Posted by: pinkturtle2 | Disember 22, 2011

Ketua wajib ditukar bila dah confirm jadi bodoh..

Ceritanya boleh baca di Sini

…………………………………………….

klau mcmna inilah gayanya..mcmna laa nk memerintah negara..masalah dibiarkan berpanjangan tanpa ada kputusan yg konkrit…please presiden pas..nk tgu masalah ini berlarutan sampai bile lg..dh siap masuk tv3, utusan msia n mcm2 media yg menghentam pas dan pakatan..

Seperti kata pak bakaq dlm blognya  “PAS takut nak ambil tindakan sebab bimbang Mamat tu boleh cry foul dan Umno pun akan eksploit tindakan tersebut untuk tuduh PAS jahat? Hello, sampai berapa kurun Zulkifli Nordin dapat menghisteriakan dirinya untuk menagih simpati dengan menggunakan tindakan PKR memecatnya? (Sebelum ni saya pun tulis yang dia serta syaitan-syaitan yang menyokongnya akan eksploit gila-gila tindakan memecatnya, tetapi soalnya adakah dok biar orang baling taik tak habis-habis kat muka kita adalah tindakan yang taktikal atau disuruh oleh Islam?)”

Ada satu komen menarik dari cicit mat kilau pasal ni.. “betullah kata org, pemimpin2 dr terengganu ni ramai tak boleh pakai. kalau ahli2 mesyuarat dah buat keputusan akur sajalah. tak payahlah nak karang novel pulak untuk menceritakan apa yg org ramai dah tahu, kalau jadi pm tak tahulah apa nak jadi, semua keputusan majoriti akan ditolak krn tak sesuai dgnnya atau yg terlibat itu adalah dr puak2nya. patutlah hanya satu penggal saja dpt memerintah terengganu, rupanya mb nya lembab dan kuku besi.
saya pun sokong jugak kalau nak jatuhkan presiden ni.”

………………………………..

Tolong beritahu pimpinan parti PAS, sekarang asam ali kecing atas bendera PAS, adakah mereka nak biarkan asam ali berak atas bendera bulan, baru mereka nak bertindak.aku tahu pimpinan kita sekarang tengah sibuk berzikir, sampai buah tasbih panjangnya lebih dari semeter, namun bila musang telah makan anak ayam kita, berhentilah sekejap.

kalau tubuh kita dingin sangat, jangan asyik berselimut dgn jubah, pergilah cari bomoh “uluran”, kerana kalau dibiarkan isteri pun tak mahu masuk dekat.aku pun naik gerun, kalau-kalau mursyid am TGNA buat kenyataan mengenai cabaran dan hinaan asam ali kepada PAS, orang akan kata AJK pimpinan PAS pusat dah jadi tunggul kayu.

aku rasa tak larat nak jawap persoalan yang yang ditimbulkan asam ali mengenai parti PAS, kerana jawapan tersebut adalah ulangan kepada jawapan kepada Nakhaie sejak 20 tahun lepas…otak-besi

……………………………………………………………………………

Apa pula komen Mursyidul Am Pas hari ini dalam kemelut  ini…. ” “Selaku Mursyidul Am Parti Islam Se-Malaysia (PAS), saya suka memberikan jaminan bahawa Majlis Syura Ulama selaku badan pemantau kepada parti sama sekali tidak akan berpeluk tubuh jika dasar parti dilanggar atau dirombak,” tegasnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

Justeru, jelasnya dakwaan yang menyatakan bahawa Negara Berkebajikan yang disebut oleh Datuk Seri Presiden di dalam ucapan dasarnya di dalam Muktamar Tahunan PAS baru-baru ini sudah tersasar dari perjuangan asal PAS adalah merupakan dakwaan yang tidak berasas.

“Di pihak Majlis Syura, kita menganggap idea Negara Berkebajikan yang disebut oleh Datuk Seri Presiden bukannya menggelincirkan PAS dari landasannya bahkan lebih mendekatkan masyarakat Malaysia kepada perjuangan PAS yang bercita-cita mendaulatkan Islam di dalam sistem pemerintahan,” ..

Kalau diikutkan komen Mursyidul Am Pas di atas maka tindakan yang sewajarnya patut dikenankan terhadap malaun tersebut… sekurang2nya mesti dirantai dg tindakan disiplin..ataupun di pecat dari PAS.. kalau kita tidak menghukum malaun pengkhianat Parti ini  ia menggambarkan kelemahan pas yang sangat parah..  adakah sangat mulia namanya PAS “dok biar orang baling taik tak habis-habis kat muka kita.. adakah tindakan itu dianggap  taktikal atau disuruh oleh Islam?”

Sebenarnya kes malaun pengkhianat parti ini sangat  parah dan serius,Kalau malaun ini dilantik sbg timbalan Presiden dah lama dia jual Pas kat Umno… kalau tak percaya baca kat Sini


Responses

  1. nak beri pandangan tu bagus… tapi elok lah cara tu beradab …. mana nilai dan budaya islam tuan…. muliakan diri dengan akhlak islam..

  2. ya abi hatim……

    ana rasa tak dak apa yg silap komen kat atas tuh….enta yg berperasangka nih !!!……
    dok cakap pasai akhlak nih…nak tanya laa sikit…..yg asam gali dok membebel dok belasah pas dok belasah sesama sendiri tu…….dia pakai akhlak mana pulak??…….
    bila ilmu asam gali yg sedikit saja tu dia sendiri sangka banyak……disangka dah tak ada orang boleh teng dia…..mula laa riak dan ujub dgn diri sendiri……..sampai tak boleh nak kata apa langsung……..awat??….dia maksum ke??……….kah kah kah
    riwayat orang orang yg sombong akan cepat sirnanya…akan cepat pupusnya………nakasone sbg cth…..dah pun jadi kupang tembaga…..tak dak sapa pun nak ambik pot lagi dgn dia………kah kah kah……
    antum semua sedar ke tidak ada suatu persatuan dulunya bernama IRC…Islamic Relief Council………dlm persatuan nih ramai puak puak mcm asam gali nih……..depa nie dulu banyak menyusup dlm Pas…….matlamat depa adalah kehancuran Pas………
    hubaya hubaya dgn berangaih yg sudah melekat kuat di batu batu perjuangan Pas yg asal……….payah untuk kikiskan berangas ini……boleh luka tangan dan kaki………….

    kah kah kah………….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: