Posted by: pinkturtle2 | April 13, 2011

Hukum kerajaan lanun BN yang merompak Kerajaan Perak


Responses

  1. Kami akan hukum dgn mengundi BN di perak nanti…kAmi akan pastikan NGOH family dari specis saki baki komunis langkap ini dpt dinyahkan dari bumi dato sagor…kami akan juga pastikan penganut ajaran DAP aliran melayu mcm nizar jamaluddin tidak akan lagi bersuara di DUN ataupun di parlimen pd PRU13….takbir!!!

    • MCA tu bukan komunis ke???

    • Aku lagi tak rela MB Perak seorang mamak…mana melayu jati kita…alahai, kenyang la cina2 pangkor la ni…

  2. salam 2 allzzzzz…

    Bukan apa…blajaq dari acara Sept 16 la.
    Depa tolong tunjuk ajaq.
    Mola hak kita lompat pi sana, chewahhhhhh….bkn main happy depa.
    siap dengan sidang media lagi weyyyyyyyy..
    Lani depa dok mai kata kita pulak…
    Memang tak sedaq diri betoi la…
    Dari pucuk pimpinan sampai la ke akaq ubi kuda kayu…
    Itu Ular punya lidah la…

  3. dia ni ingat dia tuhan boleh hukum orang ?

  4. Aku sokong kau Heder …. Nyah NGooooo dan melayu DAP …

  5. kepada 3 baghal yana atas tu, ni nak habag bagi..
    yang kata lanun rompak kerajaan Perak tu sebab UM4NO rampas kuasa TAK IKUT PERLEMBAGAAN samada negeri maupun persekutuan..

    16.Sept., adalah rancangan untuk buat usul undi tak percaya pada PM masa tu untuk alih kuasa persekutuan..INI MENGIKUT LUNAS-LUNAS PERLEMBAGAAN..

    minta 3 BAGHAL kat atas tu pi kaji sikit bab PERLEMBAGAAN yang diperkosa sewenang-wenangnya oleh UM4NO demi mengekalkan kuasa hingga kerajaan yang dilantik majoriti rakyat dirampas macam yahudi daa..

  6. kalau niat nak cari KEBENARAN, silakan berkomen..

    TAPI kalau niat nak lepas geram, lebih baik DIAM..

    kerana dalam diri manusia ada dua dorongan, satu dorongan dari malaikat untuk kebaikan dan satu lagi dorongan dari syaitan untuk menjerumuskan manusia ke dalam neraka..

    semoga 3 di atas diberi HIDAYAH oleh-NYA..
    Amin..

    • salam…fanatik..

      Kebenaran mcm mana yang disebutkan?
      Bila kita buat solah hajat minta di tunjukkan kebenaran, maka keluarlah kebenaran melalui video porno, namun apabila kebenaran tidak memihak kita, kita tolak.
      Itu kah kebenaran yang dimaksudkan oleh fana..??
      Dalam diri manusia ada dorongan, satu dorongan yang di pacu oleh nafsu dan satu lagi oleh akal.
      Kalau nafsu melebihi akal, maka susah di bawa bicara.

    • salam…fana..

      Agak nya masa kamu membahasakan “3 baghal di atas tu” kamu didorong oleh apa?
      Agaknya bukan malaikat kot.

      • Orang yang BAGHAL macam hang aja
        yang percaya dengan video hitam-putih
        pada zaman la yang dah ada teknologi
        HD superdigital.

  7. rakyat perak dendam skrg ni tk sabar utk undi menjatuhkan kerajaan kebangsatan melayu..merompak hasil titik peluh melayu..

  8. cuba kalau dlm video porno muka pemimpin umno…
    waaaaa……..puak puak kaldai akan melompat…mcm lumbu gila…
    canang sana canang sini…prittt sana..pritt sini….
    great chief akan tukar jadi great shit
    nasik kandaq tukar jadi nasi kangkang
    kucing kota tukar kucing korup

    cumanya bila kebenaran yg dilaung-laungkan, yg dihajati telah terpapar didepan mata tapi tidak berpihak kpd mereka…
    mana mungkin mereka nak percaya…sedangkan kes yg ada ini siap dgn saksi itu sendiri pun masih tertunggak sekian lama..
    aku rasa mereka kena buat sembahyang hajat lain yg mesti berpihak kpd mereka …. baru lah mereka akan terima…jenih jenih nak lawan takdir ni..susah

    • Tak payah tunggu filem porno
      pemimpin UMNO.

      Pelakon filem porno
      dari MCA dah lama wujud..!!!

  9. tajuk di atas ‘hukum kerajaan lanun BN yg merompak kerajaan perak’
    nampak sangat parti pas ni memang terdesak sangat,,ataupun kemaruk
    sangat atau haprak..suka mengungkit perkara yg sudah ditakdirkan tidak menjadi haknya…’MENGUNGKIT’ Takdir Allah yang maha besar..

    rakyat perak diselamatkan…tidak seperti rakyat kedah dan kelantan..
    melihat kpd negeri kedah .. hidup segan mati tak mau..sejak pas perintah banjir yg begitu mengerunkan melanda negeri itu…samalah seperti pemerintahan yg mengerunkan,,
    kelantan jgn cakaplah..ia diperintah oleh ulama tersohor…
    kelantan dah maju dah ada tesco…dasat dasat..maju betoi..
    patung buddha terbesar pun ada kat kelantan…besar dari mesjid
    baguih betoi…
    nasib baiklah perak…diselamatkan… kalau tidak JAHANAM
    ‘SEPERTI KERA MENDAPAT BUNGA’
    Kerajaan yg seperti kera mendapat bunga merugikan rakyat..
    cuci kaki, masuk rumah zzzZZZZZZ……………

    • Oii… JAHIL…!!!

      Allah melarang keras umat Islam
      dari menghancurkan tempat ibadat
      agama lain…!!!

      Hang kena ingat tu…!!!

      Memang sah hang ni jahil agama,
      tapi berlagak nak bercakap pasai Islam…!!!

      GO TO HELL la…!!!

      • yang tu saja ke…yg hang boleh kata?????
        hahaha….alhamdulillah…

      • Jgn layan si aftar tu…dia mana ada spm…ha3

    • janganlah dianggap bahawa “kemajuan” tu hanya pada bangunan2 tinggi, ,masjid yg cantik2, hiburan yang terlampau, kebebasan sosial yang tidak terbatas, mengumpul harta dengan cara yang tidak halal berleluasa, KEMAJUAN sebenar adalah dari segi aqidah dan menegakkan hukum dan agama Allah….

      Islam juga tidak mengajar umatnya memusuhi bangsan dan agama lain selagi mereka tidak mengganggu gugat agama Allah ini……

  10. bro n sis……

    hanya ada dua kerajaan haram di dunia…..
    Israel dan Perak…hahahaha…

    lepaih tu semua hukum yg keluaq dari dua krajaan tu……
    tau tau saja laa…..
    nak bela anak bini wey…..
    nak mengebat lagi??……..

    kalu dah pikiaq telus sangat……..
    apasal panggil ramai mamat mamat dok jaga dewan tu???……
    dah kata okey…..dok cuak apa lagi…….
    tu tandanya takut bayang sendiri…..
    maklum laa dah buat keroja tak betoi……..

    nak makan tempoyak pun…….
    kena koyak durian dari dusun sendiri…….
    bukan pakai rembat kok tepi dusun kawan saja….haram

    kahhhhh kah kah………..

  11. rempahman, baghal tu perumpamaan pada orang yang otak dia macam duduk kat kepala lutut..
    ya ka rempahman buat solat hajat??..cam tak caya jer..

    video pada 21.02.2011 tu, dah kaji selidik dulu ker?? tapi video tu mula2 ‘Anwar’ berjanggut (sela masa 00:04), pastu tak berjanggut pulak(licin)(sela masa 01:16), Kesokan hari 22.02.2011 kelihatan Anwar berjanggut tebal dalam gambar semasa perbicaraannya..hebattt-hebattt..
    kalau benar pun pelakon tu Anwar, adakah Islam yang kita anuti ni suruh kita aibkan si pelakunya, ke seluruh dunia plak tu (youtube)..?

    rempahan, bukan setakat baghal, tapi lebih dari itu pun akan jadi kalau kita dok bawa cerita fitnah sambil masa yang sama dok pulun lawan jemaah yang nak memertabatkan Islam, di akhirat nanti..

    malaikat menyeru kepada kebaikan, dan niat saya tu nak ambik sikit perhatian dari tuan rempahan agar tuan rempahman dapat berfikir kembali “tujuan kita ni diciptakan Allah s.w.t.”..
    adakah hanya untuk suka-suka saja, Allah ciptakan kita dan seluruh alam ni..??

    kepada rempahman, aftar dan yang sekapai dengannya, ingatlah,
    ~ADAKAH DENGAN MENYOKONG PARTI SEKULAR CIPTAAN YAHUDI/NASRANI, KITA LAYAK MENGAKU UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W KELAK.?
    ~ADAKAH DENGAN MENGHINA/MEMPERSENDAKAN ULAMA YANG IKHLAS, KITA LAYAK UNTUK MENDAPAT SYAFA’AT DARI NABI MUHAMMAD S.A.W YANG TIDAK ADA NABI ATAU RASUL SELAIN BAGINDA UNTUK KITA MEMINTA PERTOLONGAN KELAK.?

    Hidayah Allah hanya kepada yang suka mendengar perkataan2 baik dan mengikutinya pula….rujuk surah Az Zumar ayat 18..
    lihatlah pada Madonna yang mengkaji Al Qur’an kemudian diberi hidayah-Nya..
    kita yang “beranak2 terus Islam ni” tanpa ‘kajian’ mendalam tentang agama kita, mudah bagi syaitan untuk memesongkannya..

    saya berpesan pada diri saya dan juga yang sekapai tadi, dekat-dekatkanlah diri dengan ceramah-ceramah agama, agar kita diberi hidayah oleh-Nya, supaya aqidah kita yang merupakan perkara yang paling penting terus mantap, sukar digugat oleh syaitan..

    AQIDAH PERLU JAGA BEB.!!!
    TAK GUNA AMAL MAKRUF, KALAU AQIDAH TERGELINCIAG..
    YAKIN PADA SISTEM PEMERINTAHAN ISLAM YANG DIBAWA OLEH RASULULLAH S.A.W., YANG DIPERJUANGKAN OLEH TOK GURU, ADALAH SATU DARIPADA RUKUN IMAN..

    RASULULLAH TAK PERNAH PUN MELETAKKAN ‘BANGSA’ SEBAGAI ASAS PERJUANGANNYA SEPERTI MANA ARAB JAHILLIAH YANG MEMPERJUANGKAN SUKU DAN KABILAH MASING-MASING YANG MENYEBABKAN BERLAKUNYA BANYAK PERGADUHAN/PEPERANGAN TETAPI BAGINDA MEMBAWA KESAMARATAAN TAK KIRA APA PANGKAT SEKALI PUN..DAN YANG MEMBEZAKANNYA HANYALAH TAKWA..

    BUKANKAH ISLAM INI DAH LENGKAP SEMPURNA..??
    JADI MENGAPA SISTEM PENJAJAH YANG MASIH DISANJUNG..??

  12. kepada yang seangkatan, nak pesan jugak..
    ana faham niat suci kalian, tapi jagalah tutur kata kita kerana niat tidak menghalalkan cara..

    1. renungilah kisah si burung kecil yang tetap berusaha walaupun dia tahu mustahil baginya untuk berjaya..dengan mengangkut air menggunakan paruhnya yang kecil, terbang ke atas gunungan api yang membakar Nabi Ibrahim a.s. dan cuba untuk memadamkan api besar tersebut..dan ketika ditanya kenapa melakukan perkara yang tak masuk akal, burung kecil yang tunduk kepada Penciptanya menjawab ianya hanyalah untuk menunaikan tanggungjawabnya untuk memadamkan api kebatilan yang membakar Nabi Ibrahim a.s., dan untuk api itu terpadam bukanlah tugasnya tapi ianya hanyalah dari Allah s.w.t…
    2. Nabi Muhammad s.a.w. yang mulia setelah dicederakan dengan batu hingga berdarah tidak mendoakan kecelakaan kepada mereka malahan baginda berdoa agar diberi hidayah kepada mereka dari Allah s.w.t…

    ~Semoga kita semua yang ‘berforum’ kat sini, diberi taufik hidayah oleh-Nya dan mendapat syafa’at dari Junjungan Mulia Rasulullah s.a.w. di akhirat kelak..Amin..

  13. terima kasih kpd saudara…
    kerana saudara telah membuktikan saudara juga masih belum diberi taufik hidayah kerana menghina orang sesuka hati,,jgn nampak kain org koyak saja sekali sekala kenalah bau tahi dibadan sendiri.
    saudara sokonglah wali ka ulama tersohor saudara itu kerana dia telah menjanjikan syurga kpd saudara..jgn jadi pengkhianat pula
    nanti tak masuk syurga.

    • Aku bagi soalan yang paling senang bagi budak yang tak de spm ni…antara Akademi Fantasia atau Imam Muda, mana pilihan Aftar, rempahman, sekapai?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: