Posted by: pinkturtle2 | Jun 18, 2011

Gambar Bakal Menantu Najib… Daniyar Nazarbayev

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2011/06/35.jpg?w=486&h=364

Nooryana Najwa dan bakal suaminya Daniyar Nazarbayev

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2011/06/15.jpg?w=485&h=320

Nooryana Najwa, bakal suaminya Daniyar Nazarbayev, ibu Daniyar – Maira Nazarbayev dan adik Daniyar – Khanbolat Nazarbayev…

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2011/06/16.jpg?w=395&h=591

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2011/06/14.jpg?w=390&h=584

Macam orang Mongolia je bakal Besan Najib ni…

About these ads

Respon

  1. sama saiz……..

  2. ingat saribu …

  3. Bomoh mana rosmah pakai ni

  4. kalau dah jodoh, dalam periuk bertemu juga..

    biasanya, kalau semasa acara mengesahkan ‘dalam periuk’ tu berlangsung, semestinya GAH seantero pelusuk..

    semestinya jugak, satu lagi acara yang pastinya mengujakan kebanyakan kaum hawa..

    iaitu acara “BERPAKAIAN TETAPI TELANJANG”..

    acara ini berjaya menyesatkan kebanyakan kaum hawa..

    -ANTARA AGENDA-AGENDA DAJJAL-

  5. sama hebat dan bergaya bakal ibu mertua anak najib,,nanti bolelah rosmah dan besannya sama shopping kat oversea nun,,apa kelas buatan malaysia..anak lulusan usa laa..apa barang ipta malaysia,,ruam anak najib kalau pegang ijazah U tempatan

  6. EH, NAK TANYE SIKIT,, KAZAKSTAN NGAN MONGOLIA TU DEKAT2 KER?,, BAGUS LA KALAU GITUUU…

  7. Benda seropa tu, telanjang pun ambo tak heran! sapo nak kelih gak.Ore kata guano acuan begitulah kuehnya. Kesiaaaan kat rakyat khazaztan sebab rupa mak balik dia dengan mak dia balik kita ni ada nak sebalah tu jugaaaaa! tak mudah juga tu….tengok mcm kentut dengan ta…..

    • kalau mu dok.
      telanjang dan kentut.
      maknanya.
      mu tak berubah lah.

      sekadaq terjoloqlah mu.

  8. rosmah dan besannya sama sepadan, gayanya mcm artis tgh possing. nampak mcm pisau cukur jgk. nanti kita lihat sapa yang kena…. kena cukur!!!

    • haha dua2 ada kepentingan tuh…..jgn x tau…..yg msia pm n yg kazasthan tuh biliionnair katanya……tapi gaya besan2 pompuan mmang sepadan ler bak kata org bertemu buku ngan ruas…..hmmmm bagussssss;p

  9. bro n sis………

    awat pi ambik jauh sangat toh?????….
    tiga kali tukaq kapai turbang………baru nak sampzi kazakhstan………
    kat malaysia dah tak dak calon ke???…….
    atawa kat mehsia nie dok bau tempoyak ????……
    kalu tidak pun dok bau rempah gilin………

    kazakhstan nie dekat-dekat negeri go head goestan ke???………

    semoga berbahgia…………..

    • salam nasik kandaq.

      hang, jangan dok awat awat.
      dulu hang mengaji kat u Canada.
      hang dak nak kawin dengan puak Eskimo.

      tapi, tak jadi.
      sebab Eskimo pong tak mau.
      kat hang.
      mana nak.
      hang dok asyik dengan pengandaq hang.

      sekadaq hang kena berubah.

      • BT !!!……..

        hang teringin ke???…….
        awat hang tak habaq……..
        aku boleh jadi orang tengah…….
        tapi hang kena bayaq sikit laa………

        hang jngn dok pelece puak eskimo….
        depa tu adik beradik esmet ulam raja……..
        adik bradik ulam pegaga………
        awek eskimo lebih beradab dan bertamadun laa…….
        cute n sweet n tendy………..
        hang boleh laa bawak kayu golf hang tu pi main ataih salji sana toh……..
        nanti polar bear telan ngan hang hang sekali…………

        kah kah kah

      • salam nasik kandaq.

        hang menjeriit buat apa.
        sapai tak bagi salam pong.
        kat kita.

        jenih apa lah hang ni.
        jenih tak boleh jadi orang tengah.
        pong.

        setakat melalak merapu.
        bolehlah koot.

        sekadaq polar bear pong tak suka.
        kat hang.

  10. muka mak die cam tepung gomak da..

  11. budak kecek itu bukankah anak tiri roshmah yg kat monggolia macam ada iras nahjib + alantuhnya..tak dapek kahwen monggolia dapek monantu kazakstan pon jadilah..

  12. tuuuu..diaaaaa.. bakal besan najis..cina opera mana nih..hahaha..

  13. kat mSIA mana ada org suka dgn najib. Terpaksa cari diluar. lepas ni senang nak lari.

    • orang tak suka kat hang.
      koot.

      teNganga lah.
      hang.

  14. Tak cantiklah anak najib dengan Rosmah ni…tu sebab org Malaysia tak berkenan dengan Najwa ni…..

  15. Does Nooryana Najwa’s husband knows about her dad Najib’s & Rosmah link with Altantunya’s bombing? I bet he doesn’t know…or he will take the next flight back to Kazakstan!!

  16. [...] Gambar Bakal Menantu Najib… Daniyar Nazarbayev Nooryana Najwa dan bakal suaminya Daniyar Nazarbayev [...]

  17. Sempena pertunangan sudah ada 3 atau 5 perjanjian kerjasama dengan Kazakh, bila dah kahwin tengoklah pula apa jawatan yg akan diberikan kepada menantunya maklumlah kerajaan anak beranak apatah sektor perbankan pula semakin dikuasai oleh CIMB yang dimiliki adik PM-hancurlah Malaysia dengan hasil mahsulnya

  18. SALAM,

    Setengah abad lagi 1 M’sia
    laghu PERU PRESIDENTnya FUJIMORI.
    PM kita….PAKYEH (bunyi lebih kurang)
    krosot…krosot…

    • salam great chief.

      hang ni, mudah lupa lah.
      kang hang pong keturunan.
      sukusakat chief Bolivia.

      chief, chief, bukang Malaysia lah.
      di sini, tok, tok.
      dulu, polis pong orang panggil datok.

      sekadaq hang kena sedaq lah.

  19. salam 1 malaysia dan salam islam hadhari
    terlintas di fikiran ni…tak teringinkah ds najib suruh anak dia (dan jugak isteri) pakai tudung?? nak tunggu bila?!!

    • alah mat.

      hang jaga diri hang.
      hang jaga sukusakat hang.
      cukuplah.

      kalau hang tak mengata orang.
      pong dah cukup baik.

      sekadaq nak pesan lah.

      • bodoh tak de agama.sumpah kau bodoh!nama pun budak tadika.i bet kau ni setakat kelas hujung tu,mmg asik muka kau je kn.bodoh!orang klu dh bodoh ckp mcm mna pun dia nk menang jugak.

    • Salam tolak 1 Malacia

      Mat,

      Kawan .. Jangan dengar pesan ini budak. jauh sangat menyimpang.
      Seropa itu, “lu punya pusara lu sendiri jaga”. Seropa itu kubur masing masing punya.
      Islam bukan ini macam ma.

  20. nampak gaya 9hb. Julai ni, PERKASA yang akan buat kacau bilau..
    presidennya, pakar lompat dah bagi warning..hebat..hebat..
    PERKASA lupa pada Yang Maha Perkasa..

    kami tak heran dengan ugutan PERKASA ataupun provokasi Peylaq Datinsri Rosmah Monggol (PDRM)..

    hanya inginkan perubahan dalam proses pilihanraya agar lebih adil pada semua pihak..

    UM4NO fobia dengan ayat, “PILIHANRAYA YANG ADIL”..
    pecacai pula, 4S, Serba Serbi Serbu Serondoi, ada otak tak guna simpan sampai karat…(lembu pun berotak)

    kenapa perlu PERKASA histeria pada sesuatu yang menjadi keperluan bagi setiap manusia yang waras..

    nampak terang PERKASA adalah PERKAKAS UM4NO dan juga PECACAI DAJJAL yang mementingkan poket daripada hakikat..

    awas PERKASA..!! ada mata yang memerhati..

    INSYAALLAH, PERKASA akan diuji keperkasaannya pada 9 Julai nanti oleh Yang Maha Perkasa..

    semua pencinta keadilan pasti berkobar-kobar..

    semoga semua para demontran muslim nanti akan diberkati Allah s.w.t. dan diberi balasan syurga dan semoga semua para demontran non muslim nanti akan diberi hidayah oleh-Nya, Amiin..

  21. tak payah nak berdemolah:
    negara kita sekian lama aman damai
    makan minum tak pernah tak cukup
    nak beramal ibadat tiada halangan
    anak-anak dapat pendidikan sempurna
    rakyat sakit demam dapat perawatan segera
    ada pekerjaan ada pendapatan
    rajin usaha tangga kejayaan
    nak duit banyak usaha lebih
    nak kaya raya ayuh mari berniaga
    10 rumah pun boleh beli
    100 kereta mewah mampu silakan
    nak berbini 4 tiada yang larang
    masjid tempat ibadat di mana-mana
    alhamdulillah, sungguh selesa negaraku M’sia

    jangan nak diruntuhkan kesatuan bangsa kita
    54 tahun sudah kita telah berjanji seia sekata
    emak dan ayah kita sudah lama menderita
    kenapa kita ambil jalan singkat untuk luahkan rasa
    kita sudah diasuh dalam peradaban satu bangsa
    diberi ilmu pengetahuan dunia dan spiritual
    jika dilihat pada sejarah kita semenjak Melaka
    sampai ke hari ini kita sudah boleh berbangga
    tersohor dan telah menjadi contoh serata dunia
    namun kelemahan itu ada di mana-mana
    di dunia tetap tiada sempurnanya
    semua adalah hambaNya
    hamba yang mudah terpaut pada dosa
    selagi ada napsu di dada
    inilah masanya kita sama-sama bertaubat
    memohon diampunkan segera
    redha takat mana yang ada
    pelihara penyatuan peradaban bangsa kita
    teras keunggulan Peradapan Melayu
    bukankah molek mengambi teladan
    warisan memanda Bendahara Melaka
    daripada lagak si hang jebat derhaka
    tidak berkira membuat huru hara
    apakah lagi yang kita tidak puas
    apakah lagi yang kita mahukan
    tidak bolehkah duduk bersama dulu
    buka meja pesan tea tarik mamak
    bawa bicara seperti mana ketokohan orang lama
    tidak hendak diikutkan rasa
    ikutkan hati mati, ikutkan rasa binasa
    ikutkan napsu badan hancur lesu

    takat itu sahajakah sahsiah kita?
    mana bekalan ilmu yang diteroka
    lupakah kita betapa dulu-dulu
    pesanan orang tua-tua
    marahkan nyamuk jangan kelambu dibakar
    kita juga perit bina kehidupan ini
    bangunkan sedikit demi sedikit
    sudah ada sedikit ruang untuk bernafas
    mahu dihancurkan pula segala-gala
    sedarilah seruan ini wahai semua
    huru hara bukan peradaban nenek moyang kita
    kita rakyat tidak mahukan dilema ini
    kita ingin menjaga anak-anak isteri
    kita inginkan kesempurnaan dunia akhirat
    berkeluarga dan berkomuniti yang sihat
    bukan ADU dan DOMBA para haloba.

    • baguis baguis.
      nampaknya sudah.
      berada di alam nyata.

  22. kenapa besan mcm pelakon opera cina nih…mcm org mongol pun x ubah..gasaklah kau rosmah..tak lari kau dari bayangan altantuyaaaa….huhu….

  23. memang betul..!! orang yang dah cukup segala segi, wang ringgit penuh bank memang tak nampak keperluan untuk mendesak pembaharuan..

    saudara ‘alam’ fahamkah akan ayat ini..??
    “SEKARANG NI ISLAM DIPERINTAH DAN SEPATUTNYA ISLAM ITU MEMERINTAH”..

    alam, alam..
    tak cuba nak selami hati rakyat yang susah..
    hanyut dalam syurga dunia..

  24. hamba pun susah juga tokgelam. bukan senang nak membesarkan anak2. kita hamba rakyat ni mana ada yang senang. nak makan kena kerja. nak kerja kena p kerja. bukan boleh dok tercongok di rumah. budak tadika tu bolehlah. dia budak makan suap. tak suap dia tak makan. budak baiklah katakan.

    kalau negara huru hara banyak kerosakan berlaku. nak p buat kerja pun tak boleh. anak2 nak p sekolah mcm mana?….sat ni stok makanan habis duit ada pun tak guna. apatah lagi kalau duit tak ada.

    bersederhana dituntut oleh islam tokgelam. kaji dan fikir dulu habis2 sebelum buat sesuatu tindakan. apatah lagi jika apa yang kita perbuat itu memudaratkan hamba rakyat. kita yang waras ni diberi banyak pilihan tok. kita pilih jalan yang terbaik tidak ekstrim. jangan pilih jalan amarah membuak2. agama kita pun minta bermuzakarah. bukan p dok adu domba macam brahim ali satu hal. khairy pula satu hal. dahlah yang di atas2 tu bermacam2 hal. napsu napsi amarah jika tak dapat dikawal mudah saja dipergunakan pula oleh puak-puak lain yang sememangnya tunggu kita pecah belah. kemudian musnah. sukalah depa. lagi mudah depa masuk perintah. terutama iblis dan syaitan.

    hamba faham maksud tokgelam tu. hamba pun mengaji juga. tapi kalu nak p berarak terpekik terlolong di tengah jalan tu hamba tak setujulah. kita masih ada saluran lain yang lebih demokratik. pendekatan yang lebih lunak. tu yang hamba katakan peradaban bangsa kita. kita buka tunisia, lybia, mesir dll negara yang telah hancur. Kita tak maulah jadi macam tu. Tiada siapa yang untung. Malah rugi semata-mata tok. bawalah bertenang dulu tokgelam dan sahabat2 semua.

    terima kasih atas nasihat tokgelam.

    • tang ni pong hang baguis jugak.
      hang nak makang, tak payah suap.
      hang pakai campak dalam mulut, ka.

      kita makang.
      kita suap dengan tangan.
      tangan kita pong.
      kita basuh dulu.
      tangan kanan.

      sekadaq hang makang pakai.
      lambong2 masuk dalam mulut.
      hebat hang.

  25. nnt bakal besan ni boleh buat “ala singa” jugak la kn..

  26. alam, dah 54 tahun kita tertipu akan pilihanraya yang tidak adil sama sekali..adakah alam sedar..??

    peraturan-peraturan pilihanraya yang lebih menguntungkan pemerintah yang selepas tu menzalimi rakyatnya sendiri..

    tang mana yang alam kata ekstrem tu..??
    kalu alam kaji tengok yang dulu-dulu, perhimpunan-perhimpunan pro PR siapa yang buat provokasi..
    tapi kalu perhimpunan tajaan UMNO, elok ajer polis kawal..

    perlembagaan persekutuan menjamin kebebasan bersuara dan berhimpun, alam..
    malah setiap kes yang telah dibawa ke mahkamah yang melibatkan ‘perhimpunan haram’ semuanya dimenangi oleh para demontran, alam..

    BERSIH 2.0 adalah PERHIMPUNAN AMAN yang dijamin oleh penganjur..

    alam, sapa tak sayang negara..sapa yang tak pikiaq anak cucu..
    pasai pikiaq negara dan anak cuculah yang membuatkan BERSIH 2.0 tetap akan diteruskan..
    mahukah alam, rakyat dulu, kini dan selamanya dipijak, dilanyak macam tak berguna tapi pemimpin hebat bergaya di singgahsana..

    yang menjadi persoalannya alam, perkara ni dah berlanjutan begitu lama, alam, dan pihak SPR sendiri cuba memperbodohkan rakyat, tunduk kepada penguasa, terang terang menipu..
    adakah Islam suruh kita peluk tubuh kalau dipijak, alam..??

    alam, dalam organisasi PAS terdapat sebegitu ramai alim ulama..
    mereka lebih faham akan situasi sebenar, alam..
    bab menuntut ilmu, sampai mati kita kena menuntut ilmu, alam..
    bab ikhtiar supaya negara akan bertambah baik dan impian negara bersyariat jangan dilupa, alam..
    kalu doa kemudian tawakkal, kat mana usahanya, alam..

    semoga alam nampak alam yang nyata tanpa dibayangi keduniaan..

  27. tambah sikit, alam..

    bancian ‘star online’ setakat 12:15pm tadi 14,222 responden memilih “batalkan BERSIH 2.0″ dan 1,312,917 responden memilih “teruskan BERSIH 2.0″..

    1.08% daripada responden adalah senada dengan alam..
    98.92% adalah yang sedar akan perlunya perubahan drastik untuk MASA DEPAN NEGARA..

    PIKIAQ-PIKAQ LAH..

    98.92% ni tokgelam percaya, mereka pun cukup makan dan mereka ni pun ‘mengaji’..

    maaf kepada alam..
    bukan niat nak tunjuk siapa betul, tapi..
    KEBENARAN PERLU DITEGAKKAN DAN KEBATILAN WAJIB KITA CEGAH..

    kita bangsa Melayu adalah bangsa yang digeruni pihak Yahudi, ini adalah fakta..
    Melayu yang bagaimana yang digeruni itu..??
    adakah Melayu yang berpeluk tubuh dan berserah pada takdir yang digeruni musuh..???

  28. bro n sis………

    pandangan ‘alam’ nie…….
    pandangan yg cukup sempit dan pandangan yg bertaklidkan habuan dunia saja…………..
    pandangan jenih ‘tempoyak’ dgn ‘rempah gilin’……..
    kira dah dapat bau dgn aroma rempah n tempoyak dah kira kenyang…..
    mcm cerita 3 abdul p ramlee……..
    pandangan yg hanya baguih di mata tempoyak……di mata rempah

    ini lah jenih kambing yg sapa boleh bagi sireh kat dia hari-hari……tungging terbalik dia dok sondoi…….cukup jaga ‘tuan’ punya………….mmmbek mmbekkkk,,,,,,,,,,,,
    begini laa cara grombolan dok cucuk hidung…….

    aloo alam……….
    kalu itu laa justifikasi hang……..
    alamat tidak ada laa perubahan utk suatu masa depan yg lebih wibawa…….

    kita bukan bercakap soal makan minum…….
    pun bukan soal selamat tak selamat di mehsia nie…..(ada masa kena beringat)….
    pun bukan benda benda remeh yg hang senaraikan toh………

    kita sedang berhadapan dgn segala kebejatan yg tiada tandingan di abad ini……..
    siapakah mereka tu???………
    mereka adalah orang orang yg hang dok puja puji siang malam……..
    mereka memiliki tangan tangan ghaib yg panjang……..
    mereka menjarah…..manipulasi…….menyeleweng…….
    semua instrument negara…..lemah longlai………tak ada vitamin untuk membantu rakyat…………

    rakyat dahagakan kebebasan…….
    cthnya utusex sendiri tidak bebas dlm beritanya……
    kalu tak caya……..pi tanya sendiri kat jln chan sow lin……..
    dulu majalah mestika di zaman subki latif…..di zaman tongkat warrant…….lebih bermutu menyiarkan artikel ilmiah……..
    sekarang banyak cerita tahyul……cerita hantu………
    mcm tu kah yg hang mau???………
    pendidikan bermutu……..bukan setakat boleh mengaji saja…….tapi tau peranan diri sendiri………
    kekayaan negara tak dinafikan memang besar…….
    tapi yg menikmati kebesarannya….hanya depa yg besaq besaq saja……..
    hang becakap pasai peradaban bangsa??????…..
    siapa yg beradab nie???……..kalau manusia sering difitnah di sana sinun…….diaibkan bertahun tahun……..adab apa lagi yg tinggal………
    ketelusan dlm pelbagai institusi yg ada tidak dirasakan lagi……..
    rakyat kian terhimpit……..

    cukup dulu laa mr alam………….

    • salam nasik kandaq.

      hang dok merungut apa.
      tak payah dok merungut.

      teng saja, lemaislah dia.
      takkang susah sangat.

      lepais tu, hang putaqlah pulak.
      peninglah kepalanya.

      sekadaq tak payah guna pengandaq.
      pong.

      • budak T…….!!!!!

        kan sedap nama tu……..
        hang garenti tak pi bersih punya……..
        takut tempoyak besemboq beteraboq……….
        aku ngan gc dok tengah pakat…….
        jumpa tok gelam di sinunnn……..
        aku nak caghi al bab……lama dia dok menyorok balik pintu……..

        hang boleh laa join ngan pekasam katak………
        tok him tengah main okestra tu………
        dia pun kaki demo jugak…….
        dengaq cerita kata dia pun nak berjihad jugak………
        kah kah kah………..
        tok him gempaq saja lebih…….
        aku dah lama sangat kenai ‘dia’ nie……..masa dok mengaji dulu…..
        sampai bila depa nak jadi ‘pencacai’ n ‘pencuci’ taik grombolan???………
        kecian kat Mr Kerry toh……..
        peranan ketua pemuda dah tok him ‘rampaih’………
        tu yg dok kelangkilibut tu………

        kah kah kah

      • salam nasik kandaq.

        hang ni.
        hang ni tak ceredik lah.
        t = teng.
        hang teng lah.
        lemais dia.
        lemais dengan hang2 sekali.

        kita tak mau teng dia.
        nanti dia marah kita.
        hang bolehlah.
        hang kawang dia.

        sekadaq hang tak reti.
        koot.

  29. بسم الله الرحمن الرحيم

    saudara-saudara semua..
    kita semua dalam kesempatan yang baik yang diberikan oleh Allah s.w.t. dalam usaha mengembalikan Islam ke tempatnya..
    BERSIH 2.0 adalah pemangkin ke arah itu..
    sama-sama kita berusaha semampu yang mungkin untuk mencapai cita-cita tersebut..

    saudara-saudara ku, tentera-tentera Dajjal Al-Masih makin hampir untuk menjayakan misi mereka..
    perang Armagedon yang dirancang dan sekian lama mereka telah mempersiapkan kelengkapannya, semakin tiba ke saatnya..
    kajian ilmuan Islam menjangkakan ianya semakin dekat..
    wallahu a’lam..

    saudara-saudaraku..
    dari kajian, perang Armagedon yang dibangga-banggakan pihak Dajjal telah pun diceritakan Rasulullah s.a.w. dalam hadis baginda, dimana ianya akan terjadi di Lembah Mogaddu di Palestin di mana setelah itu kerajaan kafir akan bergabung dan akan menyerang pihak muslimin secara besar-besaran..
    kemusnahan yang amat besar akan terjadi..

    dari apa yang tokgelam faham, perang dunia ketiga ini akan memusnahkan segala teknologi di bumi..
    ianya bersamaan dengan ramalan pihak barat yang mengatakan kesan fenomena matahari yang akan berlaku hujung tahun 2012 akan memusnahkan semua teknologi canggih di bumi..
    Notradamus meramalkan kiamat pada 21.12.2012..
    kajian ilmuan Islam mengatakan Notradamus bukannya peramal tetapi adalah seorang yang mengkaji dan memutarbelit fakta yang terdapat dalam manuskrip-manuskrip Islam yang dicuri oleh kaum kerabatnya dan digunakan pihak Dajjal untuk memesongkan aqidah umat Islam..wallahu a’lam..

    bagi tokgelam, daripada kita sibuk mengkaji dan berbangga dengan kajian dan pencapaian barat, lebih baik kita menelaah kajian ilmuan-ilmuan Islam..

    semua telah maklum, semua tanda-tanda kecil kiamat telah pun dipertontonkan oleh Allah s.w.t. kepada manusia..
    dari kajian ilmuan Islam, sekarang adalah fasa peralihan kepada tanda-tanda besar kiamat..
    tanda-tanda besar kiamat akan berlaku dengan pantas..
    para ilmuan yakin, perang Armagedon adalah perang besar yang dimaksudkan Rasulullah s.a.w. lebih 1400 tahun yang lalu..

    ada pendapat dari seorang ilmuan Islam yang mengatakan 11hb.September,2012 adalah tarikh konspirasi Dajjal paling besar yang akan memulakan peperangan dahsyat tersebut sebelum memunculkan dirinya di khalayak iaitu di singgahsana Solomon Of Temple di atas tapak Masjidil Aqsa..
    peperangan ini adalah permulaan untuk manusia kembali ke zaman berkuda, berpedang dan memanah..

    kajian dari ilmuan Islam juga mengatakan yang zaman Dajjal memerintah dunia 1hari = setahun (1000tahun dunia) dah pun berlalu iaitu berpusat di Great Britain (bukti; dunia guna pound sterling) dan zaman 1hari = sebulan (83tahun dunia) juga hampir berlalu iaitu pemerintahan Dajjal berpusat di AS (dunia guna $US) dan sekarang adalah zaman peralihan kepada penguasaan Dajjal di atas bumi ini 1hari = seminggu (21 tahun dunia) dan ianya akan berpusat di Baitul Maqdis, Palestin..
    sekarang pun nilai $US makin kecut, imej US juga semakin menurun..
    wallahu a’lam..

    semoga dapat saudara-saudara ku yang lebih bijak pandai, cuba mendalaminya dan mewar-warkan seramai mungkin kepada saudara-saudara kita yang lain..

  30. As salam TOKGELAM,
    Terima kasih menyedarkan mereka yang masih tidoq berdengkor ngan mimpi…..sudah 54 tahun rakyat marhain mimpikan keselesaan, kemewahan yang tak kunjung datang…….keadilan yang tak pernah ujud…..tiba masanya KEADILAN SEJATI akan bertapak dibumi Malaysia yang kucintai dan Agama Islam ku akan berdiri megah dipersada dunia….insyallah……

  31. salam tokgelam, nasik kandaq dan budak tadika,

    Terima kasih banyak atas pandangan dan nasihat. Teguran dan pandangan tersebut hamba setuju tanpa keraguan. Terutama pandangan tokgelam yg sungguh berhemah, tetapi sedikit cacat pandangan nasik kandaq yg mengatakan pandangan hamba pandangan sempit bertaklikkan habuan dunia saja…. dengan membandingkan hamba sebagai jenis kambing…..mmmbek mmbekkkk,,,,,,dan hamba bukan manusia yang dok puja puji mereka tu,,,,,,hamba bukan jenis manusia seperti itu. Jangan dicampur-adukkan antara perbuatan yang ditegah dengan yang disuruh…….memperlekeh pandangan orang lain dan memcaci-cerca bukan perbuatan yang disuruh dalam islam. Nak marah macam mana pun kenalah bersabar dan berhemah wahai nasik kandaq. Tau tak kari kambing itulah yang hamba suka sangat makan dengan nasik kandaq. Tanpa kari …..mmmbek mmbekkkk,,,,,,nasik kandaq hang tak akan sempurna. Tak usahlah kata hina macam kambiiiing sedara. carilah perbandingan yg lain-lain. Macam beruang ke, macam kura-kura ke, macam labi-labi ke! Hang lupa kot!!!!! kecik juga akal fikiran hang no?

    Memang semua orang mahukan perubahan. kita perlu berubah. memang sudah 54 tahun kita telah ditipu oleh SPR. Kita perlu berusaha untuk memperbetulkan apa yg tak betul. Dituntut untuk menentang kezaliman. Menegakkan keadilan. Semua itu hamba setuju. Dalam waktu yang sama kita kita jangan pula bahawasanya kita juga kena mengutamakan kebajikan rakyat. Memastikan keselamatan rakyat. Jangan buat anacaman yang boleh memudharatkan orang ramai. Hamba cuma beri pandangan jikalau kita hendakkan kebaikan jangan pula menggunakan cara keburukan. Matlamat tidak boleh menghalalkan cara. Jika musuh kita membunuh, adakah kita juga perlu membunuh sama? Kalau jawapannya ya! ini bermakna kita telah menjalankan dasar yang lebih jahat dari kejahatan yang hendak kita hapuskan itu. Pendekatan ini yang hamba maksudkan sebagai bukan peradaban kita sebagai seorang islam. Pendekatan hendaklah diambil secara demokratik. Kita masih ada pilihan yang lebih lunak. Bukan dasar membalas dendam. Melepaskan geram. Menuruti hawa napsu-napsi, haloba mahu pun mengadu-domba.

    Budak tadika tu tak masak penuh tak usahlah dok layan budak macam tu. Tau-tau nak teng orang je. ingat orang ni batang keladai ke?…..jentik batang idung tu kang baru tau.

    • salam alam.

      terima kasihlah bagi salam kat kita.
      laghu tu, baru mesra.

      dengan nasik kandaq tu.
      hang, jangan ambik hati sangat.
      dia memang laghu tu.
      dia jenih dok melepak kat Padang Kota.
      kat gerai dekat Dewan Sri Pinang.
      yang kotoq tu.
      kadang2 bejangkit kat dia.

      kita bukang suruh teng hang.
      kalau teng pong, hang tak lemais.

      kita suruh putaq hang.
      bagi hang pening2 sikit.
      tu saja,
      janganlah marah.

      tapi hang memang dah pening dah.
      dok pikiq masalah negara.
      nasihat kita.
      hang jangan dok pikiq lah.

      hang jaga anak2 hang,bagi didikan.
      hang jaga duit ringgit hang, jimat.

      sekadaq biaq orang lain jaga masalah negara.
      terlampau besaq bagi hang.

  32. بسم الله الرحمن الرحيم

    perhimpunan BERSIH 2.0 adalah perhimpunan aman..
    ulang sekali lagi, ia adalah perhimpunan aman..
    kalau perhimpunan ganas, tak ada orang yang waras sanggup ke sana..

    BERSIH 1.0 hari tu berlangsung dalam suasana yang cukup harmoni dan bertanggungjawab, sebelum provokasi polis bagi menggambarkan kepada rakyat yang ianya ‘ganas’..

    PPSMI juga berlaku dalam keadaan yang aman dan bertanggungjawab yang disertai oleh tokoh sasterawan negara, sebelumm provokasi ganas dari polis..

    kepada alam, tokgelam jemput alam bersama rakyat prihatin pada 9hb.Julai nanti, sekali seumur hidup, agar alam nampak situasi sebenar, bukan setakat terpengaruh dengan media musuh..

    dari tulisan alam, InsyaAllah, tokgelam tau alam belah mana..

    nasihat, jangan jadi lalang..
    angin timur ia ke barat, tiada angin neutral ia..

  33. salam 1 malaysia dan islam hadhari.
    Senang cerita maksud saudara alam tu ialah tak kisahlah pemimpin negara bergelumang dengan rasuah,salah guna kuasa,zalim,anak orang lain kena tangkap ISA,asalkan kita dapat makan,minum,cari duit,semayang,pi mekah,kira ok la tu.
    dan kepada budak tadika,kalau mengharapkan pemimpin kita menutup aurat dan patuh perintah Allah dikira dosa dan busuk hati, hmmmm…..tak taulah!!!

    • salam mat.

      hang tak payahlah susah2 hal orang.
      hang tentukan diri hang tu.
      seorang Islam dulu.
      jangan mengaku saja.

      hang tentukan hang ada tempat.
      di syurga.

      sekadaq tulih molek2 comel2 murni2.

  34. salam mat,

    Tidak sama sekali maksud hamba begitu sdr mat. Ringkasnya, hamba utarakan agar kita mengambil pendekatan kesederhanaan, ketinggian siasah dan keseimbangan dalam bertindak. Dengan mengekalkan budaya peradaban bangsa kita orang timur khususnya kita orang melayu insya-Allah kita akan mencapai jua apa yang kita mahukan. Perhimpunan sebersih mana pun yang kita rancangkan bakal mengundang prejudis, salah faham dan peluang provokasi oleh satu pihak lain. Terutama oleh pihak yang merasakan diri mereka terancam. Akhirnya bersih dikotori oleh tangan-tangan ghaib. Perkumpulan Bersih juga akan dipersalahkan. Lebih parah lagi apabila keadaan tidak dapat di kawal. Maklumlah kalau sudah ramai-ramai. Pihak tertentu yang berkepentingan pastinya akan mengambil peluang ini. Dibimbangi pula provokasi melampau oleh mana-mana pihak akan mencetus permusuhan kaum. Perkara inilah yang hamba bimbangi. Itu saja mat jangan marah ye! Itu pendapatan hamba……

  35. salam mat !!!!!!!…….

    alam nie bukan apa apa mat !!…….
    kalu jiwa kerdil selalu saja bermain dengan ayat ayat defensif………
    jangan itu jangan ini……
    itu sikap apologetik namanya…….
    sikap ini laa yg memusnahkan kerajaan uthmaniah turki dulu nie………..
    hari hari kena lanyak pun tak apa……
    satu sudut tu…memang la nampak baik n baguih…..
    tapi kalu semua ada sikap n mentaliti mcm nie……..
    alamat jadi pedeke laa seumur hidup……..
    kalu nak berubah….
    kena sanggup hadapi putaq belit lwn n sanggup hadapi sebarang risiko………
    kita bagi cth seoerti di ataih tu……..bukan khusus untuk alam saja……
    tetapi untuk seluruh massa yg berperangai mcm tu……..
    baguih laa kalu ada rasa……..ayat tu kira masih lunak lagi toh………

    sebab itu pernah suatu ketika Imam hasan al-bana mengajak kumpulan ulamak azhar menyertai ikhwan untuk memperbetulkan sikap dan sahsiah kepimpinan mesir dan juak juak mereka termasuk rakyat yg terpengaruh dgn budaya hedonism yg melampau di kala itu……….
    ulamak azhar hanya menjawab, “cukup laa kita menjaga diri dan keluarga sendiri saja”………
    ini lah sikap uzlah ulamak di mesir kala itu……..sikap defensif semata……..
    sikap apologetik seperti ini patut di buang jauh dari dada umat Islam yg inginkan suatu dinamika dlm hidup…….
    mereka dah berasa cukup selesa dgn apa yg mereka miliki…….
    boleh pakai…..boleh makan minum….boleh dakap bini………kira dah cukup
    jngn peduli orang lagi………kita dah aman sentosa……..
    tanpa memperdulikan kesulitan dan kesengsaraan yg ditimbulkan dan dicetuskan……………..yg menghimpit sebhgian besar rakyat negara……..

    cuba lihat watak watak seperti……….
    Said Nursi………
    Al-Bana sendiri………
    Syed Qutb……….
    Umar Mukhtar aka Lion of the desert……..
    Imam Bonjol………..
    dan ramai lagi………..

    mereka tidak teka duduk saja…….
    menanti apa saja yg berlaku……lepaih tu hangguk n hangguk……………

    lihat apa kata ahmadinejad……..

    Presiden Republik Islam Iran Mahmoud Ahmadinejad menekankan,
    “Persaudaraan dan hubungan dekat di antara bangsa-bangsa pejuang kebebasan memeliki peran mendasar dan konstruktif dalam memperkuat resistensi melawan kekuatan arogan dan mewujudkan tatanan dunia baru”……sebagaimana diberitakan IRNA, Ahamdi

  36. بسم الله الرحمن الرحيم

    saudara alam..

    tokgelam rasa segala pendapat alam terkelencong dari landasan keretapi..sekarang tahun 2011 bukan 1950..

    perhimpunan aman yang dijanjikan penganjur ialah untuk mengubah sistem pilihanraya berat sebelah yang digunapakai sekian lama..
    pilihanraya berat sebelah inilah yang berjaya mengekalkan rejim zalim tempatan..rakyat “dipaksa telan”..

    1. Matlamat BERSIH 2.0 adalah jelas, untuk masa depan negara supaya lebih terjamin..
    2. Cara BERSIH 2.0 pun amatlah jelas, iaitu satu perhimpunan aman setelah cara berbincang gagal, di mana pihak pemerintah lupa mengutamakan kemahuan rakyat..

    sedare alam..
    kalau matlamat tu murni dan cara tu elok apa lagi yang dikusutkan..??
    kalau ada pihak yang berniat membuat provokasi untuk mengotorkan BERSIH 2.0 itu menjadi tugas pak polis, itu pun kalau pak polis komited nak jaga negara..

    sedare alam..
    diri kita ni cuma ada dua saja yang akan membisikkan, samada bisikkan syaitan untuk keluar landasan keretapi atau bisikkan malaikat yang akan membawa kita ke tempat tujuan..

    berwaspadalah alam, kerana kadang-kadang kita tak sedar yang ucapan suatu kalimat kita itu dibenci oleh Allah dan akan dicatatkan-Nya hingga hari bertemu dengan-Nya..

    sedare alam..
    bersandarlah kepada alim ulama dalam apa jua kekusutan..
    jangan diikut bisikkan syaitan..

    YAKINLAH PADA ULAMA KERANA ULAMA ADALAH PEWARIS NABI..

  37. ye salam nasik kandaq, tokgelam dan BT,

    Hang BT menyampuk je pandai. Idea xada langsung. Sekurang2nya kita berjanjilah untuk berjumpa di BERSIH 2.0 pada 9hb nanti di Putra Jaya. Lepas kerin tekak bolehlah p pekena nasik kandaq Hj. Tapah di deplomatik ke, Prst 8 ke, 9 ke, 16 ke……..ajaklah sahabat2 kita di ataih tu join sama. Di sana nnt kita cerita pasal kari kambing…mmmbek mmbekkkk,,,,,,Janganlah defensif sangat…….Barulah mesra namanya. Jom!….jangan lupa pesanan abang tuah kepada patih karma wijaya….. “kalau burung helang tidak mau burung pipit terbang tinggi, akhirnya burung helang akan mati kelaparan….”.

    Itulah pesen nasik kandaq yang suka mencebek lalu merendah2kan orang lain. Hamba tidak menafikan ketinggian akal fikiran dan ilmu hang. Namun, dalam hidup ini kalau kita bijak dan pandai mcm mana sekali pun, comel indah mcm burung merak sekalipun, janganlah hanya melihat diri sendiri sahaja yang teristimewa tanpa mengambil kira sumbangan orang lain juga penting. Pandangan dan jelingan serong dengan melihat orang lain itu berjiwa kerdil ialah perangai seorang pelacur. Aku aje ada gelang emas penuh di lengan…kau ada ape?. Tengok aku…..aku kaya, aku ada rumah besar, aku ada kereta mewah. Kau apa ada? Kau orang miskin, jiwa kerdil, defensif, opologetik……pi pi pi jauh jangan dekat dengan orang kaya maruah tinggi mulia macam aku ni……itulah jenis manusia nasik kandaq…..SOMBONG 14 KALI LIPAT. Tiada sifat kasih sayang langsung. Orang mcm ni hamba ibaratkan seorang guru kencing berdiri maaaa! Jangan nak cerita fasal para ulama islam sana ulama islam sini watak sana watak sini kalau diri sendiri tak boleh nak ikut.

    Nak cegah kemungkaran, nak tegak keadilan, nak menyeru orang lain tinggalkan kejahatan. Nak panggil orang lain buat amal kebaikan perlu ada strategi nasik kandaq. Segala tindak laku perlukan nilai-nilai kemuliaan. Kelak kita hendak dijadikan contoh teladan baik di kalangan generasi masa depan. Kalau kaedah hang ni nasik kandaq…payahlah hamba nak kata apa lagi dah. Cuba2lah hang tanya pandangan kawan2 hang yang lain sewaktu berkumpul di meja tea tarik mamak di sebelah dewan seri pinang, padang kota tu (kata si budak tadika). Hamba mengharapkan hang juga berubah dalam pendekatan hang memandang orang lain. Pandang dengan sudut tepat 90 darjah ye! jangan dengan pandangan juling itek berak melencut ke kiri dan ke kanan. Ok tak nasik kandaq?

    Tahniah kepada tokgelam, elok bahasanya. Halus tuturnya. Terselit sifat kasih sayang dalam usaha menyeru kebaikan.

    Bah…..

    • salam kpd alam…….
      salam jugak kpd tok gelam………

      alam sepatutnya berlapang dada……
      bahasa aku memang nampak kasaq……
      dlm kasaq kita boleh berkisaq…..
      kita tidak undergrade alam……cuma dia berasa hati…….
      BT lagi teruk kena sekeh…tapi dia nampak g’tlement saja…….
      tibai pi laa tara mana pun……..BT tetap senyum dan steady……..
      walau pun tidak sama mazhab siasah…….
      tapi BT tetap menjarah…..mengata kita…….kita pun tak ambik pot sangat…….

      seni manhaj haraki dan approach lines………ada berbagai……
      sifat dan perangai para sahabat pun berbeza………
      umar al-khattab ra memang kasaq dan tegas……..
      approach umar nie……..iblis pun lari……
      ramai sahabat lain kecut dgn tindak tanduk umar…….
      Saidina Uthman Al-Affan pulak………
      manhajnya lembut dan lunak……
      dlm kelembutan uthman….ramai yg ambil kesempatan……..
      so jadi kita pilih laa yg mana satu kita nak guna pakai………
      kesederhanaan tetap menjadi pilihan…….tetapi mesti kena caranya……
      cuma elak dari ditipu dan menipu……habis perkara……..

      kalu diteliti………
      tuan alam boleh guna berbagai approach yg disukai…..

      behavioral approach…….humanistic approach……..cognitive approach………
      psychodynamic approach……holistic approach…….
      conceptual approach………psychoanalytic approa…
      Neurobiological appro……….

      kdng kdng kita jadi saiko sekali sekala……..
      aku pakai jenih psychodynamic approach kot………
      maaf alam…….jngn ambik ati lagi………….

      kpd tok gelam……
      analogi tuan memang cukup menarik……
      kisah nabi Ibrahim dengan sekor burung yg tahu perananya…..wp kecil………bukan mcm cicak yg terus terusan meniup api agar unggun Namrud kian marak………sebab itu bila kita jumpa cicak…….elok dibunuh saja……….
      teruskan tokgelam………
      tuan memiliki seni tarbiah dan pendekatan menarik………
      kot kot tempoyak rasa sedap sikit……………

      • salam nasik kandaq.

        hang tu, bahasa saja kasaq.
        tapi lembuit.
        kot keras pong pengandaq.
        yang tu lembek.

        hang p kelate pong.
        hang tak akang dapat insentif.
        sebab hang tak mampu.
        buka cawange.

        sekadaq ada, tapi tak boleh guna.
        lejas.

    • salam alam.

      aleh.
      kalau dok mengata mengutuk merapu.
      idea apa.
      itu BO BO Idea
      BOBOI lah.
      kalau tak kenai BOBOI , tanya nasik kandaq.
      suku sakat dia.
      sepusat sepusing dengan great chief.

      nak BERSIH apa.
      kalau otak dok berserabut.
      seropa mat dan pjoloq.
      yang ni puak-puak.
      Kucing Kota.
      takut kat politikuis.
      mata kucing.
      tekebil-kebil tengok tikuis.
      takuit.

      sekadaq tempoyak yang meruap
      terkenai serluruh alam.

  38. بسم الله الرحمن الرحيم

    tokgelam teringat kisah yang boleh kita buat teladan..
    kisah seekor burung kecil yang mengangkut air dengan paruh kecilnya cuba memadamkan api besar yang membakar Nabi Ibrahim as walaupun logiknya perbuatannya itu adalah sia-sia saja..

    kata burung kecil itu , “itu adalah tanggungjawab aku untuk cuba memadamkan api kemunkaran yang membakar Nabi Ibrahim tetapi bab ianya terpadam atau tidak, itu bukan menjadi tugasku….itu kehendak Allah s.w.t”..

    bagi tokgelam kata-kata, “hang pun tak betul camna nak cakap orang tak betul” adalah ‘keluar landasan keretapi’..
    hanya nabi yang maksum, selain dari tu, semuanya pernah melakukan dosa..

    nasihat tokgelam yang juga pernah melakukan dosa, sebelum menegur kesalahan orang lain, pastikan dulu ianya adalah nak lepas geram/amarah ataupun ianya kerana Allah semata-mata..
    semoga Allah, tuhan semesta alam mengampuni dosa-dosa tokgelam dan juga kita semua samada dosa-dosa yang telah lalu ataupun yang akan mendatang..

    apa-apa pun, jangan lupa 9hb.Julai nanti..
    dan jangan lupa, sebelum ke sana, bulatkan niat kerana Allah dan jangan disertakan nafsu amarah..

  39. بسم الله الرحمن الرحيم

    masyaAllah, tokgelam baru jumpa, mengejutkan..
    berkenaan dengan tajuk kat atas….”Gambar Bakal Menantu Najib, Daniyar Nazarbayev”..

    nak faham lebih lanjut, tolong kaji bab Dajjal, Illuminati, Freemasons..
    semoga kita semua ‘lebih menumpukan’ kepada gerakkerja untuk melawan pihak illuminati ini dengan cara mewar-warkan seramai yang mampu di kalangan sahabat-sahabat kita akan agenda pertubuhan rahsia yang sekarang ini sedang menakluki dunia dalam segala segi..

    sumbernya, http://zharifalimin.blogspot.com/
    sedarlah, illuminati sedang ghairah menyambut kedatangan semula Dajjal Al Masih..

    -BERSATULAH SEMUA DI BAWAH PAYUNG ISLAM-

  40. salam nasik kandaq, BT

    dak aih! hang dok lepak leghak tunggin buyung lagumana pun hamba tak amik hati aih. Kita mengaji mcm2 approach. Yang hang kata tu semuanya betui. Cuma neurobiologikal tu hang tolong bagi kat budak tadika boleh tak?….pasai budak ni kena rawat cara neuro bio logik khusus untuk pesakit jiwa dan raga. Saraf tuuu! pasai dia suka sangat dok main game novalogik…….hamba dah nasihat dia tapi dia degil asyik dok meghonooook game….

    hamba sekali sekala gegar dek fenomena alam je…..

    • saudara alam………

      haaa!!!!!!!………
      lagu tu laa……baru kool……..
      tu baghu hang nampak lega sikit…….
      baru hang boleh jadi sahabat alam….n mesra alam…….

      tang budak tadika nie……
      tak boleh nak adjust dah………
      alignment dia rosak teruk……..
      payah nak adjust……….
      kalu bawa berjalan pun…….melelong……..
      mcm kata gc……..wang weng wang weng……..
      silap tak silap boleh beretuh pokok mambu……….

      kah kah kah………

  41. salam,
    heee haaaa heee haaaa heee haaaa tak abis ter gelak dok baca dia org cerita…. masuk akal ke fikir fikir lah sebelum terpancul ayayt dari mulut tu………………

    wasalam

  42. salam nasik kandaq, tokgelam dan BT,

    Hamba pun mohon maaf…..pasai dok pakai ayat asam pedas kat hang. Sesudah solat jumaat tadi hamba dah huloq tangan bersalam kanan kiri tidak terlupa kat hang jglaaa!….

    Eskay didenda RM3,000 atas kesalahan itu, Shuib RM1,500 dan Rahim sebanyak RM1,000 – menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak RM5,500. Bayangkan saja pada poket Daniyar Nazarbayer Gorbachev duit sebanyak tu sekali dia berkelip saja tak cukup pun nak buat beli kacang butir.

    Hamba nak tanya budak tadika pasai apa senyap? tu bukankah kaum kerabat hang? dok pjolor@ pporno apanama entah, nah amek hang sekarang dah terkena pula ataih batang hidung hang. Awat bitsu?

    Hamba tak nak mengata kat oghang tulah pasai.

    • salam alam.

      hang dok mengata orang.
      bila hang nak minta maaf.
      nanti hang terkejqr-kejaq di alam baka.
      nak cari depa, nak minta maaf.
      tecungap-tecungaplah hang tenggelam.
      dalam bilian/jutaan manusia.

      sekadaq kita orang Islam kan.
      kena nasihat menasihati.

  43. الحمدلله رب العلمين

  44. Salam 1Malaysia.
    Salam DS Najib.

    Nak bangun rumah rakyat di TUDM KL.
    Bangunlah. Bagus.
    Tapi. Tolonglah.
    Jangan ganggu padang golf KRAT.
    Kekalkan padang golf itu.
    Untuk tentera kita.
    Yang gaji dan pencen, tak sebanyak mana.

    Sekadaq jangan ganggu padang golf.

  45. alaaaa budak tadika,

    kau tak seru DS Najis eh b bukan s selamatkan poket rakyat, harga petrol, gas, minyak tanah, harga barang keperluan rakmyat, duit khazanah negara, tanah wakaf, duit dan harta baitulmal yg telah diguna sesukahati kaum kerabat hang?, porak perandakan FELDA dan RISDA tak lama lagi akan dijual.

    Bukan hang tak tau, projek nak bangunkan tempat tu telah disuarakan sejak zaman Pak Lah lagi tetapi oleh kerana tugas besar nak gadai jambantan bengkok, nak jual woodlands, nak jual bukit timah, nak jual tanjung pagar belum selesai maka projek itu ditangguhkan sampailah sekarang. Apabila semua sudah beres and rebes…….DSAI pun dah hampir2 pasti lemah dan terpeleot tko barulah dia berani menyuarakan projek yang kununnya “projek rumah rakyat”, aku ulang “projek rumah rakyat”….kau pasti tak rakyat yang mcm mana yang mampu milik rumah rakyat tersebut? Kau percaya ke dengan apa yang dia temberang tuuuuuu?

    Lain isu yg rakyat dok bangkit, lain cerita pula yg diisukan budak tadika. Kau ingat rakyat boleh kenyang ke dengan rumput di padang golf yang kau nak selamatkan itu? patut kau turun bersama Barisan Rakyat pada 9 Julai nanti. Kau laungkanlah padang golf kau tu.

    Sekadaq aku teringat dengan Ah Tan bin Ah Lee.bersama Ah Thong bin SAMPAH kau……

    • aleh.
      tejoloqlah hang.

      kita bukang seropa hang.

      hang dok pporno.
      kita pgolf.
      jauh beza.

      hang dok kutuk,
      hang tak sedaq diri.
      kita mintak.
      kita sedaq sapa kita.
      oh, jauh sungguh beza.

      hang ptanya TGNA.
      nanti TG luku kepala hang.

      sekadaq TGNA marah perangai hang.

  46. bro n sis……

    saghi dua nie……
    ramai dok cakap pasai bersih sana…..
    bersih sini……bersih sinunn……..
    yang tak berani dok cakap bersih nie……
    budak tempoyak n the gangs…
    dia dok bangga dgn pgolf dia saja………
    dia ingat dia sorang saja main golf…..
    jenih tempoyak mcm nie memang tak kisah apa nak jadi ngan rakyat…..

    mai kita cerita bab bersih nie…….
    apa yg depa nak bersihkan???……
    ada lagi ka benda yg tak bersih??
    nak bersih sampai tara mana???……
    sapa yg dok buat kotoq n loklaq nie???….sampai kena anjur rally bersih secara mega…………

    ghopanya……
    negara kita dilanda pelbagai benda yg tak betul……..
    ramai dok merungut…..ramai dok makan ati…..
    dari benda yg kecik.sampai laa yg besaq besaq…….

    belum lagi ‘bersih’ depa berimpun……..
    mcm mcm benda dok berlaku………
    ugut sana ugut sini…….
    gempaq sana gempaq sinunn……..
    ocok sana ocok sini………..
    kencin sana kencin sini……..
    kah kah kah

    apa nak jadi nieeeeeeeee???…..
    awat takut sangat kat orang yg nak bersihkan
    segala kekotoran yg melanda mehsia???……..
    banyak sungguh ‘taik; yg dok melekat kat kain depa noooooooo????…
    kalu kena tempoyak….eiiiiiiiiii….tak lalu nak makan…….
    meloya habih…kah kah kah

    depa hanya nak nak p/raya yg bersih….yg telus….
    selama nie depa dok main kecoh……..
    patut pun ramai yg bungkuih………kah kah kah……

    bersih nie ada dua macam…….
    satu…..yg ambiga nak buat toh……….
    satu lagi…….puak puak tempoyak dok bersih kan segala mcm
    projek laa……dok bersihkan kantung sana kantung sini…….
    kmdian depa juga laa yg dok buat kotoq balik………
    tu pasai depa dah tak boleh tahannnnnnn….dah mola geram……
    tu yg depa pakat pakat nak tunjuk ‘perasaan’ toh………
    kot kot ada sikit perubahan………

    bila dah jadi mcm nie……
    ada laa ‘orang’ nie…’orang’ tu…..’ulamak’ nie bagi pedpt…..
    ada yg kata ‘haram’…….ada yg kata ‘halai’………
    penin orang bawah dok pikiaq………
    kalu tak mengaji…..atau setakat ‘tadika’ saja…..
    pakai taklid buta laa ngan puak dia sendiri………

    dlm sebuah hadis riwayat al Bazzar dan al Hakim di dlm al Mustadrak…..
    Nabi SAW pernah mengajar seorang sahabat yg disakiti jirannya supaya keluar dan buat bantahan di jalanraya……….

    setiap orang yg lalu di situ bertanya si polan nie……
    setelah diberitau yg jirannya menyakitinya,,,,,,,
    mereka pakat berdoa supaya Allah Taala melaknati dan menghina kembali jiran nya tadi…….

    bila saja jirannya tadi mengetahui keadaan ini,,,,,dia berjanji tidak akan menyakiti lagi ‘jirannya; itu…….dan minta dia kembali semula ke rumahnya,,,,,

    kalu mcm tu…..
    bersih nie kigha okey laa nooo……..
    ada sandaran dlm Islam…..seperti yg terdpat dlm hadis mustadrak……..

    so……tempoyak boleh laa join sekali…………

    • salam nasik kandaq.

      hang dan suku3sukusakat hang ppinang.
      dah tak boleh cakap bekenaan bersih.
      dah takdak kredibiliti.

      gerai nasik kandaq hang kotoq.
      gerai2 dekat dewan sri pinang kotoq.
      mana yang brsih.

      sekadaq kotoq tu, tak bersih la.

      • kah kah kah………

        lari tajuk……..

  47. Baso jenis menate lagu tu tak usah dok harap nak g berjue. Dia dok kilir batu je bolehlaaaa.

  48. POLIS NAK TANGKAP SEMUA YANG PI BERSIH 2.0, HEHEHE…GELIHATI..

    JURUBLOG YANG WAR-WARKAN BERSIH 2.0 PUN NAK ‘DIIGAT’ JUGAK..HEHEHE…GELILUBANGTELINGA..

    1.3JUTA SOKONG BERSIH 2.0 PUN NAK DILOKAP JUGAK KER..??..HEHEHE..GELIGELEMAN..

    UGUTLAH, WAHAI POLIS OOI..
    ‘SEMENTARA DOKADA LAGI BELEN KUASA’..
    IKUTLAH ARAHAN, POLIS OOI..
    ‘SEMENTARA DOK TENGAH ADA KERJA’..
    PECACAI PUN PECACAILAH..
    ‘SEMENTARA SORU TAK MISS’..

    MULA-MULA BERSIH 2.0 NAK KOMUNISKAN NEGARA..
    LEPAS TU NAK KRISTIANKAN NEGARA PULAK DAH..
    LEPAS NI NAK NAK APAKAN NEGARA PULAK..??

    YANG BETULNYA, PUAK-PUAK NI KECUT PERUT..
    YANG BETULNYA, TAKUT PERUT YANG GENDUT TU, SUSUT ..
    YANG BETULNYA, NEGARA NAK DIMUSNAHKAN..
    YANG BETULNYA, NEGARA NAK ‘DIPAGANKAN’..

    SUKA SUKA HANGPA YAAIHH..!!!

  49. Salam,

    Mengesot mai jugak la plan2
    Gotong royong ghamai2 boh ngan
    penyapu & penyakaq beresih kawasan & tempat
    yg kotoq bagi yg loghat sangat.Mudah…settle
    Tapi…mo kalu orang/manusia pengotoq
    payah lah nak beresih tambah2 yg. jenih pekat2
    aliran utusan melayu melainkan tuang minyak
    cucoh api.Pi mai pi mai nak kena bakaq jugak
    esok nnt. pasai dok pengotoq.Ketegak bijik
    tak mau nak berubah.Tang budak2 yg ketegak
    mau dok hayun tang kepala dgn kayu hoki
    biaq senget kepala gelong sampai ke tua.

    “””””Plan2 beresih jiwa…”””””tak payah kalut2.

  50. bro n sis……..

    ada satu posting menarik…..
    ulasan dia huh!!……..daring…..
    baca…..jngn tak baca…..

    http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=News&file=article&sid=7676

    sharing is caring………

    kah kah kah

  51. Salam Nasik Kandaq,

    Agak2lah bagaimana pulak kakitangan awam sokongan dan profesional……?

  52. Hampir tercapailah sudah hasrat dan cita2 kaum bukan melayu di M’sia dan luar M’sia yang teringin sangat menyaksikan melayu bermusuh2an sesama melayu sejak sekian lama…..

    ambo cuma nak berpesan2 sajalah……

  53. salam sdr alam…….

    Bar Council tu kira puak pro laa……
    braheng pekasam dok maki depa pulak….
    hebat sungguh braheng nie,,,,,pro jugak dia noo???,,,,
    pro n sak saja laa…….prosakkkkkkk….
    kira pro jugak laa tu……..kah kah kah……..

    k/tgn awam pulak…ramai dah boring ngan grombolan…
    dah nak mai puasa pulak………raya nanti melepas lagi laa……..
    tak dak bonus…….
    depa dok perabih sakan……..
    melawat sana lawat sini……
    kenduri sana kenduri sinunn…..
    pebaik sana pebaik sini…………..
    krosot….krosot………………….
    so……..ramai k/tngn gomen yg dah jadi orang PR………..
    tapi ramai lagi jenih tempoyak dlm tu………
    dok hidu tempoyak tak mau mau………
    sampai kuyu bijik mata…………….

    kah kah kah………….
    .

  54. salam 1Malaysia
    salam TGNA suka.

    tak usah mula.
    tengoklah kat timor tengah, apa dah jadi.
    kalau mula, nanti payah nak pebetoi.

    nanti, chief pong tak great.
    nanti, nasik kandaq pong tak boleh niaga.
    nanti, pjoloq terus terjoloq.
    nanti, ada ke alam baka.

    sekadaq nak pesan lah.

    • BT……..

      hang betoi dah sah ikut akai tempoyak……..
      depa dah indoctrinate hang cukup cukup……..
      kira puak sarkis culup bekenan kat hang……….
      boleh dok timbang n juai tempoyak selalu……….

      tempoyak pun dah hilang meruap dia sari dua nie……..
      pasai dok tahaq panaih lama sangat………….

      kah kah kah………..

      .

    • Salam,

      Yg. sronok jadi laghu
      timor tengah tu melainkan
      puak sarkis hang la BT.
      Tengok malauuuun pekasam
      mabuk segelaih kat bar counter
      buat gila kat bar council.

      Kita nak buat secara aman
      Depa kelaku dok buat hangat’
      Piraihhhhhhhh punya kaki.
      “””””kelaku JEBON””””””

      • salam great chief,

        hang nak buat secara aman laghu mana.
        hang tak paham ka, dengan perangai.
        suku3sukusakat hang.

        Kucing Kota nanti cakaq merata.
        nasik kandaq nanti hayun pengandaqnya.
        pjoloq nanti kriau sampai tejoloq matanya.
        alamatnya nanti alam pong berputaq-putaq.

        sekadaq hang saja kebai.
        sebab hang great.

  55. Hamba nak tengok mcm mana nanti brahim ni mampuih diserang sakit jantung. Kendian dia pun tuduh dia mampuihkena hentak dek puak2 PKR/PAS/DAP. Dia makam wali dah mampuih nanti pun masih boleh tuduh2.
    Begitulah pro…nya brahim sial ni yang sudah kena ludah mukanya dek orang Pasir Mas.

    hamba pun tunggu nak tengok juga budak tadika ni kembalikan ke alam baqa…sekadaq nak buat contoh dan teladan untuk generasi akan datang. Bahawasanya inilah manusia yg dilahirkan dari lubang taiiii……..banyak jasanya kepada um um um um……hamba kalu sebut penuh perkataan tu gatal satu badan.

    • mu nak tengok macam pong.
      mu tengoklah.

      mu tengok laghu mana pong.
      mu bukang paham.

      setakat mampuih, mu tahu lah.
      setakat kata sial, kesukaang mu lah.

      sekadaq alam pun berputaq.

  56. salam nasik kandaq.

    amboi hang,. masuk.
    tak bagi salam pong.
    tu yg TGNA tak bekenan.

    hang tau apa.
    sukusakat hang pong.
    ramai bekenan kat kita.
    kerana kita lah.
    depa sekarang ni, suka.
    membaca.
    hang tengok, Kucing Kota.
    dok membaca.
    kat lorong kucing@pulau tikuis.

    hang tak pecaya.
    tanyalah great chief.
    dia semua tau aih.
    jangan dok tanya ustaz.
    tanya ustaz, kena buka tv9.

  57. salam sdr mara adik bradik……..
    salam gc n alam………..

    kalu kita tengok geng tempoyak……
    nak marah pun ada……
    geligeleman pun ada………..
    orang senyum saja tengok prangai depa……
    mcm budak budak……….

    bukan pasai apa sangat……..
    depa dok tunjuk mcm mcm prangai….
    hudoh sungguh prangai depa noooooo !!!!!……
    depa belajaq ngan sarip dol kot??……….
    takat samseng dlm kg dusun saja…….
    takut orang ‘curi’ harta meredak depa dlm dusun tu kot???……..
    tu yg terlebih ‘dol’ dari sarip dol tu………..

    awat depa gelabah telebih sangat saghi dua nie…..
    patutnya depa kool saja………
    kalu 8 perkara yg dok tuntut tu depa bincang elok elok………..
    pakat baik baik………
    tutup buku………
    depa pun tak payah dok pi buat gheyuh ghendah……….
    dok belaghak rata jln……..
    bukan payah mana nak buat pun……….
    kan ke senang jadinya………
    ini tidak……..dok ketegaq situ laa…….
    tu yg payah ngan depa nie…….
    bincang tak mau langsung…….
    paih tu tuduh mcm mcm pulak……..
    habih camna???……mcm tu ke nak padu padu…….
    pedukang betoi laa puak kerih nie……

    sdr alam !!!!……
    awat jadi lagu tu???……….

    kah kah kah

  58. salam nasik kandaq,

    Mau hamba tak gatal satu badan
    terperecik tempoyak laa…..
    geli gelemang bila budak tadika
    dok pong pong pong kok dia.

    sekadaq kamik nak madah sama kitak
    budak tadika tuk kelakar sik masuk bakul gilak bah.
    aauuuuk!

  59. kah kah kah…HIDUP MELAY,HIDUP MALICIAAAKKKKKK,ade sleng kazakh tak?boleh dapat taraf melayu tak?..umno ni otak sama pungkok serupa juga..mana pungkok,itu la umno punya otak..sebab mereka hari2 baca pungkok punya cerita..

  60. orang nak dapat menantu…hang pa susah hati buat apa…bukan hang pa nak pakai… islam ajar cam tu ka? adui

  61. macam pungokk dgn jubokk…hahaha

  62. Bila bercakap nak jaga melayu bila nak bermenantu pilih hok glamor

  63. This is just the detail I was looking for. I wish I’d discovered your blog before.

  64. maaf mnegur,tp jangan ditambahkn dosa kte ngn mngata sal deorg..xpsl2 dye dpt phala kita free2..kte mmbnci pn..jgn smpai phala kte kurg..wallahualam.


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: