Posted by: pinkturtle2 | Disember 28, 2008

Umno Halang hukum Allah

Jika Umno tidak benak dan dapat memahami bahawa hudud adalah perintah Allah maka Umno tidak boleh, dalam apa keadaan sekalipun, menuduh PAS cuba mempolitikkan isu hudud ini.

Jika Umno tidak benak dan dapat memahami bahawa hudud adalah perintah Allah maka Umno tidak boleh, dalam apa keadaan sekalipun, menuduh PAS cuba mempolitikkan isu hudud ini.

Umno Penghalang Hukum Allah

Jika PAS berusaha bersungguh-sungguh cuba melaksanakan hukum hudud semasa memerintah Kelantan dan Trengganu, Umno juga tidak ketinggalan bersungguh-sungguh cuba menghalang perlaksanaan hukum Allah tersebut. Tidak cukup pemimpin Nombor 1 UMNO ( pada masa itu ) menulis surat amaran kepada Kerajaan Kelantan agar tidak melaksanakan hukum hudud ada juga pemimpin UMNO yang sanggup mencabar undang-undang hudud tersebut di Mahkamah. Malahan yang lebih teruk sekali pemimpin UMNO sanggup melabelkan hukum Alllah tersebut sebagai hukum hudud PAS.

Jika PAS boleh menyokong Bank Islam, Takaful , Universiti Islam mengapakah Umno amat sukar menerima hudud hanya kerana ianya digubal oleh Kerajaan PAS. Mengapa Umno tidak boleh sama sekali memberi ruang kepada PAS dalam isu hudud ini. Jika Perlembagaan menjadi penghalang sepertimana yang dikatakan oleh Zahid Hamidi mengapa selama ini Umno tidak bersedia memindanya bagi membolehkan PAS melaksanakan hudud di Kelantan.

Paling minima yang Umno lakukan adalah jangan terus mengeluarkan kata-kata bodoh dalam isu hudud ini. Ini kerana kamu bercakap tentang hukum Islam. Dalam perkara yang bukan agama jika kamu salah bercakap, kamu hanya membuat kesilapan dan kesilapan tersebut tidak akan menjejaskan aqidah kamu.

Sebaliknya isu agama lain. Jika salah bercakap sila-silap akan tergelincir aqidah. Atas dasar itu dalam isu hudud diamnya para pemimpin Umno lebih baik daripada mereka bercakap. Ini kerana jika mereka diam kita mungkin rasa mereka jahil dalam isu hudud ini sebaliknya jika mereka bercakap barulah kita sedar memang confirmlah mereka ini memang jahil.

Baca Seterusnya… http://www.harakahdaily.net


Respon

  1. Kembali ke Al Qur’an

    http://iwanmalik.wordpress.com
    Info Pendidikan

  2. kau nak bantai jom ke blog

    http://aberamly.wordpress.com

    http://ramlyotai.blogspot.com

    http://aberamly.wordpress.com

    aku bukan umno lah tolol.umno pun tak kenal aku. aku bayar cukai income tax dan macam2 tax buat bayar gaji buta puak pas, pkr dan dap kapir harbi

  3. Sebagai seorang Muslim, tiada perkara yang lebih besar dan hebat dari peringatan Allah swt sebab kita adalah hambaNya.
    Kita harus terasa bertuah kerana kita dilahirkan sebagai seorang Muslim. Sejak awal lagi, kita sudah dipilih Allah swt untuk menjadi manusia yang cemerlang mengikut kehendakNya. Tetapi sayangnya kebanyakan daripada kita sanggup terpesong dari kehendakNya yang mana kononnya kita lebih pandai, lebih faham, lebih tahu dari Allah swt.
    Sebagai seorang muslim, Hukum Hudud harus ditegakkan sama ada kita suka atau tidak, kita mampu atau tidak. Masanya biarlah Allah swt yang menentukannya. Allah swt amat mengetahui tindak tanduk kita. Sebagai seorang hamba, kita perjuangkan hak-hak pencipta kita iaitu Allah swt. Manusia boleh pakai logik akal tetapi takat mana kita boleh fikir. Nak tafsir akibat bencana alam pun kadang-kadang menyebabkan aqidah kita terpesong.
    AMNU….. jangan harap apa-apa dari puak ini kalaulah kita nak menegak agama kita. Dengar apa bakal Ketua Pemuda AMNU bercakap, kita akan meneruskan undang-undang yang sedia ada dan bukan menegakkan undang-undang Islam walaupun ianya hanya untuk orang Islam. Undang-undang kafir, mereka tegakkan dengan bangga sekali malahan mempertahankannya habis-habisan walaupun zalim bagi manusia sejagat. Jadi nak harap apa lagi. Jangan tunggu sampai nyawa dah nak dicabut barulah teringat nak baca surah Yasin dan minta ampun dengan Allah swt. Adakah pada waktu tu, Allah swt akan menerima taubat kita? Hanya Allah swt saja yang mengetahui. Waktu tu, logik akal sudah dicampak ke dalam tong sampah. ….. Kasihan depa …
    Ya Allah swt, sedarkahlah saudaraku akan pentingnya hukum-hukumMu dalam mentadbir alam semesta kepunyaanMU ini.

  4. Kalau dikaji sejarah orang melayu, mereka ini adalah satu bangsa yang hobinya suka berkelahi dan berperang. Menang atau kalah soal kedua, yang pertama adalah berperang. Kalau tidak ada aktibiti mereka akan cari pasal untuk berkelahi dan berperang. Kalau hobi suka berperang maknanya mereka tidak takut mati. Pada mereka mati berperang adalah lebih mulia dari mati jadi pondan.

    Orang melayu jadi baik dan menukar hobinya dari suka berperang kepada suka muzakarah adalah kerana agama islam. Orang melayu hari ini dilihat lembik, penakut, pemalas, bodoh, bangang bukanlah bererti orang melayu pengecut dan dayus. Mereka sentiasa mengawal perasaan marahnya dan bersabar dengan menyebut nama tuhan dalam hatinya.

    Didalam blog berbahasa inggeris banyak mengutuk orang melayu dengan bahasa seperti diatas. Ini menunjukkan bahawa orang cina dan inda ambil kesempatan mengutuk orang melayu.

    Hari ini PAS berusaha bersungguh-sungguh cuba melaksanakan hukum hudud supaya orang melayu yang beragama islam akan jadi lebih baik.

    Tapi Umno juga tidak ketinggalan bersungguh-sungguh cuba menghalang perlaksanaan hukum Allah tersebut. Ini menunjukkan bahawa orang UMNO mahukan orang melayu jadi jahat.

    Peringatan pada semua bangsa:
    Orang cina, inda, orang separuh melayu dan orang jadi melayu…

    Anda boleh jadi kaya raya dibumi Malaysia ini kerana orang melayu bersikap baik terhadap anda. Sekiranya orang melayu bertukar sikap dari baik jadi jahat maka kehidupan anda Malaysia ini tidak akan selamat dan aman.

    Oleh kerana itu orang cina dan india sepatutnya faham dan selalu mengingatkan orang melayu tentang agamanya, agar mereka sentiasa bersikap baik.

    Anda mesti sokong hukum hudud demi kebaikan semua.

  5. isu hudud

    umno adalah penghalang untuk melaksanakan hudud. pemimpin umno tidak faham apa itu islam, apa itu hudud. pandai bercakap islam, tapi tak tahu apa satu. hanya bercakap islam mengikut arus kerana rakyat mirip kepada islam, sebenarnya mereka benci kepada islam. fahamannya islam adalah penghalang kemajuan. pendapat mereka tinggal islam mereka akan maju.

    pemimpin no. 1 lebih suka kepada islam had hari. islam jenis ini yang dijaja keserata pelusuk dunia. entah apa yang difahaminya pun masih samar samar. yang paling meraka alim adalah had hari halalkan rasuah, sebab itu rasuah berleluasa sekarang.

    semua pemimpin umno, baik pemimpin bawahan sehingga ke atas yang mereka nampak dan faham adalah rasuah. sebab itu dalam pemilihan bahagian, cawangan semuanya melalui rasuah. cuba kaji seorang ketua kampong yang daif, boleh jadi kaya raya sekelip mata selepas pemilihan baru baru ini, dari naik basikal sekarang memiliki mercedes lampu bulat.

    jika had hari yang diamalkan lagi sehingga pemilihan MKT nanti, ramai yang akan membeli kapal terbang, kerana kaya raya hasil amalan had hari.

    had hari had hari had hari had hari had hari……purah purah purah, imam besar had hari akan berkubur bulan march ini, had hari had hari. orey….kayerrrrrr.

  6. amboi sedapnya bahasa aberamly, jgn dok kata kat orang jer pandai tapi kalau orang kata kat awak dah marah. Ape awak ingat awak sorang jer ke yang bayar cukai di Malaysia ni ke…. lu fikir la sendiri

  7. Aku dah tgk blog mu aberamly, kotor sungguh kata-katamu, mcm orng tak bersekolah.Aku rasa kau ni lebih jahil daripada ABU JAHAL, bila ISLAM kau kutuk dan kata mcm2, apakah mak bapak kau tak ajar ke ttg ISLAM??????????????. Kurang ajar kau

  8. @jusnaidi, kita tahu abu jahal tu kafir… dah tentu dia menentang Islam, sebagaimana halnya kafir2 yg lain… tapi bagi yg mengaku muslim dan menentang Islam tu, dlm Qur’an dipanggil golongan munafik…

    org2 munafik sudah pastinya bergabung dgn parti munafik utk menentang Islam… perkataannya “aku bukan umno” tu tak boleh percaya sehingga disahkan benar, kerana sikap org munafik yg jelas sekali ialah setiap kata2nya adalah bohong…

  9. bab ni TGNA marah ngan umno ni,org nak tegakkan agama islam,umno nak bagi tumbang agama islam.
    umno kaki temberang.jahil bebal,kebal,kekal.


Tinggalkan komen

Kategori