Posted by: pinkturtle2 | April 15, 2011

Sejarah membuktikan, dengan sedikit wang akhirnya mereka tewas…

Nampaknya DUIT SEMAKIN BERKUASA!

Sejarah membuktikan, dengan sedikit wang dan pangkat… Akhirnya ramai yang tewas..

Mereka lebih rela dengan imbuhan dunia yang sementara dari menerima ganjaran di akhirat yang kekal abadi…

Umnodokpakka Gawa

Advertisements

Responses

  1. Salam

    Abe Din dah kata di Posting “Renjisan Air Ke muka Yang Mungkin Sedang Bermimpi” sebelum ini.

    • salam mountdweller …….

      “Usaha mesti lebih, jangan mimpi yang lebih!”……..
      ini laa yg abe din tulis noo……..

      itu kata ejen grombolan…..kong cho ha….haa haa haa…
      dia pun mimpi jugak…….mimpi ngeri lagi menyeramkan…
      takut telepaih…….
      kalu telepaih……payah laa sikit nak caghi makan….
      so…depa bercakap pi laa……buat sedap ati sendiri……

      mcm nie la abe din…..
      kalah tu dah biasa sangat kitak kitak nie……
      tapi kalu ‘up set’ esok nie…….puak kerih wpun tak bertanding……nanti pakat habih biol n meroyan……..
      silap tak silap….cari jalan balik tak jumpak……
      so mlm nie kira mlm last laa……kalu sapa nak bawa guni boleh laa…….ramai nak pakat ‘sedekah’ tu……mcm mcm nanti depa sedekah…..
      dlm bab nie ‘hero hero katak’ pun tewas mawas……habih becempegha bila tengok ‘ghanimah’ dok turun mai……..
      yg kena ‘kencin’ pun ramai…..
      yg kenyang menyang nampaknya mamat mamat barua car…..
      depa laa yg dok usung ‘ghanimah’ nie…….pi sana pi sini…..
      yg depa taboq tu tak banyak mana pun…
      yg balance tu laa depa dok pulun sama sama depa……
      satu untuk kau…..satu untuk aku….
      lepaih tiga berapa daa??…….
      hantam saja lah…..
      hantam saja lah untuk kau…….hantam saja lah untuk aku…
      bedal lah untuk kau…bedal lah untuk aku………

      eh ehh ehhh…….
      ehh ehhh untuk kau….ehhh ehhhh untuk aku…..

      kita tunggu esok daa…..
      semoga ‘fajar baru’ akan menyinsing di bumi kenyalang…….
      jngn main kecoh aaaaaaaar……….

      kah kah kah……..

  2. RPK pegi mampuslah!

  3. Medi2 memutarbelitkan kenyataan semata2 nk mngampu najib…adoi…..

  4. Ya!lah imbuhan dunia itu cukup mengujakan ketika sihat.
    Ketika kita sihat inilah nafsu mengajak kita mencari limpahan wang, harta dan pangkat. Panggilan nafsu menutup setiap ruang makruf dan menghias segala mungkar dilihat seperti tiada salah dan haram dan mencari berbagai sebab dan dalil untuk menghalalkan…
    Contohnya. Katalah George Soros telah memberi sumbangan berjuta dolar kepada PKR bagi menghadapi pilihanraya semasa mahu menjatuhkan kerajaan Dr. M dahulu. Apakah wang sejumlah itu tidak mempengaruhi Ezam dan rakan2nya untuk digelencongkan dan berkongsi bersama?. Pembahagian yang tidak sama adil bolehkah sesama mereka berdiam diri dan pasrah saja kepada keadaan?…

    Tentu saja perbuatan memanipulasikan wang itu dinilai tidak haram kerana yang menyumbang itu Soros seorang Yahudi.
    Dalam bersumpah dengan nama Allah hanya kerana untuk menyakinkan audien meskipun cerita yang dilontarkan itu satu pembohongan, tidakkah dihukum sebagai haram?. Mengkhianati kata2 sendiri hanya kerana tidak mendapat apa yang dihajati itu adakah ini dikatakan prinsip orang beriman?..

    Menghias diri dengan berkupiah, berlagak alim dan warak dengan mengambil kesempatan meraih kepercyaan orang lain untuk keuntungan diri, adakah lagak ini boleh menghalalkan hutang yang tidak diselesaikan dengan berharap orang yang memberi hutang itu lupa atau menghalalkan…

    Menulis dengan bahasa bukan seperti orang yang beriman dengan mempersendakan Allah hanya untuk menyindir kepada mereka yang kononnya dibenci semata mata untuk menunjukan kepada pihak yang punya kuasa, kita adalah orangnya yang bersama Tuan membela ketuanan bangsa… Apakah ini bukan dikatakan menjual aqidah kerana wang dan pangkat?.

    Kehidupan si fasik akan sentiasa berubah ubah mengikut Iklim. Tulisan2 si Fasik selalunya dilihat hebat dan berpengaruh kepada mereka yang mengambil lojik dan akal sebagai panduan. Si fasik tidak akan mengambil kalam Allah sebagai sandaran kerana sifasik punya tanggapan mengaitkan ajaran Allah dilihat menghalan kemajuan sosial, teknologi, ekonomi dan pembangunan, kerana si Fasik jauh dari mengenal Allah. Sifasik selalunya berjuang bukan mencari kebenaran tetapi berjuan atas kehendak nafsu sendiri…

    Demikianlah sifat2 manusia yang sengaja allah pertontonkan secara terang terangan dikhalayak manusia itu sendiri samada meraka pemimpin, penyokong, pencacai biar mereka miskin atau kayaraya segalanya untuk jadi tauladan dan pengajaran kepada hamba2nya yang beriman….

    Sebesar zahrah sekalipun apa yang tercuit dihati manusia ini samada niat, percakapan dan tulisan akan dipertontonkan semula kepada kita dihadapan Allah Rabbul Jalil… Tak percaya!. buatlah ikut serakah nafsu anda… Ketika dibeban sakit dan hampir kepada sakhratul maut.. cuba bertanya kepada Allah apa salah kita?.

  5. Heder April 15, 2011 at 7:40 am said
    Your comment is awaiting moderation.

    Kira kira sejuta rakyat sarawak berkumpul mendegar ceramah nuar brahim mlm tadi di serian….sejuta lagi berdiri dijalan jalan raya di kuching…..dilaporkan jalan jalan diseluruh negeri sarawak jammed selama sepuluh jam kerana berjuta juta rakyat sarawak menunggu utk menyambut kehadiran pemimpin anugerah tuhan ke bumi kenyalang….kira kira tiga juta org muda sarawak bagaikan dilanda histeria di bandar kuching menyambut anuar brahim….dijangkakan pakatan rakyat akan menang mudah di sarawak dgn menang di 52 kerusi dan anak kristian pertama ditabal menjadi ketua mentri sarawak baru bian dan anuar ibrahim akal mwnjadi penasihat ekonomi sarawak yg pertama….pejabat kerajaan negeri sarawak dilaporkan sedang dipantau oleh unit amal pas dimana mereka bersedia pada bila bila masa utk menceroboh masuk utk mengambil bertimbun timbun fail yg akan dijadikan bukti dimakamah nanti…pejabat taib mahmud sudah sedia dikepung oleh unit amal pas yg diketuai oleh khaled samad….semua unit amal komando pas yg ditubuhkan oleh nizar jamalaudin diarahkan membawa kamera dan merakamkan semua gambar gambar fail dan kabinet yg akan bertarabur dilantai utk dijadikan bukti taib mahmud membawa lari fail fail penting yg disyaki rasuah besar BN….inilah laporan terbaru saya di kuching sarawak

    Pas nafikan dlm tv3 itu rpk…bukan rpk sebenar…rpk sbenar tidak boroi…tidak buncit….

    • kah kah kah…….

      hang dah jadi headache……..
      bukan lagi heder……..

      coolllllllll bro……cooooollllllll…..
      jngn excited sangat….
      kalu nak pemuhong pun biaq masuk akai…..

      kah kah kah…….

    • HAH….!!!

      Tau pun takut…!!!!

    • Pasai apa kita nak marah kalau Baru Bian jadi KM Sarawak.
      Rakyat Sarawak kan dari berbagai kaum dan etnik. Melayu Sarawak hanya 38% dari kaum2 lain yang bukan beragama Islam.

      Kita melihat Sarawak seolah olah milik melayu (Melanau) Islam, pasai dari mula Sarawak ujud dan merdeka, melayu yang dominan tanah jajahan British ini. Itu duluu… semasa rakyat Sarawak belum faham politik benegara. Sementara cina adalah kaum manoriti bila dinisbah Kaum asal dan melayu Sarawak sebagai bumiputra…

      Kebangkitan kaum asal Sarawak dalam PRN ini adalah sangat wajar setelah 60 tahun kaum asal ini dijajah minda dan hak mereka oleh British dan melayu yang menguasai Sarawak mengambil kesempatan dari kaum asal yang dibutakan dalam mengenal politik hak kaum mereka.

      Jadi. Apakah Baru Bian dari kaum asal anak negeri Sarawak seorang kristian tidak punya hak untuk menjadi pemimpin kaum asal Sarawak ini.
      Begitulah bingainya akal melayu Umno yang didik oleh penjajah bermentaliti penjajah, takut rakyat Malaysia dari semua kaum menuntut erti kemerdekaan sebenarnya…
      Bagi melayu Umno, organisasi mereka saja yang layak dan bijak memerintah negara. kerana itulah penindasan, membuli rakyat, mengaut hak rakyat dan khazanah negara bagai tuan punya. Apa bezanya British penjajah Borneo dan Malaya dengan Umno yang menjajah kedua2nya….

  6. Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud,”Sesunguhnya bagi setiap umat itu mempunyai ujian dan ujian bagi umatku adalah harta kekayaan.”

    setelah serangan pemikiran oleh musuh-musuh Islam yang berlangsung sekian lama, umat-umat Islam mengejar dunia..
    inilah yang menjadikan umat Islam sendiri yang lemah..

    dalam bab RPK ni, saya tak mahu tuduh beliau apa-apa, sebab kita hanya dengar dari sumber yang kita dah tahu sifatnya..
    InsyaAllah, Allah takkan membiarkan hamba-Nya teraba-teraba mencari kebenaran dan syaitan tidak akan dapat mempengaruhi orang-orang yang beriman..

  7. bro n sis……

    ayuh sawarakian…..!!!!!!!! ayuh semua…..
    ini laa masa dan ketikanya anda buat pilihan yg tepat…….

    ingat hutan yg melopong…….
    ingat ikan yg tidak lagi bertelur…..
    ingat cuaca yg berubah dek hutan yg sudah hilang…..
    ingat kera dan lutong yg hilang entah kemana???……..
    kenangkan….kenangkan…….
    durian sudah tidak berbau lagi……
    tinggal tempoyak yg tidak menjadi……..
    pasaran rempah yg kian terpinggir sepi…….
    bukan kah sarawak negeri ‘rempah’ yg gah saentero segi……..

    kembalikan semula segala mimpi ngeri…..
    dan
    akhirnya……..
    selamat dan cermat gunakan kertas undi…….
    Beer End perlu diakhiri……….

    kah kah kah……

  8. Kah!!kah!!kah!!!! kau orang ni buat joke bodoh la.

  9. Pakatan Rakyat kecuali DAP duduk bawah tempurung Anwar lagi. Tinggal yg dungu masih ditipu. Yang insaf dah kembali ke pangkal jalan. DAP dah pegang konek kau orang, tak lepas dah. Anugerah Tuhan konon…ptui

    • aloooooooo Scenicmalaysia…..

      malaysia mana ada scenic lagi………
      tok wan tieb mud hang dan pecerah habih dahhhh……
      pak tiri hang kat malaya nie pun dok faraid sesama depa dgn cukong malaya……..
      depa dok perata segala bukit segala bukau…..
      segala tasik segala dusun…….
      nak buat tempoyak pun dah tak dak pokok durian dah…..
      tinggai durian siam saja….racun banyak…..
      nak tumis gulai pun dah tak dak tanah yg boleh tanam rempah…….
      tinggai apa lagi kat hang…..
      scenic kononnnnnnn……..

      pooorahhhhhhhhh……bangang…….

      kahhHHHH kah KaHHHHhhhhhhhh…..

  10. Nasik kandaq,
    kahhhh kah!! kah!!!….benak..benakkkk….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: