Posted by: pinkturtle2 | Julai 7, 2011

RED WARRIORS Juara Segala Juara…

https://i1.wp.com/a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/270267_238604682835454_119196541442936_916770_5795101_n.jpg

https://i0.wp.com/a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/262380_238604262835496_119196541442936_916759_7309596_n.jpg

https://i1.wp.com/a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/270784_238604752835447_119196541442936_916772_6785094_n.jpghttps://i2.wp.com/a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/261202_238604176168838_119196541442936_916757_5836872_n.jpg

https://i1.wp.com/a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262275_238604876168768_119196541442936_916775_1329889_n.jpg

https://i1.wp.com/a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262021_238604336168822_119196541442936_916761_354573_n.jpg

https://i2.wp.com/a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264275_238604422835480_119196541442936_916763_2115743_n.jpg

https://i0.wp.com/a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269022_238604216168834_119196541442936_916758_6511212_n.jpg

RED WARRIORS Juara Liga Super 2011.

Saingan mendebarkan bermula dari minit pertama perlawanan ditamatkan dengan cemerlang oleh semua pemain didalam pasukan Sang Kijang.

Ucapan terima kasih juga wajar diberikan kepada Norshahrul Idlan Talaha selepas dua gol penyerang prolifik ini memberikan kejuaraan liga utama pertama kepada Kelantan sepanjang 90 tahun pembabitan dalam sukan bola sepak negara.

Bermula seawal minit ke-2 Kelantan mengasak kubu pertahanan Sabah melalui kuisan lemah Ramzul Zahini  kepada penjaga gol tuan rumah setelah menerima umpanan menarik Mohd Izuan Salahudin.

Tiga minit kemudian, 2000 penyokong Kelantan di Stadium Likas berpesta setelah Norshahrul Idlan Talaha bijak menggunakan hantaran Badri Radzi dengan menyepak masuk bola kedalam jaring menewaskan Azizon Kadir untuk gol pertama.

Pada minit ke-14, Zainizam Marjan hampir menyamakan kedudukan namun tandukan tepat penyerang veteran Sabah ini berjaya diselamatkan Khairul Fahmi Che Mat.

Tidak lama kemudian, Badri Radzi yang tidak dikawal melepaskan satu sepakan kencang dari luar kotak penalti tetapi sedikit tersasar.

Shahrul Azhar Ture pula menyaksikan sepakan deras dari dalam kotak penalti pada minit ke-21 terkena jaring tepi walaupun tidak dicabar pertahan Kelantan.

Percubaan dari jarak jauh Daudsu Jamaludin pada minit ke-45 menutup separuh masa pertama dengan Kelantan mendahului tuan rumah dengan satu gol.

Lima minit bersambung babak kedua, Mohd Izuan Salahudin mempunyai dua peluang keemasan meletakkan Sang Kijang selesa didepan namun hantaran cantik Norshahrul Idlan Talaha kepadanya disudahkan dengan sepakan lemah mudah diselamatkan Azizon Kadir.

Sabah tidak menunggu lama mengancam barisan pertahanan Kelantan melalui sepakan kaki kiri kencang Mafry Balang melambung tinggi pada minit ke-57.

Selepas itu, Shahrul Azhar Ture pula mengsiakan peluang terhidang setelah sepakan dari luar kotak penalti hasil hantaran satu dua bersama Zainizam Marjan berjaya ditampan Khairul Fahmi Che Mat.

Tanpa diduga, Norshahrul Idlan Talaha meletakkan Kelantan dengan dua gol pendahuluan pada minit ke-71 hasil sepakan menarik dari luar kotak penalti selepas menerima hantaran baik ketua pasukan.

Ketinggalan dua gol memaksa Sabah melakukan pertukaran pertama memasukkan Razlan Otto dan pemain ini pantas menunjukkan bisa selepas memperdayakan Khairul Fahmi dengan sepakan lencong cantik pada minit ke-77.

Gol pertama menyuntik semangat melawan Sabah mencari gol penyamaan namun beberapa cubaan pemain mereka berjaya diselamatkan Khairul Fahmi selain tersekat dengan kecemerlangan benteng perthanan Kelantan.

Pada minit akhir perlawanan, Norshahrul Idlan Talaha nyaris menjaringkan hatrik setelah berjaya melepaskan satu rembatan kencang dari dalam kotak penalti tetapi Azizon Kadir lebih bersedia menepis keluar.

Tambahan masa empat minit gagal disudahkan dengan tambahan jaringan memberikan Kelantan tiga mata penamat untuk muncul juara Liga Super 2011.

Lain-lain keputusan, Terengganu naik ke tangga kedua memintas Selangor yang terikat tanpa jaringan dengan Perak di Ipoh. Terengganu menang selepas membelasah Felda United 6-2 di Petaling Jaya. Perlis dan Pahang tersingkir ke Liga Perdana pada tahun 2012 setelah gagal berada dalam kelompok 12 pasukan terbaik. -RedsfcNews-

\…………………………………………../

Aturcara Sambutan Kejuaraan Liga Super The Red Warriors

8/7/2011 : Majlis penyampaian Piala Liga Super akan disempurnakan DYTM Tengku Mahkota Pahang Presiden FAM pada hari jumaat pukul 11.00 pagi di Wisma FAM

8/7/2011 : Konsert khas menyambut Juara Liga Super di Stadium SSM ke IV  pada pukul 8.00 malam

8/7/2011 : Piala Liga Super dan Pemain akan di sambut di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa pada pukul 10.00 malam dan diarak dengan kereta berhias menuju stadium SSM ke IV.

Lagi Gambar Di Sini


Responses

  1. Red Warrior telah dimilikgunakan oleh Umporno Kelantan. Annuar Musa telah memaksa atau menipu Red warrior hadir dalam kempen Najib presiden Umporno program menawan Kelantan di Macang baru2 ini.

    Rakyat Kelantan yang menyokong Red Warrior perlu menilai semula sokongan jangan anda semua dianggap hidung tak mancung pipi tersorong sorong. Setiap penyokong ada maruahnya tersendiri…

    Musnahnya sukan di malaysia apabila sukan yang berpotensi berwibawa dipersada sukan baik di asia atau antarabangsa menjadi hambar dan lesu apabila diurus oleh mereka yang mengambil peluang buat wang dari peruntukan sukan negara dan kepentinga politik.

    Sukan Malaysia tidak akan sampai kemana, sekedar berligar dalam mangkuk dan periok sendiri…..

    • salam Kucing Kota.

      apa dah kena dengan hang ni.
      apa orang buat semua tak kena.

      hang dah kena koot.
      terkena tempoas pjoloq@pporno.

      sekadaq koot lah.

      • wooii kucing kota…hang sakit hati pasai apa…..org dah buat terbaik….nak naik kan bolasepak kelantan…tapi hang dok sakit hati pasai apa…hang ni ibarat parasit bagi rakyat Kelantan…

    • Takpolah…rakyat kelate buke bodo…sukan2 jugak time ngundi pakoh BULE…ambo ore kelate takkkan bui negeri ambo b-end memerintah….Takbirrrr!TRW bukan gelombang merah stopa mohamad…TRW adalah ramai dari gelombnag hijau(PAS)….ingat stopa mohamad, gelombang merah mu akan ditenggelam oleh gelombang hijau anak2 perantau PRU13 nanti…InsyaAllah!Takbirrrr…Tahniah The Red Worrior…TRW rakyat suko tapi Najib@b-end, sorry bohhhhh….

  2. Salam KK,

    ambo setuju sangat
    inilah maknanya “majulah sukan untuk negara”
    siapa tak kenal AM-dari parti umporno tu
    tiada yang lebih bersih dari bersih
    tolak yang bersih semua tak berapa bersih
    tak berapa bersih dalam sukan bola sepak ni dah lama
    khususnya di kelantan
    tengoklah bagaimana dipergunakan
    peranan kerajaan negeri langsung ditenggelamkan
    peluang bola untuk agenda politik mereka
    tahniah pasukan kelantan atas kemenangan
    malangnya kecemerlangan ini akan hilang bersamamu……umporno.

    tetapi jangan silap,
    tidak semua penyokong yang dok bersorak sorai
    pak turut atau ikut telunjuk
    ramai kalangan mereka adalah pejuang-pejuang
    menegakkan maruah
    atas nama negeri kelantan……………..BERSIH
    dari segala kekotoran.

    • mu pjoloq.

      mu setuju sokmo.
      nak pikir sendiri, mu tak reti.
      pakai setuju saja.

      sekadaq sajalah nak bagitau.

  3. bro n sis………

    AM nie memang muka tak tau malu……..
    ambik kesempatan nak popularkan diri balik……..
    menangguk di ayaq jernih……..
    dia nie lama dah dok berendam dlm ayaq keroh……
    sejak kes pprt dulu……….
    sekaligus nak tunjukan yg mazhab biru biru tempoyak……
    tak basi basai lagi……
    memang puak biru biru suka bela penyangak……..

    kah kah kah…..

    depa cari untung ataih orang susah…….
    yg susah tambah susah………
    yg urus makin mulus……..
    konon nak membela rakyat?????…..kah kah kah
    lepaih tu sumbat temolok sendiri…….kah kah kah….
    bila dah kenyang…….pi main golf….
    bila pgolf……..dok ingat ‘lubang’ saja…….
    kesusahan rakyat depa buat modai cari untung…….
    hangpa boleh pecaya lagi ka ke puak puak nie?????….
    tapi jngn susah….
    tempoyak basi tu tetap ingatkan mereka still pejuang bangsa dan agama?????????

    kah kah kah

    Maksud firman Allah SWT.
    “Tahukah engkau akan orang yang mendustakan agama? Orang itu ialah yang menindas serta berlaku zalim kepada anak yatim. Dan ia tidak meninggalkan untuk memberi makanan yang berhak diterima oleh orang miskin.”
    -Surah al-Maa’uun, ayat 1-3.

    • salam nasik kandaq.

      dah.
      dah p bilang ka.
      bilang duri-durian kat balik pulau.
      kalau belum.
      hang kena ajak gc p.
      nanti terlambat melePAS.
      semua diekspot ke Hongkong.

      ni.
      hang mengata.
      lepais tu.
      hang peturun surah.
      hang belajaq kat mana.
      kalau belajaq dengan Kucing Kota.
      hang jagalah sikit.
      dia tu tolong ambik kat acheen street.
      bacanya tidak.

      sekadaq kitsiang kat hang.

  4. Dengan pimpinan umno maka bejayalah anak anak kelantan dlm bolasepak…..nak harap nik aziz…..bab demontrasi dia terror la….bab nak maju anak bangsa….jgn dok harap….tahniah red worrir tahniah umno dan pimpinan KFA….

  5. Dengan pimpinan umno maka bejayalah anak anak kelantan dlm bolasepak…..nak harap nik aziz…..bab demontrasi dia terror la….bab nak maju anak bangsa….jgn dok harap….tahniah red worrir tahniah umno dan pimpinan KFA….

  6. aku tak nampak walau setitis pun
    bahawasanya budak tadika ni
    makhluk yang reti pikir sendiri
    melainkan dia semata-mata
    makhluk perosak
    sampah
    tulah pasal
    hati dia cemar
    jiwa dia kacau
    disuap oleh puak2 umporno
    sehinggalah dia jadi yahudi
    tu pasal dia jadi lagu tu

    lagu tak ketahuan
    = GILA dulu, kini dan selamanya.

    • mu ni lah.
      tu yang tak gi, tak gi.
      dok laghu tu.
      nasik kandaq kata.
      p mai p mai, dok tang tu.
      cuma bezanya.
      laghu tu dan tang tu.

      mu napak kot mana.
      orang reti tak reti pikir.
      kalau mu napak.
      dahsyatlah mu.

      sekadaq mu beretilah merapu.

  7. yang merapu tu mu
    dengan kuncu2mu
    aku nampak kat atah dahi mu
    dulu, kini dan selamanya
    MERAPU…………………..

    kalu mu reti sangat
    esuk pagi mu ikut belakang KJ
    kita jumpa di sana!!!

    yahudi kau!!!!

  8. salam perjuangan……..

    amboiii !!!!!! bukan main seksa aku nak p kolumpo…….
    mcm mcm hal dok ada……
    aku nak pi hantaq cucu aku balik kat mak bapa dia di damansara…….
    tara nak sampai……..belengaih maa…….
    orang punya laa ramai….tak yah cerita le…….
    yg cucu aku tu pun nak balik masa nie laa jugak……
    mcm dah tak dak hari lain dah…….kah kah kah
    mlm nie baru laa boleh buka lap top aku nie………

    yg dok buat haru biru nie…….
    puak puak biru laa….puak sarkis……..
    depa buat sarkis kat pulau pinang tak pa pulak……..
    di pulau pinang nie ada satu persatuan namanya PERMATA……..
    ringkasnya…….Persatuan Melayu Tanjung……
    ahlinya????….aku ingat melayu sungguh……
    ropanya puak mamu ngan nana yg ramai……
    tu tak masuk chombee lagi ngan mami……….kah kah kah…….
    masa mesyuarat tu…
    aku ingat aku yg betoi melayu sikit pun…….
    yg lain tu semua puak eeeeeeee…kah kah kah

    balik cerita nak pi kolumpo nie…..
    patutnya pihak keselamatan……
    jngn laa dok buat bubu ngan belat rata tempat…….
    maunya……tolong laa orang ramai mudahkan destinasi depa……..
    bila sampai kat rumah anak menantu….
    aku pun bawak kereta nak semboq ayaq……
    nak cuci laa sikit kereta tu….kotoq sangat………
    kalau sesuatu benda yg kotoq tu……yg busuk yg hangit……..
    wajib kita BERSIH kan !!!!!!!!……kan kan kan????
    hangpa gheti ke tu???……….
    lepaih tu meghelap balik laa kereta aku……..kah kah kah

    awat yg tu pun payah sangat ke????????…….

    kah kah kah

  9. salam,
    tempoyak mana ada gheti bang
    dia gheti buat buih
    dalam botol je……
    dia gheti menyorok
    mcm brahim ali puki
    berkokok berdegar2
    ekor bergelumang tahi
    dia gheti melalok je
    akhirnya beri alasan bini
    tak bagi keluar rumah
    hooooo! pengecut tahap dahsyat!
    aku kenal dia ni dah lama
    itulah cara dia kalu mu oghe nak tahu…..
    hati selamanya PENGECUT!!!
    tu dia perangai sukusakat
    budak tadika dulu, kini dan selamanya

    selamat berjumpa di KL
    mujur kalu lepas2 ni
    kita jumpa
    di nasik kandaq saddam
    segambut luar

    SELAMAT BERJUANG SAUDARA2KU.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: