Posted by: pinkturtle2 | Mac 1, 2012

Rejim Syria yang berpegang kepada Syiah Nusairi adalah KAFIR dan darah Basyar adalah HALAL

Fatwa Ulamak: Rejim Syria yang berpegang kepada Syiah Nusairi adalah KAFIR dan darah Basyar Al-Asad adalah HALAL.

Sebuah pertubuhan Islam yang dinamakan Badan Syariah bagi Hak dan Pembaharuan atau dalam Bahasa Inggeris Islamic Legitimate Body of Rights and Reformation mengeluarkan fatwa dalam kenyataan rasmi Rabu lalu bahawa rejim Syria yang berpegang kepada aqidah Syiah Nusairi adalah kafir dan darah Basyar Al-Asad adalah halal kerana rejim Basyar telah menumpahkan darah rakyat Syria selain memerintah penuh keangkuha atas dunia ini.

Selain itu, tentera dan rejim juga telah menghina Al-Quran, mencemarkan kehormatan masjid dan melakukan pelbagai kerosakan atas bumi Syria. Kenyataan tersebut juga menyeru kepada individu dalam tentera dan polis supaya bangkit mempertahankan agama, kehormatan dan umatnya serta berfatwa bahawa mereka yang terkorban dalam jihad ini sebagai mati syahid.

Badan yang diasaskan pada tahun 2011 ini diketuai oleh Prof.Dr.Ali As-Salus dan dibantu oleh tiga timbalan iaitu Prof.Dr. Tala’at Afifi (pensyarah Fakulti Dakwah Universiti Al-Azhar), Prof.Dr. Muhammad Abdul Maqsud dan Syeikh Muhammad Hasan. http://www.islammemo.cc

……………………..

Jenayah terbaru yang dirakamkan antara yang paling kejam di wilayah Homs:

Lima orang wanita ditemui mati disembelih dengan cara yang amat kejam dan tertulis di dada dan perut mereka perkataan “TIADA TUHAN MELAINKAN BASYAR”. Lima wanita itu dari sebuah keluarga iaitu ibu bersama dengan 4 anak gadisnya. Nasib bapa dan adik bongsu mereka belum diketahui manakala seorang lagi gadis diculik bersama-sama mereka.rujuk di sini

…………………………………………..

Madinah munawwarah…Doa ke atas basyar dari Masjid Quba

……………………………………………………….

Pada malam keputusan pungutan suara rakyat yang memihak kepada Basyar Al-Asad, tentera rejimnya telah membunuh 135 orang; 64 orang di Baba ‘Amru, 31 orang di Idlib dan 40 orang lagi di wilayah Homs.

Keputusan pungutan suara itu membenarkan Basyar Al-Asad memerintah Syria untuk dua penggal akan datang atau paling lama selama 14 tahun!

……………………………………………

Sumber laporan menyatakan, seramai 20 ribu tentera bersenjata Hizbullah Lubnan bersedia memasuki Syria bagi menghentikan ‘pemberontakan’ rakyat di waktu ini. 

Seorang pegawai tentera Syria yang berpaling tadah mendedahkan, pihaknya berjaya membunuh 120 orang dari militia Hizbullah yang membantu rejim Syria sebelum ini. Mayat mereka dipindahkan ke Iran berperingkat-peringkat secara rahsia dengan menggunakan pesawat Iran yang membekalkan senjata membantu rejim di Syria dan mayat mereka tidak dikebumikan di kampung halaman mereka di Lubnan. Ia bertujuan menutup penglibatan Hizbullah dalam memerangi kebangkitan rakyat Syria. 20 ألفًا من عناصر “حزب الله” مستعدون للوقوف مع الأسد

………………………………………………..

Advertisements

Responses

  1. Terrorist group mmbunuh rakyat Syria yg tdk brsalah adalah utk menuding jari kpd pemerinthan Bashar Assad. Skill yg sama d gunakn utk menjatuhkn Saddam Hussein, Muaamar Ghadafi.

    Harap admin jgn menjadi lidah resmi kpd berita pihak musuh Islam. Gunakn otak utk brfikir secara logik. Sanggupkh tentera kerajaan lakukn kezaliman trsebut?? Hadkan kebodohan menilai maklumat.

    http://www.presstv.com/detail/229372.html

    • dah tau ada terrorist group si basshar nga2 apa lg xdak action langsung ka…nampak kt internet bini dia pun rambut berkarat mcm ni pemimpin kita nk bangga n nak percaya..bini pun x lepas nk dawah nk pimpin rakyat..renungkanlah.

      • lihat permasalahan satu persatu.Kemaslahatan umum lebih penting dr maslah individu.Semua org setuju Basyar bukanlah pemimpin yg baik sgt2.samalah dgn pemimpin Malaysia.

        kemaslahatan umum lebih penting.

        nak jadi baru israel ataupun nak satu pemimpin yang isterinya pakai tudung.

        tudung satu hal.

        sembahyang satu hal

        akhlak satu hal.

        hudud satu hal.

        ini adalah pertembungan antara 2 perkara yang besar.

        lihatlah yang lebih penting drp yang penting.

  2. barua israel aka barua basyar mana lak ni

    • kaji dulu lah baru panggil orang lain barua

  3. Ada benarnya.. Mana2 pemimpin yg tidak mahu bersekongkol dengan Amerika/Israel akan diserang habis2an. Itulah yang berlaku kepada Basyar A-Asad. Sebeum ini berlkau pada sadam, Osama dll. Moga2 Allah hancurkan musuh2 Islam..

    • nak tahu saper yg sebenarnya membantai ummat islam di syria,,boleh tanya sendiri rakyat syria yg berada dimana2 …kasihan mereka…perkataan mereka tidak didengari ,,tangisan mereka tidak dipeduli…kesakitan mereka tanggung sendiri..ada saudara tapi hanya menambah derita…cukup 2lah menyokong dan membantai ummat islam wahai penyokong kezaliman yg maha dasyat dan tak berhati perut…kamu memang sudah tahu ..kejahatan ini adalah kerja basyar laknat..adakah peristiwa diawal kebangkitan ummat islam disyria dimana kanak2 yg tidak tahu apa 2 telah disiksa dengan begitu kejam sehingga ada yg meninggal adalah cerita dongeng yg dicipta oleh amerika dan israel…cukup lah wahai hati yg buta,,cukuplah engkau dari terus menambah derita ummat islam syria..kalau tidak tunngulah keadilan tuhan pabila engkau sudah tidak bernyawa lagi,,,cukup dan cukup …kejahatan engkau menyokong basyar yg zalim lebih dasyat dan jahat dari kekejaman basyar laknat…

  4. Dr.Asri cakap sikit punya sedap…tapi sayangnya mengutip pendapat2 dr youtube (kata jaguh akademik)…siapa kata tiada sunni dan masjid sunni di iran…masyaAllah…sedap sungguh cerita ni…hehehe…wah…mengajar di Oxford…tapi kutip pendapat di Youtube…lawak la…

    http://www.shia-explained.com/my/archives/2759 (baca sindiri!)

    Dalam pertemuan ini, ketua Syura Tertinggi Majma’ Taqrib dan penasihat presiden Iran tentang Ahlusunnah Iran, Syeikh Mawlavi Ishaq Madani menjelaskan tentang kedudukan Ahlusunnah di Iran sambil membandingkan situasi mereka sebelum dan setelah revolusi Islam Iran. Katanya kemajuan prasarana, pusat-pusat agama, masjid dan madrasah Ahlusunnah di Iran berkembang pesat melebihi seratus peratus setelah revolusi Islam.

  5. ulama hari ini…sudah ramai yang sudah jadi selebriti… asal ckp bunyi macam best sikit…ramai yang terpengaruh…kita sudah lari dari konsep ilmiah

    ingatlah Allah hanya mengangat darjat seseorang hanya dengan ilmu.

    ilmu yang bagaimana??? Ilmu yang benar…petunjuk ilahi

    bukan ilmu dari youtube semata2…hehe beribu2 buku lagi perlu anda baca…

    bila sudah taksub…habislah…yang benar pun kata salah…

  6. Setuju dengan Islam Itu Indah ….ap yg bashar buat utk pertahankan rakyatnya…askar paling tadah pun ramai sbb x thn tgk kezaliman pemimpin…bnyk dpt tangkap mereka2 yg bunuh rakyat…ada plak nak pertahankan dia…kasihan….Dr. Yusof Al Qardhawi itu terlalu bodoh utk pertahankan rakyat syiria ker???


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: