Posted by: pinkturtle2 | Mac 31, 2009

Rakyat Bukit Gantang Mahukan Nizar

‘Politik Baru’ Nizar disambut rakyat


Respon

  1. Sewajarnya Nizar dipilih oleh rakyat Bukit Gantang,
    dengan menguasai bahasa berbagai kaum, Nizar juga sewajarnya diterima oleh seluruh rakyat Malaysia. Bravo Nizar.

  2. Salam.

    Sapa kata?

    Pandai2 kata macam tu?

    Nizar bukan orang Bt Gantang.

    Kita nak orang kampong kita atau bandaq kita.

    Kita tak mahu orang kota, lah.

  3. pandai la kau Budak Tadika kau bkn dari Bkt Gantang habis tu kenapa u tak masuk bertanding atas tiket bebas ha ckp le. i ingat lepas i nak rekomen u keja ngan Rosmah jadi pecacai dia tlg angkat beg basuh baju ok. kalau u nak i bole call member i keja ngan Rosmah nak x

  4. Salam.

    ferio ni buat malu kita saja.
    Penyokong macam ferio yang merosakkan.
    Buat kita kalah sahaja.
    ferio pakai lensa jugak ke?

    Pakai lensa jugak la tu
    Nampak yang jauh2 saja
    Yang duduk dekat batang hidung
    ferio tak nampak.

    ferio ini, nama apa sebenaqnya?
    Kalau kita salah bagi salam, jangan marah ye.

  5. jangan dilayan budak bangang anjing kurap UMNO tu.. biar dia menyalak sorang-sorang.. rasa cemas UMNO BNatang dah ke kemuncak..
    rakyat tunggu nak jijak setelah UMNO BNatang jatuh..

  6. Apa gaduh2 ni Budak Tadika…
    Ko ni aku tak tahu lah…kadang2 ko bagi hujah tak logik langsung la….soal Nizar org luar ke,apa ke…yg itu tak penting….UMNO/BN je yg main isu itu untuk memesongkan arah rakyat, dgn harapan menolak Nizar….apa lah hujah mcm ni…
    kalu nak ikut….UMNO/BN kalah di Permatang Pauh, calon UMNO pun anak tptan…UMNO/BN kalah di K.T, calon dia pun anak tempatan….soal anak jati itu soal kedua….yg utamanya aadalah daya kepimpinan yang hebat dan boleh diterima parti dan rakyat…..UMNO nampak nya semakin tenat….komen ini adalah dpd prof dan kajian rancanagn TV….memang benar pun….UMNO semakin kecil dan semakin jauh di mata rakyat hatta org Melayu…dan UMNO memang tidak boleh diharap jaga Melayu Islam….Kita tinggalkanlah perjuangan sia-sia UMNO….semakin UMNO terus berkuasa, maka semakin binasa dan jahanamlah Melayu dan Islam semakin hilang arah kerana dipimpin oleh UMNO yg hipokrit…Tinggalkanalah UMNO sekarang……wahai org melayu

  7. Sya tau budak tabika budak mana. Dia nak Najib jadi PM dan dia nak Najib diterima oleh rakyat Malaysia, dia xmau Nizar diterima oleh rakyat Malaysia.

    Najib org kg dia dan dari bandar dia.
    Sapa pandai tentu boleh jawab.

  8. Salam..apalah ko ni budak tadika. Tak abis-abis provokasi ko ni. Dalam pimpinan tak perlu nak pikir fasal orang kampung sendiri ke atau orang luar. Ni apa punya falsafah daa…kalau gitu, nak beli keta kena yang kampung buat sendiri. Nak kahwin kena dengan orang kampung sendiri, PM kena orang kampung sendiri, YB tentulah orang kampung sendiri, beras kena beli yang tanam kat kampung sendiri. Ini betul-betul stail lama-lama dulu lah. Stail puak-puak UMNO. Ops..ko memang UMNO pasal mak dan ayah ko suruh setia dengan UMNO. Tetapi…yang malangnya pasal M3 dan Sains..kita kena ikut bahasa orang putih..tuan UMNO dululah. Kampung punya bahasa tak main…hahahahaha.. Kucing kota jangan layan dia ni…hahaha dia suka sgt lah ngaco ko tu nanti… macam dia kaco bang Gubir…

  9. Ala budak tadika..
    Najib tu orang Perak ker..
    Abis jadi Pengerusi Perhubungan UMNO Perak tu wat apa ?
    Pegi berambus la balik Pahang…
    Gila kuasa betul..
    Dalam ramai2 org dlm Perak.. apsal dia sibuk2 nak jadi wakil Perak ? WTF ?

  10. nanti budak tadiKa nie kuar tv la…
    buat sumpah liwat..macam si saiifooll 2….tapi x taw le saper yg tukang membuat nyer..

  11. NIZAR YOU ARE THE MAN,YOU HAVE SINGLE HANDEDLY PUT UMNO THE BOZO’S TO SHAME..

    THOUGH YOUR PRESENCE AS THE PERAK MB WAS SHORTLIVED BUT IT REALLY DOES MAKE AN EXPLOSIVE IMPACT

    YOU HAVE SHOWN THE WORLD THAT RACIAL TOLERANCE AND JUST IS THE ESSENCE OF TO RACIAL UNITY…

    NIZAR IS BRAVEHEART…..

  12. apakah kebenaran itu terlalu terang sehingga silau untuk dpandang oleh mata,atau yg memandang jauh dan terhijab oleh berhalanya?sehingga dlm kegelapan ia menjerit2 menyatakan berhala itulah kebenaran.berhala hati siapa yg tahu..

  13. Aku tak tau la pendapat perwakilan yg lain ke PA Umno baru2 nie. Tapi kawan aku yg baru balik PA tu nampaknya macam tak berapa yakin je Umno boleh menang kat Bukit Gantang.

    Bunyinya, dia juga macam tak puas hati Khairy dibenar bertanding & menang Ketua Pemuda. Alasan dia, Mukriz ‘lebih bersih’ berbanding Khairy. Namun aku hanya mendengar luahan hati kawan tu yg belanja aku minum kat kedai mamak.

    Namun, keluhan kawan tu membuatkan aku terfikir sesuatu. Kalau dulu Pak Lah dikatakan kaki tido, tapi penggantinya kini Najib lagi teruk, dikaitkan dgn pelbagai skandal & kontroversi.

    Kalau dulu Isa Samad & Ali Rustam yg dikata main politik wang jadi Naib Presieden, kini mereka diganti oleh Hishamuddin PPSMI & Shafie Afdal, mantan Menteri Perdagangan Dlm Negeri & Hal Ehwal Pengguna yg tak sensitif kpd kebajikan pengguna!

    Khairy yg dikaitkan dgn politik rasuah pula menggantikan Hishamuddin PPSMI. Dlm MKT pun teruk. Jamaluddin Jarjis yg dikaitkan dgn gangguan seksual, Lajim Okin yg pernah ditangkap berjudi & Musa Aman yg dikaitkan dgn rasuah pun menang juga!

    Aku heran, macam mana la anggota perwakilan ke PA tu boleh memilih & mengundi mereka yg berkenaan tu. Nampaknya, Umno nie bagaikan berubah drp kurang baik kpd teruk. Itu la pandangan aku. Kalau ada yg tak setuju tak apa.

  14. Memang nampak macam Nizar pandai dan berani tetapi disebaliknya semua orang tak tahu,semasa beliau jadi MB dulu sebenarnya bukan beliau yang banyak buat keputusan tetapi semua keputusan mesyuarat dibuat oleh DAP(NGA dan NGEH),cuba tanya nizar didepan orang ramai tentang ini beliau tidak boleh berbohong kalau beliau cuba berbohong beliau akan tergagap-gagap.Mungkin boleh tang saudara Misbah dan saudara Amran yang jadi setiausaha dan pegawai khas beliau. Semasa beliau jadi MB bukan main susah nak jumpa.

  15. KUASA RAKYAT akan menentukan pemimpin yang rakus dan pelahap di kuburkan …dengan izin Allah …insyaALLAH…..

  16. ya Allah beri lah kemenangan kepada mereka yg menuntut kebenaran…

  17. Salam…dsai (gunalah nickname lain) nie biar betul. Buat fitnah ni mudah aja. Macam DSNTR dan DSAI yang kena fitnah. Bezanya DSAI dah jawab dan DSNTR tak nak jawab. Kalau Nga dan Ngeh memerintah pun, apa kita peduli? Kan dia orang menang dalam pilihanraya tu.. UBN dah kalah kenalah terima. Kalau difikirkan secara analitikal pun, memang kerja exco untuk memberikan pandangan kepada MB. Ini mesti termakan dakyah Osman Jailu dan Jamaluddin Posmen. Dah siasat ke cerita sebenar penyebaran dakyah Jamaluddin dan Osman tu? Ikut kata orang Behrang, Jamaluddin ni kuat kencing orang. Berangan nak jadi MB Perak tetapi IQ, EQ, dan SQ semuanya kosong. Lepas tu beri idea tak bernas. Dah gagal nak jadi MB, dia buat cerita dan tabur fitnah M.NIzar ini ikut telunjuk DAP pulak. Sepatutnya UMNO di Perak sokong M.Nizar tetapi tak mahu. Suka cari kesalahan orang. Kesalahan sendiri tak sedar. Pelayar internet sepatutnya mencari kebenaran dan bukan penyebar fitnah. Soal perkauman ini sudah terlambat nak dibangkitkan. Salah UMNO jugak nak berkuasa sanggat sehingga sanggup berikerakyatan kepada Cina, India dan bangsa asing kat Tanah Melayu masa tu. Memang sya sayang peda bangsa Melayu tetapi saya sayang ISLAM lebih dari Melayu.

  18. Aku akan hantar jurus batin aku kat budak tadika. Yeahhhhhh zup bedezup. Budak tadika dah jadi tuya. Opps tuya tak boleh sebut kat mulut dalam hati boleh kot. Eee seramnya aku kat si botak alibaba.

  19. waktu rehat woi…jom makan dulu.

  20. telah d tentukan KJ mendapat tempat dalam umno.salah satu fungsinya supaya bercakaran dan berlawan dari dalam.baru najib ada lawan,kalu makan tak boleh sorang2.inilah pengimbang supaya kerosakkan itu bertambah terang.

  21. woi budak tadika n DSAI..kepala hotak ko penuh najis!!! pi mampos la!! jgn sibuk kat blog ni. takde sapa nak dgr ayat2 najis ko tu. aku doa org mcm ko budak tadika n DSAI(dasar sial anak iblis)mampos cepat!!! amin!
    Nik Aziz kata kita boleh doa minta bala kpd org munafik dan zalim, org mcm budak tadika dan dsar sial anak iblis ni mmg munafik, pemecah belah masyarakat ni wajar mampos! sbb hidup menyusahkan org.

  22. BAGI SAYA NIZAR NI MEMANG LAYAK JADI PM SATU HARI NANTI..DIA SEORANG YANG BERPENDIDIKAN TINGGI,TIDAK MENGETEPIKAN ISLAM WALAUPUN DIKELILINGI CINA2 DAP.DIA PANDAI MENGGUNAKAN RUANG YANG SEDIKIT UNTUK MENYEBARKAN ISLAM TERUTAMANYA KEPADA DAP. TIDAK SEPERTI UMNO YANG SENDIRI SAYA JADI AHLI..APABILA DIDEPAN BUKAN ISLAM UMNO KATA HUDUD TAK SESUAI DENGAN RAKYAT MALAYSIA DAN ADAKALA TUNDUK PADA ORANG BUKAN ISLAM..TAPI TIDAK BERLAKU PADA NIZAR.DIA SEORANG YANG BERANI..INI YANG DIAPERLUKAN OLEH KITA UMAT ISLAM..WALAUPUN SEDIKIT RUANG YANG ADA TAPI DIGUNAKAN SEBAIK MUNGKIN UNTUK KEMBANGKAN ISI KANDUNGAN ISLAM ITU..BAGI KAMI AHLI UMNO BETUL NIZAR DERHAKA PADA SULTAN ADALAH MELAMPAU,TETAPI KAMI MELIHAT UMNO ITU LEBIH TERUK LAGI KERANA SANGGUP DERHAKA PADA PENCIPTA KITA SENDIRI IAITU ALLAH..SULTAN MEMANG PATUT KITA SANJUNG DAN HORMATI TAPI PADA ALLAH UMNO TERSANGAT DEHAKA..SANGGUP HINA JANGGUT NABI,HINA HUDUD(HUKUM YANG ALLAH SENDIRI BAGI PADA KITA DEMI KEBAHAGIAN KITA SEMUA),HINA MUFTI,HINA ULAMAK.SEDANGKAN ARTIS DISANJUNG SANJUNG WALAUPUN ARTIS ITU RENDAH AKHLAK..KAMI TAK DAPAT BAYANGKAN JIKA UMNO DI BERI PELUANG 20TAHUN LAGI ORANG ISLAM SEMAKIN LUPAKAN ALLAH @ TAK?..KAMI AHLI UMNO SEKARANG PELIK TENGOK UMNO SUKA SANGAT BERLAKON YANG RAKYAT SENDIRI AKAN KETAWAKAN UMNO..KAMI MELIHAT UMNO YANG MULA DERHAKA PADA SULTAN.SEPERTI KES BOIKOT MB TERANGGANU DAN PERTIKAIAN MB PERLIS YANG BERLAKU TAHUN LALU..TAPI SEMUA INI DIPANDANG SEPI OLEH MEDIA..TAPI APABILA TIMBUL KES PERAK UMNO BERCAKAP SEOLAH MEREKA PEJUANG & MENDAULATKAN SULTAN..SEOLAH MEREKA TDAK PERNAH DERHAKA PADA SULTAN!..MEDIA PULA TIDAK MENGATAKAN UMNO TERANGGANU DERHAKA PADA SULTAN SEPERTI MEREKA KATAKAN PADA NIZAR..

    akhir kata pada NAJIB MUHYIDDIN KAMI HARAP ANDA DAPAT TERUSKAN APA YANG BAIK YANG DATANG DARI PEMIKIRAN PAK LAH..BUKAN DARI MAHATHIR!!..itu pun jika anda nak rakyat terima anda untuk pilihanraya nanti..ingat zaman mahathir sudah ketinggalan..rakyat sudah celik komputer dan menilai setiap percakapan dan tindakan setiap pemimpin..terutamanya umno sebagai parti pemerintah..

  23. ambo suko benar la kat Nizar ni. Harap2 boleh ganti tok Guru lepas ni…

    takbir….

  24. aku nk kata KEDAH PERAK SELANGOR DAN BEBERAPA NEGERI LAIN YANG SEBELUM INI UMNO BN PERINTAH SELAMA 50TAHUN & YANG SEDANG DIPERINTAH..YANG PERINTAH ADALAH MELAYU ISLAM TAPI KEPADA SEMAKIN HARI ORANG MELAYU DAN ISLAM MAKIN DI PINGGIRKAN?..SEDANG NAMA & NIAT ASAL UMNO ITU SENDIRI UNTUK MELAYU ISLAM.. pada YANG MASIH BUAT2 BODOH….NGEH TU BUKAN MELAYU DAN ISLAM LOGIK KALU PUN BENAR DIA ANTI ISLAM DAN MELAYU..LOGIK JUGAK NIZAR JADI BUDAK SURUHAN DAP..SEBAB DAP YANG MAJORITI DALAM DUN PERAK..SO macam mana pulak umno sendiri yang perintah? tapi melayu tergadai… mana yang lebih teruk???

  25. hoi budak tadika cuba u baca balik semua dok kutuk hg lepas hg pi layan blog Najib/rosmah lg bagus

  26. Najib tu ntah2 ngaji Quran pun tak reti…bini pun tak reti jaga aurat…tak layak langsung nak jadi pemimpin org Islam…org lain tak tau la plak…

  27. orang umno memang celaka….haram jadah punya manusia

  28. […] Rakyat Bukit Gantang Mahukan Nizar ‘Politik Baru’ Nizar disambut rakyat […]

  29. Saya tak suka Nizar ….. PAS patut letak calon lain …. Nizar orang perak tak berapa suka sebab jadi MB boneka DAP… Memalukan bercakap untuk kepentingan DAP (Nga dan Ngeh) yang mengutamakan kepentingan orang Cina… Orang Melayu dapat habuk je masa Nizar jadi MB Perak dulu….

  30. Calon Pas, Nizar Jamaluddin memasuki bilik gerakan BN kemarin, ketika berkempen di pekan Simpang dalam kawasan Parlimen Bukit Gantang.

    Nizar juga berdoa agar petugas Umno diberikan hidayah Allah untuk kembali kepada Islam sebenar.


Tinggalkan komen

Kategori