Posted by: pinkturtle2 | Jun 13, 2011

Rakyat Turki berpesta dengan kemenangan AKP pimpinan Erdorgan

Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan addresses his supporters gathered in front of his Justice and Development Party headquarters in Ankara on June 13, 2011, as his wife Emine (R) looks on. Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's Islamist-rooted Justice and Development Party (AKP) won a crushing majority in the parliamentary election for a third straight win, with nearly 50 percent of the vote.

Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan, accompanied by his wife Emine Erdogan, greets his supporters at the Justice and Development Party (AKP) headquarters in Ankara on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide in today's parliamentary polls but was short of the two-thirds majority it needs to amend the constitution, near-complete results showed. With 99 percent of the votes counted, Erdogan's Justice and Development Party was leading with 50 percent of the vote for a third straight win, according to results on television channels.

Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan, accompanied by his wife Emine Erdogan, greets his supporters at the Justice and Development Party (AKP) headquarters in Ankara on June 12, 2011. Turkey’s ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide in today’s parliamentary polls but was short of the two-thirds majority it needs to amend the constitution, near-complete results showed. With 99 percent of the votes counted, Erdogan’s Justice and Development Party was leading with 50 percent of the vote for a third straight win, according to results on television channels.

Turkey's Prime Minister Tayyip Erdogan poses for Reuters at his office at the AK Party headquarters in Ankara June 13, 2011. Erdogan's AK Party has scored a resounding third consecutive election victory, but he will need to seek consensus to push ahead with a planned new constitution. Erdogan, whose AK has transformed Muslim Turkey into one of the world's fastest-growing economies and ended a cycle of military coups, won some 50 percent of the vote in Sunday's election.

Turkey’s Prime Minister Tayyip Erdogan poses for Reuters at his office at the AK Party headquarters in Ankara June 13, 2011. Erdogan’s AK Party has scored a resounding third consecutive election victory, but he will need to seek consensus to push ahead with a planned new constitution. Erdogan, whose AK has transformed Muslim Turkey into one of the world’s fastest-growing economies and ended a cycle of military coups, won some 50 percent of the vote in Sunday’s election.

Rakyat Turki berpesta dengan kemenangan AKP

ISTANBUL, 12 Jun: Parti Keadilan dan Kesejahteraan (AKP) Turki pimpinan Toyyib Erdorgan berjaya memenangi pilihan raya Turki buat kali ketiga berturut-turut dan sekalligus memecahkan rekod yang dipegang parti pimpinan Adnan Manderes sebelum ini.

AKP menang dengan undi popular sebanyak 49.9 peratus berbanding 37 peratus dalam pilihan raya 2002 dan 47 peratus dalam pilihan raya 2007.

Bagaimanapun AKP gagal mencapai sasarannya untuk memenangi dua pertiga kerusi apabila hanya memenangi 325 kerusi iaitu kurang dua belas kerusi lagi dari jumlah sasaran dua pertiganya.

Rakyat Turki, khasnya penyokong AKP dari pelbagai lapisan umur bagaikan berpesta di perkarangan pejabatnya di Istanbul dan juga di Ankara.

Di Ankara, Presiden AKP, Erdogan dan isterinya berucap kepada para penyokongnya bagi meraikan kemenangan itu kira-kira jam 9.30 malam waktu tempatan.

Di Istanbul, pesta kemenangan berlangsung di perkarangan pejabat AKP dan juga di dalam dewan besar pejabat AKP Istanbul.

Para remajanya menari tarian tradisional Turki sambil menyanyikan lagu khas yang dicipta AKP untuk pilihan raya kali ini.

Mereka mengibarkan bendera AKP yang dibekalkan oleh parti itu sejak jam tujuh malam apabila keputusan awal diumumkan AKP sudah memperolehi 53.24 peratus.

Sambil menyanyi dan menari, mereka juga bersorak setiap kali gambar pemimpin kesayangan, Erdogan dipaparkan dilayar besar yang dipasang di perkarangan parti itu.

(Gambar bawah: Huseyin Kansu [kanan] bercakap dengan Dr Mariah Mahmud menjelang keputusan pilihan raya diumumkan)

Menurut Huseyin Kansu, bekas anggota Parlimen AKP, partinya masuk ke dalam pilihan raya ini dengan sasaran untuk membolehkan partinya membuat satu perlembagaan baru yang disediakan oleh pihak awam.

Ini kerana, perlembagaan Turki yang ada sekarang disediakan oleh pihak tentera. Walaupun sudah berpuluh kandungannya dipinda oleh kerajaan AKP namun ia tidak menyelesaikan masalah gangguan tentera dan mahkamah perlembagaan yang sentiasa menganggu kerajaan pilihan rakyat itu.

Antara pindaan yang pernah dibuat adalah membenarkan para pelajar wanita universiti di negeri itu memakai tudung disamping membenarkan wanita memakai tudung di majlis rasmi kerajaan.

Ketika mula menang di Turki pada tahun 2002 dahulu, isteri Erdogan sendiri, Emin, tidak boleh mengiringi suaminya ke majlis rasmi kerana beliau enggan memakai tudung yang dipakainya itu.

Kini, Emin boleh menemani suaminya ke mana-mana termasuk ke majlis rasmi kerajaan.

Namun pindaan-pindaan yang dibuat tidak boleh menghentikan pihak tentera mengganggu gugat kerajaan pada setiap masa.

“Hanya dengan membuat semula perlembagaan yang berasaskan demokrasi sepenuhnya barulah ia akan selesai,” kata Huseyin Kansu kepada Harakahdaily.

Huseyin adalah anggota Parlimen tiga zaman iaitu dibawah parti Refah, Fadhilat dan yang terakhir AKP iaitu pada tahun 2002.
Selepas tiga penggal sebagai anggota Parlimen, Huseyin tidak lagi bertanding sejak 2007 dan pilihan raya tahun ini namun beliau kekal sebagai penyokong tegar AKP.

Bagi beliau, setiap kali tentera menganggu urusan kerajaan, ekonomi Turki juga akan turut terganggu.

“Oleh itu majoriti lebih dua pertiga diperlukan untuk membolehkann perlembagaan baru dibuat dan menjadikan Turki benar-benar negara demokratik,” kata Huseyin.

Dalam pilihan raya ini, AKP mendapat 325 kerusi, CHP 135, MHP 54 dan BGM 36 kerusi.

Turut menjadi pemerhati pilihan raya ini adalah lima pemimpin dan petugas PAS dan tiga pemimpin PKR. Delegasi PAS yang diketuai Dr Mariah Mahmud turut disertai oleh Nasir (Kedah), Onn Jaafar (Johor), Taufek Ghani (Negeri Sembilan), Abdul Rahman dan Baihaki Atiqullah (Kelantan) di samping penuls (Harakah).

Pemimpin PKR adalah Nurul Izzah Anwar (naib presiden), Saifudin Nasution (setiausaha agung) dan Datuk Johari Abdul (ahli MPT).

Zulkifli Sulong, Istanbul TURKI

Turkey's ruling AK Party supporters celebrate the results of the elections in front of the party headquarters in Ankara June 12, 2011. Initial results showed Turkey's ruling AK Party was on course for a solid victory in Sunday's parliamentary election to give Prime Minister Tayyip Erdogan a third term, news channels said.

Turkey’s ruling AK Party supporters celebrate the results of the elections in front of the party headquarters in Ankara June 12, 2011. Initial results showed Turkey’s ruling AK Party was on course for a solid victory in Sunday’s parliamentary election to give Prime Minister Tayyip Erdogan a third term, news channels said.

Turkey's ruling AK Party supporters celebrate the results of the elections in front of the party headquarters in Ankara June 12, 2011. Turkey's ruling AK Party was set to win 50.7 percent of the vote in Sunday's parliamentary election but it looked unlikely to gain enough seats to call a referendum on a planned new constitution.

Turkey’s ruling AK Party supporters celebrate the results of the elections in front of the party headquarters in Ankara June 12, 2011. Turkey’s ruling AK Party was set to win 50.7 percent of the vote in Sunday’s parliamentary election but it looked unlikely to gain enough seats to call a referendum on a planned new constitution.

Supporters of Turkey's ruling AKP 'Justice and Development Party' party celebrate with Turkish and party flags after the first results of the parliamentary election, in Ankara, on June 12, 2011. Turkey's ruling Justice and Development Party (AKP) took a 54.8-percent lead in today's general polls, with 30 percent of the vote counted, according to results carried on CNN Turk television.

Supporters of Turkey’s ruling AKP ‘Justice and Development Party’ party celebrate with Turkish and party flags after the first results of the parliamentary election, in Ankara, on June 12, 2011. Turkey’s ruling Justice and Development Party (AKP) took a 54.8-percent lead in today’s general polls, with 30 percent of the vote counted, according to results carried on CNN Turk television.

Turkey's ruling AK Party supporters celebrate the results of the elections in front of the party headquarters in Ankara June 12, 2011. Turkey's ruling AK Party was on course to win a resounding victory in Sunday's parliamentary election, having won 56 percent of the vote with 21 percent of the votes counted, broadcaster Haberturk said.

Supporters of Turkey's ruling party the Justice and Development Party (AKP) celebrate with party flags after the first results of the parliamentary election in front of party headquarters in Ankara on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide in today's parliamentary polls but was short of the two-thirds majority it needs to amend the constitution, near-complete results showed. With 99 percent of the votes counted, Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan's Justice and Development Party was leading with 50 percent of the vote for a third straight win, according to results on television channels.

Supporters celebrate as Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan addresses his supporters gathered in front of his Justice and Development Party headquarters in Ankara, Turkey, late Sunday, June 12, 2011. Turkey's ruling party surged to a third term in parliamentary elections Sunday, setting the stage for the rising regional power to pursue trademark economic growth, assertive diplomacy and an overhaul of the military-era constitution.

Supporters celebrate as Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan addresses his supporters gathered in front of his Justice and Development Party headquarters in Ankara, Turkey, late Sunday, June 12, 2011. Turkey's ruling party surged to a third term in parliamentary elections Sunday, setting the stage for the rising regional power to pursue trademark economic growth, assertive diplomacy and an overhaul of the military-era constitution.

Supporters of Turkey's ruling party the Justice and Development Party (AKP) celebrate with party flags after the first results of the parliamentary election in front of party headquarters in Ankara on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide in today's parliamentary polls but was short of the two-thirds majority it needs to amend the constitution, near-complete results showed. With 99 percent of the votes counted, Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan's Justice and Development Party was leading with 50 percent of the vote for a third straight win, according to results on television channels.

Supporters of Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan react as he delivers a speech in Istanbul, on June 11, 2011. Such is the confidence of Turkey's ruling party ahead of elections Sunday that its campaign posters show the prime minister, eyes raised skyward, next to slogans referring to the centenary of the Turkish republic, still more than a decade away.

Supporters of Turkey's ruling AKP 'Justice and Development Party' party celebrate with National and party flags after the first results of the parliamentary election, in Istanbul, on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide win in today's parliamentary polls and a third straight term in power, according to unofficial results.

Supporters of Turkey's ruling AKP 'Justice and Development Party' party celebrate with National and party flags after the first results of the parliamentary election, in Istanbul, on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide win in today's parliamentary polls and a third straight term in power, according to unofficial results.

Supporters of Turkey's ruling AKP 'Justice and Development Party' party celebrate with National and party flags after the first results of the parliamentary election, in Istanbul, on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide win in today's parliamentary polls and a third straight term in power, according to unofficial results.

Supporters of Turkey's ruling AKP 'Justice and Development Party' party celebrate with National and party flags after the first results of the parliamentary election, in Istanbul, on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide win in today's parliamentary polls and a third straight term in power, according to unofficial results.

Supporters of Turkey's ruling AKP 'Justice and Development Party' party celebrate with National and party flags after the first results of the parliamentary election, in Istanbul, on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide win in today's parliamentary polls and a third straight term in power, according to unofficial results.

Supporters of Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan react outside the AK party offices in Istanbul, Sunday, June 12, 2011. Turkey's ruling party sought a third term in elections Sunday, aiming to build on economic and diplomatic advances in recent years as well as introduce a new constitution it says will make the country more democratic.

Supporters of Turkey's ruling AKP 'Justice and Development Party' party celebrate with National and party flags after the first results of the parliamentary election, in Istanbul, on June 12, 2011. Turkey's ruling Islamist-rooted party clinched a record landslide win in today's parliamentary polls and a third straight term in power, according to unofficial results.

Turkey's ruling AK Party supporters celebrate the results of the elections in front of the party headquarters in Ankara June 12, 2011. Initial results showed Turkey's ruling AK Party was on course for a solid victory in Sunday's parliamentary election to give Prime Minister Tayyip Erdogan a third term, news channels said.

Advertisements

Responses

  1. Tahniah AKP…….
    Tahniah Erdogan……..
    Tahniah rakyat Turki……………..

    ini lah antara berita paling menarik minggu ini…….
    berita yg boleh mengubah sejarah dan landskap politik ketenteraan Turki……..
    berita yg menybbkan apco dan sekutunya boleh putuih urat kentut………
    silap silap tak boleh kentut dan batuk lagi sepanjang bulan dan tahun ini……..
    berita yg mnybbkan kumpulan pro barat kian dok becempera…..
    boleh tak makan dan ngigau dlm tidoq……….

    Turki dianggap ramai sebagai model bagi semua penyokong demokrasi yg ‘hidup’ di Timur Tengah dan Afrika Utra…….bukan mcm arab saudi…….bukan mcm bahrain n lain2……..kebanyakan depa tu mcm malaisia kita jugak……..demokrasi yg berputaq belit…….

    ada berita yg masuk mengatakan Iran akan menyumbang 25 juta dollar kpd turki dlm keadaan Erdogan ingin membuang terus perlembagaan sekular melalui satu referendum………
    nampaknya sokongan kian bertambah tambah……..

    apa pun Erdogan diharap dapat mengembalikan maruah Islam yg kian tercalar di sana………..

    http://richardfalk.wordpress.com/2011/06/13/interpreting-the-akp-victory-in-turkey/

    http://www.thecuttingedgenews.com/index.php?article=21638&pageid=&pagename=

    • Lagi satu berita yg akan
      menyebabkan PM 1Mesia
      kecut teloq…!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • handai hang.
        sapai ke teloq kecut pon.
        hang tau.

        HARA HARA
        lah hang.

      • Aku tak pernah mengaku pandai,

        tapi aku tak bangang macam hang…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  2. UM4NO pulak makin gelabah bewak..
    semua umpan, tak makan..
    yang makan umpan depa, lembu-lembu yang sama jugak, yang dah kenai tuan dia..

  3. untuk menjadi lebih telus, pilihanraya masjid akan dilaksanakan di seluruh negeri Pulau Pinang..
    tapi UM4No meroyan tak tentu hala..

    kononnya politik yang kotor tak boleh dibawa ke masjid yang suci..
    di zaman UM4NO berkuasa, AJK masjid adalah para karat UM4NO..

    muka yang terkenal sebagai kaki judi, kaki arak dan kaki songlap pun jadi AJK masjid jugak..

    tapi masa tu pecacai UM4NO tak peduli pasai hidung kena ikat tali..

    • Aku sokong…!!!

  4. salam tokgelam……..

    pasai p.pinang nak buat pilihanraya mesjid……..
    puak kerih habih jadi gelabah beruk…..
    takut ‘tak boleh caghi makan’ lagiiiiiiii……..
    umPhorNo nie memang laa anti pembaharuan…….
    apa yg PR nak buat……..ada saja yg tak kena dgn depa…….
    last sekali depa akan ‘tiru’ juak………
    akan C n P jugak dari apa yg PR buat…….mcm depa C n P buku jingga toh……
    tapi depa tak mengaku punya……….
    yg jumud dan zero IQ tu memanglah dari puak kerih telanjang nie…….
    jumud mcm tempoyak……….kah kah kah

    masa di Mekah baru nie…….
    aku ada laa bersembang dgn puak puak arab kat sana tu……..
    depa habaq yg kerajaan saudi telah gandakan gaji yg depa terima sebelumnya….
    bila tanya pasai apa???……..
    saudi tak mau rakyatnya berperangai mcm Bahrain…….mcm Tunisia dan Mesir……
    so…..dia ‘cover’ cepat-cepat dgn penaik gaji rakyatnya sekali ganda dari yg depa sedang terima……..
    malaisia boleh buat ke mcm tu???……..
    malaisia buat tempoyak boleh laa…….
    buat rempah gilin…….sambil authar putaq batu gilin……….

    kah kah kah

    • salam nasik kandaq.

      apa yang hang merapu.
      dah lama dah, dok menulih.
      tak pandai pandai.
      ingatkang, nasik saja yang tak habis.
      dok kandaq.
      tulih pong, hang tak habis habis.
      dok merapu.

      berubah lah.
      kitsiang kat TGNA.
      sapai bila.
      nak tak gi, tak gi.
      hang orang penang kata.
      pi mai, pi mai, tang tu.

      sekadaq kitsiang pulak kat Md Sabu.

      • BT !!!!!!!!……

        yg selalu dok meghapu tu……..hang laa ngan puak puak sarkis hangpa……….
        yg dok tak gi tak gi pun puak sarkis hangpa jugak……
        yg pi mai dok tang tu……3 T aka 3 Tempoyak jugak……..

        kalu hang tak caya…….hang tanya tok gelam…..
        hang tanya KK….tanya ikutceramah………tanya keliwon………
        tanya Gc………
        kiri GC pun hang tak boleh………
        pasai tu dia jadi chief kat sini…………

        tak payah la hang nak kesian kat mat sabu…………
        hang patutnya kesian kat diri hang sendiri……..
        hang tu dah sampai tahap ‘out class’ figure…….
        mat sabu dah jadi international figure…….
        dah tersohor bagai national figure……..
        semua orang kenai dia…….
        mat sabu ada perinsip…….
        pasai tu dia boleh perebah us. nasa……..
        dia boleh pelingkup puak puak yg dok condong kat sarkis…..
        bukan mcm hang tu…….dok bau tempoyak saja………..

        sekadaq hang kena suluh diri hang dulu……..
        baru laa boleh ‘adjust’,,,,,,,,,,

        kah kah kah kah kah kah KaaAhhhhhhh

      • salam nasik kandaq.

        hang lupa.
        ada satu t lagi.
        t tu teng.

        kalau hang tambah teng.
        lemais lah, dia.

        sekadaq hang pong lemais sama.

    • Salam 2 beradik pak lain mak asing2,

      Depa sinun chuak Erdogan dok kelinting
      wang wei wang wei di sini.Melilau luan cari
      pedoman tak dapat2 sampai Cek Det pon
      tumpang sekaki try 2 lead the way 2 victory.
      Well…dah senja…faham2 la..

      Sudah tiba masanya UMporNO ikut jejak
      TUAH lempaq kerih teruih ghaib…
      Ghaib pi PARLIMEN BELIA OLOK2…
      hi.hi..hi…gelak kecik..

  5. apabila DAP dilantik menjadi penasihat PAS…maka hancurlah umat…bila yahudi versi malaysia dah jadi sahabat PAS …maka mereka akan terus menerus memecah belahkan umat dgn cara politik sebegini…PAS akan terus syok sendiri sebagaimana PRU sarawak….akhirnya PAS akan kalah terok di selangor dan kedah dan akan menang tipis dikelantan di PRU 13 nanti…tugguuuuu

    • Yang APCO-Israel-Zionist
      jadi penasihat UMNO-BN tu
      apa kejejadahnya…..????

    • Kepada Puak UMproNO yg masih buta. Kesian. Dah 50 tahun lebih memerintah Malaysia, Tapi masih ketinggalan zaman. Inilah akibat terlalu lama memerintah. Dah nyanyuk.

      PAS tak kalah di Srwk.

      Ingat lah saudara,

      Dah 52 tahun takkan masih dara. UMproNO dah tua. Tunggu masa untuk hancur.

      Sama-sama kita tunggguuuuuu……..

  6. nasik kandaq, mana dia pecacai UM4NO, tak seronok kut depa dengan cerita Turki ni… hehe..

    kalu FREEMASON yang menang tentu depa begulin happy…

    • KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

    • salam tok gelam…….

      pencacai um4no dah pakat cunggit ramai ramai……
      tak boleh tahan dok kena taji………
      ramai dok sekeh depa…….

      yg tinggai pun budak budak saja……..
      budak nie ketegaq sikit………..
      nak bagi idea…….tak tau
      idea pun idea ciput je………
      so n so……..
      budak nie apa lagi……kogheja dok meghapu le…….
      tu laa saja yg dia tau………

      kah kah kah………

  7. DAP yang jadi penasihat Pas telah memberi laluan kepada Majlis ugama Islam Pulau Pinang melaksanakan Enakmen Islam mengikut perlembagaan negeri. Ini sangat bertentangan kalau mengikut pegangan dan akidah kafirin..

    Kerajaan DAP Pulau Pinang yang dilebel sebagai chauvenist dan kominis oleh orang2 melayu UmnGok ini sepatutnya menghalang apa juga aktiviti yang menyuburkan kefahaman Islam kepada orang melayu seperti:-

    > Mengawal dan menyediakan khutbah.
    > Mengawal aktiviti ceramah diMasjid2.
    > Menghapuskan bantuan kepada sekolah agama rakyat
    > Tidak menaikan elaun guru2 kafa.
    > Tidak memberi sumbangan tahunan kepada warga emas Islam dan sumbangan kematian orang islam
    >tidak menyokong perarakan Maulidur Rasul.
    > tidak menyediakan peruntukan masjid dibulan Ramadhan.

    Kalau kerajaan Umno sendiri amat takut dan kedekut untuk membuat perkara2 tersebut, sewajarnya kerajaan PR Dap perlu lebih takut untuk berbuat demikian. Tidakkah DAP takut Islam mengancam mereka. Kalau ikut persepsi melayu UmNGok lahhh….

    Rupanya perlaksanaan kerajaan DAP menyokong Islam itu menyebabkan perpecahan orang2 melayu lah….

    Jadi, untuk tidak menyebabkan orang2 melayu berpecah. Melayu mesti sokong Umno dan pemimpin2nya, biarpun pemimpin Umno;-

    > Membaham harta rakyat dan negara
    >Menindas ekonomi rakyat dengan menjadikan subsidi dari wang rakyat itu milik
    Pemimpin Umno dan keroninya.
    > Munafik dengan tindak tanduk memutarbelitkan hukum Islam mengikut
    kehendaknya.
    > Menyuburkan dan menghalalkan fitnah sesama Islam takut hilang kuasa.
    > Menghalang dan memperlekehkan Islam agama rasmi negara
    > Menghapuskan bantuan agama rakyat

    Teralau banyak, kalau nak disenaraikan kezaliman dan keangkuhan Umno yang macam memaksa orang melayu jangan berpecah demi keutamaan bangsa.

    Sewajarnya Umno hendaklah mencari seorang rasul dan sebuah kitab yang boleh meyakinkan orang melayu bahawa orang melayu tidak tersenarai dari bangsa yang tidak akan disoal dan tidak diazab oleh

  8. Pilihanraya Masjid di Penang..

    para imam UM4NO, para bilal UM4NO pun dah tak senang duduk..
    takut elaun hilang..
    sabar banyak-banyak, rezeki datang dari-Nya..

    di zaman BN, elaun kecik..ciput..
    tapi LGE yang berjiwa rakyat, tanpa mengira kaum ‘top up’ sampai meleleh yaqliuq depa..

    walau macamana sekalipun, InsyaAllah, mereka-mereka ini akan dapat membezakan yang hak dan batil..
    usaha, doa dan tawakkal dari kita, InsyaAllah akan dikabulkan-Nya suatu hari nanti..

    kepada kerajaan negeri Pulau Pinang, tahniah dan syabas kerana ini akan dapat membezakan antara BN dan PR dari segi langkah-langkah yang dilaksanakan untuk memertabatkan Islam di tempat yang sepatutnya..

    UM4NO tak hirau kalau AJK masjid tu kaki JUDI..
    UM4NO tak kisah kalau AJK masjid tu kaki ARAK..
    UM4NO tak peduli kalau AJK masjid tu Ahli Jarang Ke masjid..

  9. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA.

    hebat.
    hebat sengguh.
    sukutigasukusakat.
    gc, nk dan KK.

    tang turki, depa semua tau.
    setakat merapu.
    bolehlah.
    lain-lain, tak tau.

    sekadaq bila kena teng, lemais semua.
    tekapai-kapai.

  10. budak tadika apa yang merapu..hang la merapu,,,,sapa yang lemais…hang la..terkapai kapai sorang merapuu..malula be end..pati kafirin dap lagi kemaih dari hang…be end apa ada..sekolah agama lagi depa nak tutup..aku ingat lagi masa aku ngajar kat sekolah agama swasta..khir toyo hantaq sb datang sekolah..pegi cek segala dokumen sekolah macam pengganeh.walhalstaf staf dilarang sama sekali membawa apa apa risalah politik …bukannya datang nak bagi bantuan..apa yang umno tolong sekolah agama.kalau boleh nak tutup je.ahli umno dalam pibg berlagak je pandai bercakap…hampeh…apa yang disumbangkannya..taraakk…tapi kereta menjalor balor…tak pe lar Turki sedara kita.aku cukup respek erdogan.biar ada sejuta erdogan dalam PAS pun xper…erdogan adalah salah seorang pemimpin yang berani berdebat dengan PM israel.AllahuAkbar!!!Umno apa ada…Aku cabar najib ke sapa sapa kutuk israel macam erdogan.Isteri Erdogan pakai tudung wooi walau dalam tekanan tentera sekulah..Masya ALLah !!!woi budak tadika ko x nampak ke…dalam negara Islam ala UMNo bini pm pun x pakai tudung…astagfirullahal adzim.lemais betul aku tengok.koman koman sepanar pun pakaila tudung.Tengok dr wan Azizah..sape percaya wanita solehah mcm dr wan azizah bersuamikan seorang peliwat.Allah maha adil menjadikan wanita solehah untuk suami yang soleh…tapi korang puak munafikin yang berada dalam kegelapan apa cerita…orang baik baik pun ko fitnah…tunggulah hari akhirat besok..geng geng fitnah ni akan mengadap Allah SWT.Aku pertahankan DSAI bukan sebab politik tp dia adalah saudara muslim aku..samada dia buat atau tidak itu urusan dia dengan Allah SWT

  11. bendera @ color mcm pkr@PR laa…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: