Posted by: pinkturtle2 | Julai 10, 2011

Bersih 2.0 Sebelum Meninggal Arwah Baharuddin Sempat Mengimamkan Solat

SIMBOLIK ARWAH BAHARUDDIN-WAJIB SETIAP RAKYAT MALAYSIA TAHU KEAJAIBAN INI…

https://i2.wp.com/cache.daylife.com/imageserve/03BW2uodrj3Lq/610x.jpg

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) offer prayers on a street during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed Saturday across Malaysia’s main city demanding electoral reforms in the country’s biggest political rally in years. The “Bersih” means “clean” in Malay….Jika kerajaan rasa mereka betul, benar…mengapa nak takut dengan rakyat?

SEBELUM MENINGGAL BELIAU SEMPAT MENGIMAMKAN SOLAT.ALLAHUAKBAR

ALFATIHAH…

ALLAHUAKBAR!!!ALLAHUAKBAR!!!ALLAHUAKBAR!!!
TIADA YANG TERJADI IANYA SECARA KEBETULLAN.SETIAP YANG TERJADI ITU ADA HIKMAHNYA JUGA PETUNJUK BAGI MEREKA YANG BERIMAN,YAKIN DAN PERCAYA.

Bismillahirrahmanirrahim …Sahabat kita yang meninggal ini rupanya telah meninggalkan satu kenangan manis dalam negara.Persaudaraan diantara rakyat dalam negara ini walau ianya berbeza warna kulit dan agama.Demi menegakkan KEADILAN, ALLAH Subhallah taala membuka pintu hati diantara kedua-dua bangsa ini bersatu dan berkerjasama dalam melaungkan kalimah Allah.Kelihatan gambar diatas seakan Allahyarham berdoa dengan khusyuknya kepada Allah sambil seorang pemuda Cina memegang pembesar suara yang kelihatan tiada apa-apa masalah diantara mereka.Semangat tolong menolong diantara kita rakyat MALAYSIA dan ini sebagai ICON/SIMBOLIK KEPADA TUNTUTAN KEADILAN.

Ini adalah satu perkara yg unik dan tidak pernah berlaku di negara ini.Ini merupakan satu kebangkitan.Orang muda tanpa mengira warna perlu membantu orang tua di dalam perkara bukan maksiat lebih-lebih lagi TUNTUTAN KEADILAN.

Bersatu hatilah kita semua rakyat MALAYSIA.Jangan ada diantara kita ketamakkan,hasad dengki dan perangai tercela.Haruslah kita bergabung demi NEGARA kita dan HAK kita sebagai rakyat MALAYSIA.Jangan disiakan nyawa sahabat kita dan petunjuk dari TUHAN YANG MAHA ESA.

Inilah peluang kebangkitan diantara kita semua.Jika ALLAHYARHAM BAHARUDDIN boleh memberi tauladan kepada kita diatas semangat setiakawan tanpa mengira bangsa.APA mungkin kita yang hidup ini tidak boleh menyambung perjuangan beliau.

Ambo cukup terhiba akan keunikkan ini.Tiada kata yang indah untuk menggambarkannya.Bermulalah kebangkitan rakyat MALAYSIA melakar sejarah negara.TAKBIRRRRRRR!!!!

http://wwwkelate.blogspot.com

………………………………………………………………………..

Rakyat berhimpun aman damai dengan satu matlamat ingin menuntut keadilan dalam sistem Piliharaya Bersih di Negara ini

Supporters of  the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition gather before a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Protesters move away from tear gas fired by police during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested more than 400 people and used tear gas as a massive lockdown was imposed on the capital to thwart an opposition-backed rally demanding reforms to prevent some people being allowed to vote more than once in elections.

Kami Hanya mahukan Keadilan Dalam PiLihanraya… yang bersih dari segala Penipuan Pemimpin UMNO BN Dan Penipuan SPR

Supporters of a Malaysian opposition-backed rally organised by the Bersih coalition demanding electoral reforms being held in Kuala Lumpur, hold banners during a sympathy rally outside the building housing the Malaysian consulate in Hong Kong on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reforms. About 8,000 protesters defied baton-carrying riot officers in front of a downtown bus station, retreating at times and regrouping to push back police lines in a cat-and-mouse confrontation.

Supporters of a Malaysian opposition-backed rally organised by the Bersih coalition demanding electoral reforms being held in Kuala Lumpur, hold banners during a sympathy rally outside the building housing the Malaysian consulate in Hong Kong on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reforms. About 8,000 protesters defied baton-carrying riot officers in front of a downtown bus station, retreating at times and regrouping to push back police lines in a cat-and-mouse confrontation.

Supporters of a Malaysian opposition-backed rally organised by the Bersih coalition demanding electoral reforms being held in Kuala Lumpur, hold a poster eight reforms to the Malaysian electoral system that they advocate at a rally outside the building housing the Malaysian consulate in Hong Kong on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reforms. About 8,000 protesters defied baton-carrying riot officers in front of a downtown bus station, retreating at times and regrouping to push back police lines in a cat-and-mouse confrontation.

Rintihan dan Permintaan rakyat marhaen tidak dipedulikan…tiba-tiba mereka tembak rakyat yang berhimpun secara aman dengan Gas Pemedih Mata…

Malaysian riot police officers fire tear gas during a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.

Dengan sedikit kuasa yang diberikan oleh Allah mereka ANGKUH SOMBONG… Mereka sembur pula dengan Air Kimia…

Police spray water cannon at supporters of  the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) run away as riot police fire water cannon at them during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years.

Bertempiaran lari dengan kezaliman pemerintah

Protesters flee tear gas fired by police during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested more than 400 people and used tear gas as a massive lockdown was imposed on the capital to thwart an opposition-backed rally demanding reforms to prevent some people being allowed to vote more than once in elections.

Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition jump down a perch as they were chased by police during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Sehingga ada yang meninggal dunia…Al Fatihah buat Allahyarham Baharuddin Ahmad

Wahai Pejuang, Allah Bersama Kita memBERSIHkan kekotoran dalam sistem Pemerintahan di Malaysia. Walaupun sekejam mana kelakuan yang ditunjukkan, Allah sudah menetapkan dimana tempat mereka akhirat nanti. Mereka rasa mereka berlaku sangat adil tp mereka lupa ALLAH ITU LAGI MAHA ADIL.. Hukuman setimpal akan dikenakan kepada mereka nanti. Itu janjiNYA kepada yang Zalim. Allahuakbar… RedsFC

Advertisements

Responses

  1. Bro.. kenapa dalam Harakah lapor Allahyarham Baharudin meninggal di depan KLCC? Ini gambar depan Pudu. Minta betulkan fakta bro..

    http://bm.harakah.net.my/index.php/headline/4285-tok-guru-doakan-ayah-saya-mati-syahid

  2. salam, yang dalam gambar tersebut bukannya arwah baharuddin. nama orang ni ialah Hj Shuhardi b Md Isa, mohon tidak disebarkan gambar ini. saya dapat info ini dari sumber sahih (adik kepada empunya diri dalam gambar tersebut)

  3. kah..kah..kah..kalo ko nak tau…depa semua ni kaki fitnah…mcm pork nik pukimak.la…..
    citer belit2 mcm keling PaRia la…….esok lusa mati dlm pelukan china doll pulak……
    elok la dia mati…..menyusahkan rakyat jer….!lagi elok kalo semua mati…aman sikit……kah..kah..kah..
    anwar pandikutty bila nak mati?..dgr citer dah nazak dah…….nazak nak china doll la tue…..

    kah..kah..kah..

    • saudara hitch, Moga Allah SWT membuka pintu hati tuan. LAILAHAILLALAH. Tiada tuhan melainkan ALLAH. Bila tiba masanya, Jibril datang mencabut nyawa. Moga ketika saudara sepatutnya mengucapkan dua kalimah syahadah, tidak akan kluar perkataan carutan2 di bibir saudara. Allah Maha Besar, lagi Maha Mengetahui. Kelihatannya saudara gembira sekali akan berita kematian seorg Muslim.

    • hitch,isshh,kuat sungguh umno hg no …aku doakn smg Allah buka pintu hati hg ke jln yg benar…teruk sunguh hgpa puak2 umno kan…takdak akai sunguh rupanya..aku ingt org ckp mengarut je.rupanya mmg bodoh sunguh puak2 umno ni..teruk lg drp babi rupanya…babi klu kwn2 dia mati,sedih je kita tngk muka dia..ni hg org umno takdak apa2..tu aku kata teruk drp babi..

    • hitch, jahatnye bahasa engkau, nak makan api neraka ke mengutuk orang lain guna bahasa kesat? Kalau mak bapak kau tau, diorang akan menyesal ada anak mulut jahat macam kau.

      aku bukan 100% sokong bersih tapi aku benci betul orang mulut jahat macam kau.

  4. kah..kah..kah..macai2 PASial dah kuar fatwa terbaru…kah..kah..kah
    alamak sodihnya aku kena lecture dgn ostad2 PASial ni…
    kah..kah..kah…kah…
    woooiii makcik2 nak lecture tu lebih baik lecture dgn nuar pandikutty…cakap kat dia …udah2 la buat maksiat …..bertaubat lah….

    lagi satu lu nasihat pada pinktotok…..berenti la jadi kaki fitnah….
    tau x apa balasan org fitnah ni??….kah..kah..kah..mgkn org2 PASial mmg dah dididik dgn fitnah dan maki….tu sbb kerja fitnah ari2….
    x pe pinktotok..lu tetap masuk syorga pork nik….kah…kah..kah…

    • Salam Bro,

      Saya ni jenis yang neutral.. Dua2 pihak punye pendapat saya dengar.. Tapi kalau benar apa yang anda kata, PAS suka fitnah dan maki.. Harap2, tuan jangan la maki semula balik. Biaq pi la depa jahat, saudara yang tegur mereka ni jangan la ikut sama. Ni tgk saudara yg maki lebih dari mereka. Harap kita semua boleh hormat masing2 walaupun berlainan parti dan pendapat. Saya cuma tak suka orang kita yang Melayu dan Islam berpecah-belah.

  5. woooii shah..hang punya nasihat mmg baek punya..!tapi lu scroll balik posting2 PaRia ni sebelum ni….!ada ka posting nasihat penuh ilmiah…xde langsung….!skrg ni bukan aku…tapi bila pemimpin mcm pork nik pun dah kata Allah pun mencarut…pencacai2 dia apa lagi..mcm dah dibagi green light utk maki2….!jadi org mcm ni yg menabur fitnah setiap ari…hanya maki dan kejian la tempatnya….

  6. Jangan layan dgn anak haram ni. Jenis anak luar nikah mana ada ugama. Tentu kafir terang-terang. nama pun macam kristian Yahudi.

    BN takut sangat dgn warna kuning.

  7. tuan blog, itu bukan gambar allahyarham, sila rujuk malaysian insider gambar sebenar allahyarham Baharuddin Ahmad

  8. Aku suka kat buah fikiran hang hitch
    Tetapi aku lagi suka hang mampus
    dipanah petir!!!

  9. ni la namanya posting fitnah…buat malu

  10. nasik kandaq ngan kucing kota tak mau komen ka…

  11. ‘Prevention is better than cure’.Lebih baik menghindar drpd mengubati.Dlm kes ini, Hitch terang-terangan menghina manusia yg menegakkan keadilan. Dlm isu bersih, 3 kaum utama telah berpadu tenaga.Bukan shj Melayu.Jadi, saudara Hitch, which races do you come from?Nowhere?Suku kaum Jakun pun tahu hormat org Malaysia.Kalau stakat log in utk mencarut, baik blah. Org semulia Tok Guru Nik Aziz aku pun salute.Tabik beb.Even i’m not Islam. Dia pun hormat non Muslim.So, what the hell you’re going to prove on?Your lowest IQ of brain (Eh aku terlupa pulak Hitch ni bodoh.Mana la tahu Bahasa Inggeris?).Kepada saudara Hitch,balik tikam ‘batu’ sendiri because soon after this, the hell of Jahannam is waiting for you.ASTA LA VISTA.Kwn2 yg BERSIH iman,sila abaikan makhluk Allah yg kurang upaya itu kerana he’s mentally retarded and ironically having difficulties in thinking big to Nation and citizen

  12. Hahahha!!!Aku rasa makhluk mcm Hitch ni PENGECUT bila berdepan dgn aku.Apa lagi utk keluar membela kaum keluarganya sendiri.Hanya org bacul shj mulut mcm dia.Hitch, i know that you’re Malay.Wa tau lu Melayu!Only the stupid ones support BN.So, you’re including one of the fools.Lu langsi,lu mati ma!!!

  13. Failed English

    • 2X5
      5X2
      =10

      • heh. then ajar aku ape betul? pui.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: