Posted by: pinkturtle2 | Oktober 2, 2016

Satu persatu hasil mahsul bumi kelantan dirompak keluar..rakyat melopong

FB_IMG_1475368227685.jpg

Ni ambo tak tahu apa yang nak dibanggakan oleh Kepimpinan Negeri Kelantan…. CNMC sudah kaut hampir 1000 kg emas dari bumi Kelantan , dia hanya bangga 2.975 kg bernilai RM400,000 pada bulan Julai tahun 2012 yang bukan dapat kepada Kelantan (melainkan sedikit royalti)….. sedangkan untuk tahun 2014 Kelantan hanya menerima RM4.7 juta sahaja royalti emas, dan hanya 3% tribute kepada SEDC yang kononnya USAHASAMA.

Tak cukup dengan itu ,kini terbaru diberi kebenaran kepada CNMC untuk meneroka bumi sokor secara tidak terhad. Terlalu bodohkan anak Kelantan sehingga mahu menggali emas dibumi sendiri pun tak mampu?

Kelstone (Anak Syarikat Kerajaan) yang dibarisi adun2 pun juga tak mampu mencatat keuntungan dan tak mampu nak uruskan emas dibumi sendiri….. #sampaibila? #bangunlahKelantan

MAT JEK

……….

FAKTA

.2015 – mereka kaut 31,205.85 oz atau 885 kg apa yang Kelantan dapat?

.projected asal masa mula company ni masuk katanya dapat 10 juta tp hanya dapat RM4.7 sahaja 2014, ini adalah jumlah keseluruhan semua lombong2 emas dikelantan.dan mereka kaut nilaian emas lebih dari RM100juta

.Memang byk emas wat tubik…rugi, sepatutnya 100% guna kepakaran anak Kelantan dapat hasil 100% kat kerajaan negeri. Setakat dapat royalti sajo x padan.

.kita x tahu terma perjanjian dia dgn SEDC sbb kerajaan negeri bui melalui SEDC , SEDC pajok ko CNMC aii raso berdamas jugok laa habis pitis.

……….

ULASAN SAYA

Apa yg rakyat dapat hanya slogan royalti di tengah laut.rakyat yg susah menderita terus menderita tanpa dapat apa2 hasil atau bantuan bulanan dr kerajaan membangun bersama Islam..YB2 Exco2 nak tanya khabar masuk kampung bertanyakan rakyat2 yang hidup susah sampai anak2 tak ke sekolah krn kemiskinan jauh sekali..inikah yg dinamakan pemimpin2 islam yg mencontohi sunnah Rasulullah saw..ingatlah pemimpin2ku kamu semua akan dipersoalkan dan akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah tentang kepimpinan kamu pada hari ini..Ramai lagi rakyat2 kamu merintih siang malam memerlukan perhatian bantuan makanan pakaian rumah dan sebagainya..Adakah kamu merasa aman tenang di rumah2 yg beraircond di waktu malam sedangkan rakyat2 kamu yang fakir miskin mengharapkan bantuan kamu dr harta kerajaan yg diamanahkan Allah ke atas bahu bahu kamu..

Daripada kamu berhabis duit di bulan ramadhan dg perkampungan ramdhan di dataran stadium atau melancong sampai ke krabi sampai ke timur tengah menggunakan harta rakyat lebih baik kamu habiskan semua perbelanjaan tadi utk rakyat2 kamu yg fakir miskin mustadafin yg sangat2 memerlukan duit utk kelangsungan hidup harian mereka..Itu lebih bermakna dan lebih bertanggungjawab di sisi Allah dr membazirkannya utk program2 di atas wlpun atas alasan cantik apa sekalipun kerana maslahah nya tidak kembali kepada rakyat kamu atau dg lain perkataan setiap keputusan yg kamu buat itu tidak selari dg kepentingan rakyat kamu.. Rakyat yg teramat miskin tidak dapat apa pun dari hasil lawatan kerja kamu di Krabi..Rakyat miskin yg keputusan bekalan makanan di wakaf bharu tidak mendapat apa2 pun drpd lawatan kerja kamu di timur tengah.apa yg mereka dapat hanyalah penderitaan demi penderitaan dan kebencian kepada pemimpin2 munafik yg cakap lain buat lain,yang mengajar lain beramal lain.

 


Responses

  1. Apa nak susah mb kalate kawe kawe dh sene dh buat po emas lg kan dunia tu..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: