Posted by: pinkturtle2 | April 16, 2009

Dato’ Ustaz Harun Pelawa MB Terengganu Tubuh Kerajaan Baru

Dato’ Ustaz Harun Pelawa MB Terengganu Tubuh Kerajaan Baru


Respon

  1. Assalamualaikum semua, pelawaan Dato’ Ustaz Harun itu ikhlas, saya berharap YAB Dato Ahmad Said renung2kan lah. Apa jadah ditunggu lagi dalam UMNO, UMNO akan HANCUR sebelum akhir tahun 2009 ini. YAB Dato sendiri sudah melihat dalam Perhimpunan Agong UMNO 2 minggu lalu, bagaimana pemimpin2 UMNO berebut2 hendak berkuasa, dan rasuah meleluasa. Tunggu apa lagi YAB Dato?? YAB Dato sangat bertuah kerana DYMM Sultan mahukan YAB Dato – kalau YAB Dato berhijarah masuk PAS/PKR, bertambah sayang lagi DYMM Sultan kepada YAB Dato dan PASTINYA YAB Dato akan kekal menjadi MB Trengganu, insyallah.

  2. Ya Ustaz, kerajaan baru dalam bentuk bagaimana? Takkanlah MB Terengganu nak buang ADUN yang tidak sebulu dengannya dan pelawa PAS bentuk kerajaan. Itu mustahil. Kalau kekal begitu, ADUN PAS ada lapan saja, apakah PAS mahu menjadi tungau di dalam Kerajaan Terengganu.

    Tak payahlah PAS nak tunjuk gila kuasa. Apa mungkin betul PAS gila kuasa atau gila talak kuasa di Terengganu?

  3. Salam.

    Kena tengok pada angka. ADUN PAS + Ahmad Said= Tak cukup majoriti.

    Lagi satu. Takkanlah tak ada pegangan. Nak tubuh kerajaan, pakai pelawa2 sahaja.

    PAS kena pakai jaringan. Kena pilih. Bukan kutip2.

    Kalau tidak PAS pun serupa.

  4. Setiap kerajaan yang ingin ditubuhkan itu setidaknya ada dasar atau asas yang dapat disepakati.Ia bukan seperti sebuah rumah yang bolih didiami olih sesiapa sahaja.kemudian pendapat isi rumah itu masih bertelagah dalam apa jua pendapat.Namun ada baik nya bilamana mereka itu berpegang teguh dalam pertunjuk Allah(makna nya mereka semua sepakat untuk berpolitik dalam wadah yang benar benar berada dalam pertunjuk Allah),dan itu sememang nya perintah yang telah diwajibkan bagi orang islam.

  5. tak payahlah nak pelawa tubuh kerajaan ,nanti bertambah pulak masalahnya…berpakat dgn pas sbb ada masalah dlm umno,pastu kelaur pulak..macam org umno masuk pkr….udah ler buat pandangan camtu..tunggu jer pru 13..

  6. KAN AKU DAH KATA…

    TETIBA ADA PULAK BADUT YANG SUDAH PECAH TEMBELANG…

    Perancangan PIS aka PAS Untuk Rebut RM650 juta Sebenarnya Yang Gagal

    Jerat dan periuk api untuk melaga-lagakan Kerajaan Terengganu tak menjadi…

    Apakan daya…teruskan perjuangan menabur FITNAH demi menggadaikan Bangsa dan Tanah Air!!

    he he he

  7. yo saudara ati panas..ko ni mesti totok umno tahap kaldai kurapkan????buka minda dan lapangkan hati,baru dapat lihat kebenaran,jgn ikut nafsu..nanti macasm anjing yang suka hidu najis sendiri…

  8. TAK PERLU TIRU GAYA NAJIS…..BALAK KAN MENJELMA AKHIRNYA…TENGOK APA SEDANG BERLAKU KINI?…

  9. Sabarja dulu, Umno akan terus bergasak sama sendiri, geng Dris tetap akan mencari helah nak singkir Mad Said.

    Bila Mad Said bengang, dia akan bubarkan Dun tunggulah sebulan dua lagi.

    Mulai sekarang Pas kena bersedia bagi menghadapi PRK negeri Terngganu. Turun jangan X turun..

  10. kalau ahmad said yang pelawa lojik juga, sebab dia ketua kerajaan. yang pas terhegehhegeh, hidung tak mancung pipi tersorongsorong tu apa ke hal? confirm muzakarah/muqabalah/kerajaan perpaduan citarasa pas terengganu, sudah terang lagi bersuluh. orang belakang tabir tentu ada kena mengena dengan siasah, kalau tak cikgu pa, sapa lagi, heh heh heh. sebab tu zul sulong begitu ghairah meuaruarkan kerajaan perpaduan. dengar kata ada gerakan untuk menggunakan anak perantau terengganu memastikan ajk pas pusat dipenuhi oleh puakpuak pro kerajaan perpaduan…suhaimi embong tentu boleh sahkan…sebab dia (harakah) dekat dengan zul sulong (siasah)…

  11. setuju mat said masuk PAS. jadi wakil rakyat PAS. tapi pasal tak cukup kerusi untuk tubuh kerajaan, dok jer la situ. setel la apa masalah nya. ap sebab mereka tk suka kamu. bincang la baik2. janagn ingat ada backing dari sultan ko langsung tak nak layan grivience dorang ni..bincang dan kasi settle. kan elok

  12. wahai YB PAS, lenyapkan terus angan-angan untuk pelawa BN suatu yang tak masuk akal. Selagi dasar dan ideologi mereka tidak berubah ke arah ISLAM, tolonglah jangan sesekali mengajak, memujuk dan mempelawa mereka bergabung. Hasrat tersebut akan hanya merosakkan harapan PAS dan PR untuk menegakkan yang HAK dan merobohkan yang BATIL

  13. ustaz harun…

    nampaknya pelahat tok guru hj hadi dah berjangkit kat anda.

    barangkali pimpinan pas terengganu ni hidung tak macung pipi tersorong2. dulu hampir dengan pilihanraya kecil dua bukit hj hadi dengan gagasan kerajaan perpaduan, sekarang giliran ustaz pula. ataupun itu adalah suruhan hj hadi.

    tergamaknye ustaz memperdayakan kami di bawah dengan menunggangterbalikkan hukum. sekali boleh, masa lain tak boleh.

    kerajaan perpaduan ke, mengajak menubuhkan kerajaan baru ke adalah merupakan versi dan misi yang sama, cuma masa dan tempat saja berlainan. kedua-dua membawa konotasi yang mana pimpinan kita dalam keperlahatan jawatan exco atau menteri di peringkat pusat.

    pun begitu agenda mau menguatkan melayu yang kononnya menjadi sebab mengapa perkara ini terjadi , aku rasa sebagai perisai untuk melindungi agenda anda yang sebenar.

    tahukah tok guru betapa kita di bawah bermati-matian berjuang kononnya fisabilillah. harta benda, anak bini hatta nyawa dipertaruhkan. kita semua tahu berbelas-belas mati kat mamali, 2 di lubuk merbau. 1 tahun, 2 tahun , 3tahun entah aku tak ingat berapa tahun, disambut hari tragedi mamali dengan program2 mebakar semangat. nah loni mana……
    sebab pimpinan dan senang dah dapat gajipun bagus2. pun begitu kami pejam mata je… tapi kalau gagasan mengarut ini… awaslah tok guru.

    barangkali tok guru tak tahu betapa kami di bawah bukan saja berdepan dengan diskriminasi jkkk dalam semua bentuk bantuan. kaki tangan kerajaan dibuang sampai ke sabah sarawak, bercerai berai suami isteri dan seumpamanya.

    janganlah jadikan perjuangan sebagai perniagaan..bila kuat sikit ( ada modal ) mulalah cari konsultan atau broker untuk tawar-menawar,mau cari kuntungan sementara.

    kita kuatpun kerana support kaum kerabat lim guan eng jugak. kalau tidak pas tak menang kat maharani johor yang bilangan melayunya tak seberapa. sekoyong-koyong tok guru nak tinggalkan mereka. ini maksud tok guru nak masuk perangkat tikus lah.

    dulu tok guru ajar kami masuk tandas kenalah baca doa dulu. dah tak boleh berlama-lamaan di dalamnya kerana rumah syaitan. walaupun sekarang tandas disembur pewangi, tok guru pula yang pelahat kat tandas. bubuh pewangi ke tak bubur ke tempat tu tak boleh dijadikan rumah. tertarik ke tok guru pada pewangi tandas ?

    cuba tok guru fikir, kalau umno kuat dulu…… ptuiiiiiii sah nak senyum, kelibatpun menyampah. sekarang dekat2 nak mati barulah nak kenal orang. kalu dia kuat nak berbaik dengan kita ???????? aku nak BERSUNAT SEKALI LAGI kalau dia nak tubuh kerajaan sama kita .

    tok guru aku minta ampun banyak2 kalau tulisan aku yang tidak berilmu ini boleh menumbulkan prejudis.

  14. sabar dulu budak tadika…jgn gelabah tak tentu hala.ambik masa, bertenang…fikir dalam2. strategi politik tu…umno akan jadi makin gelabah.

  15. pada satu tempat tidor guru lebih afdal dari ibadah murid,pada satu tempat guru sama seperti murid,manusia yg terikat pada salah silap.pada satu tempat lebih afdal murid berserah pada tuhannya tanpa menpertikaikan gurunya.
    berhati-hati bila guru buat lawak,ada ujian d situ…

  16. Dunia sekarang jangan dikatakan angan-angan.Semua boleh berlaku sekarang kerana yang menentukan adalah Allah.Doa para ulama’ dan rakyat yang tertindas adalah sangat dimaqbul Allah.Tahun lepas Tiada siapa sangka 5 negeri termasuk wilayah KL dirampas oleh PR.Dulu orang UMNO kata PAS dan PKR dan DAP mimpi disiang hari.Tidak mustahil sebelum PRU13,PR memerintah Malaysia. Tidak mustahil 10 orang ADUN UMNO lompak kepada PAS dan PAS perintah dengan simple majority.UMNO saja tidak percaya dengan penentuan Allah.Sebab UMNO sombong dan bongkak dan kuda kayu berkiblat kepada agung N.Sembilan.

  17. aik politik malaysia ni mmg meloyakan..

  18. Steady beb……..


Tinggalkan komen

Kategori