliver decision today on the mysterious case of Teoh, whoes body was found in July 2009 beneath the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) tower, where he had been questioned into the small hours as part of a probe into the opposition-led government of Selangor state.

Mother Teng Shuw Hor (R) and sister Teoh Lee Lan (L) of a deceased Malaysian political aide Teoh Beng Hock arrive at Shah Alam Criminal court while holding Teoh's portrait in the outskirts of Kuala Lumpur on January 5, 2011. The court is expected to deliver decision today on the mysterious case of Teoh, whoes body was found in July 2009 beneath the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) tower, where he had been questioned into the small hours as part of a probe into the opposition-led government of Selangor state.

Kami mahu keadilan untuk TBH

Teoh Lee Lan, sister of deceased Malaysian political aide Teoh Beng Hock bursts into tears while talking to media at the Shah Alam Criminal court in the outskirts of Kuala Lumpur on January 5, 2011. A Malaysian coroner probing the mysterious death of an opposition aide Teoh Beng Hock, who fell to his death from the offices of the anti-corruption agency, recorded an open verdict today. Azmil Muntapha Abas said there was not enough evidence to prove either homicide or suicide in the case of Teoh.

Teoh Lee Lan, 30, the sister of Teoh Beng Hock, cries as she talks to journalists at the courthouse in Shah Alam outside Kuala Lumpur January 5, 2011. A court in Malaysia on Wednesday said that it could not determine whether the 2009 death of an ethnic Chinese opposition official Teoh was due to homicide or suicide. The open verdict delivered by the court threatens to raise political tensions in the Southeast Asian country.

Adik TBH Teoh Lee Lan menangis di luar perkarangan Mahkamah Shah Alam semasa ditemubual oleh Wartawan..

Teng Shuw Hor, the mother of a deceased Malaysian political aide Teoh Beng Hock cries while holding his portrait at the criminal court in Shah Alam in the outskirts of Kuala Lumpur on January 5, 2011. The court is expected to deliver a decision today on the mysterious case of Teoh, whose body was found in July 2009 beneath the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) tower, where he had been questioned into the small hours as part of a probe into the opposition-led government of Selangor state.

Ibu TBH,Teng Shuw Hor menangis sambil memegang potret TBH di perkarangan  mahkamah Shah Alam..

Pornthip: ‘Teoh Beng Hock dicekik sebelum jatuh’

Pakar patologi Thai, Dr Pornthip Rojanasunand bersependapat dengan pakar forensik Britain Prof Dr Peter Vanezis bahawa Teoh Beng Hock masih bernyawa.

Namun katanya, beliau tetap mempertahankan hujahnya bahawa kesan tanda merah di sekeliling leher mangsa pembantu politik itu adalah akibat dicekik.

Menurut beliau, kesan merah itu amat ketara pada bahagian kiri leher Teoh pada bedah siasat pertama meskipun tubuh mangsa telah dijahit semula.

Pakar patologi dari Thai itu tidak menjalankan bedah siasat pertama tetapi hadir sebagai pemerhati pada bedah siasat kedua.

Pornthip, 56, yang tiba hari ini dan diberi kawalan ketat berkatakontusi pada sebelah kiri leher Teoh menunjukkan mangsa dicekik.

Tegasnya, terdapat tiga senario di mana kontusi boleh berlaku.

  • dicekik dengan menggunakan tangan,
  • leher mangsa dipukul dengan objek tumpul,
  • ataupun leher mangsa ditekan kepada objek atau kedua-duanya sekali.

Katanya, tanda seperti bentuk syiling di leher Teoh adalah akibat tekanan jari atau objek bulat dan kejelasan tanda itu mengikut Pornthip bergantung kepada tekanan yang digunakan.

“Teoh berkulit cerah jadi kesan tanda lebam ini boleh dilihat dengan jelas,” kata saksi itu.

Beliau juga memberikan beberapa contoh tentang bagaimana kecederaan di leher akibat dicekik yang mempunyai tanda-tanda lebam yang sama.Malaysiakini…

……………………………………………………………………………….

Teoh alive during fall, says Dr Pornthip

Teoh Beng Hock masih hidup ketika ia jatuh hampir sepuluh tingkat – Dr Pornthip

KUALA LUMPUR, April 2 — Teoh Beng Hock was alive when he had fallen nearly ten floors, Thai forensic pathologist Dr Pornthip Rojanasunand told the royal panel investigating his death today.

But Dr Pornthip said she could not determine if the DAP political aide was conscious during his fatal plunge in 2009 outside the then Selangor Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) headquarters in Plaza Masalam in Shah Alam.

“He was alive on landing,” she told the Royal Commission of Inquiry (RCI) today.

Dr Pornthip also said Teoh’s state of consciousness could not be determined based on the fractures in his feet.

“Landing on (the) feet means nothing… I cannot go to that conclusion (that he was conscious when he fell),” said the flamboyant forensic expert.malaysian insider

………………………………………………………………………

Teoh fully conscious during fall — Expert

Teoh masih hidup dan sedar sepenuhnya ketika ia jatuh – Prof Dr Peter Vanezis

KUALA LUMPUR: A British forensic expert reiterated before the Commission of Inquiry investigating Teoh Beng Hock’s death that the political aide was fully conscious when he fell from the 14th floor of Plaza Masalam in Shah Alam on July 16, 2009.

“I am certain in my own mind, Teoh was alive and conscious when he fell. In my view, all the injuries I had seen on his body was the result of a fall from height,” said Prof Dr Peter Vanezis.

In his first testimony during an inquest at the Shah Alam magistrate’s court last year, he had testified that by referring to injuries found on Teoh’s body, it indicated the victim had attempted to break his fall, prior to hitting the ground.

He explained that the injuiries sustained by the victim also revealed they were distributed around the body and appearances on the surface were typical of a fall from height.

Teoh, 30, political aide to Selangor state exco member Ean Yong Hian Wah, was found dead on the fifth floor corridor of Plaza Masalam, after giving his statement at the Selangor Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) office located on the 14th floor of the same building.

Previously, Dr Vanezis had disagreed with Thai pathologist Dr Pornthip Rojanasunand that marks (around the neck) were signs of strangulation or blunt force being applied, which could have rendered Teoh unconscious or caused his death.

Questioned by Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah, acting for the MACC, on whether the bruises found on Teoh’s neck were consistent with a typical case of strangulation, Dr Vanezis said he did not rule out the possibility of some kind of ‘neck lock’ that could have caused the bruises.

The expert also told the inquiry that the first post-mortem on the deceased, without doubt, would provide a better result as compared to the second (post-mortem).

He explained that on the second post-mortem, one was examining a body that had already been dissected and that there might be deterioration on the
body.

“It would be more difficult to take samples from the second post-mortem as even the samples might have deteriorated, and the existing bruises on the body could have become darker, causing misleading
details.

“These are such areas that could provide profound difficulties,” said Dr Vanezis.

Earlier, Dr Shahidan Md Noor, of the Sungai Buloh Hospital, also stated that the first post-mortem on July 17, 2009, was more reliable since the body was fresh and more evidence could have been gathered as compared to the second post-mortem on Nov 22, 2009.

Dr Shahidan conducted the second post-mortem on the deceased, together with Dr Pornthip and Dr Vanezis.

At the end of the proceedings, inquiry panel chairman Federal Court judge Tan Sri James Foong Cheng Yuen thanked Dr Vanezis for his cooperation.

“On behalf of the commision, I would like to say ‘thank you’ and have a safe journey,” he said.

The inquiry panel members also included former Federal Court judge Datuk Abdul Kadir Sulaiman, former Appeals Court judge Datuk T Selventhiranathan, Penang Hospital’s forensic pathologist Datuk Dr Bhupinder Singh and the dean of Cyberjaya University College of Medical Sciences, Prof Dr Mohamed Hatta Shaharom. — Bernama


Responses

  1. bro n sis….

    yg nie aku nak marah kat Dr Pornthip Rojanasunand nie……
    hang pun sama saja akai ngan Prof Dr Peter Vanezis……

    hangpa dua orang nie tak ‘baca’ punya orang…..
    awat yg dok mai bagi kacau kepala otak kami……..
    nie yg tempoyak ngan authar dok marah kat hangpa nih…..
    hangpa tau ka apa tu tempoyak?????…….depa tu kuat baca punya olang……..
    hangpa tunggu….
    sat lagi munkee dua orang tu mesti mai seghebu hangpa dua orang…….
    jenuh bertepih hangpa….
    depa tu laa pakar sebenar…..’pakar prosansak’….adik bradik prosak…….
    kah kah kah…………

    kami dah tau dah….
    sapa kata dia kena cekik???…..
    apa bukti hangpa????……….
    hangpa dua orang pakai pegheyat saja………
    hilang stim pakar-pakar kami di sini……..
    depa dah lama bagi tau dah…….
    tak dak bunuh diri punya…….
    terejun ikut tingkap jauh sekali…….
    cuma dia melayah jatuh……..
    gamaknya dia gayat kotttt…….dok ataih tu lama sangat…….

    kah kah kah……..

    • salam nasik kandaq.

      hang tosah masuk campoq la.
      setakat dok kandaq nasik.
      mana hang tau tang ni.

      hang dok gelak kah, kah, kah.
      hang ada penyakit tu.

      sekadaq jangan penyakit merapu.

    • Salam BT,

      Yop ulas la skit macam seorg. pakar.
      Tak kan pakar tempoyak saja.Hanya 1 bidang
      laghu ikut trend 1 M ka. Perbagaianlah
      skit.Teman khabor jer.Boleh lah plan2
      randuk…sondoi pi lah habuan cover up
      banyak baca….hihihih..bkn kah..kah kah..
      tu usi punya…

      • salam great chief.

        ape ke hei nye.
        orang yang great pun.
        tak pandei nak tulih.
        dahlah great, chief pulak.
        dok asyik ke tempoyaak.

        nanti, chief kemana, great kemana.
        tempoyaak jadinya.

        jadilah nasik kandor tempoyaak.
        @telok tempoyaak@bayang lePAS.

    • ni gelagat org tara baca. akhir zaman ramai orang yang berpelajaran tinggi, tapi gagal guna otak untuk berfikir…kire dungu ler…heeheheheheh

  2. Dr dari thailand ni bukan betul…..dia sendiri pun ada masalah displin…..rekod kerja dia pun tak betul…kes autopsi jutawan thailand tu contohnya…..

  3. salam bro n sis. GC hang tak payah lar mintak Budak Terencat akai komen.. sebab dia terencat akai lar tu yang sanggup amik upah jadi Siber Troop UMproNO.. sebab tu komen pu merapu.. janji ada komen coz kalau tarak komen tarak masyukkkkkkkkkkkk.

    • komen orang frust.
      ada ada, tapi tak boleh guna.
      hang taulah.
      apa.

    • salam lejas……..

      BT tempoyak nie mana perenah komen…..
      meghapu ada laa…..
      dia dok spin ngan mereben yg orang tulih….
      sendiri punya….null n void……pooociiiikkkk daaa……
      kuMan ada laa….
      tu pasai bawak penyakit tak berenti-renti……
      nasib baik puak dia tak bejangkit……….
      kalu tempoyak bagi nasehat pun……nasehat busukkk….

      wakakaka…………….

  4. Hari ini pasukan bertugas kena pergi siatsiat kes pegawai kastam yang jatuh bangunan pulak.

    Kita semua tahu pengamal rasuah itu zalim. Adakah instrumen yang digunakan untuk hapuskan amalan rasuah ini juga zalim?. Sehinggakan pihak yang bertanggungjawab zalim?….atau ada tangan-tangan hitam yang ingin membendung dari terbocornya rahsia mereka itu yang zalim?

    Inilah akibatnya jika kerajaan itu sendiri yang sekian lama mengamalkan rasuah, mengamalkan undang-undang double standard, sombong, tipu rakyat, fitnah, seks, jijik, dan macam2 lagi gejala songsang yang sudah menganggap inilah permainan untuk mencapai hasrat untuk kekal berkuasa tanpa mengambil kira moral dan hukum Allah.

    Adakah ini sebahagian dari kaedah atau methodologi terkini yang diberikan oleh penasihat terkenal APC……kerajaan BN?

    Apakah kerajaan N + R ialah sebuah kerajaan yang akan melakukan apa sahaja demi mengekalkan Putrajaya?

    Inikah episod demi episod dulu, kini dan selamanya yang rakyat akan saksikan…….

    Subhanallah……….!

  5. Hangpa semua tak terkejut ka… Pornthip tu dah ditelanjangkan oleh Peguam SPRM… kisah-kisah dia di Thailand amat hebat… 10 kata Ya dia sorang kata Tidak… So.. yang takdak akai akan ikut cakap yang 1 ni… Hangpa ikut cakap 10 tu ka atau ikut cakap Pornthip tegedik-gedik sorang…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: