Posted by: pinkturtle2 | September 24, 2011

SECARA RASMINYA MEREKA MENOLAK HUKUM ALLAH….. SUBHANALLAH!!

Undang-Undang hudud, tidak akan laksanakan di Malaysia ini tetapi kita terima ini adalah undang-undang Tuhan dan sebagai sebuah parti yang terdiri daripada orang Islam, kita terima hakikat ini tetapi jika ia hendak dilaksanakan ia mesti berpaksikan kepada realiti - PM

Hudud Tidak Akan Dilaksanakan Di Malaysia – Najib

KAMPAR: Kerajaan Persekutuan tidak akan melaksanakan undang-undang hudud di Malaysia, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Beliau berkata walaupun hukum tersebut adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya perlu berasaskan kepada realiti.

Menurutnya, keseimbangan masyarakat yang terdapat di negara ini tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuat kuasakan.

“Jika kita bertanya kepada golongan ulama, undang-undang Islam tidak boleh dilaksanakan sekiranya kita tidak mengambilkira keadaan persekitaran dan realiti.

“Tambahan pula, matlamat pengurusan menurut Islam adalah berdasarkan prinsip maqasid syariah yang melindungi agama, kehidupan, moral, harta dan hubungan sesama manusia,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Karnival Tanjung Tualang 1Malaysia di sini, Sabtu.

Perdana Menteri berkata, mengikut peruntukan undang-undang sedia ada, prinsip dan objektif syariah maqasid boleh diperjuangkan.

Ditanya sama ada undang-undang hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia, Mohd Najib berkata elemen hudud sudah dipraktikkan dalam sistem sedia ada namun ‘bahagian yang keterlaluan ditolak ke tepi’.

“Ini tidak bermakna tiada langsung undang-undang Islam dilaksanakan di Malaysia,” katanya.mStar

………………………………………………………………………

Undang-Undang hudud, tidak akan laksanakan di Malaysia ini tetapi kita terima ini adalah undang-undang Tuhan – PM

Ditanya mengenai pendirian kerajaan berhubung hukum hudud, Najib berkata undang-undang berasaskan hukum hudud tidak akan dilaksanakan di dalam negara ini kerana realiti keseimbangan jumlah masyarakatnya tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuatkuasakan.

“Undang-Undang hudud, tidak akan laksanakan di Malaysia ini tetapi kita terima ini adalah undang-undang Tuhan dan sebagai sebuah parti yang terdiri daripada orang Islam, kita terima hakikat ini tetapi jika ia hendak dilaksanakan ia mesti berpaksikan kepada realiti.

“Jika ditanya para ulama sekalipun, undang-undang Islam itu tidak boleh dilaksanakan melainkan kita sudah mengambil kira persekitaran dan realiti sebenar masyarakat ketika itu,” katanya.

Najib berkata kerajaan kini telah pun mengambil kira prinsip “Maqasid Syariah” iaitu matlamat sebenar dalam pentadbiran untuk menyelesaikan permasalahan rakyat.

“Lagipun, matlamat sesuatu pentadbiran mengikut Islam ialah prinsip Maqasid Syariah yang antara prinsipnya ialah mempertahankan agama, nyawa, akhlak dan harta benda. Jadi dengan undang-undang yang sedia ada, prinsip maqasid syariah boleh dan mampu kita pertahankan,” kata Najib.

Beliau berkata matlamat sebenar perlu dicapai, yang antaranya memastikan rakyat dan negara ini sentiasa aman serta sejahtera.Bernama

………………………………………………………….

Ulasan Kucing Kota…

Sebelum Pas membuat tafsiran Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) yg diluluskan oleh kerajaan PAS di Dewan Undangan Negeri Kelantan pada tahun 1993.
Professor Ahmad Ibrahim Almarhum seorang pakar syariah tokoh pensyarah undang2 Islam lebih dahulu telah menerbitkan naskah buku menyusun kaedah undang2 syariah menurut seperti yang tertulis dalam AlQuran. Tujuan beliau menerbitkan naskah undang2 ini pada tahun 1991 semoga menjadi rujukan kepada kerajaan Malaysia yang pernah mencabar para agamawan tunjukan bentuk dan tafsiran Undang Hudud dan syariah. Malangnya usaha beliau tidak dipedulikan oleh kerajaan Umno.
Pas mengambil inisiatif merujuk naskah professor ini disamping merujuk kitab2 tafsir yang ditulis oleh ulamak muktabar dunia.
Kita tidak hairan kalau Dr. Mahathir anti dengan undang2 Islam kerana semasa beliau menjadi PM, banyak kenyataannya bertentangan dengan perkara hukum dan aqidah Islam. Mana mungkin Mahathir mahu Islam ikut kehendak dia. Hamba Allah ini
cuba bercakap perkara bukan bidang ilmunya tentu saja sesat lagi menyesatkan.
Setelah Dr. M mempertikaikan undang kanun jenayah dan hudud pas semasa beliau menjadi PM.
Pas telah beberapa kali memohon kerajaan Islam Umno supaya menderaf atau menyusun kaedah undang2 Islam yang menurut fahaman Umno. Tetapi hingga sekarang setelah berganti dua orang PM. Umno tak mampu buat sebarispun undang syriah yang dia tak payah pertikaikan.

Kalau Islam Umno mampu buat sendiri kanun undang2 syariah versi yang lebih baik dari versi Pas, tentu tidak timbul Pas bekerjasama dengan kafir dan lain perkara yang dijadikan isu oleh Umno. Kerana Pas wajib dibubarkan dan wajib bersama parti kebangsaan melayu (Islam) Malaysia. tentu tak lunak nak sebut Umno lagi…
Wallahua’lam……….
By: Kucing Kota on September 9, 2011
at 12:22 pm

Kesenambungan sifat munafiq ini telah diwarisi oleh Najib dan kepimpinan Umngok.
Cara mereka mempertahankan legasi Lord Reid ini dengan kenyataan ” berkata walaupun hukum tersebut adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya perlu berasaskan kepada realiti.” Mahyudin kata tidak sesuai.
Dengan sendirinya kenyataan 2 makhluk ciptaan Allah membawa maksud Allah itu tidak sempurna sifatnya.

Hebat betul dua manusia ini….

Untuk kumpulan penyokong Abu lahab dalam blog ini…
Kalau dah bengap dan bangang. Bodoh tak boleh diajar nak kata cerdik tapi jahil murakkab. Semasa mati nanti memang elok dikafankan dengan bendera cop keris telanjang…


Responses

  1. ” Beliau berkata walaupun hukum tersebut adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya perlu berasaskan kepada realiti.”

    Nauzubillah daripada fahaman di atas.

    Sesungguhnya Allah SWT amat mengetahui makna dan maksud perkataan

    ” Realiti ” .

    Allah SWT bukanlah makhluk seperti kita yang cetek dan dangkal dalam memahami segala maksud yang tersirat tetapi Allah SWT adalah pencipta makhluk dan bahasa-bahasa makhluk pasti tidak jahil untuk menzahirkan semua kandungan Al-Quran sebagai ” Realiti ”

    أمنت بالله ورسوله

    • salam sdr komentar………

      komen yg baik……..
      realitinya apa??……….
      realitinya :…………
      banyak penyangak penyamun dlm dunia mereka sendiri………
      penyangak dlm komisyen ratusan juta………
      penyamun dlm rasuah dan tumbuk rusuk yg bertimbun nak kena kira……….
      penjarah harta yg terlalu melangit untuk ditaksirkan………
      pengkhianatan dlm pemberian mudah hak sebagai rakyat……….
      judi dan todi yg melimpah limpah…………
      realitinya jugak…………
      undang undang penjajah lama nak kena ketepi buang……….
      ini yg mereka tak mau……..
      kalau takat karpal tak mau aku tak heran sangat………..
      tok khalifah besaq pun tak mau jugak……..
      mengaku undang undang Allah tu baik……….
      tapi pi caghi yg kodi punya……..kah kah kah

      puak kati senget ni laa yg menjuarai halangan dan rintangan untuk laksanakan hudud………
      sebenaqnya depa cukup bimbang bila undang undang ini terlaksana……….
      itu hanyalah kebimbangan mereka……..
      seolah olah dunia akan kiamat……..
      tidak boleh lagi ada rumah urut urut…….
      jln hj taib kena pasung laa……….
      bintang walk tak boleh operate lagi…….
      china doll akan dihantar pulang……….
      ibu dan bapa ayam akan kehilangan anak dan cucu cicit……….

      pasai lama sangat dok main ngan yahudi laknatullah………pasai tu laa depa kian jauh dari jati diri seorang Islam………

      sandaran Islam hanya al-Quran dan Hadis (sunnah Nabawi)….
      bila dua asas iini tidak digigit kuat kuat oleh pemimpin Islam………elok sangat rakyat terutama berugama Islam menukar mereka yg menolak undang undang Islam ini……….

      so n so………
      say no no no more 2 bighu bighu…….
      n yet 2 haghu biru biru……….

      • salam nasik kandaq.

        hang dah lupa ka.
        dulu, kan kita dah kata.

        kalau ada Hukum Hudud kat sini.
        sama ada.
        jari2 hang dan sukusakat hang.
        dah semua kena potong.
        atau.
        hang tak berani nak tulih.

        sekadaq nama hang.
        nasik kandaq kudung.

  2. Kena mengucap balik Najib ni…

  3. Tidak ada yang sukar untok dilalsanakann cuma kita takut pada keadaan sekeliling. Boleh digunakan pada premise yang ada sekarang, dalam keadaan moden sekarang. Apa susahnya, ialah kita takut .. Biarlah kelantan buat dan diikuti negeri lain sedikit demi sedikit, kerana Kelantan majoriti orang Islam, begitu juga Perlis , Kedah dan Trengganu.. ianya digunakan hanya pada orang Islam saja, Tidak ada apa yang peliknya ianya berjalan seperti biasa.. Mungkin Kapitalis akan takut sebab tajk boleh monopoli.. Inilah penyakit diMalaysia monopoli bermaharaja lela.

  4. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA suka.

    kalau betoi-betoi serius.
    20 tahun yg lalu dah dilaksanakan di kelate.
    masa tu tg pun muda lagi.
    kalau ada yang tak kena pon.
    kalau kena merangkak pon.
    sekarang dah kemas.

    kalau dah kemas.
    dah boleh laksana di kedahlanie.
    dan juga di selangor.

    tapi, mengapa, mengapa, mengapa.
    subjek ini hanya di perkatakan.
    bila piliharaya nak tiba.

    kalau betoi-betoi serius.
    hukum ini telah dibahas dan digubal kemas.
    oleh toktok guru dan ulamak-ulamak mufti-mufti.
    bukang susah, ramai ulamak di kelate, tganu, kedah.

    siapalah yang mempermainmainkan.
    jangan dok hara hara, kah, kah, kah, kah.

    tg kena pencen segera, semasa masih ada tenaga.
    kalau tg serius.
    tg boleh jupo mufti2, ulamak2, iman2.
    untuk memperjuangkan Islam.
    tanpa batas politik.

    sekadaq memalukan lah.

    • Jawapan dari otak mangkuk tandas ni.. Persoalan yang berulang2 dari n3 sebelum yang telah berkali2 kita bahaskan.
      nah.. ni Kucing copy semula untuk tatapan. Tahun 1993 yang kucing sebut itu, sudah berapa tahun kalau dijumlahkan hingga tahun sekarang kerajaan Pas Kelantan memohon untuk melaksanakan undang syariah Islam termasuk hudud…

      Sebelum Pas membuat tafsiran Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) yg diluluskan oleh kerajaan PAS di Dewan Undangan Negeri Kelantan pada tahun 1993.
      Professor Ahmad Ibrahim Almarhum seorang pakar syariah tokoh pensyarah undang2 Islam lebih dahulu telah menerbitkan naskah buku menyusun kaedah undang2 syariah menurut seperti yang tertulis dalam AlQuran. Tujuan beliau menerbitkan naskah undang2 ini pada tahun 1991 semoga menjadi rujukan kepada kerajaan Malaysia yang pernah mencabar para agamawan tunjukan bentuk dan tafsiran Undang Hudud dan syariah. Malangnya usaha beliau tidak dipedulikan oleh kerajaan Umno.
      Pas mengambil inisiatif merujuk naskah professor ini disamping merujuk kitab2 tafsir yang ditulis oleh ulamak muktabar dunia.
      Kita tidak hairan kalau Dr. Mahathir anti dengan undang2 Islam kerana semasa beliau menjadi PM, banyak kenyataannya bertentangan dengan perkara hukum dan aqidah Islam. Mana mungkin Mahathir mahu Islam ikut kehendak dia. Hamba Allah ini
      cuba bercakap perkara bukan bidang ilmunya tentu saja sesat lagi menyesatkan.
      Setelah Dr. M mempertikaikan undang kanun jenayah dan hudud pas semasa beliau menjadi PM.
      Pas telah beberapa kali memohon kerajaan Islam Umno supaya menderaf atau menyusun kaedah undang2 Islam yang menurut fahaman Umno. Tetapi hingga sekarang setelah berganti dua orang PM. Umno tak mampu buat sebarispun undang syriah yang dia tak payah pertikaikan.

      Kalau Islam Umno mampu buat sendiri kanun undang2 syariah versi yang lebih baik dari versi Pas, tentu tidak timbul Pas bekerjasama dengan kafir dan lain perkara yang dijadikan isu oleh Umno. Kerana Pas wajib dibubarkan dan wajib bersama parti kebangsaan melayu (Islam) Malaysia. tentu tak lunak nak sebut Umno lagi…
      Wallahua’lam……….
      By: Kucing Kota on September 9, 2011
      at 12:22 pm

      Kesenambungan sifat munafiq ini telah diwarisi oleh Najib dan kepimpinan Umngok.
      Cara mereka mempertahankan legasi Lord Reid ini dengan kenyataan ” berkata walaupun hukum tersebut adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya perlu berasaskan kepada realiti.” Mahyudin kata tidak sesuai.
      Dengan sendirinya kenyataan 2 makhluk ciptaan Allah membawa maksud Allah itu tidak sempurna sifatnya.

      Hebat betul dua manusia ini….

      Untuk kumpulan penyokong Abu lahab dalam blog ini…
      Kalau dah bengap dan bangang. Bodoh tak boleh diajar nak kata cerdik tapi jahil murakkab. Semasa mati nanti memang elok dikafankan dengan bendera cop keris telanjang…

      • salam Kucing.

        tak guna hang tulih.
        panjang2.

        kalau dulu, dulu lah.
        semasa hang dok tolong ambik.
        kitab2 kat Acheen St.
        hang dok baca sikit.

        sekarang ni, dengan bantuan hang.
        mungkin dah terlaksana.
        Hukum Hudud.

        sekadaq mungkin saja.

      • Apa yang yang hang dok mai merepet ni lagi budak pecacai. Hang tak pernah mai bawak hujjah Ilmiah.. amik kesempatan pasai nickname hang tu kaa!!!…

        Hang boleh tulih satu artikel pasai dudud yang hang faham dengan kitab yang baca,, bawa mai ayat dalam kitab hang tu.
        Supaya kita boleh lawan dengan kitab2 yang aku ambik dari
        Acheen Street. Bangang dan jahil dengan Umngok dulu kini dan selamanya….

  5. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA suka.

    apa yang susah sangat.
    laksanakanlah Hukum Hudud ini.
    laksanakan di Kelate dulu.
    kerana:

    pertama. di sana ada TGNA untuk tentukan tatacaranya.
    kedua. di sana ramai ulamak yang pakar mengenai hukum ini.
    ketiga. kes2 jenayah di Kelate meningkat boleh diselesaikan.

    apabila semuanya telah berjalan dengan lancar.
    apabila sukusakat nasik kandaq, Kucing Kota dan great chief dah pandai.
    barulah laksanakan pulak.
    di Kedadlanie.
    di Penang tang tu tang ni.
    di Selangor lagu tu, lagu ni.

    apabila sudah lancar dan laju.
    maka baru kita laksanakan ke seentero Malaysia.

    sekadaq sekarang ni.
    Kelate pun no go.
    TG pun tak gi, tak gi.

    • Salam budak tadika,

      patut la hang namakan diri budak tadika, memang akal macam budak tadika.

      PAS dah mohon utk laksana Hukum Hudud sejak dulu lg. minta KERAjaan BN bagi peluang PAS laksana kat Kelantan. Dr M tak bg.

      PAHAM ke idak. peruntukan undang2 kat MAlaysia ni, kene minta KERAjaan pusat lulus baru bleh laksanakan undang2 baru.

      sekali lg. PAHAM ke idak budak tadika sengallllllll!!!!!!!!!!!!!!

      • salam mattmagic.

        Hal Ehwal Islam, kuasa Raja.
        bentang dalam Dewan.
        lulus, suruh Raja tandatangan.

        tanyalah Prof. Aziz Bari.
        apa dia kata.

        dok tanya Mahathir, buat apa.
        sebab Mahathir tahu.
        TGNA tak boleh laksana.
        sebab.
        Hukum Hudud pun belum dijilid lagi.
        yang nak mentadbir Hukum pun.
        tak tahu, sapa yang boleh.

        orang PAS sendiri pun.
        90% tak paham.
        yang depa tahu Hukum Allah.
        lagu mana, bagai mana, cara mana.
        rasanya kelabU asap.

        kot paham pon.
        dua tiga kerat, puak2.
        TGNA, TGHA,
        mat sabu timb. pun, mungkin.
        belum tentu paham.

        yang dok melalak kat sini.
        member kita nasik kandaq, great chief, Kucing Kota.
        memang tak akan paham.
        kalau baca pun, depa tak paham.

        sekadaq bukannya magic la.

    • kat negeri yg ade tok guru pun hudud tak boleh nak buat, apatah lagi kat negeri2 yg ada tok pekong…

    • Ini petikan tulisan dari blog W. Fauzuddin

      Isu hudud ini timbul bila Tun Mahathir cabar PAS agar laksanakan hukum Hudud kerana beliau tidak lagi berkuasa. Tahukah Mahathir bahawa hukum Islam tidak perlu menanti kamu berkuasa atau tidak, bahkan jika kamu mati sekali pun hukum ini akan terus diperjuangkan sehingga tertegaknya hukum Allah di muka bumi ini.

      Kita mahu didik masyarakat agar faham soal hukum Hudud dahulu. Didikan beginikah?

      TPM, Muhyiddin pula cuba `berlapik’ kononnya Umno memang mahu laksanakan hukum Hudud tetapi bukan sekarang. Masyarakat perlu diasuh dan dididik terlebih dahulu tentang hukum ini sebelum ianya mahu dilaksanakan. Berapa lama Umno mahu mengambil masa untuk mendidik masyarakat? Daripada Mahathir muda sampai Mahathir sudah `hampir lupa-lupa ingat’ masih tidak selesai lagi mendidik masyarakat? Berapa tahun Umno berkuasa di negara ini? Apa didikan Umno agar masyarakat memahami hukum Hudud?

      Berilah masa berkurun-kurun sekalipun kepada Umno, tetapi selagi politik dipisahkan dari agama usah diharap masyarakat akan memahami hudud. Bagaimana hudud mahu dipelajari oleh masyarakat, sedangkan guru-guru agama yang mengajar di dalam masjid dan surau tidak boleh membicarakan tentang hukum hudud? Ahli-ahli politik berugama Islam tidak boleh bercakap soal agama di dalam masjid, jauh sekali untuk menceritakan tentang hukum Hudud. Mahu beri tazkirah pun perlu ada Tauliah. Apabila ada penceramah atau guru yang menyebut tentang kewajipan hukum ini, mereka pasti akan di`gam’ atau di cop sebagai `berpolitik’ di dalam masjid. Beginikah caranya Muhyiddin mahu asuh masyarakat tentang hukum Hudud?

      Jelas, sejak dari dulu, kini dan mungkin selamanya Umno tidak akan berusaha ke arah mendidik masyarakat tentang hukum ini. Jika beginilah keadaannya, usah dimimpi negara kita akan dapat melaksanakan hukum tersebut melainkan Umno kita kuburkan. Saya tidak mahu berbicara tentang DAP terutamanya Karpal Singh sekiranya beliau menentang perlaksanaan hukum ini. Sebabnya, pertama, Karpal Singh Non-Muslim dan bukan kewajipan beliau untuk menegakkan hukum Islam. Kedua, Karpal Singh menentang hukum Hudud berlandaskan ilmu perundangan yang ada pada beliau iaitu Perlembagaan Negara sekarang tidak akan membenarkan Hukum Hudud dilaksanakan.

      Kucing.
      Inilah kerja Umno laknatullah….

      • salam Kucing Kota.

        keroja hang, petik saja.
        nulihnya, idak hang pandai.

        hang bacalah sikit.
        tak banyak pun, tak apa.

        sekadaq hang kena berenti c n p.

  6. PAS PUN TAK MAU HUDUD CUMA WAYANG JA LEBIH….SETIAP KALI PILIHANRAYA, INILA MODAL NYA NAK PUJUK UNDI PAS

    20 TAHUN PERINTAH KELANTAN KENAPA TAK BUAT, CELAKA PUNYA PAS KERING KERING TIPU RAKYAT

    • wahai umat melayu yang beragama islam….ingat kita duduk dan hidup dengan nikmat beserta zat dari ALLAH S.W.T.kita pun menumpang saja di bumi ALLAH,dah duduk rumah ALLAH nak tak nak ini perintah ALLAH ( kita ni hamba abdi je disisi ALLAH ) ( SIAPA KAMU INGIN BERKATA TIDAK KEPADA HUKUMAN ALLAH )TAK SEDAR DIRI,KAMU PUN ALLAH YANG CIPTA..KE SYAITAN YANG CIPTA )..cis kamu manusia jangan sesekali kamu menidak dan buruk sangka apa Jua yang datang dari perintah ALLAH..tolak hukum ALLAH beerti tidak percayakan ALLAH.abi Kamu agama APA??????cakap agama ISLAM ( ini ajaran Dari ALLAH ) kenapa tolak hukum yang diperintah oleh ALLAH…beria sangat nak tolak hukum ALLAH gi duduk planet selain dari planet yang kamu rasa ada tuhan lain cipta…AKU PUN ALLAH CIPTA,WALAUPUN AKU JAHIL TENTANG ISLAM AKU MENERIMA SEGALA HUKUM DAN PERINTAH DARI ALLAH…KITA SEMUA MENUMPANG AJE DI BUMI ALLAH BESERTA NIKMAT PERCUMA DARI ALLAH..TANGAN,KAKI,MATA,TELINGA ALLAH BAGI PERCUMA PINJAM TAU,JANGAN SOMBONG SANGAT NAK MENGATA TIDAK PADA HUKUM ALLAH..HUKUM ALLAH BUKAN HANYA JATUH PADA ORANG ISLAM,MALAH TAK KIRA ALLAH PERINTAH SEMUA MANUSIA CIPTAAN ALLAH.KALAU YANG MEMERINTAH TU ORANG ISLAM PASTI DAN WAJIB LAKSANAKAN,,TAPI KALAU DIA ANGGAP DIA PEMERINTAH YANG BETUL TAK PAHAM ALLAH MAHA BESAR..IKUT LAH DIA RASA DIA LAGI BESAR DARI ALLAH…ALLAH JANJI KAN NERAKA UNTUK KAMU….BUKAN AKU KATA ..ALLAH YANG KATA..NAK PAHAM LAGI TANYA ULAMAK..JANGAN TANYA MENTERI..PASAL MENTERI PUN LEBIH KURANG AKU JAHIL
      BELAKA…….

  7. “APCO”……..

    • hang kalu.
      terjoloq pun.
      janganlah sampai.
      tak tahu nak tulih.

      • pelik la..ngan ko ni..hukum Allah jangan la nak pertikaikan ..patutnya kau sokong..mak kau nyesal la lahirkan ko kalau bonggok sanggat camni..x payah berbelit pusing cerita..apa kau kaki mabuk ke kaki zina takut sanggat ngan hukum hudud..

  8. hasil kerjasama PAS dgn DAP skrg membuatkan DAP lebih dekat dgn islam dan lebih memahami dan dpt menerima hudud..

    poihh!! lawaklah PAS skrg ni…!!! ha..ha…

    • Kalau hangpa oghang Islam sendiri taksuka dengan hukum Islam yang mengaku agama hangpa. Apa lagi nak dipanggie kat hangpa.
      Kalau bukan kapiag melayu laknatullah…Hangpa memang kapiag…
      Takcaya semak balik apa yang Alquran kata…

      • org benci apabila hudud ni dipolitikkan oleh PAS, tu je.. sebab nak dekat pilihanraya ni barulah keluar balik isu hudud ni..

        masa lepas PRU 2008 dulu, bila dah menang besar… takde pulak laungan nak laksanakan hudud masa tu…

        “Kalau bukan kapiag melayu laknatullah…Hangpa memang kapiag…
        Takcaya semak balik apa yang Alquran kata…”

        TOLONG KELUARKAN AYAT ALQURAN YANG MENYATAKAN KAFIR SESEORG TU APABILA DIA MENGKRITIK PAS YG MEMPERGUNAKAN & MEMPERMAINKAN HUKUM HUDUD SEMATA2 UTK DPTKAN UNDI.. BUKAN SEMATA2 KERANA ALLAH….

        KALO TAK DPT CARI… AKU TAKNAK CKPLAH..PAHAM2 SENDIRILAH…

  9. UMNO BN itu ISLAM. Kah kah kah kah kah ……

    Umno takut HUDUD. kah kah kah kah kah…

    bodoh umno ni kah kah kah kah kah

    termasuk PECACAI umno yg bodoh ada dalam ni kah kah kah…

    Kepada Petualang dan Pengkianat Negara dan Islam.. sedar la..

  10. BT ko nie mmg banggang.. brpa bynk UMNOPRONO upah ko utk masuk neraka.. jgn la buat2 banggang

    • bila hang leMAH jasMANI.
      fikiran hang pon lemah.

      hang kena buat senaman.
      baru hang boleh fikir dengan baik.

  11. Salam,

    TAJUK N3 NI :

    SECARA RASMINYA MEREKA MENOLAK HUKUM ALLAH….. SUBHANALLAH!!

    TAM & BT tak mau ka sahut dgn. ucapan ALHAMDULILLAH.(dah muslim)
    Nak harap umnuuuuuu,DAP,GERAKAN,MCA & MIC sahut…payah la.

    • aiseyman… mcm mana nak jawab ni..aku x pandai… mati2 aku percaya cakap haji hadi dgn mb kedah, diorg ni ulama..
      umno takpelah diorg mmg taknak hudud.. ni haji hadi dgn mb kedah ni ape citer..

      1) Haji hadi cakap dlm al-quran tiada disebutkan negara islam – padahal banyak ayat2 al-quran menyatakan keperluan untuk menegakkan negara islam spt yg diarahkan oleh Allah

      2) Semasa PAS memerintah terengganu, Haji Hadi menyatakan bahawa hudud tidak penting dilaksanakan kerana ianya hanya 0.001 peratus dari syariat islam – dimana ayat Al-quran menyatakan hudud adalah sebahagian kecil dr syariat islam? dalam sehari kita hanya memperuntukkan 1% shj drp masa kita untuk menunaikan solat…walaupun kecil, tp takde makna jadi org islam kalau 1% itu tidak kita laksanakan

      sama dgn hudud. adakah kalau hanya 0.001% dari syariat islam, adakah bermakna ianya tidak perlu dilaksanakan.?

      3) selain drp kekangan kerajaan persekutuan, hudud tidak dilaksanakan di terengganu pada ketika PAS berkuasa, kerana haji hadi ingin memberi masa utk org bukan islam memahami hudud – apa kena-mengena hudud dgn org bukan islam… hudud hanya dikuatkuasakan kpd org islam sahaja

      4) apabila PAS berkuasa di kedah, MB kedah cakap hudud hanya isu politik shj yg hanya timbul ketika pilihanraya -mmg ia timbul ketika pilihanraya, kerana rakyat beri kepercayaan kpd PAS utk laksanakan hudud… ttp yg nyata hudud adalah bahan politik PAS shj

      petikan kata2 MB kedah ketika itu “kena tunggu Kelantan buat dulu, lepas itu tengok bagaimana hudud diterima pakai dan apakah implikasi pelaksanaannya di Kelantan. Lepas itu baru boleh pertimbang sama ada hendak laksanakan hudud di Kedah atau tidak.” MB juga memberi alasan Kelantan dan Kedah adalah dua negeri berbeza, bahawa hudud bukan keutamaan di Kedah. Kononnya basmi rasuah dan penyelewengan adalah lebih utama.. apa bezanya dgn umno kalo begitu?

      PENING2… UMNO TAKNAK HUDUD, HJ HADI CKP HUDUD 0.0001% JE, MB AZIZAN CKP HUDUD BUKAN KEUTAMAAN..

      NAK IKUT CKP SAPE NI… AKU FANATIK HJ HADI NI….HE..HE…

    • Salam TAM,

      Aisayyyyyy ..awat dok guna pakai
      cakap depa pemimpin2 politik.
      Sapa depa tu semua ..Haji Hadi
      atau Azizan…ALLAH tak dak ckp.
      suruh ikut depa eihhhh.Jenoh dok
      selak kalam2 ALLAH tak jumpa pon
      nama hamba ALLAH tu….0001% ka
      atau 25% komisen Ahmad Nisfu dlm.
      filem 3 Abdul ka…cuma nak habaq
      Iblis buat silap tak mau sujud kat Nabi
      Adam a.s apabila di perintah oleh ALLAH.
      Nabi Adam a.s sama juga buat silap
      1 benda ja…kalau nak ikut akai logik
      tak besaq mana eihhh. silap Nabi Adam a.s.
      tak kalau semua kita hidup di syurga la ni.
      Berapa % nak sebut pon tak tau…
      “””””sunnatullah”””dia lebih mengetahui…

      Tak gitu cik TAM.Lagi pon TAM oiiiii
      depa tak akan jawab bagi pihak kita
      di pdg. masyar nnt.Depa nnt. kelepiaq.
      Kalau di dunia awai2 puak2 blah sinun dah
      kelepiaq..hang mau tangkap faham la…

      Agama islam ni dia bukan jenih serebu
      ikut orang ramai songkok laboh,sereban ka.
      .Dia suruh ikut sapa..
      hang pon tau..tau buat x tau…
      teruk kena tibai esok…

      Kita pon sepatutnya berganding bahu
      merapatkan saf demi mengakkan agama
      ALLAH ni.Dia serah bumi ni pd. manusia
      menjadi khalifah di mukabumi.So kita
      cuba lah sedaya upaya memakmurkan buminya..
      Cuma ganjarannya “””feeling””” jadi x nampak.
      Cuba ganjaran sekilo,2 kilo ketoi mas..
      Jenoh pulon…

      Elok lah hang ucap ALHADULILLAH…
      lagi pon cuma 0.001% ja…akai logik
      hang kata tak pa…di sokong plak
      mana copy/paste mai Haji Hadi
      & Ustaz Azizan menguatkan lagi
      kedudukan hang…as u wish lah>>>whatever…

      • salam great chief.

        amboi hang.
        ceredik sungguh hang noo.

        statistik hang sampai 0.001%.
        precise sungguh hang.

        ropanya, hang dok plan-plan.
        hang dok belajaq statistik.

        sekadaq kena bagus matematik dulu.

      • cewah.. bila kita letak nama haji hadi dgn mb azizan taknak buat hudud, tau pulak ckp jgn ikut cakap org politik…

        pastu kutuk pemimpin bn taknak hudud… padahal bn dgn umno ni org politik jugak…

        kita org biasa ni dok tunggu bila PAS nak buat hudud ni… betul ke nak buat… atau modal politik je… nik aziz ni pun org politik jugak.. ckp berbelit2 kalo betul nak buat dah lama org sokong, tp dok main wayang je yg lebih, tu yg org pertikaikan tu..

        tengok contoh acheh.. kecoh takde tapi boleh jugak buat hudud walaupun mendpt tentangan dr kerjaan indonesia… pandai diorg mintak kuasa autonomi…

        tak mcm PAS berdegung berdengang negara islam dan jadi negara kebajikan..islam kemana hudud pun kemana…

  12. bro n sis………

    baca pandangan aziz bari di sini………

    http://www.malaysiakini.com/news/176854

    TAM n Tempoyak kena paham laa sikit sepakterajang politik nie……..
    tau nak seghebu mantah saja……….
    nak jadi barua kati pun patut padan laa………

    kah kah kah……….

    • sebab sepak terjang politk nilah hudud tak dpt nak buat… termasuklah parti politik PAS yg menggunakan hudud sbb undi…masyallah…

      • tok arab melayu ni bodo ni bab undang2..taw melalak ja ni…ang taw x nk laksanakan hukum hudud ni kna kelulusan dr kerajaan pusat la bodo..klantan hnylah kerajaan negeri..hudud2 ni hukum Allah la bodo..bkn hukum org pas…bukak la Al-Quran tafsir tgk ayt yg Allah cerita bab hudud..ang reti baca Al-Quran x??ang tolak hukum Allah sama la mcm ang tolak Allah..bila tolak Allah maknanya KAFIR la kan..x malu ka ang ni ha?ang duduk,cari makan semua ni atas bumi ALLAH..tp printah ALLAH xmau ikot…ibarat kita kerja dgn org la kan,gaji kita nak tp bila majikan sruh buat kerja kita xmau…mahu kena penerajang dgn majikan 2..kaluTAM,Tempoyak,budak tadika xmau ikot hukum ALLAH
        pon bley gak tp nama korang yg pakai BIN atau BINTI tu kena tukar la pakai A/L(anak lelaki) atau A/P(anak perempuan)…lepas2 cat kat atas dahi tu 3line color putih..baru la bley tolak hukum Allah..ni nama semua bin dan binti, hukum Allah xmau..elok hampa semua tukaq agama la senang..jd kristian ka indu paria ka, cina x basuh pungung ka baru lah sesuai dgn ampa..ampa pn xyah susah2 ikut suruhan Allah g…kecian la dkt hampa semua ni..ni lah org2 yg xda ilmu agama..ilmu dunia hampa la juara,tp bab ilmu agama hampa ni 0..dunia ni sat ja 60thn 70thn..paling2 lama pn 90thn,yg akhirat adalah kekal abadi..cukupkah ilmu KITA(termasuk aku) utk nak hadapi akhirat kelak..na’uzubillah…bertaubatlah,mngucap lah syahadah blk..kalu x percaya, carilah dlm kitab2 imam shafi’e,imam maliki,imam hambali,imam hanafi..jgn plak p tny mufti2 yg mendiamkan diri bila tgk kilang arak nk dibina..balik lah pd asal.jgn plak pikir bila rujuk kitab 4imam ni kolot..islam x dak kolot,xda islam baru xda islam lama xda islam hadhori..kami semua bkn lah nk perjuangkan pas,prjuangan kami hnylah nk mnegakkan islam semata2..kalu umno nk mnegakkan islam kami akn sokong umno..tp umno xda pn program2 agama sebesar program karnival jom heboh,hari belia..buat hari belia tujuan utk mndidik para belia,tp pangil artis K-POP yg pkaian teramat seksi smpi hampir nmpk tetek n pungung..byar plk rm2.4juta..fuhh.ustaz2,ulamak2 yg mgajar ilmu utk kesenangan akhirat hny dibyr rm100 ke rm150 jer..rakyat malaysia ni ada lg yg x da tmpt nk tido..ank muda plak brhimpit2 antra laki2 dan pompuan..mcm ni kah nak mndidik para belia..mndidik mngunakan maksiat..mcm ni kah pemimpin yg kita nak utk didik anak2 kita..mcm nikah pemimpin yg kita nakk..pikrlah sedalam dalamnya..wallahua’qlam…sekian..yg lain2 tu x yh ckp byk2 la takut nanti jd KAFIR LAKNATULLAH..

  13. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA suka.

    soal Hukum Hudud ini.
    tak usahlah dipolitikkan.
    kalau dari dulu2 lagi, diusahakan.
    mungkin sekarang dah ada.
    Hukum Hudud.

    lupakan politik.
    usahakan dengan penuh keikhlasan.

    ikhlas dengan seminar2 dan perbincangan2.
    semua tok-tok guru, ulamak2, ustaz2, ustazah2, iman2, cendiakawan2, cerdik pandai, berusaha dan terlibat.
    sediakan draf Hukum Hudud.
    Bukukan dan ajarkan kepada masyarakat.
    biar semua paham.
    barulah boleh dilaksanakan.

    ini, melalak sana, melalak sini.
    pahamnya tidak.

    cara tulih, kawe kito.
    nasik kandaq, great chief, Kucing Kota.
    sah tak paham.
    depa betiga ni, kena pi Acheen Street.
    baca dulu kitab2 yang ada simpan kat situ.
    ini, bacanya tidak.
    setakat dok tolong angkat.

    sekadaq kita rasa lah.

    • nie……kita tolong angkat lagi……..
      baca….sapa dok pemain sapa yg bersungguh????……..
      yg kati senget tak mau sangat tu,,,,,,,,pasai nie laa………

      http://nizar-coretanku.blogspot.com/2011/09/mesti-baca-isu-hudud-kenapa-najib.html

      kah kah kah……….

      no 2 bighu bighu……

      • salam nasik kandaq.

        hang, coretan lagu tu pun.
        hang baca.
        mana hang tak KeLiRu.
        nanti hang pun jadi KeLiNg.
        kata Malaysia tak pernah dijajah.

        Najib jadi PM atas izin Allah.
        yang hang tak suka pasai apa.
        Allah tak angkat TGNA.
        Allah tak angkat TGHA.

        kalu dah Allah izin Najib jadi PM.
        hang sokonglah.
        kalu dia kurang paham Hudud.
        hang pi lah baca sikit.
        lepais tu, hang mai tulih kat sini.

        sekadaq kita pun nak baca jugak.

  14. SALAM BUDAK TADIKA

    KAU TAK PAYAH DOK CERAMAH LA PADA PUAK PUAK BANGANG TU, DEPA TAK KAN DENGAR.

    NAIK GELI BULU KETIAK AKU DENGAR ISU HUDUD NI. HAHAHAHAHAH

    DEKAT PILIHANRAYA JA MULALA JUAL AGAMA. SEBELUM NI ORANG KAFIR HINA ISLAM BUAT TAK NAMPAK JA, ORANG KAFIR MURTADKAN ISLAM BUAT TAK TAU JA….DEKAT PILIHANRAYA TERUS CAKAP PASAI HUDUD NAK PANCING UNDI LA TU.

    WOI PAS BODO, ISU BASI LA TU….KALAU NAK BUAT, LAMA DAH BOLEH, SAJA HANGPA PUN TAK MAU BERLAGAK BAIK JA TU………BILA UMNO KATA TAK BOLEH, TERUS KATA ORANG KAFIR

    HARAP SERBAN JA BESAR SANGGUP JUAL AGAMA KERANA NAK PI PUTRAJAYA

    • salam LAWAK BODOH,,
      cantik nama, sama cantik dgn yg tulis 2..
      “NAIK GELI BULU KETIAK AKU DENGAR ISU HUDUD NI”
      fuhh…hebat ang bley kta cam 2..hudud ni hukum Allah,bkn hukum PAS la BODO..bila ang permain hukum Allah, sama la ang permain Allah..bila prmain hukum Allah maknanya bley jd kafir…ang ni taw x nk buat hukum hudud ni kna kelulusan dr kerajaan pusat la bodo..kerajaan pusat x lulus nk wat cam na..umno ni mmg dia xmau ke Islam..sbb 2 dia buat bnda2 maksiat mcm hari sjuta belia..pngil artis K-POP yg pkai baju pn x ckup benang smpi nk nmpk tetek ngn burit pastu byr plak rm2.4JUTA..fuhh..rakyat mlaysia ni byk g x da tmpt nk tido,ank muda laki pompuan berhimpit nk tgk..mcm ni ka cara nk mndidik belia,bila org brzina n wat maksiat jbtan agama tngkap,tp kerajaan yg memberi dorongan dekat para2 belia skrg dgn anjurnya konsert2 yg boleh mnjerumuskan kearah maksiat.pemimpin mcm ni kah yg LAWAK BODO nk utk didik anak ang…silap2 umur 15thn dah mngandung…lain la kalu ang pon jenis kaki buat maksiat gak kan..mmg la ang x pndang bnda2 cam ni..ustaz2,ulamak2 yg mgajar ilmu utk kesenangan akhirat hny dibyr rm100 ke rm150 je…ang ni agama pa yg x mau ikot hukum islam ni..ang kapiaq pa..dunia ni sat ja 60thn 70thn..paling2 lama pn 90thn, ang entah2 esok lusa pa dk dlm kuboq…jenooh kena tibai…pemain sgt hukum allah…bodo pait…yg akhirat adalah kekal abadi..cukupkah ilmu KITA(termasuk aku) utk nak hadapi akhirat kelak..na’uzubillah…bertaubatlah,mngucap lah syahadah blk..kalu x percaya, carilah dlm kitab2 imam shafi’e,imam maliki,imam hambali,imam hanafi..jgn plak p tny mufti2 yg mendiamkan diri bila tgk kilang arak nk dibina.

  15. Salamun alaikum..
    Kalau rajin baca …kalau tak rajin pon baHudud Pas (Sunni) berbanding hudud Allah

    AGAMA Islam Pas menjadi semakin popular dalam masyarakat Melayu. Hukum Hududnya diyakini sebagai hukum agama yang suci. Ulamanya pula ditaati seperti Allah dan rasul-Nya.

    Kekalutan ini lahir daripada input yang mengelirukan mengenai tugas rasul Allah yang sebenar. Para ulama tidak menjelaskan seperti yang dijelaskan Allah iaitu tugas rasul hanyalah untuk menyampaikan al-Quran kepada umat. Firman Allah 5:92 yang berbunyi “Ketahuilah bahawa atas rasul Kami hanyalah untuk menyampaikan yang jelas (al-Quran)” tidak disampaikan kepada orang Melayu.

    Mereka terus membisu dengannya walaupun Allah menyebut mesej itu sekali lagi dalam ayat al-Quran 24:54. Lantas, Islam ajaran ulama bukanlah Islam yang disampaikan oleh rasul.

    Rasul mengikuti satu syariat yang termaktub dalam Perintah daripada Allah – “Kemudian Kami membuat kamu di atas satu syariat daripada Perintah; maka ikutlah ia” (45:18) – dan dalam Perintah itu juga dinyatakan bahawa hanya Allah sahaja yang berhak mensyariatkan atau menetapkan hukum untuk agama-Nya. Tiada yang lain, selain daripada Dia, diizinkan berbuat demikian. Mereka yang ingkar dan yang memandai-mandai menggubal sendiri hukum agama dikategorikan-Nya pula sebagai sekutu Allah (42:21), dan dosa ini tidak diampun.

    Namun manusia, kerana kefasiqan mereka, terus menggubal peraturan atau hukum agama. Lalu lahirlah pelbagai peraturan dan hukum yang berlainan daripada apa yang diwahyukan. Hukum Hudud adalah satu daripadanya.

    Perkataan hudud bermakna had atau batas, dan juga ordinan. Ia sering disebut dengan kata hudud Allah di dalam al-Quran dan kata ini bersangkutan dengan peraturan atau hukum. Maka hudud Allah boleh dimaksudkan sebagai had bagi sesuatu hukuman, atau hukuman yang maksima, bagi sesuatu kesalahan yang ditetapkan Allah.

    Perkataan ini disebut sebanyak 14 kali di dalam 9 buah ayat al-Quran. Satu daripada ayatnya berbunyi,

    “Itulah hudud (had-had) Allah; janganlah mencabulinya. Sesiapa mencabuli had-had Allah, mereka itulah orang-orang yang zalim” (2:229).

    Oleh yang demikian hukuman daripada Allah, atau hukuman dalam Islam yang sebenar, adalah bersifat tidak zalim. Walaupun terdapat hukuman bunuh (qisas) dalam agama Allah, namun Dia memperingatkan agar dipertimbangkan nyawa pesalah supaya dapat diselamatkan. Firman-Nya,

    “Dalam qisas ada kehidupan untuk kamu, wahai orang-orang yang mempunyai minda, supaya kamu bertakwa” (2:179).

    Tidak pula dengan Hukum Hudud Pas. Padanya bau zalim begitu ketara. Beberapa contoh akan dikemukakan di sini, dipetik daripada “Rang Undang-Undang Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 – Kerajaan Negeri Kelantan”, hasil karya ulama Pas yang disucikan oleh ramai orang Melayu.

    Contoh pertama ialah hukuman untuk mencuri:

    “Sesiapa yang melakukan sariqah (mencuri), melainkan dalam keadaan yang dinyatakan dalam seksyen 7, hendaklah dihukum dengan hukuman hudud seperti berikut:

    (a) bagi kesalahan pertama dengan dipotongkan tangan kanannya;

    (b) bagi kesalahan yang kedua dengan dipotongkan kaki kirinya; dan

    (c) bagi kesalahan-kesalahan yang ketiga dan berikutnya dengan dipenjarakan selama tempoh yang difikirkan patut oleh Mahkamah untuk menjadikan pesalah itu sedar dan sesal.” (Bahagian I, perenggan 6)

    Hukuman ini mengatasi hudud Allah yang hanya menyuruh potong tangan. Itulah had hukuman yang ditetapkan Allah bagi pencuri. Firman-Nya,

    “Dan pencuri lelaki dan pencuri perempuan, potonglah tangan keduanya sebagai satu balasan ke atas apa yang mereka mengusahakan, dan hukuman contoh daripada Allah; Allah Perkasa, Bijaksana” (5:38).

    Itulah juga hukuman maksima yang dijatuhkan oleh rasul ke atas pencuri kerana dia menuruti perintah Tuhan berbunyi,

    “Dan Kami menurunkan kepada kamu Kitab dengan yang benar, yang mengesahkan Kitab sebelumnya, dan mengawalnya. Maka hakimkanlah antara mereka menurut apa yang Allah menurunkan, dan janganlah mengikuti keinginan mereka untuk mengabaikan yang benar yang datang kepada kamu” (5:48).

    Contoh kedua ialah hukuman bagi kesalahan merompak:

    “Sesiapa melakukan hirabah (merompak) hendaklah dihukum dengan hukuman hudud seperti berikut:

    (a) dihukum bunuh dan selepas itu disalibkan, jika mangsa kesalahan itu dibunuh dan hartanya atau harta orang lain diambil;

    (b) dihukum bunuh sahaja, jika mangsa kesalahan itu dibunuh dengan tidak ada apa-apa harta yang telah diambil;

    (c) dihukum potong tangan kanan dan kaki kirinya, jika harta sahaja yang diambil dengan tidak menyebabkan kematian mangsa atau mencederakannya; tetapi sekiranya harta-harta diambil dan kecederaan dilakukan ke atas mangsanya, maka diyat atau irsy hendaklah dibayar sebagai tambahan kepada hukuman potong tangan dan kaki …..” (Bahagian I, perenggan 9).

    Yang paling sumbang dalam hukum hudud Pas ini ialah perbuatan menyalib dan memotong tangan dan kaki pesalah. Dalam al-Quran tindakan menyalib dan memotong tangan dan kaki hanya diharuskan semasa dalam peperangan, iaitu ke atas musuh Islam yang memerangi. Firman-Nya,

    “Sesungguhnya balasan ke atas orang-orang yang memerangi Allah dan rasul-Nya, dan yang berusaha di bumi untuk membuat kerosakan – mereka dibunuh, atau disalib, atau tangan-tangan mereka dan kaki-kaki mereka dipotong berselang-seli, atau mereka dibuang daripada bumi. Itulah suatu kerendahan bagi mereka di dunia; dan di akhirat, bagi mereka azab yang besar” (5:33).

    Al-Quran ada juga menyebut mengenai hukuman memotong tangan serta kaki dan kemudian disalib di pohon palma yang dilakukan bukan dalam peperangan. Akan tetapi, hukuman ini adalah amalan Firaun, seorang musuh Islam yang zalim pada zaman Nabi Musa (7:124, 20:71 dan 26:49).

    Sementara hukuman salib tanpa memotong mana-mana bahagian anggota disebut sebagai hukuman orang kafir zaman Nabi Isa (4:157) dan raja semasa zaman Nabi Yusuf (12:41).

    Mengenai hukuman bunuh pula, yang diharuskan Allah, ia tidak sahaja terhad ketika dalam peperangan (2:191) tetapi juga dalam kes pembunuhan biasa. Namun kuasa diberi kepada saudara si mati untuk melaksanakan hukuman tersebut. Firman-Nya,

    “Wahai orang-orang yang percaya, ditetapkan bagi kamu ialah pembalasan (qisas), mengenai orang yang dibunuh ….. tetapi, jika sesuatu dimaafkan kepadanya oleh saudaranya, maka hendaklah mengikutinya dengan baik, dan hendaklah bayarannya dibuat dengan baik. Itu adalah satu keringanan bagi kamu daripada Tuhan kamu, dan satu pengasihan; dan sesiapa mencabuli sesudah itu, baginya azab yang pedih” (2:178).

    Contoh ketiga ialah hukuman bagi penzina:

    “(1) Jika pesalah yang melakukan zina itu mohsan, maka pesalah itu hendaklah dihukum dengan hukuman rejam, iaitu dilontar dengan batu yang sederhana besarnya sehingga mati.

    (2) Jika pesalah yang melakukan zina itu ghairu mohsan, maka pesalah itu hendaklah dihukum dengan hukuman sebat sebanyak seratus kali sebatan dan sebagai tambahan hendaklah dipenjara selama satu tahun.” (Bahagian I, perenggan 11)

    Hukuman ini jauh melebihi had yang ditetapkan Allah yang berbunyi “Perempuan yang berzina, dan lelaki yang berzina, sebatlah tiap-tiap seorang daripada mereka dengan seratus sebatan,” (24:2). Itu sahaja.

    Menurut al-Quran, hukuman merejam batu adalah amalan orang kafir zaman dahulu kala seperti zaman Nabi Nuh, Ibrahim, Shuib dan zaman beberapa orang pemuda yang mencari perlindungan di dalam gua atau al-kahfi. Nabi Musa juga takut direjam oleh Firaun.

    Menurut catatan sejarah pula, hukuman merejam batu hingga mati kepada pesalah dalam hal agama telah dimulakan oleh seorang ulama Yahudi bernama Uzair (9.30) yang hidup kira-kira 2,000 tahun sebelum al-Quran diturunkan. Apapun, hukuman ini adalah hukuman jahiliah, dan Tuhan telah bertanya,

    “Adakah putusan jahiliah yang mereka menginginkan? Dan siapakah yang lebih baik putusannya daripada Allah bagi kaum yang yakin?” (5:50).

    Contoh keempat ialah hukuman bagi kesalahan liwat:

    “Sesiapa melakukan kesalahan liwat, hendaklah dihukum dengan hukuman yang sama seperti yang ditetapkan bagi zina.” (Bahagian I, perenggan 17)

    Penggubal hukuman ini jelas tidak menyedari mengenai kewujudan hudud Allah bagi perempuan dan lelaki yang sedemikian rupa nafsu seksnya. Diturunkan di bawah ini dua ayat al-Quran yang berkaitan:

    1. “Dan perempuan-perempuan kamu yang melakukan kesumbangan, panggillah empat antara kamu untuk menyaksikan terhadap mereka; dan jika mereka menyaksikan, tahanlah mereka di dalam rumah-rumah mereka sehingga kematian mematikan mereka, atau Allah mengadakan bagi mereka satu jalan” (4:15).

    2. “Dan apabila dua orang antara kamu (lelaki) melakukannya (kesumbangan), maka hukumlah keduanya; tetapi jika mereka bertaubat, dan membetulkan, maka berpalinglah daripada keduanya; Sesungguhnya Allah adalah Yang Menerima Taubat, Pengasih” (4:16).

    Contoh kelima ialah kesalahan meminum arak:

    “(1) Syurb adalah kesalahan meminum arak atau sebarang minuman yang memabukkan; dan sesiapa yang melakukan kesalahan ini, sama ada dia mabuk atau tidak, dan tanpa mengira kuantiti yang diminumnya hendaklah dikenakan hukuman sebat yang tidak lebih daripada lapan puluh kali sebatan dan tidak kurang daripada empat puluh kali sebatan.” (Bahagian I, perenggan 22)

    Firman-Nya: “Sesungguhnya Kami menurunkan kepada kamu Kitab dengan yang benar supaya kamu menghakimkan antara manusia dengan apa yang Allah memperlihatkan kepada kamu” (4:105).

    Oleh kerana hukuman bagi peminum arak tidak dijelaskan di dalam al-Quran, maka rasul tidak menjatuhkan sebarang hukuman mengenainya. Sebaliknya pula dia menyampaikan ayat-ayat Tuhan yang menyatakan amalan itu adalah dosa besar (2:219), kotor, amalan syaitan dan minta dijauhkan (5:90), di samping menyebabkan permusuhan dan kebencian antara manusia, dan minta berhenti daripada meminumnya (5:91). Dengan nasihat ini orang yang takut kepada Tuhan tentu berhenti daripada minum arak.

    Contoh keenam dan terakhir ialah hukuman bagi kesalahan murtad:

    “(3) Sesiapa yang disabitkan melakukan kesalahan irtidad (murtad), hendaklah sebelum dijatuhkan hukuman ke atasnya dikehendaki oleh Mahkamah supaya bertaubat dalam tempoh yang tidak kurang daripada tiga hari setelah dia didapati salah.

    (4) Sekiranya dia enggan bertaubat dan masih lagi berterusan dengan pendiriannya terhadap perbuatan yang dilakukan atau perkataan yang disebutkan itu, maka Mahkamah hendaklah mengisytiharkan hukuman bunuh ke atasnya dan memerintahkan supaya hartanya sama ada diperolehi sebelum atau selepas dia melakukan kesalahan itu dirampas untuk dipegang bagi keperluan Baitul-Mal:” (Bahagian I, perenggan 23)

    Ini merupakan satu lagi hukuman yang dipelajari daripada ulama jahiliah bernama Uzair yang Allah gelar “anak Tuhan” (9:30) kerana memandai-mandai membuat hukum agama. Allah sendiri akan menghukum orang murtad seperti yang tersurat di dalam firman-Nya yang bermaksud,

    “Wahai orang-orang yang percaya, sesiapa antara kamu yang berpaling (murtad) daripada agamanya, maka Allah akan mendatangkan satu kaum yang Dia mencintai, dan mereka mencintai-Nya; rendah diri terhadap orang-orang mukmin, keras terhadap orang-orang yang tidak percaya; mereka berjuang di jalan Allah, dan tidak takut akan celaan mana-mana pencela. Itulah pemberian Allah; Dia memberinya kepada siapa yang Dia mengkehendaki; dan Allah Merangkumi, Mengetahui” (5:54).

    Seperti itu juga akan terjadi kepada orang Melayu jikalau mereka tidak kembali kepada ajaran Islam sebenar yang terkandung di dalam al-Quran. “Apa, adakah aku akan mencari sebarang hakim selain Allah? Dan Dia yang menurunkan kepada kamu Kitab yang cukup jelas; ….. maka janganlah kamu termasuk orang-orang yang ragu-ragu” (6:114).

    • salam rempahman..
      kalau mcm tu la kan..mna kita nk sokong…umno kah pas kah…kalu umno plak dia byk mnganjurkan program2 maksiat spt JOM HEBOH,HIMPUNAN SEJUTA BELIA yg pangil plak artis K-pon yg pakai baju kain pn x ckup smpi hampir nmpk tetek n burit.belia laki2 n pompuan plak brimpit2 nk tgk..byr plak rm2.4JUTA kt artis 2 sdgkan rakyat malaysia ni ramai g yg x da tmpt nk tdo..,pemimpin mcm ni kah yg kita nk utk didik anak2 kita..pemimpin yg mndorong kpd maksiat…yg bab ni REMPAHMAN x kritik pn,,mana hadis2 n ayt2 al-Quran yg melarang dan mengharamkan program cam 2..dah brcampur gaul laki2 n prempuan.pas2 tgk plak artis2 yg pkai baju yg mnjolok mata yg boleh mnaikan nafsu para belia..mana ayt2 al-Quran??rempahman xjumpa cari ka ayat2 yg melarang program2 cam ni..ka rempahman hanya jumpa ayt2 hudud saja..yg nak merosakkn ank2 belia ang x kritik plak..PAS nk buat hukum hudud plak dia kalut..skurang2nya bila pas buat hukum hudud masyarakat akn rasa takut utk nk buat maksiat n kjahatan lg..contoh la kalu adik ang mencuri,slepas dibicara adik ang bsalh dan d jtuhkan hukuman potong tangan di khalayak ramai..bila potong d khalayak ramai maka ramai la masyarakat tgk..bila masyarakat tgk org yg mncuri d potong tangan,mesti akan timbul dlm hati masyarakat lain rasa takut utk mncuri,ini kerana angota badan dipotong dan mnjadi cacat.mesti akn timbul rasa tkt pd msyarakat utk mncuri..

      ni x….hukum umno skarang kalu mncuri dpnjara atau di denda..kalu org yg jnis ada duit dia byr denda,org yg x da duit dok dlm pnjara,penjara plak makan free,tmpt tido free..mcm mna org nk insaf klau hukuman mcm 2..Allah MAHA BIJAKSANA..sbb 2 dia suruh ikot hukum hakam dia..tu pon x…umno kata hukum hudud xsesuai la,zalim la,kolot la utk zaman skrg…KEPALA BAPAK HAMPA!!!!hampa 2 Allah yg jdkan pndai2 nk ajaq Allah..bodo pny manusia…

  16. aloo rempah……

    buat blog sendiri laa kalau nak cerita berjela jela……..

    kah kah kah

    • sebab tulah org2 PAS ni jumud2 belaka… dahlah takde ilmu, org lain nak bagi ilmu taknak pulak dia ambil..

      yg dia dok ambil, ceramah2 PAS ala maharaja lawak tu… ustaz2 PAS cakap 1+1 = 3 pun diorg percaya… sebab tu lah pemikiran dema2 ni tak berkembang langsung, sampai telan bulat2 apa yg ustaz lawak PAS tu cakap…

      lagi teruk skrg ustaz2 DAP cakap pun diaorg percaya.. guna ayat quran & hadis nabi… pastu tepuk tangan ramai2..kagum… DAP dah dekat dgn islam…

      last2… DAP cakap – kita akan tentang habis2an jika PAS nak laksanakan hudud di malaysia…ha..ha..lawak2… tulah sombong sgt.!!!

  17. bro n sis……..

    ini laa wajah sebenar pencacai………
    sampai lupa yg mana satu hak Allah……..yg mana satu kati senget punya…..bila mana manusia ‘bertuhankan’ manusia dan benda………ini laa jadinya,,,,,,,

    SUMBER

    • salam nk,

      Depa dok kusyuk dan ralit
      renung kerih bersilang dok
      bersilat di bawah cahaya bulan
      sampai lupa nak ingat ALLAH.
      Mai bulan gelap depa dok raba
      cari jalan balik x jumpa.Kacau sudah mari.
      Punca….maaaaaa

      • KALAU DAH ANAK BUKAK KOLANG AYAQ SETAN SAN MEGUEL TAKAN BAPAK NAK LAKSAN HUDUD HANG PIKIAQ GUNA AKAI LA BUKAN GUNA KEPALA BANA HANG….

        KALAU BINI SENDIRI PUN TAK MAMPU NAK ISLAMKAN SUPAYA TUTUP AURAT INIKAN PULA NAK LAKSANA KAN HUDUD…
        HANG PIKIAQ SENDIRI LA….GUNA AKAI BUKAN KEPPALA BANA HANG…
        KALAU DAH PERANGAI ANAK MACAM SETAN KAKI BETINA SANA SINI TAKAN BAPAK DIA NAK LAKSANAKAN HUDUD…
        HANG PIKIAQ SENDIRI LA GUNA AKAI BUKAN GUNA KEPALA BANA HANG…

        KALAU DUIT ZAKAT PUN DEPA SANGGUP SONGLAP TAKAN NAK LAKSANA HUDUD……HANG PIKIAQ SENDIRI LA GUNA OTAK BUKAN KEPALA BANA HANG……

    • toksah layan la puak umngok ni depa kaki tonggang kaki zina kaki dangdut hang tengok anak madey cukup la sampai buka kilang ayaq setan san meguel,……………pasai tu la depa bermatian taknak laksana kan hudud…….phuiiii…..

  18. BT

    TAK PAYAH TULIH UTK HANG. SIA2 JE. TUNGGU JE WAKTUNYA HANG KENA POTONG……KERANA MENGHINA ISLAM KECUALI HANG BUKAN ISLAM.

  19. Islam akan dihapuskan sebagaimana mereka akan hapuskan koata bumiputra. Dalam konsep meritokrasi, libralisasi dan afirmatif melalui MEB nanti, maka lebih mudahlah kroni2 mereka yang telah sedia kaya raya, mewujudkan satu kelas baharu yang dikenali sebagai golongan usahawan cekap, teruji dan berdaya saing memboloti segala kekayaan negara ini. Kroni2 mereka sahajalah yang akan menolong mereka bukannya islam. Sebab apa?, sebab mereka sudah mengaji ilmu baharu yang lebih pragmatik bahawa islam tidak boleh menjamin kesenangan dalam kehidupan dunia dan akhirat mereka. Islam sudah dianggap agama menghalang kehendak dan kebebasan mereka. Sudah kaya tetapi tidak boleh terus buat apa yang mereka suka buat misalnya. Menganggap memperakui hudud tidak berpaksikan realiti samalah ertinya dengan menganggap islam itu tidak realiti, bohong dan tidak sesuai dengan persekitaraan.

    Hoooo! tingginya ilmu mereka………..inilah rupa bumiputra berprestij yang mereka mahu bentuk. Insya-Allah, selamatlah kamu di dunia ini…………..!!!!

  20. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA suka.

    yang susahnya, yang mengelirukan.
    ada perbedaan.
    perbedaan jelas.
    antara DS Najib dan TGNA.

    DS Najib bukang seorang ulamak.
    tapi dia disokong ramai ulamak.
    dinasihati ramai ulamak.

    TGNA seorang ulamak.
    tapi dia disokong sukusakat.
    nasik kandaq, great chief, Kucing Kota, pjoloq, lejas, esdi.

    sekadaq ada perbedaan jelas, bukan lejas.

  21. LAWAKKKKKKKKKKK

    APA nAJIS KATA SEMUA PUAK PUAK BANGANG NI ANGGUK

    KALAU nAJIS KATA TAIK GORENG SEDAP DIMAKAN, NESCAYA ORANG PAS AKAN PERCAYA DAN BEREBUT REBUT NAK MAKAN TAIK

    HAHAHAHAHA LAWAK BADUT DI MUSIM PRU

  22. Ya betul sungguh berbeza, sungguh bijak mu BT Aku sanjung mu dari dulu tatkala bila mana mu mula menulis di sini. Huuuu dahsyat mu. Aku puji mu. Sungguuuuuuh mu sekapiaq dgnnya.Bezanya satu lagi adalah semua ulamak yg sokong najisb ialah ulama PUKIMAK mu!

    Sekadar ada perbedaan penjelasan yang amat jelas.

    • kat malaysia ni, taraf pjolor adalah lebih tinggi dari ulamak2 yg sokong umno

      sbb pjolor dijamin masuk syurga sbb undi PAS, ulamak2 umno semua masuk neraka..

      perkataan2 mcm PUKIMAK tu PAS lah yg mengajor, tapi takpe mencarut mcm mana pun tetap dpt masuk syurga sbb menyokong perjuangan islam yg di bawak oleh PAS ni kononnya…

      kesimpulannya, jika anda menyokong hudud yg dibawak oleh PAS ni, mencarutlah sesuka hati, buatlah jahat mcm mana pun, di sisi PAS anda adalah lebih mulia dari ulama2 PUKIMAK umno tu…

      eeii…bestnya sokong PAS!!!

  23. Kata orang tua-tua ‘kuman d seberang nampak, gajah dihadapan tidak nampak.Begitulah keadaannyaorgPas. Kalaulah PM lulus hudud, bukan sja DAP yg bising, tapi jugaAzizan MB Kedah. Hari tu dia tegurLim Guan Eng, jgn bagi kenaikan gaji guru agama kerap sangat, sebab di Kedah tak naik lagi. Haramkan judi d Kedah dulu,Selesaikan masalah aurat rakyat Kedah dulu. Kalau ini pun tak boleh, jangan cakaplah tentang hudud. Malu pada malaikat

  24. Salam,(nak copy/paste skit ja)

    perbedaan jelas.
    antara DS Najib dan TGNA.

    DS Najib bukang seorang ulamak.
    tapi dia disokong ramai ulamak.
    dinasihati ramai ulamak.
    (DS Najib ambil sumber bulat2
    dari ulamak)

    TGNA seorang ulamak.
    tapi dia disokong sukusakat.
    nasik kandaq, great chief, Kucing Kota, pjoloq, lejas, esdi.
    (Cuma nak tau TGNA seorang ulamak
    ambil sumber dari mana)
    harap2 bukan dari sumber ilham ku…

    beda ka beza…whatever
    lah…

  25. salam gc………

    waktu puak sarkas kati senget nak bersunat, bernikah, puasa, bayaq fitrah, naik haji, mengucap………elok saja depa ikut
    waktu nak bawak depa pi simpan bila mana dah padam………tau pulak panggil tok lebai janggut sejemput pi tolong selesaikan……..nak pulak ikut cara yg betul……
    bila tanya dari mana sumber tu…….
    tau pulak depa jawab…………..

    bila mai bab tutup kepala……….
    depa kata belum masa lagi….belum sampai “seruuuuuuuuu”…….
    bila tanya pasai apa tak mau……..
    tak gheti pulak nak jawab………
    buah mangga tengah ranum…..tak kan nak simpan………kah kah kah

    bila keluaq hantu bonceng……..terus hina peribadi Rasulullah…….
    Kalimah Taiyyibah yg menentukan keagungan seorang muslim dan membezakan seorang itu Islam atau tidak telah dibuat mainan oleh puak puak gila glamer………seolah mereka hebat sangat………hebat mempermainkan agama sendiri………
    masa nie pak yet pak yet pengampu tegar dari pekasam, mamat kulum………tak meretek langsunggggg………diam sejuta bahasa……..
    demam kot????……….

    ini laa yg dikatakan sekejap mau rempah nak buat gulai……..
    sekejap makan tempoyak bila teringin………
    ambik sebagian………lempaq sebagian…….

    bila nafas sesak……..tau pulak ajak padu padu…….
    nak ajak padu ngan apco sekali ke??………
    bagi depa puak kati sarkas sudah laa berkamiaq ngan apcono toh……….

    benda senang pun tak mau nak buat………
    nak bercakap pasai hudud??……….
    mengaji tak mau…bising saja lebih……..
    memang kati akan terus senget……..
    disengetkan oleh pencacai pencacai yg teguh memegang kerih telanjang………….

    kah kah kah………………..

    ..

    • puak2 ni kalo anjing berak tgh jalan pun nak cari kesalahan org..!!

      • Salam TAM,

        Kalau anjing berak tgh. jalan
        tolong sapu beresih bagi puak2
        pengotoq belajaq & mengerti apa
        itu kebersihan apatah lagi bab akidah
        “””laila haillallah”””
        Semua nak bagi bersih ja…mau ingat tu.

        sempoi punya salam rempahman.
        kassim ahmad punya geng ka..
        the summitters rashid kalifa

      • Abu Lahab dan Abu Jahal sampai mampoih depa menentang Islam.
        Grombolan dua Abu nii jugak sampai mampoih depa akan menentang Islam hangpa bagi laa hujjah macam manapun….

        Sepatutnya grombolan Abu Lahab, Jahal ni depa lebih baguih dari Kamal Koh cina Islam, Bishop ketua padri Kristian Malaysia atau Dr. B Chandran dari Terengganu. Mereka ini semua faham dan bersetuju supaya kerajaan pusat memberi kebenaran kepada Kerajaan Kelantan laksanakan undang2 hudud.

        Dalam bab ni jugak kita salute kepada Menteri Ugama Jamil Khir Baharom, Mufti Perak dan mufti Perlis sebab depa faham, ini bukan isu yang boleh dikomen sebarangan, ia ada kaitan dengan aqidah, maka depa jugak memohon supaya kerajaan persekutuan membenarkan Kerajaan Kelantan melaksanakan hukum hudud.

        Untuk makluman semasa Pas memerintah Terengganu undang2 hudud telah diserapkan dalam kanun syariah negeri Terengganu, undang itu telah boleh dilaksanakan tetapi setakat ini, bila kerajaan Umno telah memerintah, sejauh ini tiada berita kerajaan UBN telah melaksanakannya…. Mungkin takut MCA dan Gerakan akan keluar dari UBN…..

  26. bro n sis……..

    komentar kini

    BAHALOL

    kalih isu

    cukup laa putaq belit sarkis………

    kah kah kah

  27. Layan manusia sial, celaka yang sejenis kapir “LIK” mcm BT dan TAM elok terjumpa tahi anjing tengah jalan kasi rebus dengan tempoyak kasi je dia makan.

  28. x yah la kelahi pasal hudud ni.
    katalah apa saja.
    rakyat dah tau ini hudud politik bkn hudud ALLAH.
    mrk akan spin sana, spin sini.
    hati x de nak ikhlasnye.

    puak2 ni sume dah kena byr.
    Murdoch pun ANU bole bayar ini pulak budak x habis sekolah.
    biar puak2 ni syok sesama sendiri.
    jgn di layan.
    tunggu je PRU nanti.

  29. KALAU nAJIS KATA TAHI ANJING KASI REBUS DENGAN TEMPOYAK SEDAP, NESCAYA PJOLOR AKAN MAKAN DENGAN LAHAPNYA

    HAHAAHAHA ANGGUK JANGAN TAK ANGGUK

  30. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA suka.

    TGNA berasa sedih.
    rupa2nya dunia ini, payah.

    ada penyokong.
    penyokong takdak standard.
    nak cari yang standard.
    payah.

    kalu marah, tak sokong.
    kalu tak marah, perangai seropa tong ong.

    TGNA berasa bengong.
    dengan pjolor, Kucing Kota, nasik kandaq, lejas, esdi.
    cuma yang plan-plan sikit, great chief.

    sekadaq TGNA pun terasa dah nak terjoloq.

  31. TAPI TGNA SUKA JUGA ADA PENYOKONG PAS BANGANG MACAM TU, KALAU PENYOKONG PAS PANDAI2 BELAKA, DAH LAMA KENA DIA KENA REJECT

  32. Ramai pecacai tolak hukum tuhan rupanya. Nak laksanakan hukum tuhan pun lu olang tak mau. bodoh punya pecacai

    kila pecaci aahhh. Lu olang boleh makan babi leer… Lu olang boleh bela babi dekat rumah pecacai-pecaci upahan apco. Pasai itu ISLAM, babi itu haram maa..

    Lu olang tolah itu islam tapi lu olang jaga israil. Bagus ka itu macam wahai pecacai-pecaci apco yg ada disini.

  33. SECARA RASMI PAS MENOLAK HUKUM HUDUD DAN MENYEMBAH KAKI KARPAL , LIM KIT SIANG DAN DAP.
    PAKATAN RAKYAT SETUJU TIDAK AKAN MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD TANPA PERSETUJUAN SEMUA PIHAK.

    KAH KAH KAH…

    MACAM MANA NAK TANGGUNG MALU…..

    • suatu masa dulu PAS mengeluarkan fatwa haram bekerjasama dgn org kafir…akibatnya org umno dikafirkan…

      padahal ketika itu kerjasama umno dgn parti lain adalh utk kebaikan negara berdasarkan realiti kaum di malaysia.. ketika itu parti2 bukan islam yg berkerjasama dgn umno begitu menghormati islam….tp org umno tetap dikafirkan ketika itu..

      skrg pula PAS bekerjasama dgn pkr dan dap… DAP begitu lantang dan keras menentang pelaksanaan hukum hudud dan negara islam.. mesyuarat majlis pimpinan pr semlm tiada kata putus dlm isu hudud…ttp DAP masih tegas dgn prinsip mereka terhadap hudud.

      berdasarkan perkara ini, jika PAS ikhlas hendak melaksanakan hudud, adalah WAJIB PAS keluar dr PR… kalo ketika umno dihukum kafir sewaktu dulu walaupun MCA dan MIC masih menghormati islam… apatah lagi kerjasama PAS dgn DAP skrg yg mana DAP secara terang menentang islam..

      maka boleh disimpulkan berdasarkan fatwa hj hadi, PAS skrg boleh menjadi 10x kafirrr dr umno ketika dulu… itupun kalo penyokong PAS masih mengiktiraf amanat hj hadi dulu….

  34. Jika dilihat secara logik, pakatan haram sepatutnya telah berjaya mencapai kata putus dalam mesyuarat semalam dan keputusannya sepatutnya memihak kepada Nik Aziz untuk MELAKSANAKAN hudud di Kelantan kerana Anwar selaku penasihat PKR sokong Hudud, PAS semestinya sokong Hudud cuma DAP saja yang menentang…Jika dibuat secara undian confirm Hudud menang… 2-1..

    Tetapi apakan daya… Anwar terpaksa memihak kepada DAP kerana survival politiknya untuk menjadi Perdana Menteri terletak di tangan DAP iaitu undi cina…maka terpaksalah Anwar tunduk kepada desakan Lim Kit Siang dan juga Karpal supaya membatalkan hajat Nik Aziz….

    Maka tinggallah enekmen jenayah syariah kelantan serta enekmen hudud dan qisas terengganu dalam rostum pentas ceramah . Fassiq dan muunafiq …..

  35. Isu Hudud: Akhirnya kebenaran terpancar jua…!
    Perjuangan PAS sememangnya tersasar jauh!
    Keberanian PAS hancur dalam PR terutamanya bila berhadapan dengan DAP! Segala keputusan mesyuarah dalam PR mestilah mengikut kehendak DAP!
    Mana wajah kepimpinan PAS? sedangkan penyokong dan pengundi PAS mahukan PAS yang gagah dan berani dan bukannya sebagai pengecut dalam gabungan PR.
    Berjuanglah kerana Islam dan negaramu bukannya setakat slogan menawan Putrajaya sahaja…!

    • kerjasama PAS dgn DAP adalah satu kesilapan besar…. kononnya utk mendekatkan DAP dgn islam, tp hasilnya PAS pulak yg makin jauh dgn islam..

      WAJIB UNTUK PAS KELUAR DR PAKATAN RAKYAT….

  36. AKU KATA AJIS WAYANG, ORANG BANGANG PAS MARAH

    SEKARANG APA DAH JADI,, PAS MELUTUT PADA DAP, TAKUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

    CAKAP ISLAM KONON,,,,,,TAK MALU KA JUAL AGAMA

    PARTI SESAT SAMPAI BILA PUN AKAN MENYESATKAN UMAT ISLAM

  37. P A S A N J I N G D A P – TAKUT NAK BUAT HUDUD

  38. SALAM.

    DASAR PECAH & PERINTAH..
    LAGU NI YG. DEPA DOK MAIN.
    UTK. DEPA SAJA YG. LAYAK
    PERINTAH M’SIA..ORANG LAIN X BOLEH.
    DARI JAUH DAH BOLEH BAU…
    Basuh pi lah lagu mana,
    Calit pi lah dgn. tissue
    Kalau mantan kata busuk sampai ke usus
    Dok bau tu la ..tak kira lah tang mana kita dudok..
    Dendag pi lah lagu apa pon
    ROCK,REGGEA,JAZZ,BLUES,POP
    NASYID JUGAK LAH PILIHAN KITA.
    “”””””insyallah”””””

    • nasyid yg ketua vocalistnya adalah DAP….

      • Salam TAM,

        Bukan DAP la..CHUA SOY LEK

  39. Salam,

    SYORKAN PARA2 BLOGGER PR
    SAMPAIKAN MESEJ PD. ORANG RAMAI
    KEFAHAMAN DASAR PECAH & PERINTAH
    YG. DI AMALKAN OLEH UBN.

    • salam great chief.

      depa semua dah tau la.
      british pun dok buat dah berazam.

      yang hang tak tau.
      ada dasaq lebih dahsyat dari tu.
      hang yang dok plan2 baca.

      sekadaq kena baca cepat sikit.

      • Salam BT,

        Yg. kita dok plan2 ambik faham
        Puak2 sinun ialah puak yg. paling dasat
        Kalau Penang kata paling juah lah
        Ranggi tau ka..

        “”
        .

  40. bro n sis………

    ada penulis blog masuk mai sini…
    dok membebel mcm pencacai lain jugak……..
    pasai tu blog depa tak laku………

    dia tulis, “Perjuangan PAS sememangnya tersasar jauh”…….
    “Mana wajah kepimpinan PAS? sedangkan penyokong dan pengundi PAS mahukan PAS yang gagah dan berani dan bukannya sebagai pengecut dalam gabungan PR.”………..

    yang tersasar jauh ialah perjuangan puak kerih telanjang……..
    tak kan tungkaranhati tak tau kot???……
    ambik contoh melayu patriot jadian sudah laa………penuh dgn mat bangla dan minah indon……..pasai apa tak ada melayu jati nak join??……dah pupuih ke???…..kah kah kah
    lepas tu depa haria IC (kononnya palsu) tak mau mau……..pasai apa toh?…….takut hilang jantan ke??…….

    30% untuk ekonomi melayu pun umngok tak berdaya nak bagi kat melayu……..bagi kat cukong adalah………yg nie tak tersasar kan???…..kah kah kah

    mcm mcm peneroka depa suruh buka hutan dulu nie…….
    baguih laa……..tapi yg dok pulun sapa tu tungkaran???…….
    sampai 50 tahun….dok jadi kuli tanah yg teroka sendiri????……kah kah kah

    bila Pas diserang disegenap sudut…..setiap masa…….sampai agenda umngok sendiri pun terlupa nak buat………tu tandanya Pas memiliki kekuatan yg besar……yg mampu menggugat sang penguasa yg leka bermain dasar dengan buih……..
    Pas tetap bersahaja dlm aktivitinya………jadualnya tak pernah kosong…….. untuk manusia mendekatkan diri dengan Khaliq……..yg nie umngok bukan nampak???…….depa dok nampak projek sana n sini saja………pulun sendiri…………

    umno tak pernah bertanding atas lambang sendiri……pasai telanjang kot??………dah 50 th lebih…..
    kalu pondan atau darai pun sesekali dia bercakap garau jugak…..AuWWW….

    mai kita tengok KEKUATAN PAS

    kah kah kah

    • salam nasik kandaq.

      tang ni, bukan tang ni tang tu.
      kita sokong hang.
      sikit.

      kita suka perjuangan PAS.
      PAS telah membantu kita ke keadaan sekarang.
      kalau PAS takdak lah.
      kita lagi teruk.

      tu sebab dari dulu, kita dok kata.
      PAS kena kuat.
      kita mau PAS yang kuat.

      tu sebab, kita cadang TGNA pencen cepat.
      biaq PAS dikemudi orang muda.
      biaq Husam jadi MB Kelate.

      TGNA duduk kecuali.
      kuatkan PAS.
      kuatkan UMNO.
      dua-dua kuat.
      baru kita kuat.

      sekadaq hang kena pikiq lah.

  41. hebat sangat pas ni

  42. apa lagi nak di kata.
    x dpt nak laksana hudud angkara teman sekatil.
    tapi yg disalahkan tetap bangsanya sendiri.

    inikah yg dikatakan akhir zaman.
    ‘ulamak’ dikunci mulut krn kuasa dan pangkat.

    demi krn kuasa dan dendam.
    rela tidur sebantal dgn raja setan.

    arak dipulangkan
    ALLAH didagangkan.
    umat dimurtadkan
    apa yg dibuat oleh puak yg mendakwa paling ISLAM????????

  43. bro n sis……

    ada pencacai yg mai sini tak tau pabende……..
    mcm mcm depa dok belit…..teman sekatil laa……..ulamak kena kunci laa……….
    la kita tengok sapa kena kunci…….sapa sembah sapa…….cina porno pun depa angguk……….
    bila suruh draf…….tau kecut teloq pulak………sampai laa nie tak keluaq keluaq….tin kosong
    ulamak bersepah sepah dok bawak masuk……….
    buat laa yg sebenaq………

    disini

    KAH KAH KAH

    KEH KEH KEH

    SAPA PONDAN

  44. Apa pun UMNO BN, PENGKIANAT kepada UGAMA (ISLAM), bangsa dan Negara.

  45. UMNO KHIANAT KEPADA UGAMA ????? BETUI KA ??????

    PAS JUAL AGAMA CAMANA

    JAJA HUDUD TAK HABIS2,,TAK BUAT PUN

    APA DAP BUAT, LANGSUNG TAK BERANI KATA PA

    CAMANA ???????

    HAHAHAHAHA PARTI SESAT SEMALAYSIA

    • macam tu laa ajaq orang orang bodoh mcm pelawak bodoh kat ataih toh………memang sah bodoh……….baru berlatih belajaq abc siasah……………

      LAWAK BODOH PIANG

      kah kah kah……………

      • itu je la yg mampu nak di kata.
        dah x de idea lain agaknya.

        pemimpin dia suka mencarut masa ceramah.
        itu pasal la pengikut yg tuli pun ikut mengarut.

        Islam itu indah, mengajak umatnya bersatu.
        tapi ada la satu puak tu ajak kuli2nya bermusuh.

        siapa sebenarnya yg amalkan dasar pecah dan perintah.
        siapa yang amalkan fitnah macam mknan ruji

        hanya manikam saja yang bistari.

    • betui la.

      ugama bukan lawak bodoh.

      bodoh lawak umno bodoh

  46. nak seribu daya,x nak seribu dalih….

    kalu sungguh2 nak laksanakan,dh lama buat perbincangan,publish kertas kerja,draf perlaksanaan undang2 islam menggantikan yg sedia ada.dah lama sama2 terangkan dan jelaskan pd org islam dan bukan islam ttg kewajiban hukum islam,kesan2 drp perlaksanaan nya.semua ni dh ptt lama dh dibuat di peringkat nasional lg,bukan sok sek sok sek dlm dewan kuliah,sesama ahli politik,tp rakyat malaysia pon ptt terlibat.dh lama beb ptt buat….

  47. aloo bro hadi………

    benar…….Islam itu indah……..
    tapi yg rosak dan menanah itu orang mcm hangpa …….
    pasai dok timbang dgn kati senget…….
    yg pekung sampai ke usus pun……jenih mcm hangpa jugak……
    bukan aku kata…….tok wan hangpa dulu yg kata…….kah kah kah…
    tak percayaa???…….pi tanya dia sendiri……..betul ke tidak???……….

    pasai tu pas tolak idea UG dulu…….
    cukup laa takat depa pebodo puak puak hangpa sendiri………
    masa susah….hangpa tawaf keliling cari saing….ajak padu padu……
    bila kuat bila senang sikit.hangpa tendang kawe jauh jauh……
    mcm tu ke hangpa belajaq Islam???……
    hangpa lebih senang main aci lon ngan apco yahudi tu….
    dah padu padu ngan apco tu…..tak kan nak ajak kawe lagi kot??………
    padu padu ngan apco ada syariat ke??……..
    yg Islam tolak……..yg tu laa hangpa dok buat………hangpa nampak indah kot???………kah kah kah………

    cuba nilai tengok apa orang tulih dan kata kat umno indah nie??
    disini
    disinun
    disini

    kah kah kah

  48. Salam,

    Bila lah gamaknya spesis haru biru
    ni nak kiyok.Perlu di percepatkan.
    Tak bleh plan2 dah.Habih krosot
    depa buat terhadap agama,bangsa
    dan negara.Nak rungkai balik krosot ni jenoh.

    “”””Usah gundar om.
    Bilang aaja sama bapak.””””

    The next generation

  49. SALAM,

    “Occupy LA” put together the demonstration at First and Main streets after announcing its solidarity with a grassroots movement that began its second week in New York on Monday called “Occupy Wall Street”.

    Protesters began their march at City Hall at 5 p.m. Monday and wound their way through the city’s financial district. The march was scheduled to coincide with the “Occupy Wall Street” protests in New York City.

    “We need to stop putting all our faith in the elected leaders of the two political parties and create our own force to change things and stop being about greed and corporate profit,” said one protester.

    The demonstration is aimed at the heads of the biggest banks and corporations in the U.S. in the wake of billions of government bailouts since 2008 and a growing unease about the direction of the nation’s economic future.

    Looking out at the signs carrying slogans like “End Corporate Greed”, “Government for the People not the Banks” and “I am part of the 99%”, protester Jeff Bradford said the multiple issues on peoples minds are garnering the attention of the public — even if organization is lacking.

    “What we’re trying to do is congeal, consolidate and sharpen that to something a little more focused,” he said.

    Retirees and college students alike have joined numbers of unemployed people in the demonstration, which organizers told reporters they plan to continue for the foreseeable future.

    Police arrested 700 protesters in New York when they blocked access to the Brooklyn Bridge, but no disturbances have been reported at the downtown L.A. protest so far.

    BAILOUT…MACAM BESA DENGAQ LA
    ERA CEK DET BAILOUT DIA BUAT
    LAGU GOYANG KAKI MAKAN KACANG
    DEPAN TV…

    KEPARAT DI DAHULUKAN
    PENCAPAIAN DI UTAMAKAN
    RAKYAT KENA GETAH SEPANJANG ZAMAN…

  50. salam gc……..

    aku ralat sikit la….
    ramai MP PR ponteng dewan rakyat……..
    apasal jadi lagu tu??…….
    sampai nak blah bagi undi bagi selamat kg baru pun tak boleh………….
    ini bukan soal kecik….ini soal hidup dan mati warisan bumi permata,,,,,,
    what ever it is……..depa kena jawab dgn alasan kukuh……..
    kalu tidak……..lagi krosottttttt………
    ramai dok marah kat depa toh…….
    madey n the gangs dok gelak main kat PR laa nie…….
    aku rasa madey pun gives thanks banyak banyak kat PR……….
    pasai ramai yg blah dok balik ratah karipap panas di rumah……..

    hang gc………ada idea ke pasai nie……
    cua hang taruh sikit………..

    kah kah kah

    • Salam Nk,

      Puak haru biru mau kuak kluaq.
      Ini pembawa penyakit…
      lagu omputih dok habaq
      preventive is better than curing.

      Penyamun kalau nak rompak
      depa tau la bila.Yang nak kena
      rompak lagu dok makan angin
      tak tau apa…tapi kalau tau nak kena
      rompak..persediaan x dak…maknanya
      tak ceredik la.Tak ceredik lagu banggang
      tak boleh di tegoq bodus tak boleh di ajaq…
      ””bodus sombong almaklum la MP katakan”””

      Whatever pastinya ada hikmah di sebalik tu.
      kalau nak raise family kat Kpg. Baru tu di masa
      akan datang malah pd ketika ni ..rasa2 amat
      krosot sekali….ini pandangan saya..kerap juga
      ke sana sbb. anak kita bekerja kat hospital
      islah depan masjid kpg. baru.

      Nak pendapat paling mudah…
      semua dlm. dunia ni hanyalah
      pinjaman dari ALLAH yg. esa.
      Tiada yg. kekal ..dia berhak ambil
      dan beri pd. siapa yg. di kehendaki.
      “””jadilah kita hamba yg. besyukor”””

      settle..

      Jelutong Jln. Md. Taib..pon rapat..
      .tapak rumah Syarizat pon rapat.
      nak kata apa.

      Selagi amalan undilah aku wujud
      Kita akan dpt. dendangan irama & lagu begini.
      Lain lah perlantikan seperti Saidina Abu Bakar.

    • salam nasik kandaq dan great chief.

      hampa bedua ni.
      dok pi kot tu, kot ni.
      tak berubah.

      sekadaq kena berubah.

      • Salam BT,

        Kalau x berubah pon
        tak la usong dacing pi
        merata ceruk muhong org.
        ramai dgn. timbangan yg. tak
        accurate.Rheti ka..

        kah..kah..kah
        guna pakai trademark nk…

      • salam great chief.

        kita bukan jenih tu la.
        dacing pun kita usung.
        bulan pun kita pandang.

        tapi kalau suruh kita usung.
        kita usung buku la.
        bukan usung seperti KK dok buat.

        dan kalau suruh kita pandang.
        kita pandang budi bahasa lah.
        bukan seropa nk dok tulih.

        sekadaq mintak tolong sampai salam.
        kat sukusakat hang.

      • Buku apa yang usung ni mangkuk!!!
        Takat buku kelas tadika, hang toksah mai gelembong disini laa..
        Yang tka lekang dengan buku yang dok ada kat hang tu!!
        Bukulali ada laa…
        Menulih pakai otak kepala lutut….

      • salam Kucing Kota.

        kata laghu tu pun.
        hang marah noo.

        laghu mana hang nak jadi.
        pemimpin.
        menteri.
        menteri besaq.

        nampaknya hang ni.
        dok kena pimpin lah.

        sekadaq macam budak lah.
        kalau dok kena pimpin.

  51. bro n sis…….

    mai kita tengok gambar gambar paling cooooolllllll…….

    disini

    disini

    disini

    disini

    a picture says a thousand words…….so lets share in a positive way
    lu boleh pikiaq sendiri……kalau ada otak…..

    kah kah kah

  52. Apa kata kawan2 baca dulu bab-bab yang ditegur dek mahathir dalam surat ni (http://ustazmoden.wordpress.com/2009/01/30/surat-tun-m-kepada-mb-kelantan-menjelaskan-kenapa-hudud-sukar-dilaksana-di-malaysia/) dan yang kecoh tak disukai oleh orang-orang pompuan dalam RANG UNDANG-UNDANG KANUN JENAYAH SYARIAH (II) 1993 KERAJAAN NEGERI KELANTAN tu.. ade sape2 dah bace ke penulisan Hudud versi Kelantan tu..?

    Untuk WARTA KERAJAAN NEGERI TERENGGANU – RANG UNDANG-UNDANG KESALAHAN JENAYAH SYARIAH ( HUDUD DAN QISAS ) TERENGGANU 1423H/2002M plak, ade ke sape2 yang pernah bace dokumen draf dan pewartaan?..

    Perkara yang menarik, saya tidak berjumpa apa-apa dokumen (PDF/MSWord) Rang Undang-Undang (RUU) Hudud Kelantan di alam siber. Maksud saya dokumen asal pewartaan macam yang terdapat di Portal eSyariah seperti ini – http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/undang.nsf/liststrg (tengok No. 9 dalam list untuk baca RUU Hudud Terengganu)

    Kalau setakat nak komen bute-bute aje, memang wajib le kena hentam..

  53. woitttttt………

    entry nie dah nak cukup sebulan dok tercogok kat sini………
    awat depa nie baloq sangat ke?? tak mau pemasuk entry baru………..
    kalau admin PT nie pi haji ke……..bagi le tau……….
    tapi tak kan blog n3 mcm nie sorang saja yg handle………
    kalu tak pun tentu ada team depa sendiri…….
    awat semua jadi baloq ke???……..

    mai tengok blog baru……..cukup meriah………
    disini

    harap GC ngan KK boleh mai sini………
    aku kerap dok bertarung dengan depa…….
    Tempoyak ngan rempah ngan yg lain tu……….boleh laa plan plan singgah………..

    kah kah kah

  54. jgn nolak…tangguh takpe, allah cipta kita..dia lebih mengetahui apa yg baik utk kita.. http://abgrara.wordpress.com

  55. big bos umno dgn bangganya menolak hukum ALLAH
    kata pulak hukum tuhan apa nk jd dgn umno ni sapa dia ni org ISLAM kah dia ni.mengucapkah dia,makna pun dia tak paham

    LAILAHAILLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    tiada tuhan selain ALLAH MUHAMMAD pesuruh ALLAH

  56. Kalau ada kita baca dan respons tetapi kalau tak ada nak buat macam mana. Mungkin dia sudah bosan dengan karenah manusia dalam dunia ni atau mungkin dia sudah kena pulas telinga atau sudah dibayar untuk diam!…………..wallahualam!

  57. kah kah kah

    elok bungkuih buang laa blog nie………
    kalu tidak pun buat tempoyak ke……asam pedas ke…….
    boleh jugak mentekedarah………..

    kah kah kah

  58. Sabarlah, kita tunggu sampai bila dia hendak berdiam diri. Kita tak tahu apa sebenarnya yang berlaku kepada tuan punya blog ni. Sudah jemukah dia, sedang bercutikah dia atau pun sakit tenatkah dia? Marilah kita sama-sama doakan kesejahteraan beliau mudah-mudahan dia rindukan karenah kita semua dan kembali aktif dalam ruang yang menjadi tumpuan ramai peminat-peminatnya ini…..wallahualam!

  59. hai LEBIH 20 TAHON JAJAH KELANTAN tak jalan lagi HUDUD alamat rakyat kelantan dah kena KENTUT ngan N.AJIS KUT?

  60. Salam untuk semua saudara-saudara se Islam ku…

    Subhanallah…

    Kenapa perlu kita tolak dan pertikaikan hukum ALLAH, bukankah ALLAH itu Maha akan segala-galanya… Tidak ada 1 pun yang kurang pada ALLAH malah DIA adalah Maha Pencipta akan segala-galanya bukan hanya di bumi malah alam semesta. Hukum Islam adalah hukum membentras dan bukan bila dah tenat baru nak mencari ubat. Bukankah kita telah diterapkan dengan kata-kata; ‘PREVENTION IS BETTER THAN CURE’. Inilah yang ALLAH perintahkan kepada sekalian makluk ciptanya..untuk kesejahteraan alam sejagat bukan hanya kepada umat Islam.

    Kita yakin Nabi Muhamad itu persuruh ALLAH, walaupun kita tidak pernah bertemu dengan Beliau. Walaupun Beliau telah wafat lebih seribu empat ratus tahun lamanya. Tetapi kenapa peninggalan Beliau iaitu Al-Quran dan Hadis tidak mahu menjadi pegangan kita. Bukahkah menolak hukum AL-Quran dan Hadis itu hukumnya adalah MURTHAT.

    Sekiranya kita tidak mampu untuk memperjuangkan hukum Islam (Hudud) jangan pula pandai-pandai mempertikaikan akan hukum ALLAH. Ingatlah saudara-saudara ku kepada mereka-mereka yang menolak hukum ALLAH.. sesungguhnya azab ALLAH itu amat pedih sekali. Takutilah..A’uzubillah-himinal zaliq.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: