Posted by: pinkturtle2 | April 13, 2009

Kerabat di Raja Negeri Sembilan mempunyai seorang Tauke Kilang Arak terbesar di Malaysia

 Kerabat di Raja Negeri Sembilan rupanya mempunyai seorang Tauke Kilang Arak terbesar di Malaysia sebagai salah seorang kerabat di raja yang hampir!

Kerabat di Raja Negeri Sembilan rupanya mempunyai seorang Tauke Kilang Arak terbesar di Malaysia sebagai salah seorang kerabat di raja yang hampir!

Kerabat DiRaja Negeri Sembilan dan lain lain Pembesar Melayu Pengarah Kilang Arak Carlsberg Brewery!

Rakyat Negeri Sembilan memang bernasib baik!

Bernasib baik tidak mendapat Yang Di Pertuan Besar Tauke Kilang Arak Carlsberg sebagai Raja mereka!

Kerabat di Raja Negeri Sembilan rupanya mempunyai seorang Tauke Kilang Arak terbesar di Malaysia sebagai salah seorang kerabat di raja yang hampir!

Hampir dipertabalkan sebagai Yang di Pertuan Besar Negri Sembilan baru baru ini dari 3 orang!

Mujurlah yang terpilih adalah Duli Tuanku Mukhriz yang memang tepat sekali pilihan baginda sebagai Raja dan Yang Di Pertuan Besar Negri Sembilan, Bumi Adat di Semenanjung Tanah Melayu ini.

Jikalah tersalah keputusan Undang Undang Negeri menabalkan Naqiyudin sebagai Yang Di Pertuan Besar, maka silap haribulan Negara Malaysia ini kelak akan mempunyai seorang Yang Di Pertuan Agong Tauke Kilang Arak!!!!

Na’uzubillahimin zalik!

Phewwwww!!!!

Ikuti laporan ini untuk mengenali Pengarah pengarah Syarikat arak Carlsberg Brewery Malaysia Berhad.

Laporan Reuters : Klik sini


Jen. (B) Tan Sri Dato’ Mohd. Ghazali bin Dato’ Mohd. Seth, P.G.A.T., P.M.N., P.S.M., S.P.M.J., S.I.M.P., D.H.M.S., P.N.B.S., J.M.N., P.P.C., jssc, psc

Y.A.M. Tunku Naquiyuddin ibni Tuanku Ja’afar
D.K., D.K.Y.R., S.P.N.S., S.P.M.P., P.P.T.


Tan Sri Datuk Asmat bin Kamaludin
, P.S.M., P.J.N.,
J.S.M., S.M.J., K.M.N.

Seorang Kerabat Di Raja Negri Sembilan, seorang bekas Jeneral Angkatan Tentera kita dan seorang tokoh korporat dan juga pengarah Scomi Berhad, syarikat kelolaan anak bekas Perdana Menteri Al Imamul Akbar Al Islam Hadhari Tun Abdullah Badawi al Ngantuki.

Cantik!!! Memang kelas sungguh jatidiri manusia manusia yang bergelar di Malaysia ini.

Setakat nak harap darjah dan pangkat kebesaran berjela jela dibelakang nama ini, saya tak hairan lah barang secebis sekali pun!

Bagi saya pakcik tua yang duduk berzikir dipenjuru masjid itu jauh lebih hebat dari manusia manusia bergelar ini!

Rakyat Malaysia! bukalah mata anda seluas luasnya dan sadar akan peribadi manusia manusia sebegini yang kekadang disanjung, dimuliakan dengan hamparan permaidani merah, menjunjung sembah hormat ketika mereka lalu, hanya perbuatan sia sia belaka!

Rakyat Negri Sembilan! Anda perlu mengadakan kenduri majlis kesyukuran kerana terlepas bala musibah mendaulatkan seorang tauke kilang arak!

Hish!!! Loya tekak hamba memikirkannya…..

Carlsberg ..oh Carlsberg…berpengarah Melayu rupanya kamu…

Patutlah tak boleh disentuh Al Maunah sekalipun….

Sialnya berterusan dibumi bertuah ini…..

Selagi ujudnya kilang arak haram tajaan makhluk diraja ini dan juga dua orang lagi manusia Melayu yang mengaku Muslim tetapi berkelakuan haprak seperti ini..selagi itulah negara kita ini akan terdedah kepada murka Allah Azza Wa Jalla!!

Satu persatu bencana alam sedang melanda negara kita yang sebelum ini tidak pernah berlaku?

Apa sebabnya?

Bila sesebuah negeri atau negara dimana penduduknya ramai beragama Islam tetapi mempunyai pembesar dan pemimpin yang menaungi kerja kerja maksiat dan mungkar seperti mendirikan kilang arak dan pusat judi serta makan hasil haram darinya itu, maka halal lah akan diri mereka itu ditimpa musibah Allah!

Bila manusia manusia yang diamanahkan Allah Subhanahu Wa Ta’ala untuk menjaga urusan umat Islam khianat terhadap amanat itu dan bertindak membelakangkan ajaran Islam dan perintah allah, maka jatuh haramlah kepimpinan mereka itu!

Hadith Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam dari Kitab Ahkam, Sahih al Bukhari. Mukasurat 1024. Bab 85. Hadith # 2201 :

Di riwayatkan oleh Ma`qil bin Yasar Radhiallahu Anha :
Aku mendengar Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam bersabda : ” Mana mana lelaki yang allah kurniakan pangkat dan kedudukan berkuasa ke atas manusia dan tidak melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya secara beramanah, tidak akan dapat mencium bau syurga”.
Sadaqa Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam.

Ini khianat namanya tuan tuan dan puan puan. Bukan setakat manusia 3 orang di atas ini sahaja yang sedang melakukan pecah amanah rakyat terhadap mereka?

Ramai lagi. Satu persatu akan kita dedahkan bilamana sampai saat dan waktu serta bukti bukti yang kukuh serta sahih, Insya Allah!

Manusia manusia pembesar Melayu yang dipaparkan diatas sekian lama ini selesa menaja kilang arak terbesar di rantau Asia ini kerana sekian lama ini media perdana tidak berani mendedahkan kepada pembaca umum akan kelakuan seperti ini kerana ujudnya penapisan oleh para editor dan arahan kementerian itu dan ini.

Mintak maaf le, blogger seperti saya ini hanya akur pada Allah Subhanahu Wa Ta’ala!

Dah tua dah bro…apake jadahnya nak gentar dengan manusia?

Alang kepalang hidup biar dalam keadaan mujahadah menebus dosa dan silap kita jangan mati didalam keadaan syubhat dengan makhluk perosak sekelian!

Kita dedahkan kerana Allah! Biar umat Islam sedar akan siapa dia makhluk makhluk yang mereka sanjung, hormat, puji dan puja sekian lama ini?

Bayangkanlah dah berapa lama dok makan hasil dari kilang arak ini dan bagi makan anak bini mereka?

Kasihan sungguh anak anak bini yang membesar dari makan minum hasil haram sebegini?

Kasihan…..

http://pemudabesut.blogspot.com


Respon

  1. Apa kata para Mufti dan Ulamak yang tahu perkara ini?

  2. mana dia mufti yang selalu dok bagi fatwa tuu.. awat sunyi sepi.. tak berani ker, dengan depa ni semua..
    mufti kepala taik.. mufti yang menyesatkan rakyat.. mufti yang bersekongkol dengan musuh Islam..

    MUFTI FULUS !

  3. berpeganglah pd Islam…ikutlah ajaran Islam secara total.

    tittle raja, sultan, anak raja, anak sultan bukanlah satu keistimewaan di sisi Allah SWT.

    anak pesawah, anak nelayan, anak penoreh getah yg mengabdikan diri kpd Islam, ikut perintah al-Quran & hadith lebih mulia & tinggi darjatnya di sisi Allah SWT berbanding sultan, raja, anak raja, anak sultan yg ingkar lebih2 lagi yg memusuhi Islam.

  4. kire Raja Carlsberg la ni 😛
    Negeri Sembilan Darul Carlsberg ..

  5. Nauzubillah……

    Sedarlah wahai pnyokong2 amenoo.adakah org2 yang macam ni hangpa nak angkat jadi pimimpin untuk memimpin hangpa.sungguh malang nasib hangpa..
    semoga Allah memberi kesempatan untuk bertaubat…

  6. ALLAH MAHA BESAR LAGI MAHA MENGETAHUI SAYA TAKUT BILA TERJADI SEBEGINI KERANA MANUSIA SANGGUP MELAKUKAN APA SAHAJA DEMI NAFSU DAN WANG RINGGIT SAYA RASA TAK TERKEJUT LANGSSUNG KERANA INILA MALAYSIA YG SAYA KENAL YG SAYA TAKUTKAN MANALA TAU ALLAH NAK TUNJUKKAN KEKUASAANNYA AQIDAH MAHLUK YG BERNAMA MANUSIA TERLALU RENDAH KALAU TUHAN MAKBULKAN DOA SAYA YA ALLAH UJIANMU DIAKHIR ZAMAN AMAT MENCABAR BIARLA AKU HIDUP DIDALAM KESERDEHANAANMU DAN KAU AMPUNKANLAH DOSA2 HAMBAMU AMIN.

  7. Y.A.M. Tunku Naquiyuddin ibni Carlsberg

  8. Patutlah lori Carlsberg penuh muatan selalu menuju pekan kecil Seri Menanti. Rupanya tokey di sana.

  9. Alahai orang2 yang kononnya berjuang demi Islam dengan mangatakan Mufti taik, bersekongkol dengan Islam..

    Pada sayalah, hal2 begini sikit2 Mufti, sikit2 Mufti..kenapa tak suruh TGNA sendiri yang menegur dalam paper dan public?..kalau dah taik politik atau hantu politik, taik dan hantu jugalah akal fikiran tu.

    Diri sendiri tu, pergilah tulis dalam Harakah. Nak gak tengok keluar ker atau tidak.

    Pandai jea cakap, nak luahkan perasaan konon.

  10. hang ni malaysianunited memang buta perut tak dak akai,banggang tahap cipan ngan tenuk..

    yang hang suruh TGNA tegok pasai pa.kalau dia tegok pun mampuih hangpa tak ikut..Mufti2 dok ada taruh buat apa..

    memang patut pun hang dipimpin oleh pemimpin carlsberg, buta perut tahap 8…..

  11. malaysialunited dok tunggang casbert jugak kot.pasal tu dia cakap camtu.ha ha ha ha ha.makuk pya orang.membela orang yang jd tokey arak.

  12. aku ada terbaca wawancara tentang bekas mufti perlis dr asri.dia x menyesal pun berenti jd mufti coz kalu nak jadi mufti kat malaysia ni jangan banyak cakap,dok diam2,apa yang berlaku buat senyap je,pegi meeting,gi dok hotel mewah2,melawat luar negara,cukup bulan dapat gaji besar.nah,ambik….patut la banyak mufti kat malaysia ni jadi pak turut jeeeee……..nak jaga periuk nasik rupanya…..ceh!!!!!memang patut pun dr asri letak jawatan…….

  13. tak kan tak faham lagi lut malaysianunited, mufti yang mana chothai maksudkan.. yang chothai tuju, pada mufti yang mentekedarah cili saja..
    yang tak makan cili tak rasalah pedasssnyer..
    jangan marah, malaysianunited.. malaysianunited asal orang mana..?
    orang Negeri Sembilan Darul Carlberg jugak keeeerr..?

  14. Encik yang maha bijaksana, pandai, suci dan bersih GUBIR,

    Setahu saya lah, Mufti tu bukan kerja dia pergi nak umum tak tentu pasal dalam media!..itu bukan dakwah namanya, itu menghukum!!..

    Laa..rasanya Encik bijakpandai GUBIR tak pernah berdakwah kot?..patutlah tak tahu.

    Maaf Encik bijakpandai GUBIR..tahap ilmu saya tak sama dengan encik GUBIR. Encik GUBIR sekolah mana dulu?..sempadan Siam ker?

  15. selambau,

    Anda nie cakap guna buntut ker atau kepala lutut anda?..maaflah, sebab terserlah anda menggunakan kedua bahagian badan anda.

    Saya tak cakap pun menyokong atau membela orang yang meneguk arak, checkmate!!!

    p/s: kesian dia..nak gak cakap bagi komen. Dah la tu..kalau setakat nak serang provokatif, senang jea aku nak serang balik!!

    Wei, tak payah la nak provoke la!!..itu taktik murahan..

  16. Yang duk cakap tentang Mufti sahaja kenapa?..Mufti sahaja kah yang menjaga Islam?

    Bukan PAS pun menjaga Islam ka?..pi la en.GUBIR, Selambau dan lain2 nya suruh Presiden PAS keluar kenyataan pasal benda nie..

    Apa, takut ka???..

    Pejuang Islam tak dak telur??..

    Kesian, sampai sekarang tak sedar2 lagi..politik tu bawah telunjuk kita. KITA tuan pada politik wahai saudara2 sekalian.

    Kalau PAS boleh mengeluarkan kenyataan pasal konsert Inul, boleh berarak untuk keadilan di Perak..takkan korang semua tak boleh suruh pimpinan anda keluarkan kenyataan pasal isu ini?..

    ????????????????????

  17. chothai,

    saya nie melayu yang suka berterus terang..bab2 bahasa ‘mengunting di bawah selimut’ ini saya tak faham la.

    Saya dari Selangor. Saya pun tak la sikap suka nak label-melabel sampai elok slogan Negeri Sembilan Darul Khusus jadi Negeri Sembilan Darul Carlsberg. Ingat saudara, sebutan itu doa..jangan sampai saudara berniat Negeri Sembilan menjadi negeri yang ‘meminum arak’ sudah..

    Tak BAIK….dah tiba sikap kita nie berubah jadi yang lebih baik. Islam tak berkembang pesat di Malaysia ini pun sebab sikap tak elok Umat Islam kita nie..

  18. malaysianunited masih ketegaq dengan bangangnya, bukankah ada seorang mufti sebuah negeri yang ada nombor keahlian UMNO yang sering mengeluarkan kenyataan yang bermotif politik..
    mufti inilah yang sepatutnya bersuara selantang-lantangnya membersihkan UMNOharamjadah dari segala aktiviti yang melibatkan ayaq kencin setan..

    “JANGAN JADI KALDEY”

  19. malaysian united……takziah buat kamu….!

    BERMULA DENGAN MADEY BERSAMBUNG DENGAN
    PAK LAH,DIIKUTI DENGAN NAJIB….MALAYSIA
    ADALAH NEGARA ISLAM….

    NEGARA ISLAM YANG MENJADI ‘ROLE MODEL’ KEPADA DUNIA ISLAM LAIN..DI CEMBURUI OLEH NEGARA ISLAM YANG LAIN DALAM MEMBANGUNKAN NEGARA…..

    ISLAM TAK PERNAH MEMBENARKAN PENGANUT
    AGAMA NYA YANG MENJADI KEPALA PEMERINTAH
    MENGHALALKAN RIBA,MENGHALALKAN PENGUNAAN HASIL YANG HARAM DIJADIKAN MODAL MEMBANGUNKAN NEGARA…

    ISLAM TAK PERNAH MENGHALALKAN PERJUDIAN,ARAK,PELACURAN MENJADI HASIL MAHSUL NEGARA…

    APATAH LAGI MENGHALALKAN ORANG ISLAM MENJADI TOKOH DAN PENGARAH SYARIKAT YANG TERNYATA MENJALANKAN PERNIAGAAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAK….

    MEREKA INI MEMBAWA IMEJ ‘ISLAM’ KERANA MEREKA BERAGAMA ISLAM…APA KEJADAHNYA
    KAMU BERSENGKONGKOL UNTOK MEMPERTAHANKAN MEREKA….?

    BUKAN MEREKA SAHAJA YANG TERLIBAT… TERBARU ANAK KEPADA TOKOH DUNIA KETIGA
    YANG LANTANG BERCAKAP TENTANG ISLAM ….
    RUPA RUPANYA ANAK NYA SENDIRI ‘MIRZAN’
    ADALAH PEMEGANG 20% SAHAM DALAM SYARIKAT PEMBUAT ARAK ‘SAN MIGUEL’ DI FILIPINA….

    MEMANG WAJAR SEKALI TOK TOK MUFTI MENASIHATKAN MEREKA SUPAYA TIDAK TERLIBAT DENGAN PELBURAN DAN MENJADI PANGARAH KEPADA SYARIKAT SYARIKAT BERKENAAN….

    KALAU TOK TOK MUFTI KINI DAH JADI SETAN BISU…ADALAH LEBIH BAIK NAMA MUFTI ITU DIGANTIKAN DENGAN ‘DEWA’ SAJA….SENANG CERITA…SEBAB DEWA DEWA AKAN DIJAMU OLEH
    PEMUJA PEMUJA MEREKA….

    MEMANG INI KERJA DAKWAH…. SEKIRANYA TOK TOK MUFTI TAK MAMPU UNTOK MENEGUR, DAN ANDA SENDIRI MEMPERTIKAIKAN TERBITAN PERKARA INI, NAMPAKNYA KAMU TERMASUK DEWA DEWA YANG ADA ADALAH SEJAHAT JAHAT MAKHLUK YANG MEMBIARKAN PERKARA INI
    DITERUSKAN….

    NA’UZUBILLAHI MIN ZAALIK…

  20. MasyaAllah….berita apakah ini? dah tak da kerja lain ker? sampai nak jd tokey arak plak? lbh baik motong gotah lg baik bro! biar miskin tp lg mulia….asalkan berusaha…

    Hanya Allah Maha Mengetahui dan kpd mereka insaf dan taubatlah….dunia kian hampir ke Kiamat…pahala masih kosong, dosa bertimbun-timbun…faham-faham saja lah kemana kita nanti….ke NERAKA lah dengan air syaitan….

  21. SEKARANG NEGERI 9 DAH BERTUKAR MENJADI NEGERI SEMBILAN DARUL CARLSBERG NAN ALKHINZIR…HEBAT TU!!!!!!!!!!

  22. chothai,

    Owh…siapa nama Mufti tu? (buat2 tak tahu)..ai, harammmm ker sebut nama beliau? Sebab beliau tak sokong PAS..maka harammm bagi kaum penyokong2 PR terutama yang namanya berjuang atas Islam tak boleh nak sebut namanya? Nama tu satu panggilan yang cantik saudara..kalau orang Arab bergaduh sesama Arab, mereka masih memanggil nama masing2. Tapi gaduh orang melayu nie advance betul..biawak la, babi la, taik la, macam2 panggilan. Bising2 pun dalam forum jea. Statistik orang masuk jadi sukarelawan masih macam tu jea. tak tinggi mana pun.

    Kita nie biarlah jadi yang elok. Kalau diluar tak elok, usahlah kita nak buat perangai tak elok, yea tak?

    Seperti yang saya kata, Islam tak berkembang di Malaysia nie pun pasal perangai umat Islam tak seperti yang tergambarnya dalam sejarah Rasullah s.a.w.

    Untuk pengetahuan saudara2 sekalian..

    Orang bukan Islam tak terkejut sangat kalau ada umat Islam yang tak sembahyang, minum arak, rogol-merogol, dan segala jenis maksiat..diaorang tak hairan pun.

    Tapi diaorang memang akan hairan bila seorang muslim itu yang tinggi dan penuh tahap keilmuan agamanya..bila bercakap, mak ai..bukan Islam pun boleh bercakap, ‘ya Allah!!’ melihat betapa terkejutnya mereka..segala jenis panggilan haiwan boleh disebutnya!!..tak tahu la kat sekolah agama dulu, ustaz mereka ajar nama2 haiwan..

  23. sambung..

    Apa yang Mufti itu tazkirah selama ini bukan namanya berdakwah ker?..utama kepada orang2 UMNO juga?..baik saudara pergi ke lawan web rasmi beliau.

    Orang2 UMNO ada yang bagus..memang berjiwa rakyat..tapi bila masuk kepada generasi ke-2 dan ke-3, masing2 dah advance..tapi masih terdapat orang masuk UMNO kerana banyak sebab, antaranya kerana kagum dengan sejarah tersendiri tokoh2 dalam UMNO (saya tujukan bukan hanya kepada Presiden2 UMNO, tapi nama2 kecil mengikut daerah mereka)..bukan hanya mata duitan.

    Yea, saya pun diajak masuk UMNO..bila saya tanya atas dasar apa?..dijawab rakan2 kerana senang dapat biasiswa, senang dapat kerja..kalau lapisan yang paling hujung ini terangkan begitu, saya dapat fikirkan bagaimana ketua2 bahagian, negeri dllnya. Sebab itu saya tak berparti..baik jadi ‘parti rakyat’..tak payah terkongkong dengan resolusi dan tatacara sesebuah parti itu.

    PR masih di hati..tapi seperti saya kata, jadi bebas lebih bermakna. Tak payah terikat dengan semua birokrasi parti hingga lucutnya kebebasan bersuara sebagai rakyat.

  24. Malaysia masih negara Islam jika mengikut kepada jumlah penganutnya saudara hapsengkong..negara Islam hanya pada kriteria jumlah penganut sahaja.

    Duit riba, duit arak, duit rokok..ini saudara kena perhati sejarah empayar2 islam bagaimana mereka menguruskan duit2 ini. Pada saya, tiada langsung istilah duit haram, tak boleh bina masjid guna duit haram etc etc..

    Duit dari cukai arak, rokok adalah untuk mengekang atau mencegah penduduk negara ini dari membelinya tanpa kita menarik terus benda2 ini dari golongan bukan Islam. Orang Cina sebagai contohnya memang adat mereka untuk minum arak..terutama dalam perayaan mereka. Saudara fikir logik la..dengan mengharamkan terus..apa respon bukan Islam terhadap kerajaan kita?..saudara baca sejarah Dinasti Mongol di bawah Aurangzeb, apa kesudahan kepada pemerintahannya.

    Bahkan kerajaan2 negeri di bawah PR sekarang tidak menarik atau mengharamkan terus arak. PAS Selangor pun masih mencari suara untuk merealisasikan impian untuk mengekang penjualan arak di kawasan majoriti umat Islam.

    Bukan mudah saudara memerintah sebuah negara yang masyarakatnya majmuk.

    Sebab itu pendekatan berhemah dan penuh bijaksana adalah langkah paling berkesan, ibarat menarik rambut dari tepung.

    Mufti2 memang kita nampak tidak banyak bersuara dalam media..tapi apakah mereka hanya duduk dalam office membesarkan perut?..itu pada saya satu tuduhan yang tidak mempunyai bukti. Adalah baik kalau kita jelaskan dengan terperinci tentang pekerjaan Mufti2 kita secara kupasan individu. Itu yang lebih dituntut oleh agama kita bukan?

    Saya taklah bersekongkol atau bersetuju dengan diamnya Mufti kita akan isu2 berkaitan agama kita..tapi saya mahu jelaskan disini bukan kerja Mufti untuk bersikap responsive di media sahaja. Pelaksanaan atau tatacara perlu ada.

    Dakwah yang berkesan adalah dakwah secara terancang, penuh hikmah dan berhemah..menunjuk kepada ketinggian keilmuan seseorang itu.

  25. malaysianunited.. ilmu di dalam dada hamba tersangat nipis.. hamba dibesarkan dalam keluarga UMNO sebuah parti yang hamba sendiri pernah sanjung.. persekitaran dan suasana, semasa tempoh hamba membesar juga hasil corakkan UMNO.. syukur kepada Allah SWT kerana membuka pintu hati hamba untuk bersama-sama sebuah gerakan Islam yang suci.. akan terus menentang pemimpin2 UMNO yang jelas telah mengkhianati agama dan bangsanya sendiri..
    tidak khianatkah mereka kepada Islam dengan mengilangkan carlberg di M’sia.. mana pi para ilmuan Islam dalam UMNO terutama mufti tu ler..
    arak di M’sia amat mudah dicari semudah ABC..
    sebab tu ahli2 UMNO ramai yang jadi kaki tunggang arak, IBU SEGALA MAKSIAT..
    selama 52 tahun UMNO yang berkuasa di M’sia mengutip cukai arak dan judi sebagai satu sumber pendapatan negara..
    malaysianunited, luu pikiaq la sendiri..

    “JANGAN JADI KALDEY”

  26. ha ha ha….malaysianunited,aku tak heran la dengan kenyataan kau….oooo rupa-rupanya kau ni jenis orang asli x pakai seluar yang tak sokong mana2 parti…..bleh kawan dgn inrahim ali laaaa….bebas konon.nak bebas masuk tabliq la tak pun pi duduk kat pulau sorang2 tak pun wat parti sendiri.he he he hefakta kau memang banyak tapi tapi fakta kau simpan dalam lubang punggung kau sendiri laaa…..kah kah kah kah kasihan….bleh joint dengan ati panas la lu…sebab panas ati beee end kalah.jawabbbbbbb jawabbbbb

  27. Bagus nye korang sume
    Nanti masuk neraka2 sama2 dgn orang yg buat fitnah ni… Suka sangt percaya dgn fitnah~!!!!
    Dah tu komen lebih2 pulak
    Apa kejadah nya sume ni…
    tak kan la ketua agma islam nak jadi tokey arak pulak?
    Cuba pikir
    Aku takkan percaya dgn fitnah macam ni
    Hanya orang yg TAK BERFIKIR jer yg percaya dgn fitnah macam ni…Suruh makan taik pun makan…pastu bertengkar pulak pasal jenis taik yg dimakan~!
    Sapa terasa…amekla~!!!

  28. Bagus nye korang sume
    Nanti masuk neraka2 sama2 dgn orang yg buat fitnah ni… Suka sangt percaya dgn fitnah~!!!!
    Dah tu komen lebih2 pulak
    Apa kejadah nya sume ni…
    tak kan la ketua agma islam nak jadi tokey arak pulak?
    Cuba pikir
    Aku takkan percaya dgn fitnah macam ni
    Hanya orang yg TAK BERFIKIR jer yg percaya dgn fitnah macam ni…Suruh makan taik pun makan…pastu bertengkar pulak pasal jenis taik yg dimakan~!
    Sapa terasa…amekla~!!!

  29. ha ha ha ha.malaysial united cakap banyak lagi merepek….lagi banyak tulis lagi merepek….aku dah lama dok hangin dengan mufti2 kat malaysia ni.sorang dua ja bleh pakai.yang lain hampeh.dapat jd mufti makan tido berak pastu dok diam.ada sorang dua mufti yang bagus…tapi tak tonjolkan dalam tv.aku rase ada sebahagian rakyat malaysia ni tak knal nama nama mufti setiap negeri sebab ape….nak tgk dalam tv setahun sekali pun susah.bicara mufti tu adala kot pukul 6 pg.sapa nak tgk tv 6 pg orang dok masjid semayang subuh n degar tazkirah…..majlis fatwa kebangsan pun x jalan gak pasal x semua dapat kata sepakat…lama-lama masuk angin kuar asap.ceh…..kepada malay sial united,mu ni guno kepala lutut ke kepalo mu yang bodoh….he he he.sory…terpaksa guna badan mu…..mu ni kira komunis la….umno pun x,pas pun tak…..jadi bebas…masuk tabliq laaaa.xyah ngundi…dok masjid doa byk2..heee heeee….kenyataan bodo mu itu dah lama orang buat….he he he he.x yah la merepek.taktik murahan untuk cari publisiti..ha ha ha ha hajawab

  30. eh lupa plak…..nak tau apa mufti malaysia ni buat,bacala majalah al islam yang terbaru….baru hangpa tau labu

  31. Selambau,

    Tu la. Nama jea duduk Malaysia. Agaknya duduk dalam kampung tak keluar tengok satu Malaysia kot. Orang seperti saudara inilah yang bila cakap tu bertabur macam bertih jagung..khalayak yang dengar akan angguk, sebab mereka nak cepat2 saudara berhenti bercakap.

    Saudara ingat pukul 6 pagi orang duk ramai2 gi masjid/surau ka?..nenek saya yang tak sihat pun buka bicara mufti di rumah. Di hospital pun kita boleh lihat bicara mufti. Itulah keberkesanannya jika berfikir guna akal dan fikiran..bukan tahu nak bercakap pung pang pung pang jea. Apa yang saudara kupas pun benda di sekeliling saudara..Kalau saudara nak menang, pi la tengok statistik penonton bicara mufti setiap hari..ada majoriti atau minoriti?

    Ahahaha..fikir la SEDIKIT meluas saudara..keluar sikit dari kampung tu, pergi round satu Malaysia nie. Jangan duk visit Malaysia tahu nak cari tempat makan sahaja.

    So, sapa yang buat kenyataan bodoh lagi memaparkan diri tu duduk bawah tempurung kulit biji getah????

    Orang macam saudara nie bersepah-sepah. Tahu kritik tanpa ada jalan penyelesaian..Kalau saudara hebat sangat, apa jalan penyelesaiannya??..jawablah.

    Kalau setakat cakap Majlis Fatwa tak jalan, memang la saudara nie cakap pun ikut buntut saudara. Kalau nak buat fatwa, kena ada satu jangkamasa la kawan. Juga nak dengar ulasan dari ulama2 terkemuka di luar negara. Sebab kita bukan hanya berbicara tentang kesan jangka pendek, tapi kesan jangka panjang juga. Nah, saudara fikir..dengan hanya keluarkan fatwa tanpa menilai penerimaan masyarakat, ia hanya mengubah imej Majlis Fatwa kepada ‘Majlis syok sendiri’..tengok sahaja rokok..masih berdozen2 yang hisap rokok. Termasuk lebai2 dan ustaz2..

    Pasal komunis tu lagi la lawak..hahaha..kalau tak berparti, jawabnya komunis la???

    hahahahaha!!..mana lu sekolah brother???..sekolah bawah jambatan ker???

  32. UMNO selalu melaungkan Malaysia negara Islam contoh di dunia dan mengamalkan Islam Hadhari.Pemimpin-pemimpinnya memiliki saham Calsberg

  33. Selambau lupa ka, Sultan pun dah tegur Majlis Fatwa bahawa Majlis Fatwa bukan hanya badan dok keluar fatwa hingga melambak fatwa dikeluarkan. Akibatnya orang rasa remeh temeh dan terkongkong sebab terlalu banyak fatwa.

    Fikirlah out of ur box bro..

  34. Akan datang pada satu zaman,langit dunia orang islam akan dipayungi penuh dengan kegelapan dosa,bilamana hujan turun,yang turun bukan air hujan,namun yang turun adalah hanyir nya bau dosa itu,hingga bau dosa itu berbau harum bagi mereka,lalu lambung lambung mereka telah berlingkar dengan panasnya bara neraka.

  35. chothai,

    Jangan begitu saudara. Kita sama2 masih menuntut ilmu sesama kita. Islam suci, yea Islam adalah agama yang suci..

    UMNO keramat, tak UMNO bukan keramat. PAS Islam, tak PAS belum Islam sepenuhnya.

    Memang khianat bagi mereka yang melindungi mereka yang bersalah saudara. Tapi hikmahnya disini apakah kita tahu apa sebab dan musabab mereka tidak berbuat demikian walaupun mereka berkemampuan?

    Saya faham JAKIM dan agensi2 Islam sekarang semua hanya ikut buku..ikut undang2. Nilai dan berdakwah terhakis sebab nak ikut sangat sensitiviti masyarakat majmuk. Akhirnya, Islam hanya dalam diri. Islam tak berkembang, Islam menjadi pegangan secara individu sahaja.

    Apa yang saya mahu sampaikan..dakwah perlu diwujudkan semula. Dakwah tidak mengenal pintu. Pemimpin2 wajar diketuk dengan hikmah. Pemimpin2 wajar diajak berbincang.

    Perjuangan ini memerlukan sikap mengubah dengan bijaksana.

  36. steady la malaysianunited. lu sorang sorang pun dh bole jawap orang2 ni. wa caya la lu bro..depa ingat semua rakyat malaysia ni sokong depa..baru menang 4 pilihanraya kecil dah riak. depa tak tau yang dibukit gantang/selambau tu majority yg sokong ismail tu siapa. orang melayu jugak. nasib baik la penyokiong2 hindraf haram dgn penyokong DAP bagi undi kat depa. so menang la si tan ah chong tu..biarla mereka dengan angan2 mereka tu..depa tak tau lagi lepas ni kalau depa dh menang makin naik tocang la si hindraf tu. who knows lepas ni budak2 melayu dah takda keistimewaan untuk masuk universiti. semua equal by merit..lepas tu baru depa tau tinggi rendah dunia ni. orang melayu dah takde keistimewaan lagi..dok la kampung tanam jagung, cina makin kaya raya, dan india akan lebih ramai bekrja di jabatan kerajaan. steady la malaysian malaysia..anwar jadi presiden malaysia, TGNA jadi mufti besar malaya, dan Lim Guan Eng jadi PM, manikumar jadi minuister of finance. yg melayu2 tu jadi menteri2 biasa jer la

  37. wa selaku wakil sah mufti perak yang dilantik secara rampas jawatan, dengan ini memfaktewakan bahwa manamana menesia yang ada berjela jela kuasa dan pinggggatnyeee di bolehkan menaja dan meng apa apakan apa pun tentang arak dinegara ini. cumenye dosa tanggung sendiri (mase elahnye they all ni tau kee dosa pahala).

  38. malaysianunited nmpaknya mahu menegakkan benang yang basah…keja sia2 tu…

    barang yang sudah diharamkan Allah, hukumnya tetap HARAM dan brdosa besar..tak kira lah dia jadi taukey kilang arak ka,tukang bancuh arak ka,dia minum arak ka apa2 sajalah yang brkaitan dngan arak tetap haram dan kita yang mengaku sebagai umat islam haram meminum atau mmpunyai apa2 kaitan dngan arak….
    harap2 malaysianunited dapat memahaminya….

    kalau tak paham2 jugak saudara boleh buka AQ surah Al-Maa’idah ayat 90,91.mudah mudahan saudara dapat pelajaran…

  39. Hebat sangat laa ilmu agama puak2 Pakatan Jahanam ni ekk..

    Mufti pun korang nak maki hamun…

    Busuk tol mulut korang sama macam baru lepas makan bangkai khinzir sebab tak abis2 tabur FITNAH merata..

    Macam GAMPANG!!!

    he he he

  40. Alamak…toke arak rupanya dia…buat malu je krabat raja ni…x takut mati kee…buat la bniaga belacan ke…bdu kee…petai jeruk kee….macam2 raja skrg…

  41. hek eleh ati panas nak nasihat orang jangan maki orang,lu maki worang lagi macam siall…he he he he……….

  42. he he he.ni yang seronok malayunited dah angin satu badan……tok ekau sorang je sakit tgk tv1…..pukul 6 pagi….pastu pencacai media perdana pun sogok lah dengan hiburan ntahapeapentah sampai la malam.pastu hang sekali tengok.kah kah kah kah……cakap bersembur sembur…….sebelum nak bukak minda orang…..celiklah mata tu dulu,tengok dalam seluar,taik dah basuh ke belum…..nak hurai tentang majlis fatwa,xdak jalan selesai…baik ko sembang kat kedai kopi dengan geng2 hang dulu la sebelum nak hurai kat aku.keh keh kehabis kalau majlis fatwa pun kena tegur,baik hang suruh najib je jadi mufti.dah memang menjadi tugas majlis fatwa nak menentukan hukum haram ke halal.masyarakat yang rasional akan dengar….itu pun xleh pikiaq ka malay?ok lah…lu cari point banyak2 and kumpul esuk jawab la.keh keh keh aku suka kat hang lah,pasal ko hurai berapi2 macam sikatak ibrahim ali dalam parlimen….tapi taik hampas pun x bleh pakai.kua kua kua

  43. Aku mengucap panjang bila baca berita ni. Sedih pun ada…adakah dia Islam? kalau tak Islam lantak la…kalau dia tu betul2 Islam, otak dia taruk kat mana?

    Tahukah anda, Allah akan menurunkan bala kepada peminum2 arak dengan mendatangkan gempa bumi? Sebab tu lah gempa bumi kerap sangat berlaku sekarang ni…semuanya kerana ARAK! Allah juga akan menukarkan wajah2 peminum2 arak ini dengan wajah kera ataupun babi…Nauzubillah…

  44. Salam.

    Apa kata Mufti NS? Nak tahu jugak komen Mufti.

    Nak tahu juga apa komen pemimpin2 PAS NS.

    Kita bukanlah ahli agama.

  45. isu ini sudah keluar dulu masa krisis perlembagaan,mukadepan akhbar …………

  46. Saudara Selambau,

    Orang seperti saudara nie tak payah nak bagi fakta atau berbual dengan penuh berilmu..sebab tak layak pun nak cakap pasal fakta dengan saudara..sebab jelas dan nyata minda saudara terkongkong dengan penjelasan saudara yang program bicara mufti adalah satu program dakwah yang gagal dan kurang berkesan. Bila saya menafikan dengan hikmah dan mahu mengubah struktur isu ini, mentah2 saudara tolak. Ceh..tapi nak jugak lagi mengata orang tak cebuk taik yea?? bila orang kalah begitulah caranya. Namun yang pasti saya tahu program bicara mufti mempunyai haluan dan kelompok penonton yang bukan sedikit. Saya pun bukan buat tafsiran sendiri.

    Masyarakat rasional?..alahai. Masyarakat kelas atasan dan berminda terbuka tak sesuai dengan tahap saudara..sorry to say bro.

    Tu la, orang mengaji media lain bro..yang elok jea kita tengok, yang tak baik kita tutup telinga dan tutup mata. Sebab??..saya dan keluarga tak la berjiwa tipis, nipis seperti saudara. Orang2 pengkaji dasar di dalam PR pun tengok RTM bro, lu cakap apa?..tak pun terpengaruh dengan dakyah2 prokerajaan?..

    Tu la..ikut sangat dengan sistem parti. Kan dah jadi anjing tambatan parti.

    Kita bebas saudara..akal lah yang tertinggi sekali. Kalau dah tertanam prinsip keadilan sejati dan ilmu yang dikendung lebih berat dari jisim badan, insyaallah kita terlindung dari kesesatan. So, jangan jadi penakut yea saudara?

  47. alah.nak heran pa,naib pengerusi kasino malaysia pun orang melayu islam.inikan pula tokey arak….jadi pengerusi ajk masjid lg baguih dok ada.aku pun dah pening dengan dunia lani….nak wat camna,,,,kita sekadar boleh menentang mungkar….pemimpin pemerintah la yang akan jawab di akhirat kelak….malaih dah nak komen…..hari hari macam2 mungkar timbul…

  48. eh dah jawab…..ceh,rupa-rupanya mentaliti si united dalam forum ni nak menang rupanya…fakta-fakta dia yang berterabur lepas tu di akhiri dengan kita bebasss….untuk menyelamatkan diri…..rupa2nya takut dengan bayang2 sediri jika kalah….baik masuk debat bro.heeee

  49. tapi bila i chek balik first komen dia belasah kot lain,pastu second pusing kot lain plak.belit lah dia ni.tiba2 jadi baik…..ermm….kejap bebas,kejap sokong……

  50. Saya FAHAM BENAR tentang hukum arak saudara GUBIR..usah saudara bimbang dengan prinsip saya. Saya pun berharap supaya saudara tidak lagi mengungkap seperti saya di sebelah pihak yang membela gologan minum arak ini. Cuma saya ingin sampaikan apakah bentuk yang ingin anda mahukan dalam kerajaan anda..jadi terlalu tergesa2 nak laksanakan corak pemerintahan Islam atau berbalik kepada konsep berdakwah?

    Tapi saudara seperti tidak faham kenapa saya katakan rujuk sejarah Aurangzeb dan juga kejatuhan kerajaan Andalusia..

    Yea, memang Aurangzeb seorang Raja yang mengamalkan sistem pemerintahan Islam yang jauh lebih baik dari ayahnya. Tapi oleh sebab beliau tidak menyampaikan Islam yang sempurna kepada bukan Islam di dalam negaranya dan lebih kepada pelaksanaan yang bagi saya dibuat secara tergesa2 dan tanpa perancangan teliti..maka, Islam agama yang suci ‘nampak’ mengongkong kepada bukan Islam..akhirnya menjatuhkan kerajaan itu sendiri. hilang satu ketamadunan empayar Islam di dunia ini. So, saudara mahu ker terjadi kepada negara kita? hilang dan berpecah2 kemudiannya membentuk negara bukan Islam di Semenanjung Malaysia ini?..

    Juga, saudara jangan rasa megah diri dengan prinsip saudara itu. Saudara kena berbalik kepada soal pemerintahan dalam masyarakat majmuk. Apa yang kita perlu lakukan?..apa yang kita perlu lindungi?..apa yang perlu kita rancang untuk masa hadapan?. Tingkah laku berkejar2an nak menegakkan undang2 Islam tanpa menyemai perasaan suka dan sayang akan Islam pada Umat Islam dan bukan Islam..pada saya seperti bom jangka. Dalam masyarakat yang masih keliru dengan konsep pemerintahan Islam, dan muncul golongan putar belit..maka, apa yang anda cita2 kan musnah sekelip mata. musnah sekejap, seperti sekejapnya undang2 Islam digubal tanpa penelitian yang mendalam.

    Undang2 Islam dan hukum syariah Islam akan relevan sepanjang zaman..saya tak nafikan malah saya kagum dengan ciptaan Ilahi. Tapi, jika kita jadi pemimpin..kita wajar mengambil berat akibat dan kesan jika kita ambil sesuatu tindakan itu dengan sambil lewa dan berkejar2an.

    Apa pendapat saudara?..

  51. Saudara selambau,

    Yang saya sokong isu apa?..cuba la cakap sikit. Jangan baling batu tangan sembunyi. yang saya cakap bebas itu adalah perkara umum, perkara yang sepatutnya kita buat sebagai rakyat..berfikiran bebas tanpa terpengaruh dengan dakyah politik berparti.

    Saudara selambau lagi MAHA PUTAR BELIT ALAM..agaknya dah stail orang tinggal bawah kulit biji getah kot.

    Mula2 tuduh saya teguk carlberg, pastu sebab saya tak berparti tuduh saya komunis..HELLO, KOMUNIS TU PARTI LA!! kesian betul saudara tak pas sejarah SPM kot..

    Bukan nak menang, sebab sikap dan perangai saudara nie yang suka sangat nak menjatuhkan maruah orang dengan ayat2 yang langsung menunjukkan betapa hinanya saudara memandang saudara2 seIslam yang lain. Begitu mudah nak menuduh orang lain minum arak yea???..perangai tak sempurna mana, nak melabel orang. Dah la tak pas sejarah..

    Saudara nie sememangnya layak dimalukan di khalayak masyarakat bloggers..terutama di kalangan proPR.

  52. Mati nanti tau la…

  53. tan sri kadok dan seangkatan dengannyer…….yg jd tokey tu hanya pemimpin, jgn buruk2 kan negerinyer……rakyatnyer tak bersalah, negerinyer pun tak bersalah……iman tidak diwarisi, oleh seorang hamba yg bertakwa….berusahalah,berdoalah dan bertawakallah moga negeri sembilan dicucuri rahmat……..

  54. semoga allah menempatkan tan sri kadok dan yang seangkatan dikalangan orang2 yg soleh……

  55. […] carlsberg bukan ayaq setan, syaitan ….. Kerabat di Raja Negeri Sembilan mempunyai seorang Tauke Kilang Arak terbesar di Malaysia Pinkturtle MarGeeMar: ARAK CARLSBERG BUKAN AYAQ SETAN, SYAITAN ….. Malaysia maju setapak ke neraka | […]

  56. Salam sejahtera sume…

    saya baca sume komen dr atas sampai bwh…
    pe yg sy nmpak di sini isu yg dah dipaparkan di ataas nun dah bwk byk kesan buruk dr kesan baik.

    antara yg buruknye jelas kita lihat kt forum ni. x memasal kita sesama melayu bertikam lidah nk tegakkan pendapat masing2. daripada kita tuding2 jari tunjuk sapa salah kn baik kita bincangkan sama2 camne nk atasi isu ni?apa yg kita dapat dr memburuk-burukkan orang lain?selesai ke masalah?

    sy bukan nk tunjuk sy ni baik tp sy amat marah bila ada org menghina mufti dgn panggilan yg x sepatutnya. kepada yg terasa, mulia sangatkah kepala anda tu sehingga melabel mufti sebagai “kepala taik”?macam ni ke statement org yg nk menegakkan kebenaran Islam?na’uzubillah…

    tahniah kepada malaysianunited kerana mengeluarkan komen2 yg berasas dan sy gembira kerana ada rakyat Malaysia yg berfikiran matang macam anda.

    kurangkan provokasi, tingkatkan produktiviti.Selamat maju Jaya. ^^

  57. orng mlyu kita makin jauh dri dnia sbnr…
    kdng tu..
    nk bt pa pn tkut….

  58. i x ce lgsung!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  59. Enta tak rasa ke yang enta dah mendedahkan aib orang?
    Cuba enta fikirkan balik tujuan enta menghebahkan perihal ini kepada umum..
    Adakah apa yang enta buat ni salah satu daripada pencegahan kemunkaran?
    Atau hanya sekadar mahu umat Islam tahu keburukan kerabat diraja tersebut?

    Ya Allah, jauhkan kita daripada tablis Iblis. Allahummaghfirlahu…


Tinggalkan komen

Kategori