Posted by: pinkturtle2 | Mei 2, 2011

AS dakwa bunuh Osama Laden

Osama bin Laden sits during an interview with Pakistani journalist Hamid Mir (not pictured) in an image supplied by the respected Dawn newspaper November 10, 2001. Osama bin Laden is dead and his body has been recovered by U.S. authorities, U.S. officials said on Sunday. U.S. President Barack Obama's predecessor, George W. Bush, had repeatedly vowed to bring to justice the mastermind of the Sept. 11, 2001, attacks on New York and Washington, but never did before leaving office in early 2009.

Osama bin Laden sits during an interview with Pakistani journalist Hamid Mir (not pictured) in an image supplied by the respected Dawn newspaper November 10, 2001. Osama bin Laden is dead and his body has been recovered by U.S. authorities, U.S. officials said on Sunday. U.S. President Barack Obama’s predecessor, George W. Bush, had repeatedly vowed to bring to justice the mastermind of the Sept. 11, 2001, attacks on New York and Washington, but never did before leaving office in early 2009.

U.S. President Barack Obama is pictured after announcing live on television the death of Osama bin Laden, from the East Room of the White House in Washington May 1, 2011. Al Qaeda leader Osama bin Laden was killed on Sunday in a firefight with U.S. forces in Pakistan and his body was recovered, President Obama announced on Sunday.

Reuters Pictures 20 minutes ago

U.S. President Barack Obama is pictured after announcing live on television the death of Osama bin Laden, from the East Room of the White House in Washington May 1, 2011. Al Qaeda leader Osama bin Laden was killed on Sunday in a firefight with U.S. forces in Pakistan and his body was recovered, President Obama announced on Sunday.

AS dakwa bunuh Osama Laden

02/05/2011 12:04pm

WASHINGTON 2 Mei – Pemimpin al-Qaeda, Osama bin Laden maut dalam satu pertempuran dengan tentera Amerika Syarikat (AS) di Pakistan dan jenazahnya kini dilapor berada dalam simpanan AS, umum Presiden Barack Obama hari ini.

Obama dalam satu pengumuman rasmi berhubung perkara itu di White House hari ini berkata, Osama terbunuh dalam satu operasi diketuai AS di Islamabad. – Reuters

Advertisements

Responses

  1. ya allah !…patutla amerika kna pting beliung semalam..kl lak hujan lebat giler..itu tandanya…

    • itu tandanya dunia dah uzur dah nak sampai ke hujungnya
      apabila kebenaran didepan mata tidak diakui
      suka menyembunyikan kebenaran….
      salah satu tanda akhir zaman
      ialah melantik peliwat, penzina menjadi ketua….

      • Lantik la Pembunuh, pencuri & perasuah yg suka tolong org cina.
        TAHNIAH UMNO

  2. salam…

    Yang hidup pasti mati, dah sampai masa Osama, maka pergi lah dia.
    Dia tu dh memang sakit kronik. Mati bukan pasai Amerika bunuh, dia mati pasai sakit.
    Amerika dok syok sendiri, dok tunjuk terer.
    Perang saiko tu.

  3. bro n sis……..

    kah kah kah…..

    amerika nie pun meroyan jugak nooooooo…..
    habaq pi laa kata osama dah padam……..
    dia amerika nie dok dakwa dakwi kata ‘musuh’ no wahid dia nie dah mati kena bom di pakistan…….

    soalnya…….
    betoi sungguh ke yg mati tu osama???……….
    facebook osama pulak kata dia dok okey sajaaaaa…..

    lama sungguh amerika nie tak boleh tidoq….
    dok teringat selalu kat osama……..
    yg dok teringat tu pulak nama obama……..
    mcm dua bradik daaa…..

    hangpa agak la……obama nak kena sumpah dak???
    sumpah cara dia laa……..
    pasai ramai sangat dok kena pebodoh ngan amerika nih……

    kan ka sumpah sumpit boleh yakin kan ramai orang???………
    termasuk laa segala rempah segala tempoyak tempayan….
    depa nie kalu sumpah….
    baru depa boleh percaya…..

    kah kah kah………

    • nampaknya si nasi kangkang telah diperbodohkan
      sebab dia sumpah pegang bible…sebab tu dia tak percaya sumpah yg memegang kitab suci AL-Quraan.
      antara org org yg suka memperolok olokkan perbuatan baik oranglain.
      mereka ni puak kaldai lebih suka beribu ribu rakyat ditipu daripada menerangkan kebenaran yg sebenar benarnya..

      mereka rela melantik orang berdosa besar menjadi pemimpin mereka
      demi untuk mendapatkan kuasa..demi kerana membenci orang islam umno..benci sesama islam yg mereka perbuat, dianggap halal oleh ustaz mereka..

  4. tambahan sikit bro…….

    http://newsnet7.wordpress.com/2011/05/

    nanti tempoyak kata yg nie pun tak berguna jugak???……

    kah kah kah

  5. Pada budak tadika kelulut memanglah
    semua tak berguna termasuklah diri dia sendiri.

    Kita jangan dok jadi lagu dia laaaaa! JK……….

  6. salam 1Malaysia.
    salam TGNA suka.

    hebat Osama.
    matinya, diraikan.
    d ground zero dan laman white hse.
    kalau banding dengan nasik kandaq.
    dia terlalu hebat.
    kalau nak banding dengan pjolor
    pjolor tak layak langsung.

    sekadaq nak baca komen.
    great chief dan Kucing Kota pulak.

    • aloo tempoyak…….

      hang tau dak kandahar street??…..
      itu laa bumi asai nasik kandaq….bumi afghan…..
      bumi jamaludin afghani……..
      pendekar Islam sepanjang zaman….
      hang mana tau……
      hang dok dlm alam tempoyak saja…..
      lambat makan kalu…….bau haprak……..
      last sekali lempaq buang……

      kah kah kah

      • salam nasik kandaq.

        baru ku tau.
        patutlah.
        hang tak reti makan tempoyak.
        hang tak reti nak appreciate.
        the power of tempoyak.

        setakat makang roti nan bedebu.
        dengan parpu saja.
        hang tau lah.

        nasib baik hang mai kat sini.
        dapat jugak makan.
        nasik yang dikandaq.

        tapi kawan hang.
        dahlah mai dari gunung bolivia.
        dok mengaku great.
        dia ingat dia kat sana koot.
        koot lah.

        sekadaq nak cerita kat hang lah.

    • janganlah baca kucing kota hanya tau copy & paste saja
      boring…boring….boring…melalut entah apa apa

  7. AS kata depa bom, perisikan Perancis kata mati akibat demam kepialu..
    Najib plak kata keganasan yang akan ‘mati’ sebab Osama dan keganasan bagi Najib adalah sama, tak boleh pisah..
    Israel, Najib tak kata ganas, Najib kata keganasan tu dari pihak Islam..

    zaman sekularisme ni, bos tak boleh lawan..
    selain dari tu boleh lawan, boleh pertikai walaupun agama sendiri..contoh, semalam Najib kata sumpah hak individu..

    Najib dan Eskay berjaya mengekalkan tahap kebodohan penyokong-penyokong buta tuli mereka..
    Eskay juga berjaya menunjukkan siapa dirinya yang sebenar apabila kitab suci Al Qur’an pun dia tak tahu mana depan, mana belakang..

    KEPADA SEMUA PENGUNJUNG BLOG INI, jelas sekarang dengan apa yang terhidang di depan mata kita, pihak mana yang sebenarnya yang hanya menggunakan agama untuk kelangsungan cita-cita politik dan pihak mana yang mempertahankan kesucian agama dari dikeliru dan disesatkan..

    Najib semalam menggunakan agama dengan menghalalkan sumpah Eskay dan hari ini membodek Israel dan membelakangkan sebagaimana tuntutan agama yang sepatutnya..

    salah satu sebab yang boleh menyebabkan aqidah seseorang tergelincir adalah membantu kafir musuhi Islam sebagaimana yang dijelaskan oleh mantan mufti Arab Saudi rahimahullah dalam risalah kepada jemaah-jemaah haji dan umrah yang bertajuk “10 sebab batal Islam di zaman ini”..

    dalam risalah tersebut beliau mengingatkan para jemaah akan pentingnya menjaga aqidah sebab seseorang yang murtad samada sedar atau tidak, segala amalannya tidak diterima oleh Allah s.w.t… biar berjuta RM yang diderma, biar berkali pergi haji, ini semua tidak memberi apa-apa manafaat kepada pelakunya..

    pada pandangan saya, semua yang berlaku itu dalam negara khususnya dan dunia amnya, adalah peringatan dari Allah agar yang leka dan lalai kembali kepada Al Qur’an dan Hadis sebagai rujukan..manakala yang beriman agar iman mereka semakin teguh dan mantap..

    semoga kita semua tergolong dalam golongan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..

  8. ada pihak yang meragui keislaman Eskay, wallahu a’lam..

    tapi kalau dah pegang Al Qur’an pun terbalik ‘apa kejadahnya’..

    ucapan pun dari teks yang dah tertulis, ‘apa kejadahnya’..

    seorang datuk nak bersumpah dengan hanya beberapa kerat
    perkataan pun nak ada teks, ‘apa kejadahnya’..

    budak-budak yang ‘nangoi’ pun reti takat nak hafal ayat sumpah tu, ‘apa kejadahnya’..

    polis siap jaga orang yang edar/tayang video lucah sebab nak sumpah, ‘apa kejadahnya’..

    yang penyokong depa pulak tanpa usul periksa dari sumber yang hak, Al Qur’an terus lompat gembira suka, ‘apa kejadahnya’..

  9. Sabar sajalah tokgelam. Dah nasib kita nak buat cmne!!!

    Depa ni semua berpinsip untuk hidup bukan hidup untuk berprinsip.
    Mana depa pedulikan aqidah. Pada depa tu aqidah ni cerita lama. Tak canggih.
    Depa dah tukar aqidah kepada aki dah…..bunyi lain makna pun dah lain.

    Pasai tulah perbuatan bersumpah itu hak individu, maka perbuatan merogol, berzina, minum arak, memfitnah pun hak individulah ye!!!…oooogituuuuu! jadi sape2 pun bolehlah buatlah ye!!!. Patutlah polis jaga dia orang tu di masjid. Hak individu = Hak Asasi Manusia. Dah sama pulak dengan undang2 amerika, spanyol, belanda dan german. Jantan kawin jantan (bukan liwat) dan betina kawin betina tu ialah hak individu kan?…….

    Bagaimana dengan menipu, merompak, menyamun, menculik, membunuh, mengedar dadah, mengedar video seks, menggugurkan anak dalam kandungan dan membuang anak merata2 tempat? …..tu bukan hak individu kan? bukaaaaaan…..ooooogituuuuu!. patutlah kita masih ada mahkamah ye!

    Ambo tak gheti sangatlah benda-benda ni. Sorilah ye!

    Tapi ambo dok tengok Ah Lee bin Ah Tan, Vincent nat, 5x—–, Khusrin Nganga dan Budak Tadika Kelulut tu lagilah tak gheti (sama saje dia orang tu)……..anak murid chuaaa sei Lak kapiaq lik!!!.

    • mu manalah nak gheti.
      dulu2 mu dok pporno.
      sekarang ni, baru mu gheti sikit.
      tapi yang sikit tu pong.
      kadang2, mu tak ghreti.

  10. bro n sis….

    mai kita tengok mcm mana bro anwar ibrahim sumpah…….

    Sumpah, saya tak bohong.
    Memang betul saya kena tala dalam jel.
    Tergelincir tulang belakang saya.
    Tapi dah OK sikit, tu yang Madey berbulu, pasai tulang belakag dia pulak yang herot.

    Sumpah.
    Madey tu bukan Melayu, dia pun dah mengaku… thee he he
    Dia tu suka makan kari… thee he he
    Hujung minggu gerenti kari kambing… thee he he
    Lepas pekena kari kambing, terlentang bawah kipas depan ruang tamu, bukak baju tinggal kain pelikat bai… tinggal kain pelikat wa cakap lu. KAH KAH KAH!

    Kemudian dia bantai cakap Urdu kat anak dia;
    ” डे, गर्म बकरी का एक बहुत कुछ! कासी प्रशंसक भी संख्या 5!”
    “Dey, banyak panas ini kambing! Kasi kipas angin nombor 5 juga!!” (terjemahan)

    nak tengok lagi selak laa blog nie……..

    http://libanglibu.blogspot.com/2011/05/sumpah-anwar-ibrahim.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+LibangLibu+%28Libang+Libu%29

    kah kah kah……..

    • aku nak kasi tau sama lu …nasi kangkang aaa..
      lu mmg bodoh …la..
      lu ingat anwar belahim tu melayu juga ka… apa pasal lu manyak bodoh….lu punya bapa sindiri pun lu tatau ka…dia pun bukan olang melayu la…bodoh…
      lu kasi malu saja…duduk sana penang tapi apa pun tatau…

    • salam nasik kandaq.

      hang tulih banyak sungguh.
      tapi hang tak ceredik2 jugak.
      ceredik hang setakat.
      masuk pintu belakang keluaq pintu depan.
      u saja lah.

      hang KeLiRu.
      orang bukang nak kuantiti.
      orang nak kualiti.
      tu nasik kandaq hang.
      dok seropa dulu2.
      kalau suka sikit pong.
      great chief, kerana makang free.
      Kucing Kota, kerana dapat tulang2 free.
      free baru suka.
      suka free.

      hang carilah lagi.
      lepais tu, tulihlah kat sini.
      orang tak baca pong.

      sekadaq the power of tempoyak.

      • Hang yang dok komen tulisan oghang. hang pakai otak ayaq longkang. Jadi tulisan hang bukan saja taraf longkang tapi lebih terok dari jamban.

        Agaknya Pak hang ni pernah benam hang dalam mangkuk jamban..
        Sampai tua laa hang pakai otak jamban.

  11. 1 dunia kena tipu da…gambar tipu…cehhhh

  12. Salam,

    Tak brapa nak sronok bab ni.
    Gagah jugak la plan2 mengesot mai
    Berita mai dari puak sinun.Puak2 ahli kitab.
    Dok tunggu bila gamaknya depa nak berumpah
    laghu mana puak2 di sinin.Baghu lepaih saja.

    Kalau sunggoh la Osama ni seorang yg. patuh akan
    agama ISLAM lebih2 lagi sebagai pemimpin tak dak eih
    dia nak buat kerja laghu mana puak2 sinun dok habaq.
    Tak dak dia nak usik malah jentik pon tak hinggap.

    Marahnya puak2 sinun bertahun2 pd. hamba ALLAH ni
    laghu mana marahnya puak2 sinin jugak la terhadap
    Ben Brahim.Dok ghasa2 la …mana tau …Ben Brahim
    pon akan dapat panggu & habuan yg. sama laghu ni.
    Mana tau…sabik m’sia semua sereba boleh….
    cina doll boleh,mongolian doll dot dot dot,cina & melayu
    terejun hinggap kat lantai senyap pi…enjin jet nala gundu
    boleh terlepaih pi makan angin,R&D kapai selam TIMBOI
    tak selam….sereba mak nenek lah…

    Tak mau la nak ikut balaih sama.
    Hang balaih aku balaih jadi menrengkai.
    Merengkai kat dahan dorian dia reban pi dahan2 semua
    jadi buah tak elok…habuan buat tempoyak la.
    Ada tempoyak…mangkok pon kena ada la…
    tempoyak mangkok….jenoh tu….

  13. Alhamdulillah, mati syahid dia.
    Para wali Allah tiada beza di laut atau di darat.
    Zahir jasad berkubur hakikatnya Allah yang punya.
    Hamba yang beriman tiada kesangsian walau apa pun.

    Nak kuburkan di Laut.

    Takut sangat depa kat Osama.
    Takutkan apa?:
    Takut ada pengikut yang taksub.
    Takut jadi pemujaan.
    Takut ada yang p korek-korek.
    Takut ada yang p ambik DNA.
    Takut pada pembuktian.
    Takut pada Kebenaran.
    Takut amerika dituduh pengecut.
    Takut dituduh dayus.
    Takut moralnya dtahap paling corot.
    Takut pada Sumpah Laknat.
    Takut yahudi zionist marah.
    Takut tak ikut telunjuk KFIR.
    Takut hantu Osama bangkit.
    Takut pada bayang-bayang Osama.

    Takut yang paling daif ialah takut pada ketakutan siri sendiri.
    Inilah yang sedang berlaku dengan Sumpah Laknat di mesia ni.

  14. tentang Osama…”Waallahua’lam……”

  15. tak payahlah nak ulas panjang2 bukannya tahu pun..
    yg dok ulas tu pun bukannya pandai sangat pun..
    dan tak pernah pi berjuang dem islam pun…
    entah2 kaki pun tak pernah jejak di bumi itu…jika ada berlaku pergolakkan..

  16. Najib tak pernah cakap pasal keganasan Israel..

    Najib senada dengan Amerika (Yahudi) menentang kebangkitan Islam atas alasan menentang keganasan..

    Najib tak suka bunuh orang yang tak berdosa..

    Yang hancur berderai guna C4 tu, buat-buat lupa..

  17. bro n sis……

    apa yg hang dok merepet meraban ya autar putarrrr……
    tak puas hati tang mana lagi???…….

    baguih laa tolong adv SK tu….
    orang tengok pun tak lalu…..
    nak temuntah lagi ada………
    standard sk tu orang dah cukup kenai dahh……
    hang tak perasan lagi ke?…….
    mau join sekali ke???…..kah kah kah

    bila osama padam (konon) saja tu……..
    hangpa puak yg sokong yahudi teruih pecaya sangat…..
    lepaih tu siap kutuk osama lagi…..
    kata dia cukup bahaya laa….terorist besaq laa….
    dah elok dah amerika perabih dia……
    hangpa melompat habih bila dengaq osama padam…..
    mcm tu ke sikap orang yg mengaku Islam????…..
    memang hangpa jenih puak kamjat habih…….

    sekali dah hang bengong…
    jangan sampai dua kali hang jadi bangang………

  18. info berguna buat sukusakat yg dok meraba……

    http://malaysiaberih.blogspot.com/2011/05/kematian-osama-bin-ladenrespon-tok-guru.html

  19. orang yang syahid tidak mati malah mendapat rezeki dari Allah s.w.t…

  20. berbahagialah orang yang syahid di jalan Allah..
    Maha Suci Allah..

  21. salam GC…..

    saja pelekat wartaShubhi sat kat sini….
    nak bagi puak tempayan authar rempah…….tengok
    bagaimana bertamadunnya depa……..

    http://wartashubhi.blogspot.com/2011/05/kaki-gaduh-penang-ditangkap-cuba.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FmAaPQ+%28WartaShubhi%29

    habaq kat depa…..
    kalu seghebu tu pakai laa topi kledar…..

    kah kah kah…..

  22. itu pinang punya kaki gaduh ke?…
    Muka cuci jamban nak tunjuk hebat…piiiilah!.

    Layaklah geng dengan
    budak tadika al-khulup
    ah lee bin ah tan kapiaq
    vincient nat soei lek
    khusrin nganga sutun
    5x—–tarak potong
    aftar autar

    sekadaq ambo nak tulung ghoyak
    kat budak2 menggong ni.
    kah kah kah….

    • pjoloq,,,,
      mana tahu tarak potong??? pernah kena balun ka?? dgn kapiaq ka?
      la…kan bang nuar ada….yg potong punya…huloq lah sekali

  23. salam 1Malaysia.
    salam TGNA.

    cantik.
    cantik sungguh ulasan TG.
    TG weh.

    tu sebab, kita mintak, kita cadang.
    TG pencen cepat sikit, sikit saja.
    kalau TG bebas bepolitik beparti.
    maka komen laghu tu la.
    comei, comei sungguh.
    TG. weh.

    tapi TG.
    dalam comei, comei pong.
    suku2sakat malais membaca.
    tak regheti nak appreciate.
    gc kata tak berapa nak seronok.
    nk dok seronok tang tang sumpah saja.
    KK masih tergaru-garu, tak jumpa-jumpa.
    pjoloq dok merapu tentang prinsip.
    KeLiWoN dok sibuk dengan 3 ongnya.

    suku2sakat ni kena baca kena amati.
    komen TG.

    sekadaq the power of tempoyak jugak.
    yang reghti appreciate.

  24. TGNA tak perlu pencen selagi rakyat memerlukan tenaga dan buah fikiran dia untuk pembangunan moral dan spritual rakyat kelantan khususnya dan mlsia amnya. TGNA ialah antara pemimpin yang berakhlak dan berilmu bukan mcm sukusakat hang. Lu tak ada hak nak suruh TGNA pencen. Lu suruhlah puak-puak lu tu pencen sebab telah lama menjadi beban kepada rakyat. Sudahlah tiada ilmu, akhlak entah kemana. Contohnya terlalu ramai sukusakat lu yang kotoq mcm lu juga tak perlu aku sebutkan di sini weh!!!…..otak SAMPAH mcm lu 100 tahun rakyat nak cuci kekotoran yang puak-puak lu buat pun tak habis. Lu dok sakit hati dengan TGNA tu apasal ha?…ada dia p jentik batu hang ke?….motidak kalu bak mai sini aku timbang dulu batu hang tu aku nak tengok belah mana berat. Lepaih tu baru boleh “kasi” potong buang. dasar budak tadika “kelulut”. boleh belahla luuuuuu!.

    Mu perbetulkan dulu mu punya pemimpin negeri mu. Mu tak usah dok nak ganggu urusan negeri aku yang sudah berpuluh tahun berbahagia bersama TGNA. Negeri mu tu yang perlu dibela baik-baik yang selama ni dok kacau beliau tak tentu arah dik pemimpin keling paria yang dipaksakan tu. Oi budak kulup, tengoklah dalam kain lu sendiri jangan dok pi ghaba dalam kain orang lain boleh daaaaak?.

    sekadaq aku nak pesan sama lu: buanglah sampah yang dok bersepah dalam pemikiran hang tu budaaaaak!. Cukuplah jangan asyik dok nah hina-hina orang lain.

    • hang tau.
      lawan hina tu anih.

      pjoloq tu anih.
      yang suka hina orang.
      mu lah.
      sapa lagi.

      mu kena bediri depang cermin.
      cermin besaq, besaq sungguh.
      baru mu tau.
      muka suka hina orang.

  25. bro n sis…

    la nie ‘mimpi’ pun…
    puak puak haghu dlm umngok dok kira satu realiti jugak…
    memang tahap tempoyak u…..
    tahap rempah n
    tahap putaq alamsyah……

    ini laa semangat megat alam sengketa……..
    tak caya ke?…..

    tengok sini……..

    http://milosuam.blogspot.com/2011/05/bukti-sahih-anwar-ibrahim-akan-menembak.html?showComment=1304486646263#c7096377375927394623

    kah kah kah……….kasihannnnnnnnnnnnnn

    • nasi kangkang,
      orang tak muntah tengok sk…
      tapi terkejut tengok anwar…..anugerah tuhan!!!!!!!
      hahaha….

      • kah kah kah………

        hang saja yg tak muntah…….
        hang saja sorang ngan sukusakat hang yg cukup telioq tengok SK tu…….
        teruja sangat laa hangpa tengok dia…
        idola hangpa laa tu…….

        ropanya dia pun bukan main authar jugak mcm hang……..
        padan pun hang syok sangat ngan dia……..

        http://tvsnews.net/v1/

  26. Eskay siam Naka.. pelakon video siam Jitra..

    Eskay memang kurang ajar, guna masjid kelirukan umat Islam..

    mohon Allah tunjukkan kekuasaan-Nya kepada mereka-mereka yang angkuh..

  27. ada geng guna masjid untuk buat huru hara
    ada parti guna masjid untuk sebar fitnah
    ada ulama benarkan kafir harbi masuk ke dalm masjid
    ada puak guna masjid untuk memecah belahkan umat islam

    nampaknya orang kafir yg dlm keadaan hadas besar lebih layak memberi ceramah di dlm masjid dari orang islam yg ingin membuktikan kebenaran…itulah fahaman puak yg sombong lagi menninggikan diri….

    • Helo kawan..

      kita olang mana ada itu hadas. Islam ada la itu Hadas.

      Itu KAMALNATHAN islam ka. Masuk dlm itu masjid juga maaa..

      haiyaa… ini mcm islam pun ada ka dlm ini dunia……..

  28. Tajuk : AS dakwa bunuh Osama Laden.

    Tapi ada juga yg sudah pegi lain celita.

    Ini Amerika TIPU. Amerika tidak suka olang ISLAM. Ini amerika byk jahat.

    Balik ini Malaysia.
    Apa lebih, apa kurang Malaysia?.

  29. Malaysia negara ISLAM. PM pun org ISLAM.
    OSAMA pun ISLAM.

    Ugama ISLAM adalah yg terbaik diantara ugama-ugama lain. ISLAM mesti tolong dan sokong ISLAM. Siap mau tolong islam?. Mesti ISLAM juga.
    Amerika anti org ISLAM.

    PM Malaysia skg cakap, sekarang Negara Aman pasal itu OSAMA sudah dibunuh Amerika. Kira sama juga macam Obama ckp. Ini PM Malaysia yg ckp ini macam dlm tv3.

    Bermakna OSAMA orang jahat ker

    Kalau ISLAM ckp, “Kalau betul Osama mati tentu OSAMA MATI SAHID”.

    Ada org sokong sama GUA….?

    Siapa ISLAM betul betul punya?.
    Bukan angkat sumpah punya olang.

    Hello kawan fahami n ikut ISLAMIC LAW maa..

  30. Salam NK,

    BIKIN BIRU HARHU BIRU SUNGGOH LA NEGERI KITA NI.

    http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/1593-tok-bilal-dan-tok-siak-senyum-meleret-umno-tak-lena-tidur

    • salam great chief.

      hang dengan nasik kandaq.
      tak abis abis.
      dengan haRU biRU.

      hang ppantai RUsila.
      hang perati.
      ajak Kucing Kota dan nasik kandaq.
      ajak depa perati.

      angin pepaduan dok mendeRU-deRU.
      yang pdengaq pong mendeRU.
      tapi, hang jangan ajak.
      pjoloq dan KeLiWoN.
      nanti abis KeLiRu.
      mulalah celaRU.

      sekadaq nasik kandaq tahulah.
      semuanya RU RU, sila lah.

  31. di saat rakyat 1Mesia dok tepikiaq pasai minyak naik lagi 2 kupang, tok bilai ngan tok siak Penang bersyukur pasai elaun naik 80%..

    syabas kepada kerajaan negeri pimpinan Tuan LGE..

    semoga melayu Penang khususnya dan 1Mesia amnya bukak mata (jegei bijik mata) dan terbasuh minda yang terhijab dari kebenaran sekian lama akibat terhasut oleh pekerja-pekerja Dajjal Al-Masih..

  32. Tanda-tanda akhir bakal berakhirnya
    sebuah parti karat setelah 53 tahun
    menipu rakyat dah jd cacing kepanasan
    keliru biruharu harahuru merapu tak tentu arah
    hilang pedoman sakit jiwa sendiri mcm2 lagilah
    marilah kita sama2 saksikan apa yang sedang berlaku
    dan apa yang bakal berlaku nanti.

    Entah apa2la lu vincent nat lu dah terlekat nat basikal ke?
    lu dengan budak tadika khulup, khusrin nganga dan —–5x tu same je.

  33. anih tuuuu.
    budak tadika ni.
    tak mau cermin diri dia sendiri.
    mu kencing je dalam tempurung.
    telek tengok muka peel perangai mu
    mcmana laku.
    sampah dalam otakmu.

    mu yg dok hina lePAS2.
    mu yg dok hina TG.
    mu yg dok hina islam.
    mu yg dok hina melayu
    mu nak tuduh kat sape lg?

    dasar penjilat khulup sendiri.

    • mu dok kecing dalam tempurong.
      gapo mu laghu tu.
      kitsiang, bukang kitsiang kat mu lah.
      kitsiang kat TG.
      TG susah payah dok bangun kelate.
      mu dok hina TG.
      anihnya mu.

      kelate dah bangun.
      mu tak bangun-bangun.
      yang tu pong tak bangun.
      dok gi kecing dalam tempurong.
      tu sebab tak bangun.
      gapo mu.

      kita main golf.
      takkang mu tak tau.
      kita dok kecing dalam makok.
      makok jamban yang Kucing Kota.
      suka-suka.

      sekadaq nak gelak kat mu.
      pjoloq@pporno.ke

  34. Aku tatap juga gambar Osama bin Laden yg kononnya sudah ditembak/dibunuh oleh tentera Amerika. Tapi apalah ertinya, jika benarlah dia sudah kembali ke rahmatullah maka marilah kita sama-sama sedekah al-fatihah jua kepada roh arwahnya Osama bin Laden. Orang sudah mati bersemadilah dia ke alam barzakh. Dari Allah dia datang, kepada Allah jua dia kembali. Suatu hari nanti kita juga akan kembali kepada Allah. Cuma kita tak tahu bila pula giliran kita dan kita tak tahu dalam keadaan bagaimanakah caranya pula kita pergi menemui Allah. Mati sebab sakit tuakah, penyakit kronikkah, demam biasakah, terbunuhkah, dibunuhkah atau macam-macam cara lagilah seperti mana yang telah Allah s.w.a tetapkan.

    Bagi diri simati, segala urusan dan tanggung jawab dia di muka bumi ini isya-Allah telah selesai dan sempurna. Walau pun dia dikatakan telah dibunuh, pastinya dia tiada akan merasa kesakitan atau kesiksaan atau menanggung sebarang kepedihan. Bahagian dia di akhirat akan ditentukan oleh Allah s.w.a. Kau buatlah apa pun cincangke, bakarke, buang ke lautke hakikatnya dia sudah bersama Allah. Bukan urusan kita lagi dah nak tentukan ke mana dia. Bagi yang masih perlu meneruskan hidup ni, semua apa yang telah berlaku ini patut dijadikan pedoman dan teladan. Perjuangan hidup ini wajib diteruskan.

    Tercatatlah sudah nama besar Osama bin laden ini ke dalam lipatan sejarah dunia untuk renungan generasi yang akan datang.

  35. kah kah kah….

    sudah tukar ke???….

    apa sudah jadi sama lu haaaaaaaa???…..
    sudah belajar sama itu authar ke???….
    sudah mau putar ke???…….

    apa lu ta dak caya?????….
    lu tengok sini>>sini…….

    http://bagindareformasi.blogspot.com/2011/05/zul-kul0m-yang-tuduh-anwar-bukan-eskay.html

    http://shalehudin.blogspot.com/2011/05/bangang-memang-dicipta-untuk-umno.html

    kah kah kah………

  36. orang lain pun main golf
    tapi takde dok hingaq 1 M
    baso mnate otak sam bin pah
    SAMPAH
    mnate makbapok tak ajar
    budak terbiar balah nilah lagunya
    lagu apa? lagu menyudu menyakat urusan orang lain
    sakit hati kat orang lain tak pasal2
    dengki khianat pabila tengok orang lain lebih senang
    dia nak dia je senang lebih pada orang lain
    motidak kalu hidup dia tidak tenteram
    bercelaru gelodak hatinya geli lobang bontotnya
    manusia mcm ni bersepah sekarang tepi longkang
    malangnya ramai yang mati terbuang
    dulu budak ni dah dibuang juga tapi tak mampus
    dapat diselamatkan lalu dibela orang
    malangnya tak masuk ajaq
    maka jadilah dia seekor budak tadika ‘mairufang’
    suatu hari bila kau dah tak boleh kencing
    masa tu akan ada sorang bak tempurung pi hantuk kat batu hang
    nasib baiklaaaa ada tempurung ni….dia tadah elok2
    baru hang nampak ghopa hang kat dalam tempurung tu
    masatulaaa hang menangis………..
    orang tu sapa ha?…..tu dia AH Lee bin Ah Tan
    maka bergenglah hang dengan puak2 tuuuu:
    Ah Lee bin Ah Tan
    Vincent bin Nat
    Sam bin Pah
    aftar bin autar
    —–5x dan
    Khusrin bin Ngangqa.

    sila add kat: budak tadika@pukimakmu.com.my

    wow wow wow! pade muka mu….aku gelakla apa lagi…!

    • mu tak tahu.
      sebab demo tak tahu mu.
      kita bagi tahu mu.
      sebab kita dak kenaa mu.
      bukang hingaq.
      setakat nak bagi tahu saja.
      mana ada.

      kita kenaa mu pong.
      sejak perangai hodoh mu.
      dok kutuk, dok hina orang.
      kadang2 sapai.
      tejoloq-joloq.
      hingga pporno.

  37. MAJLIS-MAJLIS ILMU DI TEMPAT ANDA :
    1. Simposium Thariqat Tasawwuf 1432H/2011M

    2. Perhimpunan Pimpinan Pertubuhan-pertubuhan Islam Se Malaysia
    http://melayucyber.blogspot.com/2011/05/perhimpunan-pimpinan-pertubuhan.html

    3. Pengajian/Diskusi Kitab Bersama Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki
    http://melayucyber.blogspot.com/2011/05/pengajiandiskusi-kitab-bersama-syeikh.html

    4. Seminar Memperingati Sayyidatina Khadijah
    http://melayucyber.blogspot.com/2011/05/sayyidatina-khadijah-al-kubro-isteri.html

    5. PENGAJIAN KITAB 2011 : NASIHAT AGAMA WASIAT IMAN

    LAIN-LAIN MAJLIS ILMU TERKINI : http://www.facebook.com/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

  38. بسم الله الرحمن الرحيم

    harap tuan-tuan semua tengok sikit sebuah pertubuhan sulit FREEMASON yang sebenarnya mendalangi semua kegiatan munkar di dalam negara dan seluruh dunia amnya..

    FREEMASON (Pembina-pembina bebas), adalah sebuah pertubuhan rahsia untuk menyambut kedatangan semula Dajjal..
    pecacai-pecacai laknatullah ini hampir berjaya dalam misi mereka untuk membina “tempat persemayaman” Al-Masih Ad-Dajjal..

    mereka ini tidak beragama , mereka adalah PENYEMBAH-PENYEMBAH SYAITAN..

    simbol-simbol yang mengagungkan Dajjal ini bersepah di seluruh dunia MALAH BERSELERAK DI PUTRA JAYA..
    UMNO telah berjaya menipu umat Islam Malaysia dan berjaya mengikuti kemahuan DAJJAL..

    UMNO MESTI DIJATUHKAN DAN LOJI FREEMASON YANG TERBESAR DI ASIA YANG MERUPAKAN NEGARA KITA MESTI…SEKALI LAGI…MESTI DIHAPUSKAN..!!!

  39. topup sikit..

    ‘binaan-binaan’ di Putrajaya yang dibangga-banggakan semua lapisan rakyat Mesia sebenarnya penuh dengan lambang-lambang atau simbol-simbol MENGAGUNGKAN DAJJAL..

    sedarlah tuan-tuan, sekarang adalah zaman peralihan..

    zaman peralihan dari tanda-tanda kecil kiamat kepada tanda-tanda besar kiamat..
    semua tanda-tanda kecil kiamat sudah dijelmakan oleh Allah s.w.t…

    selepas zaman diktator, adalah zaman Imam Al Mahdi..
    lihatlah diktator-diktator dunia, sekarang zaman kejatuhan mereka..

    wallahu a’lam..

  40. assalamualaikum tokgelam,

    tokgelam kata: simbol-simbol yang mengagungkan Dajjal ini bersepah di seluruh dunia MALAH BERSELERAK DI PUTRA JAYA..UMNO telah berjaya menipu umat Islam Malaysia dan berjaya mengikuti kemahuan DAJJAL..

    Kamus dewan edisi empat metakrifkan freemasons: ahli pertubuhan rahsia (disebut Free and Accepted Masons) yg berikrar utk menjalinkan persaudaraan dan sikap saling membantu antara sesama ahli dan menggunakan lambang tertentu utk mengenali satu sama lain.

    kenapa tokgelam tak nyatakan apakah simbol-simbol tersebut dengan jelas. kite pernahlah terbaca freemason ni sudah lama wujud kat mesia. pak2 menteri kita dulu2 ada yang jadi ahlinya. Pak2 menteri tu dah lama mati freemason masih hidup lagi ke? adakah sekarang freemason sama dengan apco jusco tesco atau sekadar bayangan ciptaan amerika/yahudi seperti mana wujudnya kumpulan al-qaeda yg dipimpin oleh osama bin ladin…..he he he!

    jika betul freemason masih hidup aktif siapakah ahli2nya. jika terbuktilah benar orang2 umno atau pemimpin umno sekarang masih menjadi ahli persatuan ni maka elok sangatlah genarasi sekarang pakat buang umno (katakan tidak kepada um no).

    tetapi apa kata kalau ada pemimpin2 pembangkang juga merupakan ahli seumur hidup freemason?…..maka itulah sebenarnya bayangan ciptaan amerika/yahudi.

    maknanya betullah (selama ni) bahawasanya kita sudah 53 tahun ditipu oleh penjajah-penjajah. kerajaan kita selama ini adalah bayangan ciptaan penjajah/ kolonialisme.

    betulah kita semua ni bodoh-bodoh belaka. sudah mardeka sampai sekarang ni pun bodoh terus menerus masih ikut telunjuk kuasa besar. nama saja ada negara tetapi kita tak tahu adakah negara kita ini kita yang punya?. entah-entah sudah digadai dan dijual oleh…

    sampai bila kita semua nak hidup dipentas lakunan bayangan ciptaan kuasa besar kolonialisme. . . kesiaaaan orang mesiaaaa. sekali lagi he he he!

  41. wa’alaikumsalamwarahmatullah suin..

    suin, nak cerita banyak-banyak pun buat tambah geram..

    suin rajin, pi jengok kat:
    http://skop-studions.blogspot.com/2010_02_01_archive.html
    http://skop-studions.blogspot.com/2010_02_01_archive.html

    suin nak tengok gambar-gambar lain yang saya maksudkan itu cuba cari kat google image – tiang freemason..

    harap suin war-warkan pada sahabat-sahabat kita yang lain, agar sama-sama kita kembalikan Islam ke puncak jaya, disamping kita dapat menolong saudara-saudara kita..

    suin..
    Malaysia merupakan loji FREEMASON yang terbesar di ASIA..
    singapura kalah malah thailand jauh ketinggalan dari segi jumlah lojinya..

    tak mustahil Malaysia tempat yang mula yang akan dituju oleh Dajjal kelak..
    wallahua’lam..

  42. Wahai budak tadika ku cayang…..fitttuih!
    Sape hina sape!
    Aku tak pernah hina sape2
    Yang aku tahu kau yg menghina sape saja2
    Bukti semua ada dalam laman ni
    NK, KK, GC dll! Semua tahu
    Penjenguk laman ni semua kenal mu
    Mu dengan perangai burukmu
    Mu yg berperangai dajjal
    Mu yg menyakat
    Mu yg mencarut-marut
    Mu yg provokasi
    Mu yg putar-belit
    Burukkan nama aku pporno
    Tak faham2 lagi puak2 mu tu yang porno weh
    Memalukan kaum je
    Mu yg konar sana konar sini
    Mu yg menghina
    Mu yg hina TGNA
    Mu yg hina lePAS2
    Mu yg hina Islam
    Mu yg hina klate
    Mu yg hina melayu klate

    Pasai tu aku pertahankan
    Kita ada akal fikiran yg waras
    Mesti pertahankan prinsip
    Kalu mu nak carut-marut
    Akupun layan mu dengan carut marutlah
    Cuba mu buat eluk2 tentu tiada sape2 yang marah murih kat mu
    Cuba mu renung fikir dengan benak berhemah
    Sape2 pong akan layan mu dgn cara berhemah
    Prinsip aku berbeza dgn mu
    Aku dilahir dan dibesar di klate
    Keturunan Sultan Muhammad misai merah
    Setidak2 pun semangat tok janggut
    Walaupun tidak semua prinsip keraje negeri tu aku suka
    Tapi atas semangat sesame islam, melayu dan negeri klate
    Maka aku wajib dan berhak mempertahankannya
    Kau tanyalah org klate mana pong kecuali org klate hok bangang samaq serupa dgn mu
    Org klate dia punya semangat kenegerian dia kuat
    Semangat kekitaan dia mantap
    Semangat keakuan dia luarbiasa
    Mu jgn silap budak, org klate tu tak semua melayu
    Cina, siam, india (kg karela estet) pun ramai ada weh!
    Cubalah mu pergi ke klate dari dulu lagi aku dah suruh mu g
    Tapi mu dok tak g tak g mcm tahi khulup mu juga
    Dok mengata kat TGNA tu sesuka hatimu
    Org cina siam india di klate tak sama gn cina siam india di negeri lain
    Tak sama dgn cina singga pore, cina perak, cina pinang, cina Melaka (kecuali cina baba)
    Di klate mereka semua dah sebati dgn budaya klate
    Mereka membesar di klate dan cakap sleng klate
    Mereka hormat menghormati antara satu sama lain
    Mereka sayang menyayangi antara satu sama lain
    Mereka cintai dgn budaya setempat
    Mereka hormat dgn pemimpin
    Kalau konsep 1M Najib tak usah nak banding dgn konsep 1Klate TGNA.
    Jauh 100 kali ganda di antara langit dengan bumi (pergi/balik)
    Mereka hormat dgn TG TG bukan mcm hang baghal
    Mereka dah lama bergaul dalam satu bangsa tiada beza agama
    Mereka makan minum bersama bermain bersama
    Mereka berniaga dgn 100% percaya kpd pelanggan
    Amek je barang bayar hujung bulan atau bila2 pun boleh bayar
    Mu tak merasai semangat ini budak mairufang
    Oleh itu, belajarlah dunia luar sikit budaaaak!
    Jgn asyik bawah tempurung……itu pun tak pernah nak guna tempurung
    Dihinanya lagi tempurung tu alaa…….mu gheti dok!
    Aduuuuu letih aku dengan budak tadika sorang ni.
    Entah bilalah budak ni nak mampos!
    Itu sajalah dulu budak
    Banyak2 pun tak guna mu bukan gheti baca maksud tersirat pong.
    Mu hidu bau je kemudian amek buat modal putar and belit mu.
    Pasal mu mengaji dengan puak2 datuk T sumpah laknat tu
    Maka mu pun jadi serupalah dgn depa tuuuuu!
    Kalu kail panjang sejengkal usah menduga lautan yang dalam
    Kalu umur mu baru setahun jagung usah mecabar TGNA
    Bukan boleh nak bermain2
    Kalu mu nak bermain2, aku sedia utk bermain2 dgn mu
    Mu nak kenal aku pun boleh
    Kita boleh je jumpa kat mana2
    Kita buat kesatuan untuk Melayu Bersatu Baru
    Ini belum lagi bersatu mu dah buat pecah-belah
    Mu provok sana provok sini, sape suruh ha, upco suruh ke?
    Sudahla tu budak rugila kita mcm ni…..
    Cubalah amek panduan yg aku bagi ni
    Ubah sikap mu
    Lihat matlamat yg lagi jauh untuk generasi mu…..
    Sekian dari aku, terima kasih.

  43. topup sikit suin..

    tengok etek..
    http://lavender90-kawanituletaknyedihati.blogspot.com/

    FREEMASON menggunakan berbagai-bagai tipu helah untuk mengaburi mata umat Islam..

    sedarkanlah saudara-saudara kita akan bahaya dunia akhirat yang dibawa FREEMASON..

    freemason dah bertapak di Malaysia sejak 1916..
    sekarang ianya amat kukuh dan amat berpengaruh..

    lion club dan rotary club antara cabang-cabang freemason..
    sedarlah wahai saudara-saudara ku sekelian, tanpa kita sedari kita telah terjerumus ke dalam gerakkerja kemahuan Dajjal Al Masih..

    rujuk Al Qur’an surah Al Baqarah ayat 102 dan surah Al Maidah ayat 51 untuk menjelaskan apa yang terkeliru..
    Al Qur’an adalah sebaik-baik petunjuk yang diturunkan oleh Allah s.w.t. kepada umat Nabi Muhammad s.a.w…

    semoga kita semua diberikan hidayah dan terselamat dari fitnah Dajjal..

  44. Salam,

    Ushar mai orang kita jijak,kencing & authar orang kita.

    http://milosuam.blogspot.com/2011/05/kerana-parti-politik-dua-bidang-tanah.html

  45. bro n sis……

    meloya koi melampau……
    sasaran dia adalah pak mat tempe ngan makcik joyah kat kg kg…..kat felda soeharto….
    tapi kadang tu budak yg dok main ‘lubang’ pun boleh terkena jugak ngan bidaah meloya nie……

    hari nie meloya dok main lagu lama….
    lagu basi….dah nak termuntah dah…..
    meloya nie dok belajaq ngan mamat authar n putar mutar….
    boh rempah sikit sikit bagi aroma ‘gulai’ depa tu……
    nak bagi meloya lagi…boh tempoyak sikit….
    sedap la kononnyaaaaaaa…….
    dia tak tau orang nak termuntah habih……..

    itu laa cara meloya nak hidup….
    dia dok nampak ‘tuan’ dia dok nak lingkup dahh……
    dia pun start belajaq ngan mami jarum ngan mamu toron…..
    toron sana toron sini…….
    cucuk sana cucuk sini….
    kot kot boleh begenjak sikit……

    malu laa….
    dok main isu ‘agama’ mcm nie…….
    nampak sangat dol nya tu……
    nampak lagi terang kebangangan meloya……
    profession kewartawanan dilacurkan dgn semaunya…..pasai terlampau sangat nak jaga ‘tuan besar’ depa…..
    sanggup jadi pak yet…..rela jadi ‘kuda tenzi’….
    rela jadi ‘baghal tua’……

    kita tengok betapa nama-nama seperti ….
    Reuter…al Jazeera…agensi…..telegraph…wall street…morning post….dan banyak lagi………
    depa melaporkan secara pro dan bertanggungjawab…..
    wp depa nie sebahagiannya didokong oleh barat……
    tetapi dlm sesetengah laporan begitu ‘bebas’…..
    tidak terikat dgn fahaman ‘kuno’ lagi primitif
    mcm meloya toh………

    benda dan persoalan ‘dasar’ dlm perlembagaan pun terus dimainkan tanpa ada rasa malu dan segan…..hanya untuk meraih sokongan yg kian merudum akibat tindak tanduk sendiri yg kian kian sarat dgn elemen pereputan dan penghakisan sokongan kepada mereka lagi……..

    alih arah masyarakat begini kepada jenama jenama baru dlm medium siasah di m’sia….menjadikan meloya dan yg seangkatan dgn depa………dibuai mimpi ngeri dan menakutkan……..
    depa cari jalan baru…..tak jumpa…….lalu bagaimana mau menarik balik sokongan????????…..
    mau tak mau…..
    masak tempoyak…..taruh rempah….buat gulai….
    gulainya…….masukan isu dasar….pecah dan provoke….

    kesian pak mat tempe ngan makcik joyah……
    tak tau apa apa….
    kena makan jugak laa tempoyak hangit dgn gulai basi tohh….

    kah kah kah………

  46. cuba sama-sama kita renung dan fikir2kan:

    bagaimana askar2 siam dan kemboja sanggup berperang. masing-masing askar bermatian-matian, berbunuh-bunuhan demi hanya mempertahankan candi purba kurun ke 11 Candi Preah Vihear. setiap seinci tanah mereka jaga dan sanggup berperang untuk mempertahankan maruah negara. Itu bangsa siam dan kemboja masing2 tak mahu beralah.

    M’sia? apa jadi:

    bagaimana m’sia berputih mata menyerahkan pulau batu putih. woodlands, tanjung pagarm bukit timah dengan tak perlu susah payah bergadai nyawa berperang mempertahankan hak-hak rakyat. ikut saja apa kata orang. m’sia amat baik, sejarah mardeka pun tanpa sebarang pertumpahan darah….bangga 1dunia. Adakah m’sia ni kita yang punya?

    Sumber Air dah lama beri, kemudian nanti mungkinkah pulau pisang. perling, teluk danga, kg. danga, gelam patah, setulang, sekudai, dan akhirnya seluruh johor diberi kepada orang lain dengan mudah saja. baiknyaaaa m’sia orang melayu.

    saksikanlah yang berniaga di TAR sape, yang berniaga di chow kit sape, yang berniaga di pasaraya2 sape, yang cuci pejabat sape, yang amek kontrak sapu jalan, siram pokok bunga, potong rumput, lanskap, resapenovasion bangunan pejabat dan rumah penduduk sape, yang dok kerja kilang , yang dok kerja kat stesen minyak sape, yang dok potong buah kelapa sawit sape, yang dok kerja kat genting highland sape, yang dok kerja di cameron highland sape, yang dok berniaga di pasar malam sape, yang dok berniaga d warung2 tepi jalan sape?…..banyak lagi pendek kata dah habis semua tempat peluang2 untuk anak tempatan sudah tertutup. Ini berlaku sejak tempoh 20 tahun berlalu. Tengok nanti dalam tempoh 20 tahun yang akan datang…….nak suruh asing balik ke negara mereka masing2 dah tak nampak jalan. tambah pula dengan kemarinya pula seluruh bangsa negro yang semakin bertambah semakin ramai dari sehari ke sehari. maka sudah saikonya rakyat…..adakah ini negara bukan lagi orang melayu punya. akan adakah kata-kata, pergi mamposlah melayu…….

    akhirnya sape disalahkan?…..salahkan orang melayu. orang melayu manja harapkan subsidi, orang melayu tak nak berusaha, orang melayu memilih kerja, orang melayu pemalas, orang melaju terlampau dimanjakan, orang melayu bodoh, orang melayu bahalol, orang melayu baghal, yes akan terjadi semua ini……ceritanya tidak akan hanya berakhir di sini saja.

    siapa yang jual gadai ini negara…….m’sia tak perlu mempertahankan negaranya dengan cara berperang seperti siam – kemboja tetapi dengan cara paling mudah jual dan gadai. masing2 pihak boleh kutip duit. buat harta untuk diri sendiri. rakyat pergi mamposlah……..

    natijahnya terlalu dahsyat……….

    namun, melayu masih bercakaran. berbalah pasal hal yang secubit. rugi seluruh negara. berpecah dan makin berpecah. tiada tanda2 untuk bersatu. masing2 mengkhianati antara satu sama lain. akan berlakulah seperti dengan apa yang sudah berlaku di negara libya, tunisia……..

    jangan nak salahkan orang lain lagi kiranya berlaku apa-apa dengan negara bangsa kita ni. dato onn jaafar, ibrahim yaakub, ishak haji muhammad, tunku abdul rahman, tun razak dan tun hussein onn sudah lama tiada. untuk nak jaga maruah melayu, ketuanan melayu, bahasa melayu, budaya melayu, islam sebagai agama rasmi negara sape?.anak2 mereka…….umno?…..hancus!!…..kita sudah sama-sama lihat apakah kerosakan yang sedang berlaku kini!…….apakah lagi yang boleh diharapkan?

    tak dinafikan duit memain peranan penting dalam dunia hari ini. dunia global, dunia merentas sempadan dan dunia tanpa sempadan. duit sudah jadi keperluan. duit boleh beli apa saja di atas muka bumi ini. profesion kewartawanan juga boleh dijual beli dengan duit ringgit. lain hulu lain padang. lain ulu lain parang. lain dulu lain sekarang. wartawan dulu menulis untuk melaporkan peristiwa benar berlaku. malangnya wartawan sekarang menuli untuk dapatkan duit semata2. oleh itu jika seluruh profesion kewartawanan telah rosak tidak hairan, akhbar mempropaganda, memporakperanda seluruh perjuangan melayu yang telah berjuang sejak sebelum mardeka tidak hairan……

    hancur luluh hati dan perasaan para2 pejuang bangsa kita dahulu jika mereka masih ada dan sedang melihat apa yang sedang berlaku kini.

    wallahualam!.

  47. kah kah kah………
    pencacai kena tipu ngan orang sendiri……….

    ini pandangan che det yg tersohor toh…….

    “Tun juga mengatakan bahawa pencacai-pencacai UMNO telah ditipu oleh pemimpin mereka..

    Mereka telah diperbodohkan oleh pemimpin mereka kerana sifat taksub yang melampau hinggakan mereka menjadi buta untuk melihat hakikat sebenar pemimpin yang mereka sanjung itu..”

    apa mcm rempah??……
    apa kehe tempoyak??….
    amacam putar authar mutar????….

    imam besaq hangpa dah mola berfatwa tu…….
    tak kan tak paham lagi kot??
    tak kan tak boleh terima kot???……..

    nak cerita panjang lagi mai buka kitab blog nie……..

    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/05/pemimpin-umno-berjuang-untuk-harta.html

    kah kah kah…………

  48. Saudara NK,

    Paklah dan Najib terkial2 nak perbetulkan apa yang sudah tak betul sejak 22 tahun dia perintah. Barangkali semua akan jadi betul apabila benih dia mukhriz jadi PM kot kotlaaa!. Dari lirik matanya, keningnya, hidungnya, bibir mulutnya, lidahnya dan tutur katanya itulah yang aku nampak.

    Senario akan terus berubah. Kita bukan tak sayang sama Najib. Kita bukan tak kesian dengan KJ. Ada baiknya senario terkini drp keadaan sudah jadi semakin bedooh (melampaui batas).

    Namun, penyakit orang melayu semakin tambah parah. Tiada ubat lagi. Tiada siapa lagi yang boleh mengubatinya. Melainkan sahabat-sahabat saudara sesama islam.

    • mu kata, mu penyokong TGNA.
      mu ni.
      bagi malu TGNA la.

      mu tak malu.
      mu mana tahu malu.
      yang malu TGNA.

      mu bukang tahu malu.
      nasik kandaq bukang tahu malu.
      yang malu TGNA.

      sekadaq TGNA pong dah tak gheti.
      dengan perangai mu.
      orang tak tahu mahu.
      orang yang ada hidung.
      tapi hidung tak dapat befungsi.

  49. kah kah kah……

    tempoyak tak tau malu……..

    cuba hang tengok nie ada laporan baru……

    “””UMNO sangat lemah disebabkan oleh pemimpin-pemimpin yang lemah – Mahathir “””…….

    baru teman tau….puak puak mu memang lemah…..
    tapi pasai putaq memang tak lemah…..berpusing mcm gasing daa…….kah kah kah……

    che det menambah…….

    “””Semalam, bekas presiden Umno itu berkata parti itu sangat lemah sekarang disebabkan kewujudan pemimpin-pemimpin lemah, yang tidak lagi berjuang untuk kepentingan Melayu dan Islam”””

    ruj: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2011/05/umno-sangat-lemah-disebabkan-oleh.html

    sendiri mengaku tak pa laa…….
    kira okey le tu…..
    tapi dah tak ada perjuangan…….
    cuma ada untuk perut dan bawah perut……tu saja…….

    kah kah kah

  50. Kalu puak2 mu tahu malu
    Sudah pasti tak akan naik masjid sumpah laknat
    Memalukan umat islam 1 dunia
    Akhirnya tin kosong
    Muka tin sadin
    Tak tahu malu
    Sama dgn muka CS bin Lek
    Sama dgn muka Ah Lee bin Ah Tan
    Sama dgn muka Vincent bin Nat Basikal
    Sama dgn muka aftar bin autar
    Sama dgn muka Khusrin bin Nganga
    Sama dgn muka Tong Sam bin Pah

    SAMPAH

  51. saudara pjolor !!!!!….

    berita yg mengganggu saraf seluruh rakyat……
    rakyat yg cintakan jati diri sebenar……
    bukan celupan tepung rempah….tempoyak belacan…….
    bukan sidang authar putar………

    http://pahangdaily.blogspot.com/2011/05/terbongkar-memalukan-umno-bn-semakin.html

  52. Saudara NK,

    …..dengan menggunakan apa jua senjata pada PRU-13?….senjata tu ape ha? tapei ubu kayu ke atau ketupat D T 3 bucu?…..bukan main lagi jati diri dan semangat nasionalisnya puak2 be end ni ye?….kalah nama-nama besar seperti cikgu Ibrahim Hj. Yaakub, Hassan Manan, Abdul Karim Rashid, Mohd Isa Mahmud, Ishak Hj. Muhammad (Pak Sako), Ahmad Boestamam, Aminudin Baki dll pejuang bangsa melayu negeri malaya kita……….

    Molek juga, kita jangan melupakan sejarah masa lalu. Sejarah tidak pernah berbohong. Ahli2 politik yang rakus dan wartawan yang buta sejarah sahaja yang tidak pernah nampak apa saja kebenaran dari sejarah itu….

    yaaa ampuuuuun!!!!.

    Patutlah warga asing melimpah ruah dalam negara kita sekarang ni. Astro sudah kaya raya dengan pelbagai tayangan drama indonesia paaaak! Betul seperti mana pak suin di atas tu kata. Tetapi setakat mana saja yang kita boleh perbuatkan?. Gula naik 20 sen pun kita sudah susah bernafas. Petrol naik 20 sen pun kita sudah rasa macam nak buawasiiir!!!. Sukar begini nak hidup. Bagai Ditelan mati emak. Diluah mati bapak. Kita sudah menumpang di negara sendiri bukan?. Mau disuruh dia orang ni balik ke negeri mereka sudah mus tahil sepuluh kati. Mana program pemutihan?. Iklan sabun Breeze keputihan pun sudah tiada.

    Patutlah uncle SAM penyanyi tersohor d’lloyd dalam konsert semalam di Malaysia di Istana Budaya pada malam ketiga/keempat 8/5/201 yang turut disaksikan kenamaan tun khalil jakob dan ds sahrizat al-jalut tidak teragak-agak bermadah kata begini: …………….”Terima kasih Malaysia, Terima kasih Istana Budaya, kerna memberi peluang ini….kami dari Indonesia…., Malaysia adalah negara kedua kami, biarlah indonesia dan malaysia ini tetap satu”…..begitulah lebih kurang bunyinya.

    Barangkali beginilah jati diri yang dihajati oleh kaum be end dalam program memalaysiakan gerombolan pendatang asing di seluruh negara kita. Maka itulah juga aku teringat akan kisah perjuangan semangat kebangsaan KMM yang pernah aku baca dalam buku sejarah kita, yang dibawa oleh puak2 cikgu Ibrahim Hj. Yaakub dan yang seangkatan dengannya sebelum mardeka dahulu dalam konsep/slogan sebuah negara “Malayu Raya” akhirnya “Indonesia raya”. Barangkali konsep inilah yang bakal menjadi kenyataan kurang dari 80 tahun penubuhan KMM.

    • Salam Pjolor,

      Mulai di saat ni.
      Kita harus berbicara bahasa indon.
      Bagaimana ya Pak.
      Sudah di bilang berkali2 pak.
      Ngak ada dlm. koran bahasa melayu
      Di sembunyikan……..kacukannya
      “”””maindonsia””””di tukar ganti

      • salam Pak GC……

        mau ngobrol indon ye??…….
        ohhh…..tentu sekali bisa pak !!!!…….
        itu malaisia kenapa ribut-ribut sih???……
        udah dibilangnya….
        banyak sangat dimain entot entot di sana sini…..
        kapan mau urung pak gc??……

        usah bilang sama tempoyak sih………
        nanti nggak bisa dimengerti…..
        tentunya bertambah ribut………

        kah kah kah………

      • salam great chief.
        salam nasik kandaq.

        hampa bedua dok p layang.
        pjoloq.
        nanti hampa tejoloq-joloq lah.
        great chief mula teringat doggy style nya.
        nasik kandaq pong nanti tompang sekaki.

        tapi, apa2 pong.
        hampa bedua dah takdak modai.
        hampa tulihlah merapu.

        sekadaq kitsiang kat tok guru.

  53. Salam 1 Malaysia untuk BT, Aftar, ….n the geng,

    Kau orang masih hidup dalam keadaan jahiliah. Allah swt masih belum memberi hidayah pada hangpa lagi no. Kasihan melihat geng ni. Putar alam. AKU tak pernah hairan sebab munafikun dan fasikun tak pernah tunduk kepada kebenaran serta selalu suka menimbulkan fitnah.

    Salam untuk semua. Salam 1 Malaysia untuk geng yang suka jilat pengkok Najis.

    • salam AKU.

      hang yang dapat.
      dapat hidayah apa.
      takkang.
      mengata orang mengutuk orang.
      pon hidayah.

      hang tak paham kot.
      hang ingat diayah koot.

      hang jangan tanya pjoloq.
      dia bukang tau apa pong.

      hang p tanya nasik kandaq.
      dia tu p masuk keluaq u.
      kat Canada.

      sekadaq kot dia taulah.
      tapi banyak yang dia taktau.

  54. Budak tadika goblok,

    Ngomong2 sama lu
    Anak gampang
    Bagero engak ada gunanya pak
    Spesis makhluk buta otak buta hatinya
    Engak ada nur islam
    Sudah dikira SAMPAH layak dilupus saja
    Hidup dia bikin kotorkan dunia

    Sama Ah Lee bin Ah Tan
    Sama Vincent bin Nat Basikal
    Sama aftar bin autar
    Sama Khusrin bin Nganga
    Sama Tong Sam bin Pah

    SAMPAH

    Buat unggun api
    Kasi hambat nyamuk
    Tiada nilai sesenpun

    kciaaan kat budak tadika tu….fituuih!!!

    • apa yang mu marah sangat ni.
      apa yang mu lorat sangat ni.
      TGNA tak dok suroh gitu..
      TG suroh sabar sabaq.
      mu marah sapai tejolor lah.

  55. Aku bukan marah budak tadika,
    Aku sayang kat mu,
    Aku nak ingatkan mu,
    Sebab mu dah sesat jalan,
    Bersama pencacai2 mu,
    Sebab mu macam tak tejolor lah,
    Jantan tak tejolor tu maknanya apa?,
    Cuba hang ghaba tengok!,
    Mu tak kan tak tau kot?,
    Pondan siam mairufang?,
    Sama mcm puak2 D T tak dak bucu!

    Kesianlah juga kat mu,
    Sebab tak boleh kencing (dalam tempurung),
    Sebab asyik dok doggy doggy style,
    Mu yang kata aku tak kata weeh!,
    Cuba tengok kat ataih tu!

    Kalu mu mapuh bila2 pong nak bak ke kubur mane?,
    Nak baca talkin ke tidak?,
    Atau bagi kat Tong Sam bin Pah,
    Bagi kat Ah Lee bin Ah Tan,
    Bagi kat Vincent bin Nat,
    Bagi kat aftar bin autar,
    Bagi kat Khusrin bin Nganga,
    Mane depa semua tu pi?
    Senyap jeeee! keciaaaaan!

    Hang ni budak tadika hiper-aktif
    Tahap OKU

    Mun tahap Osama bin Laden sik hallaa,
    Sik ada masalah,
    Dia tu mati syahid bah….
    Bukan zahid keturunan ghafar ali baba um no!

    Amacam betul tak adik budak tadikku cayang
    Fiiittttuuuuuih!!!!!!
    baso mnate laknat “kong pong bok yong”!
    Cakap pong tarak guna!

    • Hello Kawan..

      Gua ada. Malas nk layan org-org jijik.

  56. Salam Pak NK,

    Mohon ma’af ya pak tak kesampaian ke majlis kamu.
    Kapan kamu ke sana.
    Mudah2an kamu selamat pergi dan pulang.
    Kalau ordernya beryiani di sana pak
    kamu harus ingat… 1 aja pak
    2 org. boleh di makan.Pulang nanti jgn.
    lupa ole-olenya….ke kantor d’lyod

    Aku pulang dari rantau
    Bertahun-tahun di negeri orang
    Oh Malaysia

    Oh di mana kawan dulu
    Kawan dulu yang sama berjuang
    Oh kawanku

    Inilah kisahku semalam di Malaysia
    Diri rasa sunyi
    Aduhai nasib apalah daya
    aku hanya seorang pengembara yang hina

    Kekasih hatiku telah lama hilang
    hilang tak berkesan
    aduhai sayang apalah daya
    cinta hamba
    hidupku pun merana mana dia

    primisi dulu ya pak.
    ….kita ketemu lagi…insyallah

    • salam great chief.

      hang kalau layang nk, tak apa.
      abis, abis boleh jugak makang free.

      tapi, hang jangan dok layang pjoloq.
      pjojoq dok pporno.
      sekarang pjoloq dok ppondan pulak.
      bukang sebarang ppondan.
      ppondan siam.

      kita nak ingat kat hang lah.
      dah susah susah datang dari Bolivia.
      nanti hang tejoloq pulak.

      sekadaq nak tanya.
      mana p Kucing Kota?
      masih tercari cari, nak cnp ka?

  57. Assalamualaikum!

    buku berjudul ‘Tuhan, Politik dan Seks’ – syed hussein al-atas jelas setakat penulis upahan. dia bukan baru dalam dunia penulisan. kununnya penulis politik tanahair. sejak dulu aku sering tidak mahu ketinggalan berlari membeli buku tulisan beliau. sedari zaman aku di sekolah rendah lagi, aku sering berebut-rebut untuk membeli dan membaca buku pak syed ini. malangnya setelah aku dewasa, sudah mengenal cencaluk dan belacan lalu dapat juga membezakan yang mana satu betina dan yang mana satu jantan maka sejak itulah seleraku sudah tawar untuk membeli buku tulisan pak syed apatah lagi untuk membacanya. kenapa ya pak? pokoknya ialah tulisan dia berbentuk picisan, murahan dan upahan. Betapa ruginya dia. Dari sebuah nama besar yang memiliki pemikiran yang waras dan kritis, tiba-tiba menjadi lagha, karut, kotor dan tidak releven untuk genarasi yang akan datang. Kesiaaaaan dia!

  58. bro n sis…

    saghi duaa nie…
    aku dok tengok puak sarkis@umporno nie…
    koi dok makin galak tahap xtreme…..

    mimpi pun depa kira real jugak……
    utusam meghoyan bukan main lagi….apa yg depa tak tulih…….sampai dah tak dak vocab nak kata kat pak sheikh…..
    vid loklaq tu pun dah masuk round ke 2……
    round mola dulu nampak mcm tak jalan…..habih kantoi dan terkantoi…….
    sumpah pun dah sumpah……lepaih tu tinggai sampah……
    tak mau mengaku pulak tu……dok habaq kata sapa tuduh pak sheikh buat keroja loklaq tu???…..rasa rasa tanjung moktan ada ‘vacancy’ lagi…….tak pecaya??….coba tanya tempoyak……kah kah kah

    dlm dok layan kegheja loklak sarkis nie……tup tup gula pulak terangkat naik dua kupang……..
    miyak pun depa gasak penaik jugak…..satu dunia dok peturun harga…..depa rajin pulak penaik………sapa ada kad ‘sarkis’ depa boleh laa beli dgn harga lama lagi……kah kah kah……
    cakaq…..jng tak cakaq belakang rakyat……..

    apa punya turrrrr sarkis nie…….
    lepaih tu ada penulis yg dok tulih ikut musim…..
    musim panaih dok menikuih dgn mak janda yg baik kat hutan pahang tu……
    bila katak katak start main okestra….ong ong ong ong KOS ong KOS ongKoS……..
    dia pun dah tak boleh tahan dengaq……mola cari pen……start laa tulih meghapu……
    dengaq sana…tulih
    dengaq sinun……tulih…….
    betoi ke tak betoi belakang kira……janji fulus masuk ikut musim…….
    bila puak sarkis pakat nak beghimpun sari dua lagi……
    penulih nie pun dok jaja ‘kitab’ yg ada ‘seribu satu hikmat’………kononnya
    maka pakat habih jadi bahlol….jadi bangang…….
    nak jual tak laku……nothing so special………
    maka adalah juak juak yg dok tolong sponsor…….
    sponsor untuk dibahlolkan………kah kah kah
    penulih jugak yg ‘kenyang’ tak pasai pasai….mcm nyamuk…mcm pijat……hisap darah memanjangggggg…..kah kah kah…..

    coba kita pikiaq sat…..
    dlm keadaan PR dok promote buku jingga……
    satu buku yg menampilkan pelbagai strategi menarik…mencairkan pemikiran rakyat untuk menuju suatu masa depan gemilang……….
    tiba-tiba….dok tak dok…….
    keluaq ‘buku loklaq@lucah’ kononnya dari penulis ‘tersohor’?? itu…….
    ini lah ‘promosi’ umporno yg terbaru……untuk ‘makanan’ rakyatnya……..
    cukup malang buat malaisia yg mempunyai tahap ‘leadership’ otak udang……

    jelas lagi terang bahawa ketika ini
    gerombolan sedang nazak
    maka tidak ada jalan lain melainkan
    mengguna ‘medium’ mcm nie untuk ‘pulih’kan lenguh sendi nya yg dah tua renta tu……..dah bo bo bo idea dlm menjana fikrah rakyat……..
    grombolan hanya bertugas menimbulkan ‘keraguan’ n ‘kebencian’ vs pimpinan PR…..
    itu laa saja keroja depa hari hari……

    syabbas PR….dgn buku jingga…..
    satu fikrah yg cool…seimbang dan rasional
    suatu ‘senjata’ yg ampuh untk lawan taktik busuk grombolan……….

    kah kah kah

    • Salam NK,

      Aku dah perasan lama dah
      puak sinun jadi x tahuan
      laghu mana cacing dok melupoq
      hangat.Flashback PRN Sarawak
      mana perenah dlm. sejarah
      kempen pilihanraya puak2 sinun
      cempera habih redaih hutan belantara,
      ke hulu kehiliaq redaih sungai dan tamboq.
      Meneru tau ka..

      Sebulan seblom PRN Sarawak wakil dari
      Penang dari 1 kawasan saja.. puak2 sinun la
      dah pi awai ke sana.
      Happen to be member saya la.
      Bayangkan kosnya…kalau 1 m’sia
      balaci bagi tiap2 kawasan.

      Bayangkan dgn. meneru para2 jeneral sampailah
      ketahap balaci di sponser oleh siapa.Mau x mau…
      by hook by crook nak kampoi balik mudah saja
      bagi depa.Minyak RON97 & gula contribute high
      daily usage…so..depa mana nak ikut dunia punya
      trend naik atau turun.Depa ikut trend keroja loqlap depa
      ikut ANU DSAI NAIK …depa pon naik.Tak dak nak
      turun dah kerana otak depa dgn. balaci2 depa skali
      kira benda anu naik.Tak caya hang pi ke PAPAGOMO.
      LORD REID dok perang sakan di sana.

      BISA MAIN GOLF PAK NK
      ADA KELAPANGAN NNT.
      KITA KE INDON YA..
      KITA SAMA2 MAIN GOLF.
      DI BILANG KAYU GOLFNYA MAHAL2.
      NGAK BISA KHUATIR ..
      BISA DI URUS PAK NK

      KAYU HOKI ANAK AKU ADA 2 BTG.
      HANG SATU AKU SATU..
      KITA TIBAILAH IKUT DAN…
      flight kita MH110

      AWAT….

      DEPA SAJA RHETI MAIN GOLF…

      • salam great chief.

        hang memang suka kat sana.
        kita tau.
        besepah.

        depa tau great chief datang.
        belambak mai.

        mari pulak si nasik kandaq.
        mendeRu depa mai.

        kalau hampa bedua main golf.
        hampa bukang pakai satu caddy sorang.
        hampa pakai tiga.

        sorang kandaq beg.
        (ada teknik, bukang sropa kandaq nasik)

        sorang pegang bola.
        nanti hampa jalan pong tak betoi.

        sorang urut urat belakang.
        (yang kurang main selalu salah urat, urat belikat)

        hampa bedua p, tak apa.

        tapi, jangan ajak pjoloq.
        nanti tejoloq abih aih.

        kalau ajak suin.
        lagi tak guna.
        hilang n, jadi sui.

        sekadag nanti semua sui.
        hampa taulah apa sui.

  59. http://abgrara.wordpress.com/2011/05/13/aku-tahu-osama-bin-laden-an-insight-story/

  60. Awat sahabat pinkturtle2
    – sumber berita terkini senyap sunyi?
    atau tak sihat kah dia?
    kita doakan dia sihat walafiat.
    Kalau dia Pi Umrah tak lama lagi dia baliklah

    Tajuk AS dakwa bunuh Osama Ladin ni dah lama sangat
    Sejak mei 2, 2011 lagi
    Dah boleh tukaq dengan berita lainla pulak

    berita um no dah berkubur ke
    berita per lembaga an dalam islam ke
    berita islam dalam per lembaga an ke
    berita sape layak jadi perdana menteri ke
    berita kangkung masak belacan ke
    berita burung turbang ke
    berita ikan berlaga ke
    berita nilai 20 sen ke
    berita buku pak habib ni ke

    Ape2jelah…….

    • Salam Pjolor,

      Saya pon tertanya2 jugak
      dlm. seminggu dua ni.
      MUdah2an beliau dlm.
      keadaan sihat walafiat.
      atau pon dlm. kesempitan
      mengeluarkan artikal seterusnya..
      mohon ma’af sekadar andaian saja.

    • alahai, mu tak tau kah.
      pinkturtle dah turnturtle.
      mana daknya.
      KeLiRu dengan komen2 mu.

      komen nasik kandaq, ok lah.
      dia kang ada degree.
      fahrenheit dan celsius.
      tapi tak panas panas.

      komen great chief, ok jugak lah.
      tapi tak panas-panas jugak.
      dia mana ada degree.
      jadi chief pong.
      dia yang mengaku.

      sekadaq mu kena komen baik baik.

  61. Salam juga GC,

    Bab main golf ni
    tak cukup syarat kalu tak ajak BT tu main sama
    Janganlah tinggalkan dia GC. Merajuk pulak budak tu nanti.
    bagi kat dia batang ubi kayu je biaq dia p hayun sorang2.
    Dia tu bukan gheti main golf
    Dia pakar lobang siam, pondan dan bolivia
    Dia yang kata kan?, dia tahu dan dia pakar bab tu termasuklah
    hal-hal pporno yang dia dok selalu sebut tu.
    Tp jgn lupa bak tempurung kasi kat dia no?

    Andaian tuan GC ni ada munasarawaknya jugala
    Maklumlah dunia zaman sekarang ni bila sudah mimpi pun
    sudah diambil kira sebagai betul2 bukan olok2 akan berlaku.
    Biso bonarlah dia. Ramalan yang hampir tepat apabila pemandu
    DSAI terpaksa tampil buat laporan polis.

    Terima kasih bagi lirik lagu semalam di malaysia tu
    Walaupun aku dah hafal tp bila dah kau tulis tu
    Aku bak nyanyi samalah sampai habis.
    Terhiburlah juga hatiku terkenangkan kisah2 lama
    Waktu itu aku tengah bercintan dengan orang kampar perak

    BT tak gheti nak appreciate seni lagu.
    Dia suplyer and pusher Boliviaje
    Dia ni nilai 20 sen dan rm
    Ada masyuuuk kalu dia jilat
    Xdak masyuuuk kalu dia palat.
    Pagi petang siang malam dia ingat tu je.

    Sekarang ni dia cuba nak jadi pengarah pulak
    Boleh arahkan orang lain jangan layan pjolor.
    Otak budak2 dan dia nak buat orang lain semua
    juga berfikiran budak2 mcm dia.
    Nak atur semua urusan orang
    suruh orang lain berfikir bodo, bangang,
    bahlol, baghal dan mairufang mcm dia juga.

    Oi, budak khulup jelu’ah (bersepah, bertaburan tak terurus)
    hang ni mcm Noh Omar jugalah otak udang….!

  62. bro n sis……

    apa dah jadi dgn status blogger…..
    sudah banyak yg kantoi…..tak boleh masuk nih…..
    papan komentar tak mau keluaq……kah kah kah….
    lebai google pun tak mau setel lagi……
    tapi dia dah bagi tau…….esok lusa baik le tu…

    dah tang lain tak boleh nak masuk……
    mai jugak laa kat pinkturtle nie….

    al-fatihah buat Datin Orkid Abdullah yg dah meninggal……
    teringat ‘penawar rindu’……
    beliau seangkatan M.Fazil….penyanyi ghazal johor tu…….

    semoga arwah ditempatkan dlm golongan salihieen…..

  63. salam,

    macam2 ada… pelik dok bawa mai
    sapa lagi…..puak2 sinun la

    http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=5682

  64. Alfatihah…….
    Takziah buat kaum keluarganya
    Datin Orkid Abdullah
    Yang pergi tetap pergi
    seharusnya kita mencemburui
    pemergian orang2 yang terdahulu dari kita
    semoga dia terlebih dulu
    ditempatkan Allah di kalangan para solihin….

    Tinggallah
    Penawar Rindu buat kita semua:

    Penawar rindu padamu seorang
    Kenapa selalu semangatku dikau puja
    Penawar rindu padamu seorang

    Resah tak sanggup menanggung di jiwa
    Salah tak tahu kasih bermula
    ( ulang 2X )

    Bermula
    Peristiwa, dalam ingatan
    Kasih tercipta

    Penawar rindu padamu seorang

    Senyuman kuberi sungguh bermakna
    Tetapi sayang kau tak ketahui
    ( ulang 2X )

    Tak ketahui
    Hingga ku merana, merajuk hati
    Membawa diri

    Penawar rindu padamu seorang
    Kenapa selalu semangatku dikau puja
    Penawar rindu padamu seorang

    Rindu juga kat Budak Tadika
    Sui tu maknanya SI CANTIK MOLEK
    seperti Ah Sui bin Ah Tan
    bukan Ah Lee bin Ah Tan benggong
    Jangan pulak mu buat tak tahu budak
    Aku nak bagi mu kenal siapa itu suin
    Supaya mu tak boleh arah2 pemikiran dia
    Dia nak layan sape2 pong itu dia punya pasallah
    Mu tak payah nak susah2 aturkan
    dengan siapa pong

    Tak mengapalah pinkturtle lambat tiba
    Kita adalah kita, teruskan saja dgn berbaik sangka
    untuk dia jua. Mudah2an dia sihat walafiat
    Dia telah sediakan kolum terbaik untuk semua
    Satu paparan medium untuk digunakan
    oleh semua orang sini atau orang sinun
    Jangan dok terpengaruh dgn budak tadika otak udang
    Dia kata: pinkturtle turnturtle….kelirulah, apalah…
    Langsung tidak nak berterima kasih kpd orang yang
    bersusah payah menyediakan kemudahan
    Tanpa mengambil kira kesukaran status blogger kini
    yang sedang diserang oleh gerombolan………………

    • hang suin.

      kalau hang ada anak.
      kalau hang ada cucu.
      hang kena jaga depa.
      jaga laghu mana.
      hang kena bagi dia orang mengaji.
      mengaji sampai universiti.
      kalau universiti dah penuh.
      hantaq kat universitas pon, tak apa.

      depa kena ada degree.
      bukan degree nasik kandaq.
      suhu setakat F dan C.
      ni degree yang orang Melayu kata ijazah.
      kalau depa dah ada ijazah.
      depa juai nasik kandaq pong tak apa.
      depa nak bungkus tempoyak pong, tak apa.
      kalau depa tulih kat sini, pon ada isi.
      kalau depa mengaku great, pong great sungguh.

      bukang seropa hang, melalut.

      • Salam BT,

        Anak aku 2 org. bawak balik degree
        Combine sebiji rumah kos sederhana..
        Lagi sorang masuk baru 1st year..
        Tera nak habih degree
        Combine 3 3 sebiji kondo….
        Lagu tu lah..melayu nak boleh apa..
        Boleh ke depa saja semua…

      • salam great chief.

        tahniah lah.
        kita nak laghu tu lah.
        moga2 depa bejaya dalam hidup.

        degree tu sebagai tool saja.
        depa kena pandai guna tool itu.

        kalau depa beli BMW dan condo pun.
        belum tentu depa bejaya.

        bejaya bila depa bagi duit kat hang.
        bagi tiap2 bulan.
        sekurang2nya 5% dari gaji.
        itu baru jadi anak yang berjaya.

        kalau hang dah banyak duit pong.
        bagi, depa tetap kena bagi.
        itu anak yang berjaya.

        sekadaq nak tahniah kat hang.

  65. yang melalut tu hang bukan aku,

    hang yang ketinggalan bas
    hang yang ketinggalan keretapi
    hang yang ketinggalan zaman
    pemikiran hang jumud
    kalu hang jual tempoyak bungkus
    bukan takat tak laku
    1.5 hari je lepaih tu tutup kedailah
    pasal apa?
    pasal hang ludah dalam bungkusan tempoyak hang
    otak hang tak bersih SAMPAH
    otak pencacai umporno
    fikiran hang kotor dan jijik
    fikiran dengki khianat
    jiwa hang kacau
    keturunan ah lee bin ah tan
    makan jeruk mame peram dalam kulit ‘kkugho’
    sebab apa aku kata hang mcm tu
    sebab hang lihat semua orang tak betul
    hang nak pengaruh orang
    hang tu perasaaaan je labih
    hang penuh buruk sangka
    hang dok ingat orang lain standard bawah hang
    hang dok fikir orang lain semua chow kia
    hang dok sangka orang lain pundek kutty
    please lah budak tadika khulup jelu’ah
    hang silap sungguh
    hang kena ubahlah sikap cepat
    jadilah manusia hati terbuka
    jadilah insan mulia sebagai seorang islam
    itu pun kalau mu islam bukan kapiaq
    orang kapiaq lebih mulia dari mu
    sebab dia menghormati sesama insan
    sebab dia ambil pemikiran orang lain
    sebab dia mengamalkan cara hidup mulia
    sebab dia berfikir secara terbuka
    inilah ghopanya standard pencacai umporno
    tak akan kemana puak2 mu
    standard D T rmc, standard isa samad
    pengerusi risda dan pengerusi felda
    nak bagi jahannam rakyat tanah2 rancangan

    apa yg pandang sangat pada ijazah tempoyak tu
    hang je ke ada ijazah?
    hang saje ke p mengaji sini sinun?
    hang saje ke yang punya anak2 mengaji universiti?
    kau ini standard melayu bacul
    melayu makan satu bakul berak satu baldi
    keturunan melayu mcm mu tak akan ke mana
    inilah melayu yang suka berpecah belah
    puak2 kesatuan melayu hancurkan melayu
    maskot mandalia melayu tak bersatu
    perut pedal tun ali dan pateh karma wijaya
    disebabkan manusia2 yang berfikiran mcm mu
    telah menghancurkan perjuangan orang melayu
    dulu, kini dan selamanya.

    keciaaaaan kat mu!

    • hai.
      kita nasihat kat hang.
      kat sukusakat hang.
      hang kata melalut.
      baguis nuur.

  66. bro n sis……….

    vid loklaq tu depa edaq kat mesjid mesjid pulak nie…..
    bingai betoi la puak sarkis nie…….
    pekak wailoooon laa tohhh…….

    depa bukan nak ikut orang ceghedik…..
    depa lebih suka orang pakat ba wau alip doh…bo bo doh……..
    senang nak ‘pekuda’….
    senang nak buat gulai………
    syok buat tempoyak………..
    pasai tu depa dok rajin authar putar mutar……
    benda kalu dah tak betoi…..jenuh lenguh mulut dan habih hengget dok buat keroja sia sia dan lagha nie…..
    memang dasar baghal mcm tu laa……..

    Dr. Wahbah Az-Zuhaili……
    cendikiawan Islam pun depa puak sarkis tak peduli punya….
    nak suruh depa baca ‘Fiqh ul Islam wa adillah’ karangan beliau……..depa tak gheti nak baca……faham jauh langsung laa…..
    lepaih tu mcm mana nak amal???????…..jauh sekali…..

    peralatan moden dengan teknologi secanggih mana pun tidak layak menjadi dalil dalam penghakiman Islam….kata Syeikh Dr. Wahbah Az-Zuhaili…….
    tapi puak sarkis amano nie dok putaq mutaq dok buat jugak keroja bo bo bo doh doh tu……..

    kah kah kah………

    • salam nasik kandaq.

      hang, tak abis abis.
      dok bro and sis.

      tapi, tak apa.
      hang ceredik sikit.
      sikit dari suin.

      sekadaq nak naik degree hang.

  67. bro n sis…….

    mai ‘feel good’ ngan salih yaakob sat……..

    tempoyak saja lagi yg dok main golf ‘handicap’ satu lubang saja…sampai laa nie………

    kah kah kah….

    • salam nasik kandaq.

      kita tau hang teringin.
      teringin sangat.

      setakat teringin tak guna.
      great chief pong teringin, temimpi doggy.
      pjoloq tasah cakaplah teringin sampai pporno.
      lejas dah lama teringin, tapi dah dok lemah.

      ni cerita ada.
      ada ada.
      tapi takleh guna.

      sekadaq teringin sajalah.

    • salam nasik kandaq.

      nak tambah tulih sikit.
      bukang tambah nasik kandaq.

      hang bagitau kat sukusakat hang.
      termasuk hang lah.
      yang jadi ejen pembantu rumah.

      bawa masuk pembantu rumah.
      jangan dok bawa masuk.
      pelacuq.

      kalau pjoloq rosak, tak apa lah.
      dia memang dah rosak.

      kalau bawa masuk pelacuq.
      nanti 1Malaysia rosak.

      sekadaq TGNA pun setuju.

  68. salam gc…….

    plz stop one mnt……
    see this……..

    http://wartashubhi.blogspot.com/2011/05/anak-cina-penang-helen-chuah-orang-luar.html

    whats ur response…gc !!!!!!!!……….

    • Salam NK,

      Fantastic…bravo..
      1 M’sia bangga.

      jgn. tambah “””ng””” di blkg.
      nask tambah x pa…

      • Lagi satu tremendous ever
        dari KERAjaan
        hadiah kpd. guru2 & rakyat
        bakal memhadapi kenaikan
        RON95 & LETRIK…
        PKR DI HARAMKAN…

  69. What i do not understood is if truth be told how you’re not really a lot more well-favored than you may
    be now. You’re so intelligent. You realize thus significantly in the case of this topic, produced me for my part believe it from numerous varied
    angles. Its like women and men are not interested unless it is one thing to accomplish with Lady gaga!
    Your personal stuffs outstanding. At all times take care of it
    up!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: