Posted by: pinkturtle2 | Jun 29, 2009

Bukti tentera dikerah menangkan Umno di Manek Urai


Responses

  1. INI TAKTIK LAPOK LA MAHPUS TUA NAK MAMPUS OII..

    SIKIT2 RANCANGAN JAHAT.. SIKIT2 BAWA PENGUNDI ANTU.. SIKIT2 KONSPIRASI..

    AWAT YANG AMPA DOK KALUT BUAT FITNAH MERATA TUU.. BIAQ PI KAT ASKAR TU NAK WAT PROGRAM NAK TULONG ORANG AWAM APA MASALAH???

    MASA ADA BECANA ASKAR RAMAI2 MARI TULONG AMPA TAK NAK BISING LAK TUU…

    PAS KAN KUAT SANGAT2 KAT MANIK URAI.. TAKKAN KETAQ KUTT???

    he he he

    • KAPIAG ATI PANASS…….

      kata2 kapiag ati panass kat bawah ni…..
      RIAK SGT ORANG TUA NYANYUK NI DAH BERLAGAK SERUPA TUHAN.. SYURGA TU BUKAN HAK TOK NIK NAK TENTUKAN

      SUDAH MENJAHANAM AKIDAH KAPIAG 0000I…
      KALU KAPIAG NAK WAT PERBANDINGAN PUN
      JANGANLAH BADING MACAM TUHAN.

      KAPIAG NI BODO MACAM LEMBU PAWAH. MAK BAPAK KAPIAG NI BETUI MALAUN JAMBAN TAIK
      TAK HANTAG NGAJI. GHETI BELAKI BUAT KAPIAG NI. KALU DEPA TAK RETI NAK AJAG KAPIAG PUN PI HANTAG KAT PONDOK MANA2.
      TIDAKLAH WAT SAMPAH ATAIH MUKA BUMI NI.

      CILAKALAH KAPIAG ATI PANASS KALU KAPIAG
      ASYIK DOK UCAP AYAT2 MURTAD SUPA DATAIH

    • Oiii… Aku nak bagitau. jangan jadi bodoh.
      Ini lah taktik kolot Umno bn nak menang.
      kalau rasa tidak kuat beritau pada najib altantuya hang jgn bertanding laa.
      Apa masa tidak ada pilihanraya awat tidak tolong. Kenapa baru sekarang nak buat Jiwa Murni.

      Kalau bencana menimpa, iniadalah salah satu tugas tentera masa aman. Harap Ati panasss faham akan tugas-tugas tentera semasa aman atau perang.
      lain kali kalau dah bodoh piang mengaku sejelaa.

      bodoh macam babi tua..

      hahahaha

  2. Ati Panass……… apa habaq….. lama x menulis……
    yang berita ni bukan main hang komen, no……. Yang CheDet komen tu awat hang tak komen?

    Memang la PAS tak kuat, abeh tu, pasai yang BeEnd pi antaq askar ramai ramai kat Manek Urai tu? Nak tolong orang awam? kahkahkahkah…… nak tolong apa? awat hang ni bodoh piang ni…..? La ni baru nak pi tolong orang awam? masa pilihanraya baru nak tolong orang awam? selama ni depa tolong sapa? depa pi pam tayar kereta kebai ka? depa sibuk dok polish kapal selam ka?

    Apa la…. jangan la hang nak dengan BeEnd hang tu nak tipu orang Melayu……. orang Melayu kampong la ni tak bodoh macam kepala otak hang tu……

    Tu… CheDet dah dok kata “makan rasuah seropa macam makan babi” ….. tu la…… pemimpin pemimpin yang dok makan rasuah tu dalam BeEnd….. asek dok makan rasuah ja tu yang hati dah mati dan “benak” macam tunggoi kayu tu…..

  3. atipanas tu nak mati kita campak dalam jamban jea penyokong umno totoik

  4. kalau askar g ngundi..kerat tange..kalau dok lg mano? buke tak dok mato situ..

  5. Pilihanraya kecik pun kena ada askar dengan
    polis ka?. Tapi masa PRK kat Penanti yang lalu tu depa tak hantaq pulak askar ngan Pak polis. Mungkin pasai Umno tak bertanding kut.

    Agenda nak bagi Umno menang ni macam2 cara ada. Pakai polis pun boleh pakai askar pun boleh.

    Kalau pakai polis ngan askar dok berkampung ramai2 kat MU ni, nak bagi kelabu mata aja, setengah dari depa pakai uniform dan setengah lagi tak pakai uniform. Hak tak pakai uniform ni dah jadi orang awamlah, boleh di creat jadi pengundi, berlagak pakai macam orang kampung bagi I/C pakai nama orang yang tak balik mengundi atau diagihkan nama depa di pusat2 mengundi sebagai pengundi baru. Askar dengan polis lani banyak orang2 muda yang mungkin baru layak mengundi. Tu satu cara yang kita baca la. Kalau tidak watapa depa bukak kem dekat MU.
    Takut begaduh?. Watnya selama ni berapa kali dah rakyat dan penyokong PR belasah penyokong BN, yang kita tau depalah yang provok bagi penyokong PR hot, macam kat Ijok dulu, tapi tak bergaduh pun.

    Pengundi MU 12,000 lebih ja tapi yang pelik tu, depa hantaq askar dengan polis lebih dari 6,000.

    Kalau ikut jumlah polis ngan askar yang depa hantaq dan belanja yang kena keluaq tu tak berbaloi dengan pengundi. Kata tak nak perabih duit rakyat?. Memang munafiq la Umno ni.

  6. Salam.

    Apa yang cemas sangat?
    Apa yang dok gelabah sangat?
    Perintah Kelantan bergitu lama.
    Kan?
    PRK ini patutnya “walkover” saja.

    Itu lah.
    PAS kena ada profesional.
    Profesional pun Islam juga.
    Cuma profesional tidak menghukum.
    Kafir, haram, syurga, neraka.

    Tuduhan ini timbul tiap2 pilihanraya.
    Mungkin profesional boleh selesai.
    Profesional dari berbagai bidang.

    Nampak tak ada profesional tentera?
    Mengapa?
    Kerana mereka bukan ustaz ke?

    Itu sebab ulama/ustaz kena jujur.
    Jujur apa yang mereka tahu dan tak tahu.
    Jangan pakai rasa tahu semua.

    Ini dunia moden bukan zaman unta.
    Dunia moden pun ciptaan Allah.
    Peralatan moden pun ciptaan Allah,
    cuma diusahakan manusia.

    Sekadar nak PAS berusaha.

    • ijau…ijau….

      profesional ke ulama ke tok leh nak hukum.
      hukum2 itu adalah kepunya allah.
      kapiag ka, islam ka, syurga ka, neraka ka,
      suma kepunyaan allah yang sudah ditinggalkan
      dalah kuran dan sunnah.

      yang hang dok pong pang pong pang ni
      adalah tafsiran ulama berhubung hukum2 tersebut.
      ulamat usuuk jambanpun akur yang hukum hudud
      ulama ussuuuuk jamban pun ngaku tolak islam walaupun sikit
      dah jadi kapiag. cuma depa ni olek2 cari alasan dok bodek
      kerajaan sebab depa dah dapat upah.

      hang pun ijau dok olek2 nak nyesatkan orang jugak.
      hang boleh nak nyesat kapiag ati panass puki tu
      sebab dia dan mak bapak dia tu bukan jenis ngajai…..
      tiap2 malam dok belatih karoeke dan main dam aji.

      ijau….ijau…..

      culas juga hang ni…. kita nak tarbiah…
      hang liag macam lumbu terlepaih kadang.
      pitaih koktu hang mai kokni…. kepung koni,
      hang laghi koknun

    • Salam Ijau,

      HANG PRO KA,ULAMAK KA,TENTERA KA,
      MALAUN KA,JIN KA MAIN NGAN AYAT2
      ALLAH SEMUA KENA TUNDUK PATUH
      DAN IKUT…HANG TOK SAH DOK PUSING
      MANA LAH IJAU OOIII.TAWAF BAITULLAH
      7 ROUND TAK ABIH LAGI KA….

  7. PAS terlalu KUAT untuk dihadapi oleh UMNO, terpksa UMNO minta bantuan Askar dan lebih 3 ribu polis….

    Yakinlah wahai…. seluruh rakyat Malaysia bahawa UMNO akan kalah di Manek Urai, cara berpikir Ati Panass… itulah juga cara UMNO.

  8. di negara2 maju skandal begini sudah cukup utk membuat pegawai tinggi tentera yg terbabit utk meletak jawatan. tetapi di malaysia ia seakan sudah menjadi tradisi institusi kerajaan diperkudakan oleh parti umno/bn yg tak bermaruah. keadaan begini betul2 menjatuhkan maruah pemerintahan melayu-islam yg imejnya sudah lama tercalar sejak dulu di negara ini. banyak skandal2 begini terlepas dan didiamkan saja namun rakyat celik melihat dan mengadili. ini seolah2 membayangkan cara pemerintahan org2 melayu kita. tiada integriti dan profesionalisme, sungguh memalukan

  9. Jawapan buat budak tadika hijau: 🙂

    Apa yang cemas sangat?
    Apa yang dok gelabah sangat?
    Perintah Kelantan bergitu lama.
    Kan?
    PRK ini patutnya “walkover” saja.

    Jawapan: Takut wanita di Manik urai terikut dengan cara berfikir dan berpakaian org BN yang tidak ikut adab ISLAM. kan bahaya tu.. unsur kekafiran dtg melanda…..cth: tudung berjambul

    Tuduhan ini timbul tiap2 pilihanraya.
    Mungkin profesional boleh selesai.
    Profesional dari berbagai bidang.

    Jawapan: Kenyataan ni, bukan tuduhan. Ada ke golongan profesional yang adil kat dalam BN? ade ke.. yuhu…

    Nampak tak ada profesional tentera?
    Mengapa?
    Kerana mereka bukan ustaz ke?

    Jawapan: Sbb nya mereka diarahakan.. oleh siapa, ermm pikirkan ler.. menteri pertahanan org parti mane ye?

    PAS kena ada profesional.
    Profesional pun Islam juga.
    Cuma profesional tidak menghukum.
    Kafir, haram, syurga, neraka.

    Jawapan: apa barang profesional kalau tak reti nak menghukum. Ulama @ profesional mesti tahu menghukum seperti yang diajar oleh pencipta berdasarkan Al-Quran dan sunnah. Haram dan halal adalah perkara yang terang dan tiada keraguan. Kalau ulama tak reti nak terangkan tentang kafir, haram, syurga dan neraka maka hanyutlah manusia dibelenggu iblis laknatullah. Macam sekarang nih la..

    Itu sebab ulama/ustaz kena jujur.
    Jujur apa yang mereka tahu dan tak tahu.
    Jangan pakai rasa tahu semua.

    JAwapan: Ulama dan kamu siapa yang lebih jujur.
    dan Ulama dan kamu siapa yang lebih berilmu…?
    Kamu lebih berpengetahuan ke ? 🙂 🙂 🙂

    Ini dunia moden bukan zaman unta.
    Dunia moden pun ciptaan Allah.
    Peralatan moden pun ciptaan Allah,
    cuma diusahakan manusia.

    JAwapan: Dunia moden, mmg ilham dari Allah. Tapi sepatutnya kenalah moden ikut ISLAM. bukan moden sampai ada pusat judi terbesar. Moden sampai dlm LRT tak ada space laki dan perempuan. Tuhan tak cipta yang tuh. Tanyalah Parti yang memerintah sekarang… dia jujur ke martabatkan ISLAM.

    Unta masih lagi relevan di padang pasir. vote for unta : jenama camel laris lagi wak.. hehe

    • ngan ijau hang takleh nak kupas lagu tu 2 cent woooi…
      ijau tu benak sangat… suka makan pala ikan.
      hang kena guna bahsa yang simple2 la.
      kalu hang guna bahsa lagu tu…… dia angguk la….
      angguk je… ghetinya tidak. sabik tu lah posting pusing2,
      kona2… great chief kata ngong.

      kita nampak macam ota la.
      ngong tu sabak dia takleh paham

      • Salam Presiden Kelab U.

        Mu kenal ke 2 cents tu.
        2 cents duit negara mana.
        Kat Malaysia 2 sen.

        Tapi tak apalah.
        2 cents 2 cents pun tulis panjang juga.
        Cuma bila tengok 2 cents.
        Tak ada semangat nak baca.
        Murah sangat 2 cents.
        Kalau 2 kupang pun tak pa jugak.

        Tentang kepala ikan.
        Mu kena cuba yang Kg. Pandan.
        Sedap sungguh.
        Orang2 PAS suka makan kat situ.
        Punya sedap meleleh kat janggut.
        Mereka tak benak pun.

        Kepala ikan mu makan tak bersih kot.
        Atau pun kepala ikan benak.
        Itu yang benak.

        Tentang benak.
        Benak lebih kurang benar la.
        Orang benak selalunya jujur.
        Dia tahu apa yang dia tahu.
        Dan.
        Dia tahu apa yang dia tak tahu.

        Tapi orang mengaku cerdik susah sikit.
        Dia tak tahu pun kata tahu.
        Belajar kat sekolah pondok pun.
        Tahu ekonomi.
        Dok pusing2.
        Sampai berbelit.

        Sekadar kita tak benak tapi jujur.

  10. salam,

    KDG2 PIKIAQ PUNYA PIKIAQ
    ADA KOMUNEH PON BAGUIH JUGAK.
    BAGHU ASKAQ KITA ADA KERJA
    LAWAN NGAN DEPA.

    DOK MAI BUAT
    KERJA LAGU NI BILA DEPA DOK
    PRAKTIK PON TAK TAU…DOK NAK
    MAI TIME PRK JUGAK…HARI LAIN
    TAK BLEH KA…MMG SAH JIWA PEMIMPIN
    KITA YG BAGHU NI CUKUP BERJIWA
    RAKYAT…TEMPAT LAIN TAK MAU BUAT
    SAMA KA…BYK. LAGI TEMPAT DOK ADA.
    JEEELEEES AKU KAT MANIK URAI…
    DOK NPK DEPA SAJA..

    AWAT MASA DI PENANTI HANGPA
    TAK HANTAQ MAI…PILEH KASIH
    JUGAK NU HANGPA….

    JGN. LUPA MANIK URAI.

    “PANGKAH BULAN”

    • Salam.

      Halo great chief.

      Tang ni hang pandai.
      Minda hang dah mula cair.

      Askar kalau tak dak musuh la.
      Tak uuummmph langsung.
      Siapa pun tak pandang.
      Pinang anak orang pun susah terima.
      Tengok pun sebelah mata.

      Naik pangkat lagi lah susah.

      Bila pencen ada juga jadi ahli PAS.
      Tapilah.
      Jadi senario pertama.
      Tak dak musuh, askar tak penting.
      Senario kedua pula.
      Tak dak title ustaz, PAS pun tak pandang.
      Kesian jugak kat askar ya.

      Sekadar tak mahu jadi askar.

      • Salam IJAU,
        AKU MENGAJI AKU BKN TGK. DIA TITLE USTAZ.
        AKU MENGAJI BKN. AKU TGK DIA PAKAI
        SERBAN BESAQ MANA.
        AKU MENGAJI BKN. AKU TGK. DIA PAKAI
        JUBAH LABUH MANA.
        AKU MENGAJI BKN. AKU TGK DIA PAKAI
        COAT HENSEM TERA MANA.

        AKU MENGAJI AKU AKAN TERIMA APA YG TEREBIT
        DARI MULUT DIA KALAM APA YG DIA GUNA PAKAI.
        .
        JADI KALAU HANG SEBUT TAK DAK TITLE USTAZ
        PAS TAK PANDANG ..HANG SILAP BANYAK…

  11. Ati panass serupa otak babi! Memang otak ati panas tak serupa otak manusia. Patutlah dia berotakkan otak babi!

  12. projek jiwa murni ni ada banyak objektifnya di samping merakyatkan tentera. dalam kes di manek urai ni objektifnya “membantu memenangkan” umno, sebab tu paper tu ada sebut kelabu hitam bagi umno.

    projek jiwa murni kena ada peruntukan kewangan. kes manek urai ni, peruntukan tu sudah tentu datang dari “tabung pilihanraya umno”. projek jiwa murni ni dirancang awal2 semasa mencadang peruntukan kementerian pertahanan. hebatlah kementah kerana memasukkan manek urai dalam permohonan tersebut. lagi satu manek urai di bawah briged 8 pengkalan chepa. projek ni sepatutnya di bawah selia briged 8 lah. pegawai yang tanda tangan arahan projek jiwa murni tu sepatutnya dari briged 8 lah, bukan dari pegawai khas timbalan mentah. fikir2kanlah.

    kepada askar2 yang terlibat, gilah buat projek tu, tapi bila bertemu pengundi bagi tahu suruh undi bulan sebab bulan jauh lebih comel daripada dacing. tentu dalam ramai2 askar tu ada hok tahu agama. ada yang meluat dengan umno. jangan jadi lembu kena cucuk hidung, Allah tahu niat anda semua. kan comel bantu perkasakan islam… gitulah yang dato jamil khir ceramah kepada demo semasa dia bos kagat dulu? ko dia ghoyat benda lain?

  13. prk manek urai

    banyak tipu helah umno kerana nak menang. sejak hari penetapan calon sampai ke hari mengundi dok ada 1600 program umno di manek urai. lo ni menteri pergi gunakan kenderaan peribadi pegawai terutama pegawai dari JPN dan PPD kuala krai. pegawai pula pakai kenderaan kerajaan yang dibuang lambang, kalau tak percaya harap selidik dan tengok sendiri.

    pas adalah satu parti bersama pkr dan dap, tetapi terpaksa lawan dengan kerajaan milik umno, diketuai oleh JPN, JPP dan yang stara dengannya.

    kita kasi benamkan umno dalam lubuk manek urai. jagan kasi menang, kalau menang habis dicanangnya.

    dari risikan yang boleh dipercayai, ramai dah pencacai umno lari balik, kerana dah dapat baca kalah punya. tuan aziz tu tak terkenal, dia ni jadi bidang terjun, sebenarnya orang lain nak dicalonkan, tapi cas mengecas tu sdangat kuat, maka tok pa pilih budak ni untuk jadi makanan. lepas kalah ni jadilah ia macam bangkai calon di kuala trengganu. dah jadi bangkai pun calon ni.

    ramzi, wan zaid dan seangkatan dengannya dah bermasam muka, tunggulah calon ni menang. tak menang pun.

    undilah pas…..

  14. budak tadika..

    kebebalan dan kejahilan nampak terang dalam dirimu. heh.. 🙂

    • salam 2 cent.

      LALAT2 YG LAIN.
      OTAK KECIK AKAI BESAQ

      LALAT HIJAU OTAK BESAQ AKAI KECIK.
      TU DOK NPK SPESIS HIJAU PALING
      SUPERIOR DOK HURONG TAIK….

      “sekadar melawak saja”

    • Salam 2 cents.

      Bunyi macam 2 sen saja.
      Kurang dari 2 kupang.

      Weh hebat.
      Boleh nampak?
      Bukan nampak yang luar saja.
      Dalam diri ku pun nampak.

      Ini memang pakai teropong x ray.
      Hebat mu.
      Great mu.
      great chief pun tak sehebat mu.
      Presiden Kelabu langsunglah.

      Guna teropong x ray pun takut?
      Pada askar yang dikerah?
      Malulah.

      Sekadar rasa 2 cents tak berharga.

      • salam,

        sebesar biji sawi berharga
        di sisi allah…saja nak habaq.

        baca la buku imam hambali.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: