Posted by: pinkturtle2 | Februari 29, 2012

Tentera rejim Basyar laknatullah menyembelih umat islam seperti menyembelih biri- biri

Seperti menyembelih kambing biri-biri: Tentera rejim Basyar Al-Asad menyembelih 64 orang pemuda di Baba ‘Amru.

Penyembelihan berlaku secara beramai-ramai awal semalam. Sumber Arabia.net melaporkan bahawa penduduk yang ketakutan telah melarikan diri sehingga mereka tiba di satu sekatan pasukan keselamatan, mereka dibawa menaiki empat buah bas dengan alasan kononnya untuk dibawa ke… tempat yang lebih selamat. Anggota keselamatan terbabit telah menurunkan warga tua sebelum menyembelih kesemua pemuda-pemuda di dalam bas tersebut seramai 64 orang. Turut dilaporkan ialah kehilangan wanita-wanita yang dikatakan telah diculik dan dibawa ke destinasi yang tidak diketahui. Lebih menyayat hati, sumber melaporkan Hospital Kebangsaan di wilayah Homs menerima 47 mayat yang terdapat kesan disembelih pada leher mereka. source  dan sini

………………………….

Iran bertentangan pendirian dengan Hamas berkaitan rejim Syria maka Hamas secara rasmi membantah tindakan keganasan rejim terhadap rakyat. Pimpinan mereka secara rasmi telah meninggalkan Syria.

Naib Ketua Biro Politik Hamas, Musa Abu Marzouq berkata, beliau bersama-sama pimpinan Hamas lain telah keluar dari Syria sebagai membantah tindakan kezaliman yang dilakukan rejim Basyar sebagai yang disifatkan sebagai “kempen kezaliman Basyar menentang rakyatnya”. Selain terus membuka pejabatnya di ibu negara, Damsyik, Abu Marzouq yang juga pembantu kepada Ketua Biro Politik Hamas, Khaled Mash’al memberitahu ketuanya itu bersama-sama beberapa pimpinan lain telah berlepas ke Doha, ibu negara Qatar bagi meninjau tapak baru pejabat Hamas menggantikan pejabatnya yang berada di Damsyik.sini

…………………………………………

Jurucakap rasmi Presiden Tunisia hari ini memberitahu, negaranya bersedia memberikan suaka politik kepada Basyar Al-Asad jika demikian itu dapat membantu menghentikan keganasan tentera rejim terhadap rakyat. Adnan El-Munsar, jurucakap kepada Presiden Munsaf El-Marzuqi berkata, “Secara dasarnya, Tunisia bersedia memberikan perlindungan politik kepada Basyar dan keluarganya jika cadangan ini dapat membantu menghentikan pertumpahan darah.”sini


Advertisements

Responses

  1. Pembunuhn Rafik Hariri adalh usaha Israel zionist utk mnghalau tentera Syria dari mmpertahankn bumi Lubnan. Kini pakatn rejim zionist mahu hapuskn terus penguasaan Assad d bumi sndiri dgn lancarkn pmbunuhn ke atas rakyat Syria.

    http://www.presstv.com/detail/229208.html

  2. Pembunuhn Rafik Hariri brtujuan utk menghalau tentera Syria dari mmpertahankn bumi Lubnan. Kini rejim kuffar mahu mnjatuhkn pula rejim Bashar Assad supaya mudh mrk meluaskn empayar & mngukur kekuatan prsenjataan Iran. Group terrorist mrk mengganas d Homs dgn mmbunuh rakyat kebanyakkn ttp menunding jari kpd pemerinthn Bashar Assad. Sedih krn umat Islam masakini smakin lemah brfikir sebalikny mmbenarkn otak mrk d pengaruhi berita yg tidak benar…

    http://www.presstv.com/detail/229266.html

    • SEDARA YG BUTA MATA,,,HATI YG MATI,,.BUKN SEDARA X TAHU APA YG BERLAKU DI SRIA…PEMBUNUHAN KEJM OLEH PENJAHAT BANGSAT BASYAR AL FASAD…TAPI KENAPA SEDARA MASIH MAHU PERTAHANKAN KEJAHATANYA…DI MANA KEMANUSIAAN SEDARA…SEDARA JUGA AKAN BERSAMA MEMBANTAI UMAT ISLAM DI SYRIA JIKA SEDARA BERADA DISANAKAN…TAKPER…AKHIRAT MASIH ADER,,,KEZALIMAN SEDARA AKAN DIBALASI DENGAN SETIMPALNYA….CUKUPLAH SEEDARA….masih belum cukup lagikah penderitaan yg terpaksa ditanggung oleh penduduk islam disyria….90% rakyat menentang basyar…kenapa budak kecil disiksa dgn begitu kejam sampai ada yg mati krn menulis suatu perkataan yg mereka sendiri tdak faham maksudnya di awal kebangkitan….adakah ini cerita palsu,,,pembunuhan di hama oleh bapak basyar laknatullah 1948 juga adalah palsu…sedara memang sangat kejam…kafir amerika dan sekutunya mungkin kita akui memusuhi basyar,,,,itu cerita lain..tp apa yg pastinya…syiah laknatullah sentiasa memburu sunni di iran dan yahudi diberi layanan yg sangat istimewa…tolong jawab yer kenapa…memang sedara tdk akan jumpa jawapanya krn mata sedara buta dan hati sedara mati,,,,`BETAPA JAHAT DAN ZALIMNYA SEDARA…ALLHUAKBAR…SEMOGA ALLAH MELAKNAT ORG 2 YG MELAKNAT PARA SAHABAT RASULULLAH YG MULIA
      `

  3. Apalah nak diharapkan dgn org kebanyakan…syeikh Qardawi sendiri pun tidak jelas, malah bermacam2 fatwa ulama dikeluarkan…yang binasa adalah rakyat marhaen.Tangan2 ghaib di belakang ketawa riang…Ya Allah jauhilah fitnah sebegini di Malaysia…saya sudah nampak bibit2 sebegini sudah mula bertapak di Malaysia…jangan terlalu taksub…jangan mudah percaya berita palsu…tahukah kita semua dari segi geografi dan demografi…kita tak jauh beza dari syria…kuasa besar mencatur menerusi proksi….jika kita tersilap langkah…gelaplah masa depan Malaysia yang tercinta

    • xpa bashar step down lantik pemimpin baru seperti di mesir n parti Islam menang..hopefully kelak Islam yg memerintah bukan Islam di perintah.

      • sudah tentu yang dilantik itu barua Amerika dan Yahudi.percayalah.

        bukan semudah itu menolak dan menaikkan pemerintah.

        sekarang perang guna proksi.

        tidak seperti keberanian nabi dan wasinya sebagai ketua negara berperang dgn musuh Islam.

  4. Di Malaysia? tak mungkin sbb di tengah2 kekuatan kerajaan yg memerintah sejak 54 tahun yang lalu ada mereka. Pemerintah kita sendiri dalam senyap2 bersahabat-subahat dengan israel. Itulah pasal maka kita aman 1M, salam 1M, boleh 1M dulu, kini dan selamanya.

    • saya bukanlah pro umno.tapi saya ingin bertanya…zalim sangat kah umno ni?…tak ada ke kebaikan yang dibuat. sekurang2nya mereka bersikap adil dan toleransi.

      Tentang APCO…saya tak pasti…tapi mungkin berlaku kesilapan besar.Agak musatahil jika kita menolak hubungan diplomatik dgn israel.Namun mungkin ada anasir di dalam BN ataupun pembangkang.

      pasal satu malaysia, itu perkara titik bengik.”kutiplah ilmu meskipun dari orang kafir kerana itu adalah mutiara-mutiara mukmin yang tertinggal”

      di Malaysia tak mungkin berlaku? biar benar pendapat saudara…tanah air ini adalah suvarnabumi diimpikan orang setiap kuasa2 besar sejak dulu lagi

      Jangan terlalu confident…bila dah berlaku seperti negara syria…baru tu nak terngadah sudah tidak ada guna…

      lihat agama, lihat anak2 generasi kemudian…jika semua sudah dikuasai kafir laknat…menangis darah pun tiada guna.

      bersyukurlah hari ini Islam masih terpelihara…sejarah politik Islam sangat panjang..anda boleh lihat tamadun islam di sepanyol musnah hasil drp kebodohan muslim itu sendiri.

      • Bukan kata takde kebaikan. Tetapi ia tidak menjadi tiket buat pemimpin songlap sana Dan sini

      • Seperkara lagi. Kita tak boleh menyalahkan rakyat 100%. Semua yang terjadi contohnya di Sepanyol adalah salah Pemerintah yang telah tenggelam dalam kemewahan dunia Dan tidal lagi mengikut Qur’an Dan sunah. Pemimpin telah lari Dari amanah Dan hanya pentingkan diri songlap Sana Dan songlap sini. Pemimpin lah yang kena bertakwa dulu baru rakyat ikut.

  5. di malaysia boleh berlaku. sebab shiah sudah mula bertapak.

    di indonesia shiah sudah membuat umat keresahan.

    lihat saja bagaimana seorg tentera hizbossyaitan ditangkap di thailand kerana mengebom.

    apa sebab takpasal2 tentera dajjal tu dtg ke thailand dan buat onar?

    tidak lain tidak bukan ialah utk memfitnah umat islam sunni di thailand supaya mereka dizalimi lebih keras oleh tentera thailand.

    berhati2 dgn shiah. pengikut mereka menjadi taksub kerana shiah bukan semata2 ajaran di atas kertas/kitab. tetapi dibelakangnya ada illuminati, dajjal, iblis syaitan dan peranan sihir karbala.

    dlm satu seminar shiah, seorg bertanya panel kenapa selepas membawa kitab shiah, kawannya terus jadi taksub? fikir2 lah sendiri.

  6. sihir kabalah

  7. I got this web site from my pal who informed me regarding this web
    page and at the moment this time I am browsing this site and reading
    very informative articles here.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: