Posted by: pinkturtle2 | Januari 29, 2012

Kenapa bertambah bangang MB ni..Rakyat yang tentukan boleh masuk campur atau tidak

Buku Jingga bukan al-Quran” yang harus dipatuhi sepanjang masa.Ada perkara boleh laksana dan ada perkara yang tidak boleh…kena lihat pada keadaan,”

Kalau Pakatan Rakyat nak ambil tindakan terhadap saya ambillah ini urusan universiti saya tidak campur tangan.

Orang luar tidak perlu masuk campur urusan pentadbiran Kerajaan Negeri termasuk isu Kolej Universiti Insaniah (Kuin) kerana pihaknya lebih tahu situasi yang berlaku berbanding pihak-pihak lain.

Kita tidak akan layan segala desakan untuk menarik balik keputusan yang sudah dibuat. Lagipun isu ini sudah lama.

Saya anak AUKU, tiada masalah…KUIN adalah hak Kedah, bukan pusat. Jadilah rasional, ‘gentleman’ sikit.

“Undang-undang di KUIN sebelum saya masuk sudah ada. Di Selangor ada tak AUKU? Universiti di Selangor ada AUKU tak? Kami universiti swasta, teori lain…amalan lain..

Kalau Pakatan Rakyat nak pecat pecatlah ingat mudah..

………………………………..

Semakin hari semakin bodoh nampaknya MB Azizan ni.bertambah merapu bertambah bengong dibuatnya…Mentaliti Ulama la tu. Orang lain tak boleh masuk campur. Ini Democracy lah Azizan oi.!!! Rakyat yang tentukan boleh masuk campur atau tidak. Apa daa “pimpinan Ulamak”.??? Democracy pun tak paham ke.??? nampak sangat hang ni mempertahankan undang2 yg direka oleh UMNO untuk mempertahankan kuasa UMNO..Hang ni Umno Ke PAS..Cakap sebiji macam hassang ali sebelum ditendang keluar dari PAS..tak nak berubah2 lagi perangai bengong dan ego hang tu..Kita dah semakin tua,buatlah cara orang cerdik sikit berfikir dan bertindak…

Hang ni bukan setakat merosakkan nama dan maruah hang sendiri,tapi merosakkan nama baik PAS dan menjejaskan perpaduan dalam pakatan rakyat kalau hang dok amal perangai gila hang tu..

…………………………….

Dia ingat dia pandai sangat. Dia kata: “Buku Jingga bukan al-Quran”. Hello Ustaz, Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) tu pun bukan al-Quran jugak.
Walaupun orang yang waras dan berakal tak percaya sikit habuk pun, kurang-kurang pun Dr Hasan mendakwa dia rela dipecat (lepas kena pecat dia menggelejat) kononnya demi kepentingan ‘aqidah ummah. Kononnya kalau dia tak berjuang, habis melingkuplah ‘aqidah semua orang di Selangor dan di Malaysia. Macamlah kita tak tahu kelaku ahli politik oportunis yang pandai eksploitasikan sentimen orang ramai dengan battle cry yang menunjuk-nunjuk konon-konon dia macam bagus sangat..Pak bakaq

……………………………….

Nada sama je macam Si Hassan Ali…macam bagus sangat…Kedah tu bukan kau punya lah…itu Jemaah punya…. Ikut lah cakap … Jangan jadi kepala batu , berlagak macam Hassan tu…Jangan riak dan ada nadah macam Hassan… Awat hang rasa bagus sangat ke? Nak join Umno ke? silakan ….PR kena bersikan cepat cepat orang yang berfikiran umno ni…

……………………………….

AUKU tu Quran ke nak pertahan sampai mati?Bahaloh punya MB….

…………………………………..

Isunya bukan bidang kuasa,tapi kezaliman AUKU. AUKU itu undang2 jenis “anti democracy” macam ISA/OSA,sedition, pelesenan media dan lain2 dan tidak sepatutnya di gunakan.Boleh guna undang2 lain seperti undang Quran2:252….La ikra fi deen. La ikra fi deen(tiada paksaan dalam agama) ni ramai Ulamak tak faham.Depa asek nak paksa aje.Tak dapat guna Quran depa guna hadis Bukahri Muslim. Tapi yang ini (AUKU), Azizan guna hadis UMNO….

…………………………………..

 


Responses

  1. btol apa cakap azizan tu.. yg ko ni yang over cam orang munafik ni apsal

  2. Lepas staf kerajaan negeri kedah tak payah masuk kerja pukul 8..sebab pekeliling Kerajaan Negeri bukan Al-Quran..so tak payah ikut!!tak payah puch kad sama kalu datang kerja..sebab xdak arahan punc kad masuk kerja dalam Al – Quran ..sebab tu tak payah ikut!! Oh lagi best kalu MB bagi arahan..x wat keja pun takpe..sebab xdak dalam Al Quran staff mesti patuh arahan MB!!

  3. Nama pun org pas …memang bangang….layak jadi unta jer….mcm diperak dulu dan di selangor kini….

  4. sepatutnya lebih tua lebih bagus……..!

  5. kaki ampu pas lebih teruk dari pengampu umno… contoh pasal air percuma di selangor dulu.. ada ke tak boleh dapat air percuma 20m3 kerana tak bayak duit maintenance.. bangang betul.. ni penjilat azizan pun nak ikut sama la tengok la nanti…

  6. orang tua2 memang begitu
    bagilah dia masa
    jangan nak bangang2kan orang tua2
    cakaplah elok2 dengan orang tua2
    bersopanlah sikit bahasa dengan orang2 tua

    siapa yang lebih bangang
    di antara azizan (72) dengan mahadhir (87)..?

  7. Bagus kalau tendang lagi…tendang lagi hahaha….lepas ustaz kazim, hassan ali…lepas hassan ali kita tengok sapa lagi yang kena? hakhakhak…aku semakin suka sbb pas semakin jauh dari kepimpinan ulama. lepas haji hadi dan tok guru nik aziz masuk pusara nanti, pas akan dipimpin oleh ulama mat sabu dan bob lokman…penasihatnya ustaz kapal karam dan ustaz ikan siang hakhakhak….bagus jugak pas ni sbb semakin hari semakin tolol


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: