Posted by: pinkturtle2 | Julai 19, 2011

Inilah Bukti… layanan baik Polis terhadap peserta Bersih 2.0

A Malaysian activist from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) is detained by police officers during a rally calling for clean and fair elections in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.

Plainclothes policemen detain a supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Police detain opposition Parti Keadilan Rakyat (PKR) MP Tian Chua (2nd R in yellow) and supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition are detained by police during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

An injured activist from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) is detained by police officers during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. (AP Photo) MALAYSIA OUT.

Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition shield themselves from a tear gas canister during clashes with police in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.

Ini baru bukti bergambar …selepas ini ada lagi bukti video dari pihak polis

 

Rakyat Tertunggu-Tunggu Bukti Video PDRM

SHAH ALAM  18 JULAI: Rakyat tertunggu-tunggu jika pihak kerajaan khususnya Polis Diraja Malaysia (PDRM) mempunyai bahan bukti bagi menjelaskan situasi sebenar ketika Himpunan Bersih 2.0 9 Julai lalu sehingga polis terpaksa bertindak mengasari rakyat.

Bagaimanapun bahan bukti seperti video itu janganlah pula disunting atau ditokok tambah sehingga boleh menyebabkan situasi yang berlainan dipaparkan kepada rakyat, tegas Penganalisis Politik, Prof Dr Abdul Aziz Bari.

Beliau menyatakan demikian ekoran kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mahu polis menyegerakan siaran rakaman video serta bukti lain bagi menghalalkan tindakan polis menyuraikan orang ramai pada 9 Julai lalu.


“Ya pada saya terpulanglah kalau polis ada video , bukti dan sebagainya boleh dkemukakan, tinggal lagi kita tak mahulah video atau gambar itu  diubah-ubah atau ubah suai sebagainya seperti yang kita lihat dalam NST dan Berita Minggu baru-baru ini. Gambar itu sudah diubahsuai sudah disunting dan sebagainya dipaparkan, jadi kekeliruan itu tak bolehlah.

“Sama juga dengan video… jika video itu sudah disunting, dipotong dan sebagainya (tetapi) kita harap jangan begitulah,”kata Aziz kepada Tv Selangor.

Muhyiddin sebelum ini berkata, media dalam dan luar negara dilihat melakukan tohmahan kepada pihak polis dengan hanya menyiarkan rakaman video pihak polis
menyuraikan orang awam.

Namun katanya, video-video yang dipamerkan tidak pula memuatkan tindakan para peserta yang sengaja melakukan provokasi dan bertindak ganas membaling batu.

Hakikatnya hujah Aziz yang juga Pensyarah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia itu ada asasnya apabila Berita Minggu pada 10 Julai lalu memaparkan watak seorang peserta yang disifatkan ganas dengan memanipulasi tindakan peserta itu pada hari kejadian.

Abdul Razak Endut, individu yang dipaparkan gambarnya di muka depan akhbar itu dikatakan bertindak membalas serangan pihak polis ke atas orang awam.

Malah beliau didakwa membawa pisau dan membaling batu ke arah polis.

Namun menceritakan apa yang berlaku pada hari itu, Abdul Razak yang merupakan Unit Amal PAS berkata, beliau hanya memegang sebatang bendera Malaysia dan bukannya pisau seperti yang dilaporkan akhbar milik Umno-BN itu pada ceramah PAS malam tadi.

“Apabila polis menembak gas pemedih mata, saya ternampak angin meniup ke arah orang ramai… saya mengambil kanister itu dan membalingnya ke arah sebuah padang dengan harapan orang ramai akan selamat,”ujar beliau.

Gambar Abdul Razak berdepan pancutan meriam air dengan memegang bendera negara juga dirakamkan oleh Reuters yang sekaligus menolak dakwaan beliau memegang pisau.

“Ketika itu (saya baling kanister gas pemedih mata) gambar saya dimanipulasikan. Mana logiknya saya bawa pisau dari Temerloh? Saya terpaksa lalui tiga sekatan jalan (untuk sampai ke ibu negara),” katanya.

Justeru itu menurut Aziz, beliau agak sangsi dengan rakaman video mahupun gambar yang bakal dipaparkan oleh PDRM sendiri.

“Dan saya fikirkan kalau bahan-bahan bukti itu ada, sudah lama dikeluarkan.. tak perlu tunggu lama sehingga sekarang setelah diserang, dikritik bertubi-tubi  belum ada yang kita lihat. Begitu juga tuduhan polis tembak air ke hospital,itu sudah banyak dikemukakan bukti dan nampaknya selepas itu kerajaan dan polis  cuba pula buat siasatan lain.

“Kalau mereka ada (bukti) mereka boleh keluar lebih awal lagi sebelum mereka diserang. Sebenarnya sebelum himpunan Bersih itu pun pihak polis telah dikecam dan dikritik begitu hebat. Jadi mengapa perlu tunggu lama untuk mengeluarkan bukti yang ada,”kata Aziz.

Namun ujar beliau, jika polis berani bertindak menyunting mahupun menokok tambah video sedia ada, ia hakikatnya boleh menjadi boomerang kepada PDRM sendiri.

“ Bukti-bukti seperti itu bukan saja tak menyakinkan tetapi menjadi boomerang juga boleh menjauhkan lagi imej pasukan polis.

” Dan saya fikir dalam hal ini, saya rasa pihak kerajaan janganlah menarik polis begitu teruk atau melibatkan pihak polis sebab kalau imej dan kredibiliti polis itu jatuh begitu teruk…yang menerima kesan ialah rakyat,”tambah beliau lagi.

Advertisements

Responses

  1. Betullah tu! Inilah difinisi layanan baik mengikut prosedur kepada anggota polis. Tak caya!…Niilah layanan baik seperti yang dimaksudkan oleh mat lidah kontot…yang jugak ditunggu2 oleh tim. ketua polis negara.. Khalid Abu Bakar.Tanyalah sapa yang ada kawan jadi polis.

    Yang dikatakan layanan burok pulak, kalau polis pakai M16 atau guna peluru launcher tembak bagi mampoih kita nii… tergolek macam rakyat Libya.. haaa!!! yang ni laa… baru boleh dikatakan layanan kurang baik dari PDRM, tapi masih belum boleh dikatakan layanan burok.

    Maksud layanan burok bila polis diarahkan pakai C4..kereta meriam dan jet pejuang bom rakyat dari udara. Tapi tak mustahil akan digunakan kalau BN kalah dalam PRU 13 nanti… Tak caya! tanya laa kawan yang jadi polis. Kita kena terima hakikat polis itu cawangan BN… Sebab tu Patriot dan Perkasa takdak ada rasa malu atau hilang maruah bila depa tak dapat mai berdemo menentang Bersih pada 9 Julai yang lalu….

    Nak bagi taulaaa kut kut kalau hangpa tak perasan Mentor depa penjajah British lebih baguih dari warisan pretege UBN yang menjajah bangsa anak bangsa Malaysia hari ini…. Kita nii sedang dijajah…..

  2. Inilah layanan sebenar utk berok PaRIa la…..!org dok kata jgn demo..hang degil nak demo gak….la ni berok2 ni kena la penangan polis….xkan nak timang mcm budak kecik pulak….
    Mmg pdn muka berok2 PaRia ni….kalo aku polis dah lama aku tembak sekor2 bagi mampos………..
    Lagi ramai mampos lagi bagus……senang sikit kerja,lepas tembak ,tanam je…xpayah nak susah2….
    Aku masih x cukup puashati…sbb polis x belasah terok2….len kali aku nak sound polis….kalo ada berok2 PaRia buat demo……tlg belasah sampai mampos…

    • Mah Suci ALlah balikkanlah kenyataan hambaMU yg jahat ini agar menimpa dirinya sendiri ataupun anak beranaknya. segerakanlah bantuanMU ya ALlah sehingga ia bertaubat dan meminta maaf daripada seluruh rakyat negara ini yg bangun menentang kezaliman serta kejelekan KERAjaan Be End.
      Kami rakyat marhaen mengadu kepadaMU ya ALlah, seandainya ada selama ini amalan kami yg telah diterima di sisiMU sebagai ibadah, maka kami kami berdoa dgn bersandar kepada amalan tadi ya ALlah sgerakanlah bantuanMU dgn menimpakan kembali kenyataan jahat ini menimpa batang-batang tengkok nya sendiri. Ya ALlah kami amat merindui pertolonganMU. kepadaMU sahajalah kami memeohon pertolongan.

      • dah buat jahat, rusuhan,kelam kabut nak gulingkan kerajaan pastu minta doa pulak supaya ditimpa bala kpd orglain…dimana belajar???? serupa mcm anwar gak
        dah zina,,liwat org pastu pi sembahyang berjemaah ….
        tunjuk baik!!!!! ketua n penyokong 2×5….
        elok pi minta doa kat ambiga…

    • Nii diaa!!!!! Pecacai yang paling layak dapat anugerah “Ibrahim alkataki”. akan disampaikan didewan UITM Shah Alam..nanti…

      Kah! kah! kah! Meskipun iklan itu telah dipadam dari blog pelajar UITM.. tetapi tetap akan diberikan kepada mana pencacai Umporno yang racist….
      budak hitch ni ada harapannn…… RM 50,000 tu beb…

      • dah buat demo ganas mcm bangsa indon pastu minta simpati dari orang ramai dgn menyiarkan gambar gambar kononnya
        polis jahat… sedarlah sikit ..otak ada tapi dah jadi taik kucing

      • Orang yang BODO macam hang
        aja yang percaya polis Malaysia
        ni baik……

    • hoii babi

      lu ingat senag mau bikin mcm lu ckp ke.

      seorang lagi mangsa diperbabikan oleh umnobn

      • oi bahalol si ikut ceramah sj tau….
        nama pun polis lah bodoh….oi
        negara mana punya polis mcm pondan,,,,dok dodoi si dodoi
        mcm laki dok dodoi bini…cam hang dok kena dodoi dgn laki hang
        awatlah bahalol sangat!!!!!!!

    • Aku pun kepingin
      nak belasah si hitch ni
      sampai dia mati….

      Mati apa….????

      MATI PUCUK….!!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  3. aku pun sependapat juga sama hitch
    jika ditakdirkan mereka ini mati
    aku akan kuburkan sama
    seekor beruk yg bernama hitch
    sebelum tu aku tebuk dulu kepada beruk hitch
    sedut buang otak dia yang tak berguna ini
    sikelana meghempat menumpang
    tak sedar diri

    itulah bukti layanan manis polis
    dalam sebuah negara demokrasi
    berani dengan bangsa sebangsa
    tetapi kecut teloq dengan yahudi laknatullah….

    muka2 si yahudi akan diabadikan
    walaupun rupamu tidak ku kenal
    tetapi lubang hidungmu tetap menjadi
    pujaan hatikuuuuu!…………………………

  4. visit my website too…

  5. peserta – perserta bersih adalah binatang yang perlu dilayan macam binatang. takde sapa nak layan peserta bersih tu ngan baik sebab mereka adalah lebih teruk daripada binatang.

    • Macam bagus saja lu ni.

      Lu lagi babi n anak haram

    • Oii… Mat Romeo dajjal…!!!

      Dengan binatang pun
      Allah suruh berbuat baik tau…

      Inikan pulak sesama manusia….

      Mengaji tu… bagi perabih dulu.

  6. Melayu dgn melayu berani ler
    kalau dgn cina india jubur pun ditongeng.
    ini la umco… dulu kini & selamanya.

    Melayu diYahudikan oleh umno

  7. aku rasa orang pakatan rakyat yg ramai suka tonggeng kut!!!!
    bukan orang umno…
    padan dengan muka polis buat camtu!!!! dulu kini dan selamanya suka
    menjadi kaldai…..sembah lah patung ambiga tu…
    antara muka muka melayu yg bodoh seluruh keturunannya..

    • Bila masa pulak
      geng pakatan
      semmbah patung
      Ambiga….????

      Ada bukti….???

      BAHALOL PUNYA EDDY….!!!!

      • hahaha….ikut ceramah yg teramat bodohnya!!!!!
        teserlah banggangnya….hehehe

    • dulu kini dan selamanya jual tanah melayu pada cina india.
      54 tahun memerintah pun bodoh sampai kemampus.

  8. mana video mat sabu menipu tu…tak dak pun

    hahahahahahahahahahaha…gelak sampai tertonggeng2…hahahahahahaha

  9. Gambar2 tu semua depa buat “photoshop” tak boleh percaya, mcm kes sekoq jantan dengan china doll tu, Polis kita tak buat mcmtu eh….depa bagi penderhaka dan penyembah Ambiga lantak nasik briyani lagi…

    • Berani dengan orang-orang melayu sahaja. bangsa lain dijaga dan diperkayakan. Ketua Cawangan dapatlah sikit projek. Rasa dunia ni milik mereka (umPROno). Mereka rasa macam dapat berjuta-juta.

      Bangsa sendiri pun difitnah,dihina,dipukul & dibunuh.

      Cincin rosmah sahaja harganya RM27 juta. Wang dikumpul dari kecil.

      Puak-puak UmproNo tahu ker oiii…..

      Ketua cawangan Amco dpt la juga. Kalau setakat barua-baruan atau anjing-anjing UMproNO. hanya melalak dan buat fitnah sahaja ler.

      Dasar umco Israil

  10. hehehe puak-puak umco isreil.

    Sah israel telah menjadi rakan baik Umco@UmproNO melalu APCO.

    Jilat dan sembah lah Israeil waai org org UMCO..

    • Jilat la dan sembahl la tuhan baru anda AMBIGA…haha

      • Kepada Penjilat UMco totok.. Lihat la apa umco israil suka hati belanja duit rakyat. kepada penjilat jubur apa yg dapat..

        Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang hari ini mendedahkan bahawa hutang negara pada tahun lalu berjumlah RM362.39 bilion, iaitu paras yang paling tinggi dalam tempoh lima tahun.

        Hutang itu mencakupi 53.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar(KDNK), kali pertama keadaan itu berlaku dalam sejarah negara, kata beliau dalam laporan tahunan terbaru yang di bentangkan di Parlimen hari ini.

        Hutang RM362.39 bilion ringgit yang disebut dalam laporan audit itu juga jauh lebih tinggi daripada RM233.92 billion yang disebut oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Parlimen Jun lalu.

        Ketika itu Najib juga mendakwa hutang itu hanya mencakupi 34.3 peratus KDNK.

        Dalam laporannya hari ini, Ketua Audit Negara menjelaskan hutang kerajaan meningkat dengan mendadak kerana hutang dalam negara yang semakin membesar.

        Hutang kerajaan di dalam negara (domestic debt) pada tahun lalu adalah RM348.60 bilion atau 96.2 peratus keseluruhan hutang Kerajaan Persekutuan

  11. UMCO serta pengikut tegar telah dilatih oleh israil.

    Dilatih sebagaimana tentera Israil mengahalau org-org Pelastin.

    Sama macam diMalaysia.

    UmproNo bertuahankan Israeil.

    Bodoh sungguh puak-puak UMproNO

  12. wooii…berok2 PaRia..panas semacam kena belasah dgn polis…atau kena tembak dgn ayat aku??…kah..kah..kah…nasib baek sorg jea mati….kalo ikutkan lebih ramai mati lagi baek….!mmg elok la kalo UMNO ikut cara Israel..nak menghalau berok2 PaRia.ni..aku lagi sokokng kalo ada cara lebih kejam dan kasar terhadap berok2 ni…..lagi kejam lagi baguih…
    sbb berok2 ni lagi bdoh daripada binatang…so tarah layanan mmg mcm binatang……kah..kah…kah…..woooiii binantang mana yg tergolek kena langgar land rover?…..wooopppsss buka la proton waja?….woppps bukan la dgn normah la….kah..kah..kah…ayat mcm ni pun berok3 PaRia…percaya..kah.kah..kah..senang2 kena tipu berok2 ni….

  13. Layan sibodo kita jadi bodo sama
    Layan sigila kita jadi lagi gila……!

    Tapi bagus juga ada sibodo sigila ni
    Yang nak makan sampah tepi2 longkang tu
    sape lagi kalau bukan dia!

    Dia makan apa saja yang dihulur
    kesiaaaaan dia………!

  14. Salam 2 all.

    Teman menjunjung kasih dan angkat tabik kepada Tuanku YDP Agong atas keprihatinan Tuanku untuk memastikan keselamatan, keamanan dan keharmonian kehidupan rakyat akibat agenda jahat kaum yang mahu menganjurkan perhimpunan haram 09 Julai. Titah Tuanku sangat jelas, dan cukup bijak. Tuanku tidak melarang, tetapi menasihat dan memberi panduan. Nak buat boleh, tapi jangan sampai menyusahkan rakyat Tuanku. Buatlah di tempat yang terkepung dan terkawal, lebih kurang macam dalam zoo. Sebab yang beriya-iya nak berhimpun haram ni adalah golongan yang sedara-mara mereka kat zoo pun malu nak ngaku sedara yop! Sebab dema ni kaum yang sesama sejenis dema tak balun yop ;))

    BERSHIT-2 TETAP HARAM

    Perkara pertama yang perlu kita sedar ialah majlis perkenan mengadap oleh Tuanku YDP Agong bukan bermakna kaum ini sudah jadi sah. Kaum yang melabel diri mereka “Bersih-2” (tapi punya niat kotor ini) sebenarnya masih berstatus tidak sah @ haram. Kerana pihak Pendaftar Pertubuhan telah mengisytiharkan mereka haram menurut undang-undang. Jadi level mereka sama dengan komunis, sama dengan Kumpulan Ayah-Pin. Oleh itu sebarang aktiviti yang dibuat atas nama itu adalah haram dan boleh dikenakan tindakan.

    Kedua, setelah mengadap Tuanku YDP Agong, kaum ini masih berkeras mahu mengadakan perhimpunan. Ambega Sreenavasan sebagai peguam patut tahu bahawa sebarang perhimpunan ditempat awam mesti mendapat permit polis berdasarkan peruntukkan Perlembagaan dan Akta Polis. Pihak polis, dan hanya pihak polis sahaja yang berhak memberi permit atau menolaknya jika didapati ianya memudaratkan keselamatan negara dan ketenteraman awam.

    KESELAMATAN & KETENTERAMAN TIDAK TERJAMIN

    Tuntutan mereka mahu mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka bukan sahaja perbuatan biaDAP dan angkuh, malah tidak menghormati titah Tuanku YDP Agong. Yang menjadi keprihatinan Tuanku ialah keselamatan dan keharmonian rakyat dan negara. Adakah Ambega boleh memastikan itu? Mungkin perhimpunan didalam tempat tertutup dan terkepung saperti di stadium boleh dikawal, tetapi bagaimana dengan sebelum dan selepas, diluar kawasan stadium. Kita dapat melihat dalam himpunan aman dan pesta saperti bolasepak pun boleh berlaku rusuhan dan kekacauan. Bagaimana dengan pergerakan selepas perhimpunan, adakah Ambega boleh kawal?

    Apatah lagi jika dibuat di Stadium Merdeka yang terletak didalam bandar, begitu hampir dengan tempat awam saperti Bus Stand Klang, China Town Petaling Street, Jalan Hang Kasturi, Puduraya, dan hanya beberap minit berjalan kaki ke Jalan Masjid India, Jalan Tuanku Abdul Rahman, tempat dimana orang ramai akan turun dihujung minggu bersama keluarga dan lain-lain. Adakah Ambega boleh pastikan kaum himpunan ini tidak bertindak diluar batasan setelah mendengar ceramah maki hamun dan caci-maki didalam stadium? Pengalaman lampau membuktikan tidak. Sebab itu teman desak pihak polis supaya tidak memberikan kebenaran perhimpunan dibuat di Stadium Merdeka. Sebaliknya kalau nak buat juga, buatlah di Stadium Shah Alam. Menteri Besar sudah pun memberikan tawaran menggunakan Stadium Shah Alam. Itupun negeri pemerintahan pembangkang. Ianya jauh dari tempat orang ramai, dan tidak menganggu kegiatan dan aktiviti rakyat biasa.

    PAS & AMBEGA

    Apa pun, yang paling patut malu dengan majlis mengadap Tuanku YDP Agong oleh Ambega ialah PAS. Cuba bayang yop, Ambega sikit pun tak pandang kepada Timbalan setia dia Matsabu. Sepatutnya Ambega wajib bawa Matsabu bersama semasa mengadap Tuanku, kerana Matsabu tanpa rasa malu beriya-iya menjadi pembantu setia Ambega. Tetiba bila time glamer nak mengadap Tuanku, nama Matsabu pun Ambega tak sebut, jauh sekali nak bawa sekali. Tinggal Matsabu terkonteng-konteng sorang-sorang bersama kaumnya yang tak abis bertakbeer nak ngikut mama Ambega, tapi akhirnya kena koner je yop.

    Takkanlah kaum Anwarinas tak nampak-nampak, masih terhegeh-hegeh nak membontoti si Ambega ni. Ni lah orangnya yang kaum Anwarinas dan kaum Kunyit-2 maki hamun dulu. Siap isytihar jihad. Orang yang mendalangi IFC, menyokong murtadnya Lina Joy, penganjur forum “masuk Islam” yang jelas menghina Islam. Kini dinobatkan oleh kaum Anwarinas dan Kunyit-2 sebagai kalipah dema yop, dengan diiringi gema takbeer yang membuatkan iblis pun menangis yop! Ni kerja gila babi yop, babi gila pun tak buat kerja macam ni.

    Tapi nak kata apa lagi yop, bila dah gila nak berkuasa, kalkatu pun akhirnya musnah kepada api yang dikejarnya! Nasihat teman kepada kekawan kaum Kunyit-2 dan Anwarinas, hentikanlah tindakan memperbodohkan diri ini membontoti si Ambega ni. Dia ada agenda tersendiri, buat apa mike memperlembukan diri kepada agenda dia. Kalau nak sangat, buat himpunan sendiri. Kan mike semua dah biasa buat solat hajat dan himpunan dalam stadium. Tak perlu bergantung, apatah lagi nak membontoti orang lain, tambah-tambah kapior harbi laknatullah yop.

    TIADA JUSTIFIKASI TERUSKAN HIMPUNAN

    Apa pun, teman sudah tidak nampak apa rasional untuk himpunan haram mahu diteruskan lagi. Ambega dan kaumnya mendakwa himpunan haram itu dibuat untuk menyerahkan memorandum kepada Tuanku YDP Agong. Semalam mereka dah dibenarkan mengadap Tuanku sendiri. Siap dapat makan kuih minum teh lagi. Jadi apa rasional nak dibuat lagi perhimpunan haram tersebut. Tunggu sahaja lah langkah selanjutnya yang akan dititahkan oleh Tuanku kepada mana-mana pihak yang Tuanku pertimbang wajar.

    Jadi rancangan Ambega untuk meneruskan himpunan haram di stadium, dengan mengheret sekali kaum Anwarinas dan Kunyit-2 yang mangalipahkan dia jelas adalah tindakan yang sangat biaDAP dan angkuh. Siap nak mintak buat kat Stadium Merdeka lagi. Stadium keramat tempat bergemanya laungan merdeka umat Melayu dan rakyat Malaysia. Pada teman, kaum Kunyit-2 sudah tidak adalah alasan dan justifikasi untuk meneruskan lagi himpunan haram tersebut. Teman mendesak pihak berkuasa supaya jangan melayan mereka ini. Sudah pasti mereka ada agenda lain; kerana maksud mahu berjumpa Tuanku sudahpun dipenuhi oleh Tuanku YDP Agong sendiri.

    BIAYA OLEH GEORGE SOROS

    Teman juga mendesak pihak berkuasa supaya menyiasat mengapa Maureen Aung-Thwin, pegawai tinggi Open Society Foundation yang dikuasai penyangak matawang Yahudi George Soros yang dilapurkan berada di Kuala Lumpur 27.06.2011 – 02.07.2011 dan dikatakan menemui beberapa pemimpin pembangkang dan Bershit-2 baru-baru ini. Wanita ini adalah orang yang sama menemui kepimpinan PKR dalam tahun 1999 bagi maksud membiayai PKR untuk Pilihanraya Umum ke 10. Adakah George Soros turut terlibat membiayai himpunan haram ini? Ini sesuatu yang serius yang perlu disiasat dengan teliti oleh pihak berkuasa; jangan dibiarkan anasir-anasir luar membiayai aktiviti untuk mengkhianati negara!

    PEMANTAUAN AKTIVITI

    Malahan teman rasa pihak polis elok teruskan pemantauan dan tindakan pencegahan dan preventif yang sedang diambil. Bukti jelas yang ditemui polis menunjukkan memang ada pihak cuba mengambil kesempatan daripada himpunan haram ini. Penemuan senjata saperti parang, bom botol dan molotov koktel jelas membuktikan niat jahat segelintir pihak yang terdesak.

    Teman juga meminta pihak polis dan pihak berkuasa memantau semua masjid di dalam Kuala Lumpur dan Selangor khususnya Jumaat ini. Teman dimaklumkan ada segelintir kaum Anwarinas dan Kunyit-2 akan membuat porak peranda dengan mengadakan himpunan haram diperkarangan masjid-masjid selepas solat Jumaat untuk menyampaikan ceramah maki-hamun mereka. Mereka juga akan menyebarkan risalah dan bahan-bahan caci-maki kepimpinan dan sistem pemerintahan negara ini. Malah teman mendapat maklumat, ada pihak sedang mengusahakan khutbah di mimbar-mimbar masjid di Selangor Jumaat ini menyentuh tentang hak berhimpun dan hak memprotes. Teman berharap pihak berkuasa agama akan memantau dan mengambil tindakan sewajarnya.

    RUMUSAN

    Apa pun, teman berpendapat isu sistem pilihanraya yang cuba dibangkitkan sebenarnya sengaja diada-adakan. Kita tidak menafikan ada beberapa perkara dalam perlaksanaan pilihanraya yang kita amalkan boleh diperbaiki lagi, sebagaimana juga dinegara-negara lain termasuk negara maju saperti Amerika, Britain, Turki dan lain-lain. Contohnya teman pernah mengusulkan didalam Dewan Rakyat supaya sistem undi pos ditambah-baik dengan membenarkan wakil calon hadir sewaktu pengiraan dan menandatangani Borang 14 sebelum dimasukkan dalam penjumlahan undi semasa hari mengundi. Teman juga pernah mengusulkan supaya amalan mengadakan pilihanraya kecil dihapuskan kerana sangat membazir dan menambahkan kegiatan politiking yang tidak berkesudahan dalam negara ini.

    Tetapi semua ini boleh dibuat dengan cara yang lebih bertamaddun, tanpa perlu himpunan haram apatah rusuhan. Pihak Suruhanjaya Pilihanraya sudah menyatakan kesediaan untuk berunding dengan semua pihak untuk menambah baik sistem perlaksanaan pilihanraya. Jadi tidak ada sebab mengapa perlu mahu diadakan perhimpunan haram atau rusuhan yang akan menyusahkan semua rakyat yang cintakan keamanan dan keharmonian.
    Apa pun, kaum yang melabel diri mereka sebagai “Bersih-2” (tetapi yang berniat kotor ini) tetap haram. Himpunan yang mahu dibuat juga haram selagi tidak mendapat permit. Semua justifikasi untuk mengadakan perhimpunan itu sudah tiada apabila Tuanku YDP Agong berkenan menerima mereka mengadap semalam. Dan kita khuatir ada elemen dan pengaruh asing yang mendalangi dan membiayai himpunan haram oleh segelintir mereka yang gilakan kuasa ini yop. Saperti yang pernah teman sebut, kita bukan gila kuasa, tetapi kita nak haling orang gila daripada berkuasa!!!

    Petikan drp Zulkifli Nordin.blogspot

    • sekoq lagi BAGHAL tua yg dok ikut pencacai upahan………
      mamat kulum dah tak laku laa……..
      mat romeo dok caghi majnun laa tu…..
      dok pi kutip sampah dok bawak mai tunjuk sini…….
      sampah puak kulum dah tak dak sapa ambik pot lagi kat dia…….
      biaq dia melingkup pi………..

      kAh kah kah

      suruh dia serah balik kerusi dia…….
      makan ‘duit haram’ cam nie…….boleh pulak noooooooo???…….
      memang romeo dah majnunnnnnn……..

      kah kah kah………

  15. These bastards deserved it! Dah tau buat benda haram, maka hukumannya juga patutnya dah diduga…nak belai dan manja-manjakan ke orang-orang bangang takde otak ni buat kacau kat ibunegara?

  16. Belai dan manja la Ling leong Sik, Vincent tan dan rakan-rakan cina yg UMCO perkayakan. Orang -orang ini sudah diduga. Pasti rasuah punya.

    PKFZ benda HALAL bagi umnco. Cina ni buat duit. Umco per dapat.

    Umco kena perkuda oleh MCA.
    Kenapa Melayu UMCO tidak boleh fikir.

    Belai la lagi org yg angkat saham bumiputera
    Belai dan manja la org yg ada cincin 25 juta.

    Kalau dgn bangsa Melayu di belasah sepuas hati sampai mati. Apa punya bodoh sunguh melayu UMCO.

    Cina kaya raya. Bukan Melayu malas. 54 TAHUN MEMRINTAH. SAHAM BUMIPUTERA PUN LINGKUP.

  17. Biasalah nak habiskan harta makbapak dia bukan susah sangat…..

  18. teruknye umno didik puak2 ni tentang islam

  19. salam..
    setiap yang kalian perkatakan akan ditanya oleh Allah di makhamahnya . Berhati – hatilah bila berbicara . Sesungguhnya Allah maha mengetahui terhadap sesuatu .


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: