Posted by: pinkturtle2 | April 13, 2011

Guru-guru jangan takut untuk menyokong Pakatan Rakyat…


Responses

  1. Menteri Pelajaran kecut teloq….

    • salam ic……

      gejut….
      gempaq….
      buat orang takut….
      nak tukaq laa….
      suspended laa….mcm mcm lagi laa…….

      ni laa keghoja budak-budak umporno….
      nak tunjuk elok….tak dak benda yg elok
      nak tunjuk baik…..tak dak benda boleh nampak senonoh….

      kakitangan gomen….depa ingat mcm ‘ahli’ depa…….
      paksa mai dengaq ‘nasihat’ depa…lepaih tu bagi laa makan nasik lemak sebungkuih dua…….
      masuk la surat kabor meloya….sambutan menggalakan !!!…..
      sokongan utk umporno makin meningkat !!!….kah kah kah

      orang gomen pun tinggai laa keghoja…….mai dengaq depa dok ‘kelentong’…….
      bila ‘out put’ down……..
      mola la dok maki puak gomen….
      ada ka akai mcm tu??……..

      kah kah kah……

  2. Salam

    Undi kan rahsia, apa nak gabra, undi ikut suka.

    • Undi rahsia…???

      KEPALAHOTAK HANG…!!!!

      • salam ikutceramah syiok sendiri..

        Sekurang kurangnya kepala aku ada hotak, kepala hang ada taik saja kot…
        haha.

  3. kpd guru2 yg nak sokong, dah sokong, atau sembunyi2 sokong pembangkang tidak jadi masalah…kerana mereka seperti syaitan bertopeng manusia..
    kalau berani berhenti kerja..pi buat kerja sendiri…anda boleh terang terangan menyokong parti kesayangan anda tanpa rasa seperti dajjal dlm selimut…atau iblis dalam botol…
    keluarlah dari selimut..keluarlah dari botol…jadilah manusia yg berpendirian..sokonglah parti yg boleh menjamin masa depan anak cucu anda…
    sebab ada ramai lagi sedang menunggu nak menggantikan anda sebagai guru…bekerja di dalam kerajaan dan menyokong sepenuhnya Kerajaan BN.

    • Oii… Aftar “TER”BAHALOL
      dari kalangan para bahalol…!!!

      Ini negara demokrasi,
      sesiapapun boleh undi sesiapa sahaja
      yang depa nak.

      Kenapa guru-guru diugut???

      Gaji???

      Itu tanggungjawab mana-mana parti politik
      yang membentuk kerajaan.

      Yang bayaq gaji guru-guru tu,
      KERAJAAN… bukan UMNO…!!!

      Tolong jangan jadi BAHALOL…!!!

    • Saya dah periksa berkali kali borang mintak kerja dengan gomen…. tak ada pun tulih pemohon sokong parti mana!!! nak habaq mai kat kamu .. bukan kamu sorang ja bayar cukai kat kerajaan kaki menipu nih…

      • ooo…balaci kerajaan la ni…patut la marah benor…balaci ja…

  4. Assalamualaikum saudara aftar….

    yang memberi rezki kepada rakyat Malaysia bukannya nya UMNO… jadi janganlah saudara bangga dengan UMNO saudara tu yg sejak dulu memanipulasikan pemikiran dan memperbodohkan bangsa serta mengenepikan hukum Allah…… janganlah terlalu fanatik dengan ideologi anda kepada parti yang telah banyak merosakkan agama, bangsa dan negara hingga melupakan kekuasaan dan rahmat Allah. Tanpa UMNO dimuka bumi Allah ini, manusia tetap mempunyai rezki yang dikurniakan oleh Allah sama ada Muslim atau bukan Muslim.

    “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur, nescaya Aku tambahi nikmat-Ku kepadamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras.” Surah Ibrahim : ayat 7

    “Barang siapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah mencukupkan (keperluannya) .” Surah at-Thalaq : ayat 3

    Ingatlah bahawa – “Syaitan menjanjikan (menakut-nakuti) kamu dengan kemiskinan dan menyuruh kamu berbuat kejahatan (bakhil); sedang Allah menjanjikan untukmu keampunan daripadaNya dan kurnia. Dan Allah Maha Luas (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui.” Surah Al Baqarah : ayat 268

    “Dajjal” dalam selimut? dimana saudara belajaq dajjal bersembunyi dalam selimut ni? dari Datuk Trio (3T) ker? bawak-bawak la berfikir secara waras dan ingat-ingat lah sama akan diri kita sebagai umat Nabi Muhammad s.a.w. Jangan terlalu emosi dengan dengan kefanatikan berpolitik, harta, kesenangan, kemewahan, jawatan/pangkat, harta dan material.

    ”Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.” Surah Muhammad : Ayat 7

    • Aslkm,

      Buang masa saja hang nasihat ugama kat Autar tu… dia ni dari dulu lagi disyaki bukan Islam… kalau bab sembahyang pun dia buat lawak maknanya kita tau la apa pegangan dia nih

      • sahlah 3 ekor guru di atas melenting……sbb dok sokong pembangkang secara sembunyi sembunyi..takutttttt

        kalau takat guru naik angin nak pukul murid sampai mati….nama saja sekolah agama tapi perangai guru mcm syaitan
        tak payah lah jadi guru,,,pi jadi KEPALA GANGSTER LA….
        contoh seperti diatas antara guru yg naik minyak..serang mcm lembu gila….

  5. salam KeLiWoN………

    addin tu adalah nasihat……..
    baguih lagu tu hang dok habaq kat ‘depa’……

    tapi satu laa……..
    puak puak kepala karat nie…..
    yg dok celapak tak tentu punca…..
    yg dah hilang timbang tara……
    yg darah depa dok meruap sampai satu badan……..
    bukan depa nak dengaq pun benda yg baik…yg elok…
    tagha tok peti depa bagi ‘petua’ pun depa tak ambik pot……

    tapi tak apa…..
    kebaikan itu adalah seluas langit dan bumi….
    gigit laa dia wpun sebesaq debu bila kita jumpa kebaikan itu….

    kata hukama’……
    sebaik baik sahabat adalah yg menunjuk kearah kebaikan kpd rakan atau pun seteghunya……..

  6. kita baca.. kita paham.. kita nilai.. kita pikiaq.. kita buat keputusan..
    kaki tangan kerajaan ka .. org persendirian ka.. kepala otak kita keputusan kita.. pangkah la sapa kita suka..
    rezeki kita Allah yang tentukan..klu tiba2 kita pecat..kita terima la setakat itu rezeki ngan kerajaan..
    Allah yg maha mengetahui..

  7. Selamat Pagi Cikgu – Sempena Hari Guru

    Murid : Selamat pagi, cikgu.

    Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

    Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

    Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

    Murid : Selamat sejahtera cikgu!

    Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

    Murid : Faham, cikgu!

    Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

    Murid : (senyap)

    Cikgu : Pandai!

    Murid : Bodoh!

    Cikgu : Tinggi!

    Murid : Rendah!

    Cikgu : Jauh!

    Murid : Dekat!

    Cikgu : Keadilan!

    Murid : UMNO!

    Cikgu : Salah!

    Murid : Betul!

    Cikgu : Bodoh!

    Murid : Pandai!

    Cikgu : Bukan!

    Murid : Ya!

    Cikgu : Oh Tuhan!

    Murid : Oh Hamba!

    Cikgu : Dengar ini!

    Murid : Dengar itu!

    Cikgu : Diam!

    Murid : Bising!

    Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

    Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

    Cikgu : Mati aku!

    Murid : Hidup kami!

    Cikgu : Rotan baru tau!

    Murid : Akar lama tak tau!

    Cikgu : Malas aku ajar kamu!

    Murid : Rajin kami belajar cikgu!

    Cikgu : Kamu gila!

    Murid : Kami siuman!

    Cikgu : Cukup! Cukup!

    Murid : Kurang! Kurang!

    Cikgu : Sudah! Sudah!

    Murid : Belum! Belum!

    Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

    Murid : Sebab saya seorang pandai!

    Cikgu : Oh! Melawan!

    Murid : Oh! Mengalah!

    Cikgu : Kurang ajar!

    Murid : Cukup ajar!

    Cikgu : Habis aku!

    Murid : Kekal kami!

    Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

    Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

    Cikgu : Sudah, bodoh!

    Murid : Belum, pandai!

    Cikgu : Berdiri!

    Murid : Duduk!

    Cikgu : Saya kata UMNO salah!

    Murid : Kami dengar KeADILan betul!

    Cikgu : Bangang kamu ni!

    Murid : Cerdik kami tu!

    Cikgu : Rosak!

    Murid : Baik!

    Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

    Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

    Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

  8. lawak paling bodo sempena hari guru dari Keliwon…takziah


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: