Posted by: pinkturtle2 | Oktober 3, 2016

Kerana jahil murakkab, Ramai penyokong2 Pas telah ditipu oleh pempinan mereka

FB_IMG_1475447207998.jpg

RUU 355 ni BUKAN HUDUD.

Rasanya semua org jelas bab ni. PAS AMANAH PKR UMNO semua dh tahu ni.

Tp bila sy sebut RUU355 BUKAN HUKUM ISLAM dan BUKAN SYARIAT ISLAM ramai pula yg marah huhuhu td faham skrg tidak faham.

RUU355 ni undang2 MANUSIA yg di reka dan di gubal oleh MANUSIA. Jadi bagaimana ia boleh jadi SYARIAT pula??

sapa2 yg WAJIBKAN sesuatu yg boleh di tolak dan di terima adalah gologan yg zalim

Sama seperti AKTA HASUTAN dan SOSMA ini ciptaan manusia sahaja.

Undang2 di gubal oleh KERAJAAN sama ada lulus atau tidak ianya di tentukan oleh kerajaan dan ahli parlimen dgn kiraan undi. Tp ahli parlimen yg ponteng tidak akan dikira dgn kata lain undi rosak jadi lainkali jgn ponteng

Jika ada yg mengatakan SAPA TIDAK SOKONG RUU355 GUGUR IMAN. Ini menunjukkan org itu SANGAT JAHIL BAB UNDANG2 MANUSIA.

ATGNA juga menolak RUU355 yg di bentangkam di parlimen dahulu. Ini membuktikan RUU355 boleh di sokong dan di tolak seperti undang2 manusia yg lain.

Bila org PAS ckp RUU355 ni untuk menguatkan undang2 islam sy hairan.

BILA MASA TGHH BENTANGKAN RUU355 ni??

Kan belum bentang jadi macam mana mereka kata BAGUS?

Jawapannya SENANG. Krn alasannya sama seperti mana ahli umno menyokong akta hasutan dan sosma.

Ya jawapannya krn WALA WALAU TIDAK FAHAM.

Bg mereka apa saja president buat kita KENA DAN WAJIB SETUJU.

Sama lah dgn PKR DAP AMANAH. Ini sama je semua.

Sbb apa ahli AMANAH rasa RUU355 ada masalah ?

Ada yg tahu krn membaca dan menilai dr text dan bukti.

Tapi ramai yg hanya IKOTTTT JE.

……

RUU355 ni bukan undang2 islam. Jadi kita wajib dgr dahulu TGHH bentangkan.

Sy takut 1 pekara je. Apa yg islam larang di lakukan.

Contoh

Nak memperkasakan RUU355 ni sebagai contoh kes curi hukuman yg sedia ada 1 tahun penjara dan denda RM1000.

Bila di perkasakan hukuman jadi 2 tahun penjara dan denda RM3000.

…..nampak di perkasakan. Tp tidak ADIL bahkan ZALIM.

Ini lah undang2 manusia skrg. Dan ini lah antara sebb ATGNA MEMBANTAH DAHULU.

BAGAIMANA JENAYAH BOLEH MENJADI KEUNTUGAN KEPADA KERAJAAN?

Lihat DENDA RM1000 ke RM2000 ke ….kepada siapa kita bayar?

Apa yg mangsa dpt?? Yg untung siapa??

Ni bercangah dgn agama. Tp bg kaki2 WALA mereka tidak akan faham. Krn bg mereka kalau A yg keluar dr mulut pemimpin maka A itu lah yg betul dan bagus sekali pun mereka tidak faham.

Masalah umat islam di malaysia adalah

KITA NAK BEREBUT JADI LEMBU DI CUCUK HIDUNG.

Persoalannya APAKAH SYARIAT ISLAM ADALAH RUU355??

Syariat islam adalah HUDUD tp ahli PAS tahu yg RUU355 ni bukan hudud cuma mereka rasa RUU355 ni undang2 islam yg Allah turunkan. Tp TGHH yg bentangkan huhuhu

Sbb mereka tidak faham.

Selepas TGHH bentangkan baru kita boleh beri keputusan SOKONG atau TOLAK.

Sorry la kalau nk tanam sy kat jerat cina pun.

Sbb RUU355 bukan hukum Allah dan bukan syariat.

Jagan mainkan agama mcm ni.

Jika baik kita SOKONG jika bermasalah kita TOLAK.

Bagaimana kita nilai AKTA HASUTAN dan SOSMA. Begitu lah RUU355 ni di nilai krn semuanya undang2 manusia.

RUU355 ni di islamkan oleh PAS je dgn mengatakan ini syariat islam. Tidak ada Allah turun ayat denda RM1000 atau 1000 dirham. Islam menghukum untuk mendidik bukan untuk ambil harta org.

Abdul Hadi

……………………

ULASAN

Syariat, ialah ‘hukum hakam yg difahami drp nas, TANPA perlu apa2 ijtihad, atau dengan ijtihad yg begitu minimum’. Ini krn hukum tersebut begitu jelas dinyatakan dlm nas, sehingga tak perlu ijtihad apa-apa untuk mengistinbatkannya.Ia seperti rukun iman, hukum hakam fara’id dan hukum hudud (bagi setiap kesalahan).
Berapa byk harta pusaka yg diperolehi setiap waris, boleh difahami dgn mudah daripada ayat2 Quran, tanpa perlu berijtihad apa-apa.Begitu juga hukuman hudud (potong tangan, sebat dsb). Tanpa sebarang ijtihad, dapat difahami dgn mudah daripada nas.Ini namanya Syariat.Syariat adalah maksum!
Mengingkarinya boleh mencabut iman!
Kerana ia adalah wahyu ilahi dan kalam nabawi.

RUU 355 adalah semata2 ijtihad manusia!!! Ijtihad utk memperkasakan RUU 355 yg sudah sedia ada diamalkan oleh mahkamah Syariah sekarang ini.Boleh jadi ijtihad itu betul (dan betul2 dapat memperkasakan Mahkamah Syariah, dan boleh jadi sebaliknya!!)Mcm mana iman boleh tercabut semata2 menolak RUU 355 yg merupakan ijtihad manusia yg tidak maksum???

Jadi berpada2lah dalam menghukum seseorang  berdasarkan kejahilan kita krn musibahnya  akan kembali pada diri kita semula.Seperti ada seseorang yg menolak hukuman denda rm3000 yg diamalkan di mahkamah syariah sekarang ini kerana kesalahan berkhalwat atau berzina,maka tak terjejas sedikit pun imannya kerana hukuman itu adalah undang2 ciptaan manusia bukannya ciptaan Allah walaupun diamalkan dalam semua mahkamah syariah di seluruh Malaysia.Bahkan menolaknya atau membantahnya lebih mulia disisi Allah bg yg benar2 mengaku beriman kepada Allah.seolah2 kita cuba utk mempermain2kan Allah dg menggunakan nama syariah Allah..sedangkan ianya jauh sekali menyamai undang2 Allah.Lagipun kita semua tahu tak kemana pun dg RUU355 wlpun ianya mendapat kelulusan drp kerajaan pusat sekalipun kerana itu bukanlah undang2 Hudud yg diperjuangkan PAS selama ini.. Inilah dia RUU 355 yg hangat diperdebatkan skrg ini yg cuba utk dibentangkan oleh oleh Pas melalui timbalan ketua kesatuan ulamak sedunia ..Kalau tak faham lagi mmg confirmlah jahil murokkab

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: