Posted by: pinkturtle2 | Disember 4, 2011

Amaran Ghannouchi..Saudi Juga Akan Menghadapi Kebangkitan Rakyat

Pemimpin parti Islam di Tunisia al-Nahda Rashid Ghannouchi memberi amaran, Arab Saudi akan berdepan dengan kebangkitan rakyat jika Riyadh tidak menghormati permintaan rakyat.

Ghannouchi warns Riyadh of revolution….

Kerajaan Saudi juga Akan Menghadapi Nasib Yang Sama Sekiranya Tidak Tunduk Pada Tuntutan Belia..

Leader of Tunisia’s Islamic party of al-Nahda Rashid Ghannouchi has warned Saudi Arabia of a revolution in the kingdom if Riyadh does not respect popular demand.

Speaking at a meeting in Washington, Ghannouchi said that Saudi officials will face a revolution unless they give in to the demands of the youth.

Riyadh needs to surrender to the people’s will and hand over power to the nation, he added.

Saudi Arabia has been swept with unrest over the past months in the face of the monarchy’s known intolerance of dissent.

Meanwhile, the Tunisian official said his movement’s stance regarding Israel will remain hostile.

He also supported the Palestinian resistance movement of Hamas in its fight against Israel and said Tunisia would not recognize the US-backed two-state solution.

In October, the al-Nahda party won the majority of the seats in the assembly months after Tunisians overthrew the US-backed despotic regime of Zine El Abidine Ben Ali in a popular uprising.

Tunisians held massive street protests that eventually toppled…PressTV

Riyadh perlu akur pada kehendak rakyat…Jangan keras kepala melawan kehendak rakyat jelata

Advertisements

Responses

  1. 1: Alhamdulillah jika itu akan terjadi, moga dipercepatkan ALlah kebangkitan rakyat Saudi.
    2: Dengan kembalinya Islam di Saudi, memungkinkan kembalinya hak pengurusan Harramain ke tangan Ummah sedunia dan persoalan kuopta dsbnya dalam bab haji mungin akan levbih baik dan terbuka.

  2. Kita amat mengharap tranformasi politik di saudi ; raja nya yang menghabiskan wang dan khazanah negara pemberian illahi; kemewehan dan kederjanaan terhadap allah amat banyak dilakukan olih keluarga diraja saudi; perangai raja sam,a sahaja dimana2 pun.

  3. Dh tiba masanya kekayaan negara dikongsi bersama rakyat & ummah…

  4. ………..Kerajaan Malaysia juga Akan Menghadapi Nasib Yang Sama Sekiranya Tidak Tunduk Pada Tuntutan Rakyat………………

  5. bro n sis……….

    dengaq cerita saudi penaik dua kali ganda gaji kakitangan awamnya sejak arab spring dok melanda rata rata negara……..harapan dia agar arab spring tak sampai usik belia dan rakyat saudi……..kira mcm tutup mulut jugak le tue………
    tu pasai dulu Iran cukup marah kat saudi…….dia kata haramain patut digilir urusannya oleh negara negara umat Islam lain sama……
    aku setuju dgn ZaimaZ……..laa nie kalo nak pi hj daftar ngan Tabung Haji…..jawabnya bertanduk laa baru boleh pergi……..daftar 2011……..2020 belum tentu boleh pergi lagi…..kata depa saudi bagi kouta cukup cukup saja………berapa yg cukup tu haaa??…….
    hangpa agak arab spring boleh berjangkit ke kat sini??……..
    budak tempoyak nga puak dia kat sini dah tak dak spring dahhhh…..habih pakat cunggit dok kena taji…….nak berjuang pun dah tak dak daya tahan…….
    Spring depa lama punya spring……….dah tak berdesing………

    Budak tadika bermain gasing……
    jngn pangkah dacing…………

    kah kah kah


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: