Posted by: pinkturtle2 | Julai 12, 2011

Pakcik Tua Ulas Isu Bersih…

Advertisements

Responses

  1. Kesiaaaannn…… pesara tentera niii… agaknya dia bukan lagi pengundi mana mana saluran. Dah jadi musafir….
    Walau macam manapun dia ada prinsip, dia bukan peminta minta meskipun dia akan diberi wang berpuluh ribu, dia tak pandang, dia juga sedar yang dia akan mati seperti rakan2 dia yang telah kulluhum sebelum dia..

    Dia ada maklumat tentang demo bersih, cuma dia tak tahu apa yang bersih mahu tuntut. Bagi dia, agung akan takut kalau melihat pendemo bersih melalak dijalanraya… Bersih! bagi dia sentiasa berada dimesjid dan beribadat. dan jangan ganggu hal politik dalam negara.

    Pakcik ini adalah sebahagian dari rakyat yang telah berjaya didokterinkan oleh Umporno yang pernah menjadi pengundinya.. Rakyat seperti Pakcik ini, masih ramai dipelosok kampung2 dan di felda2 di Malaysia.. semoga Allah terima amalannya hasil dari dokterin kerajaan Umporno. Dia munkin askar yang berjaya dijahilkan demi merangka mengekalkan kuasa….

    Polis dan askar yang masih berkhidmat sekarang ini tidak mustahi akan mewarisi mentaliti seperti Pakcik ini. Mereka akan merasakan diri mereka Patriot sepanjang hayat walaupun mereka terpaksa merempat…

    Umporno beruntung dan gembira tanpa perlu mengambil perhatian dan kebajikan mereka. Orang orang seperti inilah yang menjadi aset Umporno selepas 54 tahun merdeka…..

    • salam Kucing Kota.

      hang dok melalut.
      buat apa.

      pjolor dok main dengan taik hang.
      plah baca kat bawah.

      sekadaq koot hang tak perasaan.

  2. kesian-kesian, seorang yg pasrah tentang kehidupan,kebendaan, bangunan tinggi, publisiti dan popular. Hanya Allah saja tempat bergantung mengikut ilmu dan pengetahuan yg dia ada.
    Memang menjadi polis dan askar hanya menurut perintah ketuanya saja selagi Umprono berkuasa. Bila bersara hanya Allah lah saja jadi ketuanya selagi hayat dikandung badan. semuga pakcik ni mati dlm islam dan iman.

    • Ini lagi seorang yang akan kekal di “patternkan ” oleh Umporno bagi menggantikan Pakcik dalam video ni!…..
      Beriman cara pakcik ni, mengikut akidah Umporno yang mentafsirkan Alquran mengikut kehendak Mahafiraun….

      Kesiannnn…. Marina anak perempuan Mahafirauan dah mufarakah dari anutan demokerasi cara bapak dia…..

    • Sorry!!! bukan anda. Rujuk kat bawah…..

  3. xpla pcik oiii ckpla..malaysia kn negara demokrasi…(kunun2la)huhuhu…

    • ORANG TUA TU SAYANGKAN NEGARA. DIA RETI MENGHARGAI KEAMANAN DAN KEMAKMURAN RAKYAT

      HANYA ORANG GILA SAJA YANG TAK RETI DAN SANGGUP JADI ANJING KAFIR UNTUK MEROSAKKAN KEAMANAN YANG ADA

  4. bro n sis…….

    uncle veteran nie bercakap tak brapa jelas……..
    tapi tengok ke gaya dia bercakap tu,,,,,,,
    memang dia telah berjaya “di Tempoyakan”……
    dia jugak telah berjaya di rempah gilin kan
    oleh budaya grombolan…….kkah kah kah

    itu laa tahap keselesaan yg ‘dia’ caghi………
    puak veteran mcm nie laa yg grombolan cukup suka……
    ini lah jenih talian hayat puak tempoyak……..

    tapi sayang !!!!!!!!
    seribu kali sayang…….
    talian hayat jenih nie……..tak pernah mendpt ‘perhatian’ apa lagi ‘pembelaan’ dari orang orang besau dlm grombolan……….
    veteran mcm nie laa akan di ‘halau’ buat sementara……bila saja
    orang orang besau dlm jemaah biru biru…..nak lalu di kwasan yg veteran nie ‘merempat’………

    khulasahnya……..
    kejahilan adalah musuh utama kepada diri manusia itu sendiri……..
    uncle tua ini tak tau apa yg sedang dan telah berlaku dlm negara tercinta …..
    bagi dia sudah cukup ada makan….boleh sembahyang….
    lena tidoq…..makan lalu dah cukup………….
    negara nak lingkup ke nak tebalik ke……itu aku tak mau ambik tau……….kah kah kah
    wajah dan cermin hidup ‘uncle’ tua nie adalah suatu manifestasi keseluruhan kumpulan dan jemaah yg sama ‘pattern’ dgn dia yg berselerak di seluruh negara……..yg menjadi sebahagian dari ‘aset’ grombolan untuk suatu kelangsungan kuasa yg masih berbaki……….
    ‘mind set’ sprti uncle tua nie dah terpahat mcm apa yg dia tuturkan……..
    kerana uncle tua ini bukan lah seorang A.Samad Said……..
    pun dia bukan seorang Parpu Kari yg menulis blog dgn segala putaq belitnya……..
    dia jugak bukan budak tadika yg tak gheti gheti sampai ke tua…..sampai tak pernah naik darjah……
    jadi………tinggalkan saja………
    tumpukan kpd usaha baru…..kpd generasi baru………

    kah kah kah

  5. PAKCIK YANG TUA PUN TAU HANYA ORANG GILA SAJA YANG TAK RETI MENGHARGAI KEAMANAN YANG ADA DAN MENGHARGAI KEMAJUAN YANG DAN YANG PALING PENTING JANGAN JADI ANJING KAFIR

  6. Bro, kalau nak tapis2, tak payah buka blok la. lu tulis lu baca sendiri

    Konon pembangkang telus, apa tapis lak, takut terbongkar ka

    • Ini lagi seorang yang akan kekal di “patternkan ” oleh Umporno bagi menggantikan Pakcik dalam video ni!…..
      Beriman cara pakcik ni, mengikut akidah Umporno yang mentafsirkan Alquran mengikut kehendak Mahafiraun….

      Kesiannnn…. Marina anak perempuan Mahafirauan dah mufarakah dari anutan demokerasi cara bapak dia…

  7. DEMOKRASI TAIK KUCING
    HATI PERUT FEEL PERANGAI
    YAHUDIIII!!!dulu, kini dan selamanya.

    • mu pjoloq.
      dengan taik dah sebati.
      ni, mesti.
      taik Kucing Kota.

  8. bro n sis……

    mai kita layan klip of the week sat………
    lepaih tu cuba laa hangpa layan balik……..kah kah kah

    • salam nasik kandaq.

      tak payah layan.
      hang layan orang pmakan.
      nasik yang hang kandaq.
      dah cukup baguis.

      sekadaq jangan layan pjoloq.
      cukuplah.

      • kah kah kah……..

        tempoyak dok basi situ laa…….
        nak komen……takut kayu golf ppatah………

        kah kah kah…………

      • salam nasik kandaq.

        tu lah hang,
        p balik pulau dengan great chief.
        dok tolong bilang bilang saja.
        buah durian.
        seropa Kucing Kota dok tolong akut kitab2.

        tentang tempoyak pong hang tak tau.
        tempoyak mana basi.
        lagi lama lagi power.
        coma hang yang tak tau makang.

        tentang golf.
        hang lagilah tak tau.
        tentang bersih pulak.
        gerai hang kotoq.

        sekadaq gerai padang kota kena bersih.

  9. tempoyak bercampur kencing
    tulah hari2 budak tadika telan
    sampai batang palat dia pun lembek

    sekadaq jangan layan budak tadika
    cukuplah.

    • mu seronok la.
      bila mu dok main dengan taik kucing.
      Kucing Kota pong apa lagi.
      seronok bebenor.

  10. aku tulis kencing bukan kucing BAGHAL!
    Memang bodo 10 mangkuklah mu!
    Lebih bodo pada brahim ali…………..

    • hang bacalah semula.
      13 Julai 2011 jam 11.39 pagi di atais.
      hang tulih apa.

      Kucing Kota suka sangat kat hang.
      sebab hang suka dengan taik kucing.
      sekadaq.
      terjoloqlah taik yang hang suka tu.

  11. aku tak ada masa nak layan mu
    budak bodo benak baghal mairufang……
    mu apa amik peduli sama aku
    kalu mu kata aku setakat suka
    mu lagi dahsyat makan taik kucing
    dicampur dengan tempoyak
    jauh beza suka dengan makan tuuuuuu!
    patutlah otakmu beku
    otak udang berkarat toksit
    sampah beracun kepada masyarakat
    tak boleh buat bekecek bekigha!
    makanlah mu tahi kucing tuuuuu!
    buat ubat batang palatmu
    yang dah nak mampus
    zuriatmu tidak diperlukan
    zuriat yahudi mairufang!
    setaraf dengan puak 3sukusakat mu.

    • mu kalau tak tulih.
      taik dan palat.
      macam hidup mu tak sempurna.

  12. Keadaan melarat pun sokong umprono lagi. 54 tahun memerintah.

    Hoiii Pakcik.. engkau hidup melarat juga. Najib n rosmah mewah-mewah. Engkau tahu ker?. hoiiiii….

    ini tentu orang umprono dulu kini dan selamanya bodoh sampai kemampus.

    Kesian org umprono. masih ada yg hidup melarat.
    Hoiii.. 54 tahun memerintah malaysia.

    Ketua cawangan sahaja dah memiliki bungalow,kereta mewah.

    • baru kita tau.

      hang teNganga.
      sebab depa milik banglo.
      sebab depa milik kereta mewah.

      kalau hang ada banglo dan kereta mewah.
      mulut hang tak teNgangalah ya.
      koot la.

      sekadaq koot saja.

      • Ini kemewahan dunia UMproNo perolehi dgn menipu melayu dan cina. Org Cina yg beri kemewahan supaya senang Cina memiliki tanah melayu di Malaysia.

        Ini Umpr0NO sanggup gadai melayu demi kemewahan.

        Pak cik apa yg dapat?. RM100 setahun pun tak dapat dari najib.

        Pak cik oii, itu cincin rosmah berapa harga. Lu pak cik kalau dah bodoh jangan jadi UMproNO.

        UmproNO yg bereskan saham bumiputra 54bilion

        Pakcik tak tahu semua ini.

      • Salam pakcik UMproNO.

        Berapa banyak pakcik dapt.?. ada anak-anak haram umprNO bantu?.

        54 tahun Bn memrintah tapi hidup pakcik pun melarat. Pakcik hdup pun dgn meminta sedekah ditepi jalan sahaje.

        Ini lah dasar UMno. Biar melarat asalkan PM dn kroni senang dan bermewahan.

        Tentu pakcik suka harga minyak dan barang naik.
        Pakcik tak ada kereta. Mungkin pakcik minta sedekah sahaja. tak pernah beli barang.

        Mungkin pakcik org UMNO dapt minyak dan gula dengan harga murah.

        sedar lah belum terlambat.

  13. Yang tak sempurna hidup tu mu
    si bangang, bahlol, bodo, baghal
    nasihat tak mau dengar
    buku2 pelajaran tak mau mentelaah
    sesat jalan tak mau bertanya
    perasan dah pandai sangat
    perasan dah bijak sangat
    konon dah mengaji tinggi
    dengan Tuan2 Guru tak mau hormat
    dengan imam/surau tak mau dekat

    yang layak bagi kamu ialah
    tahi dan palat
    disatukan jadilah………
    utk budak tadika
    mentangkedarah
    buahbatu
    ghangoh

    dgn tempoyak basi kamu……

  14. samalah dengan
    pcik tua di atas tu
    bengong lps makan
    tempoyak budak tadika

    jadi aku nak pesanlah
    kepada semua sahabat2
    jauhkan diri anda dari
    binatang yg bernama budak tadika
    dan tempoyak basinya itu

    binatang yahudi
    dulu, kini dan selamanya.

  15. biasalah,
    puak-puak tu
    masukkan virus
    ke dalam otak
    siapa2 yg makan tempoyak tu
    mesti diserang penyakit
    taksub membabi buta
    kepada idea dan gagasan
    umporno

    virus itu juga
    yg sedang melekat
    dalam otak
    budak tadika…….

    awas…elakkan diri dari
    dijangkiti………

    • mu dengan taik dan palat.
      pjoloq altaik danpjoloq alpalat.
      pjoloq@pporno.ke.
      handa nama mu.

      hebat mu.
      sebab tu mu cemburu kat pakcik tu.

      tapi hebat lagi, Kucing Kota.
      sebab mu dok main dengan taik kucing.
      taik kucing tu taik dia lah.
      taik sapa lagi.

      sekadaq pjoloq alpalat bukang toyota alphard.

  16. jgn ngutuk org mcm org tua ni. Aku takut dia ni waji jer.. Cuba rujuk kisah Uwais AlQarni.

  17. kesian jugalah kat budak tadika ni
    memang sahehla dia ni JIWA KACAU!
    dengan nama kita pong dia sakit hati berpusing2
    habis semua benda dia nak cuit ceghapek nak amek hal
    kesiaaaan hidup dia tak bahagia……
    maka dia pun merempatlah sptmana pakcik kat atas tu

    kau orang tengok tak kesian ke?
    kalau dia jual polisi insuran ke
    jual saham ke
    jual barang jualan langsung ke
    paling lekeh jual kerepek ubi ke
    demi cari nafkah
    tak apalah juga
    insaf juga dengan diri tuuu

    ini llu dok jual temberang
    kononnya tempoyak basi llu sedap bangat
    waduh waduh! engak pantas begitu dong
    usah llu bikin kacau dong
    usah llu bikin sibuk pasal lain orang dong
    jagak diri llu sendiri tu udah dong
    kacau-kacau jiwa llu jugak yang jadik kacau
    engak punya wawasan
    engak punya halatuju
    llu mau ke mana dong?
    apa yang llu butuhkan dong?
    llu tau itu yang semua2 itu yang llu kasi tulis
    kembali sama llu kebusukannya
    lu mau marah sama siapa dong?
    jelas sekali dong kamu sudah gilak!

    gua kesian sama llu
    budak tadika jiwa kacau llu!!!
    nana kelu benok bengong lepoteng
    tak tetukalu nok g kemano llu!!! sewel doh dia…

    goblok!

  18. kalau pakatan memerintah pun belum tentu semua rakyat akan senang
    selagi dok duduk di celah kangkang dap,,
    si kalid samad tu ingt dia tu bagus sgt ke??????mungkin dia dah
    sain masuk syurga dgn tok nik kot!!

  19. ilmu kalau en eddy tak relevent……

  20. 54 tahun UMNO memerintah. bukan 4 tahun.

    Nasib Melayu makin layu.

    Oii…. sokong la UMNO.
    Dimana ada UMNO disitu Melayu melarat.

  21. bagus tu…..barulah org melayu akan sembah umno dulu, kini dan selamanya.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: