Posted by: pinkturtle2 | Mei 2, 2017

Jawapan buat menantu Almarhum TGNA yang sombong dan angkuh..


Menantu ulamak apa cakap sombong dan angkuh macam ni.Bila nak komen tu ikut fakta la.Malaysia negara demokrasi sistem siapa majoriti walau menang satu kerusi pun dapat memerintah dan berkuasa tak kira parti apa.Di sini lah kita rakyat tak payah emosi ikut parti pakai kepala lutut Pas.

UMNO ada gabungan BN 14 parti.Umno bkn bodoh nak bertanding sendirian, mereka tahu mana2 parti yg bertanding sendirian tak akan berkuasa utk jadi kerajaan persekutuan melainkan walaunta yg sombong Angkuh kononnya mampu.

Setakat kelantan boleh la sembang merapu,itupun dulu.Persoalan sekarang Amanah dap bersatu keadlilan bergabung akan buat satu logo disini kekuatan yang rakyat nampak akn menjadi gabungan yg kuat  utk jatuhkan kerajaan perompak duit rakyat BN.Bukan macam pas,sembang penuh dgn slogan tapi hilang hala tuju..

Bagaimana nak berkuasa kalau sekadar 40 kerusi di celah gigi BN.Siapa sebenar musuh Pas…?? Di sini rakyat Malaysia yg menjadi pengundi berdaftar pru 14 berjumlah 15 juta orang.  Ahli pas tak sampai 1 juta.14 juta lagi pegundi akn memerhati kemana hala tuju pas yg sombong mendabik dada hanya kuat dikelantan sehingga negeri diabaikan kerana sikap angkuh pemimpin2 sebelah timur yg gagal memahami susana negeri di negeri2 lain..

Tak kiisahlah kurusi siapa kena korban atas prinsip membela rakyat . Konsep untuk bangunkan Islam entah kemana tapi banyak keji mengeji dari membentang plan tindakan untuk membela rakyat. Satu je kena ingat negara Malaysia yang berbilang kaum berbilang ugama kena ambil kira. Yang non Muslim hampir menyamai banyak yang Muslim. Dan yang semua pun Muslim pun bukan akan semua menyokong Pas. Secara perkiraan kasar Pas parti kamu sudah berangan nak ambil Perak Kedah Selangor Pahang. Muhasabah diri secukupnya. 

Peribadi tidak melambangkan lansung ciri2 almarhum TGNA… tak pe lah kalau xde ciri2 almarhumpun, cuma jgn tunjukkan sangat diri tu ego dan jgn cuba nak musnahkan ciri2 kehebatan almarhum tu.
Selamat jalan Pas yg pasti 14 juta lagi pegundi akn menghukum pas pada prun14 nanti..

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: