Posted by: pinkturtle2 | April 8, 2011

Bagaimana soal siasat berakhir dgn kematian


Responses

  1. Tersentuh hati nurani ambo bila dengar YAB DSMN al-bawah yang dipetik dari Malaysiakini, antaranya:

    1.Najib berkata beliau telah mengarahkan polis dan SPRM melakukan siasatan secara rapi, telus dan profesional. Beliau juga berharap siasatan secara terperinci dapat dijalankan segera kerana kerajaan tidak akan cuba melindungi apa-apa perkara.

    2.”Kerajaan nak bersihkan Kastam dan jimatkan wang rakyat. Jika dapat berkas orang yang terlibat, yang untung adalah rakyat. Tidak sangka perkara seperti ini akan berlaku.

    “Kita mesti ingat tujuan siasatan itu dilakukan untuk menjimatkan wang rakyat dan (penyelewengan) dah berlaku bertahun-tahun. Ia mesti dihentikan dan (pihak bertanggungjawab) diberkas sama sekali,” katanya.

    3.”Tindakan ini boleh jimatkan banyak hasil negara. Bila hasil negara bertambah, boleh buat banyak program untuk rakyat,” kata Najib.

    ambo baru sedar YAB DSMN al-albawah rupanya teramatlah mesra rakyat, berjiwa rakyat dan mengutamakan pembangunan rakyat….

    sekadaq percayakan budak tadika makan tahi sendiri bolehlaaaaa!!!!

    • kita tak kitsiang kat hang.
      kita kitsiang kat TGNA.

      hang kata, hang penyokong TG.
      tapi, kalu tulih laghu ni.

      malulah TGNA.

  2. Salam 1Malaysia.
    Salam TGNA suka.

    Kita nak Malaysia bersih.
    Bersih dari gejala rasuah.
    Rasuah adalah barah kehidupan.

    SPRM ada tanggongjawab.
    Berilah keyakinan pada SPRM.
    SPRM kena teruskan dengan tugasnya.
    Teruskan dengan cara lebih baik.

    Soal kematian, soal yang kita.
    Tak tahu puncanya.
    Jangan salahkan sesiapa.
    Jangan menuduh sesiapa.
    Nak siasat, siasatlah.
    Orang politik kena matang.
    Yang tua2malais membaca pon.
    Kena matang.
    Jangan dok politikuskan.
    Jangan dok haRubiRukan.
    Jangan dok KeLiRukan.
    Jangan celaRukan.

    Lain kali kalau ada.
    Sukusakat atau sanak saudara.
    Yang bergaya lebih dari pendapatan.
    Tolong nasihat.
    Tolong tanya.
    Punca dari mana.
    Elak dari sakit, lebih baik dari.
    Mengubat.

    Kadang2 dalam proses siasatan.
    Yang tak buat pon.
    Kena panggil.
    Kena tanya.
    Kemungkinan ada yang teraniaya.
    Tapi, bilangannya sikit.
    Sikit sangat.
    Sekadaq kemungkinan.
    Mungkin takdak yang teraniaya.

    Jangan menuduh sesiapa.
    Jangan buang masa.
    Teruskan dengan perjuangan.
    Menghapuskan rasuah.

    Sekadaq kita tak mahu.
    SPRM ambik perangai Kucing Kota.
    Yang takut kat tikuis.
    Tengok saja.
    Tekebil-kebil mata.

    • السلام عليكم بودق تاديكا

      Hang ni betoi2 macam Tun kepala Taik.
      Orang lain semua tak betoi dia aja yang betoi

      Hang tulih meleret leret panjang berjuntai2 takpa. tentu hang percaya orang akan baca kan?!.
      Kucing tulih jawi pendek pun hang merban satu Malaysia.

      Budak Tongong UmnGok memang macam tu….
      Depa rasa Malaysia mak bapak depa punya….

      • Salam Kucing Kota.

        Jadi hang marah kat kita.
        Kerana kita tak baca tulihsan jawi.
        Hang.
        Takkang sapai laghu tu.

        Tak apa.
        Lain kali, hang tulih besaq-besaq.
        Taklah sakit mata kita.
        Boleh kita baca.

        Ni kecik sangat.
        Bagi kat SPRM pon.
        Depa susah nak baca.

        Tapi, kita tau hang seronok.
        Sebab kita sebut nama hang.
        Kita bagitau perangai hang.
        Perangai takut kat tikuis.
        Perangai penakut, dok perati.
        Tekebil-kebil mata hang.
        Tang ni, hang tak marah pon.
        Hang syoklah tu.

        Sekadaq SPRM, jangan ikut perangai.
        Kucing Kota.

      • ﺑودق تاديكا ﺑﺎڠــڠ

        كاﻟو ﻫـڠ ﺗﻖ فنداﻱ ﺑﺎﭼﺎ ﺟﺎﻭﻱ ﺟﺎڠـﻦ دﻭﻕ كاتا ﺑوﻛﻭ ﺗﻳـڠـڬـﻲ ﺭﻧدﻩ..
        ﻫـڠ ﺍﻳـڠـﺖ ﻧﻲ ﺳﻛﺭﻳﻦ ﻣﻴﻜﺭﻭﺳﻭﭪ كا. ﻧﻲ ﺳﻛﺭﻳﻦ ﺑﻟﻭﻕ. ﺑوﻝ دﻫ ﺗﺘـﻒ
        ﺗﻖ ﺑوﻟﻴﻪ ﺍﻭﺑﻪ. ﺗـو لا كاتا ﻫـڠ ﻣـڠـﻜـوﻕ ـ ﺍدﺍ ﻓﻬـﻢ

  3. Dengan trajidi demi trajidi yang berlaku di negara kita ini,menandakan seluruh rakyat malaysia mesti menolak umno-bn secara total…tanpa apa alasan lagi..

  4. aku dah jangka takat itu sajalah kefahaman budak tadika yang comel kepala T!….

    sudah terbukti campurtangan kuasa politik menyebabkan sistem pentadbiran kerajaan jadi cacat dan rosak seperti apa yang sedang berkau dalam negara kita ni. Nak buat macam mana lagi dah rosak!. Kalau sistem komputer rosak elok tukaq baru baru. Kalau TV rosak elok tukaq TV baru. Kalau hp rosak juga elok tukar hp baru. Toksah dok pandai2 nak repair lagi dah. Buang karen je. Makanya, kalau kerajaan yang memerintah tu rosak kenalah cepat2 tukar kerajaan baru. yang dok repair-repair ni yang jadi lagu ni. Belanja 1000 kali lebih mahal. Kepala otak sakit. Tenaga penat. Masa terbuang. Moral hilang. Syariat hancur. Buang karen jeeeee…

    Marilah kita sama-sama TUKAR kepada ENTITI baru punya. Yang lama tu kita recycle untuk memastikan sistem kualiti alam terutama….peredaran iklim dan teknologi hijau…..tidak terjejas.

    • bila mu dok pporno.
      otak mu tu.
      dah rosak.

      mu carilah jalan dulu.
      laghu mana nak repair.
      otak mu.
      kalau mu tak repair.
      kerja mu dok membeber.

      atau pun, mu recycle otak mu.
      bagi kat Kucing Kota.
      tapi rasanya.
      Kucing Kota pon, taknak terima.
      sebab Kucing Kota pon.
      ceredik sikit dari mu.

      tapi, teman rasa lah.
      teman rasa aje.
      otak mu dah beyond repair.
      BLR (beyond local repair) pon.
      kena hantaq kat factory balik.
      kena caliberate dulu.
      baru tak terjoloq, koot.
      tu pun, koot lah.

      orang seropa mu lah.
      yang SPRM risau.
      bukang nak tolong selesai masalah.
      beri masalah ada.

      sekadaq jangan sapai terjoloq.
      pegawai SPRM.

  5. bro n sis……

    kat mehsia nie…..
    bila jadi kalut mcm nie…..
    cepat sungguh depa buat mcm mcm andaian….
    mcm mcm tuduhan……..
    bunuh diri laa……
    jerat diri laa……..
    tumbuk diri sendiri laa………
    mcm bidio tu jugak laa…..
    tak tengok lagi…….dah habaq betoi laa ‘dia’ tu yg ‘main’…..
    tulen laa……sampai ada munkee frog kata dia pecaya 110%…….
    lepaih tu orng tanya dia…hang tengok dak lagi……”aku tak tengok lagi”..tapi aku sure nuar laa tu……….kah kah kah…….
    ada tara budak tempoyak….belum ramaih durian lagi….dah kata kenyang makan tempoyak….kah kah kah…….

    moralnya…..sendiri yg kamjat mau tutup maa……

    pjbt anti rasuah nie berantu kotttt???……
    asai p saja…pa alif dam……padam….

    budak tempoyak kalu laa kena panggie pi sana…….sure dia berguling punya…ketaq lutut habih….takutt antu…….baik dia makan ubat nyamok tak apa lagi………

    kah kah kah…………..

    • salam nasik kandaq.

      hang tak solat Jumaat ka.
      hang dalam belon ka, nak pKuching.
      ni, 1.14pm dok tulih ni.

      apa yang hang dok merapu.
      kita kerling aje, takpayah baca.
      kita tau hang merapu.
      nanti, hang lenguh mulut.
      hang mengadu kat sini.

      hang jaga sikit.
      hang dok bagi makan free.
      pada great chief.
      tu suapan tu.
      taulah great chief suap sendiri.
      tapi, suap dan suapan tu lain.
      nanti SPRM panggil hang.
      hang menggeletaq.
      seropa KeLi.
      nanti pengandaq kemana.
      dalca papadom, kemana.

      sekadaq hang yang kalut.

      • ﺑودق تاديكا ﺑﺎڠــڠ

        كاﻟو ﻫـڠ ﺗﻖ فنداﻱ ﺑﺎﭼﺎ ﺟﺎﻭﻱﺟﺎڠـﻦ دﻭﻕ كاتا ﺑوﻛﻭ ﺗﻳـڠـڬـﻲ ﺭﻧدﻩ..
        ﻫـڠ ﺍﻳـڠـﺖ ﻧﻲ ﺳﻛﺭﻳﻦ ﻣﻴﻜﺭﻭﺳﻭﭪ كا. ﻧﻲ ﺳﻛﺭﻳﻦ ﺑﻟﻭﻕ. ﺑوﻝ دﻫ ﺗﺘـﻒ
        ﺗﻖ ﺑوﻟﻴﻪ ﺍﻭﺑﻪ. ﺗـو لا كاتا ﻫـڠ ﻣـڠـﻜـوﻕ ـ ﺍدﺍ ﻓﻬـﻢ

      • bro n sis…..

        ari nie aku dengaq khutbah baguih punya…….
        mesjid bakaq arang sg petani…….
        mai rumah anak sedara….sebelah mesjid saja…….
        lap top….aku tetap usung punya…guna brd band……..

        ustaz mutalib baca khutbah….dia bantai sedap jugak…..
        cerita pasai fitnah gila umporno……..
        apa yg Quran bagi tau……..umporno tak ambik tau……
        quran pun umporno dah lupa…….
        dengan mufti mufta pun depa dah tak dak hormat lagi…kena batang hidung sendiri buat diam saja….
        ulamak dlm kelambu sarkis….terus kena kurung….tak berdetik berdetak……
        kata tok khatib lagi……
        pasai hambat dunia terlampau xtreme sangat…….umngok dah tak kesah nak baca quran lagi……..depa dah ketepikan……depa dah jauhkan diri depa…….

        وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌلَّكَ مِنَ الْأُولَى ayat 4 surah ad-Dhuha……..

        walau pun akhirat tu lebih utama…..umngok tak kesah punya………
        pasai tu depa utamakan duniawi terlampau sangat….wp terang al-quran pandu yg akhirat yg lebih patut utamakan………
        pasai tu laa mehsia dah cacamerba…..

        semak ayat dlm link di bawah….
        banyak yg boleh diambil dari suasana puak puak thoghut di malas sia sekarang nie…..ambil laa i’tibar….dan rentilah amalan bodoh dan nyanyuk puak puak gila dunia xtreme tu……

        http://theonlyquran.com/quran/Al-Ankabut/?ayat=36

        say no more 2 biru biru…..
        say no more 2 haghu biru biru……

      • Oii… Budak Tadika selalu
        buat bisin kat masjid…!!!

        Pukui 1:14 pm,
        kat Penang & Kedah,
        blom masuk waktu
        Zohor lagi lah….

        MANGKUK….!!!!

      • salam nasik kandaq.

        hang ni la, apa nak jadi.
        khutbah tu bagi nasihat.
        hang kata.
        khutbah bantai sedap.

        dahlah bantai.
        sedap pulak.
        kalau bantai nasik dalca.
        yang hang kandaq.
        sedap tak apa lah.

        ni.
        apa yang hang dok.
        haRubiRu, KeLiRu dan celaRu.
        haRubiRu tu hang.
        KeLiRu tu KeLiWoN.
        celaRu tu ikutCelamah.
        takkang tu pon.
        hang tak tau.

        kome kate kat orang, sedap bebenor.
        kome ingat orang nak kisah.
        dengan kome.
        ape ade pada nasik kandor kome tu.
        hanya dalca dengan popodum.
        kadang2 dah basi pon.
        koot suke pon.
        pjoloq dan Kucing.

        malam ni.
        hang baca Al Quran dengan ertinya.
        sekali.

        sekadaq baru hang paham.

  6. Orang lain semua merapu, merepek, kalut, tak membaca, bangang, bodoh, bahlol, bebal dan macam-macam lagilah. Sifat manusia munafik tegar. Ambil upah menjilat buat sara hidup. Manusia menempel hidup atas belas kasihan orang lain. Manusia lolak menumpang kedeghat orang lain. Diri sendiri tak nak betulkan. Tak sedar diri. Mabuk fenin tak ketahuan. Muntah sana-sini sendiri tak mau basuh. Layaknya kasi mandi dengan air caaaa saja budak ni baru dia nak insaf sikit pun. Kaum munafik jelmaan dari setan. Aku ingat macam nilah…..hang sorang sajalah yang tulis komen hang sendirilah baca. Orang lain tak payah tulis. Hang berak. Hang sendiri basuh. Jangan nak suruh orang lain basuh. Busuk sangat tahi hang. Kalau hang tak nak basuh, hang makan sajalah tahi hang tu. Habis cerita. Dok layan manusia budak tadika ni sebenarnya tak dak standard. Takat standard tadika sajalah. Tak berkembang sampai bila-bila pun. itu sajalah kesmpulan aku.

    • orang yang tulih seropa mu.
      orang yang terasa.
      terasa tapi tak tau apa.
      yang terasa.

      mu ni, jenih kecewa.
      kecewa dengan hidup mu.
      tapi mu tak tau.
      apa yang mu kecewa.

      payah nak berubat.
      laghu mana mu nak berubat.
      taktau lah.

      mu kena tanya Kucing Kota.
      dia tau koot.
      tulih jawi dia pandai.
      jampi serapah.
      lagi dia ceredik.

      sekadaq mu kena balik kubang kerian.
      mandi kat kubang kerbau.
      suchikan jiwa.
      yang dah hilang jiwa jiwa.

      • kalau dah “bengong tegar” yg memang dah tak boleh berubah pemikiran cetek tu, merapu saja la yg hang pandai….. tulisan hang takda satu makna, maksud, pemikiran yang bernas langsung,, hanyalah menunjukkan dan membuktikan kebodohan sendiri saja la sejak dulu, kini dan selamanya….. tahniah kat hang atas kebodohan tegar dan bengong tua hang tu….

      • salam KeLiWoN@ToNgOnG

        pjoloq tak jawab pon.
        Kucing Kota yang ceredik sikit.
        tak jawab pon,

        mu pulak yang jawab.
        jawab pon, seropa tak jawab.
        takdak makna langsong.

        sekurang2nya satu makna.
        ada makna jugak.

        sekadaq hang KeLiRu koot.

  7. BTJK,

    Budak Tadika bercita-cita tinggi sangat nak jadi profesor tapi tak cukup syarat TAK PAS. Mana nak PAS dia langsung tiada syarat untuk masuk belajar U. Usahkan luar negeri, kat dalam negeri ni pun tak layak bro. Itu pasalah yang buat jiwa dia kacau. Terus menerus di tadika jelah berak kencing melata-lata.

    Sejak berguru dengan Ah Lee bin Ah Tan budak tadika ni jadi lagi teruk. Jiwa kecewa dia dah jadi bertambah kacau. Tu pasai dia cemburu sangat2 dengan Nasik Kandaq…..maka itu Ah Lee bin Ah Tan beritahu aku budak tadika ni sasau selama 29 bulan. Hospital Tanjung Rambutan dah ambik dia bak g karen otak. Teruk juga masa tu. Pasai tulah dia sering cakap merepek , merapu, dan membebel tak kira bila masa. Sakit hati dengan orang keliling dia tak pasal-pasal.
    Mujurlah bila kita dah tahu budak tadika ni budak GILA, maka kita pun buat tak kisah sajalah. Biasalah orang gila….gila ingat.

    Budak Tadika Jiwa Kacau

    • bila kita kata, mu tak jawab.
      pon.
      mu marah.
      mu pon jawab lah.

      jawab mu, seropa tak jawab.

      mu dah balik kubang kerian, ka.
      mu dah mandi kat kubang kerbau.
      ke belum.
      belum koot.
      jiwa mu belum suci.
      bersih dah bersih, koot.
      tapi, kalu nak suci.
      mu kena mandi kat kubang kerbau.
      tapi, jaga KeLi, banyak.
      jangan bagi dia menggelepaq.

      soai siasat kat SPRM tu.
      seropa proses kesucian lah.
      kalau ikut perangai KeLi, menggelepaq.
      kalau ikut perangai K,Kota, tekebil-kebil.
      kalau ikut perangai chief great, krosot.
      kalau ikut perangai nasik kandaq, lenguh.
      kalau ikut perangai ikutCelamah, celaRu.
      kalau ikut perangai mu, terjoloq.

      sekadaq hang tak paham koot.
      koot lah.

      • kalo ikut perangai Budak Tadika – BODOH TONGONG, BODOH TEGAR, BODOH TUA, BUDAK TERENCAT

        sekadaq hang bodoh tegar dulu, kini dan selamanya….
        bukan koot, tapi pasti n confirm BODOH

  8. Siasat dulu molek-molek budak
    Kubang Kerian mana ada Kubang Kerbau BONGOK!
    Kolam Hotel 5 Bintang adalaaaaa
    Mu mana tahu hal ehwa kat sana
    Mu cuma tahap suka berkubang di Kubang BABI
    Itu yang mu suka kan?
    Mu ingat aku tak tahu ke?
    Anak beranak Sam bin Pah SAMPAH
    Anak murid Ah Lee bin Ah Tan SETAN
    Bukan aku yang kata, mu yang kata

    BT JK, memang otak celaru
    boleh baik kalu mu minum air caa + kapur barus!

    • kubang kerbau.
      bukang nama tempat.
      takdak dalam peta.
      takkang mu tak tau.

      kubang kerbau tu.
      tempat kerbau berkubang.
      di mana mana pon ada.
      asai ada kerbau.

      jadi mu mandilah kat situ.
      suci otak mu.

      sekadaq tak pporno lagi.

  9. kubang kerbau.
    bukang nama tempat.
    takdak dalam peta.
    takkang mu tak tau.

    kubang BABI tu.
    tempat BABI berkubang.
    di mana mana pon ada.
    asai ada BABI.

    jadi mu mandilah kat situ.
    suci JK (jiwa kacau) mu.

    sekadaq tak SAMPAH lagi.

    • mu bagi malu kat TGNA.
      mu penyokong tegaq.

      dulu mu yang mula cerita porno.
      kat sini.
      kita namakan mu.
      pjoloq@pporno.com.ke.
      mu syok.
      nanti mu jawablah soalsiasat.
      kat akhirat.

      ni, pulak.
      mu yang mula cerita babi.
      kat sini.
      kita pon, nak nama mu pulak.
      dengan nama.
      pjoloq@sukababi@bagimaluTG.

      sekadaq mu yang mula.
      janganlah marah.
      kalau kena soal siasat.

  10. BTJK,

    GILA BABI
    SAM BIN PAH
    SAMPAH

  11. memang sahehlah BTJK akal budak2……
    tiada sedikit pun menafaat
    kena soal siasatlah dulu
    sebelum berurusan dgn BTJK
    jangan buang karen
    jangan habiskan bogheih
    buat provo tak tentu arah
    buat tuduhan tak tentu haluan
    buat tanggapan tak tentu ketahuan

    anak beranak A Lee bin Ah Tan
    mairufaaaang!
    memang betul Sam bin Pah
    SAMPAH


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: