Posted by: pinkturtle2 | Ogos 13, 2011

Amukan Ezam…isytihar Perang Terbuka


Responses

  1. menang sorak kampung tergadai

  2. kah kah kah
    kah kah kah kah
    kah kah kah kah kah………..

    okestra katak kotak dah bermula…….
    hubaya hubaya!!!!!!!!……
    takuttttttttttttttt woiiiiiiii……..mau bakaq bakaq laa
    mau perang perang laaaaaaa…….

    woit mat kotak!!!!!…….
    mana pergi semua kotak hang dulu tu???……
    dah habih bakaq ke?? kah kah kah
    padan dah dok pi melalak dgn puak kulum tu…….

    awat dok melalak bulan puasa nie??
    umporn0 buka main lagi dok biaq puak puak nie dok melalak””””’
    these all for their own milage n own sake bro!!!!!!!!! n on behalf of umporn0
    semua keghoja bangang nie tak masuk akai nie tak lain dari nak pelari isu
    es pee arr dok main wayang pacak laa nie……..
    isu lain dok prabih arta rakyat…….
    isu lain…..harga barang dok tengah ‘menggila’ laa nie…….tambah tambah dekat raya……..
    dah laa negara dok senang senang depa dok pi haria kat segala burma…siam….mat bangla…mat n minah indon……….yg nie mat muncung kotk nie tak nak melalak pulak???????………

    puak katak kotak nie gempaq saja lebih………
    teloq masuk dlm perut……….
    last sekali habuk pun pocikkkkkkk……….

    menyampahhhhhhhhhh…….

    kah kah kah…………..

  3. Salam,

    Kita sama2 jauhi diri kita dari sifat2 ini.
    Walaupon copy/paste teringat kita pd. 1 hadis nabi saw.
    “ballarhu anniwalauayah” sampaikan oleh mu drp. ku
    walaupon sepotong ayat…

    Munafik ~ QS Al Baqarah ayat 8 – 9

    Munafik adalah yang mereka itu menampakan keimanan dan menyembunyikan kekafiran. Allah menjelaskan secara panjang lebar sifat yang biasa dimasukkan sebagai kemunafikan. Sangat banyak penyebutan yang berulang-ulangnya dari sifat kemunafikan ini dalam Al quran, seperti pada surah Al-Bara`ah dan surat al Munafiqun, dan juga disebutkan dalam surah An Nuur dan disurat-surat lainnya.
    Ibnu Katsir menjelaskan, bahwa nifak itu artinya yaitu menampakan kebaikan dan menyembunyikan keburukan. Dan nifak itu terbagi dua :

    1. Nifak keyakinan adalah nifak ini mengekalkan pelakunya di dalam
    neraka,
    2. Nifak perbuatan adalah nifak ini termasuk dari dosa besar. Karena sesungguhnya orang munafik itu berselisih antara perkataan dan perbutannya. Dan sesungguhnya sifat-sifat kaum munafik ini terdapat pada surat-sutrat yang diturunkan di Madinah, karena di Mekkah tidak ada didalamnya itu kemunafikan dan bahkan perselisihan.

    Dalam surah al Baqarah ini ada beberapa ayat yang menjelaskan kisah-kisah orang-orang munafik, diantaranya adalah sebagai berikut:

    GOLONGAN ORANG-ORANG MUNAFIQ

    وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ 8 يُخَادِ عُونَ اللّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَ عُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا يَشْعُرُونَ 9

    Dan diantara manusia ada yang mengatakan “kami beriman kepada Allah dan hari kemudian, padahal mereka bukan orang yang beriman (8) Mereka hendak menipu Allah dan orang-orang yang beriman dan tidaklah mereka itu melainkan dirinya sendiri dan mereka tidak menyadari (9).

    Sababun Nuzul :
    Dalam suatu riwayat di kemukakan bahwa empat ayat pertama dari surat al baqarah (2 – 5) membicarakan sifat-sifat kaum mu’minin, dan dua ayat berikutnya (6 -7) menceritakan tentang kaum kafirin yang menegaskan bahwa hati, pendengaran, dan penglihatan mereka tertutup – diperingatkan atau tidak diperingatkan mereka tidak akan beriman, dn tiga belas ayat selanjutnya (8 – 20) menegaskan cirri-ciri dan atau sifat dari kelakuan kaum munafiqin

  4. petikan dari zul nordin.

    Pejuang tulin saperti Dr. Hasan Ali yang ikhlas mahu mencegah gejala murtad mereka tuduh sebagai agen UMNO yang dibayar oleh oleh PM untuk merosakkan ukhwah dan perpaduan PAS dengan biaDAP dan para kafir harbi la’natullah. Sampai tugas Dr. Hasan Ali sebagai Exco Agama dema nak hijack yop, dema nak JAIS jumpa dema terus tanpa melalui Dr. Hasan Ali, Exco yang jaga JAIS! Malah kaum Anwarinas ni siap nak pecat Dr. Hasan Ali lagi yop. Dulu dema maki-hamun UMNO kerana kononnya membiarkan gejala murtad, hari ini dema maki-hamun UMNO konon membayar Dr. Hasan Ali untuk mencegah murtad! Tak ke gila punya kerja namanya ni yop. Yang konsisten dalam perangai itu ialah maki-hamun!
    …..DULU MAKI HAMUN UMNO KERANA KONON MEMBIARKAN GEJALA MURTAD, HARI INI MAKI HAMUN UMNO KONON MEMBAYAR HASAN ALI MENCEGAH MURTAD……

    Sapa yang bersifat munafiq..???

    Kalau rajin membaca nak beri pertimbangan yang adil seperti di tuntut oleh Islam…sila ke blog Zulkifli Noordin.
    Baca dan guna akal buat pertimbangan.
    A small request.
    I sincerely hope we can unite in this issue.

    • kah kah kah……..

      bahalol nie dok buat rujukan pulak dah dgn lebai kulum tu…….
      woitttttt belacan……..
      lebai kulum tu kamjat besaq………
      orang dah tak ambik pot ngan dia lagi dahhhh………..
      boleh dok menyalak laa…….boleh dok tumpang tolak saja……..harap dpt kredit bila dah dekat p/raya……..

      dlm satu kisah lama………
      Nabi Isa AS pernah diminta oleh syaithan laknatullah supaya Nabi Isa mengucapkan kalimah La Ilahailla Allah……..
      Nabi Isa kata, “aku tak mau kata, pasai yg suruh adalah hang sendiri…….hang pun tak tunduk pada kalimah nie……..hang nak suruh aku kata”……….”sedangkan aku yg dok mengajaq benda nie, hang pun tak tunduk”……..
      rumusan nya,
      tengok laa dulu sapa yg dok mai ajaq orang jadi baik…….
      nak baca buku apa pun, tengok dulu pengarangnya,,,,,,,,,,
      kalu puak kamjat dok menulis……..panjang lilitan bumi pun kita tak akan baca punya……….kamjattttttttt……….

      terbaru, ada menteri amno ajak DAP masuk BN………kah kah kah….
      pasai apa nak ajak puak racist masuk kelambu UBN???…….
      awat MCA ngan MIC dah tak televan ke????????…..
      pasai apa?????…..
      dok harap kat hasan ali ka nak padu padu……..
      orang lain dah menyampah habih ngan idea padu padu gila nie,,,,,,,,
      nampak sangat puak puak nie takut pupuih kuasa…….

      kah kah kah

      buaya tak akan mati dua kali laa rempah woiiiiii……………

      kah kah kah……….

    • Ini olang PENGKIANAT agama,bangas,negaea dan pungundi KULIM BB.

      Hai Zul, PRU 13 ni tanding di KULIM lagi ker????

      Tentu menang pasal itu Alagappa hindu rempah bantu.

      kah kah kah..

  5. Salam,

    kalo benar cintakan Islam n Rasul napa tak nak negara berhukumkan Islam..ni sah x makan ubat kot. (salah seorg. rakan fb komen)

    Kalau rajin membaca nak beri pertimbangan yang adil seperti di tuntut oleh Islam…sila memahami dan pelajari apa yg. ada di dalam al qur’an
    Baca dan berguru kemudian guna akal buat pertimbangan.
    A big request.
    I sincerely hope we can unite in the name of ALLAH. under one platform
    “””al quran & as sunnah”””

  6. Soalnya kalau betul dan ikhlas kenapa PAS sendiri tidak pernah membentang usul hukum Islam di parlimen, dan kenapa Nik Aziz tidak pernah membalas surat mahathir berkenaan hukum hudud PAS? (jawapan kepada rakan fb yg komen)

    Nak berguru dgn guru mana, satu pihak kata nama Allah boleh digadai, satu lagi kata tak boleh, tapi kedua2 adalah ustaz2 handalan yang di hormati??
    Tapi kalau nak memahami dan pelajari apa yang ada dalam al quran baru boleh guna akal buat pertimbangan bermakna ramailah yang tak boleh buat pertimbangan.
    Saya masih berharap tuan dapat membaca blog yg dinyatakan sebelum menuduh orang munafiq atau sebagainya.
    Satu lagi…seperti yg kita tahu masjid2 dan surau2 di Pulau Pinang telah dilarang menggunakan pembesar suara bacaan quran sebelum azan subuh. Perkara ini telah di sokong oleh nik aziz.
    Yang menghairankan ialah sekiranya nik aziz tahu perkara ini tidak elok, kenapa dari mula PAS menjadi kerajaan Kelantan perkara ini tidak di larang? Adakah ustaz yang telah membaca dan pelajari apa yang ada dalam al quran ini cuba menyembunyi sesuatu?
    Kalau beginilah contoh guru yang ada, bagaimana kita tahu apa yang kita berguru itu betul?
    Wallahualam…

    • Alquran dan Hadith bukan milik TGNA sahaja, tetapi adalah milik semua umat Islam yang beriman. Sebab itu Allah dan Rasul menuntut sekelian hambanya menuntut Ilmu. Ilmu mengenal Allah dan kitabnya diklifikasikan sebagai fardhu ‘Ain, sementara Ilmu selain dari itu yang tidak berlawanan dengan syarak diklifikasikan sebagai fardhu “kifayah”.

      Tiap2 bidang Ilmu ini samada fardhu ‘Ain atau kifayah, memang ada dikalangan mereka yang menjadi pakar, meskipun begitu ilmu yang diklifikasikan fardhu”kifayah” wajib merujuk kepada tafsiran ilmu fardhu “Ain”. Sebab itu Rasulullah telah bersabda yang bermaksud “Ilmu dari Allah ini sangat luas, jika diumpamakan seluruh lautan dibumi ini disatukan menjadi dakwat ia hanya baru seqadar setitik untuk menulis ilmu dari allah itu.

      Yang sebenarnya tentang isu menggunakan pembesar suara mengaji alquran sebelum azan apatah lagi sebelum subuh. Apa perlunya TGNA hendak memaklumkan kepada kerajaan negeri2 lain, sedangkan kerajaan negeri2 tersebut telah mempunyai ulamak dan pakarnya sendiri. Hadith Rasulullah melarang mengangkat suara membaca quran dalam masjid yang mengganggu solat dan ibadat jamaah lain yang dibaca oleh TGNA akan tetap sama seperti kitab hadith yang dibaca oleh ulamak2 lain. Tidakkah nanti TGNA akan dikata menunjuk2 dan mengada ngada.

      Sebab itu dalam perkara hudud dan syarak ini Pas pernah mengajak ulamak Umno berdailog dan berdebat supaya tiada ada dikalangan orang Islam Umno menuduh Hudud yang hendak diiplimentasikan itu bukan Hudud Pas.
      Malangnya setelah ulamak Umno membuat latihan berdailog dan berdebat sesama mereka semasa menterinya Hamid Othman, mereka mengakui apa yang nak dibuat oleh Pas itu memang menurut alQuran.
      Kemudian dialog debat yang dicadangkan dan dipersetujui ole ulamak Umno itu, melalui penyimpan besar mohor raja2 melayu diumumkan sebagai batal…

      Peristiwa ini akan menjadi sejarah Umno dilebelkan sebagai organisasi islam yang munafik.

      • tak pernah semak qur’an lansung ka
        sampai x tau org. lain ckp. benar atau tidak.
        Guru kalau nak cakap pon serupa copy & paste jugak
        kalau bab qur’an & hadith.Dia bukan boleh ikut cakap
        sedap mulut depa saja.Sumber itu kena datangnya dari
        yg. hak kalau bab agama.

  7. Begitulah implikasi gara2 nak berpadunya Dr. Hassan Ali dengan Umco. Ahli dan penyokong PR sangat bimbang kalau2 tindakan Dr. Hassan berbau politik untuk memberi peluru kepada Umco untuk menyerang kerajaan PR Selangor. Maklumlah agenda merampas Selangor masih lagi sedang dirancang sehingga sampai PRU ke 13 nanti…

    Demikian itu siapa juga yang bernama manusia akan bersangka buruk apabila teman atau sahabat sendiri yang cuba khianat menikam dari belakang.. Entahlah kalau ada jenis yang hatinya telah dicuci oleh malaikat sesuci hati Rasulullah…
    Oleh kerana hamba Allah ini Dr. Hassan, maka payahlah manusia lain untuk menentukan ketulinan perjuangan dan keikhlasan hatinya. Momokan hantu UG sangat membimbangkan ahli dan penyokong PR, samada kafir harbi atau Islam sunni….

    Dalam isu murtad ini, Pas tentulah kurang bijak memberi kenyataan serta merta bersetuju dengan berita JAIS menyerang sebuah gereja yang dikatakan sedang memurtadkan beberapa orang melayu…
    Isu murtad ini bukan baru. Dalam satu ceramah di Masjid Wilayah Persekutuan sekitar tahun 2001. Mufti negeri Perak Dato’ Harussani Zakaria mendedahkan ada seramai 250,000 orang melayu telah murtad… Justeru itu dalam satu sidang parlimen ditahun yang sama, Pas telah mencadangkan satu rang Undang2 untuk menghalang orang2 Islam dinegara ini memilih murtad… Apa yang terjadi dalam sidang ini.. Beberapa orang ahli parlimen BN telah mempersendakan cadangan itu, yang lebih naif ada MP orang Islam sendiri turut serta mempertikaikannya. Kenapa?.. Kerana untuk menjaga hati pengundi bukan Islam..

    Kenapa pulak MP2 BN ini begitu berani?.
    Kerana banyak kenyataan menyentuh hal Islam yang dikeluarkan oleh Tun M perdana menteri ketika itu telah menghina beberapa perkara yang terkait dengan hukum Islam dan Sunnah Rasul. Lalu mereka lebih berani mempermainkan ugama Islam berbanding dengan ugama lain.

    Sekonyong2 hari ini bangun Ezam raja kotak yang gagal cita2 menjadi Timbalan Presiden PKR dan seorang loyar pembimbit beg Anwar yang masih berhutang RM 15,000 dengan seorang teman, Berpiket menunjuk jaguh pembela agama tersohor di Malaysia mengistihar perang terbuka kepada pihak gereja kristian. Mereka ingin dilihat ikhlas dan mujahid tulin seperti Dr. Hassan. Budaya hidup mereka tak pernah ada agenda politik. Sesungguhnya mereka orang2 yang tulus dibumi Malaysia ini.. Standard hidup mereka dan politik Islam mereka lebih zahid dari TGNA.. Jadi kalau mereka terkorban tiada apa yang nak dikenangkan. Apalah sangat dengan rumah 1 juta, kereta mercedece, gaji dan claim dengan nilai seorang yang terkorban syahid mempertahankan Islam……

    Jadi. Pas yang memiliki Dr. Hassan sewajarnya bangun menentang gereja dan puak kristian yang mengancam Islam, bukan sahaja buat kenyataan menghentam pihak gereja bahkan sangat wajar mengangkat senjata berperang dengan orang2 kristian. Begitulah fahaman Islam Umporno yang bankrupt idea meskipun pemimpin mereka sendiri menghina Islam, tetapi orang agama lain jangan mempermain dan menghina Islam. Munafiq..

    Siapalah Dr. Hassan Ali dan JAIS yang nak menghalang orang2 Islam dari murtad. Kita boleh mendakwa pihak gereja yang cuba hendak memurtadkan orang2 Islam dibawah akta larangan dalam perlembagaan Malaysia, tetapi kita tiada satu rang undang2 yang boleh mendakwa orang2 Islam yang telah murtad. Contohnya. Aishah Bukari, Lina Joy, Hasnah Ibrahim, Badrulhisham dari Ipoh dan Jamaludin dari Kuala Selangor yang kini menjadi pendakwah Kristian. Sesungguhnya teralalu banyak kalau kita merujuk kepada Jabatan Pendaftaran Negara.

    Selagi Umporno memerintah. Bolehkah Islam itu diletakkan sebagai agama yang suci lagi tinggi, tiada lain yang lebih tinggi darinya…

  8. Mcm2 cara umno nak alih tumpuan bersih 2.0 . Kita rakyat yang bodoh ni terliuk terlintuk mcm lumut laut ditiup arus. Isu gereja, isu murtad, isu masjid, ikut pusingan turun dan naik. Kalau orang mati boleh bercakap pasti dia sudah bagitau bahawaq isu2 yang dibangkitkan oleh sibangsat2 ni adalah sama sahaja dari semasa ke semasa……..

  9. Salam,

    Tak habih2 dok bawa benda hangat2 dlm. bulan posa ni.
    Kot2 la gomen nak bawa mai benda2 yg. menyoronokan rakyat.
    Kot2 la nak kisah rakyat selesa ka x selasa ka.Makan ka x makan ka..
    Dok bawa mai tak bejenih,Mai kita perati apa berlaku kat US la..
    Dah jadi mangkak…

    http://www.davidduke.com/general/some-unemployed-have-turned-to-eating-the-squirrels-in-the-parks_24312.html#more-24312

  10. Toksah dok jaja zul nordin itik tak sudu ayam tak patuk!

  11. Tak jaja ehhhh….cuma minta itik2 dan ayam2 jangan sudu dan patuk nasik basi saja, sekali sekala kena makan dedak yg bervitamin sikit, baru minda boleh terbuka, mcm omputeh kata…
    THE MIND IS LIKE A PARACHUTE, WORKS WELL WHEN OPEN.
    Kalau tak paham omputeh…kita taw la standard lagu mana…

  12. yang dok sambut hang masa keluar dari rahim ibu hang dengan yang dok basuh berak hang kecik2 dulu tu standard lagu mana?…budak bongok.

    yang dok tipu seluruh rakyat dengan yg dok jual negara ni kat orang asing tu yg standard lagu mana?…fuuuuu melayu bongok.

    yang nak gali kubur hang dengan yg nak usung hang pi masuk kubur tu standard lagu mana? hang mau standard yang sama ka?….fuuuuu muslim bongok.

  13. bulan puasa ni…bahasa elok2 sikit… kalau yg cakap tu orang islamlah…

  14. HUlubelalang hulubalang upahan berkokok untuk ubn. heheheheee.
    Sumpah keramat sumpah duit

    Demi duit….

    umno

  15. bahasa tu pun dah elok dah tuuu. pun tak faham2 juga. kita taw la standard lagu mana.

  16. Siaran komen di media pro-pembangkang Free Malaysia Today pada 12.08 yang jelas menghina Islam dengan komen saperti “allah BABI MOHAMAD seorang perogol”)

    “10th Commandment: EZAM THE FROG….Muslim convert to christian. This shows that the teaching of Islam is not right….islam is a fake religion.Your allah BABI MOHAMAD is a rapist…holly man doesn’t married to 4 wives..does not encouraged jihad….islam doesn’t practice and teach his followers the 10th commandment like the christian does….read through our holly bible and understand what are the 10th commandment is all about….just wonder how your babi mohamad looks alike….how come until now nobody show the photo of him….Islam are worshipping stone….EZAM…”BURN YOUR HAIRY WIFE PUSSY”

    Ini adalah komen yang disiarkan oleh media-portal pro-pembangkang Free Malaysia Today (FMT) pada hari Jumaat 12 Ogos lepas. Komen ini muncul dari berita yang dibawa oleh FMT mengenai himpunan umat Islam anjuran Gerakan Cegah Murtad di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah selepas solat Jumaat pada 12 Ramadhan/ 12 Ogos lepas dimana selain teman, YB Senator Ezam turut berucap.

    Perikan dari blog zulkifli Nordin.

    Bestkan….inilah akibat dari mentaliti golongan Islam sendiri yang tidak bersatu dalam hal siasatan JAIS ke atas gereja DUMC..
    Tentu happy kan saudara2 baca komen di atas tu, ingat saudara2 juga ada “share” dalam penghinaan ini.

  17. kebanyakkan kita mmg dah tahu strategi org kristian ni termasuk dlm isu penggunaan kalimah Allah dgn kes JAIS tu… cuma sesetengah puak tu je yg tak sedar2 lagi.. semuanya kerana politik dan uuuuuunnnnnndddddiiiiiii….!

    • kita mrhkan gereja buat apa?x da faedah la bro,benda ni semua kerajaan punya kuasa,dah kerajaan x nak berhukum dgn hukum islam, kita tunggulah cam mana generasi anak2 kita nanti, sudah pasti rosaklah bro, gejala sosial tgh parah skrg ni bro. anak2 muda terlalu jauh dgn islam skrg ni bro,apa umno buat bro?

  18. Salam,

    Payah lah kalau kita nak dok sekali dgn. org2. yg. bersifat munafik.
    Pasai kalau dalam keadaan aman tiada ganguan dari
    pihak mana pon lebih2 lagi kita yg. berkuasa tak dak kata nak
    letakkan ISLAM tu tinggi melebihi segalanya.

    Dok tak dok fitnah kluaq tentang wahabi lah.,salafi lah..mazhab hambali lah.
    Org. berdakwah dgn. menggunakan hujah dalil & nas pon di bunoh oleh umat islam sendiri.Nak kata apa ..sebabnya dah kebiasaan turun temurun kata2 yg. ada title USTAZ lebih berharga dari dalil & nas yg dtg. dari sumber yg. haq.

    Sejak bila hampa betul2 concern tentang murtad.
    Mai dah dekat penghujong nyawa laghu mana firaun pulak dok belajaq mengucap.

    • Ingat…..Tuan juga ada share dalam penghinaan ini.
      Semoga mendapat petunjuk di bulan yang mulia ini.
      Sekiranya tuan juga dah dekat penghujung umur seperti firaun, sekurang kurang nya guna lah akal yang diberi untuk berfikir secara waras sekiranya tuan masih dapat berfikir dan tidak nyanyok.

    • Salam,

      Share apa syeh…
      share rempah ratuih ka…
      atau rempah giling ka

      Jangan salahkan orang lain
      utk. menutup kelemahan yg ada pd. kita
      makin hari makin jauh kita menyimpang
      dari jalan ALLAH.”””tepuk dada tanya selera”””
      apa rempah mau guna pakai ini hari…….

      .

  19. bro n sis………

    cuba laa ameno belajaq jadi sulaiman akhlaken……..
    tambah tambah dlm bulan posa nie……..
    hari demi hari…….
    ada saja kes peniPUAN yg di dedah……..yg diselak….yg dihabaq mai……………
    tapi jng caghi kat utsex loya toh……..
    sampai mampuih pun hangpa tak jumpa…………

    -bekas tentera dakwa mengundi ‘sampai lenguh – MKini 18 ogos 2011……..
    tak kan yg nie pun nak kata fitnah lagi kot??………
    jadi kalau sapa dok tanya……..mana bukti??…….ni laa bukti dia…..
    kalu tidak………pi laa saman bekas soja tu……kah kah kah
    banyak sungguh tak betui dlm es pee arr nie…….kah kah kah

    -kini pengundi dengan MyKad tidak wujud dikesan….MKini 18 ogos 2011…….
    MyKad tiga orang pengundi dicatatkan sebagai ’00’ bagi kod negeri
    kelahiran pemegang MyKad yang sememangnya tidak wujud……..

    -SPR: Ramai miliki nama sama dalam daftar pemilih……..MKini 18 Ogos 2011

    untuk belacan rempahman,,,,,,,
    baca penyelewengan sejarah dari idola hang sendiri……..

    Zul Nordin Seleweng Kesah Saidina Umar…….http://www.malaysiawaves.com/2011/08/zul-nordin-seleweng-kesah-saidina-umar.html
    “Bagaimanakah Zul Nordin mahu memperjuangkan murtad kalau sejarah para Sahabat RA pun beliau selewengkan?
    Semenjak bertukar ketaatan ni, semakin menjadi-jadi kesesatan Zul Nordin. Mulanya, beliau kata tak perlu hukum Qazaf kerana teknologi moden sudah ada. Sekarang beliau kata Saidina Umar tak mahu masuk gereja.” petikan dari malaysiawaves………

    kah kah kah………

    • Salam NK,

      Minyak pon sudah turun
      tapi
      Dia org. pulak naik minyak
      Mau kasi bakar….

    • Sapa2 pon boleh dakwa, lebih2 lagi kalau dah jadi bekas tentera, kita semua tahu kalau dah jadi bekas tentera tu biasanya poket pon agak kering, jadi kalau dibayar duit oleh PAS sudah tentu si bekas tentera akan sanggup buat apa2. (Pembunuhan seorang doktor perempuan baru2 ini pon yang ditangkap ialah bekas tentera)
      Lagi pon kalau setakat nak dakwa tanpa bukti namanya fitnah, jika tuan menyokong dakwaan tanpa bukti itu bermakna tuan juga melakukan fitnah.

      Boleh tak tuan jelaskan bagaimana rumah mak Azmin di klang gate terdapat 11 pengundi berdaftar dan lima darinya ialah cina??.

    • Berkenaan dgn kenyataan ZN ttg syaidina umar…

      1. Betulkah soalan itu ditanya oleh pemberita, atau pon di reka2
      Sila beritahu di mana rujukan.

      2. Sekiranya ditanya, betulkah begitu jawapan ZN.

      Sekiranya soalan itu benar dan ZN menjawab sedemikian maka mereka yang ariff sepatutnya membetulkan beliau, kerana menghalang berlakunya murtad adalah jauh lebih besar dari kesilapan yang dilakukan.
      ZN juga adalah seorang lawyer dan bukan ustaz, jadi kesilapan itu boleh dimaafkan. (jika benar ia berlaku)

      Walaubagaimanapun kata2 yang diungkapkan oleh Nik Aizi, seorang yang bergelar ustaz dan tok guru amat2 dikesali.

      “Usahlah DAP, Syaitan pun saya boleh terima,”

      “Kami mengadakan bagi tiap-tiap Nabi suatu musuh, syaitan-syaitan daripada manusia dan jin, yang mewahyukan ucapan palsu yang indah-indah kepada satu sama lain, untuk menipu; dan sekiranya Pemelihara kamu menghendaki, tentu mereka tidak membuatnya. Maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka mengada-adakan.” (6:112)

      “Sesungguhnya syaitan adalah musuh bagi kamu; maka ambillah ia sebagai musuh. Ia menyeru golongannya hanya supaya mereka menjadi di kalangan orang-orang Menyala.” (35:6)

      Sebagai seorang ustaz yang pastinya handal dalam ilmu al quran,
      Nik Aziz sanggup menggeluarkan kata2 Sanggup berkerjasama dgn SYAITAN, walaupun begitu byk ayat2 al quran yang menghalang perbuatan itu.

      Kesilapan ZN (sekiranya berlaku) boleh dimaafkan memandangkan dia hanya seorang peguam, tetapi boleh kah ketelanjuran Nik Aziz yang konon nya seorang ulamak tersohor dimaafkan malah disanjung.

      Wallahualam.

      • gelaran ustaz atau ulamak tu hanya satu gelaran yg kita berikan kpd individu yg kita fikirkan mmg layak utk memakainya. itupun berdasarkan aspek luaran yg kita nampak.

        tetapi apa yg ada dlm hati mereka, hanya tuhan yg tahu. jadi tidak keterlaluan kita ckp tak semestinya seseorg yg kita gelar ustaz atau ulamak tu, tinggi darjatnya tetapi di sisi Allah mereka sebenarnya tidak layak pun utk diangkat setinggi itu..

        jadi tidak peliklah kalo ada ‘ulamak’ yg sanggup mengeluarkan statement sanggup berkawan dgn syaitan kerana mmg ada ulamak2 jenis ni… sejahat2 org islam pun, mungkin dua tiga kali fikir nak keluarkan staement sebegitu.

  20. BN ialah Kerajaan yang sedang memerintah. Umno organisasi parti orang melayu Islam yang dominan dalam BN.. Putih kata Umno maka putihlah jawap MCA. Hitam kata Umno hitamlah jawap MIC dan lain2 komponen..

    Kalau Umno tak upaya nak buat Rang Undang2 yang boleh halang orang Islam Murtad. Buat apa Umno nak tunjuk jaguh membela Islam dengan dok bawa macam2 ghaflah dok merepek melintau nak tunjuk betapa Islamnya Umno.

    Setakat hari ini, berapa banyak kes menghina Islam telah diabuat pendakwaan oleh kerajaan Umno. Dan berapa banyak pulak kenyataan2 pemimpin Umno yang menghina dan pertikai hukum2 Islam. sebab itu diakhir2 ini ramai penulis dan individu berani menghina Islam.. Kalau betul Umno yang suci perjuangkan Islam! dakwalahhh…

    Kenyataan TGNA dalam isu2 tertentu seperti Allah samseng dan Pas berkawan dengan syaitan. Maka ramailah pemimpin dan orang2 Umno keluar kenyataan TGNA sesat. TGNA pulak tawarkan Umno berdebat atau berdailog sebarang tajuk apa juga tuduhan yang dilemparkan oleh UMNO kepada TGNA dan Pas..
    Umno ni kerajaan yang banyak jentera dan Ulamak sewajarnya sambutlah tawaran itu, siar cara terbuka. Bukankah ini peluang untuk memusnahkan reputasi TGNA dan Pas. Barulah rakyat percaya dengan selogan Islam Umno. Atau

    Kalau TGNA dituduh sesat kenapa tak dakwa dimahkamah syariah sebagai penyampai ajaran sesat. Biar TGNA berhujjah dimahkamah dengan Ulamak atau loyar syariahUmno.
    Umno kan banyak ulamak dan mufti yang mampu dengar arahan. Umno tentu boleh creat bukti palsu atau apa2 fitnah untuk dakwa TGNA kemudian jatuhkan hukum penjara macam Anwar. Bukankah ini lebih memudahkan laluan Umno untuk menang dalam PRU.
    Kenapa tak buat macam tu!. buatlahhh…

    Kalau segala tindak tanduk Umno parti melayu islam ini dituduh munafik dan sesat!.. Kenapa Umno tidak menubuhkan Jawatankuasa untuk menafikan tuduhan ini.
    Contohnya.
    Lesen judi tidak haram dari hukum Islam.. JK akan hurai kenapa tidak haram
    Lesen kilang mengeluarkan arak tidak haram. JK akan hurai ayat2 Quran yang menghalalkanya.
    Komisyen itu bukan rasuah.. JK akan bagi nas dan dalil halalnya.
    Sogok untu menang itu bukan rasuah.. tetapi politik wang. JK akan cari hadith dan contoh bagi menghalalkan dan membezakan rasuah dan politik wang.
    Tutup aurat tidak wajib kepada wanita Islam Malaysia.. JK akan petik ayat2 yang mengharuskannya..
    Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia meskipun yang berkuasa itu ialah orang Islam… JK akan sediakan hujjah.

    Setelah menjawap semua fakta ini, kemudian kerajaan dominan Umno boleh mengistiharkan inilah negara Islam sebenarnya menurut tuntutan Alquran. Mereka yang mempertikaikannya akan didakwa dan dipenjara…
    Dengan itu sempurnalah sebuah kerajaan yang dikuasai oleh Yahudi penjajah alaf baru.

    • ni mesti tak pernah dengar pasal doktrin pemisahan kuasa ni. mmglah BN kerajaan, pastu UMNO dominan dlm kerajaan.. tp kerajaan hanya ada kuasa eksekutif tak boleh buat undang-undang…

      yg boleh buat undang hanya parlimen je… tapi skrg kalo BN nak bentangkan usul pindaan undang halang org islam jadi murtad, susah sbb pembangkang skrg kuat jugak… mesti DAP bantah punya, pastu PAS pulak gerenti backing kawan baik dia…

      lagi pun undang2 murtad ni dah ada pun dlm perlembagaan negara… dulu kes lina loy pun dibicara kat mahkamah syariah psl kes murtad dia, tapi ambiga (yg org PAS sokong sgt masa Bersih 2.0) pertikaikan.. siap buat forum lagi.. zulkifli nordin bantah sampai kena pecat dari PKR….

      ingat… penyokong kuat ambiga ni, bukan parti hindu semalaysia… tapi parti ISLAM semalaysia…

      • Apa cerita niii.. sdare… ada paham ke tak ni!
        Kalau Pas sendiri yang mintak supaya Rang undang2 ini dibahas dan dilluluskan oleh parlimen. Apa barang Pas tak mau sokong. Masa nilahh Umno boleh uji melayu islam Pas dan melayu Islam Umno boleh sepakat tak menjaga akidah orang Islam…
        Apa ada kena mengena dengan DAP atau parti bukan Islam lain mau bantah.. Rang undang2 ini untuk orang Islam… samalah kalau mau laksanakan hukum hudud. Hukum hudud ini hanya untuk orang2 Islam… Masalahnya siapa yang takut dengan undang2 Islam ini?…..

        Pasai Ambiga ni, dia jadi pengerusi demo Bersih dia nak ajak orang Islam masuk Kristian ke?.. Yang dia lawan tu dengan SPR yang menjadi Jentera kerja UMNO..
        Masa Syed Shahir presiden MTUC jadi pengerusi Bersih 1 dulu kenapa tak tuduh Syed Syahir jugak ajak orang Islam masuk Kristian?
        Ambiga ni dia bukan peniaga buah, dia peguam yang ada
        syarikat, kalau Lina Joy sewa dia untuk membela kes dia di Mahkamah adakah Ambiga tidak boleh layan disebabkan takut dituduh menyokong kristian.. Jadi adakah Lina Joy kena cari peguam Islam sedangkan Lina Joy tu seorang yang murtad…

        Tetapi jika rang Undang2 murtad ini diconvertkan bersama perlembagaan negara yang boleh mendakwa mana badan ugama yang cuba memesongkan akidah orang Islam. Adakah Ambiga akan berani untuk menentang perlembagaan ini?.

        Kita menjadi bangang apabila mencampor adukan kerjaya seseorang dengan prinsip seorang rakyat warganegara menuntut keadilan dari SPR yang dikuasai oleh pemerintah.

        Jika berlaku lagi demo Bersih ke3 dan pengerusinya adalah Chu Jui Meng. Adakah ketika itu kita akan kata Pas dan PKR menyokong ugama Budha?.

      • ambiga tu peguam la bro,kapal singh bela org islam x tulis lah pulak,

  21. ok KK,

    cantik dah tu banyak2 pun dia ni dan kuncu2 dia baca tak faham pun. Yang dia tahu ialah nak jaja zol nordin yang teringin nak jadi ulamak tuuuu. Pakai ketayaaaap kunun! Sudahlah deeey….itik tak sudu ayam tak patuk……pitttuiiiii!

  22. Salam,

    Dah jadi tak ketahuan dah depa ni
    Habih semua peluru depa
    cuma tnggal
    talian hayat akhir menyemarakkan isu2
    perkauman melalui keagamaan.
    Pemuda depa pon dah letih lesu tak bermaya
    sampai sarankkan winnable candidate utk. pru 13 ni.
    Camna laghu ni ..selama ni boh sapa pon x pa
    Ah Chong ka,Muthu ka,Ahmad ka,Tunggul Kayu Ka
    bermakna lambang dacing dah tak laku ka.

    Hampa cuba singgah sat kena teh tarik ngan Pak Bakaq
    Penarik Beca dok …dok…dia buat dah…harhu biru depa

    http://penarikbeca.blogspot.com/2011/08/bila-puak-melantak-babi-nak-berlakon.html

    • nih nak bagi tau sikit. Kelantan sudah 20 thn Pas perintah. lesen arak semakin banyak , pelacur pun banyak,buang anak pon banyak, kes HIV pon banyak, Penagih dadah pon banyak, rumah rakyat yang tiris pon banyak, wakil rakyat yang berzina pon ada, rasuah pon banyak dan banyak lagi yang banyak, cuma yang kurang adalah, peluang pekerjaan sikit,

  23. itulah sbb politik, org yg pernah hina agama dulupun dah jadi ‘suci’ dari pandangan mata…

    sapa2 org kafir yg pernah hina islam tahap paling dahsyat pun, kalo rasa nak ‘disucikan’ diri, disanjung2, buatlah sesuatu yg menentang kerajaan, pasti akan dipandang mulia oleh puak2 ni, sampai lupa benda2 yg dia buat dulu menyakitkan hati org islam..

    ariel sharon tu yahudi penyembelih rakyat palestin, trylah dtg kat malaysia, kutuk2 kerajaan sikit, hentam polis, hentam sprm spr, pasti ada puak2 tu yg akan sokong, sanjung tinggi2… mungkin boleh jadi pengerusi Bersih 3.0…

    semuanya 1 sebab…. fanatik politik….

    • bukan saja buta mata tapi hati juga tela di butakan olen kegilaan merebut putrajaya, sehingga peristiwa 16 sept 2008 dijaja dengan penuh megah.
      Kegilaan merebut putrajaya telah menghalalkan yang haram.
      Dihalalkan kafir harbi membaca ayat2 suci quran
      Dihalalkan betina kafir berbaju ketat tanpa menutup aurat masuk dewan solat masjid.
      Dihalalkan pengunaan nama Allah.
      Dimarahi orang menentang murtad.

      Adoi….tolong cuci hati2 anda dengan “clorox”.

  24. CEDOK MAI DARI M’SIAN WAVE.

    MONDAY, AUGUST 15, 2011
    Kumpulan Kenyataan2 Menghina Islam Pimpinan UMNO
    NOTA EDITOR: Tak dengar pula UMNO memperjuangkan hudud dan murtad masa ni? Hairan hairan

    1. “Hukum rejam kepada penzina adalah primitif.” – Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam kenyatannya kepada wartawan di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim.

    2. “Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan.” – Datuk Seri Najib Tun Razak, 20 April 1983, dalam temubualnya dengan para wartawan.

    3. “Saya nak tahu siapakah di antara ahli-ahli Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti” – Tun Dr. Mahathir, 30 April 1992 dalam ucapannya di perjumpaan ketua-ketua UMNO Bahagian Johor.

    4. “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam” – Tun Dr. Mahathir, 14 Ogos 1994 dalam ucapannya di Pasir Mas Kelantan.

    5. “Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?” – Ucapan Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam ucapannya di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan.

    6. “Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik.” – Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam ucapannya di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan.

    7. “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Julai 1992, dalam temubualnya dengan media massa.

    8. “Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan.” – Sulaiman Daud, 20 Ogos 1993, dalam temubualnya dengan media massa.

    9. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 3 Mac 1994, dalam ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan.

    10. “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas.

    11. “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 1994, dalam temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO.

    12. “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan.

    13. “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan.

    14. “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 30 April 1992, dalam kenyataannya kepada wartawan.

    15. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 18 Ogos 1991, dalam temubualnya dengan wartawan.

    16. “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 24 April 1992, ketika bercakap kepada wartawan.

    17. “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.” – Datuk Seri Najib Tun Razak, 20 April 1992, ketika bercakap kepada wartawan.

    18. “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.” – Dr. Mahathir Mohamad, 2 Mei 1992, dalam ucapannya di Papar, Sabah.

    19. “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.” – Datuk Dr. Yusuf Nor, 6 Mac 1994 dalam temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota.

    20. “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.” – Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan.

    21. “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama” – Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92

    Kenyataan Pemimpin-Pemimpin UMNO Berkenaan Dengan Hukum Menutup Aurat.

    1. “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, di majlis tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997.

    2. “Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat” – Tun Dr. Mahathir Mohamad: 5 September 1997 di Perhimpunan Agung UMNO, PWTC.

    3. “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997)

    Tun Dr. Mahathir ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun apabila tiga orang gadis Melayu dan beragama Islam iaitu Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 telah ditangkap oleh lima pegawai JAIS.

    Lanjutan daripada gesaan Dr Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato’ Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah. Sedangkan mufti baru beberapa bulan disambung kontraknya.

    Kenyataan-Kenyataan Tun Dr. Mahathir Dalam Kes Tersebut.

    1. “Saya bukan lawan dengan semua mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada. Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi – pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, di majlis tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997.

    2. Ajaran ulama’ inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka” – Tun Dr. Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991 di Perhimpuan Agung UMNO, PWTC)

    Mengizinkan Maksiat/Membela si Pemaksiat (Kes ‘The Zouk’, Ampang)

    1. “Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya”. – Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, Jun 2001

    2. “Apabila undang-undang ini dikuatkuasakan, saya percaya masalah seperti ini akan berkurangan dan dapat diketepikan. Walaupun undang-undang ini akan dikuatkuasakan, kita mesti terus berhati-hati juga tentang sistem penangkapan dan penguatkuasaan supaya persepsi orang ramai terhadap kuasa yang ada tidak bercanggah, konon sewenang-wenang dilakukan tangkapan dan sebagainya,” – Dato’ Rais Yatim, Jun 2001

    Menteri Besar Selangor Datuk Seri Abu Hassan Omar, Jun 2001: menyifatkan bahawa tindakan pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam (JAIS) menangkap 31 orang mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 pada 10 Jun merupakan satu kekhilafan dalam mentafsir undang-undang.

    Beliau mengkritik hebat tindakan JAIS berikutan langkah pegawai dan kakitangan jabatan tersebut melakukan serbuan dan tangkapan terhadap 25 orang Islam dalam sebuah pub “The Ship” di Damansara Utama, Selangor pada 11 Jun 2001 atas kesalahan orang Islam tidak dibenarkan membuat persembahan atau bekerja di dalam premis yang menjual minuman keras.

    • Kalau Saidina Umar hidup
      di zaman la clorox tu dia
      guna pakai utk. cuci pedang dia.
      Pasai apa….macam raja lawak kata
      “””lu pikir lah sendiri”””

      • Habih semua khalifah2 melayu
        dan kuncu2nya Saidina Umar
        pancung.Jadi payah lah kita
        nak makan nasi dgn. gulai.
        Gerai nasi kandaq pon tutup.
        Pasai apa…
        “””rempah dah tak dak”””

        hi hi hi

      • saya sokong apa yang anda kata.

        mahadhir dah tak berkuasa lagi. aziz bari kata hudud boleh dilaksanakan walau pon tanpa persetujuan kerajaan pusat. kenapa 20 tahun perintah kelantan masih tak reti reti perlembagaan. berapa kali PAS bawa hudud ke parleman. yang lepas tak payah ukit ukit. bawa hudud ke parleman sekarang bahas . aku rasa MP islam samada PAs atau UMNO akan sokong. . MP pkr islam pasti sokong. MP kafir zimmi akan
        sokong. hudud akan tertegap. tak guna banyak cakap nanti macam macam bolih jadi. Bawa hudud ke parliman sekarang. aku sokong 100%. Pas jangan menikus kepada DAP. Tak guna buat banyak forum. tak guna buat hari hudud, tak guna banyak cakap, tak guna salah orang lain. tak guna tuduh itu dan ini, PAS jangan harap nak dapat 2/3 di parliman kalau letak calon pon tak cukup 2/3. sampai bila pon pas takan boleh laksana hudud. bila menang nanti TG hj Hadi kata hudud hanya 0.0001% sahaja dalm Quran. susah juga. dulu di terengganu macam tu laa kata TG hj hadi. Bekas MB nizar pon kata dalm dewan undangan negeri perak bila di tnya oleh ketua pembakang masa tu bila lagi nak laksana kan hudud di perak. Nizar kata, Cuba periksa ada atau tidak satu ayat dalm perlembagaan PAS yang nak melasanakan hudud bila pas menag. di ikuti sorakan puak DAP. Masya Allah itu lah jawapn nizar, mengucap aku dengar jawapan nizar.

  25. Well great chief

  26. rempah sudah kena buwasir…pedas panas terlebih makan rempah.Dengar sikitla org lain cakap jgn makan banyak rempah di bulan puasa ni dia tak nak amek faham juga. Tulah pasaiiii!

  27. yang dah lepas tu lepas la… kita cerita keadaan semasa ni, yg dok berlaku depan mata sendiri… dlm semua org dah ada kesedaran dlm menegakkan sinar islam, puak tu pulak tiba2 ‘konar’ 360 darjah…

    negara islam dah takde, jadi negara kebajikan… ayat2 suci al quran dgn hadis kita kena jaga, alih2 org kafir dibolehkan guna utk tujuan politik…. surau masjid kena jaga kesucian, alih2 pompuan cina tak tutup aurat, lepas bersetubuh tak pernah mandi wajib boleh lak masuk surau… arak & pusat hiburan tak leh bukak bulan puasa, alih2 boleh lak… kalimah Allah, org kristian boleh pakai…gereja nak murtadkan org islam, JAIS lak kena hentam…..dll

    ni semua berlaku dlm setahun dua ni… sejak PAS bertambah kuat skrg ni…kita jangka bila PAS dah kuat, slogan negara islam tu bertambah megah..kilang arak kat selangor tu dah lama tutup, pusat hiburan makin berkurangan, tapi lain lak jadi dia…

    ini kita cerita tentang PAS ni.. parti ISLAM semalaysia,, diulangi parti ISLAM semalaysia… masyallah…

    • umno masih pegang kuasa skrg ni bro, nanti lepas PR pegang kuasa kita tengok undang2 islam tertegak atau tidak.kita sama2 tunggu la bro,umno mmg x leh harap dah bro.dah rosak dah bro.x guna pertahankan umno bro,anak2 melayu dah teruk rosak skrg ni bro.

      • PR pegang kuasa baru undang2 islam tertegak?!! biar betul…
        tak pegang kuasa lagi pun dan huru-hara islam kat malaysia ni dikerjakan DAP… sampai PAS tukar slogan negara islam kpd negara kebajikan..

        buat lawak ke ape ni…

  28. aku sudah tolong kau tanyakan soalan kau ni dengan pacik aku di kelantan berusia 85 tahun…dia jawab apa kau nak tahu tak?…..dia kata tokarabmelayu ni tonggong, sewel dan gila babi meleghet2 360 darjah. Dia minta aku jangan layan kau…..tu jelah. terima kasih ye tokarabmelayu. Caayaaaang kat tokarabmelayu.MMMmuuuuah! piiiittttuai!….

    • Pakcik 85 thun….!!! sah mata dah tak brapa nampak, tak baca sendiri dok dengar orang cerita (cerita palsu).
      lain orang tulis, lain hang tanya old man 85 thun tu.
      ataupun dia dan tak leh berfikir , dah nyanyok kot.

    • amboi pjolor marah nampak… selalunya kalo marah + maki2 mcm gini, maknanya benda yg aku cakap tu betul lah… nak berhujah balik takde idea… tu yg jadi gitu tu…

      takpe kita paham… bukannya tak biasa…

  29. Tu dia “cedok” bkn main panjang, tapi tu semua cerita lapuk.
    Mahathir….dah tak jadi PM, apa2 dia kata dulu dah tak releven.
    Lagi pun Mahathir hanyalah seorang doktor, bukan ceniakawan ugama macam Nik Aziz, takut2 nanti semua pakat2 dgn syaitan pulak, pasai Nik Aziz yang dijenamakan wali tu dah kata dia sanggup kerjasama dgn syaitan.
    Soklan dia lani senang….kita nak taw pasai apa PAS yang beria-ia nak adakan hukum hudud tak bentangkan usul di parlimen.
    UMNO dah kata, masa belum sesuai untuk hudud dijalankan diMalaysia, jadi jangan tanya kenapa UMNO tak bentangkan.
    OOps…lupa, hampa semua tahu tak, yang dalam Perlembagaan PAS pon tak ada nak dirikan Negara Islam, kalau tak dirikan Negara Islam tak ada la hukum hudud.
    Hj.Hadi..Rusila…25 Ogos 2009…”di mana dalam amanah memilih pemimpin kita wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih, adakah ia seorang yang benar2 adil, tidak fasik dan tidak melakukan perkara2 yang menjatuhkan maruah”
    Tapi bila kes Anwar Ibrahim….dia cuba sedaya upaya mempertahankan pulak, ni lah yang dikatakan hipokrit bertopengkan Islam.
    Selepas memenangi Terangganu, PAS juga gagal menlaksanakan hudud, walaupun Sultan telah menandatangani Enekmen Jenayah,
    PAS baru hendak ke Iran dan negara Arab untuk menkaji, ternyata PAS berpura-pura dalam melaksana hudud.
    Bila ditanya kenapa belum melaksanakan hudud, jawapan ialah Hukum Hudud hanya 0.0001% dari Hukum Islam, serta memerlukan masa untuk dilaksanakan.

    “Isu hudud yang hangat diperkatakan sekarang hanya sekadar isu pilihan raya terutama menjelang pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu Januari ini. Isu ini dah lama dan ia di korek kembali setelah lama ditutup,” kata Ustaz Azizan Razak (Menteri Besar Kedah) ketika di Wisma Darul Aman, Alor Setar pada 24 Disember 2008.

    Apa yang ditolak Mahathir setelah mendapat pandangan cerdik pandai agama ialah beberapa kekurangan dalam Undang2 Hukum Hudud PAS.
    Satu daripadanya…

    KUPASAN SEKSYEN 46(2)

    Seksyen 46(2), mengenai keterangan qarinah, berbunyi seperti berikut: “Dalam perkara zina, kehamilan atau kelahiran anak oleh seseorang perempuan yang tidak mempunyai suami hendaklah menjadi keterangan yang boleh mendapatinya bersalah melakukan zina dan yang demikian hukuman hudud ke atasnya hendaklah dikenakan melainkan jika dapat membuktikan sebaliknya.”

    Sekali lagi isu mangsa rogol timbul. Jika mangsa tersebut belum berkahwin, hamil ataupun telah melahirkan anak, jika beliau tidak dapat membuktikan beliau telah dirogol, maka beliau akan dikenakan hukuman hudud, iaitu dalam kes ini, rejam sehingga mati / sebatan 100 kali rotan.

    Fikirkanlah, di manakah keadilan di dalam undang-undang Hudud ciptaan PAS ini? Mangsa rogol (wanita) akan teraniaya. Sedangkan Ajaran Islam tidak sekali-kainya begitu. Allah s.w.t. berfirman, maksudnya ” Allah yang menurunkan Kitab suci dengan membawa kebenaran, dan menurunkan keterangan yang menjadi neraca keadilan “(Asy-syura:17)

    Alamak….dah panjang berjela la pulak…
    Selamat berpuasa semua.

    • hudud PAS hudud politik… hari cakap kalo besok berkuasa, lepas azan subuh kita tegakkan hudud. tp bila dah berkuasa lain pulak jadinya…

      PAS ada perlembagaan sendiri… DAP pun ada perlembagaan parti sendiri… bila dua2 bekerjasama, yg nampak perlembagaan DAP yg berjaya ditegakkan..

      PAS pulak, islam ke mana, hudud ke mana… lagi sekali tahniah parti ISLAM semalaysia… diulang parti ISLAM semalaysia…!!!

  30. rempahman!….mahadhir tu dah berapa umoq dia?……
    ahem!…hang bukan tak taw kot.
    sekadaq tanya sajalah.

    tokarabmelayu!…aku bukan tak ada idea nak berhujjah dengan hang, tapi aku amek perhatianlah nasihat pakcik aku yang 85 tahun dari kelantan tu.Dengan hangpa ni aku tak nak menghabiskan boghaih!

    • menghabiskan boghaih = takde idea…

      takpe kita org paham… bukan tak biasa..

    • pasai tu aku tak pi minta pandangan mahathir…kahkahkah

  31. bro n sis………

    yg rempah ngan tok arab setengah masak tu dok pertahan sangat umPORno karat haghu bighu tu dlm bulan posa nie………
    nak tanya laa sikit…..
    ada maruah lagi ke dlm batang tubuh kati senget toh???…..
    yg aku tau…….kati senget nie pemecahbelah….ajen pro SAK……….
    pro laa jugak…….
    maruah apa kalu dok jaga tokeh arak ngan judi……….
    tu yg haghu bighu tu……….

    untuk sdr pjolor…….
    tok sah dok hujah ngan puak kalabul malami tu………
    hujah yg tak pernah berubah dari dulu sampai laa nie…..
    sebenaqnya depa yg kemarau idea……..
    tu yg diulang tayang benda yg tu jugak…………

    kah kah kah……….

    • Pas pon tokey arak ngan judi jugak. cuma hasan ali jah yang anti arak dan judi. khalid gereja tokey arak. malas nak jawab banyak.

  32. hmmmmmmmer….

    kena pi serbu kari ikan terubok kashmiri
    di pasar ramadhan bayan baru..kalau
    cucok bawang ngan kucai & udang kering
    cicah ngan kuah gulai ni…woooow terANGKAT..

    apa aku dok merepek…mampuih pi raaaaah
    DEPA LAGI JENOH MEREPEK…

  33. dok layan jelmaan murid tadika lagilah menghabihkan boghaih
    bermodal tidak berniaga pun tidak, malangnya rugi semata…..
    tokarabmelayu dan rempahman tu sama saja
    tergolong dalam kategori manusia JK.
    tak boleh pakai sikit habok!

  34. Posa2 ni kena byk bersabarrrrrrr…
    JANGAN ANGRY ANGRY….

    Bila dah tak terdaya nak kata apa….jawapan standard keluaq la…
    BIAQ PI KAT DEPA….

    oops lupa nak tanya..
    ADA MARUAH KA DOK COVER PENGKHIANAT AGAMA??

    Ni ada pulak sekoq lagi dalam mahkamah dok bawa mai cerita penglipurlara pulak…sampai 2 jam dok baca buku cerita sama…
    tapi yang pelik di akhir cerita dia tak mau dan tak berani nak terima soklan tentang cerita penglipurlara dia…
    APA PUNYA PONEN….

  35. lebih baik sokong puak yg kononnya tak ‘memperjuangkan’ agama drp sokong PENGKHIANAT AGAMA..!!!

    • agak2lah,kita ni hamba ALLAH ke tidak?

  36. Kau nak habaq kat sapa ni tokarapmelayu?…yang tak memperjuangkan agama ialah UMNO-Upco-Be end merangkap PENGKHIANAT AGAMA. Nak meludah biar betul pada tempatnya…….tu kan dah terludah atas muka sendiri!

    • bagi aku senang je. parti politik mana yg berkerjasama dgn DAP adalah pengkhianat agama!…..end.

      • aku x rasa cam tu tok arab,cam umno kerjasama ngan MCA,MIC,GERAKAN,aku x rasa umno khianat agama, sbb umno tu sendiri khianat agama,sbb umno pilih bangsa dr agama. betul x tok arab?

  37. Kau buat parti sendiri dan p dok di pulau bidong buat kera jaan kau sendiri dan perintah sendiri ok tak? jgn kacau orang lain dan PAS PKR DAP tak pernah kacau kau pun.

    • memang PAS PKR DAP tak pernah kacau aku, tapi dia kacau agama ISLAM aku! agama ko jugak!!

  38. …yang tak memperjuangkan agama sama dengan kau itulah pengkhianat agama tau tak?….

    • cuba kita bayangkan kat malaysia ni takde parti politik UMNO PAS PKR..

      masa tu agak2nya sanggupkah kita sebagai org islam sanggup tak membenarkan org kristian guna kalimah Allah?…sanggupkah kita biarkan org bukan islam memasuki masjid atau surau sewenang2nya?… sanggupkah kita biar org kafir guna ayat Al-Quran dan hadis nabi sesuka hati?… sanggupkah kita biarkan pihak gereja menyebar ajaran kristian kat org melayu sesuka hati?… sanggupkah kita membiarkan org politik cina menyamakan diri sendiri dgn saidina umar?… sanggupkah kita memberhentikah penggunaan pembesar suara utk bacaan ayat suci Al-Quran sebelum azan subuh?…

      takkan ada org islam yg rela benda2 gini berlaku… tapi skrg semua benda yg aku sebut kat atas mmg benar2 berlaku… dan PAS mengizinkannya!!!

      cuba bayangkan kalo benda2 kat atas tu berlaku masa zaman 80an dulu, alamat hilang nyawalah org kafir tu PAS kerjakan..

      tapi PAS sekarang dah berubah, sejak bersekutu dgn DAP..
      dan apa lagi yg sesuai kita gelarkan pada PAS… pengkhianat agama!!

  39. ha ha ha…..kecik dan ceteknya fikiran kamuuuuu!…..tak payahlah aku nak cerita apa2 lagi sebab kamu bukan orang bodoh tetapi tak ceredik!….gudbye!

    • jawapan standard utk org yg kekeringan idea utk berhujah… takpun mmg dlm hati mengakui benda yg aku sebut di atas betul tapi segan nak mengaku… takpe..

      kadang2 lebih baik jadi org bodh yg boleh berfikir drp jadi org cerdik ttp tak reti nak berfikir…

  40. Cuba kita teliti kata-kata hikmat budak bodoh ni…nak nilai kebenarannya ubah sikit je:

    lebih baik sokong puak yg kononnya tak ‘memperjuangkan’ hak dan maruah orang melayu drp sokong PENGKHIANAT BANGSA MELAYU..!!!

    Maknanya dia sokong PAS PKR DAP…….!!!!!!!! sebab UMNO BN MCA MIC dan parti2 DI sabah dan DI sarawak.ialah PENGKHIANAT BANGSA MELAYU.

    Tersepit juga dia akhirnya. Lebih baik jadi org bodoh yg tak boleh berfikir drp jadi org cerdik ttp tak reti nak berfikir…

    BODOH BERLIPAT2.

    • akhirnya mengaku juga yg PAS memang pengkhianat agama… sbb tu dia twist aku punya ayat kononnya aku pulak penyokong PENGKHIANAT BANGSA MELAYU…

      semua hujah2 aku kat atas aku tak sebut langsung perkataan MELAYU, sbb ko buat mcm mana khianat pun pada negara, pada kaum (melayu), pada keturunan, takkan sama sekali teruk dgn khianat yang PAS buat pada AGAMA ISLAM…

      inilah kali pertama lepas tiap2 kali PRU, bila masa pembangkang dah bertambah kuat (termasuklah PAS), agama Islam dihina2 secara terang2an yg direstui oleh PAS sendiri..

      agak2 kalau Baginda Rasullah hidup lagi, maka menangis Baginda melihat pengkhiatan agama islam yg dilakukan oleh PAS,,, parti yg membawa perkataan ISLAM pada namanya…

      …..wallahualam

      • kalau RASULLULLAH SAW masih hidup x wujud lah PAS tok arab weh,kami bersama BAGINDA lah weh menentang jahiliah melayu kamu tu tok arab weh!!!!!!!!!!!!

  41. tokarabmelayu dah gila sorang2….biarkan dia gila.
    kau sembahlah parti kau tu seperti kau sembah tuhan kau meskipun partikau itulah yang sebenarnya pengkhianat agama dan perosak negara dulu kini dan selamanya.

  42. Tokarabmelayu(TAM),

    Apa yg TAM harap dengan parti yang tam sanjung tu?….janganlah tam taksub membabi-buta. Apa yang tam dapat dari MCA, MIC, Gerakan, PPP selama ini. Umno yang terlalu ikut telunjuk dia orang bukan PAS. Sebab itu PAS disingkirkan keluar dari BN suatu masa dulu. PAS dianggap pengacau dan menghalang segala kehendak mereka. TAM patut tahu, banyak perkara berkait dengan agama islam dan orang melayu khususnya umno nak buat tetapi tak boleh kerana disekat dihalang diugut oleh keparat-keparat di atas. Jelas sekali umno diperalatkan semata-mata. Umno syok sendiri. Umno GAGAL memerdekakan orang melayu. UMNO gagal memperjuang islam di Tanah Melayu. UMNO gagal memperjuangkan marwah orang melayu.

    TAM ingat tak kenapa berlaku peristiwa memali. Tam ingat tak kenapa berlakunya pengharaman ARKAM. Tam patut faham kenapa berlakunya peristiwa Jenalik? dan TAM patut mengerti kedudukan sebenar kenapa umno tak dapat ‘memperjuangkan islam’……sebab selama 54 tahun umno ditekan diadu-domba oleh rakan-rakan komponan mereka yang sentiasa berniat jahat kepada islam khususnya orang melayu sedari dulu lagi. Mereka memang berniat untuk memecah-belahkan orang islam dan orang melayu. Kedudukan mereka dalam BN adalah semata-mata atas kepentingan udang di sebalik batu semata-mata.

    Kenapa Dasar Bahasa Kebangsaan gagal, kenapa Dasar Pelajaran Kebangsaan gagal, kenapa Dasar Ekonomi Baru (DEB) gagal, kenapa Dasar Perpaduan Negara gagal?……belum cerita pasal Dasar Islam Negara dan mcm2 lagi dasar yang sudah diporak-perandakan. Sedarkah TAM akan perkara2 sedemikian yang terlalu diimpikan oleh orang melayu semuanya menemui kegagalan. Hancur luluh.

    TAM faham tak kenapa Pulau Batu Puteh hilang, kenapa kepentingan malaysia di singapura, Woodlands dan Tanjung Pagar hilang? kenapa perjanjian air kita begitu jadinya? kenapa tanah-tanah, harta dan rumah di Johor diboloti oleh rakyat singapura? Kenapa Tiga Segi Emas (sudah semakin sejuk) di Johor disukai sangat oleh kerajaan singapura? kenapa Menteri Besar Johor sejak Osman Saat bisu, Muhyidin Yassin bisu dan akhirnya Ghani Osman juga membisukan diri semacamlah Johor ni tidak punyai Meneri Besar?

    Tam tahu tak betapa harta zakat dan baitulmal yang dipegang oleh majlis agama islam di Johor, WP, Selangor dll negeri hilang beratus juta. Duit Bank Bumiputra (kes Jalil Ibrahim) dulu hilang mana?, duit dan harta awam simebabi hilang, MAS, Tabung Haji, Felda, KWSP…..entah apa2lagilah hilang dan bakal hilang. Ke mana?

    TAM tahu tak kenapa pendatang tanpa izin terlalu ramai masuk ke dalam negara kita? TAM tahu tak kenapa jenayah terlalu bermaharajalela dalam negara kita? Bunuh, Rompak, Samun, Rogol, Dadah, Rasuah, Penyalahgunaan kuasa terlalu membusuk di dalam negara kita? kenapa dan di era kerajaan manakah yang memerintah negara kita sehingga begini jadinya?………sistem SPR, Perundangan Negara, Mahkamah???????pendik kata seribu satu pendustaan telah dilakukan oleh mereka (UMNO/BN) tidak boleh dibendung lagi. Tidak dapat disembunyikan lagi. Masakan bangkai gajah hendak ditutup dengan sehelai daun pisang?

    TAM tahu tak kenapa rakyat kita sekarang tidak berminat lagi kibarkan bendera malaysia sempena kemerdekaan negara yang ke 54 pada 31 Ogos 2011…..bukan rakyat tidak punyai semangat petriotik tetapi malangnya rakyat kita terlalu KECEWA……….jangan menuding jari kepada PAS PKR DAP.

    Sekian, selamat aidilfitri kepada TAM dan semua orang ISLAM.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: