Posted by: pinkturtle2 | Ogos 31, 2009

Dokumentari: UMNO Bukalah Pejuang Kemerdekaan Sebenar

UMNO Bukalah Pejuang Kemerdekaan Sebenar

4 Filem Pendek Dokumentari 10 Tahun Sebelum Merdeka Karya Fahmi Reza


Responses

  1. Salam.

    Ini video hartal atau video kemerdekaan.
    Banyak lagu2 nampaknya.
    Tak ada pula Yahya bercakap.
    Tapi apa2 pun tak apalah.
    Mana boleh musik dipisahkan.
    Habis2.
    Ambik saja dari Arkib Negara.

    Kalau video ini hendak menyokong.
    Ucapan Presiden PAS.
    Maka tak berjaya.
    Mapuh kat situ saja.

    Tulislah buku sejarah.
    Kita boleh sama2 baca.
    Sama2 mempertikai.
    Atau sama2 setuju.

    Sekarang ini.
    Bercakap ramai yang pandai.
    Menulis buku tak pandai.

    Jangan dok pakai celok sana.
    Duduk celok sini.
    Lebih kurang tumpang lalu saja.

    Sekadaq tak uuummph langsung.

  2. Assalamualaikum “budak tadika”….. selamat menyambut Ramadhan, selamat berpuasa…. semoga ibadah kita dibulan yang mulia ini di berkati Allah dan membuka minda kita dan membersihkan hati kita…… InsyaAllah…..

    Berfikir lah dengan waras….. janganlah terburu-buru dan meluahkan perasaan anda sama tarafnya dengan “pemikiran budak tadika”….. sebagai rakyat Malaysia yang telah dimerdekakan selama 52 tahun, janganlah anda berfikiran jumud…. kenali lah sejarah negara anda secara “detail”, jangan jadi orang yang hanya disogok dengan maklumat-maklumat “penjajah minda” sepertimana British menjajah minda kita sebelom ini. Kini UMNO pula “menjajah” minda orang Melayu dengan sejarah ciptaan mereka yang langsung mengenepikan peranan orang lain dalam menuntut kemerdekaan negara tercinta ini…… UMNO telah memperbodohkan minda orang-orang Melayu dan memperbodohkan minda jenerasi muda agar menjadi “kuda tunggangan” mereka….. Jenerasi muda telah dijumudkan pemikiran mereka dengan cerita-cerita dongengan dan sogokan-sogokan rasuah mereka adalah terus bergantung kepada mereka….. UMNO bukan Melayu….. Melayu adalah satu bangsa yang terkenal didunia…… walaupun tidak ada UMNO, Melayu tetap ada dan Melayu akan terus bangun dan hidup walaupun tanpa UMNO….. Hidup Melayu bukan kerana UMNO….. Melayu tetap akan berada di mana-mana sahaja dimuka bumi Allah ini……

    terimalah hakikat dan kenyataan sebenarnya wahai sahabat ku “Budak Tadika” …. dewasakan lah diri kamu, janganlah selama-selamanya berada di tahap “tadika”

    • Salam JeNtAyU.

      Terima kasih di atas ulasan.

      Beza kita dengan sdr.
      Sdr memihak.
      Kita tidak memihak.
      Kita untuk Islam dan Melayu.

      Sdr menuduh UMNO “menjajah” minda Melayu.
      Tak usah tuduh.

      Melayu sekarang sudah pandai memilih.
      Melayu sudah ramai membaca.
      Melayu akan pilih yang baik2.

      Ini bukan kita nak mengata PAS.
      Nak harap kat PAS.
      Zaman sekarang, payahlah sikit.
      Nilai sendirilah Perutusan Presiden di atas.

      Kalau sudah tak mahu UMNO “menjajah”.
      Mana2 pihak.
      Buatlah yang terbaik.
      PAS ke.
      PKR ke.
      Jadi yang baik dari UMNO.

      Salam Ramadhan.

      Sekadaq tidak memihak.

  3. Aslkm,

    Betul tu JENTAYU… Mereka memang cuba menidakkan peranan orang lain yang tak kurang pentingnya dem mencapai kemerdekaan..

    Hanya kerana mereka yang pertama sekali dapat memerintah maka buku teks sejarah di sekolah ditulis mengikut acuan yang mereka mahu.. mereka mahu kita percaya apa yang mereka mahu kita percayai… dan hanya UMNO dan PERIKATAN yang berjuang untuk kemerdekaan.. orang lain tarak buat apa apa…kunun

    Wassalam..

  4. Saya tertarik dengan ungkapan “tak de orang putih pun boleh. Dulu kita fikir tak tak de orang putih tu mati kita”.

    Macam sekaranglah “tak de umno pun boleh. Dulu kita fikir tak de umno tu mati kita”.

    PR dah buktikan kalau diberi peluang memerintah, negara kita pun boleh berjaya & maju. Mungkin lebih baik dari umno yg memerintah!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: