Posted by: pinkturtle2 | April 14, 2011

Bangkitlah semua rakyat serawak menolak perompak tanah rakyat – TT

Advertisements

Responses

  1. Penang, Kedah, Selangor dan Kelantan adalah pemangkin
    perubahan kepada warga Sarawak..

    Sarawak pula adalah pemangkin perubahan total kepada seluruh rakyat Malaysia..

    SIK MAOK BN, SETIAP UNDI EMBAK PADAH.
    ARAM MEH KITAI BERUBAH..

    -paradigmamuspj33alisetan-

  2. salam….

    Jom rakyat Sarawak, kita ubah pemimpin Islam, kita lantik pemimpin tegar Kristian. PAS menyokong anda dalam menghapuskan kepimpinan Islam.
    PAS akan menyokong anda dalam mengkristiankan seluruh Sarawak.
    Pakat2 kita tolak pemimpin yang mengucap syahadah.
    Kita sokong pemimpin yang bertuhankan Jesus.

    • Habaq mai,

      sapa yang bertuhankan Jesus…???

      BAHALOL…!!!!

    • BINGAI punya rempahman….. rempah hang leh bagi kat parpukari n papagomo …

  3. assalamualaikum semua…..

    Riya’, takabbur (sombong), meninggi diri, gila pangkat, suka menunjuk-nunjuk, suka mempamerkan kebendaan seperti pangkat, kebesaran, harta atau kuasa dan sebagainya merupakan kepentingan-kepentingan keduniaan yang sebenarnya palsu. Semua itu adalah penyakit-penyakit hati yang boleh memesongkan kita dari matlamat yang sebenarnya. Ia lebih merbahaya daripada penyakit-penyakit fizikal yang menyerang tubuh badan kerana penyakit-penyakit fizikal hanya menyerang dan merosakkan tubuh badan yang fana ini setakat masa hidup di dunia ini sahaja, tetapi sebaliknya penyakit-penyakit di jiwa atau di hati kesannya memanjang kekal berterusan bersama ruh sejak di dunia sampai ke akhirat. Sesungguhnya penyakit-penyakit hati atau penyakit jiwa boleh merosakkan niat dan memalsukan ‘amal.

    Dalam memilih pemimpin, mana lebih dari melantik pemimpin yang sebangsa, dan mengaku seAgama tetapi ia jauh menyeleweng dan menyusahkan serta memudaratkan orang yang dipimpin dengan memilih orang yg bukan seAgama tetapi cara mentadbirnya lebih baik dan tidak menyusahkan, ,memudarat serta menzalimi orang dipimpin?

    Dalam Islam juga mengharuskan penganut Islam memilih pemimpin dari kalangan bukan Islam sekiranya ia lebih baik pemerintahannya dari pemimpin yang mengaku dirinya Islam tetapi pemimpin-pemimpin itu tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan atas kepentingan kekuasaan, kemewahan, material dengan menindas, menipu, merompak dan memperbodohkan orang yg dipimpinnya.

    • salam KeLiWoN.

      hang berdakwah ke.
      hang komen.

      nak kata dakwah.
      pong tidak.
      nak kata komen.
      pong bukang.

      nak dakwah, hang bukang ustaz.
      nak komen, hang malais membaca.

      sekadaq KeLiRu.

      • kalo org yg rajin membaca dan faham apa yg dibaca, dia faham la.
        tapi org yg macam hang, bodoh tegar dan bodoh tua ni,, tulis la mcm mana pon hang tak kan faham, minda hang dh berkarat, hati hang dah buta, perut hang dah busuk sampai ke usus……

  4. FUYYOOO…!!!!

    Bro Isham Rais TukarTiub pun ada…!!!

    Memang baguih,
    Suruh dia “tibai”
    Taib Mahmud yang tak sedaq diri…!!!!

    • hang dengan FUYYOOO hang lah.
      ikutCelamah.

      tukang sorak.
      semuanya baguih lah.
      nak tibai apa, tak tau.

      sekadaq hang dah baguih sikit.
      dah tak tulih bahalol.

      • Salah ka aku cakap
        FUYYOOO….????

        Kawan-kawang hang
        kat tadika tu
        yang ramai guna
        perkataan ni…

  5. BOH BRO TT BOH :)=

  6. bro n sis……

    isyam…isyam !!!!!..tabik laa kat hang…
    dulu masa hang jadi ‘leader’ speaker coners kat MU…..
    early seventies…….cukup meriah….
    itu laa ‘sarapan’ pagi kitak kitak sumua sebelum kuliah……
    tak ubah mcm hyde park daa…
    pagi pagi ramai dok bercokoh dengaq hang dok ‘bising’…kah kah kah
    masa ‘student power’ tu….
    masa tu tak dak auku lagi…
    jadi tak payah laa ada ‘permit’….
    la nie budak budak u depa kurung dlm library
    yg mcm ‘dungeons’ tu…..kah kah kah….
    tu yg ramai sangat bengap……
    ada prof pun….ramai dok pekena kangkung saja…depa pekena dgn tempoyak….gilin sekali dgn rempah….mana lalu nak mentekedarah………

    ingat dak isyam??!!! masa ‘operasi rotan’ 1974………
    lepaih tu hang ghuyubbbbbb…..
    depa kata hang pi jadi ‘bollywood star’….ganding dgn hema malini???………kah kah kah
    tau tau keluaq TT…….kah kah kah….

    dulu tu…..hang pakai kasut kayu saja……
    kot cendoi hang ada lagi ke tidak???………
    laa nie aku tengok hang koi steady…
    nampak lawa laa…….
    dah senang sikit kot noooooo!!!…….
    awat dok pekena ‘topee’ lagi……sekali sekala cua hang pakai ketayap putih pulak……baru ‘umphhhhhhh’……..
    jngn marah aaaaaaarr…..
    lama tak usik hang…………..

    menyengat jugak ceramah hang nie nooo…..
    teruskan mcm dulu dulu….teruskan

    “do not buy either the moon or the news, for in the end they will both come out.”……..
    “To touch the earth is to have harmony with nature.”………
    hang ingat dak lagi pepatah pepitih nie??…..

    isham!!!….
    have a nice day and TAKE A FIRM STAND………

    kah kah kah………

    • salam nasik kandaq.

      alamak, dah 40 taun.
      hang dok bersarapan pagi.
      dengan cakap2 hyde park.
      konon.

      sebab tu, hang drop-out.
      lePAS tu.
      hang p canada.
      dok masuk pintu belakang.
      keluaq pintu depan.

      mana ada orang bangkit.
      nak tolak perompak.

      depa tak paham.
      sapa yang perompak.
      pasai apa depa nak kena.
      bangkit.
      depa bukang ada pengandaq pong.

      sekadaq dah tualah lu.
      tua dengan pengandaq.

  7. BANGKIT RAKYAT SARAWAK….. MARI KITA TOLAK PAKATAN PEMBOHONG DAN PELIWAT

  8. tajuk:’ Bangkit rakyat serawak menolak perompak tanah rakyat’
    seperti iblis sedang menghasut rakyat supaya menyokong peliwat, penipu, pembohong…parti kelentong rakyat..

    wah..statement oleh RPK semalam bukan main lagi,,dulu puak puak kaldai ni dok angkat junjung atas kepala rpk ni…
    skrg ni!!!! aku dah tau dah apa puak puak ni akan kata…
    satu persatu kebenaran terpapar di depan mata…
    tapi kalau dah buta….nak buat camana!!!

    • wey putaq alam shah……
      hang baca yg nie sat…..sapa tu rpk…..

      http://my.news.yahoo.com/defamed-deepak-calls-rpk-blackmailer-20110412-225154-060.html

      bukan main loncat lagi hangpa noooooo…..
      aku nak bagi tau kat hang authar…..
      malaysia today rpk punya ni….antara yg paling aku ‘meluat’nak buka….
      nak baca buku pun kena tengok pengarang jugak……
      kalu yg yg tulih pun ‘pegangan’ dia pun kalut…goyah…
      tak payah dok sebok nak pinjam akai depa laa…
      ada persamaan faham MT dgn portal meloya ngan hairan……

      sorong makan….tarik pun makan….
      itu laa falsampah rpk…..
      yg dah mola jinak main sarkis…….
      pakat pakat laa hangpa gilin rempah…tumis tempoyak… makan ramai-ramai……..

      kah kah kah…

      • salam nasik kandaq.

        dulu.
        dulu2 la.
        hang yang suka sangat.
        kat dia.
        hang puji berkandaq-kandaq.

        bukang hang saja lah.
        termasuk.
        suku2tigasukusakat yang malais.
        membaca tu la.
        suke bebenor dengan dia.

        sekadaq itu “the power of tempoyak”
        bukang “the rottening of dalca”

  9. Fencesitter tak dak modai, kesian dia..

    balik-balik cerita lendir..hari-hari mengadap utusan meloya ngan TV3/4, tu yang otak pun belendiag, medak..

    keluaglah.! dari tempurung perkauman hang tu..

  10. bro n sis…….

    bro n sis…..

    Keluarga KM swak nie..
    ..lebih kaya dari Ismet Ulam Raja..lebih kaya dari Sadiq Sega Raga..!!….
    Lebih kaya dari sultan saudi arabia…….
    Nasib baik kau panas…..
    Kalau kau tak panas….dgn kau kau pun aku kebas daa….

    Depa sana tu mana tak kaya……..
    Berniaga import saja……..
    tak dak langsung eksport daa…

    santai petang daa
    kah kah kah……..

  11. ‘Bangkit rakyat serawak menolak perompak tanah rakyat’

    Nak bangkit ni mesti dengan kekuatan mental, jatidiri kepada hasrat dan cita cita.
    Kalau takada ni semua, dimalam hari pilihanraya nanti mungkin akan berkecai dan bersepai…
    Gerombolan dalam saat teakhir dan terdesak ini akan menggunakan senjata yang paling ampuh. Iaitu wang, wang…. Nilai wang akan menguburkan hati yang waja, apatah lagi rakyat paling miskin di Malaysia ini yang menghempas tulang belulangnya tanpa kenal siang dan malam kerana wang.
    Tiba2 malamnya ketika melepas lelah siang, diunjuk dengan wang meskipun tidak memberi jumlah untuk dibelanja selama 5 tahun, hanya tempoh seminggu barangkali tetapi riang dihati dan ringan badan dalam tempoh seminggu itu. Sudah cukup menguburkan panas hati dan niat untuk mengubah sebuah kerajaan Penindas yang tahu kelemahan rakyatnya.

    Malam tempoh bertenang itu, ialah tempoh Bee End menggunakan jentera terakhir parti melawat rumah kerumah dengan ole ole kepingan kertas tengkolok agong. Di TV dan media akhbar fitnah terakhir yang akan diulang ulang hingga siangnya..
    Pembaca berita melaporkan ” Jam tangan Omega yang dihebohkan, adalah milik Anwar Ibrahim, lalu terpapar Ketua Polis Negeri atau Negara sedang dikerumuni dengan wartawan media bertanya itu dan ini bagi menyakinkan rakyat Sarawak yang akan membuang undi esok hari.
    Dengan itu lengkaplah segala jentera kerajaan digunakan untuk menghalang PR menawan Sarawak.

    Inilah demokerasi yang didik oleh pemimpin yang menyeru seluruh rakyat berakhlak, jujur, bersih dan beramanah. Slogan palsu yang lahir bersama Dajjal ini akan berkumandang sehingga kiamat biar dimana benua sekalipun.

    Peperangan diantara bathil dan hak tetap tidak berkesudahan. mereka akan meyeru sokongan kepada kumpulan masing2. Rutin ini telah berlaku bermula manusia dan syaitan dihalau menjadi penghuni bumi. Allah lahirkan para nabi dan rasul kepada setiap kaum sehingga berakhir kepada junjungan Mukminin Muhammad rasululah alaihiwasallam.

    Sama ada kita suka atau tidak kita akan tetap bertentangan dan akan berperang sehingga kehidupan dunia ini berakhir. Inilah Sunnatullah……

    • salam Kucing Kota.

      hang dok seRU, bangkit.
      sapa nak dengaq.

      great chief pong.
      tak berani nak seRU.
      ni, hang.
      yang takuit kat tikuis.

      sekadaq depa paham sangat.
      dengan Kuching.
      kang bandaraya depa.

  12. Salam,

    Nak bangkit laghu mana
    Perompak 5 taun merompak
    sekali ni saja depa dok mai agih.
    Jiwa melia sunggoh perompak2 ni.
    Ni yg buat rakyat suka.

    PRU 12 dulu depa dok mai agih jugak di tanjung.
    Tapi x boleh kat depa..
    Tau pasai apa…
    Orang tanjung semua ceredik2.

    Harap2 orang Sarawak lagi ceredik
    dari orang Tanjung.Masa la kena bangkit.
    Jangan takut.Tak dak depa nak mai macam
    Libya Gadhafi eih.Guna jet fighter.Sini walaupon
    depa kejut dgn. jet fighter toksah dok risau…
    nu..kena ambik balik mai enjin jet kat Uruguay.
    Plan2 adjust utk. PR ….SELAMAT MENGUNDI
    RAKYAT SARAWAK…

    Lama tak masuk mai.Jenuh plan2 mengesot mai
    tgk. adik beradik…dok beik2
    pesanan kita….jangan dok makan gulai tempoyak
    rempah ratuih..semua tu authar…

  13. Ah Lee bin Ah Tan (dah lama sik nanggah kauUu), Fencesitter(baru timbul), aftar(sekali-sekala timbul buat kacau), budak tadika jiwa kacau (oppp kelahiran setan) oghang yang sama bah.

    Kitak kena faham. Kitak sinik mun sik faham sama kamek, kitak sik boh kelakar gilak. Kamek oghang saghawak sik bodoooo. Kitak semua boleh jaga sik hati kamek oghang saghawak?. Mun kitak sik tau urusan kamek oghang saghawak kitak sik boh campur kelakar gilak. Sik boh gagooo gilak kauU !

    TQ budak tadika jiwa kacau kerana kitak tolong iklankan tolong popularkan tolong war-warkan nama kamek yang hebat sampai seluruh oghang saghawak pun tau bah kamek pjolor! biso tu, biso bonar tu, di sebut-sebut jua walau sinik kita berada. Bangga kamek tuk, aauuuuuk bah!

    TQ budak tadika jiwa kacau mairufaaaang! bodooooo! mu g cepak mapuh behe tanah lagi baik jange dok menyemak dunia……

    wow wow wow wow!!!!!!! gagoooo gilak kauUuuuu!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: