Posted by: pinkturtle2 | April 3, 2011

BN guna fitnah untuk kekal berkuasa

Advertisements

Responses

  1. Salam yang chegu Mala tak suka.

    TGHH Jangan tuduh Umno guna fitnah nak kekalkan kuasa. Umno parti melayu Islam yang luhur dilihat bersih dan jujur.
    Yang buat fitnah tu Rahim TC, arwah Khalid Jafri, Sayfool Buhari dan Datuk T. Mereka takdak kena mengena dengan Umno, yang depa pi jumpa mantan2 PM dan saya tu, pasai mantan PM dan saya panggei depa. Bagi nasehat jangan buat fitnah kepada DSAI, nanti berdosa.
    Allah tak suka buat kerja macam tuu!!!. Kan tak baguih tu!. Tambah2 lagi Allah tu milik melayu Umno.. Allah dari dulu sampai laa sangat sayang pada Umno.. pasai tulaa dapat berkuasa sampai laani… Mai hangpa nak rosakan kasih sayang Allah pada Umno… Tak buleh macam tuu… Nasehat Presiden dan mantan Prsiden Umno.

    Nak bagi tau dekat hangpa laa.. kami ni berkosa dengan cara demokerasi pilihanraya yang diakui sangat bersih oleh negara Asia dan Eropah. Kalau tak bersih takan ramai ulamak muda pakat2 mai jadi ahli Umno!.
    Jangan dok pandai2 kata salah guna jentera kerajaan atau adun2 pembangkang. Tak, tak sama sekali tak!. Segalanya kerana kehendak tuhan.. Hangpa tak percaya kat tuhan ka?.

    Kami hilang 5 negeri dalam PRU 2008 dulu bukan pasai rakyat tak mau kat kami. Silapnya pasai Paklah sajaa, kuat tidoq. Masa Paklah tidoq niila, kononnya Anwar pi balun juboq Sayfool selepaih jumpa dengan saya. Saya suroh dia mintak nasehat Musa Hassan. Lepaih tu apa terjadi saya tak berapa tau sangat. Tak berapi hari kemudian terbit mai cerita fitnah liwat. Nak buat cammana depa nak buat fitnah jugak walaupun saya dah nasihat.. Laani timboi fitnah blue kongkek pulak…
    Astaghfirullah ala’ziim.. Depa ni tak takut kat tuhan ka?.

    Kami pemimpin Umno nii.. orang beriman. Kalau tak, takkan ada pemimpin2 Pas yang setuju nak buat kerajaan perpaduan dengan kami, cuma ada dua tiga orang saja yang tak suka berpadu dengan kami.. tuu yang tak jadi tuu…
    Kalau kata lah jadi kerajaan perpaduan nii…Bukankah itu terbukti kami ni pemimpin Umno yang bersih, amanah, jujur, tak buat dosa zina, rasuah, membunuh, rogol, raba2, menipu dan salah guna kuasa. Kalau semua ni betoi kami buat dah lama dah mahkamah syari’ah dan mahkamah Malaysia dah jatuh hukum kat pemimpin2 Umno ni…

    Tak caya juga. cua hangpa tanya pelan pelan kat TGHH, Ust. Nasa atau Datuk Hassan Ali… betoika kami ni jahat. Tapi jangan tanya dekat TGNA ngan Ustaz Ahmad Awang… ada Pahamm….

    • Aslkm,

      Adoi KK …. pedaih sungguh hang tulih no… Jangan la kata TGHH, dan sebagian dari kita cam tu… depa tu sja ja nak test puak sebelah lagi… Pi jumpa saja… healthy discusion maa… nanti tolak mentah mentah kata tak hormat sesama Islam pulak… bukan rugi pun pi jumpa minum kopi… Lagi pun kalau pi jumpa muzakarah camtu takkan puak sebelah berani nak kata pi mintak biasiswa… sangka baik je la…

    • Salam Kucing Kota.

      Hang tulih panjang panjang.
      Yang hang sasaq, tak baca pon.
      Jadi hang doklah melalak.
      Dok syok sendiri.

      Yang suka baca, sukusakat hang lah.
      Depa, hang tulih apa pon, depa baca.
      Hang copy n paste.
      Depa ingat, hang punya idea.
      Depa seronok la.

      TGHH, kalau nak jadi PM/MB.
      Jangan dok cakap macam tu.
      Kita tak dengaq, pon.
      Kita baca tajuk kata.

      Sekadaq nak cari kemurnian.

  2. salam Gc…..

    hang tak pi ka kat astaka TTS pagi tadi??……..
    ramai dok pekena tosai dgn pee emm…..

    aku lalu pi market TS pagi tadi….
    tengok ramai dok kerumun kat astaka…..
    ingat kot ada apa….
    saja pi makan roti canai wahid….
    pekena ayaq kat gerai memba kita si Nazri…..

    ramai sungguh pak yet pak yet nana ngan mamu dok kerumun pee emm…..
    depa nih asai mai saja….. makan… kahkahkah…

    dengaq cerita depa kelentong kat pee emm yg 3,226 ahli pkr keluaq parti………akibat pembelotan…….kah kah kah….
    pupuih laa pkr penang…..
    kalu nak kelentong pun biaq laa betoi…….
    hangpa ruj sat……
    http://www.keadilandaily.com/keluar-parti-najib-dibohongi-dengan-angka-palsu/

    kah kah kah

    • Salam nasik kandaq.

      Tak kiralah parti apa, pon.
      Tapi, yang suka kelentong.
      Memang puak puak hang.
      Yang aura aromanya disukai ramai.
      Kalau hang, tekandaq kandaq.
      Puak hang tertarik tarik.

      Sekadaq hang tau lah sapa.

    • Salam NK ..Salam BT,

      Kita tau dok pulon buat
      kerja saja ..kemarin.Balik
      dari kerja nampak ramai la kat PISA.
      Dok heran tgk. banyak bas pesiaran dari
      luak.Laghu mana wayang tongkoi depa dok main.
      Mungkin x rsmai mana dari penduduk tempatan.
      Nak bagi nampak cantik ..heret mai dari merata cerok.
      Mai nampak ranum saja semua.

      Keluaq masuk punya kerja …hang tak kan
      tau tau…depa pakar ..keluaq masuk parti,
      barang utk. tojah UMporNO khija keluaq masuk juga..
      kan semua ni depa tera….

      Kita tak dak nak harap apa pon dari depa.
      Jenih benda free2 ni biaq pi la bagi yg. kemaruk.
      Kita plan2 cari sendiri…ha baghu puaih…
      lawan tetap lawan

      • Salam great chief.

        Kita lalu kat situ, pon dak.
        Kalau lalu pon, kita tak perati.

        Yang hang lalu, lalu lah.
        Yang perati buat apa.

        Ingatkan Kucing Kota.
        Dok suka perati, tekebil, kebil.
        Ropa2nya hang suka perati jugak.
        Tu yang hang, tekial-kial.

        Hang teringin nak makang free, koot.
        Kitsiang kat hang, depa tak ajak.

        Sekadaq jangan hang dok busy body.

  3. bro n sis….

    syok jugak tengok Ku Li dok bantai grombolan…..
    Ku Li dok merungut pasai pusat dok anak tirikan
    negeri pakatan sekali pun beza mazhab politik………
    menyusahkan rakyat…kata Ku Li
    tak ada KEADILAN mcm tu kata Ku Li lagi………
    pasai nampak sangat bertentang ngan semangat persekutuan @federalism……..tak dak makna adanya konsep federalism kalau tak dak k/sama n bantu mambantu……..

    yg nie bukan fitnah naa…..
    yg nie jugak bukan tempoyak naa…..
    hangpa tengok sendiri blog nie…..

    http://kijang59.blogspot.com/2011/04/dalam-umno-semua-bodoh-kecuali.html

    sukusakat tempoyak harap paham baik baik bila tengok komen Ku Li nie noooooooo……..

    kah kah kah……….

    • Salam nasik kandaq.

      Hang ni jenih, suka syok.
      Ropenya.
      Ku Li komen laghu tu pon.
      Hang syok.

      Ingatkan hang syok tempoyak aje.
      Baru teman tau.

      Sekadaq jangan semuanya, hang syok.

  4. salam

    mahathir, abdullah n najib pon difitnah.
    jadi pakatan guna fitnah untuk menang ka?
    kenapa tok guru boleh janji syurga tak halang perbuatan tu?

    • jika yg dikata itu puak BN….. semuanya benar……
      jika puak putaq alam yg kena……… semuanya fitnah…..
      itu jawapan standard….dah lama tau….
      rakyat dah mula buka mata…..

      bulan akan gerhana PRU 13 nanti jika masih mempermainkan ISLAM….
      DAN BERSEKONGKOL DGN GOLONGAN MUNAFIK….
      AMINNNN…..

      • ni satu lagi pencacai buta perut…….
        ada mata…….juling
        ada telinga…..tuli
        ada hati……benak

        satu mehsia termuntah ngan prangai grombolan……..
        hang masuk mai nama pun tak reti nak bubuh……

        dash board boy……dbb
        boleh pakai nama tu kalu mau……

        wakakakaka…….

  5. Adakah laman ini kepunyaan budak tadika SAMPAH tu?

  6. hari ini dalam sejarah…..landskap politik tanahair ini mencatatkan satu kejutan yang kotor…..lucah..hanyir dan busuk. Dalam negara menuju wawasan 2020,negara maju, seharusnya miliki minda yang maju , tetapi mentaliti pengamal politik telah balik kezaman kuno…..sama ada benar atau tidak video itu pelakon nya anwar ibrahim seharusnya taktik lucah ini tidak perlu dimainkan bagi tujuan politik…..saya sebagai seorang bapa kepada anak anak malu untuk menjawab isu ini pada mereka…… Kenyataan ini tidak beerti saya penyokong anwar(secara peribadi saya tidak sokong dia sebagai pemimpin) atau pembangkang…juga bukan sebagai penyokong kerajaan. saya hanya menyokong tindakan yang benar sahaja.
    menyentuh soal klip video yg dipaparkan..sebagai pengamal teknologi kreatif semenjak 20 tahun yg lalu……tidak perlu pakar seperti KRU untuk mengesahkan ketulinan pelakon yg didakwa itu , saya menyatakan disini bahawa pelakon itu tidak boleh dipastikan sama sekali, kerana klip itu tidak ada titik FOCUS yg tepat…..yg hanya mampu dibuat adalah agak agak atau spekulasi berdasarkan bahasa badan pelakon tersebut. Secara teknikal videografi ianya sama sekali tidak boleh disahkan.
    Kepada producer klip berkenaan……gunalah teknologi dan teknik yang sesuai bagi mencapai hasrat anda……Anda seharusnya mencari director yang mempunyai IDEA yg lebih bagi menrealisasi matlamat anda, saya mampu menghasilkan klip yang lebih baik dari itu …lebih fokus dan terang (sampai nampak bulu roma) pelakon yang lebih serupa………pun begitu saya jijik,jelek dan geli untuk memerah ilmu videografi saya bagi tujuan jahat itu…..
    akhirnya………semoga ALLAH menyelamatkan negara ku tercinta ini..

  7. Lidah lebih tajam dari mata pedang……..
    kalu nak buat fitnah tak perlu susah2
    tak perlu modal besar
    guna lidah je cukup…….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: