Posted by: pinkturtle2 | Disember 26, 2011

Sepatutnya pengkhianat ini sudah dipecat 4 tahun yang lepas…

Semenjak menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor lagi Melaun ini mengkhianati PAS

Semenjak menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor lagi HAsan Ali telah mengkhianati PAS dan Pakatan Rakyat dengan menjadi penyambung lidah kepada fitnah dan pembohongan UMNO dan Barisan Nasional.

Dari rakaman di atas, Hasan Ali berkata:

“Saya tak hendak…. salah satu benda yang jatuh Pakatan Rakyat di Perak tu adalah orang Melayu diperkudakan oleh DAP. Saya tak boleh terima kenyataan itu.

Saya tak boleh terima kenyataan orang PAS di Selangor ni is only good to be ridden by the DAP.”

Tuduhan PAS diperkudakan DAP serta Kerajaan Perak diperkudakan DAP/Cina ini hanya semata-mata pembohongan UMNO dan Barisan Nasional. Hakikatnya, HAsan Ali cuma mahu mencari titik tolak perbezaan antara PAS dan DAP bagi menaikkan kebencian ahli2 PAS kepada DAP dan Pakatan Rakyat. Objektif terakhir adalah untuk memecahkan Pakatan Rakyat supaya kerajaang Perpaduang dgn UMNO boleh dibina. Khabarnya Hasan Ali telah dijanjikan jawatan MB Selangor sekiranya tertubuh kerajaan Perpaduang di Selangor.

Sehingga hari ini dan saat ini TIADA SATU BUKTI pun berjaya dibawa oleh UMporNO bagi membuktikan dakwaan ini.

Dakwaan ini semata-mata dakwaan palsu dan bohong untuk menyambung hayat UMporNO yang semakin pendek itu.

Tiada satu pun arahan dari DAP yang diikuti oleh PAS. Segala keputusan dibuat dengan perbincangan dan syura.

Sepatutnya Asang Ali ini dipecat dari PAS 4 tahun yang lepas atas pengkhianatan dan pembohongan beliau yang dirakam ini. Namun, tiada apa tindakan yang telah diambil oleh PAS. Amat amat dikesali. Patutlah Tok Guru Nik Aziz minta Muktamar Khas.

Saya cabar UMNO serta HAsan Ali membuktikan dakwaan yang sebegini berat ini. Jikalau tidak Hasan Ali dan UMNO adalah pendusta dan pembonong dan semoga Allah SWT menurunkan balaNya keatas mereka yang menjana fitnah-fitnah ini. Malaysia Waves

………………………………..

kalau kamu tak hendak,kalau kamu tak mahu,kalau kamu tak boleh terima kenyataan… mengapa kamu tak berambus keluar saja dari PAS.kami tak nak jenis lidah Umno dalam PAS. Majoriti penyokong dan Pendokong  PAS dah meluat dan sakit hati dengan kenyataan dan perbuatan kamu..lebih baik  jadi Umno terus kerana Asal pun dari bangkai Umno…dan sepatutnya kembali ke tempat asal..

dan yang paling kami sedih lagi memang dah nasib kami ditakdirkan Allah mendapat pemimpin yang berpenyakit perpaduang yang memang bodoh dan bangang , buta dan tak boleh ditegur ..yang tak nampak jenis melaun gila mcm kamu ni..sedangkan kita penyokong kat bawah ni terang2 dah nampak.semenjak bertemu dalam gelap lagi sehinggalah sekarang…dari awal lagi kita dah dedah satu persatu tapi nasiblah kami kerana pemimpin jenis perpaduang ni bangang sangat2 tak boleh diajar dan tak nak dengar pandangan kita…

………………………………………………..

Sedikit contoh yg sy copy tentang cerita melaung Perpaduang dalam PAS

” Dalam sidang media itu, Hasan yang juga Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor mendedahkan individu yang kerap mengadakan pertemuan dengan pemimpin Umno adalah Mustafa.

“Malah terdapat permohonan daripada setiausaha agung sendiri untuk bertemu dengan seorang pemimpin tertinggi Umno yang sehingga kini setakat saya maklum belum dapat diadakan,” katanya.

Enggan mengulas lanjut mengenai pendedahan itu, Hasan berkata kepimpinan tertinggi PAS sepatutnya menjalankan siasatan mengenai perkara itu.

“Saya hendak berhenti setakat itu seperti mana Datuk Mustafa a Ali berhenti dari menuduh saya bertemu dengan pemimpin Umno di Hotel Meridien dan ‘stop-short’ di situ.

“Kalau misalnya, nak tanya lebih lanjut, saya pulangkan kepada pimpinan (PAS) untuk buat siasatan lanjut. Kalau nak siasat pertemuan saya, siasatan sama juga harus dilakukan kepada pertemuan setiausaha agung dan pemimpin Umno,” katanya.

………………………………………………….

Update 29/12/2011….

HASSAN ALI, KESALAHANMU BUKAN KEPADA TG NIK AZIZ 

Tuan guru Nik Aziz nak maafkan Hassan Ali, biarlah.
Mustapha Ali nak kunci mulut, biarlah.
Jawatankuasa Pusat enggan mengambil tindakan disiplin, biarlah.
Tuan Ibrahim sudah berjaya jadi moderator, biarlah.

Bagi ahli-ahli PAS yang sakit hati dengan perangai busuk ini, bolehkah ia dibiarkan?
Sedangkan Hassan Ali tidak pernah belajar dari kesilapan.
Sudah tidak jadi Pesuruhjaya PAS Selangor sepatutnya jadi pengajaran.
Perangainya tetap macam budak kecil yang tidak diberi permainan.

Hassan Ali mengaku dia pakar motivasi,
Dia ada sedikit ilmu psychology,
Tapi perangainya mirip sociopathy,
Apa maknanya? Hassan Ali faham sendiri.

Sampai bila PAS akan simpan peminat keris karat ni?
Nak tunggu hingga PRU 13 nanti?
Nak korek kesalahan Shaari dan IRC?
Untuk tutup bau gajah yang dah mati?

PAS takut pada hantu yang tidak ada.
Sedangkan musuh berada di tepi jendela yang terbuka.
Hassan Ali, kesalahanmu bukan pada TG Nik Aziz sahaja,
Kami yang nak selamatkan Malaysia tidak mudah lupa.

…yongsukakuning


Responses

  1. Kemasukan Dr. Hasan Ali kedalam Pas 15 tahun yang lau, sebenarnya tidak pernah menggusarkan UmnoBeend. Tiada dalam sejarah media Umporno pernah menyerang Dr. Hasan. Tak percaya cuba semak semula media2 kerajaan UBN dari Mula Hasan menyertai Pas.

    Hasan bagi Umporno adalah Trojan Horse yang telah diprogramkan apabila sampai satu ketika yang terdesak akan digunakan untuk menyelamatkan Umporno. Nah! ketika inilah masanya yang ditunggu itu. Sekiranya kejayaan kerajaan Perpaduang itu berjaya diujudkan, Peranan Dr. Hasan ini akan dinukilkan dalam sejarah baru dalam politik Umporno Malaysia.

    Tahukah anda Dr. Hasan yang terkenal dengan pakar motivasi sangat disegani dan diakui oleh orang melayu Umno, Pas dan PKR pada satu ketika lalu.
    Kemasukan Dr. Hasan kedalam Pas menyebabkan Pas teruja sehingga menyebabkan Pas terlupa Dr. Hasan ini bekas seorang pegawai tinggi kerajaan diperingkat negeri dan pusat. Yang paling perlu dikesan, beliau telah pernah dilantik sebagai seorang Pengarah Biro Tatanegara. Takkan begitu mudah nak dilupakan apakah module yang mesti ditekankan oleh penceramah2 Biro Tatanegara. Racist dengan melihat melayuUmno mesti menguasai dan mengurus negara, menjadikan bukan melayu itu sebagai musuh utama atau mana2 parti pembangkang apabila ada unsur2 untuk mengambil alih kuasa negara..

    Cuba nilaikan sendiri seorang pakar motivasi yang berkemampuan memberi pegaruh kepada pendengar kemudian diamanahkan jawatan pengarah Biro Tatanegara yang pasti punya jiwa besar yang berlapis2 kemelayuannya begitu mudah kah akan terhakis cintanya kepada Umporno satu2nya parti racis melayu?….. Dokterin sekular penjajah yahudi dan nasoro selama 54 tahun tidak akan terhapus selagi Umporno diberi kuasa.

  2. Gua sokong dato hassan ali bro….gua rela tong sampah kan pas asal dato hassan ali menang….gua suka cara bekiau berhujjah penuh ilmu …nak harap mat sabu, mahfuz , bob lokman…tok sah dok harap lah depa ni hampeh…

    • DAH TAU NAJIS DAN OTAK HANG BEWARNA BIRU GELAP

  3. Apa citer program Qardul Hassan yang diketuai Hasan Ali di Selangor?

  4. Semua dah tahu dia orang ni geng perpaduan jangan2 berlakun kot…hasan hentam mustafa dan sebaliknya….supaya pas nampak tak betul perjuangannya, lepas ni dia orang tepuk tangan ditakdirkan pas kalah pru13 ni. Umno memang banyak idea-idea macam ni…pikir-pikirlah sendiri????

  5. Aku mula meragui Hasan Ali (H.A) apabila dia terang2 melawan arus PAS dengan sikapnya yg berani mempertikai PAS kini..tambahan pulak dia diberikan hak eksklusif dlm Utusan dan TV3 serta media umno/bn…

    namun terdengar juga HA dan beberapa org tokoh ternama dlm kepimpinan PAS juga adalah “musuh dlm selimut” atau “agen2 musuh dlm PAS” sendiri…musuh2 politik PAS telah berjaya “menghantar dan menyelinap” beberapa tokoh masuk dlm PAS…mrk ini lah yg menjadi lidah penyampai rasmi musuh PAS dan byk menimbulkan konflik dlman PAS dlm PAS berpura2 berselindung dgn Jawatan, YB, MP dll.

    Aku kini mulai meragui PAS…selama ini aku memang sokong dan undi PAS, krn jiwa aku sesuai dgn perjuangannya..namun kini dengan adanya “agen2 musuh” dlm PAS, maka hati aku tawar nak undi PAS..apa guna aku undi PAS sedangkan di dalam parti PAS pun dipimpin olh “agen musuh politik PAS” yg menjadi lidah penyampai agenda musuh PAS…..lbh baik aku undi UMNO!

    melainkan jika HA dan PAS menafikan sekerasnya hal ini…

    • Jangan kerana 2-3 ekor tu hang tak undi PAS…PAS ialah parti perjuangan…Kempenlah untuk 2-3 ekor tu supaya berambus dalam PAS….Ramai lagi pemimpin yang istiqamah dalam PAS samada dalam keadaan senang atau susah..PAS tetap hidup walaupun dengan 2-3 kerusi Parlimen sahaja.Di Kelantan PAS pernah pegang kuasa walaupun hanya majoriti satu kerusi sahaja…Alhamdulillah sekarang PAS walaupun tak menang banyak di Selangor dan P.Pinang tapi masih ada peranan dalam kerajaan negeri berbanding tiada langsung peranan semasa BN memerintah…Sekarang kerja utama ialah yakinkan kepada rakyat PAS dan PR boleh mentadbir dengan baik berbanding BN…Lambat laun rakyat terima..

    • untuk BRON9……..

      hang nak pangkah apa pun hang pangkah laa……
      tak mau pangkah bulan tak pa laa……
      tapi pasti hang kena pilih ABU tidak pun ABD………..

      kah kah kah

  6. Apakata buat undi consensus (Ahli2 PAS) terhadap HA. Terima dia atau tolak dia.Ha hebat mungkin kerana kepakaran motivate dia terlalu banyak bercakap…bila banyak bercakap banyaklah kesilapan yang dilakukan.

  7. bro n sis……

    cerita ceritet tentang asang geli nie senang saja………
    opportunist n culprit…….tunjuk dia saja yg pandai……orang lain semua tak betoi…….kah kah kah
    kesnya bermula bila dengaq cerita yg dia tak cukup orang nak hantaq dia jadi calon……tu yg mengamuk tuuuuu…………
    dah orang ‘meluat’ sangat ngan perangai hang……pasai apa nak marah? pasai apa nak mengamuk??…..
    ilmu melangit pun tak cukup beb…..kalau salah guna………..menyampahhh….

    kah kah kah

  8. untuk BRON9……..

    hang nak pangkah apa pun hang pangkah laa……
    tak mau pangkah bulan tak pa laa……
    tapi pasti hang kena pilih ABU tidak pun ABD………..

    kah kah kah

    Saudara Nasik Kandaq

    Saya bukan ahli PAS, namun setiap PRU saya tetap undi PAS dan saya selalu jugak mengikuti perkembangan PAS dan PR…semua ok dan bagus!

    Namun, baru2 ni saya terbaca analisis dr blogger hebat pro PR yg mengatakan Hassan Ali dan beberapa tokoh besar dlm PAS kini merupakan “agen UMNO” yg berpura2 dlm PAS namun menjalankan misi UMNO dlm PAS…tak payah saya kemukakan bukti dan penjelasan lanjut krn apa yg dibuat olh “agen UMNO” dlm PAS ni sume org tahu…

    Jadi saya rasa terkilan dan berasa tawar hati kpd PAS, namun sy masih syg akan PAS…kita undi PAS krn perjuangannya tapi ada org besar PAS sendiri adalah LEMBU belaan UMNO…so buat apa undi PAS..undi PAS sama saja dengan undi UMNO…guanno mu?

    Harap perkara ini dapat dianalisis lbh mendalam..dan buktikan!

    • saudara BRON9……..

      sejak pertengahan tahun 1970an lagi, nama asan ali nie tidak pernah menambat hati aku……wpun ramai yg dok serebu dengar ceramah dia…entah kenapa dhamir kecik aku langsung menolak dia nie…..masa itu asan ali nie tengah menempa nama……..lambat jugak dia nak naik dan nak dikenal…..rival dia masa itu adalah anwar ibrahim sendiri…..ustaz fadhil nor dan lain lain…….shaari sungib aka abu urwah baru berjinak jinak dgn usrah di sana sini…..keluar lah kemundiannya siri buku buku usrah dari abu urwah ini……..
      kumpulan yg cuba menyelinap dlm Pas masa tu ramai dari kumpulan IRC yg baru balik dari luar negeri……antaranya asan geli nie laa…..
      ramai dari kalangan veteran dlm Pas masa tu tidak sedar langsung agenda kumpulan IRC nie…..cuma sorang dua yg sudah nampak kelibat mereka ingin menguasai Pas dari kumpulan ulama’ dan yg berpendidikan agama samada dri luar negeri maupun dari dlm negeri…..
      kalau setakat nak menguasai Pas…….kita tidak kesah sangat…….tetapi agenda mereka dikenali cukup berbahaya buat partai Islam ini………..
      sebahagian dari mereka yg telah dikesan cuba ‘membuat kacau’ di masa itu……telah rela berundur dan menyepikan diri buat sementara……..sebahagian yg lain cuba membina perkumpulan sendiri….tetapi lebih berlindung atas nama badan badan dakwah sahaja………keluar lah nama nama seperti JIM@Jemaah Islah Malaysia yg diketuai oleh abu Urwah sendiri dan di P.Pinang diketuai oleh Dr. Daniel Zainal Abidin….seorang pengamal perubatan yg cukup terkenal di Sg. Gelugor………..
      di awal penubuhan badan dakwah seperti ini……tokoh tokoh mereka banyak ‘menyerang’ Pas…….setiap ‘ceramah’ mereka …..Pas dijadikan ‘punch bag’ untuk mereka belasah semaunya……seolah mereka lah yg lebih hebat “ilmunya” lebih hebat “mind set nya” lebih hebat “harakinya” atau “kerja buatnya” pasal Islam……..
      mereka memandang golongan so called “konsevertif” dlm Pas sebagai kumpulan dhaif dan naif…….mereka lah yg sepatutnya memimpin parti itu…bukan tok tok guru pondok…..bukan yg balik dari jamiah azhar, bukan yg balik dari Libya atau madinah………kalau mereka yg dari kumpulan empat sanawi………lagi kumpulan ini tidak pandang….takat baca ‘doa’ boleh laa kata depa……..orang orang seperti arwah Ibrahim Libya Memali…….tidak masuk dlm perkiraan mereka…….mereka langsung ketepikan susuk yg mcm nie……..

      bila kumpulan yg dianggap “well educated” ini cuba memperomosikan diri dlm jemaah Pas…….mereka cuba lah “tunjukan” yg diri mereka jugak “well Islamic”…….dlm gaya cakap sahaja…….bila mai kerja buat…..tak nampak apa pun yang boleh menyumbang……….enta tengok sudah laa apa yg asan geli boleh sumbangkan sejak menjak dia jadi persuruh jaya di s’langor tambah dgn jwtn exco lagi……
      sejak PR ambil alih s’langor dari BN……kian bertambah kelamkabut dgn prangai puak puak nie……kita tau depa ada agenda tersendiri……tapi kalau asyik dok “hantam” jamaah sendiri………itu sudah dikira bangang tidak pun alighment dah lari….
      elok laa orang mcm nie kita hantar buat ‘overhaul’ balik……..kalau tidak pun kita ‘condemn’ buang saja………

      sdr BRON9……..
      ingat tak Allahyarham Us. Hasan Shyukri??…..Beliau adalah umpama “Technocrat” ulamak dlm Pas,,,us. hasan shukrilah yg meletakkan Pas dlm ‘acuan’ asal seperti sebelum kumpulan IRC menerobos masuk dlm tubuh badan Pas………
      dendam IRC rupanya terbalas dengan kemenangan Nasha……!
      cakap ulamak sudah tidak laku………kemenangan Nasha dengan undi tertinggi membuktikan usaha-usaha “desperate” Dewan Ulamak untuk mempertahankan Hassan Syukri gagal……kekalahan Hassan Syukri menandakan bahawa JIM dengan selimut professional telah berjaya merangkul Taman Melewar secara pasti………

      Majlis Ulamak yang selama ini menjadi pelindung kepada PAS sudah tidak diambil peduli………malahan dalam Muktamar PAS ini, mereka dianggap sebagai penghalang dan “pengkhianat” kepada parti………sedangkan…….. merekalah penjaga yang melindungi dasar dan kestabilan parti selama ini…………..

      kita sambung lain kali pulak……

      kah kah kah

  9. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA suka.

    laghu mana lah nak menang PRU 13.
    laghu mana lah nak memerintah Malaysia.
    nak dekat PRU.
    bergaduh.

    sekadaq kesian kat TGNA

  10. Salam,

    Dalam perkongsian hidup berumah tangga
    antara suami dan isteri pon bergaduh juga
    tapi kdg2 kita tgk. anak2 meneru…jenoh..

    Tahap penilaian budak2…bkn. dia rheti pon…
    pI main goli lah…

    Plan2 adjust jgn. sapa2 pon khianati islam….

    • Biasalah… Sejarah menegakan Islam sejak zaman nabi Muhammad s.a.w dulu sampai laa dan sampai kiamat akan tetap ada mehnah dan kerenah yg dirasuk oleh Iblis samada melalui manusia atau Jin…

      Nak kenal golongan ini, ialah melalui percakapan atau tulisan, yang mana bertentangan dengan ajaran, adab dan akhlak Alquran itulah yang rupa gerombolan ini….

      • salam KK.

        hang.
        tak abis abis dengan
        sejarah.

        sekadaq berpijaklah di bumi nyata.

    • salam chief.

      budak-budak cakap.
      tak putar belit seropa Kucing Kota.
      tak pilih bulu seropa nasik kandaq.

      budak-budak ikhlas.
      tak dak agenda di sebalik dinding.
      seropa KK nk dan gc.

      kalu laghu tu.
      mimpi dicekerawalalah.
      PAS.

      kitsianglah kat TGNA.

  11. storm in a tea cup?or a cyclone?

  12. Saudara nasik kandaq on Disember 28, 2011
    at 11:04 am

    Saya ucapkan terima kasih atas penerangan ante!

    Sebenarnya saya dah bagi tau bhw saya BUKAN ahli PAS dan saya tdk tahu menahu apa2 sejarah spt yg ante kata IRC,JIM dll..kerana saya adalah PENGUNDI ATAS PAGAR yg walau bagaimana pun amat menyanjungi asas perjuangan PAS sendiri yg bg saya amat ikhlas dan berniat suci dlm menegak Islam…itu yg serasi dgn jiwa saya…

    Tambahan pulak PAS sering mendakwa bhw PAS bukan sekadar partai politik semata2 namun ianya adalah gerakan dakwah…itu point saya menyokong dan mengundi PAS malahan saya amat teruja dgn PAS kerana di tempat tinggal saya ada seorang tokoh kepimpinan PAS pusat yg tinggal sekali dgn saya..malahan tokoh ternama dan tersohor ini amat mudah utk dijumpa dan beliau amat mudah bergaul dgn org2 sekampung dgnnya termasuk saya..dan sejak berpindah ke sini dan sering mengikuti ceramah beliau yg dekat dgn rumah saya tambahan pulak beliau calon PAS di sini saya memang megundi beliau…(tak perlu saya nyatakan siapa tokoh ternama ini, cukup sy katakan beliau pd penggal pemilihan yg lalu menduduki tempat ke 3 kepimpinan PAS pusat, namun kini beliau setaraf dgn Datuk Ahmad Maslan dlm UMNO)

    Walaupun saya bukan ahli PAS dan tiada kena mengena dgn kepartian PAS namun saya mengundi PAS krn sangkaan saya jemaah PAS jujur dan tiada apa2 agenda terutama jika ada LEMBU BELAAN UMNO dlm PAS krn LEMBU-LEMBU BELAAN UMNO dlm PAS inilah yg akan memporak porandakan PAS dr dalam..so pengundi mcm saya menilai benda ini, dan melihat benda ini seolah2 perjuangan suci sebenar PAS telah diracuni olh LEMBU2 UMNO dlm PAS sendiri…mrk mewujudkan keraguan perjuangan PAS seolah2 membenarkan apa yg UMNO perjuangkan, seperti UMNO kutuk NEGARA BERKEBAJIKAN PAS NBP) pd masa yg sama LEMBU2 UMNO dlm PAS juga mengutuk agenda NBP senada dgn UMNO..kalu UMNO kutuk itu biasalah, tp jika ahli PAS sendiri kutuk, itu sudah lebih! ..itu yg saya kecewa dan marah! seolah2 keadaan ini menipu dan mempermainkan pengundi atas pagar mcm saya yg boleh bila2 masa swing kpd yg lain (jika mahu)..

    so sudah ada keraguan kpd saya malahan semua org yg mengundi PAS pun mesti ada persoalan bhw TIADA BEZA PAS/UMNO..sebab ada pemimpin PAS sendiri telah menimbulkan keraguan perjuangan PAS itu sendiri…malah kenyataan beliau adalah terbuka…jika ahli PAS sendiri mrk boleh terima dan selesaikan sendiri tetapi bgmana pengundi atas pagar? golongan inilah yg perlu ditanam keyakinan dlm diri mrk bhw semua pemimpin PAS, semua ahli PAS tak kira dari atas sampai ke bawah PENDIRIAN/PERJUANGAN MRK ADALAH SATU!

    BERANI SAYA KATAKAN JIKA HASAN ALI DITEMPAT SAYA, SAYA TIDAK AKAN UNDI DIA!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: