Posted by: pinkturtle2 | Julai 10, 2011

BERSIH membuktikan Najib Seorang yang Zalim dan Gila KUasa

Jumlah Peserta Bersih

Utusan – 6000 Orang

Berita Harian – Sejumlah Kecil Sahaja

Metro – Tak Berjaya Krn Kawalan Ketat Polis

PDRM – 5,000 hingga 6,000 Orang Sahaja

Al-Jazeera – 100,000 Orang

Gambar Di Bawah – 360 Orang

Protesters take part in a mass rally calling for electoral reform in front of Malaysia's iconic twin towers in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police used tear gas and water cannon in clashes with protesters who defied government warnings to take to the streets in an outlawed rally for electoral reform attended by 8,000 demonstrators.

Protesters take part in a mass rally calling for electoral reform in front of Malaysia's iconic twin towers in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police used tear gas and water cannon in clashes with protesters who defied government warnings to take to the streets in an outlawed rally for electoral reform attended by 8,000 demonstrators.

Protesters march on the streets during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and water cannon, making at least 1,400 arrests during clashes with protesters who defied government warnings to rally in the capital for electoral reform.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) march on a street during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) march on a street during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) rally in front of Petronas Twin Towers in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years.

Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition sit on the road as police approach them during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih), background, sit on a street as they face riot police during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.

Malaysian activists from the Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) protest on a street during a rally calling for clean and fair elections in downtown Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) march on a street during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years.

Malaysian activists from the Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) shout slogans as they try to march in downtown during a rally calling for clean and fair elections in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.

Supporters of  the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition gather before a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Protesters march on the streets during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and water cannon, making at least 1,400 arrests during clashes with protesters who defied government warnings to rally in the capital for electoral reform.

Protesters take part in a mass rally calling for electoral reform in front of Malaysia's iconic twin towers in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police used tear gas and water cannon in clashes with protesters who defied government warnings to take to the streets in an outlawed rally for electoral reform attended by 8,000 demonstrators.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) gather at a railway station before a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) march on a street during a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.

Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) run away from tear gas fired by riot police during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years.

Malaysian riot police officers fire tear gas at activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.

Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition occupy a road during a rally in the rain in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition gather before a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Negara diktator…

Najib bukan sahaja bersifat rasis tetapi juga tidak langsung melihat keperluan merombak proses pilihan raya negara ini yang banyak menguntungkan pemerintah selama ini.

Perdana Menteri dan sepupunya Menteri Dalam Negeri Hishamuddin Hussein juga mempamerkan kesanggupan luar biasa menggunakan polis untuk menangkap orang awam di atas sebab-sebab dangkal yang mirip sebuah negara diktaktor.

Walaupun mencanang dirinya sebagai adil dan berjiwa rakyat, BERSIH membuktikan Najib tidak akan teragak-agak menggunakan kuasa eksekutifnya untuk menumpaskan sesiapa yang dianggap sebagai musuh politik Umno.

Dalam konteks Himpunan BERSIH, beliau melihat tokoh-tokoh seperti Sasterawan Negara Datuk A Samad Said, Ambiga dan Presiden Jamah Islah Malaysia Zaid Kamaruddin sebagai musuh politiknya.

Semua mereka adalah aktivis berhemah tinggi, mempunyai kewibawaan dan keikhlasan mendokong agenda murni iaitu berjuang untuk proses pilihanraya yang lebih baik.

Kenapa agenda begitu digeruni oleh Umno dan Najib?

Inilah persoalan yang berlegar di minda rakyat sebelum dan pada 9 Julai , dan terus akan berlegar pada hari-hari menjelang pilihan raya umum ke 13.

Kebingkasan kerajaan mengeluarkan segala senjata yang ada padanya (media, khutbah jumaat, polis, mahkamah, pendaftar pertubuhan,) untuk menumpaskan BERSIH 2.0 menimbulkan banyak tanda tanya mengenai kepemimpinan Najib, khususnya bersabit keikhlasan beliau. …Malaysiakini

……………………………………………………………………..

Wajah sebenar Najib

Sebuah gerakan yang aman, ditunjangi oleh pemimpin masyarakat madani menjadi mangsa serangan pemerintah dengan ribuan orang ditangkap hanya kerana memakai baju berwarna kuning atau berjalan secara berkumpulan.

Wajah sebenar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terdedah apabila beliau sendiri mengikut rentak PERKASA, mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman terhadap Ambiga.

Media arus perdana dan khutbah Jumaat di masjid dipergunakan untuk melabelkan BERSIH sebagai kumpulan pelampau, berfahaman komunis dan mahu menggulingkan kerajaan menerusi kekerasan.

Apabila Yang di-Pertuan Agong memberi petunjuk jelas supaya kerajaan dan BERSIH berdialog, Najib bertindak dengan menegaskan BERSIH adalah sebuah pertubuhan yang diharamkan oleh Kementerian Dalam Negeri .

Justeru, Najib mendakwa BERSIH tidak layak memohon permit untuk menganjurkan perhimpunan itu di stadium.

BERSIH 2.0 menunjukkan Najib dan Umno pimpinannya sebagai orang yang tidak teragak-agak membelakangi institusi Raja…Malaysiakini

……………………………………………

Beberape Komen yg aku copy dr  Malaysiakini

Hanisah Halim · Pengulas Tertinggi · UITM

Kepala hotak anda 5000-6000, saya ada sekali kat KL lebih 30,000 yang memprotes KE”BERSIH”AN POLITIK kamu, tak percaya tengok picture kat Msiakini, Berbanding PATSIOT kamu hanya 300 org, PERKASAM NULL ‘0’.

BeritaKini Net · Pengulas Tertinggi · Kuala lumpur di Kumpul Berita Terkini di BeritaKini.Net

Ismail Omar sudah nyanyuk, 5-6ribu tu bilangan polis yg bhimpun di KL tanpa permit jugak.

Bakri Jusoh· Top Commenter · 34 years old

Saya yakin, apa yang berlaku pada hari ini hanya akan menaikkan kemarahan rakyat kepada Umno. Buatlah setakat mana yang boleh dibuat, sesungguhnya kezaliman yang boleh dilakukan ini hanya setakat kehidupan di dunia sahaja. Di akhirat, setiap tangan yang digari, tubuh yang disakiti dan maruah yang dicalari akan dituntut bayar di hadapan Allah SWT. Kepada mereka yang dizalimi hari ini, jangan lupa menuntut balasannya di hadapan Allah SWT nanti. Umno barangkali tidak tahu bahawa orang yang dizalimi mempunyai senjata yang ampuh iaitu doa.
Advertisements

Responses

  1. lu ponya komen memang betul hanya pemimpin diktaktor saja yg bini2 mereka bermewah-mewah dengan dana kerajaan spt marcos, bin ali, mubarak mugabe dalain lagi diktaktor lahanat di dunia ini terutama dunia ke3, disamping itu juga mereka akan mengunakan kuasa polis @ tentera utk melakukan keganasan.

  2. Kerajaan Najib umno-apco hari ini mirip kepada pemerintahan diktator seperti Marcos philipines,Checescu Romania ,Ben Ali Tunisia,Hosni Mubarak mesir dan lain-lain berlindung di balik polis dan tentera unruk menentang rakyat yang tak bersenjata namun kebangkitan rakyat berjaya menumbang kesemua diktator ini.Kuasa rakyat adalah kuasa muktamad sejahat dan sezalim mana diktaktor akhirnya tumbang dengan penuh kehinaan.Malang sekali pemimpin umno tidak mahu mengambil iktibar dari segala kejadian ini..Bersedialah menerima padahnya bila anda menzalimi rakyat,kepada polis raja di malaysia berhadapan lah dengan rakyat dengan penuh kebijaksanaan gunalah otak dan akal yang dikurniakan oleh allah,selari dengan logo di topi yang anda gunakan itu.Kini rakyat melihat polis di malaysia amat keji dan hina sekali.

  3. dah tak berjaya…salahkan orang pulak…komen yang boleh dijangka…meluat

  4. la..bpe2 org berok2 yg dtg ni…woooii tuan blog bpe org tuan blog berok2 yg dtg tuan blog??…10ribu..20 ribu….30 ribu…..kah..kah..kah….woioooii tuan blog berok…rakyat malaysia….21juta…kalo percent agak2 bep tuan blog dapat…..??…kah..kah..kah…bdoh punya tuan blog…..
    dlam demo….tu kalo x berok PKR,lembu daPIG…dan babi PASial….xkan penuh jalan mcm tue…ditambah dgn berok tua..yg berjanggut putih..a,samad said…..kah..kah..kah..kah…
    nasib baik x mampos..berok2 dan lembu2 tue…kalo aku polis dah lama aku tembak kasi mampos….
    kah..kah..kah..woooi mohd ismail..x payahlah hang hang nak gebang pasal zalim2 ni…..hang dok cakap kat nuar pandikutty dah2 la zalim anan muda dan amoi cina….bertaubatlah sebelum mampos….
    nak tulis UMNO zalim mcm ben ali….PASial lagi zalim…peniaga2 MPKB pun dipotong letrik…..daPIG lagi hebat halau peniaga2 melayu….PKR lagi sial…duit yayasan dan PKNS disedut selagi boleh….kah..kah..kah….bodoh punya mcai PaRia…….

    • Helo kawan. Lu ingat ini lu punya bapak punya negeri ka?.

      lU ISLAM boleh ngata olang ker?.

      Lu islam atau non muslim.?

      Gua ingat lu sembanyan itu tokong ke?

  5. Sapa yang zalim nihhh… korang yang zalim pada berjuta-juta rakyat malaysia yang memberikan undi kepada parti yang mereka rasakan rasional, Takkan kalah pilihanraya korang gi jalan nak amik kuasa… next PRU buktikanlah 100,00 kau tu…. kalau 100 000 pasti x menang…. assalamualaikum

  6. Kita boleh terima perginya wira bersih Baharuddin Ahmad
    sebagai satu takdir Allah, tapi……..

  7. bro n sis……

    kah kah kah……..
    hu hah hu hah he heh heh…………

    betoi betoi tak dak mengaji punya olang……..
    ini akhbar pencacai punya kilija…….
    Lu olang ada luluih periksa ilmu hisab
    sama matematik masa pmr ke???…..
    wa ingat lu kantoi itu peliksa punya………

    depa pakai hantam saja tulih jumlah yg dok mai……
    lepaih hangpa sekat……geledah…..
    hambat…….ligan……main aci lon dgn orang ramai……
    tahan belat sana…kerawat duri sana sini……
    lepaih tu dok pelangkong sikit sebanyak………
    tup tup……habaq kat massa…….tiada sambutan……..
    apa punya turrrrrrrrrr daaaaaaaaa…..

    yg betoi buat lapolan……..wa ingat itu al-jazeera saja……
    itu al-jazeera ada integriti n dignity dlm lapolan dia…….
    dia olang ata luluih itu peliksa universiti jugak……..

    kalu dah tau tak dak sambutan….
    awat yg hangpa dok susah payah sangat,,,,,,,
    aku nampak hangpa cukup kalut……..
    berminggu hangpa tak tidoq……..
    keluaq senarai tu laa…..senarai ni laa…….
    punya laa phobia n taruma………
    pengantin baru yg teruja pakai sedondon set kuning pun depa pelangkong…………habih satu kg pi dok riuh rendah kat rumah pasung………….kah kah kah……..
    nasib baik depa lepaih………
    kalu tidak kantoi laa malam pertama………kah kah kah…….

    cuba hanpa tengok parpu kari dah hamput si kitol……
    ghopanya si kitol nie bukan geng dia…….
    panglima jihad pekasam dengaq celita sudah masuk nyorok dlm kain………………….kah kah kah……
    apa sudah jadi beb……..mana lu punya jihad????………

    http://siasahkini.blogspot.com/2011/07/parpu-kari-mamak-maki-si-kitolbaca.html

    mengenai kejadia semalam,…….
    aku petik kata kata TGNA yg sedang berada di Makkah al- Mukarramah:

    “. Umpama layang-layang yang tidak akan terbang melainkan dengan melawan angin, begitu juga dengan perjuangan, tidak akan berjaya melainkan dengan menghadapi tentangan! “……..TGNA……

    kah kah kah……

  8. Tidak boleh dimaafkan. Nanti kita kutip semua anjing2 tu…..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: