Posted by: pinkturtle2 | Ogos 22, 2011

Sebenarnya Najib tak layak jadi PM – Tun M

Advertisements

Responses

  1. kepincangan umno makin terserlah

  2. Mukhriz sorang saje yang layak kot…..

    Ulang soal: Tun M tu dah berapa umoq dia?……
    ahem!…hang bukan tak taw kot rempahman
    superman cicakman dan kuman…..
    sekadaq tanya sajalah

    pakcik aku di kelantan tu lebih produktif dan inovatif

    • Umoq dia 86 kot, tapi pemikiran dia masih tajam, boleh lancarkan kutipan bantuan ke Palestine, tapi aku tak pi tanya dia apa2.
      Bukan macam hang dok pi minta pendapat org tua umoq 85 yg dh nyanyok dan buang tabiat..haha

  3. Sejak dulu juga Tun M tahu kelemahan Najib. Diatas kelemahan Najib inilah Tun M telah menang kerusi presiden Umno dicabar oleh Tengku Razali Hamzah dalam pemilihan kepimpinan Umno pada tahun 1987. Tengku Razali tewas dengan 44 undi kerana sokongan kelompok Najib penyandang ketua pemuda Umno yang telah belot dari kem Tengku Razali.

    Kekalahan Ku Li Ini bermula bila Najib telah ditawarkan laluan kerusi Naib presiden Umno hasil dari komporomi Tun M dengan DSAI yang berhasrat bertanding kerusi Timbalan presiden Umno mencabar Tun Ghafar Baba pada pemilihan tahun 1987 itu, Berbekalkan dengan janji akan memberi sokongan kepada Najib untuk mengisi kerusi naib presiden yang dikosongkan oleh Anwar Ibrahim ini.

    Terpesona dengan janji ini, Najib yang sebelumnya adalah penyokong kuat Tengku Razali telah menggadaikan prinsip seorang penyokong setia telah beralih angin menyokong kem Tun M dan DSAI. Kombinasi Tun M dan DSAI telah digembar gemburkan sebagai team wawasan bersama Mahyudin dan Mohamad Taib menteri besar Selangor. Akhirnya tewaslah kem Tengku Razali bersma2 dengan beberapa orang kepimpinan lain termasuklah Rais Yatim bekas menteri yang kononnya terkenal pembakar jambatan.

    Kelemahan Najib yang tidak punya prinsip ini semakin terserlah. disertai dengan rekod playboy Najib Memang sangat dimaklumi oleh Tun M. Kelemahan prinsip dan rekod buruk Najib ini sebenarnya diambil menjadi aset oleh Tun M, sementara Abdullah Badawi yang dilihat clean lembab dan lurus ini juga digunakan oleh Tun M untuk mengambil alih jawatan perdana menteri setelah berlaku peralihan kuasa.

    Sebab itu semasa Abdullah yang mengambil alih jawatan PM seperti ada perbincangan persefahaman semoga perlantikan Timbalan perdana menteri adalah ditentukan oleh Tun M meskipun Abdullah sudah ada pilihannya sendiri. Akhirnya diatas beberapa desakan dan tekanan oleh Tun M. Paklah terpaksa memilih Najib.

    Paklah yang menang besar dalam PRU 2004 yang dibantu dengan imej Mr. Clean dan persempadanan semula kwasan parlimen telah mengejutkan Tun M, tapi Paklah yang mewarisi beberapa kelemahan besar yang dijangka oleh Tun M telah dijadikan isu dan dengan menggunakan Mahyudin dan Najib, akhirnya Paklah terpaksa berundur.

    Najib yang tidak punya ketegasan dan prinsip ditambah dengan rekod dan imej tercemar, memang diharapkan untuk mengganti Paklah. Ini memudahkan perancangan Tun M dengan bantuan Mahyudin untuk menurunkan Najib dari kerusi PM kalau boleh sebelum berlakunya pemilihan Umno 2013 yang akan datang.

    Begitulah agenda Tun M yang punya wawasan untuk membina karier Mukhriz putranya yang telah dilantik sebagai timbalan menteri oleh Najib juga dari desakan Tun M dengan mengenepikan Khairy menantu Paklah.
    Sekiranya Najib yang dibebani dengan berbagai masalah ini tidak berupaya membersihkan imej dengan berbagai tuduhan diatas kelemahannya sendiri ini, bukan mustahil Najib juga terpaksa melepaskan jawatantannya kepada Mahyudin yang disokong oleh berbagai NGO ciptaan sebagai tambah tekanan pada Najib.

    Tidakkah apabila agenda ini menjadi kenyataan. Kedudukan Mukhriz putra Tun M bakal dilantik menjadi menteri penoh dan menteri kanan. Ketika itu nanti laluan untuk Mukhriz bertanding dalam pemilihan Umno pada tahun 2013 sebagai calon Naib presiden akan terserlah…
    Jika ditaqdirkan Mukhriz menang maka tercapailah cita2 seorang bapa untuk menobatkan putranya bagi mewarisi kuasa yang pernah disandang olehnya disatu ketika yang lalu…

    Begitulah hebatnya cita2 seorang bapa merancang masa depa politik putranya kendati pun usianya sangat hampir kepada garisan penamat.

  4. Rakyat m’sia yg waras dah lama dah tahu dia tak layak jadi pemimpin No 1 negara macam ko jugak… puak2 ko ni layak jai pemimpin dineraka jahanam saja…

  5. maknanya kita dah ketandusan pemimpin yg berkaliber… satu2nya manusia yg layak dan berkarisma menjadi PM lepas Mahathir ialah Anwar Ibrahim..

    tapi dah ditakdirkan Anwar jatuh kerana isu moralnya… mula2 dgn PKR dulu kita tengok seolah2 kita ada alternatif kpd kerajaan sedia ada… tapi lama kelamaan, kita tengok Anwar dah jauh berubah,,, terlampau gila tak tak sabar utk menjadi PM sehingga byk buat benda yg mengarut2…

    sayang seribu kali sayang…

  6. Anwar ?
    Apa jasa Anwar ? NIL.
    Apa bukti sumbangan Anwar kpd kemajuan rakyat ? NIL.
    Anwar hanya pandai bercakap.
    Itu saja. Praktikalnya … NIL.

    • Mae o mae… hang lupa no…apa nuaq dah buat kat orang melayu terutama yg susah… Bukan kah dialah orangnya yang menetapkan setiap projek perumahan wajib diadakan rumah kos rendah..Kalau xdak kemestian tu…hhhmmmm sampai harini la orang melayu susah untuk memiliki rumah ….Yang depa dok buat yang tidak kemmapuan orang melayu….

    • nampak sgt setengah org ni x nak terima hakikat dek perasaan bencinya. masa AI jadi mentri pendidikanlah penerapan Islam bermula…dgn pakai tudung, SAR byk bercambah, pendidikan Islam diberi penekanan… melalui ABIM, JIM, dll. Tu lebih penting dri kemajuan rakyat.secara fizikal. Saham utk kita bawa kat akhirat lg berguna. AI jugalah yg dok berjuang utk org2 miskin di Baling.
      Harap pemimpin umno?… asyik nak penuhkan temolok sndri & kroni je. Rakyat didahulukan?? Semua retorik je!!

  7. Mukriz ni memang tak layak pun, tiada karisma langsung sebagai pm. Makin cepatlah umno melingkup. Tetapi kat mesia ni org yg bangang dan pembohong memang boleh jadi pm seperti pm yg ada sekarang dan sebelumnya. Ahli umno dan Pati tetap akan sokong.

    Jangan sampai negara tergadai macam kat Iraq dll baru melayu nak sedar?

  8. ha ha ha ha, abu amir niiiii tp betul tuuuuu!
    m’sia tak mcm jepun dan thailand sebab rakyat jepun dan thailand cerdik dalam politik. M’sia rakyatnya bodoh makan tahi (tahi itek tahi minyak dan tahi besi) sebab itu menteri boleh jadi menteri sampai kematu.

    Jangan harap PM m’sia boleh turun dengan mudah mcm di jepun tu.

    • M’sia rakyatnya bodoh makan tahi (tahi itek tahi minyak dan tahi besi)

      Hang rakyat mana?

  9. Mamak ini dia pandai kelentong bila nampak ramai orang Melayu mula beraleh haluan ke pakatan. Dia maseh berharap orang Melayu supaya balik ke UMNO baru supaya kuasa tak hilang. Jadi dapatlah rancangannya tercapai.. Tapi orang yang buat keputusan ke pakatan tu tak silap. Jadi hari ini kita lihat banyak kepincangan BN terdedah , Dulu orang tak percaya.

  10. kat malaysia ni menteri2 memang teruk sama mcm ahli parlimen pembangkang…. serba serbi nak bangkang je… 1+1=2 pun dia kata salah semata2 sbb nak membangkang….

    tak mcm pembangkang kat jepun dah thailand tu.

    jgn harap pembangkang malaysia jadi cerdik sikit mcm kat jepun tu..

  11. razak…najib
    hussein onn……hishamuddin amaran
    mahathir…..mukhris
    dollah….khairy
    najib……rosmah..haha
    kit siang….guan eng
    karpal…..gobind
    anwar…..nurul (kesian laki dia)
    hadi….khalil (AJK pemuda)
    nik aziz….nik abduh (timbalan ketua pemuda PAS)

    Mana mana pon serupa…dok perbetui anak pinak, macam jawatan2 tu hak depa, yang pengundi pon baghal dok pi pilh.
    Macam dalam Malaysia ni tak ada orang lagi cerdik dari anak2 depa.

  12. aku, thai swadikaaaap.. painaaaam…mairufaaaang!

    • patut kurang cerdik…haha

  13. Salam,

    Anggaplah ini semua perancangan ALLAH.
    Gah & berkuasa 1 ketika
    Skrg. rasa balik buat seketika
    Sebelum ajal maut menjemput kamu.
    Sebaiknya gunakanlah saat2 akhir ini sebaik mungkin..
    “””””””””””” K R O S O T “”””””””””””””

    Hang x bagi tau pon
    kami pon tau la…
    Bukan toooongong macam dok ada

  14. aku doakan supaya rempahman kalu tak mu pong anak mu, anak buah mu, anak sepupumu, anak duapupumu atau anak sedara sepusat sepusingmu p berbini atau p berlaki dengan orang kampung pakcik aku di kelantan. Baru kau tau nanti pakcik aku tu nyanyok atau tidak…..amiiiiin!

    • Tak mau la …jantan2 kelantan pemalas n kurang cerdik, paksa bini depa pi niaga, si laki yang kurang cerdik dok rumah isap rokok daun…..haha

  15. Lepas perbetul Najib
    Anak dia Timbalan Menteri MITI

    Skrg. ni nak perbetul sapa pulak
    Muhyiddin ka..supaya
    Anak dapat menteri penuh..

    Camtu lah perangai mamak
    Atas berisi bawah semak
    suka buat menyemak…..

  16. sah, rempahman sangat ketinggalan zaman, jantan pemalas dan tak cerdik.

  17. bro n sis……..

    tok wan det kita nie laa yg kata ameno tu dah busuk sampai ke usus?????………..
    kan ke begitu sukusakat biru biru sakalian???……
    la nie dok tak puas hati pasai apa pulak???…….
    dok pikiaq nak penaik sapa pulak?????…….

    penaik pi laa sapa pun…….
    ‘virus n bacteria’ dah berakaq mcm berangaih kat perut sampan…….
    pecah sampan kalau dok pi tonyoh buang……..
    kalau usus dah busukkkkkk……
    kigha dah tak berapa hari la tu…….
    hempedu amenao dah nak pecah………

    kah kah kah

  18. aku cuba senaraikan kat bawah sumbangan PAS pada negara dan agama islam
    1)……..
    2)……..
    3)……..

    err.. takdelah rupanya…….

    • kah kah kah………
      TAM aka tokarabmelayu……..
      hang baru saja masuk melayu……
      pasai tu hang caghi tak jumpa……

      orang bengong pun tau jasa tu…..

      jasa kpd negara mcm dongeng umngok yg tak ikut dasar Islam tu ke?? yg nak mengaku berjasa………

      berjasa merembat harta rakyat……….
      berjasa penaik mcm mcm cukai……..
      berjasa melingkup rakyat dgn budaya hedonism……..
      berjasa meranap mcm mcm sistem negara………
      berjasa bagi segala indon, burma, kemboja, bangla n lain lain taraf warganegara ekspress…..???……..
      saham bumi punah ranah……….
      tirih sana tirih sini………berjasa laa tu kot nooooooooo????…….
      tu tak kigha lagi berjasa buka pusat judi terbesaq di asia……
      tak kigha lagi buka kilang arak besar besaran………..
      berjasa dok kelentong rakyat hari hari……

      lagu tu ka yg hangpa dok mengaku berjasa???………
      yg tu namanya melingkup……….

      great chief boleh tambah lagi senarai ni nanti……

      kah kah kah…………………

      • dlm NK dok mengomel kat atas tak nampak pun senarai jasa2 PAS kat islam.. yg dok ungkit sikit2 benda buruk pasal umngok..

        cuba try senarai jasa2 PAS kat negara dan agama islam…takyah banyak bagi 5 je..

        huii susah dan mencabar tu…mau 3 / 4 bulan berfikir baru dpt cari…tupun kalo ada lah..he..he..

      • salam ,

        Jasa depa ulama tersohoq
        Ipoh mali depa barhuuuu saja pukoi
        statement…apa dia habaq hampa
        selak lah bawah kain hampa ada
        teloq ka x dak ka ,kecut ka,sentot ka..
        muka biasa la terkejut berok mak yeh.
        Jenih kedarah apa saja yg. kata habuan
        membujoq sapuuuu melintang raatah..

        rakyat kaih pagi makan pagi
        depa
        sekali kaih pagi makan bertahun2

        selamat hari lebaran
        maaf dhahir batin
        kpd. semua
        baik yg. suka & tak suka
        kerana kita ni
        semua suka….

      • Kalau PAS x dak…punah habis
        akidah umat islam…cukup lah
        1 ni..(nahal harga dia)
        x payah berjasa byk2 sangat..
        nnt. jadi lagu pasemboq atau rojak.
        ada masa saja makan baru sedap.

        Depa byk. la jasa..x terhitung …
        akhiaq sekali ..peti sejuk jenama
        SETFULL made in 1 M’sia terhangat
        di pasaran.Kalau simpan rempah
        ratuih atau giling rasa,warna tetap asli.
        Bangga & t.kasih kita pd R&D atas
        kejayaan tersebut..pesan kita kalau
        ISO Certified boleh ke pasaran global.
        KERANA INTERNATIONAL dah tau jenama ni.

        WELLLLLLLLLLLL
        mau nasi tambah kalau
        jangan segan2
        habaq na…

  19. Siapa pun tak suka BN. Pecacai umno sahaja yang suka.

  20. apa mcm TAM……????……….
    great chief dah tambah nasik kat hang toh……..
    cukup laa satu tu pun……
    banyak kalu nanti umngok teruih ngok lagi………

    Islam mesti jelas……..akidah yg jelas…….
    kerja buat mesti selaras dengan akidah……
    syariat yg diikut………kena selaras jugak ngan akidah……..
    akhlak mesti selaras ngan akidah sekali…….
    baru namanya IHSAN………
    boleh laa dikata BERIMAN………

    kalu mufti mufta pun hangpa tak dengaq……..
    hangppa dengaq belah mana pulak pun tak tau laa…….

    kah kah kah………..

    • Salam NK,

      Ini lah jasa depa.
      Kalau Indon lawan penjajahan Belanda.
      Pinoy lawan penjajahan Spaniard
      Malaysia lawan komunis(pelik @ ajaib)
      utk. kecapi kemerdekaan….

      http://www.malaysiakini.com/columns/173744

  21. esok……..
    daging naik harga…..
    daun palaih pun kecik kecik saja……
    lemang pendek pendek…….
    tempoyak koi dok meruap………
    rempah nak kena pakai banyak…..buat rendang

    jangan lupa malam esok kita pakat berTakbir………
    TAKBIR !!!!……….

    yg lepaih tu jngn dok ambik ati sangat…………
    yg telepaih kalam tu…maaf dipohon………
    nak balik raya tu beringat sikit……….

    selamat hari raya semua……..
    maaf zahir batin…….

  22. aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma
    aku sokong 1Malaysia dapat RM 150 sebulan secara percuma


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: