Posted by: pinkturtle2 | April 16, 2011

Selamatkan Malaysia… Tumbangkan Kerajaan Rasuah BN


Responses

  1. Gambar di “Medan Tahrir” Kuching…!!!

  2. Yang kita takut, seperti tulisan “Tukar Tiub” kalau Pilihanraya boleh mengubah kerajaan, sudah lama pilihanraya telah diharamkan…

  3. Tahniah saudara albanjari….ketawa org org BN membaca tulisan anda….yg lebih ketawa adalah Profesor dr abu hassan abdullaah dari zentrum studies yg mewar war kan akan kemenangan besar pakatan rakyat dlm PRN 10..professor pondan gila glamour ni dah dua kali melalut …dulu d prk hulu selangor…org org pas sungguh teruja dgn analisa bangang yg dibuat oleh proff pondan ini…biasa lah org pas …mentality kelas 2 ….mereka biasa mengukur sesuatu berdasarkan apa yg mereka nampak sahaja dan membuat keputusan berdasarkan emosi semata….tidak praktikal dan tidak pragmatic…bloggers pas berdegung degang dgn beita di ambang kemenangan besar…di ambang kebangkitan gelomabang tsunami anwar ibrahim …akhirnya masuk angin keluar asap….di tipu bulat bulat oleh anuar ibrahim spt mana mereka kena kencing 16 september….mudah sgt teruja ….menidakkan realiti…rakyat kebanyakan nya sedar akan kemampuan pembangkang….yg jelasnya hanya pengundi cina solid dibelakang DAP…pas yg juga membantu DAP tetapi DAP tidak membqntu pas…DAP tidak membantu islam malah DAP lebih praktikal dan logical dgn meletakkan hanya 5 calun berbanding PKR yg memebunuh rakan sendiri SNAP dgn meletakkan 49 calun dan menang 3….buak darjah 1 pun tahun buat analisa mudah…tak perlulah masih menolak kenyataan….pas harus muhasabah diri….fikirkan dan lihat kelemahan sendiri….BN sememangnya sudah meramalkan akan kalah di tangan DAP….cina bertuhankan duit…yg kalah melayu kpd cina…3 calun PKR yg menang pun 2 org ina an seorang iban…calon melayu PKR dan PAS semuanya di tanam hidup hidup di bumi kenyalang…nyais lah anuar ibrahim dan azmin ali sempat chalait but chwo chin chow sebelum peniraan undi…kalau tak …sure dah kena sumpit ahhhhh…..so…kepada bloggers pas….kalau nak tuleh komen …tuleh lah dgn lapang dada menyatakan bahawa kami patut kalah…sebab kami kurang bagus..sebab kami berkawan dgn puak NASARA yg bakal di tabalkan menjadi CM baru sarawak oleh bakal PM 2013 …YAB anuar ibrahim…islam pas gadaikan utk anuar ibrahim dan puak puak kristian totok dlm PKR dan DAP….meeka kudakan segala jentera jemaah utk menapatkan hak hak kristian yg selama ini dinafikan oleh pemerintah yg menjaga islam agar islam tidak dipermainkan dan uat tidak di murtadkan oleh BAruBIan, tony pua, ambiga, eleziberth wong, teresa kok, rony liew dan segenap lapisan pimpinan PKR yg maha kat pemgaruh kristiannya…tanya lah YB zul nordin yg dicampak kluar dari PKR kerana mempertahan kan nama ALLAH dlm PKR….bala sedang melanda PAS….perpecahan bakal berlaku dlm pemilihan pimpinan baru julai ini…solat hajat PAS mencari kebenaran sudah terjawap….apa lagi jawapan yg dicari…NYAHKAN puak nasara dan pluralisme dari mengongkong PAs dan membelengu pemimpin erdogan yg sedang pas lahirkan….nizar jamaludin, khaled samad, mahfuz omar, husam musa adalah sebilngan kecil puak erdogan dan pendokong dakyah anuar ibrahimdlm jemaah yg bakal merobohkan pas….humban kan mereka dari jemaah…tingkatkan dakwah…kuatkan ukhuwah…pasti islam berjaya….ingat MEMBAGUN BERSAMA ISLAM bukan MEMBANGUN BERSAMA ANUAR IbRAHIM …..salam ukhuwah – ibnu sina , pondok senik kelantan

  4. zahid, hebat engkau pecacai..

    PAS dipimpin ulama-ulama yang memang pakar dalam bidang mereka..
    UMNO dipimpin oleh ularsemak-ularsemak yang dok tunggu nak patuk siapa yang leka..

    bagi zahid, pemimpin yang baham hak rakyat adalah pemimpin yang hebat tapi pemimpin komited pada Islam disalah anggap akibat hatinya sendiri yang gila pada dunia..

    zahid mudah terpesona dengan dunia, gila pembangunan, gila kekayaan..

    ATAS NAMA PEMBANGUNAN,
    zahid suka, premis-premis judi berselerak dimerata rempat..

    zahid suka pegangan umat Islam pada agama sendiri semakin longgar, semakin jauh..

    zahid suka agama Islam yang suci itu dikelirukan..

    zahid suka hiburan yang bercampur aduk jate tino..

    zahid suka pada kemodenan, arak mesti banyak..

    zahid bangga kalau pemimpin dia buat harta atas belakang dia..

    zahid bangga kalau melayu dia kaki ekor, boleh kaya..

    zahid bangga kalau melayu dia kaki mabuk, leh tumpang sama?

    zahid bangga kalau melayu dia ramai anak haram, negara maju memang camtu..

    zahid bangga kalau harga barang keperluan tinggi, orang susah apa peduli..

    zahid bangga junjung yahudi, idolanya kalah nabi..

    sukalah zahid, banggalah zahid selagi dunia ni ada dengan dia..

    semoga zahid nampak menate gajah depan mata, dan semoga zahid tak cari-cari menate kuman seberang sana..

  5. Pilihanraya Sarawak tak dapat nak selamatkan Malaysia. Selepas ini rakyat Malaysia akan terbeban dengan kenaikan harga barang yang tertunggak kerana menunggu keputusan PRN Sarawak.

    Riak untuk kenaikan harga minyak sudah jelas apabila menteri berkenaan menyatakan:

    “meminta masyarakat mengubah sikap terlalu bergantung kepada subsidi kerana tindakan sedemikian mampu membantutkan usaha kerajaan membantu golongan yang benar-benar memerlukan.

    “Rakyat juga perlu tanya pada diri sendiri adakah perlu RM4 bilion itu kita nak tanggung subsidi minyak atau nak gunakan untuk pembangunan lain,”

    Harga barang yang telah naik mendadak dengan kenaikan harga Ron 97 akan menjadi bertambah mahal dengan kenaikan minyak Ron 95. Pendapatan rakyat RM2,000 yang dahulunya ditakrif sebagai melepasi sempadan miskin. Selepas ini bukan sahaja miskin tetapi tetapi akan diletakan disempadan papa.. Sementara rakyat tanpa pedapatan tetap yang tidak tercapai kepada RM 1,500 akan ditakrifkan sebagai kedana.

    Rakyat yang memang kedana pasti tiada sebutan yang boleh ditakrifkan. Mereka ini menambahkan lagi jumlah gelandangan yang dipelosok ulu kampung dan dipinggir pantai Malaysia.. Mereka adalah kaum melayu tidak mendapat subsidi yang selama ini ditanggung hanya kerana nak buat pembangunan bagi memberi komisyen YB melayu UmNgok, menghadapi PRU 13.

    UMNGOK tidak perlu lagi bimbang demi kerana ketuanan melayu. Rakyat melayu yang ditakut takutkan akan tetap mengundi Bee End… Inilah melayu yang ditakrifkan cerdik biar papa, jangan hilang kuasa.

    • “……. sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah nasib mereka sendiri…… surah Ar-Ra’du 11)

  6. Aku sokong fakta yg diberikan zahid…pas tak mampu mengubah apa apa….pas haya mampu berangan di siang hari ….pas hanya mampu berjanji bulan dan bintang kpd umat tapi hakikatnya pas gagal mentadbir di negeri pakatan rakyat dgn cemerlang….pas kedah dilaporkan sedang tenat….pru 13…pas kedah bakal jai trengganu zaman hadi awang….silap siapa.?….anuar brahim tak akan berjaya menolong pas…anuar hanya sibuk membantu rakan karib beliau dikalangan kristian yg tidak sudah sudah meminta itu dan ini , hak mereka itu dan hak ini….jadi tidak mustahil next GE 13 ….PAS bakal bungkus dan selangor, kedah mungkin kelantan akan jatuh semula ke yangan BN…

    • Oii… Heder BAHALOL…!!!!

      Yang kerajaan Pusat tak benarkan
      anak masuk Islam sama,
      jika ibu atau bapa mereka masuk Islam,
      apa kejadahnya…!!!

      Hang tak habaq pulak UMNO
      ni pi tolong puak-pak Kristian…!!!

      BANGANG…!!!!

    • Hang pi sokong Zahid,
      sebab hang pun kaki nombo ekoq,
      hang pun kaki botoi…!!!!

    • Tambah sket lagi.

      Hang sokong Zahid,
      sebab hang ni kaki pompuan,
      boleh zina puas-puas…!!!

      Bertukukaq-tukaq betina sundal,
      sampai lahir ramai anak haram…!!!

      Aku tak tau la kalau hang ni pun
      dari keturunan tak ada mak bapak…!!!

      Sebab tu hang sokong Zahid,
      Sebab tu hang sokong tarian separuh bogel BN,
      Sebab tu hang sokong UMNO…!!!

  7. salam,

    Kalau komen ttg. PAS,PKR & DAP utk. pru sarawak bkn. main hebat.Awat calon UMporNO tak dak lansung.Nasi baik tak dak.
    Kalau ada di awal penubuhan MALAYA pakai Sarawak pon ikut
    pi S’PORE.

  8. Rasanya …pas kena ubah corak perjuangan…pas dah lama kena main dgn rakan rakan nya…tahun 70 an kena main dgn umno ..pas ditendang dari BN…80 an pas dimain pulak oleh semangat 46 dan DAP dlm barisan alternatif dan APU…90 an dan 2000 an zaman millinim ini nampak gayanya pas kena main depan blakang atas bawah oleh PKR dan DAP….kena kencing bulat bulat dgn anuar brahim….yg untung cina dan kristian….mereka dapat apa yg mereka mahukan…isu kitab injil bahasa melayu, isu kalimah allah…mereka berjaya dan ,endapat faedahnya….isu umat dimurtadkan dan dikristiankan?…pas jadi menikus…cuma nasib baik ada PEMBELA iaitu saki baki pejuang tulen dlm pas yg masih bertahan utk memasikan islam tidak terus digadaikan oleh pemain pemain politik rakus dan yg sudah tidak sabar utk menjadi menteri atau ahli parlimen….puak erdogan dan pro pluralsime dan pro otak kebebasan total spt yg dikehendaki oleh golongan liberal agama dlm PKR semakin jauh meninggalkan pejuang agama…meteka semakin menguasai pentas politik pakatan rakyat…suara suara

  9. Rasanya …pas kena ubah corak perjuangan…pas dah lama kena main dgn rakan rakan nya…tahun 70 an kena main dgn umno ..pas ditendang dari BN…80 an pas dimain pulak oleh semangat 46 dan DAP dlm barisan alternatif dan APU…90 an dan 2000 an zaman millinim ini nampak gayanya pas kena main depan blakang atas bawah oleh PKR dan DAP….kena kencing bulat bulat dgn anuar brahim….yg untung cina dan kristian….mereka dapat apa yg mereka mahukan…isu kitab injil bahasa melayu, isu kalimah allah…mereka berjaya dan ,endapat faedahnya….isu umat dimurtadkan dan dikristiankan?…pas jadi menikus…cuma nasib baik ada PEMBELA iaitu saki baki pejuang tulen dlm pas yg masih bertahan utk memasikan islam tidak terus digadaikan oleh pemain pemain politik rakus dan yg sudah tidak sabar utk menjadi menteri atau ahli parlimen….puak erdogan dan pro pluralsime dan pro otak kebebasan total spt yg dikehendaki oleh golongan liberal agama dlm PKR semakin jauh meninggalkan pejuang agama…meteka semakin menguasai pentas politik pakatan rakyat…suara suara

  10. Rasanya …pas kena ubah corak perjuangan…pas dah lama kena main dgn rakan rakan nya…tahun 70 an kena main dgn umno ..pas ditendang dari BN…80 an pas dimain pulak oleh semangat 46 dan DAP dlm barisan alternatif dan APU…90 an dan 2000 an zaman millinim ini nampak gayanya pas kena main depan blakang atas bawah oleh PKR dan DAP….kena kencing bulat bulat dgn anuar brahim….yg untung cina dan kristian….mereka dapat apa yg mereka mahukan…isu kitab injil bahasa melayu, isu kalimah allah…mereka berjaya dan ,endapat faedahnya….isu umat dimurtadkan dan dikristiankan?…pas jadi menikus…cuma nasib baik ada PEMBELA iaitu saki baki pejuang tulen dlm pas yg masih bertahan utk memasikan islam tidak terus digadaikan oleh pemain pemain politik rakus dan yg sudah tidak sabar utk menjadi menteri atau ahli parlimen….puak erdogan dan pro pluralsime dan pro otak kebebasan total spt yg dikehendaki oleh golongan liberal agama dlm PKR semakin jauh meninggalkan pejuang agama…meteka semakin menguasai pentas politik pakatan rakyat…suara suara

  11. bro n sis….

    bca naa…….
    jngn tak baca….
    jngn malaih baca mcm budak tempoyak……

    http://motherof3mohd.blogspot.com/2011/04/dan-kangkung-kangkung-pun-berbunyi.html

    tengok clip vid dlm nie…..tengok bagi perabih…..

    http://www.kedahlanie.info/2011/04/video-khas-untuk-sahabatku-di-sarawak.html

    plan plan tengok pi yg nie……..

    http://jasindaily.blogspot.com/2011/04/buat-undang-undang-tapi-langgar-undag.html

    kah kah kah……..

  12. Harundin on April 17, 2011
    at 10:10 pm

    alooo haghu din……
    nie baru betoi punya haghuuuu !!!!!….

    grombolan kena main tak mau cerita sama ke???….
    bila grombolan kena main….bukan takat hang ngan sukussakat hang saja yg lingkup……habih kesemua pakat lingkup sama….
    pasai tu orang namakan dia umngokkkkkkk……
    rugi negara….rm12B maa…….
    tu sikit tu……ada lagi yg besaq……

    umngok tak bela hangpa……
    depa dok bela cukong……
    sapa cukong tu???………paham kot noooooo…..

    kah kah kah…….depa jugak laa yg buncitttttt….
    hang ada apa??…….
    tu baru haghuuuuuu????

    pkfz punggah…..sapa kena main daa???…
    bukan ke tok det ngan tok lah yg kena main tu……
    juak juak lain yg dok bawah depa pun habih kena main gak….
    aihhhhh…senyap saja laa nie…..tak meghetek daahhhhh….

    cukup laa satu cth saja…..
    bagi memba aku pulak pulaih nanti….

    the reasoning is simple………
    the ruling elites of grombolan knows………
    that many malaysians voted for PR at the last GE…..
    b’cause of their refusal to vote for grombolans…..
    they only voted for the present day PR parties……
    not because they believed they could do a better job……
    but rather because of dissent against Grombolans excesses of bad governance……..

    dah puas mr Haghuuuuuuuu….???

    mai relax sat………

    kah kah kah………

    • salam nasik kandaq.

      hang dah jadi pakar sekarang.
      pakar muatturun.

      tapi, hang kena cerdik sikit.
      dulu Kucing Kota dok muatturun.
      muatturun (ambik) kitab2.
      tapi, dia tak baca pon.
      setakat dia muat, kemudian dia turun.

      sekadaq dulu2pon ada muatturun juga.
      barang-barang.

      • aloo bebudak…….

        hang jngn dok memandai kata aku dok muat turun…..
        aku muat saja……
        turun tidakkkkk…..

        hang kena belajaq bahasa lagiiiii….
        bahasa hang dah no go no gi tu…….
        ataih tak duduk…..bawah pun dok tepi……..

        kah kah kahh……

      • salam nasik kandaq.

        oh oh, kalau gitu.
        kalau gitu lah.
        hang lebih terok dari Kucing Kota.
        Kucing Kota ambik.
        dia muat, lepais tu, dia turun.
        kitab-kitab tu.

        hang pulak, muat saja.
        turun tidakkkkk.
        tak turun-turun.
        maka buncit lah.
        ‘peruuuut’ hang.
        sign of prosperity kooot.
        koot lah.

        sekadaq nak bagi hang gelak lah.

  13. Salam 1Malaysia
    Salam TGNA

    Kita dah kata.
    Kita dah lama kata.
    Kalau Kelate, dok tak gi, tak gi.
    Gapo dok gi ke Serawak.
    Buat letih.

    TGNA kena pencen dari PAS.
    TG kena bepolitik melalui dakwah.
    Yang beto tu, beto TG.
    Yang salah tu, salah TG.
    Weh gitulah TG, weh.

    Jangan dok ikut yang dari Penang.
    great chief, tak great tera mana.
    nasik kandaq, setakat masuk keluaq u.
    Kucing Kota tolong ambik, tapi tak baca.
    Tu yang Penang tu.
    Pi mai, pi mai, tang tu.
    Seropa.
    Tak gi, tak gi, dok laghu tu.
    Orang putih kata.
    No go.
    Jangan dok a go, go.

    Sekadaq TGNA pencenlah cepat sikit.

    • Yang kena pencen cepat tu
      bukan TGNA…

      Tapi M.NAJIS….!!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  14. Pong pang pong pang pecacai UmNgok dok bekomen pasai PRN Sarawak. Cuba semak balik keputusan PRN, kut kut terlepaih pandang. UMNO dapat berapa kerusi. MCA ngn Gerakan bertanding dimana pulak..
    Pas, PKR dan DAP depa tetap bertanding baik di Sabah atau Sarawak, walaupun ada yang tak dapat kerusi, tapi akan tetap bertanding..

    Kalau Sarawak keluaq dari Malaysia. UMNO takat ada kat Sabah jaalaa…

    • salam Kucing Kota.

      kita tak kisah dengan keputusan tu.
      BN berapa, PR berapa.
      kita pon tak kisah.

      yang kita kisah.
      PAS kosong.
      seropa tak PAS lah.

      tu yang kita mintak.
      TGNA pencen dari parti PAS.
      p berdakwah.
      dengan parti SISWI SISWA.
      baru ada makna.

      sekadaq nak beri makna.

      • Salam,

        PAS kosong pon kita tak kisah.
        Kita jenih sabaq punya..
        Benda dunia menuju akhirrat..
        Cuma kita kisahkan saja
        Awat Umno tak bertanding

        Jangan kata bertanding
        Nak bertapak pon tak dak tempat.
        Gelong… kempen sampai mampuih…
        meneruuuu plak tu…
        duit sindiri ka..saja la tanya

      • salam great chief.

        yang hang dok kisah sangat.
        dengan UMNO, pasai apa.
        hang jaga tepi kain depa.
        buat apa.

        tu yang kita kitsiang sangat kat TGNA.
        penyokong2nya, seropa sukusakat hang.
        dok buang masa jaga tepi kain UMNO.
        rugi saja masa keemasan.
        kalu tau harga lah.

        patutnya, patutnyalah.
        masa diguna untuk pekemais PAS.
        over-haul jentera PAS.
        takkiralah, PAS tu parti arab ka.
        janji pekemais.
        jangan dok selekeh.
        seropa gerai nasik kandaq.

        ni dahlah tandas masjid selekeh.
        kawasan masjid selekeh.
        keselamatan masjid selekeh.
        PAS tak boleh buat apa-apa.
        dah PAS pon selekeh, nak buat laghu mana.

        sekadaq PAS janganlah selekeh.

      • Yang paling selekeh dalam kelas budak2 tadika tanjung rambutan,
        budak tongong kat ataih nii…

        Kalau Chegu tak salin lampin pakai buang dia…
        alamat belemoih la sampai misi datang…
        Salah hemat taik dia celeliaq penuh satu kelas.

      • Salam BT,

        Mengkala kata overhaul
        Maknanya ada can la boleh guna pakai
        Kalau cangak kot blah sana
        Ghasa2 la …kondem
        kondem tu kome kena faham
        2 tempat saja boleh tuju
        tak payah guna GPS
        KELING BOTOI DAN PELUPUSAN SAMPAH
        KELING BOTOI elok sangat la
        Sesuai dgn. lambang dacing tu
        Cepat plan2 usong pi
        Jgn. kandaq

        Dari PRN Sarawak kome kena buat byk. homework.
        Tolong habaq sat kat yg. meneru2 di Sarawak
        Jangan dok buang masa mai PENANG.
        PRU 13 nnt.

        Lagi satu nak habaq kat hang
        PAS tak selekeh…
        Rata2 pi tang mana pon
        Kalau nama manusia selekeh
        Dok selekeh laghu tu la…

        Awang oi ,,plan2 sehh hinguih tu
        Npk. selekeh sunggoh

      • salam great chief.

        hang ni lah.
        selekeh tu, seropa bekarat lah.
        bekarat bukang besi saja.
        gerai nasik kandaq pon.
        kalau tak cuci, bekarat juga.
        tapi kita kata selekeh.
        gigi Kucing Kota tak pernah beruis.
        bekarat lah.
        bekarat tu selekeh lah.

        kita ni, seropa hang lah.
        sayang kat PAS.
        kita nak PAS lancaq.
        tak selekeh.
        kita sayang kat TGNA.
        suruh pencen cepat.
        nanti bekarat pula ide ide TG.
        orang kata selekeh.
        sukusakat hang, marah.
        TG tak marah.

        sekadaq nak cerita kat hang.

      • Salam BT,

        Silap byk. tu….kerana
        Kita mana ada sayang pada PAS
        Lantak pi lah apa nak jadi
        Kasih & sayang kita pd. ALLAH
        Dan beserta org. yg. kasih & sayang pd. ALLAH.
        Jadi khiga PAS la tu
        Laghu kita ambik periksa
        Kalau PAS mak bapak suka.
        Adik beradik pon turut serta suka
        Apa pon motif kita bagi org. ramai suka
        Baghu PAS.

        Ingat PAS semua org. suka.
        Bila ghamai org. suka
        Ada habuan esok nnt.
        Kerana Pas ikot jalan siratulmusttaqim.
        Kerana PAS satu cara hidup
        Bukan caRA SATU M
        bUKAN SATU CARA GELONG
        DAN BUKAN SATU CARA KROSOT.

        Plan2 ushar penawaq
        Jgn. dok caghi tuba atau racun

  15. kepala hotak nik aziz nak jadi pm sanggup ketepikan org islam tok guru apa cam tu

    • Sapa Orang “Islam”
      yang Nik Aziz ketepikan…???

      Habaq mai….

      • hang lah koot.
        sebab hang dok ikutCelamah.
        sekadaq kita habaq pi.

  16. Selamat Pagi Cikgu – Sempena Hari Guru

    Murid : Selamat pagi, cikgu.

    Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

    Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

    Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

    Murid : Selamat sejahtera cikgu!

    Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

    Murid : Faham, cikgu!

    Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

    Murid : (senyap)

    Cikgu : Pandai!

    Murid : Bodoh!

    Cikgu : Tinggi!

    Murid : Rendah!

    Cikgu : Jauh!

    Murid : Dekat!

    Cikgu : Keadilan!

    Murid : UMNO!

    Cikgu : Salah!

    Murid : Betul!

    Cikgu : Bodoh!

    Murid : Pandai!

    Cikgu : Bukan!

    Murid : Ya!

    Cikgu : Oh Tuhan!

    Murid : Oh Hamba!

    Cikgu : Dengar ini!

    Murid : Dengar itu!

    Cikgu : Diam!

    Murid : Bising!

    Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

    Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

    Cikgu : Mati aku!

    Murid : Hidup kami!

    Cikgu : Rotan baru tau!

    Murid : Akar lama tak tau!

    Cikgu : Malas aku ajar kamu!

    Murid : Rajin kami belajar cikgu!

    Cikgu : Kamu gila!

    Murid : Kami siuman!

    Cikgu : Cukup! Cukup!

    Murid : Kurang! Kurang!

    Cikgu : Sudah! Sudah!

    Murid : Belum! Belum!

    Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

    Murid : Sebab saya seorang pandai!

    Cikgu : Oh! Melawan!

    Murid : Oh! Mengalah!

    Cikgu : Kurang ajar!

    Murid : Cukup ajar!

    Cikgu : Habis aku!

    Murid : Kekal kami!

    Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

    Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

    Cikgu : Sudah, bodoh!

    Murid : Belum, pandai!

    Cikgu : Berdiri!

    Murid : Duduk!

    Cikgu : Saya kata UMNO salah!

    Murid : Kami dengar KeADILan betul!

    Cikgu : Bangang kamu ni!

    Murid : Cerdik kami tu!

    Cikgu : Rosak!

    Murid : Baik!

    Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

    Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

    Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

    • Salam KeLiWoN.

      Patutlah.
      Bengong pun ada.
      Bongong pun ada.
      Tongong pun ada.

      Sekadaq hang ada 3 kali ong lah.

  17. Salam 1Malaysia.
    Salam TGNA suka.

    TGNA senyum.
    Dok tengok kelaku sukusakatnya.
    TGNA geleng kepala.
    Mengenangkan sukusakatnya.
    Yang malais membaca, tak apalah.
    Yang rajin membaca, pon tak paham2.

    Kalu kerajaan tu, tak tumbang.
    Maknanya kerajaan tu, tak rasuah lah.
    Gamaknya kerajaan Tgnu tumbang dulu.
    Rasuah koot.
    Koot lah.

    Sekadaq kita pon, tanya saja.
    Sekadaq kita pon tak tau.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: