Posted by: pinkturtle2 | Disember 15, 2009

Gambar Dan Video Hukuman Rejam ke Atas Penzina Di Afgoye

Mohamed Ibrahim, 48, testifies before being stoned by militants from Hizbul Islam for illicit sexual intercourse with a woman in the Afgoye district, December 13, 2009. Ibrahim was sentenced to death by a local Islamic court after he was found guilty of infidelity.

Moments before his execution, his hands still free, Mohamed Abukar Ibrahim is buried in the ground

Moments before his execution, his hands still free, Mohamed Abukar Ibrahim is buried in the ground

Horror: Mohamed Abukar Ibrahim is stoned to death by militants from the Hizbul Islam group in the Afgoye district of Somalia yesterday

Penduduk Afgoye lihat hukuman rejam

MOGADISHU – Seorang lelaki yang didapati bersalah berzina di Somalia direjam sampai mati, lapor sebuah akhbar semalam.Sebelum dijatuhkan hukuman mengikut undang-undang syariah, Hakim Osman Siidow Hasan memberitahu penduduk, dua lelaki itu mengaku melakukan kesalahan selepas siasatan dilakukan.

Seorang wanita yang mengaku melakukan hubungan seks di luar nikah turut dihukum 100 kali sebatan.

“Ini merupakan hari penghakiman,” kata Osman kepada orang ramai.

“Kami telah melakukan siasatan dan mereka sudah mengaku,” tambahnya.

Hukuman itu dibuat selepas pertempuran antara kumpulan yang menentang dan kumpulan yang mahu hukuman itu dilaksanakan dengan segera berakhir.

Seorang anggota keluarga mangsa yang dibunuh kemudian menembak mati penembaknya yang telah ditangkap.

Pesalah zina tersebut, Mohamed Abukar Ibrahim ditanam di dalam lubang sehingga ke dada dan direjam sehingga dia mati.

“Saya tidak sanggup untuk melihatnya,” kata seorang lelaki, Ali Gabow.

Menurutnya, seorang wanita yang mengaku berzina itu dihukum 100 kali sebatan kerana dia menyatakan dirinya masih belum berkahwin.

http://www.kosmo.com.my

http://www.dailymail.co.uk

http://pemudabesut.blogspot.com


Respon

  1. Deritanya sebelum mati!

  2. bilakah m’sia nak laksanakan seperti ini??????????

    sekurang-kurangnya, kerajaan somalia boleh berbangga dapat melaksanakan tuntutan syarak dan syariat Islam dalam masa dunia mencemoh perundangan Islam dengan berbagai-bagai jenama….walau pun mereka lebih kamjat drpd undang2 yg mereka cipta sendiri………

    Barat tetap menolak, menentang,dan kita yg Islam kalau kita pun menolak,membenci perkara-perkara yg boleh dilaksanakan dlm syariat dengan mudah dan dgn modal yg tak seberapa……. tidak ada beza lah kita yg Islam dengan orang-orang Barat tadi…….

    kepada best1of4’s………memanglah kehendak hukum begitu (Deritanya sebelum mati!) untuk menjadi pengajaran kepada yg hadir dan wajib merejam sama………kerana itulah yg disifatkan oleh al-Quran sebagai ‘Nakaalan MinalAllah”

    nasik kandaq cukup gembira melihat undang2 Islam dalam keadaan dunia hari ni dapat ditegakan walau pun ada beberapa aspek teknikal yg perlu diberi perhatian………seperti saiz batu yg digunakan untuk merejam, had badan yg perlu ditanam dan sebgainya……..

    walau apa pun …….. tabik sekali lagi kepada Keraan somalia (dulunya Habshah) di mana bumi itulah berlakunya hijrah para sahabat berdakwah kepada Najashi sehingga beliau menerima Islam……..dan sekarang Islam bersinar kembali dibumi ini………

    Allahuakbar………………

  3. Bangunlah muslim dari kegelapan. This is barbaric.

    • Elllo 4evenadam,

      “Barbaric” maksudnya tak bertamadun? Hukum islam tak bertamadun? Oleh itu seks bebas (terutama dgn isteri orang) bertamadunkah? Sek bebas menunjukkan kemajuan sesebuah negara?

      Cuba fikir secara logik, kalau ada undang2 ini dilaksanakan di Msia, tentu semua orang takut nak berzina atau melakukan seks bebas. Itulah hikmah & kelebihan hukum Allah.

  4. Alangkah baiknya jika ini berlaku di Malaysia.

  5. Bodohnya hang ni nasik kandaq,

    • Hang tu yang
      bodoh sebab
      berjuragankan Melayu.

  6. Menarik tulisan tuan, saya pernah bertugas di Somalia. kalau tak banyak mungkin sedikit faham cara kehidupan orang Somalia yang 90% beragama Islam. Perpecahan antara mereka disebabkan perebutan kuasa dan wang macama negara kita juga.

    Bila PAS nak nak laksanakan hudud di Kelantan? Bertahun-tahun, berdegar-degar pasal hudud sampai sekarang tak juga dilaksanakan. Nak tunggu DAP macam Karpal bagi laluan untuk hudud?
    Tak payah nak bohong la!! Ni semua gimik, lakonan untuk berpolitik!

  7. Allah Akbar…….semoga kerajan Somalia diberkati.
    Tauladan bagi yang hidup.

  8. Semoga dia terlepas daripada siksaan di akhirat yang pastinya lebih dahsyat.

    • sesungguhnya,dosa zina tidak akan terhapus, kecuali dengan hukuman hudud.bgaimana pula dgn kes zina di Malysia negara kita,zina hkumannya byran je sbgai ikt jamin..tp d akhirat xde jmnan tlepas drpd hkuman azab pedih Allah. Smoga hukuman hdud dpt dlaksanakan d negara kita sblum gnerasi kita tercemar dgn kturunan yg xbaik…mga kes zina,seks luar nikah serta pmbuangan byi yg smakin mlarat kini dpt dbanteras,hnya dgn satu cra,,hukuman hudud. siapa yg mnolak hkum hdud,iaitu hukum syariat Allah. segeralah bertaubat, krn menolak hkum hdud adlah suatu kekufuran…

  9. Kalau Perlembagaan kerajaan Persekutuan dapat dipinda. Kita percaya kerajaan Kelantanlah yang akan menjalankan undang2 Hudud pertama di Malaysia ni. Kanun jenayah Syariyah telah pun diluluskan oleh dewan undangan negeri kelantan dalam pemerintahan TKT sebagai Perdana Menteri Malaysia.
    TKT tak mau ubah Perlembagaan persekutuan bahkan dia menyelar undang2 Hudud ini dengan berkata “nanti kalau orang nak makan sup tangan boleh pergi kenegeri Kelantan”. Ucapan ini Jelas satu Penghinaan kepada Allah yang meletakan hukuman ini didalam AlQuran.

    Kerajaan BN dikira beruntung kerana tidak ramai rakyat Islam Malaysia yang suka membaca Undang undang dan perlembagaan Persekutuan.

    Buku Undang2 Dan Perlembagaan Persekutuan dibaca dan terpaksa dibaca oleh mereka yang menuntut difakulti Undang2 di IPT sahaja dan sebahagian lainnya ialah pegawai2 kerajaan yang terlibat dan bertugas dengan kementerian atau jabatan bersangkut paut dengan undang2 atau Kanun2 yang berkaitan dalam negara.

    Dalam keadaan sekarang kerajaan BN tentu tidak akan menjadikan Undang2 dan perlembagaan Persekutuan sebagai satu mata pelajaran di Sekolah2 menengah, kerana kesannya generasi akan datang bila faham dengan Undang2 dan Perlembagaan Persekutuan ini dengan sendirinya telah membuktikan bahawa penghalang untuk melaksanakan Undang Hudud dinegeri2 melayu Islam di Malaysia ini ialah Perlembagaan Persekutuan.

    Ini sebahagian dari aspek kerajaan BN untuk mempertahankan kerajaannya.
    Pemimpin Melayu Islam BN cukup takut kehilangan kuasa. Mendedahkan kefahaman rakyat dengan kehendak2 agama juga akan menyebabkan kerajaan BN akan hilang sokongan. Rakyat tetap menjadi mangsa buta perlembagaan dan buta Iman.

    Memang diakui membaca buku Undang2 dan Perlembagaan Persekutuan ini tidak menarik seperti anda membaca Novel Cinta atau majalah2 Hiburan. Apatah lagi tiada orang yang boleh memandu anda mentafsir perkara2 dan ayat2 yang disebutkan dalam buku ini yang tidak mudah difaham jika hanya sekedar untuk membaca.

    Dalam perkara undang2 Hudud, Qisas dan Takziz seperti yang termaktub dalam AlQuran, bukan semua rakyat Melayu Islam faham bagaimana tatacara undang itu dapat dilaksanakan. Memang ramai orang Islam membaca AlQuran tetapi seramai mana pulak yang mengerti dan faham maksud dan Istilah yang terdapat dalam AlQuran.

    Golongan yang mendapat pendidikan agama dari asas hingga peringkat tertinggi sahaja yang dikira boleh memahami AlQuran. itupun mereka yang menuntut secara khusus dalam bidang Undang Syariyah mengikut AlQuran, dan bukan Undang2 enakmen syariyah yang dilaksanakan dinegeri di Malaysia.

    Oleh yang demikian selagi rakyat melayu Islam di Malaysia tidak diberi pendidikan Islam secara total dan memperkenalkan undang2 yang dituntut oleh Alquran ini untuk dilaksanakan kepada maanusia, selagi itulah akan lahir manusia seperti Tun Dr. Mahathir dan manusia2 yang sekepala dengannya.

  10. […] https://pinkturtle2.wordpress.com/2009/12/15/27487/ […]

  11. “Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina hendaklah kamu dera masing-masing dengan 100 rotan dan janganlah kamu berasa kasihan belas terhadap keduanya dalam melaksanakan perintah Allah jika kamu beriman kepada Allah dan pada hari kemudian.Hendaklah hadir ketika dijatuhkan hukumun terhadap mereka sekumpulan dikalangan orang-orang yang beriman” (An-Nur:2, al Quranul Karim)

  12. Maka dirikanlah hudud keatas orang-orang yang melakukan perbuatan zina dan pukullah mereka itu dengan pukulan yang menyakitkan untuk memberikan pengajaran keatas mereka jika kamu beriman dengan Allah SWT dan hari Akhirat.

    Dan dirikanlah hudud secara terang-terangan dihadapan sekumpulan daripada orang-orang Islam tambahan balasan bagi orang yang berzina.Sesungguhnya penzina-penzina itu apabila disebat di hadapan orang ramai akan memberi kesan yang lebih untuk mencegah mereka daripada melakukan perbuatan itu lagi. Telah berkata Qatadah:

    “Allah S.W.T telah memerintahkan sekumpulan daripada oraang-orang yang beriman untuk melakukan penyaksian ketika hukuman itu dijalankan adalah kerana untuk memberi peringatan, nasihat dan pengajaran”.

  13. Apabila Allah menjadikan manusia Allah juga menjadikan bersama kejadian manusia itu undang-undang yang dapat mengawal manusia daripada terjerumus ke lembah kehinaan dan kesengsaraan akibat daripada perbuatan manusia itu sendiri.Terdapat 17 jenis kesalahan yang dihukumkan dengan hukum hudud antaranya hukum bagi mereka yang melakukan penzinaan.Apabila sabit dua kesalahan terdapat dua jenis hukuman bagi dua kategori manusia yang melakukan kesalahan itu ;
    1. Sebat 100 rotan untuk yang belum berkahwin
    2. Rejam sampai mati untuk penzina yang sudah berkahwin

  14. setahu ambo, batu yang sepatutnya digunakan dalam hukuman rejam adalah batu2 yang kecil sahaja, lebih kurang sebesar penumbuk, bukan batu sebesar kepala..

    dan dibaling oleh orang ramai, bukan orang yang sama berulang-ulang kali..

  15. Helo Yanaam n Aa

    hangpa ni kalau takat nak menulis posting ni ngan melabel macam tu……rentikanlah…….hangpa ni Islam ke tidak aku tak tau……..bagi laa hujah kalau ada…. apa pasai kata barbaric………sedap nak kata orang hang ni Aa………aku rasa hang yg bangang dalam bab ni………….

    aku nak bagi tau kat hangpa sikit………yang kata undang-undang Allah tu samada hang suka ke tak suka ke……….kalau dah mengaku Islam……..kena laa……wajib laa patuh tak boleh dah nak bedalih lagi……….binatang pun ada undang-undang yg Allah tetapkan bagi mereka…..antaranya binatang tak laa kongkek betina ikut jalan belakang aka back hole….dia reti kok mana boleh buat zuriat…..tambah populasi sama-sama dia……..bukan macam menesia sekarang tak kira di Barat @ timur…….ada yg tak reti pantang langsung kira main jln belakang saja…..dengan menatang pun depa hantam……..kalau ikut syariat …….para pelaku macam tu kalau dah proven…… kira dihukum bunuh sahaja(yg buat dengan menatang tadi)

    hang pi mengaji laa sikit faham baik-baik…..jangan jadi macam menatang

    he he abang nk suka cakap pedaih sikit……kot-kot keluaq taik telinga tuuuuuu…..mudah laa terima ajaran Islam

    sambil tu hang baca sikit posting kucing kota tu …….kot-kot hilang benak hangpa sikit

    see u

  16. salam Aa dan Yanaam…….

    maaf kata kat hangpa……sebenaqnya aku silap adress…….aku nak tala kat 4evenadam ngan Nakhoda melayu……..maaf banyak-banyak…….

    dua-dua kerat ni tak mau faham-faham,,,,,,,pasai tu dok pelekat nama melayu lagi……..masih bawah tempurung

    he he kadang-kadang abang nk pun silap juga sekali sekala pasai dua kerat ni dok bagi hot…..

    jangan marahh aaaaaaaa

  17. Helo 4evenadam n Nakhoda melayu……………..

    hangpa ni kalau takat nak menulis posting ni ngan melabel macam tu……rentikanlah…….hangpa ni Islam ke tidak aku tak tau……..bagi laa hujah kalau ada…. apa pasai kata barbaric………sedap nak kata orang hang ni Aa………aku rasa hang yg bangang dalam bab ni………….

    aku nak bagi tau kat hangpa sikit………yang kata undang-undang Allah tu samada hang suka ke tak suka ke……….kalau dah mengaku Islam……..kena laa……wajib laa patuh tak boleh dah nak bedalih lagi……….binatang pun ada undang-undang yg Allah tetapkan bagi mereka…..antaranya binatang tak laa kongkek betina ikut jalan belakang aka back hole….dia reti kok mana boleh buat zuriat…..tambah populasi sama-sama dia……..bukan macam menesia sekarang tak kira di Barat @ timur…….ada yg tak reti pantang langsung kira main jln belakang saja…..dengan menatang pun depa hantam……..kalau ikut syariat …….para pelaku macam tu kalau dah proven…… kira dihukum bunuh sahaja(yg buat dengan menatang tadi)

    hang pi mengaji laa sikit faham baik-baik…..jangan jadi macam menatang

    he he abang nk suka cakap pedaih sikit……kot-kot keluaq taik telinga tuuuuuu…..mudah laa terima ajaran Islam

    sambil tu hang baca sikit posting kucing kota tu …….kot-kot hilang benak hangpa sikit

    see u

  18. Dengan mudah hang menilai perbuatan di atas sebagai islamic way of punishment,dgn mudah hang bersentimental sejarah hijrah sahabat2 nabi ke habsyah bertemu raja najasyi dan hang kata perbuatan membunuh di atas sbg syiar islam.hang sendiri mengakui batu2 yg digunakan boleh dipertikaikan,batu besar kepala yg dibunuh,direjam dgn rasa penuh beriman,cukupkah solat org2 yg merejam tuh?kenapa dilaporkan sebelum hukuman dilaksanakan ada pertempuran berdarah?pertempuran menggunakan senjata buatan islam kah?ada ka rifle made in saudi arabia?hehe.bukankah hukuman syariah perlu dilaksanakan dlm keadaan aman,baca aman sbg serba serbi cukup keadaan masyarakat islamnya?adakah hang terlalu bodoh utk melihat yg negara somalia tu kerajaanñya gagal berfungsi sbg kerajaan islam yg adil?sedarkah hang wahai nasik kandaq yg benak bhwa di somalia yg berkuasa adalah puak2 militan korup kuasa menggunakan reason syariah sbgai stamp halal utk sgala mcm tindak tanduk barbarik mereka terhadap penduduk somalia?berapa ramai pEnduduk somalia yg kecil membuncit perutnya sbb xckup gizi makanan,tkdak pendidikan formal,tk kisah la pendidikan islam ka sekular ka,lupaka hang militan islam somalia ni jugak la yg rampas kapal2 dagang kita kat teluk aden?hang lupa mcm na depa bunuh salah seorang crew kapal tersebut,walaupun yg dibunuh bukan muslim n bukan warganegara ni hang dan puak2 lebai putih hang dengan bangganya endorse perbuatan barbarik di atas sebagai islam?hang bertegas ni soal syariah tp hang lupa org bukan islam yg baru nk dekati islam pun takut kalau perbuatan binatang di atas jadi benchmark jurisprudent islam spt yg hang ckp.baghal btui puak2 lebai putih ni.

  19. Dengan mudah hang menilai perbuatan di atas sebagai islamic way of punishment,dgn mudah hang bersentimental sejarah hijrah sahabat2 nabi ke habsyah bertemu raja najasyi dan hang kata perbuatan membunuh di atas sbg syiar islam.hang sendiri mengakui batu2 yg digunakan boleh dipertikaikan,batu besar kepala yg dibunuh,direjam dgn rasa penuh beriman,cukupkah solat org2 yg merejam tuh?kenapa dilaporkan sebelum hukuman dilaksanakan ada pertempuran berdarah?pertempuran menggunakan senjata buatan islam kah?ada ka rifle made in saudi arabia?hehe.bukankah hukuman syariah perlu dilaksanakan dlm keadaan aman,baca aman sbg serba serbi cukup keadaan masyarakat islamnya?adakah hang terlalu bodoh utk melihat yg negara somalia tu kerajaanñya gagal berfungsi sbg kerajaan islam yg adil?sedarkah hang wahai nasik kandaq yg benak bhwa di somalia yg berkuasa adalah puak2 militan korup kuasa menggunakan reason syariah sbgai stamp halal utk sgala mcm tindak tanduk barbarik mereka terhadap penduduk somalia?berapa ramai pEnduduk somalia yg kecil membuncit perutnya sbb xckup gizi makanan,tkdak pendidikan formal,tk kisah la pendidikan islam ka sekular ka,lupaka hang militan islam somalia ni jugak la yg rampas kapal2 dagang kita kat teluk aden?hang lupa mcm na depa bunuh salah seorang crew kapal tersebut,walaupun yg dibunuh bukan muslim n bukan warganegara ni hang dan puak2 lebai putih hang dengan bangganya endorse perbuatan barbarik di atas sebagai islam?hang bertegas ni soal syariah tp hang lupa org bukan islam yg baru nk dekati islam pun takut kalau perbuatan binatang di atas jadi benchmark jurisprudent islam spt yg hang ckp.baghal btui puak2 lebai putih ni.,,by the way hang nk jadi baghal silakan,ramai lagi muslim yg rasional kat muka bumi ilahi nie.

  20. Nakhoda Melayu dan 4evenadam,
    Bagi AKU, hukum Islam adalah realistik dan Allah swt saja yang tahu kenapa hukumannya harus dijalankan sedemikian. Kalau kau seorang Islam, sudah tentu hukumnya kau dah jadi murtad. Apabila kau katakan cara ini “barbaric”, tahukah kau ini juga membawa maksud Allah swt itu “barbaric”.
    Bagi kamu berdua, zina tu biasa saja sebab tidak luak apa-apa pun bila sepasang lelaki perempuan melakukan zina. Mungkin bagi kamu berdua, anak dara kamu berdua boleh berzina dengan sesiapa saja begitu juga dengan isteri kau berdua, boleh ditiduri oleh sesiapa saja. Anak yang lahir hasil perzinaan tu, kau akan anggap sebagai anak kau atas dasar kemanusiaan.
    AKU nasihati kau berdua, jangan salahkan hukum Allah swt sebab buruk padahnya.
    Kepada Nakhoda Melayu, kau memang jaguh Melayu sebab Melayu memang boleh berzina dengan siapa saja tanpa perlu ada perasaan salah atau berdosa. Tapi kalau kau seorang Islam yang berketurunan Melayu, bertaubatlah sebelum terlambat. AKU minta maaf kalau terkasar bahasa. INGAT: Yang baik tu datang dari Allah swt dan yang jahat tu datang dari diri AKU sendiri.

  21. Wahai encik Aku,
    instead of denying the truth of my arguments above,u resort to blatantly brand me as infidel.

    ada aku ckp/endorse perbuatan fornication as halal?zina tetap haram hukumnya.that’s not the issue.the issue in the above pictures is can it be termed as the benchmark of islamic justice and jurisprudent?isn’t it barbaric enough when the people above have to wage war among others who oppose such punishment,with few casualties?dude,we are not talking about nyawa nyamuk or lalat here,nyawa manusia bhai.read the above report,there was an incident of casualties among conflicting tribes,

    my very argument is are we muslim stupid enough to differentiate a barbaric act and dgn bodoh melayunya endorse with tipikal melayu statement “tahniah kerajaan somalia kerana menegakkan syiar islam..”on which likeminded muslim like me who dont give a fark about my skin colour malay ka arab ka even mamak ka would just say it loud “kepala bapak hangpa la ni gambar ni bukan hukum islam!”.

    a few arguments yg aku bg berkenaan somalians encik aku langsung tak sentuh.bykkn berjalan kat muka bumi allah ni dan tgk bukan dr skop lebai putih hang saja,baghal punya pemikiran jemaah rusila.

    n 1 cute example of how stupid we muslim is in saying we’re good ppl,tgk arab saudi,negara yg laksanakan undang2 syariah,at the same time menghalalkan amerika mggunakan negara itu sbg base tentera mereka.oh yeah islamic state.baghal!

  22. nakhoda melayu betul. aku sokong, korang yg cakap hukum syariah tu hukum allah dan patut dilaksanakan pun betul.

    orang yg ckp nakhoda melayu penjahat lahanat dan sebagainya mmg tak baca pun apa yg nakhoda melayu tulis. sudah pasti.

    belum ada negara lagi yg betul2 bersedia untuk laksanakan hukum islam syariah dgn betul dan saksama. negara kita pun belum cukupp bersedia, apatah lagi somalia.

    org2 berkuasa di somalaia menggunakan hukum islam sebagai batu loncatan untuk jatuhkan kaum islam dan juga merampas negara somalia tu sendiri.

  23. boleh ke rejam pakai batu besar camtu???semua yg posting kat sini da betul2 refer kitab2 dan syarat2 nak laksanakan hukum rejam ke x nih??

  24. banyak cara lain untuk selesaikan. Jika ia bertaubat itu adalah lebih baik. Kerana Allah itu penerima taubat ke atas hambanya. Banyak kisah di kalangan seorang pelacur dan penzina yang bertubat akhirnya menjadi kekasih Allah.

    • Inilah darjat taubat yg paling tinggi, Inyaallah mohamed abuka ibrahim ditempatkan bersama2 org2 yang solih. Diakhir hayatnya dia sanggup direjam semata2 menjunjung perintah Allah. Kalau di beri peluang bertaubat blm tentu pengakhiran hayatnya mentaati perintah Allah. Matlamat akhir seorang muslim ialah Syurga Allah

  25. Agama tak ada tamandunlah melaku kerja tak tamandun. Amat sedih sekali….

  26. hati-hati….Somalia belum ada kerajaan yang sah buat masa sekarang…munglin yang menjalankan hukuk hudud itu ketua suku-kaum atau ketua masyarakat setempat. Hudud mesti dilaksanakan oleh pihak berwajib/pemerintah…individu tidak boleh…cek betul-betul hal ini…nabi muhammad pun tidak tergesa-gesa melaksanakan hukum ini….

  27. Cara yang dilakukan itu bukan seperti yang dianjurkan Islam, batunya besar.


Tinggalkan komen

Kategori