Posted by: pinkturtle2 | Mac 13, 2009

“Jawab (soalan) saya, kamu pembunuh!”

Melihat Najib mahu meninggalkan dewan, Gobind terus memanggil Najib dan menuduh beliau pembunuh: "Saya belum habis dengan kamu. Tolong duduk... Ahli Parlimen Pekan, awak di sini, bangun dan jelaskan.

Melihat Najib mahu meninggalkan dewan, Gobind terus memanggil Najib dan menuduh beliau pembunuh: "Saya belum habis dengan kamu. Tolong duduk... Ahli Parlimen Pekan, awak di sini, bangun dan jelaskan"Jawab (soalan) saya, kamu pembunuh! - Gobind

Najib dituduh pembunuh di Dewan Rakyat

KUALA LUMPUR, 13 Mac (Hrkh) – Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak diherdik dengan kata-kata “Kamu pembunuh!” dalam sidang Dewan Rakyat semalam.

Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo melemparkan kata-kata tersebut terhadap Najib ketika perbahasan peringkat jawatankuasa Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan 2009 (Pakej Rangsangan Kedua).

Perkara itu juga berlaku sebaik sahaja Najib menggulung perbahasan peringkat dasar rang undang-undang berkenaan.

Gobind pada mulanya menyatakan kehairanannya kenapa kerajaan membelanjakan wang yang banyak untuk membina bangunan dan infrastruktur sedangkan wang itu sepatutnya digunakan untuk memastikan sistem keadilan berjalan dengan baik.

Beliau kemudiannya membangkitkan isu kematian A Kugan di dalam lokap polis di balai polis Subang Jaya.

Sehingga hari ini, katanya, “tidak ada sesiapa pun yang didakwa berikutan kematian Kugan”.

Meneruskan pertanyaannya, perkara yang sama juga berlalu dalam pembunuhan Altantuya Shaariibuu, kata beliau.

Ahli Parlimen Puchong itu merujuk kepada kenyataan pegawai penyiasat kes tersebut, Supt Gan Tack Guan yang bersetuju dengannya di dalam perbicaraan terhadap Raja Petra Kamarudin bahawa Najib adalah saksi penting dalam kes pembunuhan Altantuya tetapi masih belum memberikan kenyataan.

“Seorang pegawai polis bersetuju dengan saya bahawa Najib adalah saksi penting pembunuhan beliau (Altantuya),” katanya.

Timbalan Speaker Datuk Ronald Kiandee segera mengingatkan Gobind supaya jangan membangkitkan isu tersebut kerana perkara itu sedang dibicarakan di mahkamah tetapi Ahli Parlimen Puchong itu terus menuntut Najib menjawab persoalan yang dibangkitkannya.

Gobind terus diherdik oleh ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) termasuk Ahli Parlimen Rompin, Datuk Seri Jamaludin Jarjis.

Ketika itulah Najib hendak bangun meninggalkan dewan. Melihat Najib mahu meninggalkan dewan, Gobind terus memanggil Najib dan menuduh beliau pembunuh: “Saya belum habis dengan kamu. Tolong duduk… Ahli Parlimen Pekan, awak di sini, bangun dan jelaskan.

“Jawab (soalan) saya, kamu pembunuh!”

Najib kembali ke tempat duduknya dan terus berdiam diri. Ketika peristiwa itu berlaku, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dan dua anaknya berada di galeri awam sebagai pemerhati persidangan.

Selepas berkali-kali mengarahkan Gobind berhenti membangkitkan perkara itu, Kiandee mengarahkan Ahli Parlimen Puchong itu keluar dewan.

Keputusan Timbalan Speaker itu dibantah oleh ahli-ahli Parlimen pembangkang dan berlakulah jerit-menjerit antara ahli-ahli Parlimen BN dan pembangkang termasuk menjeritkan perkataan ‘bodoh’ dan sebagainya.

Gobind kemudiannya bangun dan menyatakan kepada Kiandee :”You should be ashamed of yourself (Anda patut malu dengan diri anda)” dan kemudian diiringi oleh bentara keluar dewan.

http://www.harakahdaily.net


Respon

  1. nape najib diam j…..adakah diam kerana benar or..diam kerana malas nak layan..

  2. jawabnya najib sabaaaar!!!!najib sabaaaaar!!!! tak lama lagi jadi pmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, sabaaaaar

  3. heeeee terkedu bang Jib nampak… Bukan apa tu dia tak dak skrip.. big mama tak sedia lg dialog kat dia dlm episod ni… ingat episod ni dok di episod akhir..
    tiba-tiba je terjengoi keluaq…

    tak pa bang Jib allah bersama org yg sabar…

  4. Begini ke rupanya kualiti ahli parlimen pembangkang?

    Buatlah perangai.

    Rakyat akan menentukannya.

  5. umno bagus sangat ke pelikkkkkkkkkkkkkkk

  6. rakyat akan menentukan bn akan kalah ya betulllllllllllllllllllllllllllll aku tak sokong budak tadika = bodoh

  7. aa ah la… camni ke perangai ahli parlimen KERAjaan umno/bn?

    sokonglah si bijan c4 tu… krn sokong itu akan membawa rebah…

    jj tu jugak terpalit dgn skandal maruah… org yg takde maruah je yg menyokong org yg takde maruah…

  8. hehehe najib xleh nak berkata-kata hahahahahaha, kalau dia jd pm abis la malaysia entah brape ramai lagi yg akan mati kena letup ngan c4

  9. budak tadika…memang bodoh….aku pun sokong.

  10. Sebenarnya dia pandai sebab kalau dia berkata-kata, terserlahlah akan kebodohannya…
    Perkara nie (terserlah akan kebodohannya apabila berkata-kata) sebenarnya selalu berlaku pada PAS… kata lain, senang termakan ‘umpan’

  11. kah kah kah

    berani kerana benar takut kerana salah

    sekarang ni najib tu takut!

    kahkah… kehkehkeh

  12. Melayu hari ini semakin bodoh,alpa dan lupa daratan. Mereka membiarkan tangan-tangan syaitan menyembelih maruah bangsa mereka. Mereka lupa sejarah dan pesan bahawa “yang menumbangkan pokok kayu adalah kayu juga”. Kapak tanpa hulu dari kayu tidak akan menumbangkannya. Kamu bloger dan pencacai hina akan menerima padah dari anak cucumu bila Melayu hanya tinggal nama untuk dipamer sebagai warisan sejarah seperti Red Indian di Amerika.

  13. dlm hati najib…”sabar..sabar…takpe…lepas suami aku (rosmah) jadi PM…akan aku sumbat gobinh dlm ISA”

  14. BAKAL PM YG TERPALIT DENGAN PELBAGAI ISU.

  15. samaada betul @ tidak hanya Allah yg tahu tp pinjam kata kata Che Det kita bukan sahaja baik tp hendaklah sentiasa dipandang baik pasti akan jd baik….sebaliknyanya kalau kita dah dipandang tak baik…wah kacau tuuuuuuu…apa lagi investor jgk tengok imej kita tak baik…rakyat jd mangsaaaa….semoga Allah memberi kekuatan untuk bertaubat..amin jge sMoga semua dosa2 kita diampunkan…amin Yarabbal ‘Alaminnnnnnnnnnnn

  16. Che dettt.. kepala cedek… tau apa dia kepala cedek..? banyak taik palat…mamak ni bagi tibai dulu..pas najib… anak murid no satu…pas tu mamak pangkoq…tak da teloq…macam hj zahid bagan.

  17. Orang melayu zaman dulu-dulu cakap diam itu tanda ‘setuju’… betul la tuduhan gobind tu, kalu tak tentu bini pinggu tu melompat. Ingatlah, walau sezarah pun amalan kita didunia ini akan di hitung, tunggu je balasan di Mahsyar nanti..

  18. Najib, kawan rasa masa depanmu dah tak selamat.Meletup bagaikan letupan C4, kes bunuh Altantuya di luar negara.Tunggu nak hancur berkecai je, Jib. Kawan bagi idea macamana nak settle semua ni,
    1. Mula sekali kawan nak ingat ke awak Jib, jangan awak gi ambik dah si sami pawang dari India tu.Memang tak boleh pakai.Tengok apa dah jadi sekarang.Lagi pun benda tu syirik Jib ooi… 2. Kau duit dah banyak Jib, hasil rasuah, komisen haram pun dah cukup makan sampai cucu cicit Rosmah tu. Apa kata kau blah aje dari M’sia ni. Duduk di luar negara plak.Tapi Jib, bukan saja Mongolia kau tak selamat pegi, negara-negara jiran dengan Mongolia pun kau jangannn, Jib.Nahas kau nanti.Silap-silap engkau dengan Rosmah pulak polis kutip tulang buat DNA. Apa kata kau pegi Argentina. Kat sana kan ada ladang kuda sifu engkau, Madet.Kat sana kan, engkau boleh tarik seberapa banyak lembu-lembu yang dah dicucuk hidung atau boleh memperkudakan semua kuda yang ada di sana, siapa pun tak peduli Jib.Kat Argentina sana, apa kau nak buat, buatlah.Siapa pun tak kisah.Eh Jib, lupa pulak kawan nak pesan ke awak.Nanti kalau awak jadi pindah kat ladang sifu Madet tu, awak jangan gi ronda jalan2 sorang kat pekan di Argentina tu.Bukan apa, awak tu bibir merah bak delima merkah, mana tau ada Pablo sana yang terpikat nanti.Tak pasal-pasal tidur niarap, sapu minyak angin.Betul Jib, kalu kau tak caya, kau tanya sendiri sifu Madet kau. Lagi pun Jib, kawan rasa majoriti rakyat M’sia dah benci teramat sangat kat engkau ni Jib.Sebab apa kawan kata macam tu? Sebab, kawan sendiri pun memang dah lama dah, tak suka dengan engkau ni Jib.Engkau ni dah la tamak jahat, bodoh pulak tu.Engkau dengan Rosmah memang sesuai bersahabat dengan lembu dan kuda di ladang sifu Madet sana tu.Lagi pun sifu Madet engkau pun akan ke sana jugak tak lama lagi, apabila PR memerintah M’sia dan DSAI sebagai PM.
    Taklah sunyi sangat engkau kat sana nanti, Jib.

  19. budak tadika mana tahu ape2….

  20. Budak tadika bodoh. Belum sunat, tapi belagak nak jadi dewasa.

    Kepada penjilat tong tahi umno/BN, pergilah saman akhbar Liberation Perancis. Jangan marah Gobind, dia cuma ulangi apa yang akhbar Perancis lapur. Kesian kepada semua penjilat tong tahi umno, dah terlalu banyak makan najis umno memang dah tak boleh terima berita yang benar. Penjilat umno/BN – teruskan jilat tahi pemimpin umno/Najib C4 al-Monggolia. Kamu akan dapat saham neraka sama!

  21. Jamaludin Jarjis….tokoh yang dikaitkan dengan perbuatan meraba punggung pekerja wanita sebuah hotel di KL setahun lalu. Tapi disebabkan menteri BN, maka polis semua jadi kecut untuk menyiasat. Bukan apa polis pun tahu JJ baik dengan Najib. Nanti Najib kirim C4 pada JJ, tentulah lebur polis yang pergi menyiasat Jamaludin Jarjis tu.

  22. Bang Jib lekaih la saman Gobind ngan wartawan Perancis tu lekaih la…
    Lekaih la … tak sabaq ni nak tengok depa kena ngan SB malaysia yg hebat2 belaka tu..

    Bang Jib,
    Awat dok biaq depa dok tudoh Bang Jib macam tu..
    kalau perlu angkat sumpah sekali lagi..
    Lagi hebat kalu angkat sumpah depan Kaabah dan dibuat lintas langsung bagi seluruh rakyat Malaysia hingga ke Monggolia tengok … sesungguhnya ALLAH bersama dengan org yg BENAR dan SABAR…
    Buktikan Bang Jib ooiiii sebelum Persidangan ni!!

  23. Budak tadika tu dah buta hati da tu.Bodoh tahap melantun2.Melayu UMNO mmg cmtue.Siyess weh.Budak UMNO mmg cmtue.nak2 yg dok kat JB.

    Melayu UMNO JB hahaha

    Najib2…Rakyat akan gulingkan ko…Pas ko digulingkan.Kita akan gulingkan kesemua akta2 yg memeras hidup rakyat.pastu baru lah Raja2 dan Sultan2 zalim.

    Maka dengan itu Malaysia akan mengalami kemerdekaan dan kebebasan totok dan pencerahan yang diidam2kan oleh manusia merdeka.

    Hidup republik.Hapuskan feudelisme.
    POWER TO THE PEOPLE!!!

  24. BTW Gobind is my hero!!! Lu mmg gempak.Tak sia2 rakyat lantik lu.

    Shaari Sungip pon sama.Viva to the people!!!

  25. cikgu syion , tok geram,

    I setuju you.., setujuu yang amat.
    eloklah bang jib tu ikut nasehat orang tua2.
    selamat hidup kemudiann nanti..

    (hehehe. tak dapat nak tahan gelis hatis nis)

  26. Hayatilah
    Standard
    Pemimpin
    UMNO:

    http://naspazi.multiply.com/video/item/93

    OTAK UMNO MEMANG TERKOTOR DI DUNIA
    UMNO SARJANA AGUNG DALAM BERBOHONG
    – Naspazi

  27. […] “Jawab (soalan) saya, kamu pembunuh!” Najib dituduh pembunuh di Dewan Rakyat KUALA LUMPUR, 13 Mac (Hrkh) – Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun […] […]

  28. CILAKA PUNYA GOBIND…FUCK LAH WEIII…KUGAN KELING TUH SAH2 PENYAMUN LAGI MAU BACKUP…BARUA PUNYA GOBIND…AKU X TERKEJUT KALAU CILAKA GOBIND NIH KENE LENYEK PIJAK2 MUKA DIA..KO MAMPOS PON MMG AKU SANGGUP PEGI DEMI NAK LUDAH KAT MAYAT KO…KO DGN BAPAK KO SAMA2 CILAKA….SAYANGNYA RAMAI LAGI MELAYU2 BANGANG YG DOK SOKONG BARUA NIH…PERANGAI MCM LAHANAT ADA HATI NAK JADI PEMIMPIN..FUCK LAH GOBIND….KEPADA MELAYU2 BODOH YG DOK SOKONG DIA,TERUSKAN KEBENGAPAN ANDA DEMI MARUAH BANGSA DAN NEGARA..DAH PUAS JILAT PUNGKOQ ANWAR PASNIH HANGPA JILAT PUNGKOQ SINGH PULAK….BAGHAL SUNGGUH MELAYU2 JENIS NIH.

  29. MENJILATLAH SELAGI MAMPU MENJILAT
    (puisi ini untuk seseorang di sini)

    Mari kita menjadi bangsa yang berwibawa
    dengan cara menjilat keturunan
    bangsa yang berdarah sesudu melayu

    Mari kita menjadi bangsa yang berwibawa
    dengan cara membodek keturunan
    bangsa yang berdarah sesudu melayu

    Mari kita menjadi bangsa yang berwibawa
    dengan cara mengampu keturunan
    bangsa yang berdarah sesudu melayu

    Mari kita menjadi bangsa yang berwibawa
    dengan cara mendewa-dewakan keturunan
    bangsa yang berdarah sesudu melayu

    Bangsa yang berdarah sesudu Melayu ini
    patut dipuja oleh bangsa melayu tulen
    atas keberaniannya mempersenda sunnah nabi

    Bangsa yang berdarah sesudu Melayu ini
    patut dipuja oleh bangsa melayu tulen
    atas keberaniannya memperlekeh hukum al-Quran

    Bangsa yang berdarah sesudu Melayu ini
    patut dipuja oleh bangsa melayu tulen
    atas keberaniannya menghina para ulama’ sejati

    Mungkin umat Melayu tulen
    akan dijajah semula oleh entah…
    jika tidak menjilat si darah sesudu melayu

    Mungkin umat Melayu tulen
    akan dijajah semula oleh entah…
    jika tidak membodek si darah sesudu melayu

    Mungkin umat Melayu tulen
    akan dijajah semula oleh entah…
    jika tidak mengampu si darah sesudu melayu

    Mungkin umat Melayu tulen
    akan dijajah semula oleh entah…
    jika tidak mendewa-dewakan si darah sesudu melayu

    Mungkin umat Melayu tulen
    tidak maju jika tidak turut serta
    mempersenda sunnah nabi

    Mungkin umat Melayu tulen
    tidak maju jika tidak turut serta
    memperlekeh hukum al-Quran

    Mungkin umat Melayu tulen
    tidak maju jika tidak turut serta
    menghina para ulama’ sejati

    Marilah umat Melayu menjilat
    menjilat si darah sesudu melayu
    siang malam, pagi petang kita menjilat

    Mari menjilat si darah sesudu Melayu
    siang malam, pagi petang kita menjilat
    biar melayu masyhur sebagai bangsa penjilat

    Lihatlah betapa masyhurnya bangsa melayu
    selepas menjilat raja mendaliar
    menjilatlah selagi mampu menjilat

    Menjilatlah selagi mampu menjilat
    jangan tak menjilat, jangan tak menjilat
    kelak umat melayu dijajah semula oleh entah…

    Zaman ini tidak perlu belajar tinggi-tinggi
    hanya memadailah jika pandai menjilat
    tengoklah mereka yang pandai menjilat

    Azizan Abu Bakar tidak belajar tinggi
    tapi kaya raya kerana pandai menjilat
    menjilat si darah sesudu melayu

    Anak Maidin tidak belajar tinggi
    tapi jadi menteri kerana pandai menjilat
    menjilat si darah sesudu melayu

    Dr Syed Husin Ali belajar tinggi
    tapi tak kaya raya kerana tidak pandai menjilat
    tidak menjilat si darah sesudu melayu

    Prof Jomo K. Sundram belajar tinggi
    tapi tak jadi menteri kerana tidak pandai menjilat
    tidak menjilat si darah sesudu melayu

    Marilah kita menjilat ramai-ramai
    si darah sesudu melayu
    supaya kita tidak dijajah semula oleh entah…

    Kita tiru orang-orang UMNO menjilat
    mereka pakar menjilat si darah sesudu melayu
    orang-orang umno memang pakar menjilat

    Jilat jangan tak jilat si darah sesudu Melayu
    biar umat melayu masyhur sebagai bangsa penjilat
    jika tak jilat kelak umat melayu dijajah semula oleh entah…

    REMPUH UMNO SAMPAI JATUH
    – Naspazi

    http://www.tranungkite.net/lama/c01/naspazi4.htm


Tinggalkan komen

Kategori