Posted by: pinkturtle2 | Mac 23, 2012

“Rakyat Mahukan Khilafah Sekali Lagi!”

Ribuan Rakyat Syria melaungkan: “Rakyat Ingin Khilafah Sekali Lagi!”, Allepo (Halab) Syria, Mac 2012

Semoga Umat Islam di seluruh dunia mendengar apa yang rakyat Syria inginkan dan merasa malu kerana  berdiam diri selama ini terhadap perjuangan dan pengorbanan saudara seakidah kita rakyat Syria hingga mereka dibunuh dan disembelih saban hari oleh rejim Bashar Assad laknatullah.

Ribuan orang telah syahid, hanya kerana sebaris  kata-kata di hadapan pemimpin yang zalim, lalu pemimpin itu menumpahkan darah. Itulah bumi Syam, sebuah negeri yang dikabarkan Rasulullah sebagai pusat dari negeri Islam.

Mereka terus menyeru umat Islam dan tentara Islam di seluruh pelusuk  dunia untuk menolong penduduk Syam serta menyelamatkan Syam dari pemnyembelihan dan pembunuhan rejim Bashar Laknatullah. Insya Allah, Khilafah sebagaimana yang mereka inginkan semakin dekat saja.

Ya Allah, ampunilah kami hamba yang lemah ini yang tak mampu berbuat apa-apa pun untuk menolong saudara hamba di Syria. Ya Allah, Berikanlah kekuatan, kesabaran, pertolongan dan kemenangan kepada penduduk Syam. Persatukanlah kami segera di bawah panji al-liwa dan ar-royah, di bawah naungan Khilafah , perisai umat. Amin.

………………

Sumpah ikrar jutaan rakyat Syria untuk berjihad….Mati syahid menunggu mereka..kita bagaimana?

sesungguhnya darah yang mengalir dalam diri mereka ialah darah yang dahaga kan jihad fisabilillah.. mereka tidak pernah takut dengan kematian kerana mereka merindui syahid , semoga ALLAH melindungi mereka…SUBAHANNAULLAH…TAKBIR!!!

Advertisements

Responses

  1. KITA?
    kita berjihat pada:
    rumah bunglo
    cincin berlian
    emas permata
    kambing lembu
    tanah pasir
    rm1M
    tokong berhala
    iblis jembalang
    keris pusaka

    KITA?
    cakap lain buat lain:
    zikir untuk demokrasi
    atas nama rakyat
    rakyat didahulukan
    pencapaian diutamakan
    sudah bengkak bernanah
    sudah kudis membarah
    tunggu masa pecah berlendir

    KITA?
    teropong sini sana:
    beli saham jual saham
    beli tanah jual tanah
    beli duit jual duit
    beli orang jual orang
    beli undi jual undi
    beli maruah jual maruah
    beli kuasa jual negara

    Takat itu sajakah KITA?

    KITA….jihad?
    jauh panggang dari api
    baik lagi KITA panggang atas api

  2. salam suin…..

    cantik madah tuh……
    budak tempoyak tak mampu nak rekaysa mcm tuh……

    kah kah kah

  3. kejahatan bashar laknat yg berdiri dibelakangnya dajjal shiah dan hizbossyaitan.

    kepada shiah melayu, kenapa menempah neraka dgn menyokong agama dajjal shiah.

    dajjal iran merancang utk menguasai tanah arab dan akhir matlamatnya meka dan madinah. mereka berdendam kepada sahabat2 besar Nabi saw.

    ingat, jgn terpedaya dgn lakunan amerika dengan iran laknat.

    apa bukti ?

    1. kalau benar iran pejuang agama musuh amerika kenapa tidak ada seorg pemimpin hizbossyaitan dan iran yang dibunuh sebagaimana mereka membunuh al qaeda, taliban dan pemimpin hamas lainnya.

    2. kalau benar iran pejuang islam, kenapa amerika tidak menyerang dan takluk iran sedangkan shiah percaya imam mahdi mereka(dajjal sebenarnya) akan keluar dari pintu gua yg mereka puja setiap hari.

    lokasi pintu gua sudah diketahui dgn jelas, kenapa amerika tidak jatuhkan bom seperti mereka bom bawah tanah afghanistan?

    • Bingung…kau ingat asal tak mati aje..konspirasi

      kau ingat senang nak takluk negara orang….org lain pun canggih juga…kalau kau ada senjata…org lain pun ada senjata..

      Ntah mana dia baca Hizbullah takde sorg pun yg mati…bukan hizbullah tiap2 hari perang dgn Israel…yg di Palestin tu hamas…ada fahaaaaammmm…..

      Kenapa Amerika tak takluk Malaysia?…haaa…ni mesti negara tercinta kita ni ada konspirasi dgn Amerika…

      pintu gua apa kau cerita ni mat?…gua tempurung ke apa?

    • Kau dah takde modal lain ke mat…asyik syiah…syiah…syiah…

  4. salam juga nk,

    bukan madah pujangga tp madah berhelah tu.
    bdk tempoyak tu p buat phd tak balik-balik lagi
    nnt dah balik dia makin cerdik utk buat rekayasa jgn isau sgt…

    kik kik kik

  5. Attacking Iran will spell Israel’s end: Cleric

    A senior Iranian cleric says the Israeli threats of a military strike on Iran are mere “psychological warfare” as Tel Aviv fully understands any such venture would lead to its “total annihilation”.

    “There has been some talk in the media for some time of a military move [against Iran] by the Zionist regime [of Israel] in particular; these menacing murmurs are nothing but psychological warfare,” Ayatollah Seyyed Ahmad Khatami said on Monday.

    Last year during a period, foreign media created hype about a war [against Tehran] and anyone who paid attention to these media felt the US would attack Iran the following day,” he said.

    The senior Iranian cleric, who is a member of the presiding board of the Assembly of Experts, said Israeli officials know that a military offensive against Iran would mean the complete annihilation of the Zionist regime

    “We are not aggressors but our response to aggressors will be devastatingly crushing.”

    Ayatollah Khatami further referred to the failed Israeli invasion of Lebanon during the 33-Day war in 2006 as evidence that Tel Aviv stands no chance against a more powerful and better equipped Iran.

    “They could not even endure resist against Hezbollah weapons, with a maximum range of 70 kilometers, and [were forced to] raise their hands in surrender after 33 days. So how will they ever withstand Iranian missile might?”

    The US, Israel and some of their allies have accused Tehran of pursuing military objectives in its nuclear energy program.

    Iran has refuted the allegations over its nuclear energy program, arguing that as a signatory to the nuclear Non-Proliferation Treaty and a member of the International Atomic Energy Agency (IAEA), Tehran is entitled to the peaceful use of nuclear technology.

    The IAEA has conducted numerous inspections of Iran’s nuclear facilities, but has never found any evidence indicating that its nuclear energy program has been diverted towards nuclear weapons production.

    The US and the EU have used Iran’s nuclear energy program as a pretext to impose sanctions against Tehran, while Tel Aviv has issued threats of a military strike against Iranian nuclear facilities. Washington has also repeatedly threatened the Islamic Republic with “all options” on the table.

    Iranian officials have promised a crushing response to any military strike against the country, warning that any such measure could result in a war that would spread beyond the Middle East.

    In an address on the occasion of Nowruz (Iranian new year) last week, Leader of the Islamic Revolution Ayatollah Seyyed Ali Khamenei said the Iranian nation will retaliate in kind to any possible attack against the country by the US or Israel.

    “We do not possess a nuclear weapon and we will not build one, but we will defend ourselves against any aggression, whether by the US or the Zionist regime, at the same level,” the Leader said.

  6. insankerdil marah sgt bila sebut shiah ni kenapa?

    memang dlm isu syiria tkde lain dalang selain shiah.

    cuba fikir kenapa tidak ada seorg pun pemimpin iran atau hizbosyaitan yg dibunuh israel dan barat?

    yg ramai mati dibunuh ialah pemimpin palestin, hamas, al qaeda dan taliban.

    di iran pun org shiah tiap hari melawat perigi dan pintu gua yg dipercayai akan keluar imam mahdi(di baca dajjal laknat) yg kononnya akan menegakkan islam akhir zaman…..kenapa amerika tidak bom saja temapt itu?

    walhal osama laden di cari sampai kelubang cacing, saddam pun begitu.

    isu akhir zaman ini tidak boleh tidak mesti akan fokus kepada shiah. ini kerana dajjal bermaksud nabi palsu. maknnnya dajjal akan menyamar dan berkebolehan supernatural dan berimej seperti seorang nabi layaknya….. bukan dalam bentuk terang2 musuh islam iaitu kafir amerika atau kafir israel.

    mereka itu memang bersaudar syaitan tetapi dari kalangan shiah yg berserban dan mengaku islam itulah akan berimejnya dajjal yg keluar nanti.

    memang tidak ada isu lain , sorry insankerdil…..terpaksa sebut shiah sentiasa.

  7. hizbossyaitan perang dgn israel, korea utara dan cuba juga musuh amerika.

    tetapi yg pasti bashar laknat yg shiah itu tidak pernah membunuh israel sebagaimana dia dan tentera dajjalnya membunuh umat islam wanita dan kanak2 di syiria sekarang ini.

    mereka sekadar berlakun melawan israel.

    apalah sangat membunuh 1400 org biasa di WTC kalau akhirnya ia akan dijadikan modal untuk amerika menawan afghanistan dan iraq.

    begitu juga lah lakunan hizbossyaitan dan israel.

    apalah sangat membunuh beberapa org tentera israel dan hizbossyaitan jika akhirnya nanti hizbossyaitan akan dipandang sebagai wira umat islam yg berani mengajar israel.

    inilah diantara fitnah dajjal akhir zaman yg kita kena sedar. permainan mereka halus dan kita mesti mendapat bimbingan Illahi melalui bacaan doa menolak fitnah dajjal selepas tiap kali membaca tahhiyat akhir dan bacaan 10 ayat pertama surah al kahfi.

    memang dajjal sehebat2 makhluk yg mampu menipu dan memang ramai yg akan terpedaya.

    kalau takat insankerdil tu, apalah sangat bagi dajjal utk mempengaruhi nya.

    • Sejak bila pula syiah di Iran melawat gua dajjal kau ni?…Ko ni buat cerpen la…ko ada talent…p la belajar sikit di Uni ke apa ke…belajar sikit bercakap dgn rujukan…kalau tidak semua yg keluar dr mulut kau tu menyusahkan umat lain…dlm erti kata lain…fitnah.Aku taulah pasal iran dan syiah ni…sebab aku syiah…tak pyh la temberang lebih2…semua temberang belaka…

  8. Turkey correcting wrong positions on Syria: Iran MP
    Member of the Iranian Majlis National Security and Foreign Policy Committee says Turkey is gradually correcting its wrong past stances with regards to the crisis in Syria.

    “It is sensed that Turkey is gradually withdrawing from its past positions on [the crisis in] Syria and is correcting these incorrect positions,” Parviz Sarvari noted on Friday.

    The lawmaker added that Turkey first took positive measures in favor of anti-Zionist resistance, but a wrong analysis made it play along the lines of US policies in Syria and target Damascus which is the frontline of anti-Israeli resistance.

    “This was exactly the same goal which was pursued by the United States, the West and reactionary regimes of the region,” he noted.

    “By adopting wrong positions…towards the Syrian government, Turkey lost its revolutionary prestige, left the line of resistance [against Israel] and joined the line of reactionary countries which are allies to the [world] hegemonic system,” Sarvari stated.

    “Although Turkey has not definitely retreated from its past wrong…positions on Syria, it seems Turkey is gradually distancing itself from excessive … hegemonic system on this issue and we take this as a good omen,” the lawmaker said.

    He added that Turkey is a key player in the region and if it stands beside Iran, the two countries can double their capacity to create a regional power.

    “That regional power would have a determining capacity in all political, economic and other fields of the region,” Sarvari noted.

    The Turkish prime minister arrived in Tehran for an official two-day visit on Wednesday morning heading a high-ranking politico-economic delegation.

    presstv.com

  9. insakerdil ni tak mengkaji shiah mendalam.. zaman internet ni maklumat sangat luas. carilah sendiri dan kenali shiah betul2.

    yg mengherankan kenapa insankerdil ni taksub shiah. nah ini bukti walaupun mereka tak ramai tapi merbahaya kerana ketaksuban mereka serupa dgn ajaran sesat yg lain.

    hasutan syaitan menyebabkan mereka ini sanggup mati kerana otak dan rohaini sudah dikuasai dajjal shiah.

    amat pelik hati nurani langsung tidak membicarakan kezaliman ke atas rakyat syria tetapi sibuk menegakkan ajaran shiah. kalau benar insakerdil umat Muhamaad saw sudah tentu kezaliman bashar laknat dan shiah lakant itu mendapat perhatian.

    dalam islam walaupun pemerintah itu org sunni tetapi kalau kezaliman melampaui batas, maka tetap ditentang, cuma caranya perlu merujuk ulamak lah.

    BUKAN AJARAN ISLAM NAMANYA KALAU MEMBUNUH KANAK2, MEROGOL PEREMPUAN DAN MEMUSNAHKAN TEMPAT IBADAT(MASJID) !

    ITU SEMUA KERJA SYAITAN BASHAR DAN SYAITAN SHIAH.

    dan insankerdil cenderung hati kepada syaitan yang zalim. maka tunggulah pembalasan Allah.

    KEPADA UMAT ISLAM SEMUA SILA KE URL DI BAWAH UNTUK MENGETAHUI APA SEBENAR BERLAKU DI SYRIA :

    SEBARKAN !

    • Ntah berapa kali nak cakap pun tak faham2…takde siapa pun yg menyokong bunuh kanak2 wanita2 dan lain2. Memang lah aku membela syiah. Kerana apa? kerana org yg cetek ilmu dan bodoh membaca fitnah di internet tanpa rujukan yg sahih yang nantinya membawa keburukan kpd penganut syiah, anak2 mereka, jiwa dan harta mereka.Sedangkan kami tidak sedeikit pun bermusuh dgn anda semua yg beranggapan sudah terlalu Islam sedangkan mazhab yg 4 pun anda tak mengaji.Bertaqlid semata2…org benci syiah…dia pun nak benci syiah…org kata tuhan bertangan…dia pun ikut kata bertangan…

      Bodoh sungguh?…dah dia sendiri yg dok sibuk syiah…syiah…syiah…

      Kalau anda tuduh org macam2…jgn salahkan org lain jika menjawab tohmahan anda.

    • Tak mengkaji syiah mendalam…cantik…aku penat mengaji…ko yg kutip internet sana sini nak kata kau lebih tahu dr syiah sendiri…woi,,,aku pun sunni juga mcm kau dulu…aku pun bukannya belajar setakat sekolah aje…ingat semua org berfikiran singkat mcm dia apa?…Bingung…

      Kalau nak tahu ttg syiah tanyalah ahlinya….bukan ko pegi kutip apa yg org wahhabi atau sunni yg tak tahu apa2 ttg syiah…bingung…

  10. Wahi umat Islam, dengar dan sebar2kan lah clip dibawah ini kerana shiah laknat sedang menular juga dalam negara kita :

    kepada insankerdil…. kau agama kau, aku agama aku.

    Nusantara bumi umat Islam Sunni, bukan bumi org2 zindiq yg suka melaknat para sahabat Nabi saw yang mulia.

    siapa makan najis shiah dialah terasa pedasnya.

    • Bingung lagi…guna ayat “bagi aku agama aku, bagi kau agama kau”…bodoh! kalau ckp tak serupa bikin…jgn bercakap!…

      yg dokfitnah agama org kenapa?…

  11. kepada pengikut dajjal malaysia, mereka dinasihatkan oleh syaitan mereka utk bertaqiyah…

    maka jgnlah kita tertipu dgn kelunakan mereka selepas ini.

    • Taqiyyah pun tak faham…nak berrcerita pula di sini seolah2 sudah terlalu pandai nak mengatkan ttg mazhab org lain…

      Ayat tentang Taqiyyah (tentang sahabat Ammar Bin Yaser yg disiksa setelah masuk Islam menurut sebahagian riwayat)

      Sesiapa yang kufur kepada Allah sesudah ia beriman (maka baginya kemurkaan dan azab dari Allah), kecuali orang yang dipaksa (melakukan kufur) sedang hatinya tenang tenteram dengan iman; akan tetapi sesiapa yang terbuka hatinya menerima kufur maka atas mereka tertimpa kemurkaan dari Allah, dan mereka pula beroleh azab yang besar. Al Quran(16:106)

      Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman.
      Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali. Al Quran(3:28)

      Imam2 sunni sendiri mengakui kebolehan taqiyyah bagi menjaga agama.
      Baca Fakhrurrazi, Imam Bukhari, Ibnu Abbas dsbg…

      Kalau kita bodoh dan dungu…lebih baik kita berhati2 dlm percakapan dan tulisan kita…kalau sudah terlalu bodoh…berdoalah supaya Allah tambahkan ilmu kita

      Jadi kita tidak sekali-kali berani mengatakan syaitan yg mengajarkan kita ttg taqiyyah.Nauzubillah…

  12. Orang-orang terdahulu lagi yang pertama-tama dari golongan Muhajirin dan Anshar dan orang-orang yang mengikuti mereka dengan baik, Allah ridha pada mereka dan merekapun ridha kepada Allah. Allah menyediakan bagi mereka surga-surga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya selama-lamanya. Mereka kekal di dalamnya itulah kemenangan yang besar [QS At Taubah : 100]

    Dari ayat ni, tiada cerita langsung pasal sunni ataupun syiah.. mana datang sunni dan syiah? ada atau tidak dalam Al-Quran, Hadith ataupun Ijmak Sahabat ttg sunni atau syiah ni?
    Rasulullah saw tinggalkan salah satu antara dua aliran itu ke? Bukanke Rasulullah tinggalkan Islam..takde pun rasulullah cakap ttg sunni ke atau syiah ke…
    Betulah tu, kita tak boleh bertaklid ajer..

    Mari kita renungkan….

  13. Imam Ahmad bin Hanbal menyatakan, bahwa sifat orang Mukmin yang disebut Ahlus Sunnah wal Jamaah adalah:
    Siapa saja yang bersaksi, bahwa tidak ada tuhan melainkan hanya Allah Swt., tiada sekutu bagi-Nya, serta Muhammad saw. adalah hamba dan Rasul-Nya. Dia juga mengakui semua yang dibawa oleh para nabi dan rasul, tidak ada sedikitpun keraguan dalam keimanannya. Dia tidak mengkafirkan satu orang pun yang masih bertauhid karena satu dosa. Dia mengharapkan semua perkara yang hilang darinya kepada Allah ‘Azza wa Jalla dan menyerahkan urusannya hanya kepada-Nya. Dia meyakini bahwa apa saja berjalan menurut qadha’ dan qadar Allah, semuanya, baik dan buruknya. Dia juga mengharapkan kebaikan untuk umat Muhammad dan mengkhawatirkan keburukan menimpa mereka. Tak seorang pun umat Muhammad masuk surga dan neraka karena kebaikan yang dilakukannya, dan dosa yang diperbuatnya, sampai Allah SWT-lah yang memasukan ciptaan-Nya sebagaimana yang Dia kehendaki. Dia mengetahui hak orang salaf yang telah dipilih oleh Allah untuk menyertai Nabi-Nya.

    Dia mendahulukan Abu Bakar, Umar dan Utsman serta mengakui hak Ali bin Abi Thalib, Zubair, Abdurrahman bin Auf, Saad bin Abi Waqqash, Said bin Zaid bin Amr bin Nufail atas para Sahabat yang lain. Merekalah sembilan orang yang telah bersama-sama Nabi saw. berada di atas Gunung Hira’. Dia menceritakan keutamaan mereka dan menahan diri terhadap apa yang mereka perselisihkan di antara mereka. Dia shalat Idul Fitri dan Adha, Khauf, shalat berjamaah dan Jumat bersama semua pemimpin, baik yang taat maupun zalim. Dia mengusap dua sepatu ketika bepergian dan ketika tidak, meng-qashar shalat ketika bepergian.

    Dia meyakini al-Quran kalam Allah, dan diturunkan, bukan makhluk. Dia meyakini bahwa iman adalah ucapan dan perbuatan, bisa bertambah dan berkurang. Dia meyakini bahwa jihad tetap berlanjut sejak Allah mengutus Muhammad saw. hingga sisa generasi terakhir yang memerangi Dajjal, saat tak akan ada yang bisa mencelakakan mereka kezaliman orang yang zalim. Dia menyatakan, bahwa jual-beli halal hingga Hari Kiamat sesuai dengan hukum Kitab dan Sunnah. Dia shalat jenazah dengan empat takbir dan mengurus umat Islam dengan baik.

    Dia tidak melakukan perlawanan terhadap mereka dengan pedang Anda. Jangan berperang karena fitnah. Diamlah di rumah Allah. Dia mempercayai azab kubur; mengimani Malaikat Munkar-Nakir; meyakini adanya telaga, syafaat; meyakini bahwa orang-orang yang mempunyai tauhid akan keluar dari neraka setelah mereka diuji, sebagaimana sejumlah hadis telah menyatakan hal ini dari Nabi saw. Kita mengimaninya, dan tidak perlu banyak contoh untuk semuanya tadi. Inilah yang disepakati oleh para ulama dari berbagai penjuru dunia.

    Dengan demikian, Ahlus Sunnah wal Jamaah itu tidak identik dengan mazhab tertentu, tetapi siapa saja yang memenuhi kualifikasi di atas. Maksud dari Imam Ahmad di atas, menurut Qadhi Iyadh, adalah Ahlus Sunnah wal Jamaah dan siapa saja yang meyakini mazhab ahli hadis. Karena itu, menurut Ibn Abd al-Barr, mereka adalah para ahli hadis dan fikih.

    Bahkan menurut Ibn Hajar, mereka adalah semua ahli ilmu syariah. An-Nawawi juga menyatakan, bahwa boleh jadi kelompok ini berserakan di antara berbagai ragam kaum Mukmin; ada yang pemberani dan pasukan perang; ada yang ahli fikih, hadis, zuhud, dan orang-orang yang memerintahkan kemakrufan serta mencegah kemunkaran; ada juga ahli kebaikan yang lain. Tidak mesti, mereka terkumpul di satu tempat. Sebaliknya, boleh jadi mereka berserakan di berbagai belahan bumi.

    Wallâhu a’lam.

    Untuk perkongsian maklumat..

  14. Ahlus Sunnah wal Jamaah, secara harfiah, berarti orang yang berpegang dan mengikuti tuntunan dan kelompok Nabi saw. Sebab, secara harfiah sunnah berarti tharîqah (tuntunan), maslak (jalan yang dilalui) dan mawrid (sumber air);

    Juga boleh bererti tharîqah mahmûdah mustaqîmah (tuntunan yang terpuji dan lurus). Karena itu, Fulan disebut Ahlus Sunnah, maksudnya adalah orang yang menjadi pengikut tuntunan yang terpuji dan lurus. Mereka inilah yang juga disebut ahl al-haq (pengikut kebenaran), lawan dari ahl al-ahwa’ (pengikut hawa nafsu). Ahlus Sunnah juga boleh bererti orang yang mengikuti sunnah Nabi saw., lawan dari ahl al-bid‘ah. Hanya saja, penggunaan istilah Ahlus Sunnah kemudian mengalami reduksi sedemikian rupa setelah istilah ini diterima pakai oleh Ahli Kalam hingga hanya berlaku untuk tiga kelompok yang menjadi pengikut: Maturidi, Asy’ari, Thahawi; ditambah Salafi (pengikut Ibn Taimiyah).

    Prof. Rawwas Qal’ah Ji, misalnya, dalam Mu‘jam Lughât al-Fuqahâ’ menyatakan, bahwa Ahlus Sunnah adalah orang-orang yang dalam berakidah terikat dengan al-Quran dan as-Sunnah, bukan pandangan para ahli falsafah. Mereka kembali kepada tiga kelompok, yaitu para pengikut Maturidi al-Hanafi (w. 333 H), para pengikut Asy’ari (w. 330 H) dan pengikut Salafi yang digagas oleh Ibn Taimiyah (w. 728 H).

    Wallâhu a’lam.

    Untuk perkongsian maklumat

  15. Dalam Al-Quran mengisahkan Tiga Golongan Manusia dalam menghadapi Al-Qur’an (dari ayat 1-20) iaitu:
    1) Golongan Mukmin (1-5)
    2) Golongan Kafir (6-7)
    3) Golongan Munafik (8-20)

    Siapa sebenarnya mukmin? Bacalah dan fahami maksud ayat tersebut.

    Allah berfirman:

    “Dan bahwa yang Kami perintahkan ini adalah jalan-Ku yang lurus, maka ikutilah ia; dan janganlah kalian mengikuti jalan-jalan (yang lain) karena jalan-jalan itu mencerai beraikan kalian dari jalan-Nya. Yang demikian itu diperintahkan Allah kepada kalian agar kalian bertakwa”. [QS. al-An’am:153]

    Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya – jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya. [QS. an-nissa:59]

    Oleh itu kembalilah kepada Al-Quran dan As Sunnah. Janganlah bertaklid (bak kata insan kerdil)..

  16. Pembetulan

    Dalam Surah Al-Baqarah mengisahkan Tiga Golongan Manusia dalam menghadapi Al-Qur’an (dari ayat 1-20) iaitu:
    1) Golongan Mukmin (1-5)
    2) Golongan Kafir (6-7)
    3) Golongan Munafik (8-20)

  17. Apabila kita kembali kepada Al-Quran, Allah berfirman:

    Adalah pada diri Rasulullah itu suri tauladan yang baik bagi sesiapa yang berharap untuk bertemu dengan Allah dan Hari Akhirat, dan mengingati Allah sebanyak-banyaknya. [QS Al Ahzab : 21]

    Rasulullah telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadanya dari Tuhannya, dan juga orang-orang yang beriman; semuanya beriman kepada Allah, dan Malaikat-malaikatNya, dan Kitab-kitabNya, dan Rasul-rasulNya. (Mereka berkata): “Kami tidak membezakan antara seorang dengan yang lain Rasul-rasulnya”. Mereka berkata lagi: Kami dengar dan kami taat (kami pohonkan) keampunanMu wahai Tuhan kami, dan kepadaMu jualah tempat kembali. [Al-Baqarah:285]

    Dari Al-Quran, kita wajib mengikut sunnah Rasulullah saw..

    Gunakan akal dan kaji…InsyaAllah.. Dapat jawapan.. jgn bertaklid..

  18. syria mahukan khilafah,bukan demokrasi. demokrasi tak akan mampu menegakkan sistem khilafah. kelakar orang2 pas ni.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: