Posted by: pinkturtle2 | April 29, 2011

Bala Allah Akan Tiba… Ya Allah!! Kami Berlindung DaripadaMu

Upacara sumpah laknat Shazryl Eskay dibatalkan

KUALA LUMPUR: Upacara melafazkan sumpah laknat oleh ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah, berhubung rakaman video seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin pembangkang dibatalkan.

Perkara ini diumumkan pengerusi Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul, kepada jemaah sebentar tadi.

Beliau juga meminta jemaah yang masih berkumpul dalam dewan solat supaya beredar.

Keadaan agak tegang sejak selepas selesai solat Jumaat tadi apabila kumpulan jemaah yang dipercayai penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) berasak di dewan solat untuk membantah upacara itu.

Semalam, Shazryl Eskay mengumumkan beliau akan melakukan sumpah itu selepas solat Jumaat.

Bagaimanapun, beliau tidak kelihatan di masjid itu, mungkin kerana faktor keselamatan..BH


Responses

  1. salam…

    ish ish ish…dia nak sumpah, lantak pi kat dia la, pasai pa hantaq pi rowdy2 nak pi halang pulak.
    Tindakkan tak bertamadun mcm ni lagi2 mengukuhkan syak wasangka selama ni.
    Kalau pihak satu lagi takut nak bersumpah, jgn halang pihak lain nak bersumpah pulak.

    • LAAAAAAAA ………

      KAPIAQ NI ADA LAGI…..AKU INGAT DAH MAMPUEH DAH

      he he he
      gurau ngan bewak

      • salam…

        Yup….aku dok ada lagi, tapi aku tak dak pon ingat yang buruk2 kat hang, walaupun hang dah lama tak sua muka…
        Tu la beza hang dengan aku.
        Aku boleh control perasaan, hang pulak perasaan dan nafsu syaitan yang control hang.

  2. memang buleh sumpah tapi ingatlah bala wahai bodoh…ingat ni sesumpah ko!!!tunggulah nanti balasannya bila hukum Allah tak diikuti…guna kepalo hotak…baso dato T-Tahi…

    • salam….pokku..(yang bermegah dengan putrajaya)

      Ni Allah dah bagi balasan kat penzina, tu pon berkat solat hajat puak2 hampa la….
      Balasan di dunia pasai dia tak ikut hukum Allah la tu…
      Tapi hampa punya dok buat solat hajat menjahanamkan UMNO awat tak jadi..??
      Maybe pasai perjuangan UMNO tu di terima Allah kot.

      • nk gocoh kow???

  3. Anuar kata orang yg berzina dan minum arak tak boleh bersumpah. Betul lah agaknya. Sebab tu lah dia tak berani nak bersumpah dari dulu lagi.

    Pokku, awat hang susah hati, sekarang ni pun dah bala dah. Yang nak kena pun Dato T. Anuar tak kena.

    • cakap molek dmo………

  4. bala allah dah tiba dan kebenaran dah ditegakkan. cuma puak-puak buta dan tuli ni ni sajaa yang duk buat pekak lagi. korang nak bukti yang macam mana lagi.orang nak bersumpah biarkanlah dia nak bersumpah yang puak puak kerbau bodoh hampa ni duk pi halang pasai apa. takut kaah padaa kebenaraan. atau semua PKR perangai macam penasihat hampa jugak.

  5. kah kah kah…….

    baghal baghal bodoh bangang dok mai nak ‘cover’ sumpah lahanat si s kay tu…….

    kah kah kah……
    rempah kata tak bertamadun…….

    yg rempah jadi jakun….dia tak habaq pulak noooooooo…..????…
    mana tak jakun nya???…..benda tak dak pun dlm syariat suruh sumpah jenih mcm grombolan dok mau nie……..
    ulamak depa pun mcm dah terkucil tak mau keluaq……habih pakat ‘bisu’…….mulut dah naik bisul kottttttt????……

    lepaih tu boleh pulak pakai wakil wakil……
    awat???…..sumpah yg tak ikut syariat pun tambi cuak jugak ke??……ada ke akai boleh dok wakil wakil……..
    awat hang ingat nie tolong juai rempah ke???…..
    juai rempah boleh laa dok wakil wakil…….Bangang….

    satu lagi…….
    kalu orang itu dalam sepanjang kehidupannya……..
    bagaimana kehidupan sehariannya diamalkan???…….
    adakah dia berpegang pada agama dan bersandarkan nilai-nilai murni agama itu?………
    zahir kehidupan depa tu………dah dpt tunjuk nilai batiniah depa………toksah cakap le…….kita tau sangat depa depa tu sapa sapa………kah kah kah
    kalu amanah tauhid dan salat ada pada depa……
    benda yg mcm nie tak kan berlaku dlm tribulasi politik di mehsia nie…….tu baru laa bertamadun namanya……..

    Sabda Nabi saw : Hadis riwayat Ibnu Abbas r.a di dalam Sohihain, Nabi s.a.w bersabda : “Kalaulah manusia diberi peluang mendakwa (dengan sumpah) pasti akan ada yang mendakwa pertalian darah untuk mendapat harta mereka, akan tetapi (Islam) menuntut bukti dari pendakwa”…..

    “Sumpah untuk nak buktikan tuduhan zina cuma boleh dilakukan terhadap isteri sahaja. Itu dipanggil sebagai sumpah Li’an. Itu dinyatakan dalam Al Quran Surah An Nur ayat ke 6 hingga ke 10, ” ……….

    untuk yg bangang lagi bengong dan yg masih percaya ……
    tanggung lah dosa sampai ke tua………
    yag mengaku islam tapi tidak paham ajaran islam……
    bila vid pertama keluaq 110% aku tak percaya yg dlm vid tu anwar ibrahim……
    lepas vid ke dua keluaq……
    310% aku kata yg tu pun bukan anwar…….nahi nahi nahi…..
    alhamdulillah dari awai lagi aku terlindung dari menjadi manusia munafik……….

    • Salam NK,

      Saja la habaq kat hang
      Hati2 kalau bersahabat dgn.
      puak2 sana dan sinun.
      Pasai dia mengaku ada bersama.
      Sahabat baik DSAI.
      Lepaih tu buat kerja terkutuk plak
      Tikam sahabat dari blkg.
      Video pon alahai…mana depa pi ambik mai
      Bahaya jenih laghu ni.
      Jumpa org. laghu nie
      mau hempok bagi mampuih.
      Belai bewak bagi makan jenoh
      lagi baik.

      • salam great chief.

        seropa hang dengan nasik kandaq.
        hari, bukang main baik.
        sampaikan.
        nasik kandaq kata tempoyak.
        hang pong ulang tempoyak.

        satu hari.
        di suatu hari nanti.
        pabila hang tak dapat makang.
        nasik kandaq free.
        hang mulalah.
        bukang sekadaq merapu.
        tapi.
        meracau sana, meracau sini.

        sekadaq depa pong laghu tu lah.

      • salam GC……..

        Thanks 4 remind me of something……..

        betoi tu……..belai n lurut beawoooaakk lagi baik…….mesra alam….
        beawak tu jenih makan bangkai………

        kah kah kahhhhhhhhhh……

    • salam nasik kandaq.

      hang dok marah apa.
      biaq p lah.
      TGNA pon tak marah.

      lepais tu, hang bagi.
      ceramah pula.
      tentang dosa-dosa.

      sekadaq sapalah hang.

    • Salam,salam,salam,

      Kalau di Pg.
      makan nasik kandaq
      mesti kena tambah.
      Tapi kalau di tempat kome
      teman ghasa la
      jgn. kata nak tambah
      tang bau tempoyak
      boleh cha alip but lari

      cuma nak habaq
      hati2 dgn. songkok laboh
      title haji
      awat dia jadi sampai
      krosot laghu nie……….
      mengaku ada skali….
      dia yg. mengaku
      gelong sunggoh…
      lepaih sumpah laknat
      kigha beresih la tu…
      serhopa samak guna taik
      nampak beresih bau ada…
      laghu tu lah…

    • terlindung dari jadi manusia munafik ka atau buta perut????

  6. salammm…..

    Aku dok usar tajuk entry ni…Ya Allah, Kami Berlindung DARIPADA Mu..!!!
    Pikiaq punya pikiaq masih tak dapat faham maksud dia ni.
    Kita selalu minta perlindungan Allah daripada sesuatu yang buruk, tapi ni nak minta Berlindung daripada Allah pulak…ish..
    Seolah2 ………hang pikiaq la sendiri…..

  7. Melayu memalukan bangsa melayu
    Melayu sudah hilang identiti……
    porak peranda

    Tiada lagi berpegang kepada prinsip agamaNya
    Itulah yang disukai oleh musuh-musuh orang melayu
    apatah lagi musuh-musuh islam

    Mana mau taruk muka kita semua?

  8. abis…nank biaq melayu satu lagi buat onar…

  9. Salam 1Malaysia.
    Salam TGNA suka.

    Nak bersumpah.
    Bersumpah lah.
    Ada otak ada mulut, buat lah.
    Biaq p kat depa lah.

    Cuma yang peliknya.
    Ada juga manusia yang suka sebaq2kan.
    Lepais sebaq2, cerita2kan.
    Lepais cerita2, nak bersumpah pulak.

    Tang ini, kita berpendapat.
    Manusia yang buat keroja tu.
    Salah betoi, antara dia dengan Tuhan.

    Tapi.
    Yang dok sebaq2 dan dok cerita2 tu.
    Apa ke jadahnya.
    Baguis sangat ke depa tu?

    Sekadaq nak tanya lah.

    • budak tempoyak……

      memang hang pekak wailon sungguh laa……
      semua dok nak biaq pi…..
      kalu ikut cara hang laa……
      pakat bungkuih habih……….

      kah kah kah……

      • salam nasik kandaq.

        hang gelaqlah apa pong.
        kita tak kisah.
        asaikan kita tak gelaq hang.

        hang niaga nasik kandaq.
        yang hang dok buang masa.
        tulih laghu di atais.
        buat apa.

        hang belajaqlah guna masa hang.
        buat keroja yang berpaedah.

        jangan dok ikut Kucing Kota.
        Kucing manalah tau.
        paedah tak paedah.

        jangan dok ikut great chief.
        dia hang dok bagi makang free.
        dia pulong lah.
        dia tau dia kenyang.
        dia tau, dia samak dengan t–k.
        ada kah.

        sekadaq 100% baru tepat.
        tepat tu betoi lah.

  10. dalam perlembagaan ada tak melayu satu lagi?

  11. tok guru pernah berfatwa
    moral seseorang pemimpin perlu didedahkan walaupun mengaibkan supaya menjadi panduan kepada pengikutnya.
    tapi bila dah kena kat pemimpin pilihan dia terus buat u turn lak.

    ANUwar akan menjadi org yg paling beruntung kerana semua yang berlaku akan dikatakan fitnah.
    dan pengikutnya akan membontot membuta tuli.
    jadi x perlulah dia takut untuk melakukan dosa.
    kerana dia akan dilindungi oleh balacinya.

    manusia boleh ditipu tetapi ALLAH maha mengetahui.
    adakah ini bala yang diturun hasil dari sumpah mereka yang teraniaya.

    semoga ISLAM dan bangsa melayu akan bersatu.
    hapuskanlah mereka yang bencikan kepada perpaduan dan persaudaraan.

  12. Begitulah apabila sijahil melihat yang dikatakan bala Allah itu, semestinya berlaku seperti zaman Rasul2 yang terdahulu.

    Kenapa kita tidak melihat bala itu telah ditimpakan kepada UMNO?. Parti orang2 melayu.

    Sebelum berlakunya peristiwa pemecatan TPM Anwar pada tahun 1998, Adakah kita pernah terfikir yang Umno akan berantakan dan berpecah belah seperti apa yang berlaku hingga sekarang?. Kenapa Allah jadikan UMNO sebegini rupa?. Umno sudah hilang maruah, hilang intigeriti. Kaum lain dizaman kerajaan Umno perikatan memerintah langsung tidak terjejas dengan sokongan rakyat berbagai kaum.

    Inilah sebenarnya bala Allah kepada parti orang melayu. Allah jadikan perbuatan fitnah dan pemecatan itu sebagai sebab mula untuk menghancur Umno yang semakin jauh dari pertunjuk agama dan diatas kelancangan Mahathir mempersendakan Alquran dan Islam.

    Bagi mereka yang kecewa dengan peristiwa keporakperandaan Umno parti orang melayu ini, mereka mencari jalan keluar dengan menuduh Anwar yang memulakannya, kerana Anwar tidak mahu berundur setelah difitnah, dipukul diaibkan semahu mahunya dan akhirnya dipenjara bagai seekor binatang yang tidak punya nilai apa2 lagi kepada sebuah negara.
    Mereka berpendapat meskipun Anwar diperlakukan sebegitu. Demi bangsa melayu, sewajarnya Anwar mesti berundur dan berhenti jadi manusia politik. Mereka tidak pernah peduli tafsiran agama diatas tindakan dan perbuatan mereka. Peduli apa dengan agama. Hukum agama itu hanya milik Allah semata mata, belum tentu syurga dan neraka itu ada!. Begitulah nilai iman pemimpin melayu yang mahu dipersembahkan kepada bangsanya.

    Nah hasilnya berapa ramai orang melayu telah hilang kewarasan dan pertimbangan, hilang kemanusiaan dan akhlaq Islam anutan mereka, seolah2 apa yang berlaku pada Anwar ketika itu bukan milik bangsa. Pergi mampus dengan Anwar!. kerana dia bukan bapak kita, bukan abang atau adek kita, bukan bapak saudara atau keponakan kita. Dia milik Azizah dan anak2nya lantak piilah mereka.
    Tapi pemimpin Umno lupa Anwar adalah milik Allah jua…
    Allah buka hati dan minda orang2 yang menilai agama dan Iman, bahawa Anwar tidak sewajarnya diperlakukan sebagai haiwan. Maka berantakanlah parti melayu ini kerana pertembungan kezaliman dengan hak2 agama tuhan.

    Maka itulah, sehingga sekarang melayu bercempera berperang kata bermaki hamun sesama bangsa apabila menolak peraturan Allah dan hak2nya. Perang kata menghakis moral dengan kesanggupan menggadai iman dan agama yang semakin berkecai kerana dibalakan oleh Allah kepada sesuatu bangsa.

    Kaum ‘Ad dan Thamud yang terkenal dengan ketamaddun dizamannya telah dinyatakan oleh AlQuran telah pupus dan tiada berzuriat lagi kerana kesombongannya. Bukan mustahil melayu juga akan pupus kerana bala Allah juga akan memusnahkan mereka.

    Maka siapa yang berani menafikan kemusnahan melayu dan akhlaknya, inilah satu bala Allah kepada hambanya.

    • salam Kucing Kota.

      ni.
      ni hang salin dari mana pulak.
      sapa yang tulih.

      kita nak baca ide ide hang.
      bukang yang hang, c n p.
      kalau c n p.
      tak payah lah.

      sekadaq hang kena tulih sendiri.

  13. kucing kota,
    kalau itu itulah takdir Allah bahawa melayu akan pupus, apa yg saudara risaukan. Let it be. Yang penting bukan melayu pun duduk di bumi bertuah ini. Yg penting masih ada org Islam lain yg boleh mentadbir seperti Cina muslim, India muslim, Bumiputera Sabah Sarawak tak pun DAP ka. Depa pun rakyat Malaysia juga. Kalaulah itu takdir dari Allah terima sajalah labu. PAS pun kata Melayu tak penting, yang penting org Islam. Kita ini semua milik Allah, jadi terpulanglah kepadaNya.

  14. 1-masa video ini ditayangkan eskay berkata -‘saya mengambil jam tangan yang tertinggal dan menjumpai wayar cctv dibelakang meja’
    2-esoknya eskay berkata – saya berada didalam video itu
    3-setelah diselidik itu adalah rakaman video bukan cctv..
    4-terdapat tulisan thailand di video
    5-terdapat org ke 3 didalam video ( siap bagi arahan lagi )
    6-dsai ada misai & janggut ,rambut lebat..lelaki dalam video muka bersih,boroi & rambut nipis ala army
    7-21 aribln rambut nipis,muka bersih..22 aribln rambut lebat & ada misai ,janggut
    8-geng 3T pusing lagi ..video tue diambil kat hotel ( polis ckp kat kondo area kl pening rakyat nengoknya )
    9-bodoh sgt ke DSAI nak jadi pelakon ‘blue film’
    10-semua da xjalan ..org xcaya..diri da tersepit maka…dengan ini
    11-majlis angkat sumpah berlangsung dengan jayanya & gilang gemilang ( walaupun da tau diri tue da terbelit dibuatnya jugak..)hehehehehhe
    gitu la pemerhatian aku rakyat biasa gaji kecik..tapi sengsara dgn harga brg naik,minyak naik,tol naik,parking naik,semuanya naik..kerajaan sikt pun x amik kisah..kerajaan lebih pentingkan rambut,baju,kasut,handbeg,perut diri sendiri & anak bini dorg…bangsa asing sibuk tambah ilmu majukan diri ..bangsa sendiri sibuk dengan seks…liwat..seks…liwat..sampai aku naik segan dengan kkawan cina ,india,singh..etc..dorg ckp kite ni sembahyang 5 waktu ,puasa ,pegi haji tapi suka malukan bangsa sendiri..malu weiii..bila bangsa asing maju ..kite marah lak tapi silapnya pada kite gak…udah ler tue…pru 13 nak tukau kerajaan..bagi la org lain perintah lak..

  15. bro n sis…..

    kira happening jugak majlis angkat sumpah tu noooooo…..
    last sekali jadi pulak depa buat…..

    us. shamsul…..kali nie aku respek hang…..
    kira hang boleh jugak tegoq 3T tu………
    tapi sayang !!!!!!!………
    depa pulak tak respek kat hang !!!!…….
    patutnya hang dari jamaah depa…….depa respek la sikit…….nie tidak…..depa pederaih jugak………lantaak pi laa……kah kah kah…..
    lepaih nie tau kot….sapa hagpa yg dok dlm grombolan tu???……..
    ada ilmu pun…..geng sendiri pun tak pakai……..kah kah kah……….

    nak pangsan pun ada tengok sk mengucap……..dah laa pegang Quran pun terbalik………
    sebijik mcm kelas tadika baru nak belajaq………kah kah kah…….
    adoiiiiiiiiiiii…..senak perut aku….
    hang tak senak sama ke Tempoyak?????…..

    ada satu lagi yg aku tak berkenan kat situ…..
    buat apa AMK dok bawak orang dia pi dok nak halang Trio 3 serangkai tu nak bersumpah……..
    biaq pi laa kat depa………
    yang depa dok buat keroja tu……bukan betoi punya hal……patutnya jngn dok ambik pot…….

    kah kah kah……….

    • salam nk,

      Yg. bersumpah tu Tuan Haji tau ka.
      Tuan Haji S K
      Org. ramai kena caya la

      Awat dia krosot & gelong.
      Pi joint skali se olah2 merestui
      aksi toron moron tu…
      AWAI MULA NAWAITU DIA….
      UNEXPLAIN….BUT…U KNOW LA
      dah terlajak jauh dah
      boh sampai out metar..
      org. kata go slow…plan2
      .kena randuk jugak la
      nak buat laghu mana
      nak stop kat bukit kayu hitam
      Kena breaking kat aloq stark
      tak kalau overshot sampai hadyai.
      tudiaaaaaaaaaaaaa
      TERAMAT KE MALU AN SUNGGOH LA

      • salam great chief.

        yang hang dok kisah sangat pasai.
        haji tak haji, pasai apa.

        hanya orang seropa hang saja.
        yang sibuk dengan title haji.
        kena panggil, tuan haji lah.
        kalau tak panggil, marah.
        susah2 pegi haji, abis duit.
        tak dapat title haji.

        orang Islam sepatutnya, seharusnya, semestinya.
        tidak menggunakan title itu.
        orang Islam mesti mengguna, mengayakan.
        perangai Islamnya.

        tak payah panggil TG TG lagi.
        muktamar PAS akan datang.
        kita panggil saudara nik aziz.
        kita panggil saudara hadi awang.
        kang lebih baguis.

        sekadaq nak yang baguis saja.

    • salam nasik kandaq.

      yang hang dok ambik kisah sangat.
      pasai apa.
      sapaikan kata “happening”.
      dah takdak bahasa Melayu dah.
      yang hang nak guna.

      betoi koot.
      bahasa melayu pupuss dulu.
      baru melayu pupuss.

      tapi rasanya melayu kekal.
      tak akang “pupus”.

      mamak pon mengaku melayu.
      dapat anak mesti buang s/o dan d/o.
      mau tulih bin dan binti.

      yang nak-nak projek pong.
      gelap semacam, pong mengaku melayu.

      yang tak makang tempoyak pong.
      nak makang tempoyak jugak.
      sebab tempoyak tu melayu lah.

      yang nak bersumpah pong.
      dok hidup cara kebaratan pong.
      nak mengaku melayu jugak.
      kalau tidak mana dapat projek.

      sekadaq t tu tikuis, bukang tadika.

  16. Isssh,betoi juga skongan pd parti kita dah merosot terok.Kalau sebelum singkirkan Anwar dibincang elok-elok tak jadii kacau bilau macamni.Ini semua akibat sikap tamak habuan dunia.

  17. yang takot sangat nak sumpah ni apakehel dan mencemari kesucian MASJID TU AJARAN pas ke?

  18. Terima kasih KK

    Setiap yang berlaku ada punca.
    Dia bukan suka-suka nak jadi.
    Puncanya kena teliti dulu.
    Jangan nak ambik ditengah2 cerita.
    Lepas tu komen mcmlah tahu sangat.

    Begitulah halobanya puak2 umno.
    Sejak Anwar jadi TPM mereka tak boleh tidut.
    Sejak itulah puak2 ni rancang.
    Kalu tak cepat2 buat.
    Nanti Najib pun tak akan merasa jadi PM.
    50 sebab mengapa Anwar tidak layak jadi PM.
    Sape yang buat tuuuuu?
    Puak2 umno dan pengampu2 dialah.
    Lepas tu buang Anwar!
    Fitnah dia mcm2.
    Tangkap dia kurung dia ketuk muka dia.
    Kalau boleh bunuh dia…kan?
    Tak kan dah lupaaaaaa kooot?

    Maka Anwar pun tak jadilah jadi PM.
    Pak Lah jadi PM.
    Tak boleh jalan juga Pak Lah ni.
    Kononnya menantu dia dah naik tocang.
    Cepat2 kena jatuhkan Pak Lah.
    Sudah jatuhkan Pak Lah.
    Najib pun naiklah jadi PM.

    Kalaulah Anwarlah yg jadi PM lepas Maha…..
    Di manakah Najib sekarang?
    Sudah tentu Najib sampai ke harini belum jadi PM.
    Bini dia juga tak akan jadi wanita pertamaaaaa?……..

    Harga untuk jadi PM terlalu tinggi.
    Tak cukup dengan wang ringgit.
    Tak cukup dengan skandal sana sini.
    Nak kena panjang akal.
    Baik atau jahat jangan dikira.
    Salah atau betul lain cerita.
    Syurga atau neraka perkara kedua ketiga.
    Yang penting matlamat pasti dicapai.
    Baru Najib kekal PM.
    Bila sudah kekal PM, taulah aku……..
    Suka hati akulah nak buat apa pun….
    Jika tidak dipecahkan ruyung.
    Manakan dapat sagunya.

    Buatlah apa cara sekalipun………
    Yang penting hapuskan Anwar.
    Jatuhkan sibedebah ni…….
    Hancurkan si peliwat ni………
    Gugurkan si penjenayah ni…..

    Malangnya nyawa si Anwar ni sungguh liat.
    Tak mati-mati juga lagi.

    Kuasa Allah itu lebih dari segala2nya.

  19. apa pun anwar kata org yg boleh bersumpah bila ia bersih dari dosa2 besar
    sebelum tu dia menyangkal dgn mengatakan hukum mana yg menghalalkan
    sumpah…yg mana satu betul???
    samada dia ketegaq nak sumpah pasai byk dosa besar atau dok pikiaq nak kata apa
    bila depa tanya jam omega..

    anwar anwar…

  20. bro n sis…….

    Kah kah kah…

    Kah kah kah…

    Pencacai Umno-APCO makin meroyan dalam Twitter kah kah kah…

    Depa ingat bila video lucah dah full released, depa ada modal hentam Anwar Ibrahim kah kah kah…

    Tapi skang depa yang terpaksa pertahan pembohongan yang depa rekacipta sendiri kah kah kah..

    Sapa nak percaya sebab dah banyak sangat kantoi mantoi kah kah kah..

    Anwar Ibrahim laaagii la tak heran sebab memang bukan dia yang kat dalam video Eskay turr kah kah kah…

    Kah kah kah…

    mau lagi tengok sini……

    http://jalanpulang1978.blogspot.com/2011/04/kah-kah-kah_30.html

    • sedang menegak benang yg basah…ka
      oi, tambi torpu…

  21. Elok la MELAYU sama MELAYU kecoh pasal SUMPAH.
    HAHAHAHAHAHAHA.

    Ada juga melayu YG KURANG FAHAM DGN ISLAM. HAHAHAHAA.

    UGAMA sahaja ISLAM TETAPI HAL-HAL BERSUMPAH PUN TAK TAHU.
    Memalukan ISLAM sungguh.

    Jgn jadi sumpah sumpit sudah laaaa..

    Kesian dgn org islam.
    Sampai tidak memahami keadahx perundangan ISLAM.

    PAda mangkuk mangkok yg bodoh tentang undang-undang ISLAM tu sila buat rujukan pada Ulama terlebih dahulu, sebelum membuat kenyataan yg boleh terkeluar ISLAM.

    Kalau dah dungu dlm ISLAM jgn tunjuk macam pandai sangat.
    Jangan jadi MACAM BAGUS SANGAT.

  22. ah lee bin ah tan dan vincent nat,

    Kau guna nama kapiaq jadi kau orang tak layak nak komen pasal hal sumpah, hal masjid dan hal ehwal agama islam. Jangan nak persendakan ISLAM. Jangan nak menghina MELAYU. Kenapa kamu tak pergi berimamkan chua soi lek celaka tu…..

    • nama orang.
      jelas.
      nasik kandaq tu Islam lah.
      great chief pong Islam.

      tapi, nama hang.
      pjolor, kita tak tau.
      pjolor pporno, kita lagi KeLiRu.
      Islam ka tidak.

      sekadaq hang pong serope.

  23. bro n sis……..

    satu info berguna….
    khas untk mereka yg bebal dgn bebalism nya……..

    http://g-82.blogspot.com/2011/05/anwar-ibrahim-tidak-perlu-bersumpah.html

  24. bro n sis…..

    lagi info berguna……..

    Dr Abd Basit Abd Rahman membuat teguran dalam khutbahnya ketika cadangan sumpah diketengahkan. Katanya, sikit-sikit nak suruh orang bersumpah. Ingat sumpah itu perkara main-main. Sumpah itu adalah permainan orang munafiqin! Janganlah ajar masyarakat bersumpah.. Berman-main dengan nama Allah. – al-ahkam.net

    http://nikhassanazmi.blogspot.com/2011/05/lakukan-sumpah-balas-perlukah-dsai.html

    • salam…

      Dia ni garenti penyokong tegar Pakatan, termasuk menyokong teresa cock….haha
      Low mentality punya olang…

    • salam nasik kandaq.

      info beguna ni.
      beguna untuk hang.
      dan sukusakat hang lah.

      pada depa.
      takdak guna.
      apa pong.

      sekadaq hang tak tau lagi.
      ka.

  25. salam bro , bagi aku sumpah bukan blh dibuat main2.dulu dsai pun bersumpah di masjid kg baru tapi kena gak bedal & masuk penjara, tpi yg aku tgk skang ‘main point’ umno mmg nak sumbat dsai msk ‘uni.sg buloh’ blik.apa yg dsai kritik & dedahkan xdpt dijawap oleh kerajaan bee end@ amno & kes video ni pun amno jadi defensif,ingtkan nak attack dsai tpi makan diri blik.one more thing sumpah2 pegang kitab ni setahu aku kristian je yg selalu wat.

  26. Orang yang telah jelas penzina, peminum arak, pemabuk, penipu rakyat, perompak hak rakyat, pemfitnah, penyebar video seks masuk masjid bersembahayang dan kemudian bersumpah………itulah MUNAFIQ namanya.

    Sama juga dengan Budak Tadika yang tak bersunat, berkulup, kotor tu pun boleh masuk masjid sembahayang dan berdoa terhingguk-hingguk macam tok sami siam………orang munafiq akan berbuat apa saja untuk kepentingan diri dia.

    ah lee bin ah tan dan vincent nat yang berimamkan Chua Soi Lek celaka tu kapiaq namanya.

    Namun Allah maha berkuasa tiada yang mustahil baginya. Aku tumpang berdoa semoga pintu hati kalian dibuka dan diberikan Nuuuur…..seperti mana Allah memberi pentunjuk kepada orang-orang yang terdahulu.

    Sekadar nak bagitau hang Budak Tadika si bangang: Lim Kim Sai lebih lancar membaca tulisan jawi berbanding dengan hang yang bangang dulu, kini dan selamanya. Sebab apa? sebab dia belajar dari pengalaman yang lalu. Malangnya hang tak pernah nak belajaq. Hang cuma belajaq macam mana nak isi kantung hang!!! untuk memperlekehkan PAS dan TGNA. Perangai “KELULUT”. Yang pporno tu sape? sukusakat hanglaaaa bangang sengkek dari longkang busuk.

    Sekadaq nak bagitau lu memang sah “mairufang”. Sedarlah diri tu sikit sebelum mengata orang.

    WOW WOW WOW!!!!!!!!……

    • Baca Bismilah pun tak betul. nak kata org Kapiq.

      Tengok pada nama cukup dahh…

      Nampak mcm bagus tapi tak bagus pun…

  27. Org UMproNO Mentaity Tinggi untuk hina islam n melayu sahaj

    Saham bumiputera org metality tinggi yg curi.

    Siapa curi wang rakyat?… Org low mentality punya olang… ka…
    Rempahman?.

    Dah bodoh jgn belagak pandai la. Nak cakap ISLAM perbetul dulu bismilah. Nak mengucap pun tergagap gagap lagi.
    bodoh punya rempahman

  28. penyokong tegar puak kaldai tak payahlah nak tegak benang yg basah
    tak boleh nak terima hakikat…beginilah jadinya..
    eloklah jadi kaldai..

    • Kaldai kira elok juga. Ini puak-puak JAHIL.
      Elok la jadi JAHIL dulu kini dan selamanya.

      Dah jahil , belajar lah Ugama Islam sikit.
      Ini ugama ISLAM bukan untuk dipermain-main.

      Dah jahil, OTAK pun tak ada.

  29. Hero hero UMproNo siap lengkap dgn baju kalis peluru.

    Kah kah kah….

    Tahu pula takut. Hero UM pro NO takut mati.

    kah kah…

    Buat-buat bertaubat la Wahai org org umno

  30. kalau aku jadi anwar aku dah bukak baju aku tunjuk body aku kat media. perut aku boroi ke tak untuk buktikan dakwaan aku iaitu perut aku tak boroi. satu lagi wan azizah takan la tak kenai seluak dalam laki dia. takan kenai jam omega saja kot.

  31. skrg ni orang atau lebih tepat lagi sahabatnya sendiri telah menyatakan
    perangai anwar busuk siap dgn buktinya sekali…
    iaitu saiful yg diliwat dan
    video lucah anwar berzina untuk memberitahu kpd semua orang, beliau seorang yg beperangai buruk, jelek, hina…
    tetapi puak puak penyokong tegar anwar mengatakan ianya tipu
    skrg nak tanya n.kangkang, kucing korup dan sekutu
    bagaimana anda penyokong tegar dan taksub hendak membuktikan bahwa beliau ‘tidak bersalah’
    buktikan!!!!! dia tidak bersalah!!!!
    dia bagus, perangai baik……

    • hujah baghal……….

      kah kah kah

      • nasi kangkang sudah buntu otak karat kuning
        nak tulis apa???? selalu pjg berjela..dia tulis.
        hujah dgn soalan pun tak dapat nak dibezakan
        semua nampak sama sj…
        samalah seperti ketua mereka peliwat penzina diangkat menjadi
        pemimpin mereka…kesianlah kat hangpa..
        awatlah hangpa jadi bodoh sampai lagu ni…

        hehehe….

  32. Gua sudah tengok itu flim. Film black n white sahaja. Sekarang cangih. Sepatutnya mesti ada warna. Apa sebab tidak ada colour?. Gua percaya Itu lelaki BUKAN DSAI. Mungkin org yg BODOH sahaja percaya.

    Masalahnya sekarang sikap org MELAYU khasnya cukup fanatik dgn prono sanggup lakukan utk memalukan MELAYU juga. hali hali ada filem sex dlm tv3. Gua pun malu maa..

    Itu Muka & badan pun sudah cukup jelas bukan DSAI. melainkan penyokong hapark masih tak percaya. Mungkin penyokong hpark belum tengok.

    Politik lah cara elok.
    Ini semua politik jijik, keji n bodoh. Lu orang ingat org sekarang bodoh ka. Lu ingat org sekarang BUTA ka.

    ISLAM tidak ajar bikin kianat sama binatang apa lagi pada MANUSIA. Dulu sekolah punya time ada belajar maaa..

    Lain kali mau bikin film, bikin la real punya, Ada colour. Balu boleh caya maaa. Tak pandai mau tipu jgn tipu maa…

    MAU INGAT … MANA PEGI ITU WANG SAHAM BUMIPUTERA?. RM54 bILION OOOO.

    MANA PEGI ITU bank bumiputera?. Siapa kasi hilang.

    SEDAR LAH WAHAI kawan kawan BUMIPUTERA. Lu olang punya duit maaa…
    Lu tak mau ker?…..

  33. kerana pemimpin berebut kuasa
    rakyat sengsara sepanjang masa
    mmg la melayu suka mencerca
    mencerca sesama bangsa agama

    kiranya murka Allah taala
    bala diturunkan tiba-tiba
    semua yg ada mendapat bencana
    kerana manusia yg gila kuasa….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: