Posted by: pinkturtle2 | Februari 9, 2009

MB Tidak Sah Bertitah di hadapan Jutaan rakyat perak

MB Tidak  Sah Bertitah di hadapan Jutaan rakyat perak

Kenapa kehadiran ramai sangat ni? … sampai tak muat dewan dibuatnya.lain kali kita buat kat stadium pula…


Respon

  1. Walaupun lompat parti tidak menjadi kesalahan dari segi undang-undang tetapi ia tidak sepatutnya boleh menyebabkan parti pembangkang mengambil alih kuasa secara automatik. Kalau pengambilan kuasa secara automatik ini dibenarkan maka kerja kita tidak ada lain melainkan sentiasa mengusahakan ADUN-ADUN melompat parti sahaja.
    Akhirnya tahun ini mungkin BN dapat kuasa, tahun depan bertukar ke PR pula, bergantung kepada keaktifan katak-katak dalam negeri tersebut.
    Oleh itu cara yang lebih bermaruah, selain dari membenarkan ADUN melompat parti, Menteri Besar hanya boleh dilucutkan hanya melalui undi tidak percaya ahli dewan atau MB sendiri yang sukarela letak jawatan.
    Pengambilan kuasa secara automatik melalui lompat parti seharusnya tidak dibenarkan.

  2. Khak Ptuih..!

    aku ingat melayu… ghupa-ghupanya pure mamak yeop…

    creeettt..!

    UMNO Boneka MAMAK..!

  3. mamak boneka umno la…keh..keh..keh

  4. satu-satunye kaum india dalam BN menang dalam PRU12. tak perlu risau kaum india kerna anda sudah ada wakil dalam kerajaan BN Perak. yang pasti jawatan no 1 dalam kerajaan.

  5. walaupun nampak macam mamak dia ni agama Islam so kita kena terima. Exco yang nk dilantik esok banyak muka melayu daripada exco lama yang rata-rata ca.

  6. Tak payah cakap banyak….
    BAIKOT semua program Kerajaan Tak sah tuu… Jangan lupa bawa kasut extra dan buat balingan ‘paling cun” kat mamak MB tak sah nie….

  7. Mat Romeo, terima kasih kerana sudi masuk ke blog ini. Saya faham anda sedang berusaha untuk konon-konon mempengaruhi rakan-rakan PR. Teruskan usaha anda, mudah-mudahan ALLAH membalas usaha anda. Hairan, begitu banyak kemungkaran yang Najib dan UMNO dah buat, anda masih tidak dibukakan hati. Teruskan bersekongkol dengan mereka semua. Nanti kat kubur jawab ya. “Dan kami tetapkan bagi mereka teman-teman yang menjadikan mereka memandang bagus apa yang ada di hadapan dan dibelakang mereka, dan tetaplah atas mereka keputusan azab pada umat-umat yang terdahulu sebelum mereka dari jin dan manusia; sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang merugi.” (Ayat 25, surah Fushshilat)

  8. Saya setuju dengan Fatima Azahra.
    Semoga Allah memberi hidayah kepada orang2 yang berdusta dan juga meningkatkan ketaqwaan orang yang bertaqwa.
    Amiin.

  9. untuk pengetahuan putra dan puteri UMNO,masa hampa belum capai umur baligh lagi…pihak yang memperlecehkan institusi raja melayu ialah abang,pakcik dan atok hampa sendiri…diketuai oleh Tun Mahathir.masa tu orang melayu sendiri yang hentam para raja….sekarang agenda yang sama diketengahkan tetapi UMno pula yang nak menjadi jaguh…..JAGUH KAMPUNG!
    ORANG MACAM NI ELOK DI BALING KASUT SAJA

  10. Puak UMNO diupah muncul dlm blog ni menyampaikan pesan-pesan najib….diorang ni dah dibeli dan boleh dillelong…asal ada fulus….keje mereka…masyuuukk..

    ok.ok…apa hal dato’ cakap sorang-sorang? mana audien…tarak nampak kalu……Lagi banyak lu dato’ cakap aaa, lagi olang benci sama lu…lebih baik diam-diam….ssambil perah otak fikir strategi pilihanraya kecil ni,,,,silap-silap bungkussss…

  11. ha ha ha ha.
    nak ketawa ketawa lahhhhh.

  12. Chihhhh Mat Romeo hang ni betoi2 berjiwa jahiliah.
    Awat hang ingat melayu tu baguih sangat……..hang tak tau nak beza mana melayu, mana meloya, mana meroyan dan mana satu mamak………Hang tau cina Islam dulu pada melayu….Hang lah melayu BENGONG…..tak tau mana intan mana kaca…..mana ketoi arang dan mana ketoi taik…(shit kana SA)

  13. Betul kata “red”

    mcm tu la..org yang da tecemar jiwa dan raga..
    tak tahu mana MB yang sah dan bekas MB yang yang sah…
    TAK TERIMA KENYATAAN DA KENAK BUANG…
    (Bahasa Melayu)

    ha..ha…kesian..kesian..

  14. YE LAH WEEIII…MB YG SAH CUMA NIZAR SI GILA KUASA TUH JE..KORANG JANGAN BANGKANG LAH…BANGSA ORG2 MELAYU BODOH NIH APA YG BN SEMUANYA TAK BETUL APA YG SI NIZAR BUAT SEMUANYA BETUL..NIZAR SI PUPPET NGEH TUH SI IKUT PUNGKOQ CINA TUH TETAP HERO DI MATA RAKYAT2 MELAYU YG BODOH INI….JANGAN LAWAN DENAGN MEREKA….MEREKA SENTIASA BETUL..TIDAK PERNAH BUAT SALAH….TAKKKBBBIIIIRRRRR

  15. ape bende merepek ni..


Tinggalkan komen

Kategori